In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

11 apr 2022, 11:29

Voorlopig zie ik mij nog niet buiten zitten in dat zonnetje.
Ik ben al met de fiets een toer gaan doen.
Mijn oren zijn nog niet ontdooid...
Ik had iemand gevonden die tuingereedschap slijpt voor een redelijke prijs.
Alleen woont die mens aan het ander einde van de stad.
Nu is die stad wel niet zoooo groot, maar toch.
Vanavond de zaken gaan ophalen terug.

Ze zijn de zijmuur mooi aan het maken.
Eindelijk.
Die hangt al zolang mijn voeten uit.
Toch raar dat er nu ik alleen ben zoveel meer zaken in orde geraken, die al jaren aansleepten.
De badkamer, de voortuin, de lekkende daken, de zijmuur die vocht opslorpt, de verwarmingsketel.
Het heeft zo zijn voor en nadelen iemand met gouden handen in huis hebben.

ik had geluk vandaag: bijna overal groen licht op de terug weg.
En er staan er veel op de ring.

Dus vandaag alleen nog maar die grote toer terug om de zaken op te halen.
Tuin en strijk is voor een andere keer.
Doseren zeggen ze daar tegen...

Oma-C

11 apr 2022, 15:21

Afbeelding

Fijne middag allemaal,

Ik was gaan wandelen en ondertussen bij
Al** binnengeweest, het was er druk voor
een maandagmiddag, mensen met
kinderen.......wat een kabaal :roll: ....
In de zon en uit de wind is het heerlijk
maar de wind maakt het kouder dan je denkt :roll:
vind ik toch...... :oops:

Helena, voorzichtig als je terugrijdt met al
die geslepen wapens :roll: :wink:

Nog een heerlijke dag verder voor iedereen, tot morgen
en sterkte......ik heb nog andere dingen te doen.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelier

11 apr 2022, 18:57

Hallo iedereen,

Clive: manlief ligt in de bovenste schuif bij Spaanse woef, ik moet me tevreden stellen met de 2de plaats :D .
Hij krijgt altijd zijn voer van mij, maar toch, manlief dat is het :D .

Deze namiddag een flinke wandeling gedaan. Stond nochtans niet op de planning, maar dochter komt morgen eten en ik moet de kippen bij zoonlief eten gaan geven, dus best vandaag wandelen. Woensdag zijn ze terug thuis , dan is mijn jobke gedaan.

Heb hier terug een broedse kip, is altijd dezelfde. Zal wel weer een aantal weken duren.

Daarstraks hartelijk gelachen met ons eigen "grapjes" . Ik heb sla staan in de serre, en de slakken hebben ze gevonden. Nu had ik op pinterest gelezen dat een aftreksel van look de slakken weghield. Nu heb ik looksap gemaakt, de sla ermee bespoten en wat blijkt : dat helpt niet, volgens manlief ETEN ZE NOG MEER.
We hebben hier staan lachen om ons eigen onnozelheden. :D :D

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

11 apr 2022, 19:33

OmaC dat dacht ik nu ook als ik dwars door het stad reed met mijn pas geslepen haagschaar.
Zie dat ze me tegenhouden voor verboden wapendracht.
Ik was dan nog effe afgestapt om een paar pyjama's te kopen.

Bekske

12 apr 2022, 07:42

Afbeelding

Oma-C

12 apr 2022, 09:04

Afbeelding

Goede dinsdagmorgen allen :wink: , een lentedag
met een stralende zon en hopelijk heerlijke temperatuur
Dat de wind wat wegblijft, want die geeft nog en koudegevoel :roll:

Dag Bekske, een mooi lenteplaatje met die lammetjes :wink:

Helena, je had een goed verdedigingswapen bij dan :roll: :wink:

anjelierken, geplette eierschelpen of fijn grint errond kan misschien helpen
tegen de slakken .... alhoewel ze brutaler en brutaler worden als ze
lekkere hapje weten staan.... :oops: :roll:

Allen een gezellige dag vandaag :wink:
Groetjes en tot later :)

clive

12 apr 2022, 09:14

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

En weer schijnt het zonnetje, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D

Heb weinig tijd, want moet straks al bij de kapster zijn, haartjes heel lichtblond laten kleuren en de puntjes eraf, want ben ze aan het laten groeien, zodat ze iets langer dan mijn schouders gaan vallen en dat is al aardig gelukt, ze hangen al een stukje over mijn schouders.

Aan alle Seizoentjes een heel fijne dag gewenst, geniet van het zonnetje. Liefs en een dikke knuffel.

