In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ik heb ook geluk meteen buurman naast mij hij is ene uit de duizend bij manier van spreken .Ik moet maar iets vragen en hij staat klaar .Ondanks hij veel moet werken en geen vaste uren heeft .Maar ik probeer voor hem ook goed de zijn .Want goede buren zijn goud waart en niet altijd heb je dat geluk .Mijn wandeling zit erop en straks komt de tuinman haag kort wieken en onkruid verwijderen .Vind het spijtig dat ik het zelf niet meer kan doen .GROETJE
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Mijn behandeling gisteren is ruw verstoord geweest door iemand die aan de bel hing om te reclameren over de hond die buiten was en blafte.op een gegeven moment dreigde ze ermee te politie te bellen want dat was dierenverwaarlozing volgens een amerikaanse universiteit in huppeldepup. schoonbroer zei dat hij de politie ging bellen want ze onderbrak een broodnodige behandeling. en bovendien moet mijn hond stil zijn om 10 uur, niet eerder en het is een waakhond ( noel?
). en om 9 u 30 gaat hij slapen en ik ook. ze zei dan dat ze deze zaak verder ging zetten. toen ze uit gehoorsafstand was zei schoonbroer en de psychiatrische kliniek is hier niet ver. ( klopt) dus zeker 20 min. van mijn behandeling kwijt. vader buurman kwam vragen om het nog steeds vermiste pakje en we hebben hier al zeker 14 dagen geen postbode gezien. wel is ons kat-eten geleverd maar laat in de namiddag en vandaag onze bestelde goederen. een koffiecapsulezet en een personenweegschaal die werkt op AAA batterijen. ik moet volgende maand een week later dan gewoon naar schoonbroer. hij is al in verlof van de 14 de augustus. want hemelvaartsdag zit er tussen. en nu vrijdag de nationale feestdag. ventje zal wel willen kijken. hij is nu al 2 jaar weg van het leger. en schoonbroer gaat dan ook niet werken. ik moet naar de dokter om 13 u en mijn moeder was verbaasd. zij kan ten vroegst om 14 u terecht bij de hare en moet dan soms nog wachten. van schoonmoeder terug sturen naar het hallenhuis is nog geen sprake. ze zijn nog altijd aan het experimenteren met de medicatie want de ene keer neemt ze ze in iets en de andere keer wil ze niet en houdt ze haar lippen stijf op elkaar. ja, je kan toch moeilijk een breekijzer nemen om haar mond open te wrikken en een schepje van de kinderen en het in haar mond gooien? schoonzus zei tegen ventje dat volgens haar het weer iets beter ging en ze vandaag lucide was. ze moest nog naar nichtje 1 om de tweeling te zien voor ze in bed gingen. en haar eerste kleinkind heeft ze ook al lang niet meer gezien want ze heeft geen fb en er stond ene op van Suzanne in de speeltuin op zo'n resortwipgeval. die is al ferm gegroeid en de haartjes ook. het gaat een heel mooi meisje worden. ze is bijna 2 jaar. ( moet nog een kaartje maken) ze is als eerste jarig en daarna haar moeder. verleden jaar waren die op reis en dus hebben ze de kaartjes maar later ontvangen. om zeker te zijn had ik het verjaardagskaartje van Suzanne een week eerder gestuurd. ( een eenhoorn met regenboogkleuren) over mijn kaartjes gesproken. ze hebben ginder in het hallen huis haar laatste opvallende kaartje gezet: zonnebloemen op rode achtergrond. maar ze weet het al niet meer en ik ook niet. mijn freesia's zijn aan het gaan. deze hebben dan 10 dagen gestaan. en alle rode en witte rozen zijn open gekomen in de keuken. nu Lilly haar koer heeft, is ze minder geneigd om op de stoof te springen. en ik zag toen ik van het toilet kwam dat ze naar boven aan het gaan was. dutje doen of ventje proberen wakker te maken.
