In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro

15 jul 2023, 20:48

goede avond

omac
moeilijk hé te begrijpen ,bij mijn broer was het ook zo
de rouw brieven gekregen toen hij al begraven was
kan zelf niet naar het kerkhof ,de urne met zijn as ,staat bij haar thuis op de schouw

hier gaat het redelijk ,morgen de schreve promenade mee rijden
hoop op droog weer ,maar er zal veel wind zijn

fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro

16 jul 2023, 07:20

Goedemorgen :cry:
Zondag 16 juli
Het lijkt wel herfst buiten
Koud 14 gr ,regen en wind
Mijn schreve promenade in deug
Fijne dag verder
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy

16 jul 2023, 08:41

Goede morgen seizoentjes,

Hier net hetzelfde weer mammyretro maar 15°. in de namiddag behouden we een plateau van 20° voor een paar uur.
Gisteren om 19.45 ventje als een pijl uit een boog naar buiten om zijn tuutje te verzetten. overbuurvrouw had net haren tuut in de garage gezet. we stonden dus al regelmentair als ventje naar bed ging. in de zijstraten kan nog niet want daar is nog een stuk afgesloten in de st-Antoniusstraat. er waren daar onlangs werken aan de waterleidingen en nu heb ik gezien dat ze een verzakking opgevuld hebben met asfalt. de zogenaamde putjes in de weg. en eer die aanvraag behandeld is.... zou de boom die je er zou planten al ferm gegroeid zijn! enkele jaren geleden hebben ze een zijstraat van het kerkplein opnieuw aangelegd maar na een goei maand...weer putten en bulten. gisteren vond Lilly die plotse drash in de namiddag helemaal niet leuk. ze was naar boven gelopen en op mijn voeteinde als een pasja gaan liggen. dwars op het bed! ik kon er niet meer bij met de beste wil van de wereld. mijn hele lichaam is verkrampt door de hoge luchtvochtigheid. dat wordt warmte gel smeren en de tens gebruiken. en deze keer zal dat dr h. zijn. ventje kan maar moeilijk de stoof hier aansteken hè. hij was gisteren zo gefixeerd op kip dat hij geen gebraadje nam. dus zijn het kippenbillen. is ook eens lekker, knapperig gebakken in de oven. misschien met een portie frietjes erbij? ik kreeg een paar dagen geleden een melding binnen van de gallerij van foto's. en wie zag ik daar? Suus aan het kluiven en Hans met al de frieten ( grote portie) en de frituursnacks. we hebben Hans veel te laat leren kennen en hij is ons afgenomen door die k*t met peren Covid pandemie. :( hij en ventje: dat waren precies broers van een andere moeder. of twee handen op 1 buik. en toen Suus hier binnenstapte en me dadelijk een knuffel gaf zonder vragen was dat precies een ontbrekend puzzelstukje. het voelde niet onecht aan. want ik ben normaal niet zo'n knuffelaar. als kind ook niet want ik kende dat niet.
ik heb net de achterdeur gaan dichtdoen en Lilly was al binnen. toen ik zei tegen haar dat we beter de deur dicht hielden was het van mrr,rrr, rr. zo van : je hebt groot gelijk mama! :lol: ons taterwater. Gimly ligt alweer te maffen op de fleece. Lilly is naar boven gegaan. ze is tien minuten voor ik opstond van achter de luxaflex gedonderd met het nodige gepruttel van haar kant en ik zei: 't is je eigen schuld en ze ging op mijn voeten liggen. ze moest dan eerst haar pels goed leggen. en dan dommelde ik weer in. uiteindelijk was er de lokroep van de wc en ben ik dan maar opgestaan. vandaag: sabatdag voor ventje of niet: hij zal die foto's van de oude pc op een usb zetten! hij lijd de laatste tijd wel heel veel aan uitstellitis. hij moest naar de slager en het goot water en was al een stuk na drieën. uiteindelijk zei hij: ik kan maar nat zijn. is dan ook naar het kruidenierswinkeltje geweest want daar had hij de lokroep van een reep kauwsnoep. 1 met citroen smaak, 1 met allerlei bessen en 1 met kersen. en natuurlijk iets voor 's avonds te drinken plus een extraatje in de vorm van een flesje duvel. het is al voor 2% nieuwe maan en dan slaap ik ook altijd slecht. niet door die duvel.
vandaag bij de aperitief blokjes oud brugge. ventje is die fuet een beetje beu gegeten. vandaag ook die koffiezet bestellen en de personenweegschaal. en misschien eens die chorizo met vuurwater bestellen. ik heb nog niet veel uitgegeven van mijn zakgeld. buiten 2 dingen bij een de gekende chinese winkel en 10 euro aan zoek en vind spelletjes, heb ik nog niets anders gekocht. sinds ik geen hay-day meer speel hoef ik dus ook aan dat spel geen in-app aankopen te doen. wel doe ik regelmatig criminal case of een garden/home scapes. in die 2 laatste kom ik dan vast te zitten dus ventje to the rescue want die zit al aan een level over de 100!
Lilly was aan het aarzelen of ze nu vlees ging eten of niet. want Gimly voelt zich niet al te best. ventje heeft de online krant gelezen boven en diens gsm is nu aan het opladen. gisteren heb ik me toen ventje naar films aan aan het kijken was, die mij niet intreseerden heb ik me verdiept in de jaren 80 muziek op U-tube. ik kreeg suggesties en wat was dat lang geleden zeg dat ik dat nummer nog gehoord had. ik heb ook een pararodie op het bekenste nummer van Queen gevonden over de menopauze. en een met zingende katten. echt heel goed in elkaar gestoken. ik wou die van de menopauze op U-tube op fb gooien maar dat kan vandaag of morgen ook. het is er boenk op. en ik moet eens kijken of ik een playlist kan samenstellen van liedjes dat ik gisteren gehoord heb maar ik vrees dat ik daarvoor ga moeten betalen. :?
ventje is een paar dingen aan het programeren want deze middag wordt het een namiddag opgenomen programma's bekijken en we hebben ook nog genoeg dvd's.
Ik ga stoppen en verder kijken naar Star-gate seizoen 1. wij hebben die maar zonder ondertittels. alle andere hebben dat wel in onze dvd box.
Fijne dag verder seizoentjes, hou je maar binnen bezig.
Cats Rule!

