In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Zo, efkes data opgezet 
Goedemorgen seizoentjes,
We zijn juist vertrokken, richting 'home'
. Rond 8.30 u heeft het hier hard geregend, kort en krachtig. Was rap gedaan en nu is er een heel donker wolkendek zodat de auto seffes misschien een gratis wasbeurt krijgt !
De wind is 'navenant' ....
Ga jullie laten, mee op de weg letten, ook al is de chauffeur kalm en ervaren......
Dames, tot later.....
Goedemorgen seizoentjes,
We zijn juist vertrokken, richting 'home'
De wind is 'navenant' ....
Ga jullie laten, mee op de weg letten, ook al is de chauffeur kalm en ervaren......
Dames, tot later.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes
ik geraakte niet binnen, (tijdelijk kon het niet)
Er zal veel volk op de lijn zitten en dan is het te druk hé
Maar nu is het gelukt....
Broodje staat te bakken en verder zal het rustig zijn...
clive en M-M hebben een mooi overzicht geschreven,
dank je wel
M-J, zorg dat je veilig thuiskomt, want met die buien...
clive, kleed je maar warm voor de hondenweide,
't is niets gezellig buiten
M-M iets gegeten dat misvallen is, en je man ook buikpijn
sterkte en beterschap...
wilde eend, vergeet niet ook even te rusten
want dag en nacht is teveel werk...en hopelijk
zijn er helpers voor de grote taak
anjelier, fijn dat je kleindochtertje al goed Nederlands
spreekt, het wordt een flinke meid....
mammyretro, het is al eens fijn als je alleen bent
maar altijd alleen is toch nog anders
Helena, een stakende auto, die denkt "niet met mij"
ja de batterij moet al eens gebruikt worden, anders
is het plat en gedaan.... een nieuwe batterij zal nodig zijn...
Granny M vandaag weer een welness-dag in het bad.?
geniet ervan maar doe het niet alleen, het kan verrassen
en de gevolgen niet te overzien...
Ik ga mijn strijkje wegwerken, 't is niet veel
maar opgeruimd is..........
Aan allen , ook wie ik vergeet, een fijne dag,
jammer dat het donker weer is,
maar we maken er het beste van
Groetjes en tot later..
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Zo dames, thuis, uitgepakt, pizza gebakken en gegeten, chauffage staat hier redelijk hoog aan, we hadden ze heel laag gezet, maar het warmt snel weer op.......
Nu eens rustig wat 'bijlezen', dat is er niet van gekomen aan de kust (data, weet je wel
), dus.......
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... later
Nu eens rustig wat 'bijlezen', dat is er niet van gekomen aan de kust (data, weet je wel
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... later
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Hier een rustige zondag, in de voormiddag pompoensoep gemaakt, dat was lang geleden.De andere pompoenen blijven nog een tijdje goed op een frisse plek.Het zijn butternuts.Als je daar 1 plantje van in de tuin zet, is de halve tuin butternut
, zoveel bladeren heeft die.Wel ideaal voor het onkruid, daaronder groeit weinig.
In de namiddag naar de koers gekeken.
En vanavond zal het ook wel bankhangen zijn.
Dames, tot morgen allemaal.
Hier een rustige zondag, in de voormiddag pompoensoep gemaakt, dat was lang geleden.De andere pompoenen blijven nog een tijdje goed op een frisse plek.Het zijn butternuts.Als je daar 1 plantje van in de tuin zet, is de halve tuin butternut
In de namiddag naar de koers gekeken.
En vanavond zal het ook wel bankhangen zijn.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond
oma c dat zeggen zus ,sch ma en buurvrouw ook
maar is toch beter alleen, ,,alleen,dan alleen met ze'n 2
als je brgrijpt wat ik bedoel
het heeft niet geregend vandaag,juist nu deze avond,
oma c dat zeggen zus ,sch ma en buurvrouw ook
maar is toch beter alleen, ,,alleen,dan alleen met ze'n 2
als je brgrijpt wat ik bedoel
het heeft niet geregend vandaag,juist nu deze avond,
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Sputterende auto / strijkje wegwerken / soep maken /rommelende magen / lekkere broodgeur / verhuiskoorts etc. onderhand bijna alles bijgelezen.
