NACHTUILTJES(12)2024
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie koude voormiddag
De thermometer weet precies nog niet goed of hij nu net boven of net onder die nul moet gaan aanwijzen; net zomin of ik weet moet die dikke of die extra dikke trui nu aan om straks boodschappen te doen
Gisteren de eerste wandelkilometers voor 25 op de teller gezet, nauwelijks 6 maar kom 't is een begin
, vandaag komen er ook al geen bij want alleen wandelen doe ik niet graag en mijn ventje is naar Koksijde cyclocross die gaat daar wel de nodige stappen zetten in het zand.
Wat ik heel vaak doe is op de rouwpagina's kijken.
Vanmorgen toch wel ff geschrokken, zowel een exbuurvrouwtje van mij als eentje van W zijn overleden; die van mij mijn leeftijd die van W (van in zijn jeugd) 96
Je ziet 't is niet voor allen evenveel hé.
Wat ik vanmorgen ook al gekund heb is een tas koffie tegen mijn keukenbehang aangooien
, onmiddellijk goed afgedept met zuiver warm water maar de sporen zijn er
Ivette, beetje ziek maar je ingesteldheid is goed; positief blijven denken.
De thermometer weet precies nog niet goed of hij nu net boven of net onder die nul moet gaan aanwijzen; net zomin of ik weet moet die dikke of die extra dikke trui nu aan om straks boodschappen te doen
Gisteren de eerste wandelkilometers voor 25 op de teller gezet, nauwelijks 6 maar kom 't is een begin
Wat ik heel vaak doe is op de rouwpagina's kijken.
Vanmorgen toch wel ff geschrokken, zowel een exbuurvrouwtje van mij als eentje van W zijn overleden; die van mij mijn leeftijd die van W (van in zijn jeugd) 96
Je ziet 't is niet voor allen evenveel hé.
Wat ik vanmorgen ook al gekund heb is een tas koffie tegen mijn keukenbehang aangooien
Ivette, beetje ziek maar je ingesteldheid is goed; positief blijven denken.
Oud maar niet Out
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo, eerst en vooral een fijne dag aan iedereen.
Deze morgen keek ik rondom mij , en zag overal witte asfaltdaken .. Om dat het even anders zou zijn , ben ik naar de Delhaize geweest in een ander dorp.. De Dag Allemaal mee en de krant, zo kan ik me deze namiddag zoet houden, en tussendoor nog wat HH . .
Krakje ik heb gisteren ook een rustige dag , die feestdagen zaten ook in mijn kleren . Een mens is dat niet gewoon om wat langer op te blijven, en anders te eten . .
Oma-C het zonnetje is hier al foetsie , dreigende wolken kleuren nu het firmament.
Greetie gemotiveerd om te kuizen . . . Tja het moet ook gebeuren hé
Corry ik ben volledig akkoord met uw schrijfsel . Straks een koffietje met iets erbij . Geniet er van . .
Oei Ivette, tja inderdaad dat wordt uitzieken . Ik heb achter af heel lang met een hese keel rond gelopen.. Heel vervelend maar dit is ook voorbij gegaan .. Sterkte komt goed
Yorkje onze globetrotter , groot gelijk geniet er maar van .
Rietjes tja rouwberichten durf ik ook al eens nakijken . Maar ben je een landloper of een notaris het is voor iedereen gelijk . Als uw tijd daar is komt men u halen .. Er niet te veel over nadenken dat is het de clou.
Hoe is dat in godsnaam kunnen gebeuren om een tas koffie tegen uw keuken muur te gooien .Wou je de weg tonen aan iemand misschien ? ?grapjeuu. . . En nu de vraag dat jij je nu stelt " Hoe ga ik dit oplossen ? "
Aan iedereen een fijne namiddag , gezellig in de warmte met een natje en droogje straks, meer moet dat niet zijn.
Toedeloe
menu: minuut steak met worteltjes en erwtjes .. (restje wortels en ik heb er een dozeke erwtjes bij gedaan) Luie wijven kost dus
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goede namiddag iedereen,
De zon is weggegaan op de middag en het is donker
alsof er buien klaar zitten
en het is koud... bbrrr
Even theetijd om wat op te warmen want ik was even
buiten om de vuilzakken aan te vullen op het terras
Beterschap, en zorg goed voor jezelf Ivette, het is
toch geen weer om buiten te gaan,
Rietje, ik hoop dat je een oplossing hebt voor de keukenmuur
met koffievlek
Nog een gezellige dag allemaal, hou het warm en aangenaam
een fijne avond en slaapwel voor later, tot morgen...

