In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

granny M

08 jan 2021, 12:07

En Oma-C, toch wel een beetje in feeststemming met die gelukwensen , da's toch wel leuk hè ?
En goed opgelost met de "Chinees" vanavond, gezellig met alle gerechtjes op tafel en samen met de kinderen. Geniet er maar lekker van :D

Vannacht om 04.00 uur opgeschrikt door een sms.je, je denkt dan meteen aan iets ergs, maar het was van Be-Alert, dat de noodnrs. niet werkten, gaven extra nrs. door. Wel goed aangepakt, je weet maar nooit dat je ze nodig zou moeten hebben.
Nu vlug nog even naar de apotheek om mijn waslijstje geneesmiddelen af te halen. Dat is nu ook fijn geregeld tijdens de Covid-periode, ik bel even naar de huisarts en die mailt het dan door naar de apotheek en die op haar beurt belt mij, wanneer het klaar staat. Prima regeling .
Fijne dag voor iedereen en speciaal voor de jarige !

mariajohanna

08 jan 2021, 12:07

Goede middag iedereen,
OmaC, Gelukkige Verjaardag ! 😊
Was het niet vergeten maar zit aan zee en de wifree ...... hij doet zijn best hoor, maar ik denk dat het weder er in meespeelt.... 🤔

Vanmorgen boodschappen gedaan ... in de regen, koud was het niet en tegen de regen is er ook kledij genoeg !

Moet alles nog bijlezen maar nu is het etenstijd. Voor manlief is vrijdag 'frietjrsdag' en ik eet een meegebracht schoteltje voor de microgolf, kalkoengevraagd met wortelpuree. Hebben we al dikwijls gegeten hier, en het is hier heel lekker. Ze hebben een goede beenhouwer .... 😊

En nu voor frietjes....

Dames, tot later, straks als ze me nog eens de kans geven.... 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

08 jan 2021, 12:12

Hoi allen, net de brievenbus gaan legen
en vond een mooie kaart van Helena en een van clive
granny M via mooie E-card :lol:
Hartelijk dank ervoor...

De vorigen had ik al bedankt dacht ik... :roll: M-J, M-M,
wingerd, bobijntje, wilde eend en nog
een aantal die hier niet komen :wink:
Smakelijk eten allen en tot later, kerstgerief
is bijna allemaal weg, moet het nog wel
naar de garage brengen
het is weer bijna allemaal normaal :lol:
Nu het virus nog wegkrijgen..... :oops:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

mammyretro

08 jan 2021, 17:09

goede avond,
eerst omaC een gelukkige verjaardag wensen,
een vraagje omaC heb je nog mijn kaartje niet gekregen ,
ik zal nu bij lezen
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

08 jan 2021, 19:09

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, blij dat mijn kaartje aangekomen is. Dat ben ik samen met nog wat kaartjes maandag gaan halen in de krantenwinkel, heb dat dadelijk geschreven en opgestuurd, dat is dus 5 werkdagen dat het onderweg is geweest 8O . Maar het is dan toch toegekomen en het is je van harte gegund. Vier maar goed met de kinderen.

Onze kerstboom gaat zondag pas weg. Het is nog zo gezellig met al die lichtjes en de zilveren kerstdiertjes- en mannetjes op de kast. Maar kan hem moeilijk laten staan tot Pasen natuurlijk. Dan kan ik er eitjes inhangen :D .
Granny M, verschietachtig zo'n berichtje midden in de nacht. Heb de nummer ook meteen genoteerd, je weet maar nooit.

Matice heeft deze ochtend niets willen eten en hij had later op de dag een beetje gespuwd. Heb hem dan iets gegeven voor zijn maag en deze avond heeft hij dan alles opgegeten. Zijn maag en zijn linkse oor , zijn toch wel aandachtspuntjes.