Bekske

16 jul 2023, 08:43

Afbeelding

Oma-C

16 jul 2023, 09:34

Afbeelding

Goede morgen allemaal, vandaag
geen problemen om binnen te geraken :roll:

Allen een fijne zondag, geniet van wat kan.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

16 jul 2023, 10:18

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oeps, laat opgestaan vandaag. Deze nacht veel wakker geweest en dan eigenlijk deze ochtend pas in een echte slaap gevallen. Manlief was voor mij op en dat gebeurt niet vaak. Matice had zijn ontbijt al binnen en hij was al geborsteld. Zondags gebruiken wij een spray voor hem die we op zijn vacht doen, daar zitten bepaalde vitamines in die zijn ondervacht en vacht verzorgen. Dat moet 1 keer per week en om vergissingen te voorkomen doen we dat op zondag. Bovendien ruikt die spray heel lekker. En dat is leuk meegenomen.

Vandaag ga ik mosseltjes maken, die maak ik altijd zelf want ik vind dat veel te duur om te gaan eten. Nu hadden we 3 KG voor 20€. Als je die hier in de omgeving gaat eten, betaal je hetzelfde voor 1 portie
van nauwelijks 1 KG, vergeet de beloofde 1, 200 KG maar. En de schelpen gaan in de groene container, die komt wel woensdag pas. Maar manlief is dinsdag niet op tijd thuis om nog mosseltjes te eten. Anders maak ik dat op dinsdag zodat ik de container meteen kan buitenzetten.

HVT, graag gedaan, had het zelf ook moeten opzoeken hoor. Heeft jouw zus dan nog zo'n klein kleinkindje dat je het bedje bent gaan halen ?

Zo, ik ga badje in of onder de douche, weet nog niet en deze namiddag ga ik tekenen en verven met mijn ( nieuwe ) waterverf, heel benieuwd hoe deze verf gaat zijn. Komt uit Mortsel uit een echte tekengeriefwinkel maar heb die nog niet kunnen gebruiken. In die winkel kan ik ook mijn kleurpotloden apart krijgen, dat was waarvoor wij in eerste instantie naar daar waren gegaan omdat mijn rood kleurpotlood zo goed als op was. En toen zag manlief die waterverf staan, vandaar.