ik weet niet of ik het al verteld heb maar gisteren liep er hier een ventje in een polo rond met een opschrift. die was bezig met precies de nummerplaten te noteren. ventje roef naar buiten. beleefd gevraagd wat die hier kwam doen. hij bleek een gemeente wachter te zijn. ( ik wist niet dat we die hadden) en het was voor het onkruid. dat gaan we nu zelf moeten uitdoen. stad komt dat niet meer doen. eerst was de drogreden de biodiversiteit en nu doet stad geen onkruid meer. volgens ventjes vermoedens zitten al die van de groendienst in de oosteroever bij de appartementen van de rijken en tweede verblijvers. ik ben benieuwd hoe onze overbuurvrouw gaat reageren. die kan in een fury veranderen in 3 tellen. ik zal dat ( ventje trekt het uit) bestrijden met zout en wc-bleekwater. ik vermoed dat buurman V dat gaat doen met een onkruidbrander nadat zijn vrouw het met een aardappelmesje heeft verwijderd. dat onkruid is soms hardnekkig, niet waar Helena? er staat hier onkruid met fushia bloementjes. dat ging ik laten staan zei ik tegen die vent want ik moest de deur openen want die was dichtgeslagen en met de sleutel binnenin. Geel past niet in mijn kleurenpalet zei ik. mijn plumbago heeft 1 lichtpaars bloementje. mijn Dahlia voorlopig nog niet en de gladiolen gelijken nu echt op prei na die felle winden en felle regens van de afgelopen tijd.
probeer dan maar te tuinieren. en ventje aanzetten tot tuinieren om hem een andere hobby te geven. hij kan dan kalmeren. Farys rijdt hier rond. wat zijn die nu van plan? gisteren bijna een aanrijding gehad met Fluvius in brugge. die had voorrang maar nam die eerst niet en daana wel. wij moesten rechtdoor aan het kruispunt van de witte beer straat. Als ventje morgen zijn moeder gaat bezoeken ( hij gaat pas laat) en nog iets nodig heeft dan kan hij terecht in een Carref filiaal die er groen uitziet ipv rood maar het is wel degelijk een carref. vroeger was daar niets. ziet er redelijk groot uit. Moeder wilde frambozen die in de app stonden. en ze wilde 3 doosjes. ik moest er ook hebben. uiteindelijk waren het de twee laatste. met de app. want de jobstudent aan de kassa kent er nog steeds niets van zei moeder. codes bijvoorbeeld. al de rest gaat bliep-bliep. ik zou op het eind van de dag gebliept zijn. hij moet 3 dagen niet werken. de nationale feestdag, de zaterdag zijn ze open en de zondag zijn ze gesloten. zoals ik al vermoedde is de broodjes zaak er mee gestopt. definitief gesloten stond er op het net. en we hadden sjans want de chinees gaat vandaag in verlof tot de 3 de augustus. we hebben nog over van gisteren en ook nog soep. die gingen we normaal gisterenavond opeten. maar we hebben die toch niet gegeten. we waren verdiept geraakt in 'legaly blonde' lang geleden dat we die nog bekeken hebben. en dan is dat weer grappig. een mens moet echt eens lachen. er is al miserie genoeg. is het niet in de familie dan is het ergens anders. en de prijzen blijven stijgen. schoonbroer heeft zijn hart eens kunnen luchten.
een vraagje aan Clive: weet jij hoeveel die poloshirtjes van lacoste kosten? in belgische frank en in euro? ik leg dat later wel uit.
Anjelier: blij dat je zo genoten hebt van Andrè Rieu. en het hotel en het ontbijt. ventje is nog vol van dat concert van verleden week op donderdag. hij kon geen beelden tonen aan schoonbroer want er was al een klant in de wachtkamer. en door die onderbreking over de hond was schoonbroer op alle afspraken in retard. hij toonde het ook aan mijn moeder die normaal de lichtshow zenuwachtig vind maar het bgeon met dokter dokter van UFO en daarna het thema van Blade Runner. ik geloof uit de nieuwe die we ook nog moeten bekijken. de eerste hebben we gezien.is sci fi. ventje vertelde aan moeder dat het sportpaleis gevaarlijk is. zeker als de lichten al uit zijn en je je zitplaats moet zoeken. want die zitplaatsen staan op een soort trap die naar beneden gaat als je van de oorspronkelijke trap komt. metalvriend is door zijn zoon gedoopt met bier. die was het ook vergeten. het is voor je benen te breken zei ventje en zeker niet aan te raden voor mij.