Het gaat vriezen deze nacht. Ga me dadelijk verzorgen voor de nacht. Heb een pyjama klaargelegd, maar ga er een warmere nemen, een jumspsuit, dat draag ik graag en je rug komt niet bloot te zitten. Want manlief trekt ' s nachts nog al eens graag aan de donsdeken en dan moet ik een waar gevecht leveren, mijn deel terug te krijgen, het is nochthans een grote donsdeken.
Heb de verwarming zachtjes aangezet in de kamer van Matice.

Zo, ik wens iedereen nog een mooie avond, liefs en dikke knuffel voor elk van jullie.

wilde eend 2

08 jan 2021, 19:47

OMA C : ook langs deze weg nog een fijne verjaardag !!
Afbeelding

Helena van Troje

08 jan 2021, 19:49

Clive, dan zijn mijn en jouw kaartje even lang onderweg geweest.
Vandaag veel met de hand geschreven.
Mijn kasboek is ingevuld voor het jaar 2021.
Ik maak altijd een blad met vaste kosten per jaar en in welke maand wat moet betaald.
Ook welke grote kosten er eventueel te voorzien zijn.
Een hele klus.
Verder is mijn schriftje met de planning van d grote schoonmaak ook ingevuld.
Daar kan ik vijf jaar mee verder.

Ik heb d laatste tijd weer last van tandpijn.
Ik hoop dat dat overgaat.
Heb pas 11 maart een afspraak.
Mijn gebitje zit niet echt goed meer.
Dat haakje hindert.
Een van de grote te voorziene kosten: nieuwe prothese onder en boven...

Slaap zacht iedereen.

wilde eend 2

08 jan 2021, 19:50

Ben nu pas hier geraakt ..
Heb verder de dozen met kerstmateriaal proberen te sorteren en weg te zetten . Maar in de garage is het nu te koud om lang te blijven : zal dus in het voorjaar verder kijken waar ik de dozen best kan plaatsen.
Aan iedereen wens ik een goede avond en een ongestoorde nachtrust zonder B alert sms ;-)

mammyretro

08 jan 2021, 20:04

fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy

09 jan 2021, 08:49

Goede morgen seizoentjes,

Geen al te goed nieuws ten huize: Ventje is gisteren op het werk gevallen en heeft beiden polsen, een rib en zijn knie pijn gedaan door uit te glijden op een ijsplek. jammer genoeg had hij de wacht al overgenomen, dus moest hij blijven. heb hem bij thuiskomst ingetapt en vandaag ga ik zelf naar de apotheker en haal een brace voor zijn linkerhand die het meest gekwetst is. Daarna ga ik zelf de kranten halen en het gesprek met ons moeder kort houden.
Zijn gisterenavond zeer laat in bed geraakt. Suus mailde of ik iets dat ze uit klei gemaakt had mooi vond en we zijn weer in een videogesprek geëindigd. dus hebben we alleen de heilbot opgegeten.
vandaag zijn het croques en de rest van de vis: gerookte zalm en garnalen eten we dan vanavond.
ik zal mijn garnalen in wat mayo doen met gesnipperde sjalot en geplet ei. ik heb toch gesnipperde sjalot nodig voor op mijn gerookte zalm. Ook straks nog de grote pot soep uithalen en in een kleiner potje doen om op te warmen voor bij de croques.
ik heb vannacht geen oog dicht gedaan. bij elk geluid aan de kant van ventje was ik ge-alarmeerd.
Het is immers het serruys dat van wachtdienst is en dat betekend ambulance. daar op spoed zullen ze hem eerst testen op Covid en dan behandelen. dat is dan een taxi terug. En we hebben geen cash geld in huis. Hopelijk helpt de tape en hoeft ventje niet naar spoed, noch naar het serruys , noch naar het damiaan waar hij met een taxi naartoe moet want als ze hem gipsen, kan hij niet meer met de auto rijden.
ik vind juist de speelmuis van Gimly in het vuilnisemmertje naast de zetel waar ventje zit. hij hoeft hem blijkbaar niet meer dat hij hem zelf in de vuilnis smijt. :D
Heb koffie gemaakt en het bakje uitgehaald voor de lege capsules weg te smijten. in het schuim van mijn koffie is precies een kus te zien. raar hè. ik ken niets van de latte-art.
Morgen zal ik dan zelf biefstuk bakken en de pepersaus maken. de friteuse doet haar werk. Poetstje mag maandag de dampkap meenemen. zal de roosters zelf uit moeten nemen want zij is nog kleiner dan ik en even groot als Suus. maar Suus is nog iets groter dan mijn moeder. Ik vraag me af of ventje maandag na het overgeven van de wacht naar huis mag gaan. Dinsdag moet hij naar de dokter voor bloedafname. Kan zijn dat Dr Vandebossche hem rechtstreeks naar de RX van het Damiaan stuurt of heb je daar ook eerst een covidtest voor nodig? Ik weet van iemand dat zo'n test in spoed twee uur duurt. Of nog langer zelfs als er veel patiënten zijn.
Ik had eigenlijk dit weekend m'n snoepkast willen uitmesten. zal dus voor een andere keer zijn.
Gimly heeft zijn verhaal verteld aan de velux boven.
Gisteren was Puk in zijn goed humeur want ik kreeg een kopje via de telefoon. ook van Pim kreeg ik er eentje. En een jaloerse Gimly moest dan op zijn buik gewreven worden. dan heeft die mijn vinger gepakt en met zijn klauwtje even vastgehouden: zo van Mammie, blijf jij maar bij me.
Niet geslapen dus en rugpijn, dat is geen goed teken. het is -1° maar voelt volgens mijn meteo als - 4° aan. Straks stijgt de temp maar 1 graad en voelt al minder koud aan. tegen dat ik gedaan heb met moeder is het toch al vaak 10 uur. Dan snel in de kleren, naar de apotheek, zal wel eerst bellen of ventje mee binnen mag voor het passen van die brace want ik moet mee om met de kaart te betalen. gelukkig hebben we beleg genoeg. Ik vraag me af hoe ik de trapjes van de bakkerij zal overwinnen met mijn stok. moet toch te doen zijn. Want zonder brood kan ik geen croques maken.
Zo, ik ga eerst een blik werpen op de boerderij en dan bellen naar moeder.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

