In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

14 okt 2019, 18:38

Weeral bijna avond wat gaat het snel
vandaag telefoon gekregen van de mutualiteit
voor nazicht of vervanging van mijn alarmknop
die komt morgen al redelijk vroeg, ik kan er maar vanaf zijn :roll:

wilde eend, dit vochtige weer doet ook niet veel goeds
aan de ruggen en andere gewrichten, hier is het ook zo...
ik heb het minste last als ik rustig wandel of fiets
andere bewegingen zijn ook niet gewenst, maar soms moet het wel hé... :roll:

anjelierken, wat is dat toch met veel van die hondenbaasjes, kunnen die niet
zoals het moet hun beest gelijnd houden? moeten er eerst ongelukken gebeuren :oops: :evil:
Nog veel sterkte de dagen zullen nog wel moeilijk zijn... zo vlug is het
allemaal niet voorbij....

Helena, een drukke week en ja mijn dochter komt zowat om de 8 à10 weken
en dan is het ook maar een paar uren heen en terug op één dag is bijna niet te doen
maar het werk laat niet meer toe.. en dat gaat voor ... zo is dat :?

Ik wens alle seizoentjes een gezellige avond, een deugddoende nacht
en het allerbeste.... tot... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

14 okt 2019, 21:11

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

1 pakje aangekomen om 18.00H , nog 2 te gaan. Ben dan heel vlug nog gaan wandelen met Matice voor het echt donker werd. En 1 van de 2 pakjes ( voeding voor Matice) komt ofwel morgen aan of pas overmorgen. Je kunt je pakje wel volgen, maar aan het bericht: " pakje wordt geleverd tussen 09.39H en 23.09H ", wel daar heb je niet veel aan. Het is daarom dat ik niet graag iets online bestel, maar soms moet je wel.

Wilde Eend, het was inderdaad stralend weer vandaag. Heb respect voor jou dat je alles zelf doet zoals het gras maaien en nog van die dingen, petje af voor jou. Toch nog maar voorzichtig zijn met jouw rug.

Oma-C, jij ook. Ook jij doet alles zelf wat je maar kan zelf doen. Dat verdient een pluim, vind ik.

HVT, hopelijk was het een fijne lezing.

Anjelier, jullie hebben zware weken achter de rug. Was zo kwaad toen ik las dat jullie waren aangevallen door een agressieve hond :evil: . Die eigenaar weet dat hij een gevaarlijke hond heeft, anders zou hij niet liegen dat hij jullie niet gezien had. Dus hij weet dat zijn hond onbetrouwbaar is. Dat hij dan verdorie zijn hond aan de lijn houdt. Dit ook had net als bij Matice veel erger kunnen aflopen. Matice loopt NOOIT los, voor zijn eigen veiligheid en voor de veiligheid van anderen en uit respect voor mensen die bang zijn voor honden. Kan geloven dat jij stond te bibberen op jouw benen en dat jouw manlief zo boos was. En resultaat is dat jij nu een hele tijd gaat bang zijn om met Spaanse Woef te gaan wandelen. Net zoals ik de agressieve hond niet vertrouw op de hondenschool. Ik vertel dat manlief hier net en hij zegt dat jullie eigenlijk de politie hadden moeten bellen want ik neem aan dat dit gebeurd is op straat of alleszins op een openbaar domein. Enfin , dit gezegd zijnde.

Heb met Matice zijn liggen en blijf liggen geoefend, want dat doet hij nog niet zo goed. Zet dan de timer van mijn GSM op 15 minuten en dat is lang genoeg voor hem ( en voor mij) . Nu ligt hij hier uitgeteld naast ons. Dadelijk gaat hij zeuren om te gaan slapen :) .
Ga zelf ook niet meer lang opblijven, mijn gewrichten willen niet mee en dan lig ik comfortabeler in bedje, kan daar nog wat TV kijken.

Zo, ik wens iedereen nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs.

clive

15 okt 2019, 08:54

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy nog niet hier ? Slaapt misschien eens een beetje uit.

