Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Michelly

24 okt 2019, 22:41

[Dag maatjes allemaal,
hier is het de hele dag zonnig geweest en 20°. Er stond wel erg veel wind en de bladeren van de beukenbomen wervelen door de lucht en worden over het dak naar de voorkant van het huis geblazen. M. kan elke dag voor en achter de bladeren bijeen harken. Maar die doet dat graag dus laat maar waaien. Ben deze week tweemaal naar de repetitie van het koor geweest. Ben wel erg moe dan maar dat heb ik er voor over.Ik kom hier elke dag wel lezen maar reageer daarom niet altijd en jullie begrijpen dat wel hé. Wil Assa nog proficiat wensen voor haar zoon. Een moeder en haar zonen hé, dat is altijd wat speciaals. Dochters hebben dat heel dikwijls met de vaders en zo is iedereen content.
Heb een heel drukke week achter de rug. Veel bezoek gehad. Morgen is het rustig maar moet in inkopen doen en zaterdag is er een diner van een seniorenvereniging waar ik in het bestuur zit. Ik probeer de week door te komen zonder piekeren want maandag is het weer tijd voor een scan in de voormiddag en in de namiddag om half vijf gesprek met de oncoloog en bespreking van de scan. Ik weet niet wat het gaat worden want de te volgen behandeling is niet vanzelfsprekend. Weer bang afwachten en hopen dat ze nog een alternatief hebben.
Bedankt voor jullie bekommernis voor mij en de steun die uit jullie berichtjes spreekt. Blijf of wordt allemaal gezond , dat hoop ik van harte voor iedereen van jullie.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

meme-rietje

25 okt 2019, 08:39

goeie morgen iedereen
wens jullie allen een fijne dag
en ik ga trotten :lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

25 okt 2019, 09:04

Goeiemorgen

Terwijl enkelen onder jullie zich klaarmaken om naar het zeetje te gaan moet ik me klaarmaken om naar een begrafenis te gaan; vrouwtje van 66.
Je hoeft niet lang te raden zeker om te weten waar ik liever zou zijn :roll: .
Geniet ervan want alles is zo vlug voorbij.

Michelly, zo mooi en moedig dat je ons steeds op de hoogte houdt van je ups en downs. We blijven duimen voor jou.
Oud maar niet Out

vera-maria

25 okt 2019, 09:12

Goedemorgen allemaal!
Michelly hoop voor jou het beste maandag en dat het deze keer echt eens een betere uitslag is!
Corry ik denk zelfs dat veel mensen van rond de 30 al niet meer weten wat dat wecken is!
Yvette de grootte van de mossel heeft geen enkele invloed op de inhoud van de mossel!
Degene die naar zee gaan vandaag wens ik een mooie dag en veel taterwater!
Ik heb eerder deze week eens een vaas opgevuld met een herfscreatie...
Afbeelding
Straks komen mijn make en mijn zus eten en onze zoon en zijn vrouw komen ook deze middag eten inplaats van deze avond, anders moet ik 2 x koken!
Op het menu: paprikasoep en Roodbaars met mosterdpuree en gestoofde prei!
Huisje is al geswifferd, de patatten geschild en de prei gesneden dus ga ik nu zoals elke vrijdag rond 9 in bad 🛁
Wens jullie allen nog een aangename vrijdag daag...
You only have one life...live it!

corry

25 okt 2019, 17:50

Afbeelding
Betrapt😜

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Het was bewolkt aan zee, wij hadden de zon in ons hart, fijne ontmoeting. Ook heel lekker gegeten.

Michelly, wat was het fijn om aan zee je te ontmoeten, hoop van harte als de lente komt je weer te zien. Erikaatje 🤗

Ben een beetje moe in mijn hoofd, het taterwater vloeide weelderig, lachspieren actief. Heeft me deugd gedaan

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

26 okt 2019, 09:24

Wat had ik er graag bijgeweest, eens goed lachen is net wat ik nu nodig heb :wink:

Rustig WE ???
'k weet het nog niet zo goed :roll:
Soms heb je zo van die dagen dat alles tegensteekt...
net nu
nu ik vandaag 2 x moet uit eten
vanmiddag mossels met de bomma
vanavond beenhesp ten voordele van .....
Oud maar niet Out

meme-rietje

26 okt 2019, 09:46

goeie morgen iedereen
volgende week is bijna helemaal bezet 8O
vandaag kleine boodschap doen
en morgen komen de dochter met familie
eigenlijk om de graven af te wassen
moet nog vragen welke tijd ze komen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

27 okt 2019, 07:17

Goeiemorgen,
Druk bezig en raar dan kan ik niet slapen :( vrijdag garçon geweest, gisteren van 18u tot 3u30 vannacht en nu om 8u terug naar de zaal ze moeten nog opruimen.
Voila als je mij wat minder ziet ben niet verloren gelopen hé :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

27 okt 2019, 08:41

Afbeelding

Het is me gisteren hier een dagje geweest.
Bij het tuinwerk welke ik voor mij neem. Stafke kon het niet laten om een handje toe te steken. Bekwam hem heel slecht, is even buiten westen geweest, gelukkig gevoeld en gaan zitten, stoel sloeg achterover, ik en kon tijdig ingrijpen anders had hij met stoel en al op de grond gelegen. Nadien was hij enorm moe. Bloeddrukval, niet de eerste keer.
Gevolg ik neem het stuur terug over, moet daar heel duidelijk in zijn of er komt niets van. Op dit punt een moeilijke man, weet het uit ervaring. Nu is het voor altijd en hoop dat hij het aanvaard.
Zijn pacemaker heeft zijn dienst gedaan. Het is telkens schrikken, mijn hart deed ook raar nadien.

De volgende stap, bloedtransfusie, welke zijn huisarts hem al meerdere malen aanraden, hoeft niet, misschien vindt hij nu van wel. Beenmerg maakt geen bloed meer aan. Daar komt die vermoeidheid van.

Volgende week ga ik horen hoever we staan voor een serviceflat, het wordt nu dringend, ook voor mij.

Vandaag gaat alles weer normaal, straks een kleine wandeling , voor de rest genieten van mekaar, als je zulk iets al meerdere malen meemaakte, gelukkig met goede afloop gaat er veel door je hoofd.

Nadien dochter opgebeld, deze hoopte dat haar papa genoegen neemt met mee te rijden. Volgens haar mag hij van geluk spreken dat ik het kan. Wordt vervolgd !

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

27 okt 2019, 10:07

Ja Corry als je niet alle twee gezond bent komt er miserie van maar die zullen jullie wel oplossen, jij bent een sterke!Hopelijk is die service flat wat voor u!

Stan van Samang trad gisterenavond op in onze kerk maar ik heb goeie punten gescoord bij mijn schoonzoon en in een volle Schouw in Lichtervelde van een heel mooi concert van de fanfare de Zwaan genoten Ze waren heel content met die volle zaal die ruimschoots de vele repetities compenseerde. De humoristische presentatie van Jeroen Spillebeen was net als vorig jaar een aangename toegave.

Ik zal een paar dagen nodig hebben om te wennen aan dat vroege uur, ik was nu wakker zogezegd van 5u. Voor mij helemaal geen verbetering! Ik zal mijn madam stilleggen of ze slaat maar 1x als het nog maar 12u is!!
Geniet maar van die lange zondag!
Ivette

vera-maria

27 okt 2019, 11:26

Goedemorgen allemaal!
Yvetje hoe kan je nu niet wennen aan het vroege uur...we hebben toch een uur langer mogen slapen hé, maarja is weer aanpassen natuurlijk ik hoop dat ze de wintertijd nu aanhouden want dat is effectief de juiste tijd!
Corry amai is verschieten hoop dat jullie nu rap terechtkunnen in een serviceflat!
Erika weer naarstig aan het werk...
Gisteren zijn wij met ons kerkkoor en onze partners per bus gaan kijken naar de musical 40-45!
En het was in één woord prachtig...maar het was een parcours met hindernissen om er naartoe te rijden...eerst moesten we langs de kant van de politie voor een controle, dat was een oponthoud van een kwartier, en later op onze busrit kreeg de bus een klapband en dat heeft toch een driekwartier geduurd want er moest iemand komen om die band te vervangen! We stonden gelukkig aan de kant naast een motel waar we met zijn allen dan iets gedronken hebben!
En tijdens de voorstelling van 40-45 weer een oponthoud van een kwartier...daar ging er iets mis met de verrijdende podiums! Maar het was een zeer geslaagde dag want we zijn met het kerkkoor ook iets gaan eten vooraf en na afloop weer, dus het was ook een dag van gezellig samen zijn!
En deze namiddag gaan we toneel zien, dus weeral een druk bezet wknd!
En nu ga ik eens richting badkamer...nog een aangename zondag aan jullie allen en tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

