In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

13 apr 2022, 13:47

Dag seizoentjes allemaal :
Kom ook nog eens piepen hier :
Ik ben blij dat ik goed nieuws over mijn kat .Vandaag had ik een afspraak voor haar bij de DA want ze liep soms zo raar in een kringetje. Ik vreesde al voor een hersenletsel. Maar een week geleden is ze gevallen en daarbij heeft ze waarschijnlijk haar L achterpootje bezeerd. Ze heeft nu een pijnstiller injectie gekregen en pilletjes voor een week . Daarna pilletjes voor de gewrichten .. Poes is ongeveer 10 jaar oud .. Ik vroeg aan de DA of ze van die pilletjes ook voor mij had ;-) ;-) Maar dat zal ik morgen aan mijn huisarts moeten vragen ..
Prijs voor de verzorging en behandeling van poes : 109 EU .. Maar ben zo blij dat ik nu weet wat het is en dat het weer goed komt .
Ik hoop dat met jullie ook alles redelijk goed gaat , in de mate van het mogelijke ...
Groetjes aan iedereen !!

wilde eend 2

13 apr 2022, 14:21

Dank aan Clive en MJ voor de mooie paaswensen ! :-)
Ook aan Bekske voor de mooie lente foto's !
Afbeelding

Helena van Troje

13 apr 2022, 15:24

MM voor die kattenkots op het kokosmatje:
Keukenpapier erover en laten indrogen.
Als het droog is met een ruwe borstel alles losmaken en dan stofzuigen.
Tip van onze jongste met zijn kots en naast de bak k.. kat...
Poes is dus in de Paasvakantie niet op logement geweest en het is weer van dat:
andere kat plast weer naast de bak, en in de gang bij voorkeur.
Meestal als die een tijdje uit mekaar gehaald worden gaat het weer beter.
Nu was vriendin vergeten het zilverpapier terug te leggen aan de achterdeur.
Wat een strook aluminiumpapier kan doen...

Anjelier de slakken en kattenstaarten, ik heb het opgegeven.
De paardenbloem in de voortuin zorgen voor een kleurige noot...
Ik had die ruim uitgeschopt in de herfst, maar blijkbaar is dat ook geen oplossing.

De zon doet heel erg haar best, maar het lukt ze niet van er door komen.

Ik ga verder beneden dweilen, al had ik gepland boven te stofzuigen...
Kwestie van organisatie :oops:

Prettige dag nog verder voor iedereen.

anjelier

13 apr 2022, 18:56

Afbeelding

Hallo iedereen,

HVT: bij zoonlief heb ik de strijd gewonnen met de kattenstaarten. Sinds die in hun huis wonen, trok ik bijna wekelijks de kattenstaarten uit. Nu 5 jaar later komen er geen meer uit. De bodembedekkers zijn ook mooi dichtgegroeid.

Wilde eend2: wat goed nieuws van poes. Binnenkort is ze weer de oude.

Oma-C: die witte bolletjes bijeen heb ik ook al gezien, ik wist niet dat dat slakkeneitjes waren.
Slakken vangen met bier heb ik vroeger ook nog gedaan, heeft wel succes, is natuurlijk wel een gans gedoe.
Dank je wel voor de tips.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

14 apr 2022, 08:22

Afbeeldinganjelier je heb een pb

clive

14 apr 2022, 08:36

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, wat een opluchting wat poes betreft. Nog zielig, maar gelukkig geen hersenletsel. Haar pootje geneest wel. Matice heeft ook eens een lichte verstuiking gehad een hele tijd geleden. Was tijdens de wandeling in het bos in een putje getrapt. Dat viel me later in. Zijn toen ook naar de dierenarts geweest. En ja als je naar de dierenarts gaat is dat meteen een flinke hap uit je budget. En meestal hebben die iets aan de hand als het avond of weekend is. Onze Matice toch.

Ga het kort houden vandaag. Heb gisteren weinig kunnen doen. Vandaag de schade inhalen.
Liefs aan jullie allemaal en een dikke knuffel voor iedereen.

