NACHTUILTJES (2) 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

greetie

26 apr 2020, 09:15

Afbeelding

Bekske , geen sorry hoor de beste remedie, de kinésisten zullen hun werk hebben kijk er ook naar uit, blij we zijn nog gezond en hopelijk stellen je hondjes en vogels ook goed, sterkte

Heb veel strijk, toch ga ik genieten van deze mooie dag, morgen komt ook !

Afbeelding
:lol: :lol:

Greetie

jadi

26 apr 2020, 09:54

Afbeelding
Joehoe,....goede morgen iedereen..
Met zon erbij, is het nog eens zo aangenaam hé
Ja zo zit er ongewild een vaste structuur in ons bestaan.
Opstaan - dagelijks toilet- eten - wat huishouden-eten- tussenin laptop/pc- tv-afwisselend met een kleine wandeling of fietstoerke....
En wat staat er ons achteraf te wachten...
Dat zijn zorgen voor later,want de financiële put is groot
Enfin zoals ik al zei zorgen voor later
Bekske geen sorry hoor, en uw viervoeterkes hoeveel schattekes heb je nog?
En uw vogeltjes dat brengt allemaal leven in huis..Geniet er maar van.
Hi Greetie, de koeien zitten eindelijk in de dichtste wei hier bij ons..
Ik zal straks eens tot daar gaan en een goeie dag zeggen tegen Belle, Mila,enz....ze zijn met hun zessen
Hallo Frankje
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: een wandelingetje maken en intussen frietjes uit het vuistje eten...
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Oma-C

26 apr 2020, 10:12

Afbeelding

Aan alle uiltjes een dikke knuffel...., vanop afstand mag dat :lol:

We zullen nog geduld moeten hebben en blij zijn dat we nog
relatief gezond zijn, er zijn mensen die 'echt ziek zijn en in de kliniek'
Dus ja, niet leuk ....maar alleen geduld en goede moed kunnen ons helpen
Volhouden met de hygiëne en een masker op als het nodig is :roll:
en zoveel mogelijk thuis blijven... er zijn ergere dingen :oops:
Goede moed en een fijne dag :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

meme-rietje

26 apr 2020, 10:23

goeie zonnige morgen allemaal
mijn gastjes doen niks anders dan bakken
koekjes taart brood
ze hebben er een handje van weg om me te laten verwateren
wand ik krijg daar elke keer een foto van
het zijn kastaars, maar ik ben er blij mee
het ziet er toch een mooi brood uit, gebakken door Indra

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

26 apr 2020, 10:49

Goeie zonnige zondag

Soms twijfel ik eraan welke dag het is want ze zijn tegenwoordig allemaal eender :roll: .

Hier liggen de mondmaskertjes ook al klaar; we zullen er moeten een gewoonte van maken. Het is wel heel belangrijk ze op de goede manier op en af te zetten ook anders heeft het niet veel zin. Eens goed kijken hoe het moet dus... volgorde van handelingen.

't ziet er inderdaad een mooi broodje uit meme-Rietje.
Het bakken is zowat overal populair dezer dagen denk ik. Hier zit er momenteel een appeltaart in de oven.
Luxe-probleem is dat we ze weer helemaal zelf zullen moeten eten want dan weer niet goed is voor de lijn :roll:

Menu : biefstuk, gestoofd witloof, natuuraardappel

Activiteit : tja... wat kunnen we anders dan fietsen of wandelen ?
Oud maar niet Out

jadi

26 apr 2020, 18:07

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: euch Yorkje bedankt het is zoveel of dat ik het gehad heb...

Bekske

27 apr 2020, 06:43

Afbeelding

jadi

27 apr 2020, 08:21

Afbeelding

Goede morgen, wat een mooie witte nevel over de velden. Het wordt weer een mooie dag
Onze beflijster zit al op de schouw te wachten tot de buurvrouw wat brood op het gras smijt.
En de nok van het dak is ook al bevolkt met kauwen.. Een musje kwam mij begroeten op de rand van de balkon aan de voorkant.. En aan de achterkant waren de houtduiven al naarstig aan het trippelen op de ballustrade..
Hier en daar een vlek op de ruiten. Mijn dagelijks karwei elke morgen..met instanet en een doekje afkuizen...zucht..
Ik kan toch niet elke dag al die ruiten kuizen hé....
Verder is het hier nog kalm...Weinig opvang in het schooltje zo te zien. Enkele kleutertjes zijn er al van 7.15u. Och ik vind dit zo vroeg voor die kleintjes....
Mijn koffietje is uit. Ik zal er maar eens invliegen sè
Ola de zon gaat weg , o nee...ha terug.....
Fijne dag allen
toedeloe
menu: spaghetti bolognaise à la Jadi

corry

27 apr 2020, 09:04

Goedemorgen

Redelijk fris maar zonnig.