27 okt 2019, 13:23

Goeiemiddag

Genoten van het extra uurtje slaap ?
of net als ik eerder goed gebruik gemaakt van het extra uurtje voormiddag ?

Aangezien met het winteruur ook het wandelprogramma terug start zijn we deze voormiddag dus op ons gemakske een toertje gaan doen van zo'n dikke 7 km. 't was er het ideale weer voor.

Gisteren hebben we de bomma (93) een dag met een gouden randje bezorgd. 't was haar wens nog eens mossels te gaan eten maar aangezien ze niet meer mobiel is... geen eenvoudige opgave.
We hebben de oplossing gevonden met een huurwagen voor rolstoelvervoer en een vriendelijke bistro-uitbaatster die speciaal voor ons mossels op het menu heeft gezet.

Afbeelding

Corry, 't zal wel schrikken geweest zijn. Hopelijk kun je binnen afzienbare tijd verhuizen, alles wat dichterbij en minder onderhoud aan huisje en tuin.

Veve, mijn kids zijn ook naar 40-45 geweest en hadden net als iedereen niets dan lof. De hindernissen onderweg moet je er dan maar bijnemen hé en er het beste van maken.

Ivette bij het terugzetten van de klokken vanmorgen dacht ik meteen aan jou en je "madam" :lol: heeft ze het goed doorstaan deze keer ?

Menu : preistoemp met lottestaart !
Oud maar niet Out

Ivette

27 okt 2019, 17:13

MM die mossels zien er lekker uit! Boma wordt ook nogal in de watten gelegd!

Ik was niet bij de slimste vanmiddag: ik was vergeten mijn klokken achteruit te zetten, mijn Madam was ook al geen hulp, ik had ze stilgelegd Rita want ze slaat 12x zowel om 11u als om 12u dus ook bij haar was ik mis!
Ik heb warempel al om 11u gegeten. Ik vond het zo lang duren voor die film begon op ARD, er kwam nog nieuws enz tussen en toch viel mijn €uro nog niet!
Wel een lange namiddag maar ja ik had alweer geen goesting om een wandelingske te maken zo alleen in ons lege zondagse dorp.
Daaraan zie je dat ik een echt gewoontemens ben: ik eet als het tijd is, niet als ik honger heb!!!

De voetbaluitslagen zijn weer niet schitterend: heel lage scores!
Goeienavond maatjes
Ivette

Ritavdm

27 okt 2019, 18:53

Ivette, hoe kan jou dat overkomen, jij die in alles zo punctueel bent :?:

Omdat het weer precies niet wilde meedoen met die wintertijd zijn we deze namiddag nog maar eens op stap geweest onder een stralende zon.
'k heb dus genoeg beweging gehad voor vandaag
'k doe mijn pyjama nu aan en zet me in de zetel voor de rest vd dag.

Eerst nog enkele sfeerbeelden van de wandeling van deze voormiddag :

met die als buren heb je in ieder geval geen wekker vandoen :wink:
Afbeelding

de huisvesting van OLVr is ook dat niet meer :roll: :roll:
Afbeelding

wandelen in de westhoek betekent nog steeds oorlogsherinneringen....
Afbeelding

...en weidse vlakten met hier en daar een eeenzame boom
Afbeelding
Oud maar niet Out

Erika1

28 okt 2019, 07:59

Goeiemorgen,

Het kras seisoen is voor velen weer begonnen, auto', gras en daken daar ligt al een laagje vries op.
Heb ook heerlijk geslapen want heb gisteren flanellen lakens opgelegd :mrgreen:
Maar als ik subiet buiten vensters moet wassen zal het wel niet zo gezellig meer zijn :(
Brood dat men deelt, smaakt beter.