Muddy Maddy

12 apr 2022, 09:40

Goede morgen seizoentjes,

en weer schijnt de zon alhoewel er hier precies een soort licht wolkendek hangt.
ventje moet als hij naar de drankencentrale is, binnenwippen in de standaard.
voor een kiekeboe. verder heb ik gisteren eindelijk mijn haarverf gevonden in het kruidende vat en meteen een online klantenkaart er aan verbonden. ze komen morgen leveren. dus zal ik morgen weer vroeg moeten opstaan.
moet ook nog een afspraak maken met de pedicure. zal wel voor volgende week zijn want nu wil iedereen op zijn paasbest zijn.
Gimly was vannacht weer een beetje onwel geweest zei ventje. er loopt hier een postbode los. en aangezien er weer promotie mail in de mailbox zat, verwacht ik een catalogus.
Helena: ik zie je al aangehouden wegens het rondlopen met een heggeschaar in je fietstas. :D
Anjelier: dat is hier ook zo, Gimly is een pappa-kindje maar gisteren was het mammie die in zijn bovenste schuif stond. hij stond hier naast me te snorren terwijl ik tegen hem bezig was van: je bent mijn Gimly hè en niet die van papa enz. en dan moest ik overal met hem mee. of ging hij mee naar waar ik ging.
vandaag hier toch stofzuigen. een slapende Gimly of niet.
gisterenavond brochettes gegeten en vandaag is het pasta carbonara a là Maddy. morgen kunnen we dan eitjes doen.
Zo, ik wens iedereen een zonnige dag keep safe en knuffel
Cats Rule!

Helena van Troje

12 apr 2022, 13:33

Daar stond een stevig windje als ik naar de bib fietste.
Blij dat ik thuis geraakt ben.
Gelukkig staat er bij de beenhouwer een stoeltje.
Nog een flinke babbel gehad daar met een kennis al van voor corona niet meer gezien.
En een fijne ontmoeting met een peutertje dat net kon lopen.
Het kleine dorpeltje aan de beenhouwer was echt wel een hele beklimming voor de kleine pruts.
Fier dat ze was dat dat gelukt was!
Lief complimentje gekregen van haar mama.
Blij dat de jongste de rest van de boodschappen wil doen.
Dat weten we dan ook weeral dat het niet echt lukt twee dagen na mekaar naar de andere kant van het stad.

Wat die slakken betreft: die hebben het voor siliconen denk ik.
Ze zullen denken dat dat een soortgenoot is.

Geniet van het mooie weer zolang het duurt.

Oma-C

12 apr 2022, 16:42

Afbeelding

Slaap allemaal lekker straks en tot morgen :wink:

mariajohanna

12 apr 2022, 18:40

Fijne avond allemaal,
Zo'n prachtig weder..... en wij hadden ons ingeschreven voor "valpreventie" .... binnen... :)
Het waren wel fijne oefeningen, iedereen zal het wel gevoeld hebben. :D
Heb hier wel strubbelingen met internet, moet altijd inloggen, met veel problemen. Heb zelfs 2x moeten heropstarten omdat ze me eraf hadden gegooid en ik was juist met betalingen bezig......
Morgen wafeltjes bakken, lang geleden, dan tegen 12u afgesproken in een wokrestaurant, met de kinders, ook lang geleden. Misschien wordt hier nu alles wat 'normaal', hoop ik toch, dan kan ik eindelijk nog eens wat doen aan de kaartjes. Zou er graag nog wat op voorhand klaar hebben, zodat ik me niet moet haasten als ik er nodig heb.

En nu een deugddoend avondje.....
Dames,hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende... :)
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelier

12 apr 2022, 18:59

Hallo iedereen,

Oma-C: dank je voor de tip. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het heeft weinig succes.
Toen we hier indertijd kwamen wonen , hadden we geen slakken. Omdat we veel grond hebben, hadden we toen boomschors gelegd tussen de beplanting. De volgende lente kwamen de slakken met honderden uit die boomschors. Sindsdien hebben we slakken, dat geraak je niet meer kwijt.

