In de Vier Seizoenen reeks 17 Winter 2019
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond allemaal
verder gaat het wel.... kalm aan dan breekt het lijntje niet hé...
het vrijdagse HH is gedaan geraakt, morgen nog
de boodschappen doen, en zondag zorgen dat m'n dochter
iets te eten krijgt... en dan hoop ik eens een rustige week
te krijgen volgende week, al die rare weken kruipen niet in je kleren
dat voel je wel...
clive, je zal morgen je kleedje moeten halen denk ik,
maar als ze het voor jou hebben weggehangen zal dat geen probleem zijn...
anjelierken, smakelijk zo'n etentje met jullie tweetjes dat is gezellig
en af en toe eens nodig om eens bij te praten na alle drukte...
Helena, ook bijna alles klaar voor de nieuwe vloerbedekking
een mens blijft bezig hé...
en hopelijk is de student z'n examen meegevallen...
mammyretro, beeld zonder klank, ik begrijp zo'n mensen niet
maar dat zal wel aan mij liggen, en vooral als je niet weet waarom...
Veel sterkte en een knuffeltje...
Ik wens jullie allen een goeie nacht en morgen hopelijk
allemaal weer gezond op? tot morgen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Clive, student is nooit veel van zeg.
Ik heb ook al geleerd geen vragen te stellen.
Dat heb ik al geleerd bij mijn eigen kinderen.
Als ze denken dat het goed gegaan was en de uitslag is minder...
Als ze denken dat het slecht was en de uitslag is goed...
Ze zeggen dat het heel moeilijk in te schatten is in het hoger onderwijs...
Hij heeft in elk geval goed geleerd, maar grootvake zei altijd:"Je best doen is niet genoeg. Je moet het ook kunnen en kennen."
Het was daarnet eventjes hectisch.
Dochter kwam de student ophalen, maar vond dat ze dan ineens ook maar het onkruid kon wegbranden op de oprit...Ik ben altijd zo overrompeld, want dat moet altijd voortgaan bij de die...
Opdracht gekregen een paar rondjes met de auto te gaan rijden om de batterij op te laden...
Ik heb ook al geleerd geen vragen te stellen.
Dat heb ik al geleerd bij mijn eigen kinderen.
Als ze denken dat het goed gegaan was en de uitslag is minder...
Als ze denken dat het slecht was en de uitslag is goed...
Ze zeggen dat het heel moeilijk in te schatten is in het hoger onderwijs...
Hij heeft in elk geval goed geleerd, maar grootvake zei altijd:"Je best doen is niet genoeg. Je moet het ook kunnen en kennen."
Het was daarnet eventjes hectisch.
Dochter kwam de student ophalen, maar vond dat ze dan ineens ook maar het onkruid kon wegbranden op de oprit...Ik ben altijd zo overrompeld, want dat moet altijd voortgaan bij de die...
Opdracht gekregen een paar rondjes met de auto te gaan rijden om de batterij op te laden...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
vandaag naar moeder om te gaan eten voor haar verjaardag aanstaande woensdag, bak leeggoed weergeven in de dranken centrale, met moeder naar de solden en dat is het zo een beetje.
er gaat weer ene niet content zijn. Gimly. maar dat zijn we al gewent.
alles is in kannen en kruiken voor het bezoek van onze nederlandse vrienden vrijdag aanstaande.
weet nog niet waar ik naartoe ga woensdag als we zonder electriciteit zitten, mee naar de buro of opnieuw naar mijn moeder. gisteren weer telefoontje van SVHG. of Ir. maandag mocht komen. neen, ventje werkt thuis. hij heeft zending. ik denk dat ze nu aan het rechttrekken zijn wat ze krom getrokken hebben toen ik meer dan 3 maand zonder poets zat. maar nu gaat het voor mij niet. of ik moet ze betalen om boodschappen met mij te gaan doen. haar gewone werk moet ze donderdag niet doen, de bib. stond al op de planning, maar toen was ze ziek. 't is hier nog proper genoeg om vrijdagmorgen een mop te slaan alvorens de vrienden komen. ( hout vasthouden dat Gimly niet ziek wordt)
Veel bloemstukjes hadden ze niet in de carref. en inpakken? ho, maar. er was weinig personeel voor een vrijdagmiddag. wij hebben zalm gegeten op geroosterd brood. ventje moet om brood en kranten terwijl ik me rap douche en kleren uitkies. Hopelijk past mijn bordeaux jeans nog en daarop de angora- trui. als 't niet wel is, zal ik het wel horen. heb ventje aangeraden een nieuwe dvd speler in de solden te kopen. nu is het moment daar. de onze speelt nog goed, daar niet van, maar de afstandsbediening is aan het verslijten. daar de dvd speler van engeland komt, denk niet dat Sanyo nog afstandbedieningen van jaren ver liggen heeft. de oplossing zou zijn 'n universele afstandsbediening. ik hoop dat moeder haar goesting vind in de solden.
