NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

greetie

19 dec 2024, 08:58

Afbeelding
Grijs en regen, toch zo gezellig knus binnen, 's morgens en 's avonds :D :D
Nogmaals ik ben blij dat we buiten kunnen, niet te koud, geen mist, geen gladde wegen, en sneeuw is mooi maar de dag nadien oei.
Yvette, prachtige foto, mooi gekleed je hoedje staat je zeer goed, je straalt!
Yorkske is hij getest en goedgekeurd?
Rietjes dat is waarschijnlijk de eerste keer dat je den eerste bent :D :D
Groetjes allemaal
Greetie

corry

19 dec 2024, 08:59

Afbeelding

Goedemorgen,
Ritjes, Photoshop daar kan ik niet meer op, IPad geen optie, laptop van Stafke aan Rhune gegeven ook met externe schijf waar alle foto’s van toen opstaan, kleintje heeft mijn fotoboeken.

Beiden meiden koesteren de herinneringen aan toen, kleintje heeft het moeilijk mist haar bompa. Heeft een hangertje met het as van bompa, toont hoe dierbaar hij voor haar was.

Joke, Mieke haar opvolgster, ik volg jullie op fb, fijn dat je hier komt lezen, veel.liefs xxx

Yorkske, het weer is niet om naar huis te schrijven zeker voor diegene die het buitenzijn als medicatie ervaren.

Heb zo van die dagen dat mijn hooft vol mist zit, gisteren was het zo een dag, ouderdom een deel ervan, moet mezelf tot orde manen zeker als ik in met de auto op den baan ben.

Nog een fijne dag, voor mij het voorbereiden met wat we de volgende dagen gaan eten…kleintje komt slapen :)

Tot dan

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Oma-C

19 dec 2024, 09:02

Afbeelding

Goedemorgen allen ondanks de regen :roll:
Het is elke keer zo als het papier buiten
gezet moet worden dat het dan 's nachts regent :twisted:
mensen zetten een zakje buiten en door de wind
waait alles nat door de straat, 't is weer een vuile boel nu :oops:
ik doe alle papier in een gesloten doos, dan heb je dat niet....
maar ja van wie is het ...?

Dag Joke mooie foto van de "Kersthond" schattig hoe die 'poseert' :)

Rietje , meme-rietje, Corry, greetie, Ivette en sorry als ik
iemand vergeten ben... Voor allen een aangename donderdag
en veel beterschap aan de zieken :?
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

jadi

19 dec 2024, 09:41

Afbeelding
Goede morgen jullie allemaal
Voor een verandering het regent hier, de lucht is echt grauw en grijs. Een zuchtje wind en geen vogeltjes. Buitentemperatuur zegt 6;5° C
En tussen de druppels moet Bibi boodschappen gaan doen ..En het is begot heel veel dat ik moet meebrengen. Met de feestdagen in het vooruitzicht .. Ik ga geladen zijn als een muilezel..
Yorkje dat is een mooi machine zeg. Ik wens je er succes mee.
Ivette wat zie jij er koket uit , ik wou het nog vragen of je naar de warmste week was geweest . Maar het bewijs is er hé
Mémé-Rietje ♥ fijn je even te zien .. Hou je goed , welgemeende knuffel
Hé hé Joke , ik herinner me haar goed van uit ooit een ander hoekje ..
Welkom hoor
Hallo Rietjes , hmmm wat zal er op het programma bij u staan, vraag ik me af. Want hier is het al gans de morgen aan het regenen
Greetie geniet van de dag , dat ga ik ook doen :wink:
Corry inderdaad heel voorzichtig zijn op de weg met de auto hoor. Het verkeer is al erg geworden. Wij zeggen we moeten ogen op ons gat hebben
Oma-C ik doe ook altijd mijn papier in een kartonnen doos. Het is zo proper opgelost . Ik doe die dan kruisgewijs dicht .. En plak zelfs brede kleefband op . . Netjes zo buiten zetten .. Al was het maar uit respect voor de ophalers vind ik .
Oeps ik moet er vandoor. Wens iedereen een fijne donderdag toe
toedeloe
menu: breng wel iets mee van onderweg.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ivette