En ja, het was weer tobbe-tijd, al werd al heel wat minder dan vorige week... Nee hoor, dochter kwam alleen, met een klein koud fleske prosecco en een fles lavendel-badschuim en ik moest zelf het bad inkruipen om de vorderingen te laten zien.
Dus zat ik met een "bubbelglaasje" in de badbubbeltjes samen met mijn bubbeldochter gezellig erbij weer gezellig op de wc-bril.
Ben nadien weer lekker ingesmeerd, het grootste deel kan ik zelf natuurlijk, had al geprobeerd met de badborstel met een washandje er rond om de rug ook te doen, dat was geen groot succes. Maar nu zit ik de hele namiddag/avond al in mijn badjas na te genieten ...
Rustige nacht voor iedereen !
En ja, het was weer tobbe-tijd, al werd al heel wat minder dan vorige week... Nee hoor, dochter kwam alleen, met een klein koud fleske prosecco en een fles lavendel-badschuim en ik moest zelf het bad inkruipen om de vorderingen te laten zien.
Dus zat ik met een "bubbelglaasje" in de badbubbeltjes samen met mijn bubbeldochter gezellig erbij weer gezellig op de wc-bril.
Ben nadien weer lekker ingesmeerd, het grootste deel kan ik zelf natuurlijk, had al geprobeerd met de badborstel met een washandje er rond om de rug ook te doen, dat was geen groot succes. Maar nu zit ik de hele namiddag/avond al in mijn badjas na te genieten ...
Rustige nacht voor iedereen !
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Jij in bad GrannyM en de dochter lekker gezellig op de wc-bril bijkletsen.
Het doet me aan vroeger denken toen de kinderen nog thuis waren.
Als dan al eens dacht in mijn eentje te kunnen badderen, dan was er geheid wel ene die een parolleke kwam placeren...van op de wc bril.
De zondag is weer voorbij, gezellig aan de telefoon bijgekletst met schoolvriendin.
Onderweg naar de bakker verre buren tegen gekomen.
Babbeltje gedaan. Het was lang geleden dat ik ze nog gezien had.
In de negentig alle twee, maar heel dapper alle dagen blokje rond, als het enigszins weer is.
Anders bewegen we niet genoeg zeggen ze.
Wij hebben hier tch krakken wonen hoor!
In het andere stuk van de straat woont een mevrouw van negentig, die ook nog alles zelf det behalve poetsen.Stipt om twaalf uur staat het middageten op tafel!
Ze reed zelfs nog met haar elektrische fiets naar de knutselnamiddagen van Okra.
Dat is, sinds ze deze zomer gevallen is, verboden!
Nu ja, de knutselnamiddagen zijn lang niet doorgegaan.
Nog een rustige avond iedereen.
Het doet me aan vroeger denken toen de kinderen nog thuis waren.
Als dan al eens dacht in mijn eentje te kunnen badderen, dan was er geheid wel ene die een parolleke kwam placeren...van op de wc bril.
De zondag is weer voorbij, gezellig aan de telefoon bijgekletst met schoolvriendin.
Onderweg naar de bakker verre buren tegen gekomen.
Babbeltje gedaan. Het was lang geleden dat ik ze nog gezien had.
In de negentig alle twee, maar heel dapper alle dagen blokje rond, als het enigszins weer is.
Anders bewegen we niet genoeg zeggen ze.
Wij hebben hier tch krakken wonen hoor!
In het andere stuk van de straat woont een mevrouw van negentig, die ook nog alles zelf det behalve poetsen.Stipt om twaalf uur staat het middageten op tafel!
Ze reed zelfs nog met haar elektrische fiets naar de knutselnamiddagen van Okra.
Dat is, sinds ze deze zomer gevallen is, verboden!
Nu ja, de knutselnamiddagen zijn lang niet doorgegaan.