Dat was het.
Fijne dag verder seizoentjes en dieren.
Mijn behandeling gisteren is ruw verstoord geweest door iemand die aan de bel hing om te reclameren over de hond die buiten was en blafte.op een gegeven moment dreigde ze ermee te politie te bellen want dat was dierenverwaarlozing volgens een amerikaanse universiteit in huppeldepup. schoonbroer zei dat hij de politie ging bellen want ze onderbrak een broodnodige behandeling. en bovendien moet mijn hond stil zijn om 10 uur, niet eerder en het is een waakhond ( noel?
ik weet niet of ik het al verteld heb maar gisteren liep er hier een ventje in een polo rond met een opschrift. die was bezig met precies de nummerplaten te noteren. ventje roef naar buiten. beleefd gevraagd wat die hier kwam doen. hij bleek een gemeente wachter te zijn. ( ik wist niet dat we die hadden) en het was voor het onkruid. dat gaan we nu zelf moeten uitdoen. stad komt dat niet meer doen. eerst was de drogreden de biodiversiteit en nu doet stad geen onkruid meer. volgens ventjes vermoedens zitten al die van de groendienst in de oosteroever bij de appartementen van de rijken en tweede verblijvers. ik ben benieuwd hoe onze overbuurvrouw gaat reageren. die kan in een fury veranderen in 3 tellen. ik zal dat ( ventje trekt het uit) bestrijden met zout en wc-bleekwater. ik vermoed dat buurman V dat gaat doen met een onkruidbrander nadat zijn vrouw het met een aardappelmesje heeft verwijderd. dat onkruid is soms hardnekkig, niet waar Helena? er staat hier onkruid met fushia bloementjes. dat ging ik laten staan zei ik tegen die vent want ik moest de deur openen want die was dichtgeslagen en met de sleutel binnenin. Geel past niet in mijn kleurenpalet zei ik. mijn plumbago heeft 1 lichtpaars bloementje. mijn Dahlia voorlopig nog niet en de gladiolen gelijken nu echt op prei na die felle winden en felle regens van de afgelopen tijd.
een vraagje aan Clive: weet jij hoeveel die poloshirtjes van lacoste kosten? in belgische frank en in euro? ik leg dat later wel uit.
Anjelier: blij dat je zo genoten hebt van Andrè Rieu. en het hotel en het ontbijt. ventje is nog vol van dat concert van verleden week op donderdag. hij kon geen beelden tonen aan schoonbroer want er was al een klant in de wachtkamer. en door die onderbreking over de hond was schoonbroer op alle afspraken in retard. hij toonde het ook aan mijn moeder die normaal de lichtshow zenuwachtig vind maar het bgeon met dokter dokter van UFO en daarna het thema van Blade Runner. ik geloof uit de nieuwe die we ook nog moeten bekijken. de eerste hebben we gezien.is sci fi. ventje vertelde aan moeder dat het sportpaleis gevaarlijk is. zeker als de lichten al uit zijn en je je zitplaats moet zoeken. want die zitplaatsen staan op een soort trap die naar beneden gaat als je van de oorspronkelijke trap komt. metalvriend is door zijn zoon gedoopt met bier. die was het ook vergeten. het is voor je benen te breken zei ventje en zeker niet aan te raden voor mij.
Dat was het.
Fijne dag verder seizoentjes en dieren.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Mooie dinsdagmorgen allemaal
ziet er zonnig uit dat geeft een mens moed
Maak het beste van de dag en geniet van wat kan
Sterkte aan wie het nodig heeft!
M-M die polo's van Lacoste kan je Googelen
de gemiddelde prijs = 77€
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hoe? Ik had toch iets gepost?
Bon deze voormiddag elf kilometer in de benen.
Verjaardagskaartje in een brievenbus gedropt, naar de bib, om brood en een omwegje wegens verloren gereden in kleine straatjes.
En dan in plaats van huishouden te doen gelezen, gelezen, gelezen....
Nog een fijne avond en een rustige nacht.
Bon deze voormiddag elf kilometer in de benen.
Verjaardagskaartje in een brievenbus gedropt, naar de bib, om brood en een omwegje wegens verloren gereden in kleine straatjes.
En dan in plaats van huishouden te doen gelezen, gelezen, gelezen....
Nog een fijne avond en een rustige nacht.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond iedereen
clive ik ben zondag niet weg gewaaid ,maar omver ,ik ben gevallen
schouder en polsen pijn ,een wond aan de hoofd en een blauw oog
ook de bril kapot ,wilde toch naar leisele ,gaan ,maar ben verstandig toch maar naar huis gereden
gisteren super pijn aan schouder ,ook een nieuwe bril gaan halen
dus mijn schreve promenade heb ik niet gedaan
enfin het had erger kunnen zijn
fijne avond bisous
clive ik ben zondag niet weg gewaaid ,maar omver ,ik ben gevallen
schouder en polsen pijn ,een wond aan de hoofd en een blauw oog
ook de bril kapot ,wilde toch naar leisele ,gaan ,maar ben verstandig toch maar naar huis gereden
gisteren super pijn aan schouder ,ook een nieuwe bril gaan halen
dus mijn schreve promenade heb ik niet gedaan
enfin het had erger kunnen zijn
fijne avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Mammyretro: oei, gevallen. Rust maar goed met die pijnlijke schouder en polsen.
Dat zal zijn tijd moeten hebben.
Het gebeurt ook zo vlug, voor je er erg in hebt , lig je op de grond.
Ik heb deze namiddag ook gelezen. Had me buiten gezet in het deels afgesloten houthok ( dat ingericht is met zetels en tafel) wegens teveel wind. Manlief zat naar de koers te kijken, en die tv vind ik storend als ik lees.
Ik heb het liever stil, kan ik me beter concentreren.
Heb soep gemaakt, had daar zin in. Het was een echte groentensoep. Toen het hier bbq was, had ik groenten over , die ik in de diepvries had gestoken. Daarmee en nog groenten uit de serre en ik had een lekker soepje.
Deze middag ook de eerste tomaatjes gegeten uit de serre. Bij de boterham is dat lekker.
Dames, tot morgen allemaal.
-

juist een wandeling al gedaan van 45 minuten het was voordat we buiten gingen gestopt met regen .Het was een korte regenbui wel en nu is het frisjes .Tot na de middag kunnen ze er weer tegen en dan nog eens met de late avond .Ik zelf moet in beweging blijven zei de huisarts en kinesist .het is nergens nog goedkoop om te winkelen je moet goed uitkijken .Maar simpel is dat niet altijd maar ik kijk regelmatig op de folders en wat niet slecht word en staat goed afgeprijsd voor een week koop ik het wat ik wel gebruikt in een grotere aantal .Zodat ik reserve heb begrijp niet waarom ze het allemaal zo verhoogd hebben .Afijn ja het is voor iedereen een moeilijke tijd denk ik nu alles zo duur is geniet van jullie dag groetje
-

Goeie woensdagmorgen allen,
de week gaat weeral in twee,
De zon is er en het waait iets minder
heb ik de indruk ....iets frisser maar dat is fijn
beter om te werken dan in die hitte
ik kan er echt niet meer tegen
Ai, mammyretro dat is niet zo goed dat je
gevallen bent maar ik weet het, het is
gebeurd eer je het weet
Laat alles goed genezen en voorzichtig zijn
Mijn vroegere huisarts zei altijd dat ik moest
leren "langzaam rap zijn" en dan gebeurt het nog soms
Veel sterkte....
Geniet van de dag die hopelijk zonnig en fris blijft
en hou het veilig allemaal
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
oef, net op tijd gezien dat het vandaag vuilnisdag is en heb alleen de blauwe zak kunnen buiten zetten. weg is weg. van het papier en karton wist ik niet welke doos nu het volst is en buiten mocht. en er was maar een halve gewone vuilniszak. ja, want ventje viel gisteren in slaap voor de tv en ligt er nu nog in en heeft vergeten te kijken want vrijdag is er niets open en komen ze dus niet om de hele santeboetiek. mijn pakje is toegekomen en koffiecapsulezet staat al op zijn plaats. alsook de weegschaal. de oude weegschaal moet nog in de bak voor het containerpark. vandaag dan de instructies goed lezen om een kopje te zetten. van de weegschaal hier beneden hebben we ons gewogen en ventje schrok. hij weegt over de 100 kg. en ik was jammer genoeg ook bijgekomen maar dat was met kleren en schoenen aan en in de namiddag dus die telt niet. dat moet boven zijn in het blootje. ventje was vergeten dat we soep van bij de chinees hadden gegeten. en die is ook vullend. vandaag de rest. bij de dokter geweest en weer goedgekeurd. bloeddruk goed hartslag en saturatie goed.longen zuiver. en nu kan ik pas eind augustus er terecht dus meteen voldoende pillen en druppels.