De zon is weggegaan op de middag en het is donker
alsof er buien klaar zitten
Even theetijd om wat op te warmen want ik was even
buiten om de vuilzakken aan te vullen op het terras
Beterschap, en zorg goed voor jezelf Ivette, het is
toch geen weer om buiten te gaan,
Rietje, ik hoop dat je een oplossing hebt voor de keukenmuur
met koffievlek
Nog een gezellige dag allemaal, hou het warm en aangenaam
een fijne avond en slaapwel voor later, tot morgen...

“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" 
-

Goedemorgen iedereen,
Nat en glad ligt het buiten, ik zag de krantenman
heel voorzichtig de straat oversteken
Ja er is gestrooid maar als er niet over gereden wordt
dan voel je het bijna niet...'t is oppassen!
Een fijn weekend allemaal en na zondag kunnen we
weer aan de "gewone" dagelijkse taken beginnen...
Beterschap en sterkte aan onze zieken....
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Hallo fijne zaterdagmorgen iedereen.
Hebben jullie ook zo goed geslapen ? Ik geraak de laatste tijd zo moeilijk uit mijn warme bed.. Het nadeel is dan, dat de voormiddag zo vlug voorbij is hé.
Windstil en droog hier in de Westhoek, ik zie ook minder meeuwen in de lucht.. Dus zo wordt het beweert , dat het aan de kust ook beter weer is .
Wat de dag zal inhouden dat weet ik pas deze avond.
Oma-C hier lagen de asfaltdaken en de auto ook in 't wit deze morgen.
Greetie ik weet ook nog niet wat de dag zal brengen . . Hoe dan ook geniet er van
Fijne dag iedereen
toedeloe
menu: een gerookt varkenshaasje met rest wortels /erwtjes (gisteren groenten verandert in bloemkool) en natuuraardappelen.
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemiddag
Wat ik gisteren schreef weerleg ik niet, alhoewel vandaag er toch ingevlogen. Tuin verlichting opgeborgen, in huis alle Kerst versiering in de kast, nadien gekuist want het zonnetje scheen aan zee het en had niet gevroren.
Ivette ik vecht ook met zulke flessen open te maken, mijn klikvinger werkt tegen, na een beetje sakkeren lukt het wel.Spoedig herstel.
Rietjes, heb veel tijd om te lezen, zulk boek is een opgaven voor mijn hand maar met wat gezond verstand
Morgen zondag, joepie bijna alle verlofgangers naar huis wat elders parkeren weer makkelijker maakt.
Vrijdag uit eten met oudste achterkleinkind die op 1 januari 17 jaar werd, moet het geen tweemaal vragen of ze zin heeft, toch een zegen om de jeugd nog mee te krijgen.
Verder een fijne namiddag ik ga relaxen en lezen, niet makkelijk mijn laatste boek in inhoud te evenaren.
Tot morgen
Corry
Wat ik gisteren schreef weerleg ik niet, alhoewel vandaag er toch ingevlogen. Tuin verlichting opgeborgen, in huis alle Kerst versiering in de kast, nadien gekuist want het zonnetje scheen aan zee het en had niet gevroren.
Ivette ik vecht ook met zulke flessen open te maken, mijn klikvinger werkt tegen, na een beetje sakkeren lukt het wel.Spoedig herstel.
Rietjes, heb veel tijd om te lezen, zulk boek is een opgaven voor mijn hand maar met wat gezond verstand
Morgen zondag, joepie bijna alle verlofgangers naar huis wat elders parkeren weer makkelijker maakt.
Vrijdag uit eten met oudste achterkleinkind die op 1 januari 17 jaar werd, moet het geen tweemaal vragen of ze zin heeft, toch een zegen om de jeugd nog mee te krijgen.
Verder een fijne namiddag ik ga relaxen en lezen, niet makkelijk mijn laatste boek in inhoud te evenaren.
Tot morgen
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-