Bekske, je maakt er het beste van, het jaren alleen zijn samen met je huisvrienden
maakte je een beetje minder eenzaam
Er is een stormloop naar asielen, velen willen een huisdier. Gelukkig voor die beestjes. Wat gebeurt er als het leven weer zen naarmate gang krijgt ?

De stilte hier wordt onderhand een verworven recht, het is telkens aanpassen als de vakantiegasten komen.
Wanneer ?

Een wandeling aan zee, daar dromen er vele van zeker met het mooie weer.
Hopelijk komt alles goed en kunnen we samen de toerist uithangen.

Dochter en vriend maakten voor ons elk twee stoffen maskers. Gemeente De Haan levert 2 filters per inwoner. Voel me op den droge bij het dragen ervan. Moet niet vragen hoe ons verplegend personeel afziet. Volg topdokters , heel beklijvende beelden.

Groetjes, ooit komt het weer goed ❤️

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

27 apr 2020, 09:18

Nik en Els’fietstochtje gisteren:
groetjes Yvette

Dag iedereen

Het weer was schitterend vandaag : niet te warm maar zalig voor een flinke fietstocht gezien er bijna géén wind stond. In ons vlakke Vlaanderen komt dat dat niet zoveel voor, dus we namen de gelegenheid gretig te baat.
Bovendien tooide de natuur zich weer met mooie bloesems, frisgroene blaadjes van de nu ontluikende beuken en een streeploze blauwe lucht die alles in felle kleuren zette. Eens je natuurlijk op de fiets zat voelde je dat er wél wat wind stond, maar we konden dat niet aan ons hart laten komen, evenmin als dat ons vlakke Vlaanderen ook niet altijd even vlak is….

Het viel ons wel op dat de open ruimte hoe langer hoe schaarser wordt. Het is speuren naar een hoeve waar de landbouwgrond nog in een ruime cirkel rond het erf ligt. Meestal denderen boeren nu met hun zware tractoren naar hun velden die als een lappendeken in de wijde omgeving verspreid liggen. Hun areaal wordt aangevreten door bouwpromotoren en verkavelaars, die het absoluut niet nauw nemen met de schoonheid van ons landschap en Vlaanderen tot een mikmak van bouwstijlen maken. De nieuwe bouwtechnieken, het hoogtechnologische materieel en vooral de goedkope Oostblokkers zorgen voor een bouwwoede die onze regio volpropt met een snelheid vergelijkbaar aan deze waarmee het Amazonewoud wordt leeggekapt.

We passeerden een tuin met meticuleus geschoren buxushaagjes, die helaas drastisch door de dekselse mot waren aangevreten. We hebben ze net als Covid-19 van de Chinezen gekregen, ze zorgt voor kopbrekens bij menig hobby-tuinier en voor sterfte bij onze meesjes. De plaag is nog niks vergeleken met de Afrikaanse sprinkhanen maar ze heeft, als je er dieper over nadenkt, dezelfde oorsprong.

We zagen ook verscheidene tuintjes waar de naar water snakkende gazonnetjes mild werden beregend. Het nijpende probleem van het lage grondwaterpeil steekt elk jaar vroeger de kop op. Misschien omdat het minder regent, maar zeker omdat we met zijn allen ook steeds meer kostbaar water verbruiken.

We reden door Roeselare en kwamen terecht in meer volk dan ons lief was : de obligate sociale afstand was moeilijk te houden zonder goed uit te kijken en regelmatig in de remmen te gaan. Op de markt zag ik een rij van meer dan vijftig mensen die tussen nadars werden geleid om de verkwikkende geneugten van een ijsje aan een kraampje te kunnen kopen. Het deed me denken aan het slachtvee dat morgenochtend weer in de fuiken van talloze abattoirs naar het laatst oordeel zullen worden geleid.
Aan een Halal winkel stond een even lange rij met moslims die hun inkopen voor het Iftar van deze avond zouden doen. Ze kwamen van heinde en verre, dat zag je aan hun blikken en aan hun kleren, en ze probeerden hier in België het geluk te vinden. Hadden ze de vlucht vooruit genomen ?