Ben al een hele tijd wakker en heb mijn lijstje al gemaakt. Het is dinsdag, dus wordt de bovenverdieping volledig gepoetst en worden er nieuwe dekbedden gelegd.
Verwacht dan vandaag nog pakje(s), maar manlief werkt van thuis uit vandaag, dus kan ik vandaag tussen het poetsen door op het gewone uur gaan wandelen met Matice en niet zoals gisteren vlak voor valavond, doe ik niet graag.
Matice was gisteren naar heel boven ontsnapt en die trap is nog anders dan onze onderste trap. Wou of durfde eerst niet naar beneden komen. Ben dan boven alle deuren gaan dicht doen en hem zijn korte lus aangedaan en na een minuutje of 5 was hij dan toch beneden geraakt op eigen kracht en stond hij parmantig te wezen in de living met een blik ik zijn ogen van heb ik dat niet goed gedaan ? Moeten echt zo'n hekje gaan halen om voor de trap naar de slaapkamers te zetten. Maar was blij dat hij terug beneden was.
Vandaag komt alleszins zijn nieuw dunner kussen aan voor in de living. Hij ligt niet graag op een dik kussen; Dat laatste gaat naar het dierenasiel want daar is niets aan en die kunnen alles gebruiken.
Dadelijk nog een licht ontbijt nemen en dan de vaatwasser laten draaien en dan boven gaan beginnen. Vind het altijd fijn als manlief thuis werkt. Hij is de constante files meer en mee beu aan het worden.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens de nog zieke Seizoentjes of zij die pijn hebben heel veel beterschap en voor iedereen een zo'n fijn mogelijke dinsdag. Liefs aan jullie allen.

Oma-C

15 okt 2019, 09:22

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
Een grijze ochtend vandaag en wat miezerige smos
hopelijk gaat het over en krijgen we nog een zachte dag
zoals de voorbije dagen... :roll:

clive ik heb ook niet graag die aan huis leveringen,
je kan er geen staat op maken... heel vervelend.
en jouw deugniet helemaal naar boven getrokken
ja... hij wil alles uitproberen hé... :lol: en zo'n kinderpoortje
daar gaat hij binnen de kortste keren ook overspringen
vrienden van ons hadden ook zo'n poortje en hun hond
sprong er telkens overheen daar zou ik dan nog meer
ongerust over zijn :roll:

Alle seizoentjes een aangename dag vandaag.... een beetje
voorzichtig zijn en naar je lichaam luisteren, maar soms
moet je er wel door hé...
clive, Ik ben blij dat ik geen tuin meer te onderhouden heb
Wat ik nu nog moet doen kan ik op mijn gemakske..
de ene dag ook al beter dan de andere :oops:

Straks komen ze van de mutualiteit voor het onderhoud
of vervangen van mijn alarmknop... ben benieuwd of die op tijd zal zijn :roll:

Groetjes allen en tot....:)

Muddy Maddy

15 okt 2019, 10:15

Goede morgen seizoentjes,

ja, ik heb een beetje slaap in te halen. had gisteren te veel gedaan. nog 1 machine kleur was te gaan en alles is bij. wou de Track & Trace bekijken want ik moet nog om mijn leesvoer: nada. nu moet ik thuisblijven tot de levering van Gimly's eten hier is. ( wanneer?)
Gisteren belde moeder. Totaal in alle staten. ze komen maar pas morgen haar casette steken en net die dag is er een onderbreking van electriciteit omdat ze de nieuwe straatlichten komen aansluiten. dus paniek en vriendin werk was niet gekomen om te helpen met de lakens te leggen/hangen. ja, als die 't maar niet vergeet om te helpen opkuisen want dan is het hek helemaal van de dam.
denk wel dat die mannen daarop voorzien zijn. hij belde met zijn gsm en ze verstond hem bijna niet, heb ik ook voorgehad toen ik d'r wilde bellen omdat ik genoeg belkrediet over had. heb van armoe moeten overschakelen op de landlijn.
en fin, als ze morgen komen, moeten ze het maar zelf oplossen. ventje was boos want hij stond daar met mijn eten. het is al dikwijls gebeurd dat ze belde en het koud werd of ik door de conversatie niet meer kon eten. Vandaag gehakballen in tomatensaus. woensdag Goulash. vond nog twee potten aan -30%. gingen anders spieringen eten maar ik had de krieltjes vergeten en er liggen geen in de vriezer.
ventje heeft vergeten de zelfgekweekte pepertjes gekregen van zijn collega uit Tuutje te halen.
Heb met een slaapmasker aan de nacht moeten beginnen want rond 9 uur was er hier onweer :? en ik hou gewoon niet van bliksem Dus afblokken. het restje soep zal ik moeten wegkieperen. was toch maar 1 tas. kan dan de verse nemen met spekjes afgewerkt. Gimly heeft een vogeltje gezien. Is stout vogeltje. Moet worden gevangen en in een kooitje gehangen. ten minste als ik zijn 'ekkek' geluidje mag geloven. ( en hij is nog moe want hij gaapt en zijn zakjes liggen overal- dus vannacht lekker gespeeld)
Wat hoor ik hier allemaal van onverantwoordelijke hondeneigenaars? Hier is er een boete op niet aanlijnen. ( en kakjes opruimen) Op het strand mogen ze los op bepaalde uren en op bepaalde plaatsen. Maar ze moeten ten alle tijden aangelijnd zijn zelf als draag je je keffer in je armen ( zoals de chichi madame) ze is er op aangesproken: mais qui monsieu police... haar hondje denk zo'n chiciwawa was aan het grommen. dacht werkelijk dat de agent ook ging terug grommen.
en nu ben ik aan het wachten. kan niet naar boven want dan hoor ik de bel niet. het is DHL waarmee ze nu verzenden. dus moet ik nu constant kijken naar witte bestelwagens zonder logo.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

15 okt 2019, 10:38

Inderdaad die aan huis leveringen daar ben ik ook geen fan van.
Ze houden je de ganse dag gevangen.
Gegarandeerd als je even naar het toilet moet staan ze daar.
Dan ben je zogenaamd niet thuis.

Mattice de bergbeklimmer :D

MM laat u toch niet iedere keer zo van uw stuk brengen door je moeder.
Ondertussen zou ze toch moeten weten dat de mensen zich tegenwoordig zelden of nooit aan de afspraak houden.
En als ze aan de telefoon is en je eten is klaar zeg dan dag en haak in.

Vandaag voetverzorgster en kine en taart maken voor de jarige job.
Mijn student wordt achttien.
Al zolang geleden dat ik opkwam met de vroege en iedereen wist dat mijn dochter in de verloskamer lag en ik niets mocht weten. Zoveel vrouwen die twee uur lang hun mond hebben kunnen houden!
De tijd vliegt!

Ondanks het grijze weer toch aan allen een fijne dag gewenst!

anjelierken

15 okt 2019, 12:50

Hallo iedereen,

Clive: bang ben ik niet om te gaan wandelen, maar veel meer op mijn hoede.En Spaanse woef is het al vergeten, staat steeds klaar om op wandel te gaan.

HVT: als vrouwen echt moeten zwijgen, kunnen ze het wel hé :D

Deze voormiddag al naar vader geweest, normaal ga ik steeds in de namiddag maar moest nog enkele zaken afhandelen en die diensten zijn enkel in de voormiddag open.We hebben samen een tasje koffie gedronken.

In de namiddag , als het weer goed blijft, nog een beetje verder doen in de tuin.Vooral in de serre, die mag opgeruimd worden.Nu zal er niks meer rijpen.

Gisteravond nog telefoon van beste vriendin, hoe het was met mij.Zijn met verbouwingen bezig aan hun huis.
Ze zal ook heel blij zijn als alles achter de rug is.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

15 okt 2019, 18:27

Afbeelding

Goede avond iedereen, :wink: 't is toch een droge
maar wel een grijze dag gebleven, maar niet echt koud
Alles gedaan wat gepland was..... dus ikke content... :)
Ik wens jullie allen een gezellige avond, geniet van de zetel
en straks van je bed... slaaplekker en tot morgen als alles goed is :wink:

mariajohanna

15 okt 2019, 21:52

Even testen. Kreeg daarjuist error 408 op mijn scherm toen ik mijn bericht stuurde .......
Als het nu lukt : iedereen een goede avond en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna

15 okt 2019, 21:54

Ok, nu is het toch verstuurd. Deed raar, was vet gedrukt, hoewel ik dat niet gedaan heb ......
Nog eens testen ....

Oma-C

16 okt 2019, 09:15

Afbeelding

Goede zonnige morgen aan allen,
niet veel tijd om iets te schrijven want ik wil
nog eens naar de markt en moet nog bij de apotheek zijn :wink:
en de dagen vliegen voorbij.. :roll:

M-J, 't kan soms raar gaan aan de pc tegenwoordig
maar 't is gelukt :lol: een fijne dag verder...

Iedereen nog op één oor.. :lol: geniet van de rust en tot later :)

Muddy Maddy

16 okt 2019, 09:35

Goede morgen seizoentjes,

na gisteren vruchteloos op DHL gewacht te hebben, krijg ik nu een mailtje: B-post zal uw pakje leveren tussen 8 en 17 uur. nou dan ben je nog even ver van huis.
kan we wel bezig houden, moet nog ontbijten, kleine afwas, soep maken ( al is die door de beenhouwer gemaakt maar ik doe er altijd nog wat extra bij) gisteren pepertjes ontvangen en ik weet al direct wat ik er mee ga doen. dus ik heb nog een stuk leesvoer en ga me dan bezig houden met wat kaartjes te maken. gisteren weer zo'n schommeling gehad, heb dan een lichtere versie van de metformax genomen want ik had nog een aangebroken doosje. bloeddruk gemeten en die was normaal. vroeger hebben ze ontdekt dat ik bij stressperiodes meer suiker aanmaak. zal ook weer zoiets geweest zijn zeker? vandaag soep en broodjes brie. vanavond goulash met rijst. straks dus ook rijst koken en laten afkoelen om bij de pot goulash te kieperen. kan opnieuw worden opgewarmd als, of en indien ik een telefoontje krijg. want die mannen zitten daar nu en op een gegeven moment zal er een uur geen electriciteit zijn. ventje zei dat ze generatoren hebben. heb ik moeder niet gezegd. zou eens niet waar moeten zijn, dan ben ik weer een leugenaar.want heb gemerkt dat ze weer hoogtes en laagtes heeft. Bellen naar haar dokter heeft geen zin,want die brieft over. :? ( en op haar leeftijd nog aan de bi-polar medicijnen?- de cardioloog schreef pantomed generisch voor, maar ze ging ze wel halen , maar nam ze niet in.... :? )
vanavond online boodschappen doen. die vrijdag geleverd worden maar ook weer wanneer. tussen x uur en Y uur. gelukkig hebben we nog onze "binge" reeks. dan kan het wel eens laat worden.
nu als ik opsta moet ik beest een buikknuffel op tafel geven. Pas dan is zijn dag goed. Hij heeft nu lekker gegeten. moet online nog eens kijken naar een kookitem die loïc gisteren in zijn kookprogramma gebruikte. lijkt me superintressant. ventje had een reclame van action gezien over lampen. staat daar een mooie hanglamp in, maar niet te krijgen. wel via....wish.
moet nog laten weten dat ik mijn dagelijkse make up stylo's gekregen heb.
Zo, ga eens ontbijten en dan pillen nemen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

clive

16 okt 2019, 10:07

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Gisteren net zoals Muddy Mady vergeefs liggen wachten op pakje nr 3. Als ik de pagina vernieuw staat daar nog altijd " onderweg naar jou " op, net zoals gisteren. Gelukkig staat er niet " geleverd" op.
Manlief was gisteren dan thuis aan het werken en die is dan met Matice gaan wandelen. Dat was vrij laat op de avond. Gisteren dan alle kamers gepoest boven, nieuwe dekbedden opgelegd en het bed- en badlinnen gestreken en opgeplooid. ' s avonds na de poets nog eten gemaakt, want manlief was dan thuis, een steakje gebakken, prei met roomsaus en puree gemaakt. Tafel afgeruimd en de keuken natuurlijk en deze afgeveegd.
Dan nog een kwartiertje met Matice geoefend en toen was mijn lichtje uit. Zowat al mijn gewrichten deden pijn.
Ben dan ook al om 21.45H gaan slapen, zodat ik een pijnstiller kon nemen. En heb redelijk goed geslapen.
Vandaag licht HH en de was + de strijk ervan. Beetje rustig aandoen vandaag. Boven is alles al gedaan en de kleren voor manlief voor morgen en de pyjama's liggen ook al klaar en mijn wasmachine is aan het draaien.
Zou ook nog naar de apotheek moeten vandaag, maar weet niet wanneer omdat ik niet weet of het dun kussentje van Matice nog gaat komen of niet.
Morgen om 16.00H komt de trimster van Matice aan huis. Dan wordt hij gewassen, getrimd en nageltjes geknipt. Ze zou dan rond 19.00H moeten klaar zijn. Dan zijn zijn krullen terug wat korter.

Zo sorry voor het ego-bericht. Doe jullie allemaal de groetjes . Liefs voor elk van jullie.

mariajohanna

16 okt 2019, 11:20

Hier even in de rapte een hele goedemorgen,
Onze paprikasoep is al verorberd en manlief is nu aan de kookpot al bezig, gewoon snitsel met worteltjes en erwtjes (al klaargemaakte portie voor microgolf) met gekookte aardappeltjes. Moet hier vandaag rap gaan allemaal, manlief gaat zijn auto professioneel gaan laten afwassen, moet er om 1 u zijn, en hier komt voor de eerste keer de glazenwasser voor ramen, rolluiken, enz. te wassen. Doet ineens ook de voordeur en de garagepoort mee. De prijs viel heel goed mee, volgens bestek dat hij komen maken is. Hij juist ook binnen de ramen maar dat heb ik hem nu niet laten meedoen, eerst zien wat dit allemaal inhoud. Hoewel ik niet graag meer op een ladder(tje) ga staan, binnen, voor de ramen te lappen.
Bon, ga kijken of manlief wat hulp kan gebruiken.....'
Ik baal ervan dat hij straks alleen de baan op moet en ik thuis zit te wachten op de Ramenkapper, maar dat is al zo lang besteld ....
Dames, tot de volgende en hou jullie allen zo goed mogelijk ....

Helena van Troje

16 okt 2019, 13:09

Ik heb in de week voor de eerste keer ook mijn lichtstraat beneden en de grote glazen dakkapel boven langs de buitenkant laten doen.
Ze hebben er met twee een vol uur aan gewerkt.
Moesten wel twee ladders zetten en op het dak ook een ladder leggen.
Ik ga dat twee keer per jaar laten doen, dat volstaat daarvoor.
Het was wel een hap uit het budget vond ik.
Liever dat dan van de ladder vallen met grotere gevolgen.
Die mensen zijn verzekerd daarvoor en mijn kinderen niet.
Nu niet dat ik ze graag van de ladder of het dak zie vallen, die mannen.

Gisteren zijn ze in de rapte die lei opnieuw komen vastleggen.
Als ze er nu nog afvalt weet ik het niet, ze hebben ze een stuk vastgelijmd.
Is een moeilijke plaats om te werken.

Voor de rest lijkt zo op het eerste zicht zijn appel crumble gelukt te zijn.
Dat is wel rap gemaakt, één keer je het door hebt.

Daarstraks scheen de zon , maar ondertussen zijn hier de vier seizoenen van Vivaldi al gepasseerd.