mijn pak gekleurd karton is uitgesteld tot nader order. uitverkocht. van de horloge staat 11.1 maar op zaterdag werken onze postbodes niet. ( in nederland wel en ook in engeland kreeg je post)
Gisteren na de boterhammen mijn bed in gekropen was moe en had 's middags geen dutje gedaan.
en nu weet ik nu nog niet of de dader die ik verdenk idd de dader is!
( er is vlakbij de winkel een boekhandel....)
kwam daarnet van de keuken en wie wilde er eten? juist.heeft zijn dolle 5 min al gehad.
nu kopje koffie opdrinken, pillen pakken en ontbijt zoeken. dan douche en aankleden, wat shmink op mijn toot en we kunnen. alles staat klaar en ik moet geen zak meedoen met kruiswoordpuzzels omdat ik ze niet meer spaar.
Fijne dag seizoentjes!
vandaag naar moeder om te gaan eten voor haar verjaardag aanstaande woensdag, bak leeggoed weergeven in de dranken centrale, met moeder naar de solden en dat is het zo een beetje.
er gaat weer ene niet content zijn. Gimly. maar dat zijn we al gewent.
alles is in kannen en kruiken voor het bezoek van onze nederlandse vrienden vrijdag aanstaande.
weet nog niet waar ik naartoe ga woensdag als we zonder electriciteit zitten, mee naar de buro of opnieuw naar mijn moeder. gisteren weer telefoontje van SVHG. of Ir. maandag mocht komen. neen, ventje werkt thuis. hij heeft zending. ik denk dat ze nu aan het rechttrekken zijn wat ze krom getrokken hebben toen ik meer dan 3 maand zonder poets zat. maar nu gaat het voor mij niet. of ik moet ze betalen om boodschappen met mij te gaan doen. haar gewone werk moet ze donderdag niet doen, de bib. stond al op de planning, maar toen was ze ziek. 't is hier nog proper genoeg om vrijdagmorgen een mop te slaan alvorens de vrienden komen. ( hout vasthouden dat Gimly niet ziek wordt)
Veel bloemstukjes hadden ze niet in de carref. en inpakken? ho, maar. er was weinig personeel voor een vrijdagmiddag. wij hebben zalm gegeten op geroosterd brood. ventje moet om brood en kranten terwijl ik me rap douche en kleren uitkies. Hopelijk past mijn bordeaux jeans nog en daarop de angora- trui. als 't niet wel is, zal ik het wel horen. heb ventje aangeraden een nieuwe dvd speler in de solden te kopen. nu is het moment daar. de onze speelt nog goed, daar niet van, maar de afstandsbediening is aan het verslijten. daar de dvd speler van engeland komt, denk niet dat Sanyo nog afstandbedieningen van jaren ver liggen heeft. de oplossing zou zijn 'n universele afstandsbediening. ik hoop dat moeder haar goesting vind in de solden.
mijn pak gekleurd karton is uitgesteld tot nader order. uitverkocht. van de horloge staat 11.1 maar op zaterdag werken onze postbodes niet. ( in nederland wel en ook in engeland kreeg je post)
Gisteren na de boterhammen mijn bed in gekropen was moe en had 's middags geen dutje gedaan.
en nu weet ik nu nog niet of de dader die ik verdenk idd de dader is!