Zo, ik wens iedereen een prettige zondag, liefs en sterkte voor wie het nodig heeft.

Helena van Troje

16 jul 2023, 12:00

Goede middag.
Over en weer naar de bakker gewaaid deze morgen.
Poes is aan het rond drentelen.
Wil absoluut dat ik in de zetel ga zitten.
Ik heb evenwel geen papieren leesboek meer.
Gisteren niet op mijn plooi en dus niet naar de bib.
Is voor dinsdag.

Inderdaad Clive mijn zus heeft nog zo een jong kleinkindje.
Is 19 maand nu.
Broertje is onderweg voor december.
Mijn zus zelf is laat getrouwd.
Haar dochter is nog later de ware tegengekomen.
Dus is alles daar een beetje later dan bij mij.
De leeftijd van de achterkleinkinderen van wijlen ons moeder varieert van 23 jaar tot komende in december.
Bedje is omdat ze niet meer in haar koets kan slapen.
Het is een kleintje want prematuurtje.
Maar voor de rest cleaver genoeg.
Alleen gelijk veel prematuur geboren kindjes is het een slechte slaper.
Dus gaat mijn zus haar tussendoor een nachtje bijhouden.
Kunnen mams en paps eens bijtanken.

Ben benieuwd voor deze namiddag.
Volgens de voorspellingen gaat het zwaar regenen...
Gelijk in de week: zeven druppels waar je tussendoor kon lopen.

Dames maak er een rustige zondag van.