19 dec 2024, 09:59

Dank u wel Greetie, dat hoedje is al oud maar ik verkies het boven mijn mutsen, mijn haar komt er iets beter onderuit en het is warm, dat "stralen" ik ben inderdaad content dat ik nog zo met Christa meekan alhoewel ik 2 passen moet zetten tegen zij één maar ja nu zal ik ook wel niet meer groeien zeker?
Ik was indd content met die 2 leuke R2 presentatoren eens te kunnen babbelen en een foto kon maken!
Ik ben altijd bang om iemand te vergeten als ik namen schrijf maar ik volg jullie ALLEMAAL hoor, mooie foto's van Corry's kleinkinderen, Rietjes wandelingen, proficiat Yorkske met uw nieuwe scooter, oma-c die met haar wenskaartjes bezig is, natuurlijk onze veelschrijfster jadi die wel elke dag alle voorgaanden benoemt, dus niet kwaad zijn als ik alweer iemand vergeet te vernoemen : ik zie er wel nog goed uit, ik kan ook nog veel maar ik ben toch ook oud en soms heel vergeetachtig! VERGETEN is het enige dat vlotter gaat als men ouder wordt!!!
Gisteren met Sander witloof in hesp in de oven gegeten, hij heeft de zware warme schaal uit de oven genomen, sinds mijn val met de fiets krijg ik mijn rechterarm moeilijker omhoog en om dan die warme schaal uit de oven te halen. Dan zeg ik als het nog maar dat is, velen van mijn leeftijd zijn er slechter aan toe!
Alweer een donkere regendag bah! Het is nog altijd winter hé en beter regen dan sneeuw, daar zie ik niets romantisch meer aan, één nacht zout strooien, 's morgens papsneeuw, gevaarlijk en veel werk om stoep vrij te maken, ik weet niet wie ik het zou moeten vragen,mijn jonge buren werken allebei geen tijd voor een babbel
Kijk je ook naar de finale van de Slimste mens vanavond?
Ivette

Oma-C

19 dec 2024, 14:25

Afbeelding

Dag Ivette, hartelijk dank voor de wenskaart
die ik vandaag in de bus vond :lol:
Fijne dag verder.

Ritavdm

19 dec 2024, 16:40

Nieuwsgierig naar mijn programma Jadi :wink:
'k heb zonet 7 km gewandeld langs de buitenkant van Ieper
Wat had je anders verwacht. :?: :lol:
Oud maar niet Out

Ivette

19 dec 2024, 17:49

oma-c U bedankt voor uw schitterende kaart, zoals elk jaar als één van de eersten, ik hoop dat we nog vele jaren elkaar een kaartje kunnen sturen!
Ivette

Oma-C

19 dec 2024, 20:08

Afbeelding

Goede avond allemaal, :wink:

@ Yvette, graag gedaan dat van U
is ook aangekomen, waarvoor hartelijk dank :)

Fijne avond allemaal en tot morgen....

krakje

19 dec 2024, 20:34

vandaag regen en wat wind, voelde frisser of denk ik dit maar,
dag was goed gevuld, was; strijk, pudding gekookt, ook de afwas gedaan,
voormiddag niets kreeg suikerwaarde niet goed, na de noen terug in orde,
mortuarium geweest gaan groeten en zaterdag begrafenis,
verder niks te welden, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

majoker

19 dec 2024, 21:27

Afbeelding

Rietjes ,mijn wandelingen gaan steeds hetzelfde ,een uur met de hond door bos en slijkpaden. Regen wil zeggen thuisblijven, geen nattigheid op Sofie hare rug.

Greetie , vandaag hier de hele dag regen enkele hagelbuien , binnen bezig houden dus.

Corrytje , het is een deugniet ons klein, we noemen haar vaak Fieter (pittige dame) als ze haar eigen zin wil doen. Kleintje zal Poesi wel bezig houden.

Oma-c , hier hebben we een gele plastiek en container ,eens per maand wordt die geleegd , als hij aan straat staat.

Jadi ,dank u , goed geheugen , Ik lees je graag .

Yvette ,waar je je goed in voelt is mooi, lekker eten , samen smaakt toch beter.

Krakje , gelukkig namiddag beter, rustig aan

Yorkske , knappe kar , je gaat er plezier van hebben . hoop samen met je op droog en zon.