Oma-C

14 apr 2022, 08:53

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes
Een stralende zon al heel vroeg in de morgen
Ik stuur jullie allemaal een zonnige dag met
veel zonnestralen, geniet ervan... als je kan
Ik ga dat zeker doen met een mooie wandeling
straks na de huistaken, elke dag is er een
denk ik dan en wie weet wat komt er morgen... :roll: :wink:

Allemaal veel sterkte met onkruid in de tuin...
geluk als je het weg krijgt maar het vraagt
heel veel moeite en werk :roll:
Sterkte ook voor de poezen met vervelende
kwalen, ja die beestje kunnen het niet zeggen hé

Allemaal een fijne donderdag, hier zijn de
vuilkarren alweer om de zakken op te halen....
opgeruimd staat netjes :wink:
hier geen nieuws.....groetjes allen en tot...... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

14 apr 2022, 10:43

Als ik buiten kijk zie ik de grote zomereik in de tuin van de buren.
Ongelooflijk hoe groen die er op een paar weken uitziet!
De seringen staan in knop.
De rhododendron van de andere buur piept uitbundig door de afsluiting.
Daar gaan veel bloemen aan komen, waarvan ook genot van heb.
De pioenen groeien met centimeters per dag.
Overal piepen de vergeet-mij-nietjes tussendoor.
Nooit geplant, komen van bij de buurvrouw.
De narcissen en de hyacinten in de border zijn op hun retour.
De tulpen krijgen kleur en straks staan die helemaal open.

Die Willem de Zwijger van je tekstje oma-C heeft overschot van gelijk.

Elke morgen geniet ik heel bewust van mijn warme douche.
Al heb ik niet veel honger, ik probeer het me te laten smaken.
Het toilet was mijn beste vriend vannacht.
Hopelijk gaat het snel over, want de paashaas moet nog bevoorraad.

Geniet van het zonnetje met of zonder poezen en hondjes.

wilde eend 2

14 apr 2022, 15:04

Dank u OMa C voor de mooie spreuk !! en ook Bekske natuurlijk !!
MH : mooi al dat groen en die bloemen die open komen hé .
Ik las dat je ook de strijd hebt opgegeven tegen de " kattenstaarten" .... 8O :roll: :roll: om mismoedig van te worden , dat onkruid ..zucht ..///
Ik kan morgen gelukkig al terecht bij de podologe voor mijn rechtervoet .. Podologe is nog een oud leerling van mij . Als kleuter "rammelde" ze ook al met mijn voeten ... :D :D Nu hoop ik dat ze mij van de pijn kan verlossen . Gaan wandelen met dit mooie weer , kan helaas nu niet .. jammer .
Clive : ja, ben echt blij dat het nu beter gaat met poes. Heb ook tegelijkertijd haar urine laten onderzoeken en dat kost wel een aardig centje . Maar nu ben ik gerust dat ze weer beter wordt.
Aan alle seizoentjes : ik hoop dat bij jullie ook de zon schijnt . en dat jullie kunnen genieten in de mate van het mogelijke . Groetjes aan iedereen !!

Oma-C

14 apr 2022, 15:45

Afbeelding

Goeie namiddag allen,
Ben terug van m'n wandelingetje en heb
ondertussen boodschappen meegebracht...
Straks lekkere verse asperges klaarmaken
op z'n Vlaams met hard gekookt ei....
mmmm lekker :wink:
De rest is voor 't weekend om met gerookte
zalm klaar te maken, zo'n pak asperges
is teveel voor één keer :roll: voor mij alleen. :oops:

wilde eend, succes met de voeten, het kan deugd doen
na de verzorging.... ze kunnen het toch beter dan je zelf kan
vooral bij het ouder worden, we hebben er allemaal mee te maken :)

Allen een fijne dag verder en tot morgen...

Oma-C

14 apr 2022, 20:53

Afbeelding

Slaapwel allen... tot morgen... :wink:

clive

15 apr 2022, 07:41

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Het is nog vroeg, maar heb al heel wat gedaan. Werd wakker om 04: 30H en voelde dat ik nimmer in slaap ging vallen en dan zo maar in bed blijven liggen , kan ik echt niet. Dus dan maar opgestaan en meteen begonnen aan de strijk, daar was ik gisteren niet meer aan toe gekomen. Dus deze ligt nu mooi gestreken in de manden.
En dan heb ik de benedenverdieping volledig afgeveegd en heb dan de WC, hal en Matice zijn kamer gestofzuigd en al volledig gedweild. Toen dat gedaan was het 06:45H en was manlief ook wakker geworden. Moet nu beneden enkel nog de waskamer en de garage dweilen. En de rest stofzuigen en dan zit mijn HH erop.
Als dat gedaan is, ga ik verstandig een uurtje rusten.

Manlief was gisteren naar Antwerpen gaan werken en had hier de tram genomen. Hij stuurde me een berichtje dat hij rond 16:30H terug thuis zou zijn. Dat vond ik een prima gelegenheid om hem samen met Matice gaan af te halen aan de tram. Ik hield Matice heel kort aan de leiband, want toen de eerste tram stopte en de deuren open gingen, dacht hij dat we in de tram gingen zitten :D . Hij keek heel teleurgesteld dat deze tram zonder ons vertrok. Maar die teleurstelling verdween meteen toen de tweede tram aankwam en hij zag dat manlief daar plots was. Baasje kreeg een welkom van jewelste, de mensen die dat zagen, schoten in de lach. En natuurlijk de vragen welk ras Matice is. Neen, geen labradoodle. En al helemaal geen schapendoes. Hij werd daar geaaid en dat laat hij zich altijd welgevallen. Het is een echte aandachtszoeker met clowneske manieren. Maar het was prachtig te zien dat hij weer een glimlach op de mensen hun gezicht toverde. Zoiets is onbetaalbaar. Nu ja, eigen kind, schoon kind.

Ik wens iedereen een zonnige dag, zonder pijn of zorgen. Liefs en een dikke knuffel voor iedereen.

Bekske

15 apr 2022, 08:14

Afbeelding

Muddy Maddy

15 apr 2022, 09:36

Goede morgen seizoentjes,

ben hier terug. een dagje ervan tussen geweest om de naweeën van een korte migraine te verwerken. is waarschijnlijk door mijn nek of anders ligt het aan de kaas die ik gegeten heb. Enne dat zou een ramp zijn, ik die geen kaas meer kan eten.
ventje is naar de carref. om te kijken of ze lamsvlees hebben want ipv vis vandaag zou ik kip willen. en het liefst met Bami.
Daar we dinsdag in de late namiddag naar de notaris moeten ( allez, m'n moeder en ik) zouden ventje en ik naar de knotwilg gaan om plantjes en naar de aziatische winkel. dan zijn we mooi op tijd voor de notaris. en tijdens ons bezoek kan ventje de boodschappen gaan doen in de ldl van moeder.
moet nog mijn huwelijkscontract zoeken. de helft van de spullen die er op staan, bestaan niet meer of zijn vervangen. zelfs de monetaire waarde staat nog in Belgische Frank stel je voor! Maar ja, mijn moeder stond erop dat we met een huwelijkse voorwaarde trouwden omdat zij dat ook moest in de tijd van haar schoonmoeder ( mijn grootmoeder aan vaders kant) en omdat schoonloeder ons bekeek alsof wij arme luizen waren ( daarom moest de rekening in 3) tussen mijn moeder en schoonloeder heeft het nooit geboterd zeker niet nadat die er achter kwam dat die vent ook haar minaar was + dat schoonloeder netjes getrouwd bleef. het enige slachtoffer in die hele familie affaire was wel mijn schoonvader. moge hij in vrede rusten nu schoonloeder precies haar boontje komt om zijn loontje krijgt. en toch weet ze zich nog in de slachtofferrol te wentelen. ik denk dat neef zijn schoonouders al wel veel weten want pas midden in het feestje is die naar de tafel gekomen waar schoonbroer en schoonzus zaten en wij + corinne ( de ex van schoonbroer zijn oudste broer ) en schoonbroer zijn zus en haar vriend. om te vragen wie wie was. en wie nam het woord om ons aan hem voor te stellen? juist de minnaar. van mij zei die letterijk: dat is maar de schoondochter van ( naam van loeder)
de vader van neef zijn madam keek maar raar. allez zoiets doe je niet. want hij richtte zich tot mij. ventje zei dat is mijn vrouwtje tot de andere zijn snater erin sloeg.
enfin, dat is al voorbij.
Wilde eend: best dat je ook de urinewaarden van je poes hebt laten nakijken. sommigen vergeten dat. ons Gimly is er door. stond gisteren de boodschappen uit te laden en hij kwam kopjes gegeven aan een potje smeerboursin. daarna ging zijn klep open als ik zijn pakjes zakjes uithaalde. zeg ik tegen hem: wil je dit? kreeg ik een langgerekte miauw te horen. hij had honger. hij kreeg drie stukjes vlees en veel saus en het was op. dan heeft hij meegegeten met het hammentje. en 's avonds had ventje een brochette met kalkoenvlees mee en dat ging ook vlotjes binnen. en een potje vanille-ijs met advocaat? wat dacht je. dat ruikt heel lekker. Vinny at ook ijs maar mocht van ventje geen chocolade. en maar een paar likjes. Slagroom is ook nog zo-iets waar Vinny een moord voor ging doen.
Clive: Matice wilde dus een tramritje maken? :D ik deed dat vroeger ook, ventje gaan opwachten aan de bushalte toen de broodjeszaak van mijn vriend Steve daar nog was. die had een terrras en dus ging ik daar zitten wachten. Steve hoefde niet te vragen wat ik moest drinken want die kwam al met een Irisch coffee af. Gimly zijn dierenartse heeft een kruising tussen in haar praktijk en vroeg of er iemand wist wat het ras was. ik dacht aan Matice omdat die kruising van die hond verdacht veel op de jouwe leek dus antwoorde ik Matice. ( zijn ras dus) maar ik en vele andere waren mis. ik zou moeten zoeken op haar tijdslijn wat het nu juist was. maar hij heeft dus evenveel krullen.
Maar het is het ras van Matice niet. hij is wel niet blond van krullen. moeder Poedel was dus vreemd geweest. en omdat baasje het wilde houden is die dus bij Maya geweest voor zijn prikken. hij/zij is erg lief.
Helena: bedank je jongste eens. de vlek is eruit.
onze klokken gaan morgen naar Rome. nu ga ik eruit want pc moet een update maken.
fijne dag seizoentjes en keep safe, knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

15 apr 2022, 09:46

Afbeelding

Goede vrijdagmorgen allen,
Mijn zoon belde gisteravond dat hij corona heeft,
waar hij het heeft opgedaan weet hij niet....hij zit
steeds thuis aan z'n pc (binnen en buiten als het mooi weer is)
en verder op de boerenbuiten gaan fietsen.... onder de mensen
nog altijd met een mondkapje aan :roll: ....Ja hoe en waar krijg je het?
Ja hij moet dus in quarantaine voor 7 dagen, apart slapen en
de kamer houden...(mag wel buiten als 't weer mooi is)
Alles apart gebruiken en afstand houden....
hopelijk wordt het niet erger... :twisted:
en dan nog wat dagen zien of het over is, hopelijk krijgt zij
het dan ook niet.... da's afwachten... :(
Hij is er niet echt ziek van, heeft nog smaak en reuk alleen
een kop vol snot, dat is al lastig genoeg, maar omdat er
koorts was werd er getest......oppassen dus :?
Maar hopelijk komt dat weer goed en houdt hij er niks aan over......
dat is wel het voornaamste.

Geen paaseieren hier en afstand houden, ik wil ervan
gespaard blijven maar je kan het dus niet tegenhouden.... :?

Allen een fijne vrijdag en tot.................. :)