In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: pastinaak is inderdaad een grote witte wortel, heb daar vandaag soep van gemaakt , echt lekker. Als jullie het recept willen , moet je het maar zeggen. Ik heb die staan in de tuin, groeit hier goed.
Oma-C: het kaartje zal hier wel 1 dezer dagen toekomen , bedankt .
Vandaag bezoekje gebracht aan vader, vond dat hij bleek zag . Gisteren hebben alle bewoners hun 3de coronaspuit gekregen .Naar het schijnt zijn er verschillende ziek van.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive: pastinaak is inderdaad een grote witte wortel, heb daar vandaag soep van gemaakt , echt lekker. Als jullie het recept willen , moet je het maar zeggen. Ik heb die staan in de tuin, groeit hier goed.
Oma-C: het kaartje zal hier wel 1 dezer dagen toekomen , bedankt .
Vandaag bezoekje gebracht aan vader, vond dat hij bleek zag . Gisteren hebben alle bewoners hun 3de coronaspuit gekregen .Naar het schijnt zijn er verschillende ziek van.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren niet kunnen strijken. Maar dus vandaag om 06:15H opgestaan, was toch klaarwakker, en meteen eraan begonnen. Eerst de dekbedhoes gestreken en dan de slopen, die lagen er al van dinsdag of woensdag
Gisteren nog een mooi bloemstuk gaan halen, manlief vond de glazen bokaal beter op tafels staan dan op de kast. Vond ik ook, maar dan moest ik wel een ander hebben voor op de kast. Die bloemenwinkel is echt wel goedkoop. Heb dan een vrij groot stuk gekocht dat prachtig staat op de kast. En dat kan ik later buitenzetten.
We wouden nog iets gaan drinken op een terras. Die dame van de taverne is altijd zo enorm vriendelijk en als we Matice bij hebben, krijgt hij daar altijd een grote hondensnoep en vers water. Enfin, ik vond dat zij ook wel eens in de bloemetjes kon gezet worden en kocht in de bloemenwinkel zo'n lief klein plantje met 2 mini pompoentjes. Ik gaf het haar af en het leek wel of ze een miljoen gekregen had, ze was er oprecht blij mee en zelfs een beetje aangedaan. Vind dat dat een goed gevoel heeft, iets geven aan een ander.
Straks naar de hondenschool. Eerst het licht HH doen en dan genieten van een mooie namiddag.
Ik wens iedereen die het nodig heeft of hun dierbaren heel veel beterschap wensen. En voor iedereen een stevige knuffel.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen seizoentjes,
een zonnige groet van hieruit
ik hoop dat de zon blijft...
dan proberen wandelen deze namiddag
Hier is de strijk al gedaan, mooi werkje
lief van jou clive om die dame een plezier te doen
je ziet het nog weinig tegenwoordig,
mensen spreken nog amper tegen elkaar
Dag Bekske, weer een mooi plaatje, dank u...
anjelierken, lekkere soep gemaakt, en wat je
invriest daar ben je later nog blij mee
Helena, nog goed gewerkt in de tuin...
gelukkig is het nog mooi weer, voor die werkjes
is het wel nodig...het is niet leuk als alle bollen
en knollen uit het slijk moeten gehaald worden
ik denk dat het er zelfs nog warm aan was
Ik hen gisterenbericht gekregen dat ik op donderdag a.s.
mijn 3e coronaprik mag gaan halen...
en de griepspuit nog, en bloedafname als het lukt...
we blijven bezig...
Groetjes alle seizoentjes en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
ben er net uitgerold. ventje wil nog niet. okè ik heb toch weinig afwas van de pulled pork.
vandaag orloff. die kan in zijn aluminium schaaltje klaargemaakt worden. ook weinig afwas. gisteren wilde ventje een halve kilo kippengehakt opeten als avondmaal maar ik had dat gehakt voorzien voor het zelf maken van hamburgers. niet voor ventjes maag. hij had al bijna een doosje minolette chocolaatjes naar binnen gespeeld! we zijn gisteren een uurtje gaan liggen. ik begin te denken dat het moe zijn aan die leffe ligt. zou hier moeten stofzuigen maar het is sabbatdag. gisteren heeft ventje achter zijn commode gestofzuigd maar vergeten het tapijt aan mijn bed mee te nemen.
buren waren gisteren nog aan de afdaken van hun garages bezig. hopelijk is het nu gedaan met geklop. dat van buurman v en diens buur is afgewerkt met een soort rand over het dak. ze hebben dat ook gedaan met hun kot indertijd en zijn in de schijdingsmuur moeten schijven om dat dicht te maken. in feite kon ik neen gezegd hebben, maar ik weet niet of het de mijne is. ik denk van wel gelijk de betonnen "steunstaven" aan mijn kant zijn. in engeland beweerde de buurvrouw dat haar schutting de mijne was, terwijl het in feite omgekeerd was en de huisbaas dan natuurlijk weinig wilde doen dan hem met mijn planken te ondersteunen. uiteindelijk heeft de nieuwe huurder met zijn eigen geld daar een stuk houten schutting gezet. hij was het gezeur van Jill en de weigering van de huisbaas beu denk ik. ze zijn daar maar een jaar gebleven. het waren amerikanen die nog niet naar huis konden. ik denk dat n° 27 zijn kas wel aan het opvreten was want die haatte amerikanen. Toen de amerikaanse treinspotter die op het eind woonde toch de bbq op de queen bezocht stopte die met praten. ik ben nog gaan kijken naar zijn tuin. dat was mooi in terrassen gelegd en makkelijk in onderhoud. terwijl vroeg ik of hij speciaal glas had want er stond een extra glasraam voor zijn ramen. ja, dat was dempend driedubbel glas zei hij. speciaal moeten laten maken omdat dit beter was voor de ornamentjes van zijn vrouw als de trein tuutende voorbijdenderde. die spoorwegmannen wisten waar de treinspotters woonden. ze schreven dan het nummer van een locomotief op en maakten er normaal een foto van. hij zou nog eens langs komen zei hij om een album te tonen en zijn hobby verder uit te leggen maar dat is er nooit van gekomen.
Clive: ik vind dat een mooi gebaar van jou; aan de uitbaatster denken. toen ik een kerstkaartje aan Peter gaf begreep hij het niet. tot ik uitlegde dat ik als klant dit zelfgemaakt kaartje aan de handelaars gaf waar ik naartoe ging. hij bedankte me en het heeft een tijdje aan de retrosnoepjesbakken gestaan. verleden jaar moest ik er niet veel maken. veel handelaars waren dicht. ( kapster en 't zonnehuis) dat doet me er aan denken dat ik eens aan schoonbroer ga moeten vragen of een zonnebank ( niet gesloten) mij zou helpen in de koude maanden tot ik weer 9 beurten heb. ( dit door een vergissing van de vorige kinè)
Anjelier: hoe smaakt die pastinaak eigenlijk? want als ik ventje die soep zou willen voorzetten moet ik ongeveer de smaak weten anders mag ik ze zelf opeten.
Oma C: mijn dokter heeft nog geen woord gerept voor een derde spuit en die van mijn moeder ook niet.
nu ga ik het aperitiefhapje uithalen zodat het klaar is voor de aperitief. kaas en salami acclimatiseren smaakt dan beter dan koud.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe.
ben er net uitgerold. ventje wil nog niet. okè ik heb toch weinig afwas van de pulled pork.
vandaag orloff. die kan in zijn aluminium schaaltje klaargemaakt worden. ook weinig afwas. gisteren wilde ventje een halve kilo kippengehakt opeten als avondmaal maar ik had dat gehakt voorzien voor het zelf maken van hamburgers. niet voor ventjes maag. hij had al bijna een doosje minolette chocolaatjes naar binnen gespeeld! we zijn gisteren een uurtje gaan liggen. ik begin te denken dat het moe zijn aan die leffe ligt. zou hier moeten stofzuigen maar het is sabbatdag. gisteren heeft ventje achter zijn commode gestofzuigd maar vergeten het tapijt aan mijn bed mee te nemen.
buren waren gisteren nog aan de afdaken van hun garages bezig. hopelijk is het nu gedaan met geklop. dat van buurman v en diens buur is afgewerkt met een soort rand over het dak. ze hebben dat ook gedaan met hun kot indertijd en zijn in de schijdingsmuur moeten schijven om dat dicht te maken. in feite kon ik neen gezegd hebben, maar ik weet niet of het de mijne is. ik denk van wel gelijk de betonnen "steunstaven" aan mijn kant zijn. in engeland beweerde de buurvrouw dat haar schutting de mijne was, terwijl het in feite omgekeerd was en de huisbaas dan natuurlijk weinig wilde doen dan hem met mijn planken te ondersteunen. uiteindelijk heeft de nieuwe huurder met zijn eigen geld daar een stuk houten schutting gezet. hij was het gezeur van Jill en de weigering van de huisbaas beu denk ik. ze zijn daar maar een jaar gebleven. het waren amerikanen die nog niet naar huis konden. ik denk dat n° 27 zijn kas wel aan het opvreten was want die haatte amerikanen. Toen de amerikaanse treinspotter die op het eind woonde toch de bbq op de queen bezocht stopte die met praten. ik ben nog gaan kijken naar zijn tuin. dat was mooi in terrassen gelegd en makkelijk in onderhoud. terwijl vroeg ik of hij speciaal glas had want er stond een extra glasraam voor zijn ramen. ja, dat was dempend driedubbel glas zei hij. speciaal moeten laten maken omdat dit beter was voor de ornamentjes van zijn vrouw als de trein tuutende voorbijdenderde. die spoorwegmannen wisten waar de treinspotters woonden. ze schreven dan het nummer van een locomotief op en maakten er normaal een foto van. hij zou nog eens langs komen zei hij om een album te tonen en zijn hobby verder uit te leggen maar dat is er nooit van gekomen.
Clive: ik vind dat een mooi gebaar van jou; aan de uitbaatster denken. toen ik een kerstkaartje aan Peter gaf begreep hij het niet. tot ik uitlegde dat ik als klant dit zelfgemaakt kaartje aan de handelaars gaf waar ik naartoe ging. hij bedankte me en het heeft een tijdje aan de retrosnoepjesbakken gestaan. verleden jaar moest ik er niet veel maken. veel handelaars waren dicht. ( kapster en 't zonnehuis) dat doet me er aan denken dat ik eens aan schoonbroer ga moeten vragen of een zonnebank ( niet gesloten) mij zou helpen in de koude maanden tot ik weer 9 beurten heb. ( dit door een vergissing van de vorige kinè)
Anjelier: hoe smaakt die pastinaak eigenlijk? want als ik ventje die soep zou willen voorzetten moet ik ongeveer de smaak weten anders mag ik ze zelf opeten.
Oma C: mijn dokter heeft nog geen woord gerept voor een derde spuit en die van mijn moeder ook niet.
nu ga ik het aperitiefhapje uithalen zodat het klaar is voor de aperitief. kaas en salami acclimatiseren smaakt dan beter dan koud.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe.
Cats Rule!
-
M-M schrijft:
M-M ik kreeg bericht van de Vlaamse overheid...
Agentschap Zorg en Gezondheid en daar
kon ik een dag en uur kiezen wanneer ik
een prik kon komen halen en dat heb ik gedaan
Fijne zondag verder en geniet van 't zonnetje
M-M ik kreeg bericht van de Vlaamse overheid...
Agentschap Zorg en Gezondheid en daar
kon ik een dag en uur kiezen wanneer ik
een prik kon komen halen en dat heb ik gedaan
Fijne zondag verder en geniet van 't zonnetje
-
Hallo iedereen,
Clive: als iemand oprecht blij is met een cadeautje, heb je daar zelf ook een goed gevoel bij .En vooral het was
onverwacht , de uitbaatster zal blij verrast geweest zijn . En inderdaad het wordt veel te weinig gedaan .
Straks komen de kinderen, is ook al een tijdje geleden dat ze nog eens langskwamen . Heb een ananastaart gebakken , vind iedereen lekker .
MM: nu hebben wij net soep gegeten om de smaak te kunnen bepalen
. Die soep ziet er witgeelachtig uit en romig en de smaak is zacht , de smaak van pastinaak komt erdoor . Is een heel klein beetje pittig, is wel een smaakvolle soep, zou ook wel passen op een feest. Hopelijk ben je hier iets mee .
Het recept:
2 kleine pastinaken of 1 grote pastinaak, 2uien, 4 stengels witte selder, 1 grote wortel, 1 liter water, 1 liter melk, 4 kippenbouillonblokjes, 0,5 citroen, peper, boter .
Rasp de pastinaak, pel de ui, spoel de selder en schil de wortel . Snijd de groenten in stukken. Stoof de groenten aan in boter. Giet er een weinig citroensap over . Voeg het water toe en de kippenbouillonblokjes. Laat de soep 30 min. koken . Mix de soep en voeg de melk toe . Laat nog even opwarmen ( NIET meer koken, want gaat schiften door het citroensap).
Clive: als iemand oprecht blij is met een cadeautje, heb je daar zelf ook een goed gevoel bij .En vooral het was
onverwacht , de uitbaatster zal blij verrast geweest zijn . En inderdaad het wordt veel te weinig gedaan .
Straks komen de kinderen, is ook al een tijdje geleden dat ze nog eens langskwamen . Heb een ananastaart gebakken , vind iedereen lekker .
MM: nu hebben wij net soep gegeten om de smaak te kunnen bepalen
Het recept:
2 kleine pastinaken of 1 grote pastinaak, 2uien, 4 stengels witte selder, 1 grote wortel, 1 liter water, 1 liter melk, 4 kippenbouillonblokjes, 0,5 citroen, peper, boter .
Rasp de pastinaak, pel de ui, spoel de selder en schil de wortel . Snijd de groenten in stukken. Stoof de groenten aan in boter. Giet er een weinig citroensap over . Voeg het water toe en de kippenbouillonblokjes. Laat de soep 30 min. koken . Mix de soep en voeg de melk toe . Laat nog even opwarmen ( NIET meer koken, want gaat schiften door het citroensap).
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ben moe. Toch seffens nog deel twee van de border in orde brengen.
Ben benieuwd hoe het volgende week met het alarmsysteem gaat uitpakken.
Kleinzoon heeft nu de app op zijn smartphone staan en zou vanuit zijn kamer het alarm kunnen afzetten.
Hoplijk vergeet hij het niet.
Nu ja, morgen moet ik zelf ook op tijd eruit want poets komt.
Er hangen ook twee wasjes uit.
De strijk blijft geduldig wachten.
Nog even en de tuinactiviteiten vallen stil.
Dan wordt het weer andere werkjes inhalen.
Ik zie me nog niet van achter de sansevieria in mijn luie stoel zitten...
Ben benieuwd hoe het volgende week met het alarmsysteem gaat uitpakken.
Kleinzoon heeft nu de app op zijn smartphone staan en zou vanuit zijn kamer het alarm kunnen afzetten.
Hoplijk vergeet hij het niet.
Nu ja, morgen moet ik zelf ook op tijd eruit want poets komt.
Er hangen ook twee wasjes uit.
De strijk blijft geduldig wachten.
Nog even en de tuinactiviteiten vallen stil.
Dan wordt het weer andere werkjes inhalen.
Ik zie me nog niet van achter de sansevieria in mijn luie stoel zitten...
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Anjelier, dank je wel voor het recept. Ga deze soep echt wel eens maken op voorwaarde dat ik pastinaak vind.
Het moet niet altijd tomaten- of groentesoep zijn. Maar doe dat wel graag, soep maken en lust dat ook graag.
Gisteren heeft Matice weer heel erg goed zijn best gedaan met manlief op het plein. Ga er me deze week echt mee bezig houden, zijn apport eens echt goed oefenen. Heb daar vorige week speciaal een balletje met een koordje voor gekocht. Maar dat moet ik apart houden en wegstoppen, zodat hij weet dat dit speeltje enkel dient om te " werken ". Tussen grote aanhalingstekens. Tenslotte blijft het een spelletje. Maar de rest van zijn oefeningen heeft hij goed gedaan. Enkel bij de oproep rende hij niet naar manlief, maar hij had mij in een ooghoek gezien en hij kwam naar mij toelopen in plaats van naar manlief. Heb hem dan terug gestuurd naar manlief. En dat deed hij ook.
Zo, het is al na 08:00H, ga mijn haren wassen en douchen en dan meteen boven al alles doen waaronder een grote strijk wegleggen. Weet al wat ik ga aantrekken, mag iets comfy's zijn. Ga nog een machine was instoppen, kom toe met 1 machine. En de droge was dan onmiddellijk strijken en de natte ophangwas, strijk ik morgen voordat ik naar de kine ga.
Ik wens iedereen , zonder namen, een prettig begin van de nieuwe week. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie hem nodig heeft.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
De stofzuiger zoemt, de vuilbakjes zijn al leeg gemaakt.
Het gaat goed vooruit hier.
Nu ben ik al twee van mijn mooie maskertjes verloren.
Daar is dan al een zoektocht naar ondernomen, vruchteloos.
Zal nog een paar mantelzakken moeten doorzoeken.
De bestelling van vers&gezond is aangepast.
Wat moet ik met een knolselder in mijn eentje.
Vervangen door aardappelen.
Was ik gisteren vergeten.
Als je je niet aan de volgorde van altijd houdt is dat gevaarlijk.
Het is hier mooi buiten.
Gisteren een mooie zonsondergang en vanmorgen een heel mooie zonsopgang.
Toen ik ging slapen piepte de volle maan achter het huis van de buren.
Net een postkaart.
Vandaag naar de supermarkt met de auto want ik heb zware dingen nodig.
Ben eens benieuwd hoe het zaterdag gaat uitdraaien.
Oudste wil zelf wafels bakken en geen diepvrieswafels.
Zal toch maar enkele indoen voor je weet maar nooit.
Zelf mijn wafelijzer uit halen en even voor proberen.
Zonnige dag nog aan iedereen.
Het gaat goed vooruit hier.
Nu ben ik al twee van mijn mooie maskertjes verloren.
Daar is dan al een zoektocht naar ondernomen, vruchteloos.
Zal nog een paar mantelzakken moeten doorzoeken.
De bestelling van vers&gezond is aangepast.
Wat moet ik met een knolselder in mijn eentje.
Vervangen door aardappelen.
Was ik gisteren vergeten.
Als je je niet aan de volgorde van altijd houdt is dat gevaarlijk.
Het is hier mooi buiten.
Gisteren een mooie zonsondergang en vanmorgen een heel mooie zonsopgang.
Toen ik ging slapen piepte de volle maan achter het huis van de buren.
Net een postkaart.
Vandaag naar de supermarkt met de auto want ik heb zware dingen nodig.
Ben eens benieuwd hoe het zaterdag gaat uitdraaien.
Oudste wil zelf wafels bakken en geen diepvrieswafels.
Zal toch maar enkele indoen voor je weet maar nooit.
Zelf mijn wafelijzer uit halen en even voor proberen.
Zonnige dag nog aan iedereen.
-

Goede morgen alle seizoentjes,
helena, je kan met de knolselder soep maken
je vindt veel recepten bij volgend adres:
http://blog.seniorennet.be/jenthes_keuken/
en mondmaskers vindt je misschien ook
nog terug in handtassen
clive wij hebben ook goede en minder goede dagen
bij Matice zal dat ook zo zijn..
anjelierken dank voor je recept voor pastinaaksoep,
ik ga het zeker proberen, nu je die wortels in elke
supermarkt vindt, ziet er lekker uit...ik moet wel
invriezen want voor mij alleen...
Bekske, wat een mooi plaatje weerom, dank u
altijd mooi hé met bloemen...
alle maatjes een fijne nieuwe werkweek... wat gaat het snel...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
geen wonder dat ik last had om terug in slaap te komen. de maan is 94% vol. dacht al vannacht dat ik een lichtje zag op de metalen schoorsteenbuis van buurman v's pelletkachel. en inderdaad dankzij mij app en wat Helena vertelde ventje heeft weer geen goesting in opstaan. hij heeft een nieuwe kabel voor zijn dvd-speler besteld en dat zou woensdag toekomen. dinsdag is het voetbal dus moet hij zich vanavond ook maar bezig houden met u-tube.
Gimly heeft alles gekregen, inclusief knuffel. hij geeft mij dan een pootje. echt waar! welliswaar al liggend. en ik pak zijn pootje en dan krult hij zijn klauwtjes omheen. we gaan een nieuwe zak korrels moeten opendoen. gelukkig heb ik vandaag ook weinig afwas maar dan zal de hamburgervorm erbij komen. moet deze ook panneren. ik denk niet dat ik nog panko heb maar gewoon panneermeel. ik gebruik liever panko. ik denk dat ik eens puree in die wafelvorm ga doen en die eerst laten opstijven en dan in de pan in een laagje olie.