Ik moet nog wennen aan het schrijven ,
groetjes joke
ken je zelf,deel je kennis.

greetie

20 dec 2024, 08:12

Afbeelding
Het is nog donker, dus zie ik niet hoe het weer is :D :D
Wat HH taken en misschien deze namiddag naar de boerenmarkt, niet voor de markt maar de gezelligheid, iemand tegenkomen en samen iets gaan drinken :D
Joke fijn, blijf hier maar :)
Greetie

Oma-C

20 dec 2024, 09:06

Afbeelding

Goede vrijdagmorgen allen, :wink:
Hier probeert na een regennacht
de zon er even door te komen, mooi! :)

Ik dank joke voor het mooie overzichtje,
Mijn geheugen is een zeef en vergeet te gemakkelijk
om alles zo op een rijtje te zetten het is fijn te lezen
dank ook jadi die dat elke dag doet :)

Ik wens jullie allen een fijne dag en geniet
van wat nog kan en mag... :roll:

jadi

20 dec 2024, 11:52

Afbeelding
Zwaai zwaai zwaai, joehoe . . . . dat hoorde ik deze morgen toen ik window shoppen aan het doen was in de stad.. Ik kende die dame niet, nog van haar noch van pluim.. IK zwaaide maar terug en zei "hey". .
En nu is mijn brein overuren aan het doen wie kan dat in godsnaam zijn ?
Oeps een goede morgen jullie allemaal .. 1481 stappen heb ik, en weer van alles meegemaakt.
In Zeeman rond gelopen, ik had niks nodig , zo maar gewoon ,en niks gevonden een vrouwtje met een rollator probeerde een bloes .. euch bloes . . ik zag er eerder een mannenhemd in .. Ze stond er wel mee daar niet van ..Maar de knopen zaten aan de verkeerde kant . Soit genderneutraal zo noemen ze dat nu zekers ?
Bij de slager vroeg ik een "schepje krabsla" niet veel voor één boterham of zo" . De pot daar kan ik bijna een heel brood mee smeren (sorry lichtjes overdreven) .. Vraag je 100gr salami of iets anders , wedden dat het 110 à120 gr is .. Raar dat het nooit - 100gr is hé .. Drie schelletjes jonge kaas dun gesneden . . jawadde Gerard bijna een halve centimeter dik .. Die gaan er met de grove borstel door;. . kassa kassa . .
Ik ben zekers aan het muggeziften .. woeha . . Maar je moet het nog allemaal ook opkrijgen hé . .
Ha nu weet ik wie die dame is .. Ooit heb ik haar eens geholpen een zak van 10 kilo patatten in haar auto te leggen . Ze kwam van de boerenmarkt op zaterdag. Maar allee dat zij me nog herkende .. Intussen zit ik nu thuis aan mijn laptopke, en een colaatje Z te genieten van het zonnetje zalig gewoon. Een heldere lucht en een familie kauwen in de berken . . Wat verder wat kleinere pluimage ook in vergadering blijkbaar. .
De takken wiegen zachtjes , maar windmolentje staat stil.. Net een koppel vliegen ?! voor mijn neus .. Van die hele dikke exemplaren .. strontvliegen zeggen wij er tegen ..
Oeps ik moet mijn muze intomen . .
Ivette ik heb ook gekeken naar de Slimste mens .. Het was een verrassend einde hé .. Verdorie en spannend, soms antwoord ik in hun plaats .. Maar daar zitten moet echt zenuwslopend zijn .
Rietjes als je er maar deugd van hebt .. En vandaag is het zonnig geniet er maar van . Ik heb de binnenkant van Diksmuide gedaan :lol: 1481 stappen op mijn ouderwetse stappenteller.. Maar de dag is nog jong hé
Oma-C zwaai zwaai
Krakje begrafenis , . . . zo'n dingen blijven lang nazinderen . De tijd van trouwfeesten , babyborrels is zo goed al voorbij . Alleen begrafenissen staan meer op de voorgrond . .
Joke bij jullie hagel brr, en dat geeft zo'n koud gevoel hé .. Dan nog de regen er bij .. En deugniet Fieter inderdaad nat op de rug geeft ook rillingen op de rug
Greetie ben je dan op de boeren markt geraakt ..Er kan altijd iets onverwachts tussenkomen hé . Bij mij gisteren stond mijn ex buurvrouw aan de deur .. Ze had pralines mee . . dus koffie gezet en ferm zitten kletsen euch en snoepen .. Ze vertelde dat ze moet werken met oude jaar en nieuwjaar. Kerst komt er geen zwijntjes binnen .. Ja ik woonde vroeger op de boerenbuiten en mijn ex buurvrouw is nog een alleenstaande jonge boerin
Ik ga moeten eindigen want ik ben hier maar aan het tateren ,en uit te leggen .
Aan iedereen een fijne dag, geniet er van de zon is er .. Met zijn allen naar buiten met de neus in lucht .. Vitamientjes op snuiven (het is een goeie die het zegt)
toedeloe
menu: de rest van gisteren : parelhoen vol au vent voor in een vidé bij mijn zonder vidé met puree .. = ik moet niet koken .. jabedabedoe