clive

09 jan 2021, 09:15

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, wacht maar tot het wat warmer is om jouw dozen van Kerst weg te zetten in de garage. Wij hebben gek genoeg verwarming in de garage en dat is een geluk voor mijn elektrische fiets, wat de batterij verdraagt geen constante koude. Dat heb ik mij toch laten wijsmaken door de fietsenhandelaar. Zal dus wel waar zijn zeker. Is de lucht wat opgeklaard tussen de koppige huisbaas en jou. Hoop van harte van wel.

Oma-C, hoop dat je een leuke en gezellige avond achter de rug hebt.

HVT, dan zijn onze kaartjes samen op stap geweest , hoop dat ze dan een mondmasker op hadden :D .

MJ, alles goed daar aan het zeetje ?

Anjelier, het is koud buiten. Heeft Spaanse Woef dan een jasje aan ? Want bij dit soort ras, zie ik dat veel. Simon, ons overleden Jack Russeltje, was zo'n kouwelijk hondje dat hij echt wel ook een jasje moest aandoen als hij naar buiten ging. in juni is het al 6 jaar geleden dat hij is ingeslapen. En mis hem ,samen met zijn overleden broers soms nog. Matice moet geen jasje aan, maar heeft een hekel aan regen en storm.

Mammyretro, wens jou zo'n mooi mogelijk weekend.

Muddy Maddy, een beetje aan het uitslapen ? Je hebt gelijk.

Granny M, hopelijk zonder onderbreking kunnen slapen deze nacht.

Wingerd, Bobijntje, ook voor jullie een mooi weekend.

Deze nacht ondanks een dikke jumpsuit en de dikke dons, toch wakker geworden van de koude. Maar mijn venster stond wel op klap. Dat heb ik dan dicht gedaan en heb de airco, die ook kan verwarmen, een half uurtje opgezet, toen was het aangenaam warm en heb hem dan uitgeschakeld. En ben dan terug in slaap gevallen en door geslapen tot 07.30H. Manlief was al op, dat gebeurt niet veel.
Zo, ga dadelijk het licht HH doen en daarna de strijk. En dan wacht er ons een rustige zaterdag.

Heb gisteren 1 pakje mogen ontvangen van BLOND AMSTERDAM, terwijl ik er op hetzelfde moment 3 items besteld had. De 2 andere komen maandag aan. Een ontbijtsetje en 2 kleine tassen voor manlief die graag uit een klein tasje drinkt als hij aan het werk is.

Zo, ik hoop dat ik echt niemand vergeten ben. Ik wens jullie allemaal een prettig weekend. Als jullie een wandeling gaan maken, duffel je dan heel dik in. Liefs en dikke knuffels voor jullie allemaal.

clive

09 jan 2021, 09:21

@ ventje van Muddy Maddy, het spijt me dat jij zo hard gevallen bent. Wij wensen jou heel vlug beterschap.

Bekske

09 jan 2021, 09:37

Afbeelding

Oma-C

09 jan 2021, 10:00

Afbeelding

Goedemorgen alle seizoentjes, :wink:
een fijne zaterdag, hier is de zon erdoor gekomen
heel fijn dat het al zo licht is, vanmorgen was het mistig
maar dat is allemaal weggebrand door de zon :)

wasmachine en vaatwasser draaien al en het broodje
is ook klaar om te bakken, de mail is al leeg gemaakt
en de hele kerstbrol staat klaar om straks naar
de garage te brengen, weg voor een jaar :oops:
Eindelijk weer de gewone dagen ik vind het niks jammer :roll:

Kinderen waren gisteravond rond 22u naar huis
en toen heb ik nog alles opgeruimd, vanmorgen
was er niks nog te merken van de feesttafel :lol:
Zoon had tussendoor nog de pc nagekeken en in
orde gebracht wat nodig was, die heeft ook geen
zittend g*t :lol: :lol: 't zit in de familie hé :lol:
Hij was tegen 18u het eten gaan halen en
schoondochter had gisteravond een heel mooi
boeket bloemen bij, 't is weer gezellig binnen :wink:
Alles is aangenaam verlopen en er is nog eten
genoeg voor vandaag of morgen, wat zij gekozen
hadden heb ik meegegeven, anders moest ik
nog een hele week chinees eten , ik eet het
graag maar geen hele week :lol: :lol:

Sterkte aan het ventje van M-M, dat is een serieuze val geweest :oops:
ik hoop dat het goed afloopt en dat er geen breuken zijn :roll:

Dag Bekske, een fijne dag :)

mammyretro jouw kaartje is aangekomen :oops: dank u wel :lol:
(ik dacht dat ik iedereen bedankt al had op de dag dat ze aankwamen
sorry... het zijn er zoveel, er hangen er al 28 in de kaarthouder
iedereen hartelijk dank ) :lol:

clive dank voor je mooie overzichtje, ik ga niet alles herhalen
ik wens iedereen een fijne dag en een mooi weekend
goed gekleed straks een wandelingetje gaan doen
dat is gezond en goed voor de beweging
Groetjes allemaal en tot....... :)

Alle seizoentjes een aangename dag
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

09 jan 2021, 11:21

Hallo iedereen,

HVT: als de oven naast de ijskast staat, zou ik het ook niet doen.Daarvoor wordt de omgeving te warm.

MM: ik hoop dat ventje niks gebroken heeft.Wens hem een spoedig herstel toe.

Clive: als het echt koud is, moet Spaanse woef zijn jasje aan.Je merkt toch dat hij uit een warmer klimaat komt, als het koud is, komt hij niet buiten (buiten zijn wandeling natuurlijk), en regent het helemaal niet.Tenzij de nood echt hoog is :D .

Volgende week woensdag wordt vader en de medebewoners gevaccineerd, en 2 weken later nog eens.Dat staat nu vast.

Goed gevroren deze nacht, alles ziet hier wit , en daarop de zon , is wel mooi.

Dames, tot morgen allemaal.