vandaag komt er ook een pak toe van prik&tik. nu de carref. een bepaald drankje niet meer indoet wegens niet meer trendy heb ik de grote fles gekocht want die hebben ze ook niet in de carref. en de vloeibare advocaat was bij hen goedkoper dan bij Peter in de tijd. lekker gewoon zo, met slagroom en op ijs. en eerst had ik hen moeten mailen ivm de hard seltzers en kreeg erg rap antwoord. en beleefder dan die drankencentrale hier. je stelt die een vraag en krijgt een scheef antwoord terug a là deze brol verkopen wij niet. vandaag onze rekeningen juist zetten als ventje terug is van de apotheker. deze namiddag moet hij naar zijn moeder rond 16 u. want veel eerder moet je daar niet zitten zegt hij. en hij heeft ook al een afspraak voor zijn remschijven gevraagd en gaat de dag daarna naar de de keuring ermee. tegen betaling van een kleine som gaat de garage er soms mee naar de keuring en om rond te rijden geven ze dan een vervangwagen. zoals in de tijd dat ventje nog aan het werk was. als je dat via de garage laat doen zoals bij onze Honda op 't laatst was die erdoor. er waren jammer genoeg te veel kosten aan. er moest een hele ophanging vervangen worden. en dat was zeer kostelijk. ik had er een old timer van willen maken maar ineens werd die tijd verlengd van 20 jaar naar 25 geloof ik. maar ja, eens je er 19 goede jaren dienst van hebt gehad... ik had tegen de garageman gezegd dat ze tuut aan iemand moesten verkopen die er heel goed voor ging zorgen en eventueel kosten er aan wilde geven. en ze hebben dat ons beloofd. en ventje heeft tuut dan een week later in de straat van de chinees zien staan toen hij om chinees ging. hij was een beetje opgelapt denk ik en deed waarschijnlijk dienst als vervangwagen. ventje zei dat hij zich niet kon vergissen want die wagen had net hetzelfde krasje aan het bestuurdersportier. zo had hij Tuut nog eens gezien en heeft er een foto van genomen.
Ons tuutje nu is ook een hele goeie. alleen heeft hij nu een klein mankementje aan zijn remschijven achteraan. en hij is ons ook heel goed van dienst. jammer van die jonge meeuwen hier die het gemunt hebben op auto's en om 03.05 al van zich laten horen. ik weet op welk dak ze zitten want ik kwam van de dokter en zag ze daar. onlangs toen ventje naar zijn moeder ging zat er een in het portaal van buurman. uit te rusten waarschijnlijk. Wij hebben een klein portaaltje voor je de voordeur hebt. en buurman V heeft al onkruid beginnen uit te doen. het onkruid met fushia bloemen is weg. hij heeft het in de goot gelegd maar zelfs dat komt 't stad niet ophalen! Lilly heeft een beetje gegeten en is nu buiten. maar ze had gisterenavond/nacht heel veel korrels gegeten. de pot van voor de helft leeg en het was duidelijk dat zij er van had gegeten en niet Gimly. na een paar brokjes vlees is ze naar buiten gegaan. vannacht heeft ze weer achter de luxaflex gezeten, komen keppen om 03.19 en daarna weer op het voeteind komen liggen bij mij. als je ze dan ziet, lijkt het precies of ze gekrompen is. en ze lag weer languit, open en bloot op mijn voeteinde. Mrr? kwam eruit en ik heb toen nog even op haar buik mogen wrijven. ze is ook komen sabbelen aan een in sok gestoken voet van mij. die lag waarschijnlijk in haar weg. Wat gaan we vandaag doen? we hebben wat taken. de fleeces verwijderen en direct wassen en drogen en terug leggen, de dozen van de weegschaal en de koffiezet naar de zolder doen en onze rekeningen gelijk zetten na de apotheker. er is een beetje afwas. ik moet ook nog de flair en de libelle uitlezen en volgende week hebben we heel wat op te nemen. we moeten wel kijken hoe hoe lang het erop staat ander zijt het het kwijt. op de digi van T. was ik al 'the core' kwijt ( stond er maar een jaar op) en die zenden ze nu volgende week uit. en we hebben voor vanavond nog een deeltje 'smokey and the bandit' te bekijken. moet de boodschappenlijst voor morgen nog maken en we moeten kattenzand bestellen via Nederland. + ook nog decafcapsules tenzij ventje naar den aldie rijdt.Want ik heb ook die groene nodig. die vind ik het lekkerst. anders moet ik mij heil ergens anders zoeken en dat zijn dan de oranje van de ldl. Maandag heb ik gezien dat er hier nieuwe nummers van bus rijden. geen 9 & 4 meer maar ik zag een 2 en een aparte bus naar de buurtgemeente. en natuurlijk is dat weer helemaal verkeerd. er zijn dus al klachten van de opex. die blauwe burgemeester luisterd niet naar onze grieven.