Bekske

17 jul 2023, 08:18

Afbeelding

Muddy Maddy

17 jul 2023, 08:22

Goede morgen seizoentjes,

Ventje zit nog altijd met dat concert in zijn hoofd. sommigen die foto's hadden gemaakt kwamen helderder uit maar dan was de klank niet zo heel juist. met al die verschillende toestellen op de markt.... sommigen willen er ene om mee te fotograferen en anderen willen een goeie klankopname. je kan daar moeilijk met 2 gsms staan want je hebt je 2 handen nodig om foto's te maken en filmpjes. de firma waar wij ons kateten en zand bestellen wil dat we een app zetten. gelukkig is het kadoo dat je krijgt nog tot einde jaar geldig.
wij hebben gisteren onze nieuwe koffiecapsulezet en personenweegschaal besteld. en dat komt morgen toe. ik moet wel om 13 u bij de dokter zijn. dan ga ik alleen. want soms komt een levering maar laat. en daarna gaan we kijken voor de vaatwas. we hebben altijd maar 4 dagen om iets te doen want ventjes verplicht bezoek aan zijn moeder zit daar altijd tussen. hij had zuster al heel lang op voorhand gezegd dat hij naar dat concert ging en als hij niet had mogen gaan dan hadden ze niet langer met elkaar gesproken denk ik. maar ik moet wel door schoonbroer behandeld worden hè.gisteren na lang vragen (lees zagen) een nekmassageke van ventje gekregen. zalig. het was dan wel kort maar het hielp. ventje had anjovisjes uitgehaald maar ik zei ineens: ze smaken helemaal niet naar look! hij is naar de keuken gaan kijken naar het dekseltje en ja, hoor: de verkeerde soort. we hebben er dan zelf look ingesneden na eerst geprobeerd te hebben met lookvlokken. en nu staat dat te marineren. en dan hebben we kaas gegeten als hapje. ventje was waarschijnlijk weer gehaast. het is niet de eerste keer dat hij iets gaat halen en het is verkeerd. het is mijn schuld, ik had maar beter moeten kijken. maar hij heeft ook een nieuwe bril nodig. hij merkt het al op dat hij per momenten dichter bij het tv scherm moet gaan zitten. vroeger toen hij nog thuis woonde was Pitou daar the King. hij lag in de zetels en zij moesten op de grond zitten! wat we allemaal niet doen voor onze schatjes. Lilly is hier ook the Lady of the mansion. en boven als mijn twee voeten er niet liggen dan gaat ze me ambeteren zodat ik een positie aanneem die haar dan wel zint. ze speelt dan met die ene, soms blote voet, tot ze haar zin heeft. ze heeft het liefst dat ik languit gestrekt met mijn twee voeten aan het voeteind lig. dan gaat ze daarop liggen, begint zich te wassen en dan gaat ze neerliggen. en meestal val ik dan ook in slaap. ik heb vannacht niet gemerkt dat ze op een gegeven uur is komen keppen. wel dat ze rond 06 u weer achter de luxaflex verdween. gisteren lag ze al boven als ik boven kwam voor een klein dutje. maar ik kon er nog bij. ik heb een heerlijk dutje gedaan. en vannacht ook beter geslapen.
ik ben benieuwd of we vanmorgen alles gedaan gaan krijgen wat we van plan waren want ik moet ook nog gaan douchen. en als ventje niet rap naar die filter kijkt dan koop ik met toestemming van mijn moeder eerst nog een nieuwe stofzuiger tegen kattenhaar. ik moet eerst dat grondig onderzoeken. door de commentaren te lezen die achtergelaten zijn. dat was ook zo voor de aanschaf van de koffiecapsulezet en de personenweegschaal. maar wie begaat er nu zo'n flater om de assen van zijn oude bbq weg te zuigen met die steelstofzuiger die je ook in een kruimeldief kan omvormen. op tv hebben ze eens reclame getoond voor zo'n superstofzuiger met veel meer kracht dan zijn voorgangers. ja, en de prijs ook. :roll: maar wacht! er is meer want je krijgt bij aankoop dit en dat erbij. er is 1 ding dat nuttig zou zijn en dat is om onze luxaflexen stofvrij te krijgen. maar ventje zegt dat we al zoiets in dien aard liggen hebben. probleempje: het moet er ook oppassen en er af kunnen. we zien wel. vandaag is het niet doenbaar om naar die filter te kijken want we hebben weer veel te doen en te weinig tijd. het plan is om te gaan chinezen en dan onmiddelijk door te rijden naar Brugge. want er moeten nog boodschappen gedaan worden. en we moeten ook naar de brico of was dat op een andere dag? ik weet het niet meer. ventje gaat morgen naar het kruidenierswinkeltje om te kijken of ze nu de boekjes hebben. en de kranten. maar als hij naar de carref. gaat kan hij 't een en 't ander meebrengen. voordelen tegen nadelen. en het is ook goed voor zijn conditie. vandaag gaat hij zijn baard korter maken. hij had het gezegd; ik doe deze korter na het concert. maar dat groeit toch weer snel bij.
ik overweeg zilvershampoo aan te schaffen omdat je dan je grijze haren extra goed laat uitkomen. of was dat nu voor blondjes om hun haar niet groen te maken van de chloor en het zeewater? Beats me. ik ga eens googlen dan.
ik heb gisteren sodakristallen in de vuilzak gegooid want vandaag heb ik afwas. die doe ik als ventje gaan douchen is. juist nog een paar takjes lavendel erin gooien. of tijdens de afwas de vernevelaar aanzetten.
ventje is hier weer aan het oreren over te regering. :roll: gisteren geen tijd gehad zeker? want vroeger was dat elke zondag. het was de schuld van de regering , van die van op de oosteroever en ook anderen krijgen een veeg uit de pan. Gimly is weer ventje aan het verleiden om nog een zakje te krijgen. en nu komt Lilly pas eten. en ze wil het buiten. we aim to please. en ook de korrelpot is bijgevuld. vanmiddag kloppen ze op hun kin qua eten. wij zijn er immers niet. en geen idee hoe laat we gaan thuis zijn. geen idee of er parking zal zijn. dat is hier altijd een probleem. ik heb toen ik de gordijnen opentrok gemerkt dat er hier weer een vreemde nummerplaat staat. je zal niets anders zien. waarschijnlijk een van de th. van loo straat of de st-antonius. We zijn gisteren begonnen met la brea. een sci-fi over een scheur in de teerputten van la brea. ze hebben die teerputten ook gebruikt tijdens het filmen van Vulcano. ik moest een dvd meebrengen uit de bib want ventje moest iemans pc afstellen op dvd spelen. en dat was de eerste de beste. we hebben dan aan onze keukentafel in engeland er naar gekeken. ik was boven en hoorde het lawaai want dat was waar er om gevraagd was. het geluid was een vereiste.
ik ga stoppen. ik moet nog een beetje huishouden doen. ik ga het haar opvegen met de rubberen robbie. en afwassen. en dan gaan douchen en me klaarmaken. enzovoort.
Fijne dag verder seizoentjes, ook voor de dieren.
Cats Rule!