Goede namiddag allen, de zon is er toch doorgekomen
maar ze begint weer flauwtjes weg te trekken
Maar het is droog en daar ben ik blij om...
Hier in de straat is ook een dame overleden...
't is zo wat de tijd van het jaar dat oudere en
zieke mensen het niet meer volhouden...helaas.
Je hoort daar meer van.....
Ik wens veel moed en sterkte aan de zieken onder ons....
Ik wens jullie allen een gezellige zaterdag nog en
een mooi weekend, tegen de kou kunnen we ons kleden
de voortdurende regen is meer ambetant
Maak er een aangenaam weekend van,
mijn broodje roep dat het klaar is en het
ruikt hier heerlijk....
-
krakje - Lid geworden op: 01 sep 2004, 21:16
gisteren niet op geweest, veel spierpijn en maar warm gehouden,
de zon zou moeten schijnen en ook die warmte,
zoon moest gisteren naar ziekenhuis om een vibrator laten steken,
vandaag terug thuis, maar is moeilijk nu in beweging,
mag arm nog niet veel bewegen en zou mogen gaan werken,
hij geraakt niet op zijn werk, mag geen auto besturen de eerste maand,
en zonder gaat niet, dus een maand thuis met ziekteverlof,
vind buiten maar koud, vriezen man heeft de nacht geweest,
zo is de dag beetje zonder regen en soms een water zonnetje,
grtjs van krakje,

de zon zou moeten schijnen en ook die warmte,
zoon moest gisteren naar ziekenhuis om een vibrator laten steken,
vandaag terug thuis, maar is moeilijk nu in beweging,
mag arm nog niet veel bewegen en zou mogen gaan werken,
hij geraakt niet op zijn werk, mag geen auto besturen de eerste maand,
en zonder gaat niet, dus een maand thuis met ziekteverlof,
vind buiten maar koud, vriezen man heeft de nacht geweest,
zo is de dag beetje zonder regen en soms een water zonnetje,
grtjs van krakje,

ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
vlug ff binnen en buiten;
die zaterdag is alweer bijna voorbij;
hoe kan dat ???
Vanmorgen op jacht geweest naar een nieuwe salontafel, sinds de verhuis stond die van in het huis mij hier niet meer aan, te zwaar voor in een appartement
maar eentje naar mijn zin vinden.... amaai
't is nu na meer dan een jaar dan toch gelukt.
Deze namiddag op stap geweest in eigen omgeving, goed voor 7 km en een paar leuke beelden :

die zaterdag is alweer bijna voorbij;
hoe kan dat ???
Vanmorgen op jacht geweest naar een nieuwe salontafel, sinds de verhuis stond die van in het huis mij hier niet meer aan, te zwaar voor in een appartement
maar eentje naar mijn zin vinden.... amaai
't is nu na meer dan een jaar dan toch gelukt.
Deze namiddag op stap geweest in eigen omgeving, goed voor 7 km en een paar leuke beelden :

Oud maar niet Out
-

Goedemorgen allen, er ligt nog sneeuw
op de buitenslapende auto's,
hoewel het regent.... of is het ijzel
Ik kan het niet zien het is nog donker.
Niemand buiten te zien, en ik blijf ook binnen....
'k zie het wel vanachter het glas....
Maak er een aangename dag van
en hou het allemaal veilig aub...
-
greetie - Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17