Wat een heerlijk weertje, dat mag blijven duren :D

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

13 apr 2022, 07:16

Goede morgen seizoentjes,

moet vroeg op want ik heb huisarrest voor volwassenen. gisteren een knoert van een hoofdpijn gekregen en toen ik naar de badkamer ging zag ik dat het al bijna 12 u was. heb ventje tegen de schouder getikt en op mijn uurwerk. jaja, ik ga slapen. zat weer naar een lange film te kijken. maar van slapen kwam niet veel in huis. de hoofdpijn wilde niet verminderen met een rollertje tegen hoofdpijn en ook niet als ik een slaapmasker opzette. 't zal wel weer van mijn nek komen vrees ik.
ik wilde zo'n powermax zoombril maar ik dacht ik ga eventjes die googlen. die lichtjes moet je opladen met een usb. een waar heb ik juist geen usb? in de slaapkamer aan mijn kant. vergeet het dan maar. de laatste tijd is lezen boven erin geschoten.
ventje heeft beloofd de afwas van de carbonara te doen. de keuken is weer een schande voor het kattenras. en die van het kattenras heeft naast de bak gepoept en overgegeven aan de kast op het cocostapijtje. hoe gaan we die vlek eruit krijgen? ik denk frotten met iets.
google zal 't wel weten, anders Joost. ik heb nog in zo'n luxe-appartement gewerkt te Knok-sur Mer (in het penthouse!) en daar waren het allemaal cocostapijten. die lagen zelfs op de terras! die hadden een verzonken bad. was ferm moeilijk om te poetsen tot ik het doorhad: de dweil rond te trekker en badkamerproduct. ik moest er niet in gaan staan dan. moest dat dan wel doen als ik de sproeiers moest reinigen van dat bad dat ook bubbels gaf. ( was waarschijnlijk een prototype, ik spreek van 30 jaar of meer geleden) zij en hun bezoek konden rechtstreeks naar de penthouse, maar ik moest een lift nemen tot de kelder en daar een lift tot boven en nog een trap doen. dat was de "dienstingang". die vent liep de hele tijd achter mij met zijn handen in zo'n kadertje.
het interimburo had gezegd dat meneer een kunstenaar was. volgens mij was die een halve hippie. liep op blote voeten. waarschijnlijk vandaar die cocostapijten.
Gimly is naar buiten maar ook het raam aan zijn kattebak staat op kiep. de vogeltjes fluiten. in de gang lagen ook plasjes water die hij gedronken heeft en die weer naar buiten zijn gekomen. ik heb gezien dat hij vuil regenwater is gaan drinken. dan heeft die morgen groen spuw en zal hij nog naast de bak doen. Dat wordt weer een poetsbeurt met tea-tree olie in het water.
MJ: ik was juist aan het denken dat schoonloeder ook valpreventie nodig zou hebben. want als ze toch met d'r kop speelt van terug thuis te gaan wonen maar dan beneden zoals wij al duizenden keren hebben gezegd. wij dat zijn ventje en zijn zus, ik en mijn schoonbroer en nichtje. ze heeft een badkamer beneden en en volledige keuken. in haar oude buro moet ze dan maar een slaapkamer maken met haar bed van boven en de gordijnen. en wie gaan ze dan optrommelen om dat te verwezelijken? ventje en zijn schoonbroer en eventueel nog neef en de man van nichtje. maar het zal weer niet gebeuren want op 't appartement zit ze goed. drie maaltijden per dag en een bed. zonder kosten.
man van nichtje is groot genoeg om lampen te gaan ophangen. denk dat ik hem eens ga vragen om die filigraanlamp bij ons op te hangen.
ventje ging dat al drie jaar doen. :roll:
ach ja. vandaag geen mooi weer en er zou weer saharazand afkomen. dan kan ventje eindelijk eens de ramen boven afspuiten.
voor tuutje moet hij wachten tot we de 16 de zijn want dan staat die aan onze kant. en tuutje moet voor een klein onderhoud.
gisteren waren mijn sapjes ook toegekomen en die gast van de drankencentrale kwam ze brengen zodat ventje geen 2 keer moest lopen. hij zegt: aardig compact koffertje. er kan nog een vat bij. ja, zegt ventje maar dan heb ik geen leiding voor een bierkraan. zegt die ik wil ze wel komen boren. goed zegt ventje maar telkens je ernaast zit een extra vat. neen dat ging hen blijkbaar te veel kosten. :D
mijn pakje kan hier om 8.15 al hier zijn. maar ik heb ze dan eigenlijk nog nooit weten doen zo vroeg. gisteren zat de ring waarvan ik een refund heb gevraag in de bus. die powerzoom bij ome allie zou hier dan in mei aankomen. maar bij ome allie moet je een account hebben.
en ik heb er al zoveel. :roll: :oops:
ik ga een blikje sap in de frigo zetten.
dan ga ik naar de boerderij want gisteren moest de tablet opgeladen worden. kan dan ook verder doen met mijn nieuwe case.
fijne dag seizoentjes maak er een leuke dag van met iets minder weer keep safe knuffel
Cats Rule!

Bekske

13 apr 2022, 07:47

Afbeelding

Oma-C

13 apr 2022, 09:57

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
hier is het droog maar niet zo zonnig :roll:
afwachten wat er komt en genieten van wat kan....

anjelierken, ik ben eens gaan Googelen maar er staat teveel
over slakken om hier te zetten... misschien kan je beter zelf
eens kijken bij Google er staat heel veel er is keuze zat :roll:
mijn schoondochter gebruikt lege uitgewassen vlootjes
met bier daar zijn ze gek op en zo heeft ze er al veel gevangen.
't is elke dag een heel gedoe, en ze haalt ook de eitjes uit de grond
(kleine glazige bolletjes in een hoopje bijeen in de grond
't worden allemaal slakken)

Allen een fijne dag verder hou het veilig en blijf gezond :roll: