Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie voormiddag
Eerst en vooral meme-Rietje, een virtuele knuffel geven.
Ik besef heel goed wat het is afscheid te moeten nemen zonder afscheid te kunnen nemen.
Sterkte meme Rietje.
Mijn garage ziet er momenteel uit als een mini-containerpark.
Gerief van de bomma is hier terecht gekomen om te sorteren en terwijl we dan toch een afspraak moeten maken voor het containerpark zijn we nog eens op zolder gaan kijken wat hier allemaal weg mag.
Morgen mogen we gaan !
Ja Veve bij die niet essentiële verplaatsingen stel ik me toch vragen hoor, wat voor de ene niet essentieel is kan voor de ander net heel belangrijk zijn en hoe ver is niet ver ??? Is naar je ouders of je kinderen gaan essentieel ? en wat dan als ze betrekkelijk ver wonen ? Er is zoveel onduidelijkheid. We blijven dus nog maar een weekje in ons kot of toch er rond
Menu : hamburger, spinazie, aardappel
Namiddagactiviteit : fietsen ?, wandelen ?, klussen ? (voor mijn ventje dan) en ik lezen ?
Eerst en vooral meme-Rietje, een virtuele knuffel geven.
Ik besef heel goed wat het is afscheid te moeten nemen zonder afscheid te kunnen nemen.
Sterkte meme Rietje.
Mijn garage ziet er momenteel uit als een mini-containerpark.
Gerief van de bomma is hier terecht gekomen om te sorteren en terwijl we dan toch een afspraak moeten maken voor het containerpark zijn we nog eens op zolder gaan kijken wat hier allemaal weg mag.
Morgen mogen we gaan !
Ja Veve bij die niet essentiële verplaatsingen stel ik me toch vragen hoor, wat voor de ene niet essentieel is kan voor de ander net heel belangrijk zijn en hoe ver is niet ver ??? Is naar je ouders of je kinderen gaan essentieel ? en wat dan als ze betrekkelijk ver wonen ? Er is zoveel onduidelijkheid. We blijven dus nog maar een weekje in ons kot of toch er rond
Menu : hamburger, spinazie, aardappel
Namiddagactiviteit : fietsen ?, wandelen ?, klussen ? (voor mijn ventje dan) en ik lezen ?
Oud maar niet Out
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemiddag allemaal!
Meme-Riete dikke knuf voor jou!
Rita ja die essentiële verplaatsingen, ik ga naar mijn make die 7 km verder woont, ik doe haar boodschappen ze woont op een appartement en ze is in al die tijd nog niet buiten geweest, uitgezonderd naar haar brievenbus en eens naar beneden om op afstand te babbelen met mijn broer die dan eens langs rijd met zijn fiets!
En gisteren hadden we koud buffet besteld in een dorp naast het onze, is ook 7 km verder en toch ook een essentiële verplaatsing, hun koud buffet is veel gunstiger van prijs dan hier in ons stadje en ook veel beter!
Zo ik ga boodschappen doen en dan naar mijn make, ze zal content zijn om me weer te zien!
Tot later daag...
Meme-Riete dikke knuf voor jou!
Rita ja die essentiële verplaatsingen, ik ga naar mijn make die 7 km verder woont, ik doe haar boodschappen ze woont op een appartement en ze is in al die tijd nog niet buiten geweest, uitgezonderd naar haar brievenbus en eens naar beneden om op afstand te babbelen met mijn broer die dan eens langs rijd met zijn fiets!
En gisteren hadden we koud buffet besteld in een dorp naast het onze, is ook 7 km verder en toch ook een essentiële verplaatsing, hun koud buffet is veel gunstiger van prijs dan hier in ons stadje en ook veel beter!
Zo ik ga boodschappen doen en dan naar mijn make, ze zal content zijn om me weer te zien!
Tot later daag...
You only have one life...live it!
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Ik vind dat wel raar dat ze mogen tennissen met gemerkte ballen is oké, dat de cafetaria niet open is ook oké maar dat dat de toiletten niet open zijn moet ambetant zijn!
Ik zou niet weten waar ik met een mondmasker op naartoe moet met de bus, niets is open, dus blijf ik liever "in mijn kot" waar ik nog een beetje vrij ben...
Ik zou niet weten waar ik met een mondmasker op naartoe moet met de bus, niets is open, dus blijf ik liever "in mijn kot" waar ik nog een beetje vrij ben...
Ivette
-
Goede avond
We hebben weer ons beweging gehad, een pittig fietstochtje door heuvelend landschap,
waar je niets en niemand tegenkomt buiten een paar landbouwvoertuigen.
Als ze me dat nog zouden afnemen hoor kom ik zot

Ivette en toch zul je er eentje moeten dragen hoor anders kom je het warenhuis niet meer binnen.
We hebben weer ons beweging gehad, een pittig fietstochtje door heuvelend landschap,
waar je niets en niemand tegenkomt buiten een paar landbouwvoertuigen.
Als ze me dat nog zouden afnemen hoor kom ik zot

Ivette en toch zul je er eentje moeten dragen hoor anders kom je het warenhuis niet meer binnen.
Oud maar niet Out
-
Rita, ik heb al 3 mondmaskers hoor en ik hou me perfect aan de regels: als het nodig is zal ik er zeker een dragen maar niet essentiële verplaatsingen mogen we niet doen dus ga ik zeker nog niet met de bus weg, ik zou niet weten waarom of waar naartoe!
Hier in onze Carrefour hebben we er nog geen nodig, ik ga meestal maar één keer kort in en uit per week, Christa zet de meeste boodschappen bij mij af.
Ik zie er wel van af: vroeger ging ik zomaar eens naar de Carrefour voor een kleine boodschap om eens onder de mensen te komen, nu vermijd ik het winkelen zoveel mogelijk om zeker geen "gevaar" op te zoeken.
We zijn wel op de goede weg maar elke dag zijn er toch nog talrijke doden, het blijft een verschrikkelijke ramp waarvan het einde nog niet vanzelfsprekend dichterbij komt!
Er zijn wel lichtpunten: in het rusthuis op het einde van mijn straat hebben ze vorige week de bewoners en verzorgsters gecontroleerd en gelukkig niemand met een Corona virus bevonden. Oef!
We kunnen klagen en zagen maar toch proberen toch nog een beetje te genieten want geen enkele dag kunnen we "herdoen" of opnieuw beleven!
Dag maatjes, blijf allemaal gezond!
Hier in onze Carrefour hebben we er nog geen nodig, ik ga meestal maar één keer kort in en uit per week, Christa zet de meeste boodschappen bij mij af.
Ik zie er wel van af: vroeger ging ik zomaar eens naar de Carrefour voor een kleine boodschap om eens onder de mensen te komen, nu vermijd ik het winkelen zoveel mogelijk om zeker geen "gevaar" op te zoeken.
We zijn wel op de goede weg maar elke dag zijn er toch nog talrijke doden, het blijft een verschrikkelijke ramp waarvan het einde nog niet vanzelfsprekend dichterbij komt!
Er zijn wel lichtpunten: in het rusthuis op het einde van mijn straat hebben ze vorige week de bewoners en verzorgsters gecontroleerd en gelukkig niemand met een Corona virus bevonden. Oef!
We kunnen klagen en zagen maar toch proberen toch nog een beetje te genieten want geen enkele dag kunnen we "herdoen" of opnieuw beleven!
Dag maatjes, blijf allemaal gezond!
Ivette
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

De dagen glijden voorbij, het bewust worden van hoe moet het nu verder ?
Het kruipt in je hoofd, emoties erbij, Rietepetietje, ween maar het is een natuurlijke verwerking van verdriet.. Dikke knuffel.
Wij hebben de zee en de duinbosjes, had ik maar een fiets
Frankje , je prenten brengen leven in ons hoekje, er beweegt nu en dan iets. Kwam mezelf tegen
Dochter is geweest, met de fiets vanuit Oudenburg. Had zelf gemaakte maskers mee. Spande rond ons oren, moet een aanpassing gebeuren, brengt donderdag bij bevoorrading andere elastiek mee.
Ook een babbel op afstand gedaan.
Met de hand genaaid

Wij gaan naar tuincentrum bloemen halen en enkele vaste planten, service flat is op de lange baan gezet. Wij blijven in ons huisje zolang we kunnen.
Enkele eigenaars hebben besloten niet meer te verhuren, willen geen risico nemen.
Ga naar kleindochter Astrid bellen, zo weet ik hoe het met hen gaat daar in het verre O.LV. Olen.
Groetjes en volhouden , we zijn goed bezig.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Foeiemorgen.... nee geen tikfout, bewust, ik zeg foei... nog geen foert
dat zou te gevaarlijk zijn.
We maken er toch maar weer het beste van.
Corry jouw plaatje brengt al meteen kleur in de dag.
Stof en vuil houden met niets of niemand rekening als de halve wereld stil ligt gaat ons gewone hh werk toch door dus ga ik meteen eens de stofzuiger en ander poetsgerief boven halen om mijn boven onder handen te nemen.
Hoop doet leven !
We maken er toch maar weer het beste van.
Corry jouw plaatje brengt al meteen kleur in de dag.
Stof en vuil houden met niets of niemand rekening als de halve wereld stil ligt gaat ons gewone hh werk toch door dus ga ik meteen eens de stofzuiger en ander poetsgerief boven halen om mijn boven onder handen te nemen.
Hoop doet leven !
Oud maar niet Out
-
't ziet er hier boven weer allemaal netjes uit.
Vanmiddag fietsen met zus en schoonbroer, elk een stuk van de weg naar elkaar toe en dan een rondje samen fietsen. JA het mag en zal deugd doen, we hebben elkaar dus al die tijd niet gezien en niet veel gesproken ook niet. Ik ben nu eenmaal niet iemand die graag en veel telefoneert, zal wel komen door het feit dat ik het 10 jaar aan een stuk dagelijks meerdere uren heb moeten doen zeker.
Menu : vispannetje !
Vanmiddag fietsen met zus en schoonbroer, elk een stuk van de weg naar elkaar toe en dan een rondje samen fietsen. JA het mag en zal deugd doen, we hebben elkaar dus al die tijd niet gezien en niet veel gesproken ook niet. Ik ben nu eenmaal niet iemand die graag en veel telefoneert, zal wel komen door het feit dat ik het 10 jaar aan een stuk dagelijks meerdere uren heb moeten doen zeker.
Menu : vispannetje !
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie middag iedereen

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Voila, ik heb een tourke gedaan en lijk de echte wandelaars enkele foto's genomen:

Aan ons rustoord op het einde van de straat zijn al enkele wandelaars hun familie aan 't venster gaan groeten.
Iets verder in het park van de pastorie, enkele gehandicapten die hier wonen genieten van het zonnetje:

Er staan heel oude bomen in het pastorie parkje:

Nu verder naar de markt: hier onze kerk:

De bloemen in de slingers zijn nog heel jong maar zullen wel nog weelderig bloeien:

maar onze fontein blijft een echt kunstwerk:

Aan ons rustoord op het einde van de straat zijn al enkele wandelaars hun familie aan 't venster gaan groeten.
Iets verder in het park van de pastorie, enkele gehandicapten die hier wonen genieten van het zonnetje:

Er staan heel oude bomen in het pastorie parkje:

Nu verder naar de markt: hier onze kerk:

De bloemen in de slingers zijn nog heel jong maar zullen wel nog weelderig bloeien:

maar onze fontein blijft een echt kunstwerk:

Ivette
-
Ook vandaag weer op stap of moet ik zeggen op wiel
geweest en voor het eerst mocht het met nog twee personen buiten wij tweetjes dus zus en schoonbroer weer eens kunnen zien. We hadden op en bepaald punt afgesproken elk de helft van de weg en dan samen rondje rijden. En JA hoor we hebben afstand gehouden ook al had ik ze graag eens geknuffeld.
Ook het terrasje onderweg of het pintje achteraf bij hen of ons thuis hebben we gemist maar als we zo flink ons best blijven doen komt het allemaal wel weer goed. We moeten erin geloven.

Het verplaatste ei met de beeldjes van CRW project.

Zie eens hoe goed we afstand gehouden hebben.

In de Westhoek is de oorlog altijd ergens terug te vinden.
Goed zo Ivette, buiten komen ! Ik herken bepaalde plekjes op je foto's waar we eens samen gewandeld hebben. 't komt ooit weer terug hoor.
Ook het terrasje onderweg of het pintje achteraf bij hen of ons thuis hebben we gemist maar als we zo flink ons best blijven doen komt het allemaal wel weer goed. We moeten erin geloven.

Het verplaatste ei met de beeldjes van CRW project.

Zie eens hoe goed we afstand gehouden hebben.

In de Westhoek is de oorlog altijd ergens terug te vinden.
Goed zo Ivette, buiten komen ! Ik herken bepaalde plekjes op je foto's waar we eens samen gewandeld hebben. 't komt ooit weer terug hoor.
Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Inderdaad Assa ronde elastiek doet minder pijn .
Heb een doos vol met restjes van toen, jammer er zit geen ronde elastiek in.
De Westhoek een plek waar zowel boven als onder de grond het verleden van de grote oorlog aanwezig blijven.
Weer prachtige foto’s.
Ondertussen hopen dat we de Corona aanval kunnen indijken.
Plantjes geplant, ze kunnen groeien en bloeien, juist besproeid en meststof gegeven.
Er is hier een gevecht aan de gang, Eksters zijn op rooftocht, vallen kraaien aan, ook een duif werd hun prooi.
Omdat het hier laagbouw is, zijn de aanvallen goed te volgen. Na de broedtijd valt alles weer in het normale.
Kleintje stuurt me berichtjes waarbij ik denk ze heeft nood aan een andere omgeving. Tom raakt niet op zijn werk, is al 10 weken thuis. De kinderen ook. Het zal het eerste gezin niet zijn waar de druk van de ketel moet. Al kunnen ze niet klagen, hij is goed voor hen.
Afwachten wat er gaat beslist worden, en hopelijk duidelijk verwoord .
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie zonnige morgen
weer geen goed nieuws
mijn achterbuur is overleden aan een bloedvergiftiging
lag al een tijdje in het ziekenhuis omdat ze zich niet goed voelde
ze was een grote fan van Salem Segers
en het staat ook op zijn FB pagina
man man wat een tijd
dat zijn er nu drie in een week in mijn omgeving
en alle drie niet van corona

weer geen goed nieuws
mijn achterbuur is overleden aan een bloedvergiftiging
lag al een tijdje in het ziekenhuis omdat ze zich niet goed voelde
ze was een grote fan van Salem Segers
en het staat ook op zijn FB pagina
man man wat een tijd
dat zijn er nu drie in een week in mijn omgeving
en alle drie niet van corona

Groetjes van meme-rietje,
-
Goeiemorgen
Meme-Rietje, nog maar eens een dode in je omgeving. Er niet teveel bij stilstaan, blijven positief denken.
Corry, ja dat wekenlang samen thuis zitten zal wel in vele gezinnen spanningen geven, vooral dan in nieuw samengestelde gezinnen. Laat ons hopen dat ze er toch met zijn allen het beste van maken.
Vanmorgen voor het eerst terug naar de kine, met mondmasker. Oh wat heeft dat deugd gedaan, ik kijk al uit naar de volgende sessie.
Menu : ik denk dat het een pizza wordt
. Heb zonet gezien dat de pizzaverkoper van de zaterdagmarkt op woensdag op een 10 km van hier staat met een kraam.
Dat mag blijkbaar omdat er onvoldoende voedingszaken zijn in dat dorpje. Ga vanmiddag toch eens zien.
Meme-Rietje, nog maar eens een dode in je omgeving. Er niet teveel bij stilstaan, blijven positief denken.
Corry, ja dat wekenlang samen thuis zitten zal wel in vele gezinnen spanningen geven, vooral dan in nieuw samengestelde gezinnen. Laat ons hopen dat ze er toch met zijn allen het beste van maken.
Vanmorgen voor het eerst terug naar de kine, met mondmasker. Oh wat heeft dat deugd gedaan, ik kijk al uit naar de volgende sessie.
Menu : ik denk dat het een pizza wordt
Dat mag blijkbaar omdat er onvoldoende voedingszaken zijn in dat dorpje. Ga vanmiddag toch eens zien.
Oud maar niet Out
-
majoker - Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:48
lieve maatjes
ik heb mijn mondmaskers gemaakt met elastiek rond het hoofd
Masker is 20cm breed, onderste elastiek voor in de hals is 20cm de bovenste op het hoofd is 30 cm ,
Geeft geen hinder alleen is het warm gelijk de andere maskers

Groetjes Joke
ik heb mijn mondmaskers gemaakt met elastiek rond het hoofd
Masker is 20cm breed, onderste elastiek voor in de hals is 20cm de bovenste op het hoofd is 30 cm ,
Geeft geen hinder alleen is het warm gelijk de andere maskers

Groetjes Joke
ken je zelf,deel je kennis.