Hier regen!
Geraak niet in bed en 's morgens er niet uit
Een cappuccino met een speculaas koekje en natuurlijk een kiwi, anders kan ik deze middag niet eten!
Deze namiddag supporteren voor buur in de cyclocross
Gisteren belde rechts gebuurtje, even binnengesprongen ze was ongerust daar ze nog geen beweging gezien had, zo lief woont hier ook maar twee jaar, zo dragen we hier in 't gebouw van 10 appartementen toch zorg voor elkaar
Mijn nieuwe jonge bovenbuurman helpt mij met mediaproblemen en wil me overal naartoe voeren
Soms denk ik "nu ben ik bij de oudjes"
Rietjes mooie foto's, je brengt de Westhoek zo mooi in beeld, doe zo verder
CORRY telefoontje was onderbroken we doen strakjes verder
Krakje beterschap en spijtig dat je zoon niet kan werken, het zou zijn zinnen verzetten.
Yorkske binnen blijven of toch niet??
Jadi we leven nog een beetje in winterslaap
Oma-c Kijk je ook naar de vrouwen cyclocross, spijtig dat we geen Belgen hebben.
Yvette verkoudheid genezen?
Memerietje vergeet je af en toe te vernoemen, sorry!
Groetjes allemaal die ik niet vernoemd heb
Greetie
-
greetie schreef:
Oma-c Kijk je ook naar de vrouwen cyclocross, spijtig dat we geen Belgen hebben.
Ja Greetie, ik kijk ook naar de damescross,
het is Nederland troef hé
Ja Greetie, ik kijk ook naar de damescross,
het is Nederland troef hé
Laatst gewijzigd door Oma-C op 05 jan 2025, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen
Weer een nacht met meer waken dan slapen, toch ben ik geen wrak. Zou het aan de leeftijd liggen dat je minder slaap nodig hebt ?
Het regent dat het giet, de opwarming of de luchtstroom ? trekt op niets!
Greetie heel aangenaam zulke fijne buren te hebben, ik hoor je nog.
Stout buurtje woont hier nog, is hulpbehoevend, zielig om zien. Heb er geen leedvermaak aan na al wat ze mij heeft aangedaan. Niemand bezoekt haar, ieder heeft zijn eigen ervaring met haar, gelukkig is er dienstverlening.
Rietepetietje, laat ons eens weten hoe met je gaat, weet zeker dat elkeen met je begaan is.
Even geleden ons Joke gelezen, ze moeten je nog leren kennen, dus komaan en schrijf ons.
Voor de rest de dagelijkse dingen welke vandaag liefst traag zijn, cross zie ik, waarbij mensen kijken ook een deel daarvan is
Toedeloe groetjes van ons moe
Ikke
Weer een nacht met meer waken dan slapen, toch ben ik geen wrak. Zou het aan de leeftijd liggen dat je minder slaap nodig hebt ?
Het regent dat het giet, de opwarming of de luchtstroom ? trekt op niets!
Greetie heel aangenaam zulke fijne buren te hebben, ik hoor je nog.
Stout buurtje woont hier nog, is hulpbehoevend, zielig om zien. Heb er geen leedvermaak aan na al wat ze mij heeft aangedaan. Niemand bezoekt haar, ieder heeft zijn eigen ervaring met haar, gelukkig is er dienstverlening.
Rietepetietje, laat ons eens weten hoe met je gaat, weet zeker dat elkeen met je begaan is.
Even geleden ons Joke gelezen, ze moeten je nog leren kennen, dus komaan en schrijf ons.
Voor de rest de dagelijkse dingen welke vandaag liefst traag zijn, cross zie ik, waarbij mensen kijken ook een deel daarvan is
Toedeloe groetjes van ons moe
Ikke
ik tel alleen de zonnige dagen.