In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

04 jan 2018, 09:55

AfbeeldingGoedemorgen iedereen, :)
Hier is het droog en de wind is ook minder...
en echt koud is het ook niet maar het blijft donker
en dat worden we maar niet gewoon hé :roll:

Vandaag nog wat bijwerken van gisteren en de boodschappen doen
want morgen is het weer 'kine-dag' en dan gebeurt er voor derest niet veel

clive het was een redelijk zachte behandeling bij de kinesist :lol:
eerst wat masseren en dan de nek proberen langer te maken :D
ik zal zien wat het morgen zal zijn... :roll:

Ik wens allen een fijne dag... ik ga mijn lijstje voor de boodschappen nazien
ik hoop dan droog naar de winkel te kunnen rond de middag :?
Groetjes allen en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

ria

04 jan 2018, 15:28

Slechts een paar zullen mij misschien herinneren,
al ben ik een trouwe bezoeker van Seniorennet.
Maar meestal vertoef ik in het land van de poëzie.

Maar omdat ik van de seizoenen hou, kom ik even
aan ieder die het leest, de beste wensen geven.

Afbeelding
Mijn overburen...
Afbeelding
voor mij mag de winter
met wat sneeuw en veel zon
gerust nog verder duren!

Afbeelding
Een goede gezondheid,
en veel levensvreugde aan iedereen.
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

Oma-C

04 jan 2018, 18:03

AfbeeldingGoede avond allen...Afbeelding
de wind is er terug hij rammelt weer aan de rolluiken Afbeelding
maar niks aan te doen... ik zal oordopjes moeten instekenAfbeelding
maar dat neemt het enge gevoel ook niet weg...

Regen was er ook weer... maar ik ben droog van de winkel thuisgeraakt
dat is ook al iets...
Seffens wat te eten maken, ....rode kool met een kippenworstje
dat vond ik nog in m'n vriezerke Afbeelding echte winterkost...

Morgenvroeg weer naar de kine, ik moet er al om 9u zijn
hopelijk waai ik weer niet weg..Afbeeldingik weet dus niet wanneer ik terug 
hier kan zijn..maar jullie zien me wel...Afbeelding

Voor allen een dikke warme knuffel en veel sterkte ... 
een kaars brandt voor iedereen wie het nodig heeft...

Dag ria, welkom in ons hoekje... kom maar mee tateren :lol:
echte winterfoto's... 

Slaaplekker voor straks.... en tot later...Afbeelding

Helena van Troje

04 jan 2018, 19:19

Savooikool met worst dat was mijn menu uit de diepvries geduikeld vandaag.

Ik ging een dagje helemaal niksen, maar heb dan toch maar de grote kuis van de badkamer gedaan. helemaal afgewerkt! Tot de inhoud van de grote schuif onder de lavabo toe nagekeken een en ander weggegooid en alles afgewassen.
Dat mag ik dan al afvinken. Als ik in mijn boek naar de vorderingen van de grote kuis van verleden jaar kijk dan heb ik ergens een Duracell batterijtje ingeslikt denk ik, want in januari was meer dan de helft al uit de voeten van de kuis. Alleen ik ben daar dan blijven steken en er is een groot deel nog blijven staan. Dus dat is prioritair dit jaar.

Nu is het uitblazen geblazen. De roze zak met gemengd plastiek moet buiten gezet voor morgen. Ik vrees dat ik daar zolang mogelijk mee ga wachten, want anders is die hele zak weggeblazen. Papier en karton zou kunnen doorweekt zijn tegen morgenvroeg en dan moeten die mensen zoveel meer gewicht verplaatsen. Ook niet leuk als alles dan al niet uiteen valt.In sommige gemeenten hebben ze daar gele containers voor, voor papier en karton. Dat lijkt me toch properder. 

Dames nog een fijne avond gewest aan iedereen.

Ania

04 jan 2018, 19:56

Hier een thuiswerkdagje vandaag...en ik moest niet buiten dus was het in comfy kledij en ik heb precies eens zoveel gedaan. 

Ellendige wind weer, ik heb het nu ook wel gehad, wil terug rustig weer. 

Voor de rest niet veel te vertellen. 

@clive, ik val zo altijd in slaap...gek hé. 
Valt nog mee qua drukte bij ons, veel veranderd zoals ik al zei met als gevolg dat dat werk niet meer altijd bij ons komt. 

Nu vlug voort eten want ventje begint mij al te bezien, die wilt met dochter nr boven maar mijn eten was het laatst opgewarmd. 

anjelierken

04 jan 2018, 21:22

Hallookes iedereen,

Ria: ook van mij een gelukkig en gezond 2018.Mooie winterfoto's heb je gemaakt.Ja, elk seizoen heeft zijn charmes , vind ik.