Nog een rustige avond iedereen.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
vandaag moet ik naar de kine. ventje staat onder de douche, wij hebben geen bad. bewust voor gekozen. als ik een bad wil, moet dat met brobbels zijn en een jacuzzi kost stukken van mensen. bovendien las ik ergens dat er waterdeeltjes kunnen achterblijven in de spuitkoppen en je daar dan legionella van kan krijgen. Een mens moet overal voor oppassen. Ventje was bijna in een van zijn "Doom-moods" toen ze in het nieuws na het voetbal: glorieus verloren en viesgezind omdat hij niet mocht praten tijdens de match anders was ik de draad van een nieuw boek kwijt, zei hij dat we het toch allemaal gaan krijgen. Heleba, ik ben niet van plan om aan een beademingsapp. te gaan liggen maar met mij dood door covid zou hij alleen leven tot de kat dood was en daarna ook dood gaan. 't was weer zondag met andere woorden. dan is het doom en gloom of er heeft iemand overal de schuld van. hij heeft nog een bui die ik zijn tweelingbui noem. dan is die helemaal niet te genieten en dat begint dan van 's morgens! Afwassen is voor de vrouwen, koken is een mannenstiel. ok.
Dan maar de tv uit en naar bed. weer gepraat over mijn aanstaande dood, ik zei daar gewoon jaja op. uiteindelijk zweeg hij. had weer een duveltje te veel binnen en dat was al duidelijk tijdens die voetbalmatch. op zo'n momenten zou ik zeggen: bring on the vodka, maar dan lig ik binnen de kortste keren weer in een kliniek na gevallen te zijn.
Denk dat buurman V grondig gaat kuisen want ze wordt met meubels gesleept. Oudste dochter verjaart morgen en ik heb al een mooi kaartje gemaakt. Denk dat buurman v nu zijn pelletkachel gaat aansteken. ( elk jaar moet er dan heel grondig gepoetst worden: schuren op de vloeren enz)
Ventje moet straks boodschappen doen. wij hebben voor vanavond ribben. deze middag moet ik dus naar de kine en ik denk dat het een preisoepje zal worden met wat beleg. maakt niet uit wat.
Pot voor de soep moet nog afgewassen worden.
heb weer raar gedroomd. iets over handen en psychopaten. boek ging zelfs helemaal niet daarover!
vandaag nog wat brielen, kan zijn dat ik eens vraag aan ventje of hij rondgaat met de kobbejager om de stofnetten aan het plafond weg te nemen.
moet hier in de living swifferen. ( stofzuigen stoort de kat en ventje) en misschien zien hoe we ons morgen voelen. we moeten leesvoer gaan halen en zou dan de living dweilen. dan kan Ir. als ze volgende week komt zich bezig houden met iets anders als het niet regent weet ze al dat ze de ramen moet doen.
toen ik hier vanmorgen beneden kwam waren de gordijnen niet open, geen enkel licht brandde, behalve die van zijn pc. ik kom niet graag zo beneden in de donker binnen. Gimly zat te eten.
het is weer pappie die de klok slaat, morgen heeft hij het met mij te stellen. en hij weet dat hij dan 'uren' heeft voor zijn maaltijden. Pas om 11 uur is het lunch. ( bij mij zakje 2- bij ventje zakje drie)
Dan zie/hoor je hem niet veel. om 3 u 30/ kwart voor 4 zijn 4-uurtje en meestal komt ventje dan thuis en zoals morgen met een aangezicht waarop storm wordt aangekondigd.
Dat weet ik nu al want vrijdag was er ook een telefoontje met heel veel habla.
Koffie opdrinken en dan eerst naar de boerderij. zouden tweede geworden zijn.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe.
vandaag moet ik naar de kine. ventje staat onder de douche, wij hebben geen bad. bewust voor gekozen. als ik een bad wil, moet dat met brobbels zijn en een jacuzzi kost stukken van mensen. bovendien las ik ergens dat er waterdeeltjes kunnen achterblijven in de spuitkoppen en je daar dan legionella van kan krijgen. Een mens moet overal voor oppassen. Ventje was bijna in een van zijn "Doom-moods" toen ze in het nieuws na het voetbal: glorieus verloren en viesgezind omdat hij niet mocht praten tijdens de match anders was ik de draad van een nieuw boek kwijt, zei hij dat we het toch allemaal gaan krijgen. Heleba, ik ben niet van plan om aan een beademingsapp. te gaan liggen maar met mij dood door covid zou hij alleen leven tot de kat dood was en daarna ook dood gaan. 't was weer zondag met andere woorden. dan is het doom en gloom of er heeft iemand overal de schuld van. hij heeft nog een bui die ik zijn tweelingbui noem. dan is die helemaal niet te genieten en dat begint dan van 's morgens! Afwassen is voor de vrouwen, koken is een mannenstiel. ok.
Dan maar de tv uit en naar bed. weer gepraat over mijn aanstaande dood, ik zei daar gewoon jaja op. uiteindelijk zweeg hij. had weer een duveltje te veel binnen en dat was al duidelijk tijdens die voetbalmatch. op zo'n momenten zou ik zeggen: bring on the vodka, maar dan lig ik binnen de kortste keren weer in een kliniek na gevallen te zijn.
Denk dat buurman V grondig gaat kuisen want ze wordt met meubels gesleept. Oudste dochter verjaart morgen en ik heb al een mooi kaartje gemaakt. Denk dat buurman v nu zijn pelletkachel gaat aansteken. ( elk jaar moet er dan heel grondig gepoetst worden: schuren op de vloeren enz)
Ventje moet straks boodschappen doen. wij hebben voor vanavond ribben. deze middag moet ik dus naar de kine en ik denk dat het een preisoepje zal worden met wat beleg. maakt niet uit wat.
Pot voor de soep moet nog afgewassen worden.
heb weer raar gedroomd. iets over handen en psychopaten. boek ging zelfs helemaal niet daarover!
vandaag nog wat brielen, kan zijn dat ik eens vraag aan ventje of hij rondgaat met de kobbejager om de stofnetten aan het plafond weg te nemen.
moet hier in de living swifferen. ( stofzuigen stoort de kat en ventje) en misschien zien hoe we ons morgen voelen. we moeten leesvoer gaan halen en zou dan de living dweilen. dan kan Ir. als ze volgende week komt zich bezig houden met iets anders als het niet regent weet ze al dat ze de ramen moet doen.
toen ik hier vanmorgen beneden kwam waren de gordijnen niet open, geen enkel licht brandde, behalve die van zijn pc. ik kom niet graag zo beneden in de donker binnen. Gimly zat te eten.
het is weer pappie die de klok slaat, morgen heeft hij het met mij te stellen. en hij weet dat hij dan 'uren' heeft voor zijn maaltijden. Pas om 11 uur is het lunch. ( bij mij zakje 2- bij ventje zakje drie)
Dan zie/hoor je hem niet veel. om 3 u 30/ kwart voor 4 zijn 4-uurtje en meestal komt ventje dan thuis en zoals morgen met een aangezicht waarop storm wordt aangekondigd.
Dat weet ik nu al want vrijdag was er ook een telefoontje met heel veel habla.
Koffie opdrinken en dan eerst naar de boerderij. zouden tweede geworden zijn.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes
iedereen al wakker zo te zien
alleen clive is nog onderweg
M-M, ik lees dat het bij jou weer "villa vreugde" is
niet leuk zo'n brombeer in huis, sterkte en moed dan....
Helena, aangename herinneringen
ja, die kan je best onthouden
Fijn dat er nog zo'n mensen zijn die
de moed niet opgeven, ik heb ook
mijn dagelijks toerke als het niet hard regent
Granny M, je hebt weer genoten van
je zondagse behandeling
Ik heb in de badkamer ook geen wc
die is apart naast de badkamer
en ja de rug is zelf moeilijk te behandelen, jammer
mammyretro, ik heb niet die ervaring
en ik hoopte dat ik niet al zolang alleen
moest zijn, maar ik had geen keuze
anjelierken, mmm pompoensoep, ik heb
nog een paar porties in de vriezer, maar
vandaag is het erwtensoep
M-J, terug thuis van de zee, je hebt de
vitamientjes meegebracht....
thuis is ook altijd nog vanalles te doen
wilde eend zal het druk hebben
ik wens haar een fijne verhuis en goede moed
want het is vermoeiend... zoiets
Alle seizoentjes een fijne maandag,
aan de voorkant zitten dikke grijze wolken
en aan de achterkant hier schijnt en dun zonnetje
Groetjes aan allen en tot.... ik ga naar de regenkamer
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Hallo, al terug van de oogarts.
Ik moest daar om acht uur present zijn.
Het was nog donker.
Alles in orde oogdruk 19 in beide ogen.
De nieuwe snoeischaar is aangekomen.
Het is weer even wennen voor die goed in de hand ligt.
Het wordt een van alles nog wat dagje.
De zon schijnt hier.
Vanmorgen was het best wel frisjes.
Aan iedereen nog een aangename dag gewenst.
Ik moest daar om acht uur present zijn.
Het was nog donker.
Alles in orde oogdruk 19 in beide ogen.
De nieuwe snoeischaar is aangekomen.
Het is weer even wennen voor die goed in de hand ligt.
Het wordt een van alles nog wat dagje.
De zon schijnt hier.
Vanmorgen was het best wel frisjes.
Aan iedereen nog een aangename dag gewenst.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Hier ben ik dan eindelijk.
Oma-C, hartelijk dank voor het mooie overzichtje, dan ben ik op een wip bijgelezen.
Moest deze ochtend al om 08.30H bij de kine zijn. Dus vroeg op, meteen een douche genomen en haren gewassen en dan meteen boven al alles gedaan en de waszak mee naar beneden gebracht en de was gesorteerd. Dadelijk een machine ingestopt en toen was het al tijd om met de fiets te vertrekken, Matice terug slapen gelegd met zijn knuffels.
Ne de kine naar het klein GB'tje voor wat boodschappen te doen, want dat was zaterdag niet gebeurd.
Thuisgekomen, de boodschappen weggelegd en Matice terug wakker moeten maken en hem zijn ontbijt gegeven . En dan hier komen lezen.
Moet nog 2 verdiepingen stofzuigen en nog 2 wasmachines instoppen.
Als de poets gedaan is, heb ik nog alle tijd om de kasten in de garage en waskamer afwassen, heb alle tijd want manlief zit deze week in Brussel.
En moet nog gaan wandelen met Matice en in het bos hem een nieuwe oefening aanleren. Dat gaat natuurlijk niet van de eerste keer lukken, maar oefenen baart kunst.
Zo, dat is een beetje mijn dag. Na 18.00H doe ik niets meer. Dan is voor mij de dag lang genoeg geweest.
Ik wens iedereen zonder uitzondering een mooie maandag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie hem kan gebruiken.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Hartelijk dank voor de gelukwensen.Vandaag 36 jaar getrouwd, wat gaat de tijd snel.Woensdagavond gaan we uit eten onder ons 2.
MM: gezellige gesprekken bij jullie thuis
.Nu manlief hier spreekt toch ook vaak van " wij gaan ook de covid krijgen, dat kun je niet tegenhouden".Ja, als je ziet hoe de besmettingen pijlsnel de hoogte ingaan.Ik denk ook dat je vooral veel geluk moet hebben, en je goed aan de regels houden, meer kun je niet doen.
GrannyM: dat doet me denken indertijd toen ik de kinderen in bad stopten.Beiden in bad en ik op de wc-bril.Als de kleinkinderen hier een bad nemen , is het ook zo.
HVT: enkele dagen geleden op tv, 2 tachtigers die nog verschillende keren per week gingen zwemmen.Die waren nog fit en in goede gezondheid.Denk wel dat blijven bewegen toch heel belangrijk is.
Gisteren een telefoontje van een mevrouw die zich voorstelde , en nadien vroeg wat ik dacht van de wereld en deze coronatijden.Dacht direct aan Jehova getuigen, vroeg het haar , en inderdaad.Ze kunnen niet meer op huisbezoek, dus bellen ze de mensen.Heb ze vriendelijk bedankt, daar hou ik me niet mee bezig.
Hartelijk dank voor de gelukwensen.Vandaag 36 jaar getrouwd, wat gaat de tijd snel.Woensdagavond gaan we uit eten onder ons 2.
MM: gezellige gesprekken bij jullie thuis
GrannyM: dat doet me denken indertijd toen ik de kinderen in bad stopten.Beiden in bad en ik op de wc-bril.Als de kleinkinderen hier een bad nemen , is het ook zo.
HVT: enkele dagen geleden op tv, 2 tachtigers die nog verschillende keren per week gingen zwemmen.Die waren nog fit en in goede gezondheid.Denk wel dat blijven bewegen toch heel belangrijk is.
Gisteren een telefoontje van een mevrouw die zich voorstelde , en nadien vroeg wat ik dacht van de wereld en deze coronatijden.Dacht direct aan Jehova getuigen, vroeg het haar , en inderdaad.Ze kunnen niet meer op huisbezoek, dus bellen ze de mensen.Heb ze vriendelijk bedankt, daar hou ik me niet mee bezig.
-

Hartelijke Gelukwensen!
Nog vele gezonde jaartjes samen!