Professor Etienne Vermeersch gaf zeven jaar voor zijn overlijden al aan dat er in de eerste twintig jaar een onheil op de mensen afkwam dat in de recente geschiedenis zijn gelijke niet kende. Hij gaf zelfs aan welke grondslag dit zou hebben : overbevolking.

Nu weten we dat zijn woorden profetisch waren. Alleen al op ons leuke fietstochtje van deze namiddag hebben we er een aantal exponenten van gezien.

Maar zolang er nog brood en spelen is….

Groetjes en hou vol !

Nik
Ivette

Oma-C

27 apr 2020, 09:33

Afbeelding

Goede morgen aan alle uiltjes, :wink:
ik wens jullie een zonnige dag,
in de week zou het wat regenachtiger worden
maar de grond heeft het dringend nodig... :oops:

Ivette, weer een mooi verhaal en o zo waar... :roll:
jullie kunnen het allemaal op boek zetten
die mooie verhalen die jullie schrijven....
ik vind ze heel interessant, en ik zal zeker niet alleen zijn...
Dank u.... en een fijne dag verder... :)

Corry, ja nu willen mensen allemaal en huisdier
en straks als de beestjes een beetje lastig worden
dan worden ze weer gedumpt... :oops: erg is dat....

Bekske een fijne maandag ook voor jou en voor
alle uiltjes wien 's naam ik niet geschreven heb...
teveel en ik kan niet alles onthouden, helaas :oops: :roll:
Geniet van het mooie weer en doe wat moet
dan blijven we hopelijk allemaal gezond...:)

Assa

27 apr 2020, 10:42

Goede morgen allen

Afbeelding

Bekske geen sorry meisje, wij begrijpen zeer goed hoe jij nu moet voelen,
denk niet dat de kinesisten al mogen werken, ze kunnen geen afstand houden hé
ik zelf heb jaren geleden ook een schouderoperatie gehad, deed mij oefeningen zelf
een zeer goede, neem een borstensteel vast met je 2 handen ver uit elkaar
zover mogelijk omhoog steken enkele tellen aan houden, dagelijks iets langer
dan 2 handen plat tegen de muur armen gesterkt enkele tellen bv tot 10 tellen,
het zal wel pijn doen, blijven volhouden
bij mij is het 18 jaar geleden, kan nog niet aan mijn rug daar de pees die gescheurd was verkort is,
Ik wens je veel moed, blijf oefenen alle beetjes helpen... sterkte

Hoop dat verder iedereen nog gezond.. liefs assa
Groetjes van assa

Ritavdm

27 apr 2020, 12:47

Goeie maandag

De laatste zonnige ?
'k mag er niet aan denken dat we vanaf morgen werkelijk IN ons kot zullen moeten blijven voor de regen. 'k word zot in zoverre ik het nog niet ben.
Gisteren weer 50 km gefietst langs rustige wegen.

Ivette wij zien dagelijks zowat hetzelfde als je zoon op onze fietstochtjes maar ik kan het niet zo mooi verwoorden.

Vanmorgen is W naar het rusthuis geweest om bomma's laatste bezittingen op te halen. TRIEST !
Alles staat nu in kartonnen dozen hier in de garage en ik kom er zeker de eerste week niet aan, daarna uitzoeken waar wat naartoe moet. 90 % naar de kringloopwinkel denk ik maar die zijn ook niet open zeker.
De garage zal dus wel nog enkele weken bezet zijn dus :roll:
De anderen die verderop wonen komen er weer het makkelijkst vanaf :roll:

Menu : kalfsstoofvlees met pepersaus, prinsesjes en natuuraardappel en straks nog en stukje appeltaart bij de koffie.
Oud maar niet Out

greetie

27 apr 2020, 18:33

Het was terug een mooie zonnige dag, de laatste :?: :?: :?:
ze zijn mee mazout geweest, interessant hé :lol: weet anders niet veel te vertellen.
Gisteren hier in de buurt voor de eerste maal een heel mooi wandelingetje gedaan :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fijne avond allemaal
Greetie

Oma-C

27 apr 2020, 18:54

Afbeelding

Voor alle mensen in ons uilenhoekje
een rustige avond en straks een deugddoende nacht
Slaaplekker en tot morgen :wink: