Hoekje: "De oase van rust" 2022(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

25 jan 2023, 12:48

Afbeelding

't komt allemaal wel goed !
Oud maar niet Out

Ivette

26 jan 2023, 11:10

Misschien komt iemand nog lezen of toch nog wat schrijven: ik zal er heel blij mee zijn en zeker reageren!
Vandaag is mijn laatste quarantaine dag maar ik hou me toch nog wat binnen, met het slechte weer zal dat geen probleem zijn. Morgenavond komt mijn dochter thuis van Lanzarote, joepie!
Anders voel ik me goed, kan mijn hele HH doen(zoals Jadi het noemt) en met het slechte weer is het ook niet zo aangenaam om buiten te komen, ik ben dat ook gewoon dat alleen zijn, wel jammer dat er niemand binnen mag ik babbel graag alhoewel ik me ook niet mag opwinden!
Ik wist niet dat ik lichte Corona had, men kan daar ook niets voor nemen, alleen uitrusten.
Hopelijk kan ik toch volgende week donderdag naar de cardioloog, nu is het lastig en angstig alleen leven.
Ik hou moed, het duurt nu hopelijk niet lang meer
Ivette

Ritavdm

26 jan 2023, 12:42

Goeiemiddag

Ja hoor er komt nog iemand lezen Ivette, veel zelfs denk ik...
iets schrijven jammer genoeg niet meer .

Deze voormiddag op weg geweest om mijn koelkast te vullen.
Menslief die prijzen swingen werkelijk de pan uit.
Indien we niet meer moesten eten zouden we in geen tijd rijke mensen kunnen worden :lol:

Menu : gebakken zalm, sla en frietjes
en straks maak ik nog een laatste winterhutrsepot voor morgen.

Deze namiddag een wandelingetje en vanavond nieuwjaarsreceptie.

Corry mijn gedachten dwalen wel de hele dag al af naar jou.
Oud maar niet Out

Ritavdm

26 jan 2023, 17:06

De wandeling .....
zie fb

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

27 jan 2023, 12:39

Goeiemiddag

Mijn vrijdagse gezondheidswandeling zit erop !

Nu tijd voor de hutsepot die ik gisteren al klaargemaakt heb.
Ja zoiets is extra lekker na een nachtje hé.

Meme-RIetje ??????
Oud maar niet Out

Ritavdm

28 jan 2023, 10:01

Goeiemorgen

Nee geen "goeie morgen morgen" van Nicolle en Hugo, dat ben ik al zat gehoord de laatste tijd op Radio 2.

Waar blijft ons meme-RIetje, ik mis ze net als zovelen trouwens.
Oud maar niet Out

Ivette

28 jan 2023, 12:26

Eerst veel sterkte wensen aan Corry, ik hoop dat ge nu veel steun krijgt want dat is nodig!
Rita, het scheelt inderdaad veel, altijd diezelfde reclame voor en na de programma's op één.
Op zondag alweer een nieuwe "harde" serie, op vrijdagavond altijd een thriller, ik zou graag eens naar een ontspanningsverhaal kijken, nu vanavond toch de Kastaars zal beter zijn!
Donderdagavond ben ik gevallen en zit nu met een blauw oog. Foto doorgemaild naar de oogarts en omdat ik nog goed zie en geen pijn heb zal het wel beteren, natuurlijk moet ik in mijn vergrootspiegel zorgvuldig zalf aanbrengen dat het niet in mijn oog komt. Ik had nog dat tekort! Daarom ben ik gisteren naar onze Proxy geweest en broccoli aardappelen en vis klaargemaakt, nu ga ik die aardappelen mengen met die broccoli en ik heb nog paling in saus uit de vriezer (toch een heel nuttig ding, mijn beste vriend!)
Vanmorgen gestofzuigd maar gebeld naar de bib om mijn boeken te verlengen alhoewel ze niet veel zaaks zijn maar ik moet toch opletten hé. Mijn bloeddruk stijgt nog elke avond naar 18 ik moet die 's avonds meten pas als die te hoog is mag ik catapressan en later Alprazolam innemen dus verlang ik tot ik eindelijk donderdag een onderzoek bij de cardioloog heb!
Christa en Luc zijn veilig terug en komen in de vooravond op bezoek. De kleinkinderen hebben me berichtjes en foto's gestuurd en Nik en Els komen morgen, dus ik mag niet klagen, nu nog die 5 angstavonden doorkomen en hopelijk komt alles weer goed!
Ik kom jullie allemaal lezen hoor, bedankt voor de vriendschap!
Ivette

Ritavdm

29 jan 2023, 19:36

Goeie avond

Mijn zondagvoormiddag heb ik gevuld met een deugddoende wandeling;
de namiddag met niets doen :roll: , moet ook eens kunnen hé.

Enkele beelden...
wie meer wil zien weet wel waar ze te vinden zijn :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

'k ga me nu klaarzetten voor een lesje Vlaamse geschiedenis.
Oud maar niet Out

Ritavdm

30 jan 2023, 11:27

Bonjour tout le monde of ben ik weer allen ?

Ja, 'k ben dat goedemorgen echt beu :wink:

Sorry hoor dametjes maar 'k heb mijn ramen gewassen; 't was echt wel nodig.

Ivette, voor jou een extra dikke verjaardagsknuffel.
Mijn biertje na de wandeling straks zal ik op jou gezondheid drinken :lol:
Doe er maar nog heel wat jaartjes bij in goede gezondheid zonder zorgen.

Afbeelding

Menu : worst met bloemkool in kaassaus en aardappel
Oud maar niet Out

Ivette

31 jan 2023, 10:56

Ik wil al mijn vrienden bedanken voor hun felicitaties voor mijn verjaardag gisteren, dank u, het heeft me deugd gedaan en nu zit ik hier te schreien van ontroering, dank u wel trouwe maatjes al sinds 2005 ook diegene die nog enkel komen lezen!
Nog 2 dagen geduld, mijn bloed stijgt nog elke avond naar 18 Gisteren ben ik om 17u naar de huisarts gewandeld maar nu wil hij niets meer veranderen aan mijn medicatie, heeft me een brief meegegeven voor de cardioloog. Op FB hebben mij meer dan 60 vrienden gefeliciteerd, lief in mijn nu angstige dagen.
Veel sterkte Corry en Jadi, het leven is niet altijd vrolijk en toch moeten we proberen plannen te maken en blijven positief denken maar het kan zo moeilijk zijn toch zijn er nog altijd mensen die het moeilijker hebben!
Ivette

Ritavdm

31 jan 2023, 13:00

Goeiemiddag

wachten tot na 12u om in te loggen kan ook een methode zijn om die goeie morgen niet meer te hoeven zeggen :lol:

zeggen wil ik hem nog wel hoor maar niet voortdurend horen op de radio.

Ivette, je bent geliefd hé.
Je krijgt terug wat je zelf voortdurend aanbiedt, een vriendelijk woord en aandacht voor iedereen.

Menu : Orloff, bloemkool (rest v gisteren), sla en gebakken aardappels

en voor straks bij de koffie :

Afbeelding

ze lachten in mijn gezicht zodat ik echt niet kon weerstaan aan de verleiding :P
Oud maar niet Out

Ritavdm

01 feb 2023, 11:33

Goeie bijna middag

Ja de voormiddag is weer voorbij gevlogen.
Plannen moeten wijzigen; I zit thuis met griep en dus geen oppas nodig in Zw......
Beter dat we niet gaan om te voorkomen dat we het ook zitten hebben. Tot nu toe gespaard gebleven en dat willen we zo houden.
Dus onverwachte vrije voormiddag die ik dan benut heb om enkele kleine vervelende naaiwerkjes te doen :roll: Mijn machine en mijn ogen zijn toch niet meer optimaal hoor.
'k heb een paar keer gevloekt.

Gisteren op de wandeling zijn we ff binnen geweest bij een oude vriendin van mijn schoonmoeder. Zo gelukkig dat dat mensje was met ons korte bezoekje je kunt het je niet voorstellen. Ze is 95 woont nog zelfstandig alleen, tamelijk afgelegen, maar niet meer mobiel, komt dus nog nauwelijks buiten en was nochtans een heel sociaal mens.

Menu : vol au vent met gefrituurde aardappelblokjes; dit had ik gisteren al klaargemaakt om mee te nemen naar Zw... ; de rest zal voor de diepvries zijn.
Oud maar niet Out

Ritavdm

02 feb 2023, 08:49

Dag allemaal

Nee die is het niet.
't is de "Goed Gevoel" dat je moet hebben deze maand en dan meteen doorbladeren naar hier

Afbeelding

Ik krijg er meteen een goed gevoel bij :wink: .

2 februari Lichtmis vandaag, pannenkoekendag.
Wij gaan er eentje eten in een sociaal huis deze middag. Goede initiatieven moeten ondersteund worden.
Oud maar niet Out

Ivette

03 feb 2023, 10:13

Gisteren naar cardioloog: mijn hart is in orde oef een bloeddrukmeter meet nu tot deze middag mijn bloeddruk dan moet die terug naar de kliniek en wordt waarschijnlijk mijn medicatie aangepast.
Wat lastig slapen met dat ding dat de hele tijd oppompt aan mijn arm maar als ze ermee de oorzaak van mijn felle bloedopstuwingen vinden en ik daardoor beter word ben ik heel content!
Ivette

Ritavdm

03 feb 2023, 13:30

Goeie middag

Goed nieuws dus Ivette. Een pilletje meer of minder of een ander soort en 't komt allemaal goed. Je niet meer ongerust maken is de boodschap en genieten van alles wat nog kan en mag.

Het zonnetje laat ons goesting krijgen in Lente .
't was aangenaam wandelweer deze morgen dus zijn we al op stap geweest voor het vrijdagse gezondheidswandelingetje .

Mijn pannenkoeken van gisteren :roll: :wink:
Misverstandje ! Je moest blijkbaar vooraf inschrijven.
Niet getreurd vandaag zijn er terug ineen ander sociaal huis.
Oud maar niet Out