In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
Bert
Hey leuterkes,
ziezo, ook het een en het ander gaan halen naar de supermarkt.
Ook naar de apotheker geweest voor de griepspuiten. Ik had een voorschrift van de dokter
en die zijn nu besteld.
Maar er is verwarring. Ik denk dat ze het zelf niet meer weten hoe het nu moet.
Bron CM:
Indien je ouder bent dan 50 jaar heb je geen doktersvoorschrift meer nodig. Dan mag de apotheker het voorschrift zelf opstellen.
Overhandig het bewijs van elektronisch voorschrift aan de apotheker die, op vertoon van je elektronische identiteitskaart of isi+-kaart, de terugbetaling meteen verrekent.
De verdeling van de griepvaccins verloopt dit jaar in twee fasen zodat risicopersonen zich zeker kunnen laten vaccineren. Vanaf begin oktober tot half november krijgen risicopersonen voorrang om hun vaccin af te halen in de apotheek. Hiertoe vermeldt de arts op het voorschrift dat je tot de risicogroep behoort. Indien er voldoende vaccins beschikbaar zijn, kunnen ook andere personen er vanaf half november hun vaccin afhalen.
Was maar even ter info. Ik weet ook niet hoe het in elkaar zit.
Waarom zouden ze het makkelijk maken als het moeilijk kan?
Tot nog eens...
ziezo, ook het een en het ander gaan halen naar de supermarkt.
Ook naar de apotheker geweest voor de griepspuiten. Ik had een voorschrift van de dokter
en die zijn nu besteld.
Maar er is verwarring. Ik denk dat ze het zelf niet meer weten hoe het nu moet.
Bron CM:
Indien je ouder bent dan 50 jaar heb je geen doktersvoorschrift meer nodig. Dan mag de apotheker het voorschrift zelf opstellen.
Overhandig het bewijs van elektronisch voorschrift aan de apotheker die, op vertoon van je elektronische identiteitskaart of isi+-kaart, de terugbetaling meteen verrekent.
De verdeling van de griepvaccins verloopt dit jaar in twee fasen zodat risicopersonen zich zeker kunnen laten vaccineren. Vanaf begin oktober tot half november krijgen risicopersonen voorrang om hun vaccin af te halen in de apotheek. Hiertoe vermeldt de arts op het voorschrift dat je tot de risicogroep behoort. Indien er voldoende vaccins beschikbaar zijn, kunnen ook andere personen er vanaf half november hun vaccin afhalen.
Was maar even ter info. Ik weet ook niet hoe het in elkaar zit.
Waarom zouden ze het makkelijk maken als het moeilijk kan?
Tot nog eens...
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Luitjes 
Kreeg vanmorgen al heel rap van
de
in mijn handen gedrukt.
“Doe jij vandaag maar eens effe helpen in ’t huishouden en overal hier goed stofzuigen Ouwe” op een toon dat ik U verzeker dat ik daar geen enkel woord tegenin durf te brengen hoor..!Nadat ik de opdracht uitgevoerd had ben ik gaan bellen voor een coronatest omdat ik toch al ’n dag of 4 klachten in die richting heb.
10-10 Kan ik ’s middags terecht in Gouda, na 48 uur krijg ik dan de uitslag.
Straks na het boterhammetje mijn middag
, zal me goeddoen nadat ik me vanmorgen in het zweet heb moeten werken van mijn vrouwtje Gina.Het menu voor vandaag:

Weet U dat ook weer...
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog 'n fraaie dag verder en avond toe....
Laatst gewijzigd door Remie op 07 okt 2020, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
halloooo een late goeie morgen allemaal
zojuist ons koffietje gedronken sè met een lekker koekje er bij en onze Nederlandse vrienden zullen dit wel kennen denk ik , stroopwafeltjes van den Aldi en ze zijn super lekker maar jammer genoeg hier in België niet echt gekend maar het was maar éénmalig dat ze dat hadden in den Aldi en dus heb ik er een voorraadje van gekocht want ze blijven nog lang vers
vorige week vrijdag heb ik ook al onze griepspuit meegebracht van de apotheek en de apotheker had mij aangeraden om die maar af te halen vanaf 1 oktober omdat die dan meer terugbetaald word en inderdaad ze kost veel goedkoper dan vorig jaar
Remie mooi hoor die fotootjes van jou en altijd goed naar het vrouwtje luisteren hé
en hopelijk is het vals alarm en is het een gewone verkoudheid en geen corona
frankje weeral een mooie bewerking hoor die jij hebt gemaakt
jadi hier maak ik spaghetty van het huis deze middag
gerda ook een fijne dag voor jou
Bertje beter gezind dan gisteren , goed bezig hoor
thijli op tijd jou ogen laten controleren is het beste dat je kan doen denk ik , sterkte
allé en nu ga ik nog rap efkes met mijn zeemvel rondvliegen sè zodat alles weer stof vrij is en weer blinkt want wij eten toch nooit vroeg
en voor deze namiddag heb ik ook nog wat werkjes gepland
voor iedereen strakjes SMAKELIJK
daaaaag

zojuist ons koffietje gedronken sè met een lekker koekje er bij en onze Nederlandse vrienden zullen dit wel kennen denk ik , stroopwafeltjes van den Aldi en ze zijn super lekker maar jammer genoeg hier in België niet echt gekend maar het was maar éénmalig dat ze dat hadden in den Aldi en dus heb ik er een voorraadje van gekocht want ze blijven nog lang vers
vorige week vrijdag heb ik ook al onze griepspuit meegebracht van de apotheek en de apotheker had mij aangeraden om die maar af te halen vanaf 1 oktober omdat die dan meer terugbetaald word en inderdaad ze kost veel goedkoper dan vorig jaar
Remie mooi hoor die fotootjes van jou en altijd goed naar het vrouwtje luisteren hé
en hopelijk is het vals alarm en is het een gewone verkoudheid en geen corona
frankje weeral een mooie bewerking hoor die jij hebt gemaakt
jadi hier maak ik spaghetty van het huis deze middag
gerda ook een fijne dag voor jou
Bertje beter gezind dan gisteren , goed bezig hoor
thijli op tijd jou ogen laten controleren is het beste dat je kan doen denk ik , sterkte
allé en nu ga ik nog rap efkes met mijn zeemvel rondvliegen sè zodat alles weer stof vrij is en weer blinkt want wij eten toch nooit vroeg
en voor deze namiddag heb ik ook nog wat werkjes gepland
voor iedereen strakjes SMAKELIJK
daaaaag

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Bert
Remie, hopelijk geen corona. Maar voor de zekerheid is het beter om te laten testen hé.
Op onze leeftijd zijn we wel risicopatienten.
Bloemeke, wij hebben ook zo'n wafeltjes gekocht. Een zakje om te proeven.
Smaakte naar meer, zo lekker! Maar toen we na een paar dagen terug gingen waren ze uitverkocht.
Maar mag er niet veel van snoepen....
Op onze leeftijd zijn we wel risicopatienten.
Bloemeke, wij hebben ook zo'n wafeltjes gekocht. Een zakje om te proeven.
Smaakte naar meer, zo lekker! Maar toen we na een paar dagen terug gingen waren ze uitverkocht.
Maar mag er niet veel van snoepen....
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemiddag allemaal ,
Ai Remie , toch klachten ? Hopelijk is het geen corona .
Z'bloemetje wat een prachtige foto van de paddestoel .
Stroopwafels vind ik veel te zoet haha.
Frankje , mooi plaatje weer .
Ben benieuwd hoe dat straks gaat met de griepprik . Hoorde al dat het niet in de HA-praktijk gaat zijn . Zal wel in een sporthal of zo .
Fijne middag allemaal .

Ai Remie , toch klachten ? Hopelijk is het geen corona .
Z'bloemetje wat een prachtige foto van de paddestoel .
Stroopwafels vind ik veel te zoet haha.
Frankje , mooi plaatje weer .
Ben benieuwd hoe dat straks gaat met de griepprik . Hoorde al dat het niet in de HA-praktijk gaat zijn . Zal wel in een sporthal of zo .
Fijne middag allemaal .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Tja An, de tijd zal het leren, volgende week maandag weet ik meer.
Nu heb ik rond deze tijd van het jaar wel meer van zulk soort klachten(jes), nu wel (wat) meer keelpijn volgens mij.
Aan onze buurman, onze huisarts, even informatie gevaagd (over de heg Toch maar effe laten testen dacht hij ook, dus zodoende snap je?
Vriendelijke groet,
en
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Het is hier wisselvallig weer, regen en wat onweer en dan weer de zon.
Marietteke wat een leuke foto van jullie zussendag.
Frankje weer een mooie foto.
Bert is vandaag met zijn goede been uit bed gestapt
Thijli vandaag weer hulp gehad.
Remie weer druk geweest met klusjes in huis.
Zonnebloemetje lekker spaghetti gegeten mmm.
Wat een mooie foto van de paddestoel.
An hier ook een oproep gehad van de HA voor de griepprik.
Verder wens ik iedereen een fijne dag verder.
Het menu vanavond is varkenshaas met champignonroomsaus
gebakken aardappels en frisse salade.
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
hallooo een goeie avond alweer
voila sè ik stop er mee voor vandaag maar het was droog deze namiddag en ik heb er van geprofiteerd om een buitenwerkje te doen , en het zonnetje is er nog altijd maar niet voor lang meer vrees ik
morgen namiddag hebben we een afspraak in het ziekenhuis voor mijn ventje die een punctie moet laten nemen van zijn schildklier en een week later hebben we dan nog een afspraak voor de uitslag , dus hopelijk krijgt hij een goede uitslag
we gaan deze week ook nog een afspraak vastleggen bij de huisarts voor het einde van de maand om onze griepprik te laten geven en vorig jaar betaalden we voor ons griepvaccin in de apotheek zo'n kleine 7 euro maar dit jaar heb ik nog veel minder betaald , dus das goed hé , want de prijs voor een griepvaccin is dit jaar 4,08 euro en voor iemand met verhoogde tegemoetkoming ( mindervaliden ) is de prijs dit jaar 2,45 euro
allé tis alweer etenstijd sè en de avond is al in aantocht
voor iedereen nog een gezellige avond verder
daaaaaag

