In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

13 jul 2019, 11:30

Goede middag al zeker,

Gisteren vond Poes de lavabo in de strijkkamer de beste slaapplaats.
Brengt jongste zo zorgzaam haar eigen slaapdoos mee van thuis.
Ze moest zich zo eens verloren voelen hier.
Ik denk dat ze twee keer in die doos geslapen heeft.
De twee dagen dat ik ze te vlug af was en ze in de garage heeft geslapen.
Deze morgen kwam ze me weer heel voorzichtig wakker maken.
Soms kan ze dwingend miauwen, maar als ze me komt wekken is dat altijd heel zachtjes miauw.
In feite is het een geduldig dier. Daarnet heeft ze me duidelijk gemaakt dat ze graag een proper bakje heeft.
Dat gaat dan als eerste gebeuren als ik begin te werken.

Ik weet nog niet wat er op het programma staat.
Voorlopig is het hier eventjes droog, maar voor hoelang?
Wat we gaan eten is ook nog een vraagteken.

Maak er een gezellige dag van MM.
Clive de inwijding van het leren jasje vandaag.
Het zal mooi zijn.
Oma-C wasdag, hier niet deze week, bij gebrek aan volle wasmachine.
Ik ben nogal moeilijk in kleuren sorteren dus dan duurt het wel even eer alles bijeen vuil gemaakt is.
Strijkmand is ook leeg. Me dunkt dat het werk hier beter vooruit gaat zonder hulp dan met hulp.

Aan alle dames een prettige dag gewenst.

Oma-C

13 jul 2019, 17:23

Afbeelding

Hier is er vandaag verschillende keren wat fijne regen gevallen
niet het tellen waard, maar het mag eens regenen voor de tuinen
maar dag liefst 's nachts :roll:
en liefst niet zoveel dat de kelder weer onderloopt. :roll:
daar heb ik de buik van vol.... het stinkt nog altijd... :oops: 8O

Iedereen een fijne zaterdag gehad :wink:
morgen nog een fijne zondag als het kan....
maak er het beste van dat ga ik ook doen...
vandaag de tennisfinale van de dames gezien
een fijne match met een mooie overwinnares :lol:
Morgen de herenfinale , dat zal ook de moeite zijn...
nu nog de finale van de tourrit en het is weer avond :lol:

Slaapwel iedereen straks, en tot morgen :wink:
sorry voor het egoberichtje :oops:
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

Helena van Troje

13 jul 2019, 19:54

Heeft ze een bordje met zalm gekregen, heeft ze het bord waarop ik de zalm heb klaar gemaakt schoon gelikt, heeft ze mijn bord van de zalm met rijst en tomaatjes en een eitje met yoghurt mayo uitgelikt, heeft ze het nat van de zalm opgelikt , heeft ze de pompbak grondig uitgelikt, eindelijk is ze van het aanrecht afgekomen….! Het is een vedette, die Poes!

mariajohanna

13 jul 2019, 20:27

Propere poes, he, MH ! 😊 Zo is ze zeker dat ze nog mag terugkomen, als ze alles proper achterlaat ! 😄🤣

Goede avond, dames,
Hier vandaag niets gedaan. Geen goesting gewoon.....
Enkel de was gedaan (machine doet dat 😉) en in de droogkast gestoken. Wegens buien niet buiten. Manlief heeft dan zelfs geholpen bij de opplooi ervan.
Ons middageten bestond uit spaghetti met zelfgemaakte spagh saus (reserve diepvries, voor geval van 'geen goesting, zoals vandaag dus. 🙄).
Avondeten een boterhammetje(s) met zelfgemaakte vleesslag.
En tussen alles door tv gekeken. Zelfs niets van mijn kaartjes nog maar bekeken.....
Precies een 'dipje'. Dat mag wel niet te lang duren ........😒

Ja omaC, eer dat luchtje uit de kelder zal verdwenen zijn..... Als je kan goed laten verluchten, dag en nacht. Er moet een zekere 'trok' zijn. Is altijd niet mogelijk om iets open te laten staan ..... 🤔

En nu wat tv kijken, een romantisch drama op VTM......

Dames, iedereen een goede avond, geniet er nog van. Intussen is de zon hier aan het schijnen .......

Tot .... de volgende .....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

14 jul 2019, 08:30

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, extra veel sport op TV, hoop dat je ervan kunt genieten en er een rustige zondag van kan maken.

HVT, jij hebt geen vaatwasser nodig, Poes doet dat voor jou :D . Ja, het leren jasje is ingewijd. Is zo'n modelletje dat elegant staat op een kleedje en stoer op een jeans. Ben er echt tevreden over. Manlief vindt het ook een mooi, want deze keer was hij er niet bij toen ik het kocht.

MJ, wat lees ik daar ? Een dipje :( . Goed in het oog houden hoor en het niet te ver laten komen. Stuur jou een extra dikke sterkteknuffel voor jou alleen.

Zwanenmeer, zie namiddag enkel zonnetjes op mijn GSM, misschien zit er een mooie wandeling in voor jou vandaag.

Muddy Maddy, amuseer jullie 3 op jullie uitstap. Hopelijk blijft het ook aan de kust droog.

Vandaag geen hondenschool, die hebben een klein weekje verlof. Volgende zondag is het terug open en ga ik weer op de plein staan met Matice. Ga wel vragen of ik Matice zijn tuigje mag aandoen in plaats van de
( verplichte) halsband. Dan maakt hij minder bruukse bewegingen wat beter is voor mijn arm.Zal wel mogen, denk ik zo. Verheug me er wel op, terug op de plein te staan na al die tijd aan de kant gestaan te hebben.
Het wordt na het licht HH hier, een rustige zondag. We gaan wandelen met Matice natuurlijk.

Zo, ik wens alle Seizoentjes een mooie zondag. Liefs aan jullie allen.

Oma-C

14 jul 2019, 09:15

Afbeelding

Goede zondagmorgen iedereen :wink:
zware wolken, maar droog voorlopig..
vandaag een kalme dag, de week was druk genoeg
mijn rug zegt dat ik moet rusten, dan doe ik dat maar :oops:

Helena, propere poes, de hele afwas opgekuist :lol:
dat verdiende wel een stukje zalm :P

clive geen "dogplein" vandaag, ik hoop dat het droog blijft
voor een gezamenlijke wandeling... :wink:

M-J, een dagje geen zin in iets... dat kan al eens
gebeuren en is niet erg, zolang het geen echte dip wordt :roll: sterkte

M-M nog een fijne dag vandaag met je bezoek :lol:

zwanenmeer, hopelijk stilte vandaag... geniet ervan :)

anjelierken, een fijne zondag, doe maar rustig...de drukte komt vanzelf wel :)
als nr 3 er aankomt :lol:

Alle seizoentjes een fijne dag... doe wat je graag doet... 't is zondag :D

Helena van Troje

14 jul 2019, 10:44

Dank je wel voor het uitgebreid ontbijt oma-C.
Daar kom ik de ganse dag mee toe als ik alles opeet wat daar staat.
Ook al is de tafel voor twee gedekt.

Gisteren eerst ook niet veel goesting om te starten, MJ.
In de late namiddag dan toch wel nog heel wat gedaan in de tuin.
Alle dagen een uurtje of wat en het blijft netjes.

Zus komt woensdag of vrijdag, afhankelijk van het weer, helpen om de haag te scheren.
En om een ingewikkeld product of tenminste de ingewikkelde werkwijze mee uit te pluizen van een product dat zij nog had staan. Ik ben daar allemaal niet zo scheutig op om dat te gebruiken, maar de oprit is toch een beetje te groot om met heet zout water te bewerken.

In de week gaan we op bezoek bij de 98 jarige broer van ons moeder, samen met de 95 jarige tante.
De flukse echtgenote van de oom komt ons omhalen. Ik ging me niet met de trein avonturen met ons tante.
Gezien niemand in Brussel durft rijden van haar kinderen, geraakte ze niet meer tot bij haar broer en dat vond ze erg. Hij geraakt bij haar de trap niet meer op. Wie vond ooit de uitdrukking "gezegende leeftijd" uit? Die was zeker nog heel jong...Ons hoofdstadbewoners waren wel bereid eens met ons op bezoek te gaan, maar ja, in de week moeten die gaan werken hé.

Gisteren bericht gehad dat de baasjes van Poes veilig zijn thuis gekomen. Uit met de pret voor de dame.

Ik hoop dat de Griekenlanders ook terug aangeland zijn in ons Belgenlandje. Och arme als die ook in die bagage miserie zaten. Maar, die wereldreizigers hebben meestal alleen handbagage bij. En in Athene vinden ze rondbreinaalden een gevaarlijk wapen, dus die zijn geconfiskeerd.Ik las ergens dat de mensen niet eens een papflesje voor de kindjes mogen meenemen, als dat meer is dan 100ml. Och arme die dutskes. Hopelijk krijgen ze dan toch water op het vliegtuig om dat flesje te maken.

Het blijft hier maar grijs tot nu toe.
Als daar nu eens wat regen zou uitvallen voor de tuin hé!
Ondanks die buien toch serieus moeten gieten in de bloembakken.

Een aangename zondag gewenst aan mens en dier!

anjelierken

14 jul 2019, 14:10

Hallo iedereen,

HVT: gemakkelijk als poes helpt "afwassen".Spaanse woef doet dat ook, als ik de borden in de vaatwasser zet, worden die door hem mooi afgelikt, dat is de " voorwas" :D :D
Ik herken me volledig in het verhaal van het autorijden en moeten zoeken naar de ruitenwisser, bij mij is het eerder het mistlicht, de 4 richtingaanwijzers gelijktijdig, de claxon , allemaal dingen die je weinig gebruikt.

Vandaag een dagje alleen thuis, manlief is bij zoon.Heb toch al de living opgedweild, ga me een beetje vooruit zetten want ukkepuk komt morgen voor 3 dagen, en dan doen we niet veel.
Het is hier rustig, Spaanse woef ligt al de ganse voormiddag in de zetel, is nog moe van gisteren, was wel een serieuze wandeling en we hebben geen regen gehad.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

15 jul 2019, 08:43

Goede morgen seizoentjes,

Mijn logee is gisterenavond naar huis gegaan met een goed gevoel over haar drie-daagse.
Haar man zag toen die kwam dadelijk dat ze zich geamuseerd had.
Wie zich minder geamuseerd had was Gimly. die had een blik van opluchting op z'n snoetje staan zo van: eindelijk! Ze zijn weg en ik heb m'n dienaren en mijn rijk weer voor me alleen.
We moeten tegen de slager zeggen dat zijn ribben "hemels" zijn. Johan zijn nek zal in de bloempot staan.
we hebben zoveel eten over, dat we een hele week niets hoeven te kopen.( chinees, pizza, satè)
Straks de logeerkamer in de oude staat brengen: Suus heeft er erg goed geslapen.
ventje zei toen we naar bed waren: ik heb me in geen jaren zo geamuseerd. ( zei hij die er een beetje tegenop zag.)
Het zijn vriendelijke sympathieke mensen en zij zijn blij ons te hebben leren kennen. We zijn al uitgenodigd voor een retourreisje! :D ( al zal ik dan heel veel moeite moeten doen om een sitter voor Gimly te vinden)
Ventje heeft 2 kratjes "chouffe" gekregen en ik 4 potjes blauwe bloementjes en een fles frexenet "ice". Suus heeft de alcoholvrije leffe in de carref. opgekocht wegens nergens te vinden in nederland. er liggen nog 2 echte rookworsten in de frigo, ventje heeft z'n Jan hagel en ik een echt flesje maggi voor in de soep die ik vandaag ga maken. want het is echt precies herfstweer. Zaterdag wilden we naar de strandbar maar ik had heel veel pijn ( was zelfs op m'n gezicht te zien) en Suus had zoveel medelijden dat ik me toch inzette om mee te gaan want ze wou perse een foto van "ons stukje zee". de strandbar hebben we uiteindelijk toch niet gedaan omdat alles afgezet was voor een of andere doening en we dus er niet geraakten.
we hebben dan ontdekt dat de cafè van patrick nu een restaurant is: de rode kaars. maar Suus lustte niets van wat er op de kaart staat. het is vooral exotixch vlees. ( bizon, krokodil, zebra,...)
maar dat gaat ventje niet weerhouden toch eens te gaan eten.
Gisteren tijdens de bbq ( ja in de regenvlagen) moest ik dan eindelijk forfait geven en ben gaan liggen. ze zijn dan nog een uurtje gebleven nadat ik weer opdook. vanmorgen heb ik m'n messeger gecheckt en ze zijn rond 1 uur veilig thuisgekomen.
vandaag de gewone routine. iets te drinken halen, in de frigo kijken waar we zin in hebben.
Hopelijk krijg ik vandaag m'n klopje niet en ben ik geen sjiek waard.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive

15 jul 2019, 09:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, wat reuzefijn dat het bezoek zo is meegevallen, spijtig dat jij jou niet lekker voelde. Rust vandaag dan maar goed uit en geniet nog wat na van de logeerpartij.

Heb de 2 benedenverdiepingen al volledig gedaan en de overvolle vaatwasser leeg gemaakt. Ga dadelijk douchen en doe dan boven ook al alles. Kom dan naar beneden met de was, sorteer deze en stop de eerste wasmachine in. Ga die toch buiten hangen, het is fris buiten maar droog.
Als de eerste was inzit, ga ik te voet naar het groentekraam en naar de apotheek.
Snijd dan al de groenten van de spaghettisaus en ruim op. Tegen dan kan ik mijn eerste was buiten hangen en dan nog een paar tere spulletjes instoppen. Als ook deze buiten hangen, fiets ik naar Shopping, moet daar bij de slager zijn, een horloge binnenbrengen waarvan het bandje kleiner moet worden gemaakte en er moet een nieuw batterijtje in en dan nog vlug naar RIT*ALS waar ik nodig een paar dingen moet hebben.
Kom dan op de drafje naar huis, zet de groenten op een zacht vuurtje , haal de was binnen en strijk deze. Voeg dan als de groentjes gaar zijn het vlees toe en laat de saus een nachtje trekken. En dan is het tijd om te gaan wandelen met Matice. Dan zit mijn dag erop en is het wachten tot manlief thuis is.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens elk van jullie een fijne maandag. Liefs aan jullie allemaal en een knuffel voor wie hem wil.

Oma-C

15 jul 2019, 10:11

Afbeelding

Fijne maandag allen, even maar want lang zitten
zit er niet in, rug is lastig en wringt tegen
(reumatoïde artrose)steekt meermaals de kop op
maar wat heel rustig rondlopen dan... :roll:

clive dat is een hele boterham bij jou, en dat noem jij rustig :lol:

M-M ja als je niet gewoon bent bezoek te krijgen
dan kan dat vermoeiend zijn, rust nu maar wat uit
fijn dat het aangenaam was :lol:

Helena, de hele tafel leegeten moest niet hoor
er was keuze hé :wink:
Poes kan bijna naar huis, je zal haar missen denk ik :)

anjelierken, beetje op voorhand rusten zal nodig zijn,
je ziet die ukjes graag maar het is vermoeiend als ze een
paar dagen blijven... dat jonge geweld geeft niet op hé :lol:

alle seizoentjes een fijne dag.. ik moet stoppen,
rechtstaand typen is niet makkelijk :oops: :oops:

Helena van Troje

15 jul 2019, 12:34

Dat klinkt als heel pijnlijk oma-C.
Op sommige werkplekken kunnen ze alleen nog staande werken.
Daar zijn de tafels aangepast aan rechtstaand werken.
Ik hoop dat het niet te lang gaat duren die last.

Clive dat klinkt helemaal niet als een rustig dagje.
Hier is het hele huis weer eens onder handen genomen.
Poetsjuweeltje heeft ook het bed mee verschoond.
Samen op verpleegsterswijze, toch gek dat dat, eens aangeleerd, een automatisme blijft.
Het was synchroon werken en op een hip en een wip gefikst.
Voor ze vertrok kreeg ik nog een hartelijke zoen.
Ze gaat met vakantie naar het thuisland, waar ze de kleinkindjes weer eens kan knuffelen.
Ze hoopt dat ik gezond blijf tegen als ze terug is.
Toch lief hé!

Poes is nog steeds hier. Ze zullen gisteren eerst haar huisgenootje gaan halen zijn bij de ouders van vriendin.
Voorlopig trek ik best mijn plan en ik heb er helemaal niets tegen dat Poes hier nog wat langer rondloopt...

Oef, die eerste vakantieweken met drie van de vier kinderen met verlof is al best verlopen.
In augustus hebben we dat nog een keertje voor. Dan is alleen de dochter nog in het land.
Dat wordt dan plan trekken als er iets mis loopt, want dat is al drie kwartier eer die hier kan zijn als het nodig is.
Niet dat ik van plan ben het uit te hangen, maar je weet maar nooit.

MM zo te lezen ergens anders op het www klinkt je bezoek als een groot succes!
Fijn zo! Spijtig dat je even forfait moest geven.
Maar, het was best een gevuld programma.

Dames zorg zelf voor de zon in huis, want het blijft hier maar grijs, maar wel droog.
De derde was is aan het uitdraaien die kan nog opgehangen.

zwanenmeer

15 jul 2019, 15:25

Dag seizoentjes allemaal ,
OMA C : veel sterkte , en dat het spoedig mag beter gaan ..... Een mens moet altijd met IETS geplaagd zijn ..... erg ... Beterschap ...
Clive : ik wou dat ik een beetje van jouw energie had .... ;-) ;-) Kheb vandaag wel een stuk klimop gesnoeid en het gras gemaaid .... Verder : bouwverlof .... Joepie !!!! Rust ..... :evil: :evil: of nee: toch niet : Tuinaanleg bij overburen met machines .... maar dat ging nog .... Namiddag : 13u15 : voor mij : effe rusten ....of toch niet ... . volgens ergerlijke buren : slijp - en boorwerken .... buiten ... :evil: :evil: / dan binnen maar wat muziek opzetten en proberen het lawaai niet te horen ....
Al een paar dagen had ik last van erge jeuk en blaasjes op verschillende plaatsen ... 8O :roll: :evil: en JA : het is terug ZONA : dat krijg je van stress .. heb ik in 2017 nog gehad in de zomer ....... Naar de dokter gaan , heeft geen zin , want de zware medicatie die ze daarvoor schrijven , verdraag ik niet .... Dus een spray gebruiken zodat de blaasjes uitdrogen en wachten tot het beter gaat ...... // ik leef mee met OMA C en andere seizoentjes , die zo dikwijls pijn en ongemakken hebben ....Dit zal ook wel weer overgaan .. "met tijd en boterhammen ..."
HVT : je zal de poes missen ..... zeker bij de afwas ;-) :D
Aan alle seizoentjes : veel moed voor wie het kan gebruiken ......
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive

15 jul 2019, 20:47

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Allereerst aan alle Seizoentjes die ziek zijn, pijn hebben of een dip, van harte beterschap. Kaarsjes branden.
Ik had vandaag een heel goede dag , heb alles gedaan gekregen wat ik gepland had. Kijken wanneer de weerbots zich laat voelen :oops: . Liefst niet morgen, moet ik boven alles poetsen en nieuwe dekbedden leggen; Heb eindelijk nieuwe hoeslakens gevonden in de maat die wij nodig hebben, daar mijnheer Matice zich bij de vorige " geamuseerd" had. Stoute Woef.
Zijn nadat ik alles gedaan had, nog gaan wandelen. En toen we daarvan thuiskwamen had manlief al gebeld dat hij op weg was naar huis en ben ik me gaan klaarmaken voor de nacht.
Ondanks het bewolkte weer, de was toch droog gekregen buiten en al gestreken. Maar het waaide hier wel een beetje. En heb weer spaghettisaus voor 4 weken. Tot mijn grote verbazing was het GB'tje weg in Shopping. Stond nergens iets op wat de reden was. Dat gaan nochtans veel mensen missen die in de buurt wonen. Vooral oudere mensen, die zijn weer de pineut.
Gelukkig was de slager er nog, hebben vrij veel en is van goede kwaliteit. Daar mijn gemengd gehakt gekocht en nog wat préparé voor manlief daar onze vaste slager op verlof is. Bij RIT*ALS kreeg ik weer een mooi geschenkje omdat ik voor een bepaald bedrag had. Vind dat echt wel een leuke winkel en niet zo prijzig als een parfumerie. En zijn goede producten. Heb dat eigenlijk in Nederland leren kennen. En ben sindsdien fan ervan. Komt me veeeeeel voordeliger uit en dat zegt ook wat, vind ik toch, heb geen ezeltje, helaas.
Ook dan mijn horloge gaan binnenbrengen voor een nieuw batterijtje en om schakeltjes te laten verwijderen. Dat is woensdag klaar. Mevrouw van de winkel vond dat ik smalle polsen had, neen, die bandjes zijn veel te groot !!!! Er moesten 4 schakels worden weggenomen.

Zo, het is al laat, toch voor mij. Ik wens iedereen nog een leuke avond en voor straks een zachte welterusten, als het even gaat zonder pijn en zonder piekeren. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel is hier vandaag wel op zijn plaats , denk ik.

Muddy Maddy

16 jul 2019, 07:27

Goede morgen seizoentjes,

ik ben maar opgestaan omdat ik het koud had. en nu ik beneden ben voelt mijn lichaam aan als van beton. dat wordt inwrijven met verwarmende gel, spuitbus en kersenpitkussentje.
Gimly zat vanmorgen aan de open deur om te kijken wie er naar beneden kwam: ha: het is mammie!
heb hem eten gegeven en nu is die naar buiten. moet maar krabben om binnen te komen.
Gisteren chinees gegeten. vroeg aan ventje om een grote pot currysaus bij de chinees te halen maar die zei dat ik met dat gekochte potje saus dat we opgewarmd hadden toe ging komen. amehoela. bedekte niet eens de bodem. er zat nog een halve grote pot saus van de chinees in de diepvries, dus het styrofoom er van weggeplukt en zo had ik toch saus. ( het was weer te veel om iets te doen voor mij :roll: )
afwas staat er ook nog, idem die van de bbq van zondag. vandaag pizza, is maar op te warmen en er hoeft geen saus bij. ventje moet dan wel leesvoer gaan halen.
woensdag dan de brochetten die over waren bakken en de week is rond want de donderdag is er "vers boodschappengeld". Die kunnen nu on line als ik het weer niet vergeet en donderdag is het toch frietjesdag.
HVT: jij hebt nu mijn gezicht gezien met zo'n gekke filter voor selfies :lol: Die van ventje mag er wegens veiligheidsreden niet op.
Clive: ja, oudere mensen of slecht ten been zijn weer de dupe. moest de liedl verhuizen naar de overkant van de tramspoorbaan ben ik een halve dag bezig met boodschappen. en nadien uitgeteld.
Zwanemeer: de ZONA heeft mijn grootmoeder ook eens gehad vlak bij haar oog. ze kon haar zicht uit dat oog verliezen, gelukkig is het nooit zo ver gekomen.
Oma C: last van de gewrichten. ik voel het ook. warmte zegt de dokter, maar ik kan al niet in een solarium terecht wegens die gel en claustrofobie. heb al 20 druppels pijnstiller genomen. Ventje wou dat dr achternaamgenoot Cbd olie voor schreef daar een collega met MS daar bij gebaat is, maar dan moet ik via de pijnkliniek en er is dan 50/50 % kans dat ik het ook werkelijk krijg. hoop dat het qua pijn bij die 20 druppels blijft of ik slaap vannacht niet.
Er liggen hier overal snuffelzakjes en vannacht meende ik de cross van beneden naar boven en omgekeerd gehoord te hebben. waar Gimly nu is weet ik niet. zal wel weer opduiken voor een tweede zakje.
de ramen in mijn keuken zijn vies van de vliegen hun stront. dat zal dan L haar tweede taak zijn als ze terug komt.
ik ga eerst goed opwarmen met een tweede koffie voor ik mij in de keuken begeef om die op te ruimen.
Fijne dag aan allen.
Cats Rule!