jadi

20 dec 2024, 11:52

Afbeelding
Zwaai zwaai zwaai, joehoe . . . . dat hoorde ik deze morgen toen ik window shoppen aan het doen was in de stad.. Ik kende die dame niet, nog van haar noch van pluim.. IK zwaaide maar terug en zei "hey". .
En nu is mijn brein overuren aan het doen wie kan dat in godsnaam zijn ?
Oeps een goede morgen jullie allemaal .. 1481 stappen heb ik, en weer van alles meegemaakt.
In Zeeman rond gelopen, ik had niks nodig , zo maar gewoon ,en niks gevonden een vrouwtje met een rollator probeerde een bloes .. euch bloes . . ik zag er eerder een mannenhemd in .. Ze stond er wel mee daar niet van ..Maar de knopen zaten aan de verkeerde kant . Soit genderneutraal zo noemen ze dat nu zekers ?
Bij de slager vroeg ik een "schepje krabsla" niet veel voor één boterham of zo" . De pot daar kan ik bijna een heel brood mee smeren (sorry lichtjes overdreven) .. Vraag je 100gr salami of iets anders , wedden dat het 110 à120 gr is .. Raar dat het nooit - 100gr is hé .. Drie schelletjes jonge kaas dun gesneden . . jawadde Gerard bijna een halve centimeter dik .. Die gaan er met de grove borstel door;. . kassa kassa . .
Ik ben zekers aan het muggeziften .. woeha . . Maar je moet het nog allemaal ook opkrijgen hé . .
Ha nu weet ik wie die dame is .. Ooit heb ik haar eens geholpen een zak van 10 kilo patatten in haar auto te leggen . Ze kwam van de boerenmarkt op zaterdag. Maar allee dat zij me nog herkende .. Intussen zit ik nu thuis aan mijn laptopke, en een colaatje Z te genieten van het zonnetje zalig gewoon. Een heldere lucht en een familie kauwen in de berken . . Wat verder wat kleinere pluimage ook in vergadering blijkbaar. .
De takken wiegen zachtjes , maar windmolentje staat stil.. Net een koppel vliegen ?! voor mijn neus .. Van die hele dikke exemplaren .. strontvliegen zeggen wij er tegen ..
Oeps ik moet mijn muze intomen . .
Ivette ik heb ook gekeken naar de Slimste mens .. Het was een verrassend einde hé .. Verdorie en spannend, soms antwoord ik in hun plaats .. Maar daar zitten moet echt zenuwslopend zijn .
Rietjes als je er maar deugd van hebt .. En vandaag is het zonnig geniet er maar van . Ik heb de binnenkant van Diksmuide gedaan :lol: 1481 stappen op mijn ouderwetse stappenteller.. Maar de dag is nog jong hé
Oma-C zwaai zwaai
Krakje begrafenis , . . . zo'n dingen blijven lang nazinderen . De tijd van trouwfeesten , babyborrels is zo goed al voorbij . Alleen begrafenissen staan meer op de voorgrond . .
Joke bij jullie hagel brr, en dat geeft zo'n koud gevoel hé .. Dan nog de regen er bij .. En deugniet Fieter inderdaad nat op de rug geeft ook rillingen op de rug
Greetie ben je dan op de boeren markt geraakt ..Er kan altijd iets onverwachts tussenkomen hé . Bij mij gisteren stond mijn ex buurvrouw aan de deur .. Ze had pralines mee . . dus koffie gezet en ferm zitten kletsen euch en snoepen .. Ze vertelde dat ze moet werken met oude jaar en nieuwjaar. Kerst komt er geen zwijntjes binnen .. Ja ik woonde vroeger op de boerenbuiten en mijn ex buurvrouw is nog een alleenstaande jonge boerin
Ik ga moeten eindigen want ik ben hier maar aan het tateren ,en uit te leggen .
Aan iedereen een fijne dag, geniet er van de zon is er .. Met zijn allen naar buiten met de neus in lucht .. Vitamientjes op snuiven (het is een goeie die het zegt)
toedeloe
menu: de rest van gisteren : parelhoen vol au vent voor in een vidé bij mijn zonder vidé met puree .. = ik moet niet koken .. jabedabedoe