( er is vlakbij de winkel een boekhandel....)
kwam daarnet van de keuken en wie wilde er eten? juist.heeft zijn dolle 5 min al gehad.
nu kopje koffie opdrinken, pillen pakken en ontbijt zoeken. dan douche en aankleden, wat shmink op mijn toot en we kunnen. alles staat klaar en ik moet geen zak meedoen met kruiswoordpuzzels omdat ik ze niet meer spaar.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-
Goede morgen iedereen in het seizoenhoekje,
de zon probeert maar ze heeft er moeite mee,
we zien wel wat we krijgen, en daar moeten we het dan mee doen
De dikke pols en hand was bij de dokter zoals gedacht artrose,
alleen warm houden en om het niet erger te maken
zo weinig mogelijk gebruiken, ik hen mijn wringtoestel
maar weer gebruikt gisteren, en niet te ver weggezet
Helena, een paar toerkes gaan rijden is best voor de batterij
anders geraakt ze helemaal plat, maar ik begrijp dat het niet leuk is
bij jullie rond te rijden... maar 't zou soms wel gemakkelijk zijn hé...
M-M, hopelijk vindt je mama haar goesting in de solden, en heb je een leuk
weekend met de Nederlandse vrienden
Voor alle seizoentjes een fijne dag, en geniet van je weekend
de zon probeert maar ze heeft er moeite mee,
we zien wel wat we krijgen, en daar moeten we het dan mee doen
De dikke pols en hand was bij de dokter zoals gedacht artrose,
alleen warm houden en om het niet erger te maken
zo weinig mogelijk gebruiken, ik hen mijn wringtoestel
maar weer gebruikt gisteren, en niet te ver weggezet
Helena, een paar toerkes gaan rijden is best voor de batterij
anders geraakt ze helemaal plat, maar ik begrijp dat het niet leuk is
bij jullie rond te rijden... maar 't zou soms wel gemakkelijk zijn hé...
M-M, hopelijk vindt je mama haar goesting in de solden, en heb je een leuk
weekend met de Nederlandse vrienden
Voor alle seizoentjes een fijne dag, en geniet van je weekend
Laatst gewijzigd door Oma-C op 11 jan 2020, 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ben wat later vandaag, maar heb de volledige strijk al gedaan en het licht HH op alle verdiepingen. Alles is weer netjes, buiten dat Matice op dit moment, weer zijn speelgoedbox aan het plunderen is.
Manlief heeft gisterenavond alleen de wekelijkse boodschappen gaan doen, was zo vreselijk moe en mijn gewrichten deden weer zo'n pijn, dat manlief het zag en aanbood de boodschappen alleen te gaan doen.Heb daar onmiddellijk ja op gezegd en ben me dan al gaan klaarmaken voor de nacht. En dan ben ik toch in slaap gevallen in de zetel en ben pas om 02.00H wakker geworden. Had dan gelukkig mijn pyjama al aan en moest dus enkel nog mijn tanden poetsen en mijn medicatie innemen, heb dan het alarm op mijn GSM verwijderd en heb geslapen tot 08.00H. De pijn is nu veel minder dan gisteren, heb vandaag een goede dag dus.
( sorry voor mijn gezaag).
Oma-C , we gaan het kleedje inderdaad vandaag dus halen en Matice mag mee, hij is welkom in die boetiek.
Houden hem dan wel heel kort zodat hij niet tegen de kleding loopt. Terwijl ik aan het strijken was , heeft manlief de rest van de boodschappen in het dorp gedaan en het containerpark bezocht.
Anjelier, hij heeft een mooi kaartje voor jou uitgezocht, dus dat zit volgende week in jouw bus. Sorry dat het zo laat is.
Muddy Maddy, alles al klaar voor jullie Nederlandse vrienden. En je loopt er netjes bij vandaag want je gaat naar de solden, dan moet je inderdaad wat moois aandoen en ben er zeker van dat je daarin geslaagd bent.
Manlief zegt zonet dat ik als we mijn kleedje gaan halen , dat ik nog eens goed moet rondneuzen in de winkel. Maar heb vorige keer zoveel gepast dat ik er bijna zeker van ben niets meer te vinden in mijn maat en ten tweede, heb ik niets meer nodig.
Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een fijne zaterdag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft.