we zijn de sossen al aan het missen.
die luisterden ten minste nog en probeerden een oplossing te vinden. en belangrijk: een van de schepen is ook voor heavy metal!
voor de verandering is het aan het regenen maar Lilly lag boven al te slapen en is nu weer naar beneden. Gimly is bezig kopjes te geven aan de doos van de blauwe bol. normaal zet Lilly haar tandjes in karton maar deze keer vind ze het niet zo lekker. het blijft ook bij kopjes geven. en ze is niet content dat het nat is. ik ga eerst het nieuws hier lezen en dan een beetje afwas doen en wat andere dingen. ventje is op en is bezig met het nieuws, podcast en muziek. hij moet nog naar de apotheker. hopelijk hebben ze alles. vrijdag is er geen markt, dus geen groenten en fruit en bloemen.
Oma C: bedankt voor het antwoord ivm de polo's van Lacoste.
Clive: het geeft niet dat jij geen tijd hebt om mijn gazet van de dag te lezen. doe maar op je gemak. en mischien kan je ze lezen als je een pauze neemt?
Anjelier: in de namiddag is de wind hier komen opzetten. als ik naar de dokter ging om 13 u was het nog zalig zonder veel wind. ik vind dat ook storend als ventje naar iets kijkt dat mij niet intressert en dan ben ik ook afgeleid als ik wil lezen of schrijven. je bent dus niet alleen.
Fijne dag verder seizoentjes, alsook onze viervoeters.
oef, net op tijd gezien dat het vandaag vuilnisdag is en heb alleen de blauwe zak kunnen buiten zetten. weg is weg. van het papier en karton wist ik niet welke doos nu het volst is en buiten mocht. en er was maar een halve gewone vuilniszak. ja, want ventje viel gisteren in slaap voor de tv en ligt er nu nog in en heeft vergeten te kijken want vrijdag is er niets open en komen ze dus niet om de hele santeboetiek. mijn pakje is toegekomen en koffiecapsulezet staat al op zijn plaats. alsook de weegschaal. de oude weegschaal moet nog in de bak voor het containerpark. vandaag dan de instructies goed lezen om een kopje te zetten. van de weegschaal hier beneden hebben we ons gewogen en ventje schrok. hij weegt over de 100 kg. en ik was jammer genoeg ook bijgekomen maar dat was met kleren en schoenen aan en in de namiddag dus die telt niet. dat moet boven zijn in het blootje. ventje was vergeten dat we soep van bij de chinees hadden gegeten. en die is ook vullend. vandaag de rest. bij de dokter geweest en weer goedgekeurd. bloeddruk goed hartslag en saturatie goed.longen zuiver. en nu kan ik pas eind augustus er terecht dus meteen voldoende pillen en druppels.