In engeland aten de kinderen ( en ook volwassenen) die pureewafels met bonen in tomaten saus. ik lust geen witte bonen in tomatensaus, ventje wel. meestal was dat een 4 uurtje voor de kinderen want dan was school uit. wat er ook gegeten werd, waren gepofte aardappelen met kaas erover of weer die bonen in tomatensaus. als ik een gepofte patat zou klaarmaken zou daar spekblokjes in zitten. weer een maaltijd albeit wel niet een gezonde. we zijn ooit met buren naar de cosco geweest en daar in de cafetaria aten zij zo'n patat met twee! er lag ook extreem vettige amerikaanse pizza. wij hebben bedankt. ook Jill en Mark waren eens mee en Mark wilde naar een Pub gaan luchen daar niet ver van die cosco, maar David en Cilla aten ook daar. Mark was niet alleen teleurgesteld maar ook boos omdat David zo'n duitenkliever was. hij ging in een winkel steevast naar de afgeprijsde artikelen terwijl hij zwom in de centen. ( heb ik dat al verteld? kan zijn hoor) Toen ventje in kososvo zat, nam David me eens mee op leveringsronde in London. hij kocht in M&S stamrozen aan -30% voor Cilla. Lunch was een sinaassapje in brik ( zo'n kleintjes) en een voorverpakt gember koekje. ik heb die dag niets gegeten. ik kende al het verhaal van Mark dus ik verwachtte niet dat hij ineens met mij naar een pub zou gaan lunchen. ik had amper geld bij, dus zou hij wel hebben moeten betalen. ik had de kans van die driehoekige sandwisches te kopen in M&S maar geen van hen vond ik apetijtelijk. in een van die wijken waar david moest leveren was het letterlijk 'zoek een witte man'. was dan ook blij dat we die wijk achter de rug hadden. op een van de vtm's zenden ze horrorhuurders en huisjesmelkers uit. dat zijn typische tafelrelen die ik ook zag.
de ene na de andere vreemde supermarkt ( Jill noemde ze stiekem de winkeltjes van osama) maar in die supermarktjes kon je wel bijna alles krijgen. een beetje zoals de act*on bij ons.
moet vandaag nog twee films opnemen. ventje raakt door de zijne heen want in de boekjes staat meestal iets dat hij al gezien heeft of in zijn bezit heeft.
ventje is bezig met de dvd-kast te herschikken.
die moet nog douchen en daarna ik. de thermolactyl piyama was een beetje te groot en dus heb ik er een neep ingenaaid met de hand. voor het eerst dat hulpje voor de draad door de naald te rijgen gebruikt en 't is gelukt ook. en nu zakt die broek niet meer af. maar het bovenstuk is wel passend.
die kruipt niet omhoog op mijn rug.
morgen komt de diepvries en ik weet niet of we iets nodig hebben. het orlofgebraadje was een beetje gekrompen en iets te droog.
morgen eten we een kaaspizza met gorgonzola. woensdag spaghetti.
ik ga mijn goede morgen plaatje gaan zetten. daarna het einde van pacific bay spelen en choices. die laatste speelde ik al op de gsm als ik in een wachtzaal zat. ook eens naar de boerderij al heb ik nog geen 1 kip gevangen! ik vind de uitdaging met de ontsnapte zoodieren beter. er is volgens ventje een update klaar waar weer nieuwe producten en een machine aanwezig zijn een ook andere huisdieren. ik ben er net in geslaagd mijn donutmaker te zetten.
ga mijn sapje drinken en dan pillen + bramen voor onbijt. mijn peren zijn nog te hard maar ik heb geen fruitmand.
Anjelier: als die soep pikante smaak heeft dan zal het wel in orde zijn voor ventje!
Fijne dag seizoentje en keep Safe!
geen wonder dat ik last had om terug in slaap te komen. de maan is 94% vol. dacht al vannacht dat ik een lichtje zag op de metalen schoorsteenbuis van buurman v's pelletkachel. en inderdaad dankzij mij app en wat Helena vertelde ventje heeft weer geen goesting in opstaan. hij heeft een nieuwe kabel voor zijn dvd-speler besteld en dat zou woensdag toekomen. dinsdag is het voetbal dus moet hij zich vanavond ook maar bezig houden met u-tube.
Gimly heeft alles gekregen, inclusief knuffel. hij geeft mij dan een pootje. echt waar! welliswaar al liggend. en ik pak zijn pootje en dan krult hij zijn klauwtjes omheen. we gaan een nieuwe zak korrels moeten opendoen. gelukkig heb ik vandaag ook weinig afwas maar dan zal de hamburgervorm erbij komen. moet deze ook panneren. ik denk niet dat ik nog panko heb maar gewoon panneermeel. ik gebruik liever panko. ik denk dat ik eens puree in die wafelvorm ga doen en die eerst laten opstijven en dan in de pan in een laagje olie.
