NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

22 dec 2024, 11:09

Fijne zondag
De vierde adventszondag al, steek het kaarsje maar aan

Corry, ze blijven altijd even mooi die bewerkingen van jou, ik heb er hier nog heel wat op de pc staan, een mapje "van Corry" en gebruik ze soms ook. Ik weet dat het mag van jou.

Het was gisterenavond weer de moeite die kerst-tractor-parade.
Meer dan 50 mooi versierde tractoren in colone door de stad, alleen die regenbui en het lawaai waren er wat teveel aan.Profiiciat aan al die jonge landbouwers die er heel wat tijd ingestoken hadden (en ook wat geld veronderstel ik).
Verleden jaar hadden we het gezien buiten de stad en dat vond ik wel aangenamer.

Menu : preisoep, worteltjes met gehaktballetjes in tomatensaus.
Oud maar niet Out
Michieldvd

22 dec 2024, 11:31

Goede middag

kerst komt met rasse schreden dichterbij.
En nieuwjaar volgt al snel. Ik laat alles voorzichtig passeren zonder tralala. Ik trek mijn plan wel, ik moet wel.
Dochters zitten met hun gezin in het buitenland. De zon opzoeken 8O .
Ik begrijp het niet zo goed waarom de mensen in de winter zo dringend op reis moeten naar zonnige streken. Ach ja, elk z'n ding.
Maar ik wil de mensen hier op seniorennet toch een prettig kerstfeest en een gelukkig 2025 wensen.

Afbeelding

Oma-C

22 dec 2024, 17:20

Afbeelding

Goeienavond iedereen :wink:
De hele voormiddag regen en na de middag af en toe een streepje zon
en buien, vanalles was het fijne hagel en regen met veel wind. :roll:
Geen zondags weer maar ach ja.....We overleven het wel,
Ik hoop dat jullie geen schade hebben want op sommige plaatsen was het weer erg.... :?

Yorkske, ja ik word ook nog zoveel jonger geschat, dat is wel fijn maar
het lichaam wil niet meer mee, dat zie je niet maar 't is minder leuk :oops: :oops:

Rietje, geen wandelweer, jammer voor jullie :roll:

Corry ik weet nog dat jij altijd zo'n mooie plaatjes kon maken :)
fijn ik geniet ervan.... beterschap met de handen :roll:

greetie, ja ik heb de cross gezien en je wist op voorhand wie ging winnen :lol:

meme-rietje, sterkte en beterschap :)

krakje voor jou ook sterkte en moed.... :?

jadi geniet van je logeetje, 't zal leuk zijn :)

Michiel, voor jou mooie eindejaarsfeesten een gezond 2025
en de familie met vakantie zoekt de zon, ik geef ze gelijk, heerlijk in de zon :)

Sorry als ik iemand vergeten ben :oops:

Tot morgen maar weer
en slaapwel voor later
en beterschap aan de zieken..... :?
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

jadi

22 dec 2024, 18:36

Afbeelding
Ik ben hier eindelijk geraakt . Niet druk hoor, maar van alles en nog wat gedaan en zo vloog de dag voorbij . Intussen is de avond gevallen, de straten zijn leeg. De straat- en Kerstverlichting geven een warme gloed. Het is bijna Kerstmis. . Geen sneeuw , geen kinderpret met sneeuwmannen maken, sneeuwballen gooien. Noch schaatsen, de slede ,het winterplezier is er niet meer . . Of toch de kunstschaatsbanen , en de vele kerstchalets met hun glühwein, en alle soorten jenevers , mutsen, sjaals en warme handschoenen. . Kerstmuziek op de achtergrond . . En dit ook al niet meer overal .. Waar is die ouderwetse gezelligheid gebleven. . Of het vroeger beter was ? ? . . Hmmm. . . . zoals de bomma van Familie laatst zei . .. het was anders.
Tja we deinen mee op de "tijd" van nu . .
Maar onze winters kunnen ze niet meer afnemen .. Onze jeugd is wel voorbij , maar we denken nog altijd jeugdig terug aan onze tijd..
Laten we geen heimwee hebben, maar met positieve gedachten terug denken aan de mooie herinneringen . . Laat ons in ons fotografisch geheugen weer sneeuwballen gooien, lachen en gieren .. En . . in gedachten terug de huiskamer binnen komen, met koude voetjes en handen, rode neus .. Om ons dan op te warmen aan de warme chocomelk/melk en ons te goed doen aan de kerststôle of andere kerstkoek/wafel/pannenkoek
Ons opwarmen aan de "stoof", bij de Leuvense kachel kon je er uw voeten opzetten.. En dan goed opgewarmd naar bed.. Ik had het geluk om niet onder de pannen te moeten slapen, zoals enkele vriendinnetjes. Maar er waren wel ijsbloemen op de ramen .. En mijn adem dampte de kamer binnen. .
En zo komt er ook een eind aan mijn geheugen draaiboek
Straks is het Kerstmis, aan iedereen wens ik een heel Positieve Kerst toe ♥
Geniet nog van de avond met een warme chocomelk/melk ..
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

corry

23 dec 2024, 08:20

Afbeelding
Michieldvd, een heer onder ons, bij deze aangename kennismaking :)

Triggerfinger mijn ongemak , rug mijn klacht, daarom vandaag facetten infiltratie.
Afbeelding
Openbaar vervoer naar Knokken, na behandeling verboden met auto te rijden, tram en bus brengen mij door wind en regen daarheen.

De feestdagen zijn voor velen geen feest, prijs me gelukkig om wat ik heb al zou het meer mogen zijn wat gezelschap betreft.

Rietjes mijn bewerkingen hebben bij velen een plaatsje gevonden en daar ben ik blij om.

Kerstavond bij kleinzoon gaat niet door ze komen hier lunchen, wat jullie noch niet weten, Mona is op 8 maanden geboren, liep een variantie van hersenvliesontsteking op, heeft op intensieve gelegen en na een maand mee naar huis, gevolgen zullen in de tijd zichtbaar worden tot op heden geen symptomen ervan, vingers kruisen.
Ze boeten veel nachtrust in en zijn overbezorgde ouders, geen huilbaby omdat ze getroost wordt bij elke huilbui.
Nog een fijne dag en tot morgen

Jadi wat een mooie tekst heb je hier neergezet !

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

greetie

23 dec 2024, 08:20

Afbeelding
CORRY , vandaag je infiltratie, denk aan je ❤️
Yorkske , ja Lily 14 jaar bijna, we zijn hier nog op ons topic :D
Oma-c , spijtig geen Wout vandaag.
Jadi , de ijsbloemen :D, zie me nog zitten met de voeten in de stoof zo een gele met deuren :D
Hou me rustig, daar het gebitje pijn doet en morgen ga ik veel babbelen :)
Krakje nieuwe kledij is steeds leuk
Joke gezellig met je man naar de kerstmarkt, geniet ervan!
Michiel, begrijpelijk de kinderen op reis, het is de trend hé, maak het gezellig thuis.
De kerstsfeer gaat voor mij een beetje voorbij, geraak niet meer in Gent en voel me goed thuis.
Vele groetjes allen en voorzichtig wie buiten gaat!
Greetie

Oma-C

23 dec 2024, 09:17

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, :wink:
Hier ook alles kletsnat en er is nog
meer op komst als ik de lucht bekijk :roll:
Binnen blijven, er is daar altijd wel iets te doen :)

greetie, ja, Wout was ziek, best dan van niet te koersen :roll:

Dank voor het mooie leeswerk, heel fijn :)
en jadi, ik heb nog wel onder de pannen geslapen
en als het sneeuwde, dan kwam die stuifsneeuw binnen
We kropen diep onder onze dekens.... :roll:
En we hebben zelf de tijden veranderd omdat we
het beter wilden voor onze kinderen..... maar of het zoveel beter is..... :roll:
We hebben nu alles maar op de meeste plaatsen is de gezelligheid weg
en veel mensen zijn niet meer tevreden met wat ze hebben.... "nooit genoeg"
Laat ons van "elke tijd", de mooie herinneringen bewaren en daar
nog van genieten..... Fijne feestdagen allemaal

Allen een gezellige maandag en sterkte voor de zieken... :?
Laatst gewijzigd door Oma-C op 23 dec 2024, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

corry

23 dec 2024, 10:34

Heb geweten dat het vroor en onder pannen sliep zodat s’ morgens het ijs op de pispot stond, hoelang geleden? van voor de tweede Wereldoorlog en nog jaren later. :wink:
Hopla de volgende regenvlaag is bezig, ga met mijn auto tot de tramhalte.
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

23 dec 2024, 10:54

Gisteren kwam mijn oudste kleindochter Sarah me halen om in Anzegem de 3e verjaardag van Lars te vieren samen met de andere overgrootouders. Het spijt me dat ik geen foto nam, hopelijk kunnen we dat in april met de 1e verjaardag van Kobe wel doen want het kan rap gaan dat er één ontbreekt.
Het slechte weer zal de Kerstmarkten enz geen goed doen.
Ik denk er toch vaak aan dat ik als kind nooit geweten heb van "Kerstviering" met een boom, veel eten, geschenken, Kerstmarkten. Er stond een mooie grote stal op de kast, meestal trokken we naar de middernachtsmis. Met Nieuwjaar bezochten we familie en kennissen met een geschenk, ik ging bij mijn doopmeter nog "Nieuwjaren" als ik al getrouwd was tot aan haar dood!
Ik denk niet dat het allemaal slechter was, de mensen waren veel rapper content, minder jaloers, verdraagzamer, minder veeleisend! We konden nog naar de Post, de Bank en hadden TIJD voor een babbel
Zaterdag had ik een trage, lange dag maar bedenk dan dat ik mezelf niet mag beklagen ik ben veel verloren maar kan nog genieten van al mijn kinderen die me graag zien! Dus nog blij zijn met wel nog kan!
Ik kom hier al van 2005, heb al een boekje bijeen geschreven, bedankt voor uw vriendschap!
Ik wens jullie allemaal aangename Kerstdagen en blijf gezond en hier komen schrijven ook in 2025!

Afbeelding
Ivette

Oma-C

23 dec 2024, 11:26

Dank voor de wensen Ivette, :) en ja wat je schrijft is waar
het was anders vroeger; maar alles was niet beter,
we waren rapper content, het was niet anders...
Bij ons ook geen kerstviering thuis toen de mensen
hadden daar geen geld en tijd voor, het was er ook niet.
Naar de nachtmis gingen wij ook en dan naar bed... :)
Alleen met N-J naar de familie maar geen N-J brief
Ik heb mijn meter en peter nooit gekend..

Corry zo was dat, ik was het al vergeten de vervroren pot :lol: :lol:

Smakelijk eten allemaal, ik heb verse crabsla gemaakt voor bij mijn boke straks
een beetje minder voor al de feestmaaltijden, hoewel ik ze sober hou
niet teveel van alles en zeker geen dranken, die heb ik niet nodig... :oops:

jadi

23 dec 2024, 12:09

Afbeelding
Goede morgen euch oeps het is bijna middag ..
Ik ben deze morgen al vroeg vertrokken naar de markt .. Brr , wat was het een koude wind . Maar ik had nog graag wat van alles meegenomen . Maar veel marktkramers waren niet opgedaagd..
Dus ik was vroeg weer thuis ..
Intussen is de voormiddag weer zo vlug voorbij.
Hallo Corry, tja ik kan je volgen . Maar ik mag ook niet klagen.
Nog nooit aan gedacht via het ziekenvervoer je te laten brengen ? .. Dat is minder "sjolen" na de behandeling .. Zomaar eens zeggen hoor . Och, de koude rillingen lopen langs mijn rug als ik lees van ukje Mona.. Ik duim mee dat alles in de toekomst goed mag blijven .. Het is toch angstig afwachten voor de ouders .. Mijn kaarsje brandt .. Baadt het niet het schaadt niet.. Blij te lezen dat je ook even dacht aan vroeger . . ♥
Greetie maak er het beste van . Hier ben ik ook thuis met de zoon. Op Kerstmis zelf ga ik naar mijn dochter.
Oude jaar ook thuis met zoon, en Nieuwjaar komt dochter dan , en hopelijk de kleinkinderen.
Oma-C je brengt een glimlach op mijn gezicht.. Ik lees graag uw commentaar op het schrijfsel van mij .. Het is zo waar wat je antwoord ..
Ivette dank je wel voor je verhaal , dat brengt warmte rond mijn hartje.. En content zijn met wat je hebt , en nog vooruitzichten hebben.. Dat is de hoop van het leven hé
* die bevroren pispot dat was ik ook vergeten .. :lol: Bij mij was het een blauw plastieken pispot van merk LL met een deksel op .. Deksel was soms aan de pot bevroren Woeha owee toch een paar keren omgekieperd omdat het deksel dan los kwam.. Mijn moederke kon er niet mee lachen dan ..
Dank voor de fijne verhalen zo fijn om die te lezen ..
Wens jullie een fijne dag toe
toedeloe
menu: rijst met babi pangang. . en nee ik weet niet wat het is .. Het staat zo op geschreven .. Ik ben benieuwd

greetie

23 dec 2024, 12:35

Mijn vader was bakker en moeder stond in de winkel, wij waren met 5 vier oudere broers en ikke :D
Iedereen hielp mee, de twee oudsten hielpen in de bakkerij en de broodronde, je weet wel een mand voorop de fiets.
Wij waren de eerste in 't dorp met een broodsnijmachine, toen brachten de klanten hun brood zak mee.
Daarna drie dagen verlof, was met dat een gebabbel, klanten niet content, maar wij gingen naar de Ardennen bij vrienden, met de jongste broer mee, we stopten in het Zonienwoud om te picknicken :D
Zij hadden een groot boerenhoeve, waar de drie jongste veel op vakantie gingen, ik zeker als vierjarige voor twee maanden, kende mijn moeder niet meer.
Later als de patisserie bijkwam, werkten we de nacht door maar om 24u Kerstdag en Nieuwjaar dronken we een glas champagne, zo mooi was dat met iedereen die hielp :)

Ik heb me ook eens laten gaan :D nostalgie. Mijn oudste broer zei dikwijls, "hoe ouder je wordt hoe dieper dat je naar het verleden gaat" waar hé
Greetie

jadi

23 dec 2024, 16:46

Afbeelding
O Greetie wat een mooi verhaal. U eens laten gaan zeg je . Met zo'n dagen mag dit allemaal (anders ook hoor)
Ik heb er van genoten ..♥
Mijn moeder kwam ook uit een bakkerij, en zij deed de broodronde.

jadi

23 dec 2024, 17:06

Ik kwam nog even langs voor het volledig donker is , om jullie allen een fijne avond toe te wensen
Ik heb intussen ook mijn Kerstmenu samen gesteld
Afbeelding

Ritavdm

23 dec 2024, 18:44

Goeieavond

Maandagavond al...
Niet eerder tijd gevonden om langs te komen... 't leven van een gepensioneerde kan toch druk zijn hé :wink:

Het nadeel van zo laat of pas één keer in twee dagen langs te komen is dat er dan zoveel te lezen valt en natuurlijk ook zoveel te vergeten van hetgene je leest, 't sijpelt gewoon door mijn gatenkaasgeheugen.
'k zal me dus niet wagen aan reacties.

Wat me wel opvalt is dat het vooral positieve schrijfsels zijn met mooie terugblikken naar die tijd van toen, die tijd die zoveel beter was ! ? ? !

Ik zal proberen hier wat meer te komen lezen ipv de krant want daar is't niets dan kommer en kwel.
Het MENSDOM viert weer eens hoogtij.

Toch een reactie :
Corry, remember kleine B 't was ook een achtmaandertje, een risicogevalletje. We hebben er hier met zijn allen kaarsjes voor gebrand, geduimd.....
Je moest ze nu eens zien, een flinke jongedame . Positief blijven denken.

Menu : macaroni met kaas en hesp
Activiteit : wandelen :wink:
Oud maar niet Out