Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

11 jun 2021, 10:55

Goedemorgen allemaal!
Hier helemaal bewolkt maar nu toch 20°, rond 8u30 was het 18° maar toch nog aangenaam om buiten te ontbijten!
Niet speciaals te melden, deze namiddag Elise afhalen van school en dan ‘s avonds komen haar papa en mama zoals elke week hier eten, we zien daar elke week naar uit!
Heb een kaartje bij met gelukwensen voor het jonge paar…wat een godsgeschenk om zolang te mogen samen zijn!
Afbeelding
Wens jullie allen nog een heel fijn weekend daag…
You only have one life...live it!

Ritavdm

11 jun 2021, 20:46

Corry en Stafke : DIKKE PROFICIAT

Onze rit vandaag situeerde zich in het Meetjesland.
72 km met start en aankomst in Maldegem

We zijn gestart toen het nog frisjes was met pull maar na de middag heeft de zon ons weer goed verwend; zo goed dat ik bij een apotheek ben moeten binnen gaan om zonnecrème want de mijne lag in de auto.

Prachtige streek !
Hier enkele foto's, voor meer zie mijn fb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry

12 jun 2021, 07:15

Afbeelding
Afbeelding

Hier worden door de kinderen ook stenen beschilderd en verstopt, deze kreeg ik van Paulien het dochtertje van overbuurtje. Haar ouders gaan een oogje in het zeil houden wanneer ik revalideer na operatie.

Goedemorgen

Weer vroeg op, alle planten hebben water gekregen, nu mijn eerste tas koffie.
Ga straks met buurtje welke ik wekelijks van de trein ga halen voor eerst op restaurant, was een bijzonder verjaardag van haar, ik trakteer. Staf kan niet mee is op het ogenblik niet zo best. Woensdag nieuwe pacemaker en bloedtransfusie. Goed dat onze kindjes maar volgende week komen.

Nog een mooie zaterdag en tot morgen

Corry

Bedankt voor jullie wensen 🤩😘
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

12 jun 2021, 09:05

goeie morgen allemaal
hopelijk komt de zon hier nog

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

12 jun 2021, 09:11

Corry, sorry zag het net op fb
Van harte gefeliciteerd met jullie 60e Diamanten huwelijksverjaardag.
Zou zeggen nog eens zoveel maar dat zou echt wel teveel gevraagd zijn hé :wink:

Afbeelding
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje

13 jun 2021, 08:41

goeie morgen iedereen

Afbeelding

omadina

13 jun 2021, 09:15

Goede morgen,

Eerst Corry en Staf van harte een dikke Proficiat wensen met hun diamanten jubeleum. en tegelijkertijd Stafke en alle papa's en opa's een gelukkige vaderdag wensen !

Mijn dochters gaan vandaag ook op bezoek bij hun papa en zijn vrouw. Ik voel me daar gelukkig bij, want hij was een goede papa , dat mag gezegd worden.

Hier is het vandaag rommelmarkt, de straat is volledig afgezet voor het verkeer, en ze zijn al aan het werk van zes uur vanmorgen. Over het algemeen heb ik geen wekker nodig, maar daar mijn slaapkamerraam open stond hoorde ik dan al praten. Ik ben maar opgestaan, zo heb ik nog een lange voormiddag. Straks eens een tourke doen tot in het centrum en eens rondneuzen.

Wat een mooi weer hé ! Gisteren was het eerst bewolkt, maar in de namiddag kwam de zon, en was het een heel mooie avond. Ik heb dan ook nog een fietstochtje gemaakt, eens tot in De Panne, langs de binnenwegjes. In De Panne was er veel volk, zeker in de winkelstraten, op de dijk en op het strand. De mensen herleven en ook de zee kon velen bekoren om pootje te baden....

Ritadvm, mooi jullie fiets en wandelroutes, van de foto's geniet ik ook altijd. Ja gisteren ook eens tot aan de Franse grens gewandeld, als je aan het standbeeld van Leopold I bent is het niet zo ver meer over het strand tot Bray-dunes.

Voor jullie allemaal een fijne zondag, hoe jullie die ook doorbrengen, geniet ervan !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

13 jun 2021, 10:12

Goeie voormiddag

Eerst en vooral alle papa's en afgeleiden daarvan een fijne dag toewensen
Afbeelding

Wij hebben de dag gestart met een vaderdagontbijt ten voordele van het Sint-Maartenscomité en zijn straks uitgenodigd bij grote B samen met I om vader in de bloemetjes te zetten.

Inderdaad oma-Dina, een wandeling die wij ook graag doen van De Panne tot Bray-Dune, eerst een stuk over de betonboord en dan het strand op maar dan liefst niet in de zomer, te druk.
Oud maar niet Out

Michelly

13 jun 2021, 22:20

AfbeeldingCorry
ik wil jou en Stafke ook van harte proficiat wensen men jullie 60ste huwelijksverjaardag. Ben te laat maar je weet wel dat dit van harte gemeend is.
Michelly

P.S. Ik schenk je een boeket ooit van jou ontvangen.
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

corry

14 jun 2021, 06:33

Goedemorgen,

Bedankt Michelly
Afbeelding

corry

14 jun 2021, 06:45

Weer vroeg op, zal blij zijn dat het woensdag is , Staf heeft het moeilijk ik moet een beetje op mijn tellen passen is nogal kort van stof. Alle begrip en toch nu en dan word het mij ook teveel.
Nieuwe pacemaker en bloedtransfusie zal het makkelijker voor hem maken.

Wat een zalig weertje, volgende week samen met nog een buurvrouw op bezoek bij Betty en Roger.
Staf gaat niet mee wij gaan met de tram, samen toosten en iets gaan eten, veel te vermoeiend voor hem.

Michelly, gaat het een beetje ?
misschien zien we mekaar aan zee, september onze maand van ontmoetingen.🤞

Groetjes

Corry

meme-rietje

14 jun 2021, 08:49

goeie morgen allemaal
en nu koffie met een stukje

Afbeelding

Ritavdm

14 jun 2021, 12:27

Goeie middag

Gisteren een dag met een gouden randje gehad samen met de twee dochters,twee schoonzoons en de twee kleinkinderen.
Zulke dagen zouden er meer mogen zijn.

Vandaag weer alles zijn gewone gangetje : voormiddag hh en namiddag naar buiten :wink:
straks dus de fiets op, eerst flink smeren :wink:
Oud maar niet Out

vera-maria

14 jun 2021, 16:49

Goede namiddag allemaal!
Wij zijn al naar zee geweest vandaag, wegens de warmte waren we al om 9u vertrokken voor een fikse wandeling in Nieuwpoort, we hadden bijna 12000 stappen op de teller!
We zijn iets gaan drinken aan de dijk in de schaduw, ik had een jeans aan want ik had gedacht dat het ging frisser zijn aan zee, niet dus en daarmee wou mijn echtgenoot dat ik een short kocht, ik heb dat dus niet hé een short!
Heb er ene gekocht met bijpassend topje, helemaal in roze ben precies een suikerspin :lol:
We zijn na de aankoop dan weer naar onze auto gestapt, was weer een paar kilometer stappen en heb dan thuis voor eten gezorgd, verse boontjes met gestoomde zalm en was na tweeën als we konden eten!
En voor vaderkesdag zijn we iets gaan eten op zaterdag want het restaurant waar we gingen eten is gesloten op zondag…en heb mijn nieuw kleedje aangedaan die ik onlangs kocht in Sluis…zal het eens showen…
Afbeelding
Heb er complimenten mee gekregen in het restaurant…ik vind het zelf heel mooi met die bloemenrok want meestal draag ik effen! Maarja smaken verschillen hé misschien vinden jullie het wel niet mooi!
Mijn wasmachine tuut dus ik ga de was buiten ophangen tot later daag…
You only have one life...live it!

Ritavdm

15 jun 2021, 08:00

Goede ietwat frissere morgen

Goed om ff af te koelen :wink:

Heel mooi kleedje Veve maar jij staat denk ik echt met alles, je hebt er ook het ideale figuurtje voor hé.

Corry, nog één nachtje geduld en je krijgt een vernieuwd :wink: Stafke terug.
Oud maar niet Out