In engeland aten de kinderen ( en ook volwassenen) die pureewafels met bonen in tomaten saus. ik lust geen witte bonen in tomatensaus, ventje wel. meestal was dat een 4 uurtje voor de kinderen want dan was school uit. wat er ook gegeten werd, waren gepofte aardappelen met kaas erover of weer die bonen in tomatensaus. als ik een gepofte patat zou klaarmaken zou daar spekblokjes in zitten. weer een maaltijd albeit wel niet een gezonde. we zijn ooit met buren naar de cosco geweest en daar in de cafetaria aten zij zo'n patat met twee! er lag ook extreem vettige amerikaanse pizza. wij hebben bedankt. ook Jill en Mark waren eens mee en Mark wilde naar een Pub gaan luchen daar niet ver van die cosco, maar David en Cilla aten ook daar. Mark was niet alleen teleurgesteld maar ook boos omdat David zo'n duitenkliever was. hij ging in een winkel steevast naar de afgeprijsde artikelen terwijl hij zwom in de centen. ( heb ik dat al verteld? kan zijn hoor) Toen ventje in kososvo zat, nam David me eens mee op leveringsronde in London. hij kocht in M&S stamrozen aan -30% voor Cilla. Lunch was een sinaassapje in brik ( zo'n kleintjes) en een voorverpakt gember koekje. ik heb die dag niets gegeten. ik kende al het verhaal van Mark dus ik verwachtte niet dat hij ineens met mij naar een pub zou gaan lunchen. ik had amper geld bij, dus zou hij wel hebben moeten betalen. ik had de kans van die driehoekige sandwisches te kopen in M&S maar geen van hen vond ik apetijtelijk. in een van die wijken waar david moest leveren was het letterlijk 'zoek een witte man'. was dan ook blij dat we die wijk achter de rug hadden. op een van de vtm's zenden ze horrorhuurders en huisjesmelkers uit. dat zijn typische tafelrelen die ik ook zag.
de ene na de andere vreemde supermarkt ( Jill noemde ze stiekem de winkeltjes van osama) maar in die supermarktjes kon je wel bijna alles krijgen. een beetje zoals de act*on bij ons.
moet vandaag nog twee films opnemen. ventje raakt door de zijne heen want in de boekjes staat meestal iets dat hij al gezien heeft of in zijn bezit heeft.
ventje is bezig met de dvd-kast te herschikken.
die moet nog douchen en daarna ik. de thermolactyl piyama was een beetje te groot en dus heb ik er een neep ingenaaid met de hand. voor het eerst dat hulpje voor de draad door de naald te rijgen gebruikt en 't is gelukt ook. en nu zakt die broek niet meer af. maar het bovenstuk is wel passend.
die kruipt niet omhoog op mijn rug.
morgen komt de diepvries en ik weet niet of we iets nodig hebben. het orlofgebraadje was een beetje gekrompen en iets te droog.
morgen eten we een kaaspizza met gorgonzola. woensdag spaghetti.
ik ga mijn goede morgen plaatje gaan zetten. daarna het einde van pacific bay spelen en choices. die laatste speelde ik al op de gsm als ik in een wachtzaal zat. ook eens naar de boerderij al heb ik nog geen 1 kip gevangen! ik vind de uitdaging met de ontsnapte zoodieren beter. er is volgens ventje een update klaar waar weer nieuwe producten en een machine aanwezig zijn een ook andere huisdieren. ik ben er net in geslaagd mijn donutmaker te zetten.
ga mijn sapje drinken en dan pillen + bramen voor onbijt. mijn peren zijn nog te hard maar ik heb geen fruitmand.
Anjelier: als die soep pikante smaak heeft dan zal het wel in orde zijn voor ventje!
Fijne dag seizoentje en keep Safe!
Cats Rule!
-

Hallo iedereen,
MM: die soep heeft een lichte pikante smaak , denk wel dat je ventje het zal lusten.
Clive: de pastinaak vind je nu in de supermarkt of groentenwinkel , is 1 van de vergeten groenten.
Oma-C: het is een lekker soepje, ik heb het zelf nog nooit ingevroren, weet niet hoe het eruit komt met de melk en het citroensap.
Bekske: weeral een mooi plaatje, een fijn begin van de week.
Straks gaan we fietsen , het weer is goed , voor de volgende dagen voorspellen ze regen . Manlief heeft al een route in gedachten.
Manlief heeft een nieuwe batterij gestoken in die rookmelder die onlangs s 'nachts afging, en die werkt terug, heeft hem opgehangen in de berging, daar hing nog geen .