clive

17 jul 2023, 08:24

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, dank je wel voor de uitleg. Inderdaad een groot leeftijdsverschil tussen het jouw oudste kleinkind en jouw zus haar kleinkindje. En nog eentje op weg. Hoop dat het nu ook geen prematuurtje wordt. Lief van jouw zus wel, de ouders wat rust gunnen. De kleinkindjes van mijn buren hiernaast zijn ook vaak hier, maar nu zijn ze met vakantie , dus geen gemakkelijke oppas meer.

De mosseltjes waren lekker gisteren. Waren die moeten halen in de Al*i, komen we haast nooit. Wat me wel opviel was, dat een volle kar daar ook geen 100€ meer kost zoals ze beweren. De mensen voor ons hadden een echt wel heel volle kar en moesten zomaar liefst 290€ betalen :roll: . Voor zo'n supermarkt vond ik dat echt wel veel. Maar de mosseltje waren echt wel goed en ook heel proper , dus het schoonmaken ervan ging wel heel snel en op 3KG had ik slechts 4 mosselen die stuk waren.

M,anlief was gisterenvoormiddag nog naar het klein supermarktje geweest voor een stokbrood en daar lag een prachtig boek van Harlan Coben, die ik heel graag lees, voor slechts 6€, die bracht hij dus voor me mee. En dat is vaak in dat klein supermarktje dat op zon- en feestdagen een ganse dag open is. Ik loop daar al eens vaker binnen omdat ik daar mijn fiets veiliger kan zetten dan hier in de Co*ruyt, waar geen fietsenstalling is.

Zo, ik ga eraan beginnen, liefs en een dikke knuffel voor iedereen.

Oma-C

17 jul 2023, 09:12

Afbeelding

Een fijne maandag allen,
ziet er een redelijk goeie dag uit :roll:
hier schijnt toch de zon al,
geniet ervan en hou het veilig :)

Helena van Troje

17 jul 2023, 11:53

Goede middag!
Gisteravond onverwacht lekker uit eten geweest met de zoon en schoonzoon.
Mijn keuze van restaurant was eens schot in de roos.
Zoon wou daar nog wel gaan eten.
Ik wist dat het er goed was
We zijn daar met de latinisten gaan eten na de laatste les van de lentecyclus.

Hopelijk komen ze op tijd met mijn pakje, want ik had afgesproken met de ex-buurvrouw om 15:30.
En anders hang ik een briefje waar ze het moeten leggen of afgeven bij de buren.
Dat is dan het nadeel van online bestellen.
Moet je thuis blijven en de bel in het "oor" houden.

Nog een delicaat wasje insteken seffens.
Lichtgekleurde kleding is toch rap smoezelig.

De eerste dahlia staat open.
De bloemen hebben al afgezien van het weer.
Behalve de pelargonium in de bloembakken boven.
Die jeunen zich van het jaar tot hiertoe.

Nog een fijne dag allemaal!

Oma-C

17 jul 2023, 20:17

Goeienavond allen,
Hier vandaag een paar keer
een goeie bui gehad maar geen onweer
Het was warm met veel wind maar goed verdraaglijk
Morgen hetzelfde zei Bram de weerman :)

Slaapwel straks allemaal en tot morgen :wink:

anjelierken

17 jul 2023, 21:39

Afbeelding

Hallo iedereen,

Terug van weggeweest. Het concert was zalig , zo mooi. Echt een aanrader voor wie van deze muziek houd.
Alles is goed verlopen, ons hotel was ook in orde, mooie kamer, lekker eten en supervriendelijk personeel.
Ben blij dat we geweest zijn, ik wou dat wel eens zien.
Gisteren in het naar huis rijden , even in Hasselt gestopt. Was ook jaren geleden dat we daar nog eens geweest waren. Dat is daar nogal veranderd. Aan de jachthaven zijn restaurants en terrassen aan het water. Heel mooi.