-

Goede avond iedereen bij de seizoentjes,
ik vind het een koude wind, en ik krijg niet warm
hoewel het warm genoeg is binnen
De strijk gedaan en de vers gewassen lakens
terug op het bed gelegd,
Ik heb vanmiddag naar de cross gekeken vanop
St Annastrand in Antwerpen vandaag waren het de junioren
en de dames en morgen de mannen nog
Er lag een ponton op de schelde, 't was een mooie omloop
Straks nog iets te eten zoeken in de vriezer, weet nog niet wat
maar er zit genoeg in, ik vind wel iets
Voor alle seizoentjes een gezellige avond en slaapwel straks...
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede avond, dames allemaal,
Oei, omaC, geen warm krijgen vandaag, niet leuk. Ja, hier waait het momenteel heel erg. Geen regen. Eigenlijk was het de hele dag droog.
De cross heb ik niet gezien vandaag, heb wel allemaal lichte werkjes gedaan, denk dat ik met een ontsteking in mijn schouder zit. Heb al voltaren ingewerkt maar ik weet niet of het zal helpen, gewoonlijk wacht ik veel te lang eer ik door heb dat het iets voor de dokter is. We zullen wel zien.....
Anjelierken terug tijd en zin voor te gaan wandelen? Kan deugd doen en de zinnen wat verzetten. Doen , zou ik zeggen.
Ja, MH, als een auto te lang stilstaat kun je last met de batterie krijgen. Maar of het nu zo leuk is om zomaar in je stad zonder doel rond te rijden....
. Misschien om de paar weken hem eens uitlenen aan de kids of zo... Intussen ben jij toch gerust dat de batterie niet stuk gaat ? 
Eens polsen.....
Mamyretro, ik leef met je mee , niet leuk als je enkel beeld hebt.... Dikke knuffel, en hopelijk wordt het eens wat beter want leuk is iets anders....
En Clive een nieuw kleedje,
, je zal weer mooi zijn ! 
Mattice heeft geluk dat hij in die winkel mee binnen mag, komt niet veel voor, in gelijk welke winkel....
Dames ik ga het hierbij laten, 1 jaar later gaat seffes beginnen en daar kijken we graag naar !
Hou jullie zo goed mogelijk en tot.... de volgende
Oei, omaC, geen warm krijgen vandaag, niet leuk. Ja, hier waait het momenteel heel erg. Geen regen. Eigenlijk was het de hele dag droog.
De cross heb ik niet gezien vandaag, heb wel allemaal lichte werkjes gedaan, denk dat ik met een ontsteking in mijn schouder zit. Heb al voltaren ingewerkt maar ik weet niet of het zal helpen, gewoonlijk wacht ik veel te lang eer ik door heb dat het iets voor de dokter is. We zullen wel zien.....
Anjelierken terug tijd en zin voor te gaan wandelen? Kan deugd doen en de zinnen wat verzetten. Doen , zou ik zeggen.
Ja, MH, als een auto te lang stilstaat kun je last met de batterie krijgen. Maar of het nu zo leuk is om zomaar in je stad zonder doel rond te rijden....
Eens polsen.....
Mamyretro, ik leef met je mee , niet leuk als je enkel beeld hebt.... Dikke knuffel, en hopelijk wordt het eens wat beter want leuk is iets anders....
En Clive een nieuw kleedje,
Mattice heeft geluk dat hij in die winkel mee binnen mag, komt niet veel voor, in gelijk welke winkel....
Dames ik ga het hierbij laten, 1 jaar later gaat seffes beginnen en daar kijken we graag naar !
Hou jullie zo goed mogelijk en tot.... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
We hebben de ukjes naar huis gebracht, speelgoed opgeruimd, en nu zijn we terug op ons gemak
.
Dames, ik heb deze morgend de kaartjes aan zoonlief meegegeven, ik moest jullie bedanken.Heb vanavond gezien dat ze op de kast staan tussen de andere kaartjes.
Clive: je hoeft je niet te verontschuldigen dat je kaartje nog niet is aangekomen.Ik weet wel dat het goed bedoelt is.En vertellen hoe je je voelt , is zeker niet zagen , hoor.
HVT: weet je wat ik doe bij zoonlief om het onkruid weg te krijgen op de oprit?Ik giet er kokend water op.Is ook goed om mos weg te krijgen.Natuurlijk na een tijdje kan het terug komen, maar je kan dit gemakkelijk bij houden.En bovendien is milieuvriendelijk
MJ: is al een tijdje geleden dat we nog eens gaan wandelen zijn met de wandelclub, er kwam altijd iets tussen.Hoop toch vanaf volgend weekend terug te starten.Ik mis dat en ik denk Spaanse woef ook
.