voila sè ik stop er mee voor vandaag maar het was droog deze namiddag en ik heb er van geprofiteerd om een buitenwerkje te doen , en het zonnetje is er nog altijd maar niet voor lang meer vrees ik
morgen namiddag hebben we een afspraak in het ziekenhuis voor mijn ventje die een punctie moet laten nemen van zijn schildklier en een week later hebben we dan nog een afspraak voor de uitslag , dus hopelijk krijgt hij een goede uitslag
we gaan deze week ook nog een afspraak vastleggen bij de huisarts voor het einde van de maand om onze griepprik te laten geven en vorig jaar betaalden we voor ons griepvaccin in de apotheek zo'n kleine 7 euro maar dit jaar heb ik nog veel minder betaald , dus das goed hé , want de prijs voor een griepvaccin is dit jaar 4,08 euro en voor iemand met verhoogde tegemoetkoming ( mindervaliden ) is de prijs dit jaar 2,45 euro
allé tis alweer etenstijd sè en de avond is al in aantocht
voor iedereen nog een gezellige avond verder
daaaaaag

thijli - Lid geworden op: 26 mei 2020, 15:52
Goedenavond
Zonnebloemetje ik begrijp dat jullie dus de griep prik zelf moeten betalen?
Wij krijgen dat van de ziekenkosten verzekering,geloof dat wij hem 29 oktober weer krijgen.
Sterkte voor je man voor morgen en de komende week
Fijne avond allen
Zonnebloemetje ik begrijp dat jullie dus de griep prik zelf moeten betalen?
Wij krijgen dat van de ziekenkosten verzekering,geloof dat wij hem 29 oktober weer krijgen.
Sterkte voor je man voor morgen en de komende week
Fijne avond allen
Iedere dag een lach
-
halloooo
nog efkes in de rapte
we hebben juist gedaan met eten en nu kom ik nog eventjes loeren
thijli inderdaad wij moeten die griepprik zelf betalen hier in België
en jullie hebben geluk dat het daar gratis is maar hier niet hoor
maar sinds 1 oktober betaalt de ziektekas meer terug dan vorige jaren en voor mindervaliden en iedereen die van het voordeeltarief kan genieten is het nog goedkoper en dus maar 2,45 euro
en ja we hopen op een goede uitslag en een goed verloop morgen van die punctie want mijn ventje heeft iets zitten op zijn schildklier die de laatste maanden wat gegroeid is en dat willen ze onderzoeken wat het juist is en of het er uit moet of niet , dus afwachten
en nu ist tijd voor een warm badje sè
daaaaaag

nog efkes in de rapte
we hebben juist gedaan met eten en nu kom ik nog eventjes loeren
thijli inderdaad wij moeten die griepprik zelf betalen hier in België
en jullie hebben geluk dat het daar gratis is maar hier niet hoor
maar sinds 1 oktober betaalt de ziektekas meer terug dan vorige jaren en voor mindervaliden en iedereen die van het voordeeltarief kan genieten is het nog goedkoper en dus maar 2,45 euro
en ja we hopen op een goede uitslag en een goed verloop morgen van die punctie want mijn ventje heeft iets zitten op zijn schildklier die de laatste maanden wat gegroeid is en dat willen ze onderzoeken wat het juist is en of het er uit moet of niet , dus afwachten
en nu ist tijd voor een warm badje sè
daaaaaag

Dus Z-Bloemetje gaan wij daarvoor

Vriendelijke groet,
en
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedenavond ,
Z'bloemetje , sterkte voor je man en hopelijk een goede uitslag .
Hier is de griepprik alleen gratis ( nou ja gratis ..... men betaalt genoeg premie toch ? ) voor 60+ en mensen in een verhoogd risico groep , zoals diabetes , hart , copd enz .
Maar voor jullie is het ook niet duur toch 2 of 4 euro ?
Ik wens jullie allemaal hier in het huisje een hele fijne avond en rustige nacht .
De wolken hadden een gouden rand vanavond

Z'bloemetje , sterkte voor je man en hopelijk een goede uitslag .
Hier is de griepprik alleen gratis ( nou ja gratis ..... men betaalt genoeg premie toch ? ) voor 60+ en mensen in een verhoogd risico groep , zoals diabetes , hart , copd enz .
Maar voor jullie is het ook niet duur toch 2 of 4 euro ?
Ik wens jullie allemaal hier in het huisje een hele fijne avond en rustige nacht .
De wolken hadden een gouden rand vanavond

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-

Goeiemorgen Luitjes 
Saaie boel hier aan mijn kant van dit
geitending, niks bijzonders te melden wat U maar enigszins zou kunnen interesseren of wat ik kwijt zou willen.. 

Foto van mijn Vaar- Fietstochtjes
Weet U dat ook weer...
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook 'n fraaie dag toe....
Vriendelijke groet,
en