Vanmorgen om 8u zat ik al bij de kapper. Ben gekortwiekt :D , vind toch dat het heel kort is, maar ja, dat zal wel groeien. Daarna tot bij zoon gereden. Beetje in de tuin gewerkt tot het begon te regenen.
Ben gebleven tot vanavond want morgen is het ophaling van het huisvuil. Heb container aan de straatkant gezet en buren gaan hem morgen op z'n plaats zetten .Zoonlief heeft echt wel fijne buren, zowel langs de beide kanten , als rechtover. Daar moet je toch geluk mee hebben.

Dames, tot morgen allemaal.

clive

18 jul 2023, 08:34

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, wat leuk dat jullie in Hasselt zijn geweest, daar kom ik namelijk vandaan. En ja de blauwe boulevard is heel mooi , maar de andere kant van de medaille is dat de binnenstad een beetje een spookstad is geworden. Dat is spijtig natuurlijk. Ook heel fijn te lezen dat jullie het concert zo mooi vonden, moet ook wel prachtig zijn. En ook dat jullie hotel zo goed meeviel.

Oma-C, ik hoop dat de uitslag van het laatste onderzoek van jouw dochter ook gekend is en natuurlijk goed is. Ik hoop toch dat het weer vandaag wat stabieler is en droog blijft. Gisteren, samen met manlief die thuis aan het werken was, in recordtempo mijn was moeten afdoen van de droogparaplu :) Was dan nog een volle machine aan het wassen en die heb ik wijselijk niet meer buiten gehangen en heb die was dus deze ochtend al buiten gehangen. Ik noem dat weer wat we gisteren hadden, regen zon / regen zon enz. duiveltjesweer :) .

Wilde eend, dank je wel dat jij het fijn vond dat Matice zich beter voelde. En ik mezelf. Ik hoop van harte dat het met jou ook beter gaat, want jij bent dan zeer ernstig ziek geweest, maar jij klaagt nooit. Vind ik bewonderingswaardig, maar als het niet gaat mag je dat natuurlijk ook komen vertellen, jij moet niet alles alleen dragen.

Mammyretro, ik hoop dat jij in het voorbije weekend een fijne wandeling hebt kunnen maken zonder dat je bijna wegwaaide :) .

HVT, wat leuk dat onverwachte etentje met zoon en schoonzoon. De naam van dat restaurantje mag je altijd aan mij doorgeven als je wil, want mijn buurvrouw die naast mij woont en nu even weg, is zei overlaatst dat wij met zijn tweetjes eens naar jouw stad moesten gaan. En zo' n uitje gaat altijd gepaard met een lichte lunch. Hoe is het met Poes ? Ze heeft, denk ik, ook al een respectabele leeftijd.

MJ, ik was laatst met het failliete woonzorgcentrum even ongerust dat ook jullie in één van zulke assistent woning woonden. Heb die naam van het failliete WZC dan gegoogeld en gekeken of waar jullie wonen ze geen WZC hadden en gelukkig was dat niet zo, was heel opgelucht.

Bekske , ik kijk in de ochtend altijd uit naar jouw prachtige plaatjes. Ik hoop dat alles goed met jou is en ook met jouw hondjes.

MM, hopelijk alles goed met jullie, want heb geen tijd jouw echt te lezen.

Matice is deze ochtend blijkbaar met de verkeerde poot uit bed gestapt :) . Hij is echt buiten humeur en is ergens beneden gaan liggen in plaats van bij mij. Bovendien kreeg ook manlief deze ochtend toen hij ging werken maar een halve knuffel van hem. Ik laat hem maar even zo, zijn humeur zal wel verbeteren. Hij komt hier thans echt niets tekort. Maar ja.

Ik hoop niet iemand vergeten te zijn en als dat toch zo is, was dat echt niet mijn bedoeling. En nu ga ik als een pijl verder doen met mijn huishouden. Liefs en een dikke knuffel van mij voor jullie allemaal.