Dames, tot morgen allemaal.
We hebben de ukjes naar huis gebracht, speelgoed opgeruimd, en nu zijn we terug op ons gemak
Dames, ik heb deze morgend de kaartjes aan zoonlief meegegeven, ik moest jullie bedanken.Heb vanavond gezien dat ze op de kast staan tussen de andere kaartjes.
Clive: je hoeft je niet te verontschuldigen dat je kaartje nog niet is aangekomen.Ik weet wel dat het goed bedoelt is.En vertellen hoe je je voelt , is zeker niet zagen , hoor.
HVT: weet je wat ik doe bij zoonlief om het onkruid weg te krijgen op de oprit?Ik giet er kokend water op.Is ook goed om mos weg te krijgen.Natuurlijk na een tijdje kan het terug komen, maar je kan dit gemakkelijk bij houden.En bovendien is milieuvriendelijk
MJ: is al een tijdje geleden dat we nog eens gaan wandelen zijn met de wandelclub, er kwam altijd iets tussen.Hoop toch vanaf volgend weekend terug te starten.Ik mis dat en ik denk Spaanse woef ook
-

Goede morgen alle seizoentjes, geniet van de zondag als het kan
eender op welke manier, wandelen, rondrijden, of gewoon luieren...
niks moet- alles mag.! is nog steeds de leuze, hoewel we het
wel eens vergeten ..
Ik ga seffens eten maken, tegen dat dochter komt, dan is het
klaar tegen dat ze er is...de uren zijn al zo kort...voor ze weer vertrekt..
Allen nog een fijne zondag, de zon wil wel maar het lukt nog niet zo goed
wind is er wel en die huilt altijd rond deze hoek...
Maar dat is maar buiten...
Groetjes en tot later...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Lunchgarden lekker eten? Laat me niet lachen. toen ik vroeg of er champignons in de spaghetti zaten kreeg ik ja te horen! heb toen twee onder de lamp staande garnaalkroketten gegeten met wat gejatte frieten van ventje. de garnalen daar had je een vergrootglas voor nodig, ventje kreeg de dessert van vriendin 1: chocomouse: was uit een pakje gemaakt zei die. dan naar de solden en moeder heeft een wasmachine ( toonzaalmodel) en droogkast + een stukje dat ze tussen de leidingen gaan steken dat het kalk tegenhoudt. de droogkast was in solden, de wasser niet. nu steken ze de opvangbak voor het condenswater bovenaan. de mijne is onderaan en het toestel is nog uit engeland, ook toonzaal.
stuurde ventje naar de dvd spelers en amai, die zijn klein geworden! maar we hebben papa's oud toestel mee voor het geval dat. Alles was in orde heb geen klachten gehoord. wel zakte mijn broek af! stond bij moeder aan de tafel en ineens.... hier dan beneden een riem uit het leger van ventje gevonden en die erin gedaan, maar die viel ook af toen die clip lostte. het is een broek maat 48. dan moet ik toch enkele kilo's afgevallen zijn zonder het te beseffen. ik had mijn angora-trui aan en een licht blauw shirtje omdat de trui al warm genoeg is, zal die zeker kunnen gebruiken aangezien we woensdag zonder electricteit zitten. weten nu waar ze de fout begaan hebben want de bak aan het hoekje van de straat aan onze kant, is afgeplakt. zal m'n soep dinsdag moeten maken en doorsteken want ik kook op gas en heb zulke gasaanstekers. vroeger werkte die knop nog maar ventje heeft eens te grondig gepoetst dat hij niet meer "klik-klik" zegt. je beseft pas als de electriciteit afligt waaraan je allemaal afhankelijk bent. geen microgolf om kersenpitkussentjes op te warmen. ventje zei: zorg dat alles opgeladen is en ook de powerbanks. zal ook niet kunnen bellen naar moeder via de landlijn, zal via gsm moeten gebeuren, gelukkig heb ik een andere provider voor gsm ipv het hele pakket te nemen. want als er iets stuk is, hoe moet je dan contact op nemen?
