In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
Michieldvd
Juist terug van weggeweest. Had een afspraak op cardiologie en de dokter heeft me gezond verklaard. Toch wat mijn hart betreft.
Hopelijk leg ik weer niet te veel van mezelf bloot. Al vind ik dat zelf niet.
Zou dit het enige cafétje zijn waar ik geen vreemde of dubbelzinnige opmerkingen krijg? Ik zou het nog gaan geloven ook. Een vreemde wereld voor mij op het WWW.
Mensen kunnen soms raar doen. Maar ik laat alles over me heen gaan.
Ik blijf vriendelijk en beleefd.
Nu ga ik frietjes maken en een eitje bakken.
Nog een leuke dag iedereen.
Hopelijk leg ik weer niet te veel van mezelf bloot. Al vind ik dat zelf niet.
Zou dit het enige cafétje zijn waar ik geen vreemde of dubbelzinnige opmerkingen krijg? Ik zou het nog gaan geloven ook. Een vreemde wereld voor mij op het WWW.
Mensen kunnen soms raar doen. Maar ik laat alles over me heen gaan.
Ik blijf vriendelijk en beleefd.
Nu ga ik frietjes maken en een eitje bakken.
Nog een leuke dag iedereen.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
nog efkes komen koekeloeren tussen de soep en de patatjes
heel juist Michiel , je slaat de nagel op de kop
hier respecteren we wat de andere mensen zeggen en we blijven vriendelijk
en hier hebben we ook geen lange tenen en ik zo ook niet weten waarom
dus schrijf er maar op los
en gelukkig goed gekeurd bij de cardioloog , goed bezig
en laat de frietjes maar smaken hé
inge hier is het zonnetje ook al grotendeels achter de wolken verdwenen , maar dat vind ik niet erg
en bij jou de kasten de koelkast alweer aangevuld , de boodschappen voor deze week moeten wij nog doen
allé mijn koekebroodje moet uit de oven gehaald worden
tot later

voor alle leutertjes , maar speciaal voor Remie
heel juist Michiel , je slaat de nagel op de kop
hier respecteren we wat de andere mensen zeggen en we blijven vriendelijk
en hier hebben we ook geen lange tenen en ik zo ook niet weten waarom
dus schrijf er maar op los
en gelukkig goed gekeurd bij de cardioloog , goed bezig
en laat de frietjes maar smaken hé
inge hier is het zonnetje ook al grotendeels achter de wolken verdwenen , maar dat vind ik niet erg
en bij jou de kasten de koelkast alweer aangevuld , de boodschappen voor deze week moeten wij nog doen
allé mijn koekebroodje moet uit de oven gehaald worden
tot later

voor alle leutertjes , maar speciaal voor Remie
*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Michieldvd
Ik moet nog eens uitdokteren hoe ik hier plaatjes kan plaatsen
Er zijn ook teksten in kleur, dat zal ik ook eens onder de loep nemen.
Daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar we komen er wel, waar een wil is is een weg.
Er zijn ook teksten in kleur, dat zal ik ook eens onder de loep nemen.
Daar ben ik nog niet helemaal uit. Maar we komen er wel, waar een wil is is een weg.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

# En hier zie je dan de nieuwe collectie voor deze winter .. De mannequin draagt warme , comfortabele
kleding . De kleding is uniseks. .
De herfst begint op zijn sokken stilletjes binnen te komen ..
Verdorie ik had toch nog graag wat meer zomer gehad
Joehoe, te laat om een goede morgen te wensen .
Te vroeg om een fijne namiddag te wensen
En smakelijk eten kan ik iedereen nog wensen hé
Al vroeg deze morgen de vuilbak binnen gezet , en naar de plaatselijke winkel om zeker te zijn om nog een krant te kunnen op de kop tikken.
Daar ben ik dan heel lang zoet mee.
Zodanig lang dat ik schrok dat het middag was . .
Maar kruiswoordraadsel is ingevuld en de woordzoeker moet nog wat wachten ..
Wat mezelf betreft , ik flap het er altijd van alles uit . Maar het is altijd met goede bedoeling. Het leven is te kort en te dierbaar om elkaar den duivel aan te doen . .
Iedereen vult zijn leven in zoals hij wilt . Ieder vogel fluit ook zoals hij gebekt is toch ..
En nu genoeg gefilosofeerd . .. het wordt anders te saai
Hallo Zonnebloemetje , hier is het droog vandaag . Gelukkig want ik was een verzopen kieken gisteren nadat ik te voet in den open natuur een wandelingetje had gemaakt ..Maar ik droog mooi op hoor. Wat verder lees ik dat het uw lievelings seizoen is .. hmm . .. Van mij is dat de lente . . Is ventje al terug van de garage ?
An inderdaad vroeg donker, en regen brrr . . voelt inderdaad herfst aan
Michiel dat is verstandig, ik drink ook niet als met mijn tuut tuut rond de kerk rijd .. Verder lukt het mij nog niet .. Maar wat niet is kan nog komen ..
<<<<<Ik ben de taal niet machtig, maar ik gebruik graag af en toe een woordje of een zinnetje van wat ik mij herinner. Zo denk ik dan ook nog eens aan haar afkomst.. . >>>> Mooi gezegd , toen was jij midden uw puberteit , dan heb je uw houvast het meest nodig als kind . .Toen ik mijn man leerde kennen sprak mijn schoonmoeder gebroken Nederlands/Duits . .Kan je u voorstellen de helft van de tijd begreep ik haar niet ..
Terug van de cardioloog en goedgekeurd goed zo ..
Njam friet met een eitje Hé hé Yuna als ik blauw zie dan denk ik direct aan je .. . Ben je al terug van Bethlehem. De muggen zien je graag . . Ik ben ook zo ene die bezoek krijg ..En altijd in mijn gezicht . De ene keer een oog , vroeger zei ik dan aan mijn buren dat ik een slaag kreeg van mijn man .. woeha ..
Zo moest ik eens naar de kapper en op beide ogen een beet ..Zag door mijn ogen niet .. En zo rijden , en toppunt ik deed dan nog mijn zonnebril op zodat niemand mijn dikke ogen zou zien ..
An geniet van je oppasdag , dat houd je jong . Pff . . herfstweer zeg je plaatje . .
Hallo Inge , hier geen zon gezien vandaag . . Man jullie zijn al allemaal zo actief geweest .. Ik zou me nu moeten schamen, maar dat ik nu niet sè . Er zal langer HH zijn dan ik
Ja onze Remie hé . . . man waar zit je . . Wat gebeurd er met je . .. we missen heb zo sterk .. Jammer dat niemand hem hier privé kent . .
En Adam ook al een tijdje niet meer gehoord ..
Aan iedereen een fijne dag verder .
toedeloe
En nu ga ik nog toch wel beginnen aan wat HH (= huishouden) Straks eet ik als een rijke der aarde
menu: filetkotelet met een Belgisch patatje met prinsesbonen vers gekregen van mijn ex buurvrouw. .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
een goeie namiddag allemaal
hier is er na de middag een regenbui gevallen , allé ja alles juist nat en verder niks en das goed voor de plantjes hé , maar de lucht zit nog goed grijs
wij hebben zojuist onze koffie gedronken met een lekkere koek bij
en we zouden nog enkele boodschappen moeten doen , maar ik weet nog niet of we die nu zullen doen want sinds we hier wonen ben ik een echte huisduif geworden , en ook omdat ik de laatste tijd alsmaar slechter te been ben met die ziekte in mijn spieren , dus nog efkes denken wat we gaan doen
ventje was wat vroeger thuis van de garage dan verwacht , dus ikke blij hé want ik moet alsmaar opletten dat ik niet val en als ik alleen thuis ben is dat gevaarlijk
jadi ha ha ha ik moet lachen met jou uitleg over die poes op je plaatje , en wat een schatje die poes
en wij eten ook meestal laat , maar donderdag eten we vroeg en jij hopelijk ook hé
want we gaan een stapje in de wereld zetten en we kijken er al naar uit , yes yes yes
Michiel hopelijk lukt het je om plaatjes te zetten , ja ik heb dat ook moeten leren van mijn ventje lang geleden , want hij is daar een krak in om van alles met de pc te doen en ik ..... awel ik kan dan beter andere dingen hé
allé ik ben er nog steeds niet uit of we nog gaan winkelen of niet , want het zijn eigenlijk geen dringende boodschappen en dat kan een andere keer ook nog en ik ben nog steeds aan 't bekomen van de 2 vorige weken toen ze hier nieuwe ramen hebben geplaatst waardoor we heel veel kuiswerkjes hadden , maar gelukkig is alles nu weer proper en op zijn plaats
tot later

hier is er na de middag een regenbui gevallen , allé ja alles juist nat en verder niks en das goed voor de plantjes hé , maar de lucht zit nog goed grijs
wij hebben zojuist onze koffie gedronken met een lekkere koek bij
en we zouden nog enkele boodschappen moeten doen , maar ik weet nog niet of we die nu zullen doen want sinds we hier wonen ben ik een echte huisduif geworden , en ook omdat ik de laatste tijd alsmaar slechter te been ben met die ziekte in mijn spieren , dus nog efkes denken wat we gaan doen
ventje was wat vroeger thuis van de garage dan verwacht , dus ikke blij hé want ik moet alsmaar opletten dat ik niet val en als ik alleen thuis ben is dat gevaarlijk
jadi ha ha ha ik moet lachen met jou uitleg over die poes op je plaatje , en wat een schatje die poes
en wij eten ook meestal laat , maar donderdag eten we vroeg en jij hopelijk ook hé
want we gaan een stapje in de wereld zetten en we kijken er al naar uit , yes yes yes
Michiel hopelijk lukt het je om plaatjes te zetten , ja ik heb dat ook moeten leren van mijn ventje lang geleden , want hij is daar een krak in om van alles met de pc te doen en ik ..... awel ik kan dan beter andere dingen hé
allé ik ben er nog steeds niet uit of we nog gaan winkelen of niet , want het zijn eigenlijk geen dringende boodschappen en dat kan een andere keer ook nog en ik ben nog steeds aan 't bekomen van de 2 vorige weken toen ze hier nieuwe ramen hebben geplaatst waardoor we heel veel kuiswerkjes hadden , maar gelukkig is alles nu weer proper en op zijn plaats
tot later

Michieldvd
Stoor ik niet? Ik kom jullie nog eens lastig vallen want de avond komt dichterbij.
Straks een boterham eten met een paar sneetjes Serrano ham, dan naar de douchekamer en daarna mij laten vallen in de sofa om nog wat uit te rusten
en wat tv te kijken. En mijn avond kan dan niet meer stuk.
Zo rond 22 uur ga ik mijn bedje opzoeken. Tja, een man alleen in een appartementje, wat moet die de ganse dag gaan doen he. Maar ik houd alles proper hoor.
Nu ga ik eerst nog eens uitdokteren hoe ik een plaatje van het internet haal en hoe ik dat hier moet krijgen.
Het zal me wel lukken met wat geduld.
Ik heb jullie namen genoteerd maar zal nog niet voor vandaag zijn om iedereen aan te spreken. Ik ben al tevreden dat ik welkom ben.
Bij deze, nog een gezellige avond.
Straks een boterham eten met een paar sneetjes Serrano ham, dan naar de douchekamer en daarna mij laten vallen in de sofa om nog wat uit te rusten
Zo rond 22 uur ga ik mijn bedje opzoeken. Tja, een man alleen in een appartementje, wat moet die de ganse dag gaan doen he. Maar ik houd alles proper hoor.
Nu ga ik eerst nog eens uitdokteren hoe ik een plaatje van het internet haal en hoe ik dat hier moet krijgen.
Het zal me wel lukken met wat geduld.
Ik heb jullie namen genoteerd maar zal nog niet voor vandaag zijn om iedereen aan te spreken. Ik ben al tevreden dat ik welkom ben.
Bij deze, nog een gezellige avond.
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Michiel een snelle manier van plaatjes plaatsen.
Plaatje van internet opslaan op je computer
Op de postimages.org het Plaatje uploaden.
Dan staan er allemaal linkjes.
Het linkje voor fora (3e van oner)copieren en dan hier plakken
Ik wens iedereen een fijne avond
Alleen nog even afwassen en wat spullen opruimen en straks weer op tijd naar bed

Plaatje van internet opslaan op je computer
Op de postimages.org het Plaatje uploaden.
Dan staan er allemaal linkjes.
Het linkje voor fora (3e van oner)copieren en dan hier plakken
Ik wens iedereen een fijne avond
Alleen nog even afwassen en wat spullen opruimen en straks weer op tijd naar bed

-
een goeie avond allemaal
nog efkes iedereen een goeie avond komen wensen voordat ik mij in mijn zetel placeer voor de rest van de avond voor de tv
geniet nog van jullie avond , want dat zullen wij ook doen

nog efkes iedereen een goeie avond komen wensen voordat ik mij in mijn zetel placeer voor de rest van de avond voor de tv
geniet nog van jullie avond , want dat zullen wij ook doen

An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Michiel goedgekeurd door de cardioloog . Goed nieuws.
Jadi , de poes als mannequin . Dat vest vind ik wel wat
Inge , goede uitleg om plaatjes te plakken.
Moe van het oppassen , dus lekker bankhangen voor de tv.
Fijne rustige avond nog allemaal en voor straks slaap wel .

Jadi , de poes als mannequin . Dat vest vind ik wel wat
Inge , goede uitleg om plaatjes te plakken.
Moe van het oppassen , dus lekker bankhangen voor de tv.
Fijne rustige avond nog allemaal en voor straks slaap wel .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Werk is gedaan en ik ga zo richting bed
Jongste zoon is vandaag vrij, maar die gaat naar een vriendje
In de loop van de dag naar Duitsland te tanken
Moet nog een paar boodschappen
En eind van de middag naar de hondenschool
De dag is wel weer gevuld
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Werk is gedaan en ik ga zo richting bed
Jongste zoon is vandaag vrij, maar die gaat naar een vriendje
In de loop van de dag naar Duitsland te tanken
Moet nog een paar boodschappen
En eind van de middag naar de hondenschool
De dag is wel weer gevuld
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allen ,
Inge succes bij de hondenschool .
Hier wij lekker uitgeslapen tot half 9
Nu aan de koffie .
Straks even naar naburig dorp om wat winkels te bezoeken die wij hier niet hebben en er is daar ook markt zag ik , da's altijd wel gezellig .
Vanmiddag gaat het regenen volgens buienradar , dus dan wat in huis rommelen.
Fijne woensdag allemaal , toedeloeeee.

Inge succes bij de hondenschool .
Hier wij lekker uitgeslapen tot half 9
Nu aan de koffie .
Straks even naar naburig dorp om wat winkels te bezoeken die wij hier niet hebben en er is daar ook markt zag ik , da's altijd wel gezellig .
Vanmiddag gaat het regenen volgens buienradar , dus dan wat in huis rommelen.
Fijne woensdag allemaal , toedeloeeee.

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo, iedereen al paraat om de dag te beginnen ?
Ik heb toch een lange broek aangetrokken . En sandaaltjes zal ik ook inruilen . Maar mijn donkere kleren zijn nog wat in de kast .We moeten die lang genoeg dragen in de winter..
Voilà mijn modeshow is afgelopen..
Intussen is mijn tas koffie ook leeg .Al is dit nu langs de andere kant van het terras . Lees : binnen i.pl.v. buiten op het terras
fdù^mzekzrj,. . sorry er lagen wat kruimels op mijn toetsenbord .. Tja als je een koek eet (gisteren) kan dit gebeuren ..
.. De wolken zijn precies aan de vlucht naar Egypte begonnen .Ze drijven in een sneltempo weg .. Kleuren: gemixt met een vleugje wit. En als je goed kijkt zie je een blinkende wolk daar zit de zon achter..
Poerdroog , en windstil dat ook . ..
Tja straks ga ik naar 't stad om een krant en eens grasduinen hier of daar . Kwestie van eens mensen te zien .. En wie weet kan ik een "kletske" = babbeltje slaan met Pier of Pol , Mag ook Pierrette en Pollete zijn hoor ...
Even rond kijken , keuken opgeruimd , bed opgemaakt venster (altijd) open . .
Alleen nog de radio doen zwijgen , die mag maar van zijn tak maken als ik thuis ben ..En dit is van 's morgens tot 's avonds dan ..
Als er maar leven in huis is . .
Zonnebloemetje ja ja donderdag sta ik paraat op het afgesproken uur hoor . Vroeger eten verlang al om te kunnen bijkletsen .. Picske* (Michiel dat is het ventje van Zonnebloemetje) jij zal zekers thuis komen met hoofdpijn 's avonds . . grapjeuu . .
Ik ga mijn haar in de plooi leggen (voor zover dit nog lukt) mijn beste kleren aantrekken (heb ik niet draag alles door elkaar) En mijn goed humeur breng ik zeker mee ..
♪♫ Zit mijn dasje goed , . . . zit mijn jasje goed . . .mama gaat op stap . . . Ik ben in mijn nopjesssss
Michiel jij stoort natuurlijk niet voor mij .. Seniorennet is voor iedereen en de ene keer is het droevig , andere keer met een lach ..Alles kan alles mag . . . . euch oeps . . . bijna alles dan . .
Ik zie een groen kleur van de hoop onderaan uw berichtje dus dat lukt al . . en verder zie ik ook al een smiley staan .. Je bent een "snelle" = rappe leerling ..
An tja kindjes kunnen je echt afmatten , maar het is voor het goede doel ♥ Niet veel kopen hé, laat nog iets over voor mij en mijn collega's hier .. . .
Inge werk gedaan, en nu nog wat slapen als ik het uur zie dat je hier was . . Jongste zoon bij een vriendje , fijn voor hem en ook voor U natuurlijk even wat rust . .
Remie

Zo ik brei hier een eind aan . . skechers aan , eurootjes mee we muizen er van onder
Fijne dag aan allen
toedeloe
menu: biefstuk met erwtjes uit een blik gestoofd met een "antjoentje" = ajuintje , en een Belgisch patatje op aanvraag (zoon komt eten deze avond)
Laatst gewijzigd door jadi op 25 sep 2024, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Michieldvd

Een frisse dag vandaag.
Al ben ik reeds vroeg uit de veren, nog niets gelezen. Ik zal later nog eens langskomen.
Nog een fijne dag voor jullie.