Dames, mijn kerstboom is al weg.Deze ochtend samen met manlief alles opgeruimd, enkel de kaartjes staan er nog.Het is de eerste keer dat hij zo vroeg opgeborgen is.
Verder heb ik de koffiezet ontkalkt met azijn, was ook nodig.Dit koffiezetapparaat hebben wij al heel lang.Daarna de pot zelf met soda laten weken, zodat het binnenin ook proper was.Nu kan het er weeral voor een tijdje tegen.Wij maken hier  verschillende keren per dag koffie, vooral manlief is een echte koffiedrinker.

Hier in de buurt zijn er al verschillende straten afgesloten wegens wateroverlast.Een eindje verder, dieper gelegen weides volledig ondergelopen, soms zie je er meeuwen op .Als je dat ziet, weet je dat er al veel regen gevallen is.

Dames, tot morgen.

clive

04 jan 2018, 21:36

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Ria, fijn jou hier in ons hoekje te ontmoeten. 

Kwam gewoon even voorbij om jullie allemaal slaapwel te wensen. Liefs en dikke knuffel. 

Muddy Maddy

05 jan 2018, 07:13

Goede morgen seizoentjes,

ventje moest nog gaan tanken dus die is vroeger weg. alle pillen zijn geslikt, behalve 1 en de 20 pijndruppeltjes zijn ook al binnen. Gimly is weer gevoederd en ligt nu te dutten. mijn kameraad schaveling. had ik kippeboomstammentjes uitgehaald maar toen ik zei tegen ventje dat ik de beste wensen van de frituur op fb had gehad: verandering van plan: frieten!
vandaag roodbaarsfilet.
weer een hele week bezet: maandag moet ventje naar het ziekenhuis voor zijn ogen en komt de diepvries. dinsdag moet ik terug naar de dokter. woensdag komt A. en zo blijven we bezig. maandag is de beenhouwer terug open dus weer dagschoteltjes.
normaal mag ventje dit jaar zijn "rimpelverlof" aanvragen. dat zijn dagen voor je pensioen. extra congè.
dat is als de regering weer niet van gedacht veranderd.
en nog steeds mijn leesvoer niet gelezen laat staan dat ik verder lees in ragdoll. dus duidelijk een leesdip. we geraken daar ook over. 't zal dat nat weer  zijn en de donkere dagen. ik lees liever in de zon.
lekker buiten op het bankje. nochthans heb ik bij de dokter in mijn e- reader gelezen maar dat was een noodzaak want er waren nog twee wachtende voor mij. het is zelden dat ze op tijd is.
denk dat we van de week ook nog eens een zak korrels moeten halen voor de kat. en zoals alles zal dat ook weer duurder geworden zijn.
ventje had raar gedroomd. en tegenwoordig valt die diep in slaap.
ik wordt wakker om de badkamer te gebruiken en dan slaap ik niet meer. maar ik kijk nu bewust niet naar de horloge want als het nog een lange tijd duurt voor de gsmwekker gaat, slaat mijn piekermolentje aan.
morgen 3 koningen.en die burendrink. ben benieuwd.
vanmiddag op boodschap. 2 winkels.
nu even loeren op fb en dan hoop ik eindelijk mijn leesvoer te verorberen.
Fijne dag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive

05 jan 2018, 08:09

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Ik ga dadelijk beginnen met de poets want de plannen zijn veranderd. Manlief neemt namiddag verlof en dan gaan we vandaag naar Oud-Turnhout naar mijn lievelingsboetiekje in plaats van morgen. Maar eerst moet mijn HH volledig gedaan zijn. De wasmachines zijn al aan het draaien. 

Gisteren dan naar de pneumoloog geweest. Longfunctietest moeten doen en RX thorax. De 23 ° januari terug voor een CT met contraststof van mijn longen. Nu even nieuwe medicatie nemen en dan is het afwachten. 

Hoop dat mammyretro beter is 

Aan jullie allen een heel fijne dag gewenst. Lieve groetjes en een dikke knuffel aan elk van jullie. 

Oma-C

05 jan 2018, 12:06

Goede middag allen,

Terug thuis... ik doe dat niet graag naar de kinesist gaan 
maar ik heb ook niet graag pijnAfbeelding... dus is de keuze rap gemaaktAfbeelding
en 9 beurten dat is niet zoveel... ik heb er al 2 achter de rug...Afbeelding
Maandag weer terug...Afbeelding

Ik moet verder nog alles bijlezen want ik ben na de kine nog langs 
de post en de winkel geweest...morgen komt mijn dochter 
vanuit Holland en voor 3 man koken of voor één dat scheelt wel wat...Afbeelding
dus gezorgd voor meer eten in huis...voor morgen...

Ik wens iedereen veel sterkte en een fijne vrijdag vandaag
ik ga vanavond alles bijlezen...Afbeeldingsorry...

mariajohanna

05 jan 2018, 15:24

Dag seizoentjes,

Ria, ook mijn Beste Wensen voor het nieuwe jaar !
De sneeuw zie ik ook graag, van achter de vensters :wink: en als ik er niet door moet voor boodschappen of zo !

Ben juist terug van rap 'efkes heen en weer' naar Renmans. Busje op en zelfde busje weer af ! Best te doen zo ! Doe alleen in de namiddag boodschappen, als manlief afgehaald is, dan ben ik gerust als ik iets buitenhuis moet doen. Anders kijk ik wel altijd met argusogen of hij niet gevaarlijk bezig is, want die blijft echt niet zitten hoor. Op zijn voeten moet nog heel wat gewerkt worden, zodat hij ze deftig kan opheffen, zodat hij .... niet valt. Jaja, is ook al gebeurd. En sleur zo'n gewicht maar eens omhoog .......

Heb intussen alles bijgelezen en al een heel deel vergeten.
Kaarsjes (een dikke en een reukkaars) branden voor ieder die het kan gebruiken, en mijn gedachten zijn bij iedereen.
Nu ik hier toch zit te tokkelen, heb nog enkele betalingen te doen .... zal mijn goed hart eens laten zien !

Dames, tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Skoebiedoeke

05 jan 2018, 17:36

Dag seizoendames ...  :wink:

Tis al van oudjaaravond dat ik hier gepasseerd ben .... foei Skoebiedoeke ...  :?

Met deze wens ik hier iedereen een Gelukkig Nieuwjaar .. :wink:

Tegen dat mijn dochter en schoonzoon ier langs gekomen zijn ... 
Mijn schoonzus afgevoerd hebben met de MUG ... resultaat ... 2 vestoppingen ...
Ik zelf lig al 2 dagen KO in de zetel ... begin er een beetje door te komen ... maar mijn maag is nog niet op zijne dada zene ... bon we komen er wel ...
Jaartje al goed ingezet hier  :(

Ik zou morgen toch eens naar de solden willen gaan ... wil inkopen doen voor in mijn niv app ... ja ik sta op verhuizen ... kmoet hier weg eind maart ... mo de goesting zit er nog niet in hoor ... staat bijna klaar om erin te stappen ... alles is uitgeplamuurt en geschilderd ... alleen moet ik nog alles afwassen van het stof en kasten ontvetten en de badkamer ontkalken en afwassen en de ramen en horren afwassen ... daar start in volgende week mee ... moet wel als ik mss eind februari wil verhuizen ... mo zoals ik zeg ... ik zie het nog niet zitten ... ik wilde ook niet tussen de dozen zitten tussen kerst en nieuwjaar ... dus ga ik mijne moed eens moeten samen rapen en er aan beginnen ... :?

Ik heb alles zo een beetje diagonaal gelezen ... 

Ik wens iedereen veel sterkte die ziek zijn enof pijn hebben ... fijne vrijdagavond nog ... ik ga me in mijne zetel terug gaan fakken ... mijn maag ligt onderste boven en ik krijg hoofdpijn ...  :( .... tt volgende ...  :wink:

Helena van Troje

05 jan 2018, 18:09

En ondertussen zit ik aan twee keer per week bij de kine=60 beurten per jaar ineens voor drie jaar.
Het kan maar helpen. 
Oef, ik heb een duplicaat gekregen voor mijn vorige briefje dat ik niet terug vind.
Voor de rest vandaag alleen maar een wasje geslagen, oeps hangt nog buiten...zal niet erg meer drogen.
Boodschappen gedaan, naar de kine geweest, naar de dokter geweest, al heel vroeg. Stom dat je voor een kine voorschrift moet gaan, maar ja, regels zijn regels. Die zit al met de verhuisstress, de dokter.
Het is niet veel gebaat als je blij bent dat je naar de dokter kan met de fiets of desnoods te voet, als die dan weer verhuist en verder af gaat wonen. Idem met de tandarts, die is ook verder gaan wonen.Gelukkig moet ik daar maar twee keer per jaar zijn.

Veel meer valt er niet te vertellen.

Voor vannacht wel te rusten en verder nog een fijne avond gewenst allemaal.

Oma-C

05 jan 2018, 18:10

Afbeelding

Goeienavond, wat gaan de dagen weer snel... :roll:
morgen al zaterdag... de eerste week van het nieuwe jaar is bijna voorbij..

Ik kom jullie allen een gezellige avond wensen en een goed weekend
Slaap lekker en tot morgen...

Skoebiedoeke, amai nog een heel werk in het vooruitzicht...
verhuizen is geen pretje :roll: :oops: goede moed.!!!

clive

05 jan 2018, 20:00

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Skoebiedoeke, veel moed voor de verhuis. 

Oma-C, wel erg vermoeiend 9 beurten kine met enkel het weekend als rustpunt. Geniet van het gezelschap morgen. 

MJ,  hoop van harte dat manlief niet overmoedig wordt. Dank je voor de kaarsen.

Kwam eigenlijk gewoon iedereen nog een fijne avond wensen en voor veel later een deugddoende slaapwel. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.