Maandag werkt ventje thuis en is de chinees nog 1 dag open. we gaan gaan lunchen en nemen de soep mee. hij heeft recht op lunchpauze. in eggermin is de keuken nu gesloten wegens: geen personeel. Het hoger kader die daar 's middags kwam lunchen, moet nu voor hun eigen voorzien.
het was al ferm geminderd met hun menu. vroeger bediening aan tafel, later zelfbediening.
gisteren toen we thuis kwamen: geen parking. uiteindelijk hem in de straat waar de gepensioneerde hoofdgeneesheer van mijn vroeger praktijk woont kunnen zetten. toen merkte ventje op dat als ik keek, hij tuutje juist voor de poort van overbuurvrouw kon zetten. Die kwam er juist aan en ik dacht neen, als ze hem buiten laat staan dan kan het niet. maar ze ging hem binnen zetten. ze vroeg waarom ik buiten was en ik legde uit dat ventje geen dieptezicht heeft. zij heeft een lui oog en kan die niet meer gebruiken. ze rijdt ook niet graag in de donker, ventje omdat hij geen dieptezicht heeft en nachtblind is. en dan bla- bla- bla. dingen te weten gekomen over onze vermoorde verkoper. Dat iets louche was. nu begrijp ik waarom die 6 maand op onze sofa sliep omdat er ingebroken was in zijn huis & auto in Seer Green. zijn ex- werd kort gehouden. Ook nu begrijp ik waarom ze mij in vertrouwen zei in de pub, na de solden, hij heeft een mistake begaan, hij heeft me internet gegeven en mijn vrijheid. want zoals jullie weten is zijn ex er dan uiteindelijk vandoor gegaan met een mekboer uit Leeds en zijn ze zonder adres vertrokken naar schotland. ondertussen moest overbuurvrouw aan haar avondeten beginnen en ventje om pepersaus in brick bij de beenhouwer en wat beleg. Johan, de beenhouwer had de saus want ze moest nog binnenkomen al aan de kassa gezet. ventje zei dat hij blij was dat hij terug open was en Johan vroeg waarom wij niet naar de ambacht kwamen, de tweede beenhouwerij. is een beetje ver.
Zo straks belt moeder en heb ik nog geen ontbijt genomen.
Fijne zondag seizoentjes!
Lunchgarden lekker eten? Laat me niet lachen. toen ik vroeg of er champignons in de spaghetti zaten kreeg ik ja te horen! heb toen twee onder de lamp staande garnaalkroketten gegeten met wat gejatte frieten van ventje. de garnalen daar had je een vergrootglas voor nodig, ventje kreeg de dessert van vriendin 1: chocomouse: was uit een pakje gemaakt zei die. dan naar de solden en moeder heeft een wasmachine ( toonzaalmodel) en droogkast + een stukje dat ze tussen de leidingen gaan steken dat het kalk tegenhoudt. de droogkast was in solden, de wasser niet. nu steken ze de opvangbak voor het condenswater bovenaan. de mijne is onderaan en het toestel is nog uit engeland, ook toonzaal.
stuurde ventje naar de dvd spelers en amai, die zijn klein geworden! maar we hebben papa's oud toestel mee voor het geval dat. Alles was in orde heb geen klachten gehoord. wel zakte mijn broek af! stond bij moeder aan de tafel en ineens.... hier dan beneden een riem uit het leger van ventje gevonden en die erin gedaan, maar die viel ook af toen die clip lostte. het is een broek maat 48. dan moet ik toch enkele kilo's afgevallen zijn zonder het te beseffen. ik had mijn angora-trui aan en een licht blauw shirtje omdat de trui al warm genoeg is, zal die zeker kunnen gebruiken aangezien we woensdag zonder electricteit zitten. weten nu waar ze de fout begaan hebben want de bak aan het hoekje van de straat aan onze kant, is afgeplakt. zal m'n soep dinsdag moeten maken en doorsteken want ik kook op gas en heb zulke gasaanstekers. vroeger werkte die knop nog maar ventje heeft eens te grondig gepoetst dat hij niet meer "klik-klik" zegt. je beseft pas als de electriciteit afligt waaraan je allemaal afhankelijk bent. geen microgolf om kersenpitkussentjes op te warmen. ventje zei: zorg dat alles opgeladen is en ook de powerbanks. zal ook niet kunnen bellen naar moeder via de landlijn, zal via gsm moeten gebeuren, gelukkig heb ik een andere provider voor gsm ipv het hele pakket te nemen. want als er iets stuk is, hoe moet je dan contact op nemen?
Maandag werkt ventje thuis en is de chinees nog 1 dag open. we gaan gaan lunchen en nemen de soep mee. hij heeft recht op lunchpauze. in eggermin is de keuken nu gesloten wegens: geen personeel. Het hoger kader die daar 's middags kwam lunchen, moet nu voor hun eigen voorzien.
het was al ferm geminderd met hun menu. vroeger bediening aan tafel, later zelfbediening.
gisteren toen we thuis kwamen: geen parking. uiteindelijk hem in de straat waar de gepensioneerde hoofdgeneesheer van mijn vroeger praktijk woont kunnen zetten. toen merkte ventje op dat als ik keek, hij tuutje juist voor de poort van overbuurvrouw kon zetten. Die kwam er juist aan en ik dacht neen, als ze hem buiten laat staan dan kan het niet. maar ze ging hem binnen zetten. ze vroeg waarom ik buiten was en ik legde uit dat ventje geen dieptezicht heeft. zij heeft een lui oog en kan die niet meer gebruiken. ze rijdt ook niet graag in de donker, ventje omdat hij geen dieptezicht heeft en nachtblind is. en dan bla- bla- bla. dingen te weten gekomen over onze vermoorde verkoper. Dat iets louche was. nu begrijp ik waarom die 6 maand op onze sofa sliep omdat er ingebroken was in zijn huis & auto in Seer Green. zijn ex- werd kort gehouden. Ook nu begrijp ik waarom ze mij in vertrouwen zei in de pub, na de solden, hij heeft een mistake begaan, hij heeft me internet gegeven en mijn vrijheid. want zoals jullie weten is zijn ex er dan uiteindelijk vandoor gegaan met een mekboer uit Leeds en zijn ze zonder adres vertrokken naar schotland. ondertussen moest overbuurvrouw aan haar avondeten beginnen en ventje om pepersaus in brick bij de beenhouwer en wat beleg. Johan, de beenhouwer had de saus want ze moest nog binnenkomen al aan de kassa gezet. ventje zei dat hij blij was dat hij terug open was en Johan vroeg waarom wij niet naar de ambacht kwamen, de tweede beenhouwerij. is een beetje ver.
Zo straks belt moeder en heb ik nog geen ontbijt genomen.
Fijne zondag seizoentjes!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemiddag Seizoentjes,
Oma-C, fijn naar de cross aan het kijken in de behaaglijke warmte van jouw living. En misschien even meedoen op de hometrainer
MJ, oeps, een ontsteking aan jouw schouder, ik raad jou echt aan daar niet te lang meer mee te wachten om naar de dokter te gaan. Ik heb destijds ook zo lang gewacht dat ik aan beide schouders geopereerd ben moeten worden en dat was echt geen lachertje. Niet kwaad bedoeld hoor. En ja, Matice is daar altijd welkom, zorgen er echt wel voor dat hij niet tegen de kleding kan aanlopen en de verkoopster heeft dan ook wel zelf een hondje
Anjelier, dank je wel voor jouw begrip, het moest gisteren even van mijn hart. En de kaartjes zijn eindelijk opgestuurd.
Muddy Maddy, dus niet lekker gegeten gisteren, jammer. En je bent wat afgevallen, goed van jou. Woensdag dan geen elektriciteit , dan zie je inderdaad hoe verwend wij zijn.
Zijn naar de hondenschool geweest en het was bar koud, brrr. Koud en nat. Maar Matice heeft voor een keertje wel zijn best gedaan.
Was blij dat we terug thuis waren. Hebben dan een laat ontbijt genoten met warme chocolademelk in plaats van koffie. Nu even een uurtje rusten en dan de Kerstboom afbreken = vrij vlug gedaan. Manlief zou hem echt nog een weekje laten staan
Zo, ik wens iedereen nog een mooie zondag. Liefs en een knuffel voor wie er eentje kan gebruiken.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Jz, Lunch Garden daar ben ik ook niet zo een echte fan van.
De helft van de tijd is je eten koud en niet altijd even smakelijk.
Al de hele dag kleine prulledingetjes gedaan.
Dat geeft geen voldaan gevoel.
Net of je gelijk een kieken zonder kop rondloopt en er komt niets uit je handen.
Maar, de gele kamer is leeg en proper.
Nu maar hopen dat ze geen maanden meer wachten vooraleer ze komen.
Poessiekat ligt hier voor de tweede ronde te slapen.
Daarstraks kwam ze aangerend en wou ze dringend, dringend binnen.
Nu ja, het was nat en koud buiten.
Ik had de indruk dat ze opgejaagd was.
Nu maft ze al een uur of twee.
De linnendroger signaleert dat hij gedaan heeft.
We zullen eens gaan verder doen.
De helft van de tijd is je eten koud en niet altijd even smakelijk.
Al de hele dag kleine prulledingetjes gedaan.
Dat geeft geen voldaan gevoel.
Net of je gelijk een kieken zonder kop rondloopt en er komt niets uit je handen.
Maar, de gele kamer is leeg en proper.
Nu maar hopen dat ze geen maanden meer wachten vooraleer ze komen.
Poessiekat ligt hier voor de tweede ronde te slapen.
Daarstraks kwam ze aangerend en wou ze dringend, dringend binnen.
Nu ja, het was nat en koud buiten.
Ik had de indruk dat ze opgejaagd was.
Nu maft ze al een uur of twee.
De linnendroger signaleert dat hij gedaan heeft.
We zullen eens gaan verder doen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-

Goede avond iedereen, allen een fijne zondag gehad
dat is aangenaam, hier is dochter over een half uurtje
terug vertrokken richting Den Haag, en 't is weer
aan 't zeveren buiten, alles ligt weer nat...
Ik heb alles opgeruimd en ben tevreden dat alles weer netjes is...
de vaatwasser draait daar kan straks de hele vaat
van in de kasten gezet worden... alleen mijn broodje bakt nog
dat duurt nog een uurke.. dat is voor morgenvroeg
ik had bloemkool met kaassaus en rosbief klaargemaakt
met gebakken krieltjes, ze hebben goed gesmuld...en ikke blij
Heb nog een stuk van de cross gezien, een mooie winnaar Sweek
Hij deed z'n best...
Ik ga nog wat bankhangen en straks op tijd naar mijn kofferke want
ik had vannacht niet veel geslapen, hoop een betere nacht te krijgen straks
Voor alle seizoentjes een gezellige avond nog en tot morgen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Zijn terug van restaurant.Was lekker en gezellig.Manlief gaat graag uit eten.
Deze morgend alles gedweild en afgestoft na een dagje ukjes.Manlief ging ondertussen wandelen met Spaanse woef.Net toen alles gedweild was, kwamen ze thuis, met als gevolg , vele hondenpootjes in de keuken en living.Vlug nog even met de dweil eroverheen.Dat heb je als de vloer nog nat ligt.
Ook even bij nichtje binnengestapt, die woont in de buurt van het restaurant.We mochten niet in de living komen want... ze waren bezig met de naamkaartjes en het doopsuiker .Nichtje bevalt volgende maand en de naam is nog geheim, dus vandaar dat we in de keuken moesten blijven
We weten enkel dat het een jongetje is.Is het eerste kleinkind langs beide kanten.
Oma-C: fijn dat dochter op bezoek kwam, dan vliegen de uren als je veel te vertellen hebt.
Zijn terug van restaurant.Was lekker en gezellig.Manlief gaat graag uit eten.
Deze morgend alles gedweild en afgestoft na een dagje ukjes.Manlief ging ondertussen wandelen met Spaanse woef.Net toen alles gedweild was, kwamen ze thuis, met als gevolg , vele hondenpootjes in de keuken en living.Vlug nog even met de dweil eroverheen.Dat heb je als de vloer nog nat ligt.
Ook even bij nichtje binnengestapt, die woont in de buurt van het restaurant.We mochten niet in de living komen want... ze waren bezig met de naamkaartjes en het doopsuiker .Nichtje bevalt volgende maand en de naam is nog geheim, dus vandaar dat we in de keuken moesten blijven
Oma-C: fijn dat dochter op bezoek kwam, dan vliegen de uren als je veel te vertellen hebt.