vandaag komt er ook een pak toe van prik&tik. nu de carref. een bepaald drankje niet meer indoet wegens niet meer trendy heb ik de grote fles gekocht want die hebben ze ook niet in de carref. en de vloeibare advocaat was bij hen goedkoper dan bij Peter in de tijd. lekker gewoon zo, met slagroom en op ijs. en eerst had ik hen moeten mailen ivm de hard seltzers en kreeg erg rap antwoord. en beleefder dan die drankencentrale hier. je stelt die een vraag en krijgt een scheef antwoord terug a là deze brol verkopen wij niet. vandaag onze rekeningen juist zetten als ventje terug is van de apotheker. deze namiddag moet hij naar zijn moeder rond 16 u. want veel eerder moet je daar niet zitten zegt hij. en hij heeft ook al een afspraak voor zijn remschijven gevraagd en gaat de dag daarna naar de de keuring ermee. tegen betaling van een kleine som gaat de garage er soms mee naar de keuring en om rond te rijden geven ze dan een vervangwagen. zoals in de tijd dat ventje nog aan het werk was. als je dat via de garage laat doen zoals bij onze Honda op 't laatst was die erdoor. er waren jammer genoeg te veel kosten aan. er moest een hele ophanging vervangen worden. en dat was zeer kostelijk. ik had er een old timer van willen maken maar ineens werd die tijd verlengd van 20 jaar naar 25 geloof ik. maar ja, eens je er 19 goede jaren dienst van hebt gehad... ik had tegen de garageman gezegd dat ze tuut aan iemand moesten verkopen die er heel goed voor ging zorgen en eventueel kosten er aan wilde geven. en ze hebben dat ons beloofd. en ventje heeft tuut dan een week later in de straat van de chinees zien staan toen hij om chinees ging. hij was een beetje opgelapt denk ik en deed waarschijnlijk dienst als vervangwagen. ventje zei dat hij zich niet kon vergissen want die wagen had net hetzelfde krasje aan het bestuurdersportier. zo had hij Tuut nog eens gezien en heeft er een foto van genomen.
Ons tuutje nu is ook een hele goeie. alleen heeft hij nu een klein mankementje aan zijn remschijven achteraan. en hij is ons ook heel goed van dienst. jammer van die jonge meeuwen hier die het gemunt hebben op auto's en om 03.05 al van zich laten horen. ik weet op welk dak ze zitten want ik kwam van de dokter en zag ze daar. onlangs toen ventje naar zijn moeder ging zat er een in het portaal van buurman. uit te rusten waarschijnlijk. Wij hebben een klein portaaltje voor je de voordeur hebt. en buurman V heeft al onkruid beginnen uit te doen. het onkruid met fushia bloemen is weg. hij heeft het in de goot gelegd maar zelfs dat komt 't stad niet ophalen! Lilly heeft een beetje gegeten en is nu buiten. maar ze had gisterenavond/nacht heel veel korrels gegeten. de pot van voor de helft leeg en het was duidelijk dat zij er van had gegeten en niet Gimly. na een paar brokjes vlees is ze naar buiten gegaan. vannacht heeft ze weer achter de luxaflex gezeten, komen keppen om 03.19 en daarna weer op het voeteind komen liggen bij mij. als je ze dan ziet, lijkt het precies of ze gekrompen is. en ze lag weer languit, open en bloot op mijn voeteinde. Mrr? kwam eruit en ik heb toen nog even op haar buik mogen wrijven. ze is ook komen sabbelen aan een in sok gestoken voet van mij. die lag waarschijnlijk in haar weg. Wat gaan we vandaag doen? we hebben wat taken. de fleeces verwijderen en direct wassen en drogen en terug leggen, de dozen van de weegschaal en de koffiezet naar de zolder doen en onze rekeningen gelijk zetten na de apotheker. er is een beetje afwas. ik moet ook nog de flair en de libelle uitlezen en volgende week hebben we heel wat op te nemen. we moeten wel kijken hoe hoe lang het erop staat ander zijt het het kwijt. op de digi van T. was ik al 'the core' kwijt ( stond er maar een jaar op) en die zenden ze nu volgende week uit. en we hebben voor vanavond nog een deeltje 'smokey and the bandit' te bekijken. moet de boodschappenlijst voor morgen nog maken en we moeten kattenzand bestellen via Nederland. + ook nog decafcapsules tenzij ventje naar den aldie rijdt.Want ik heb ook die groene nodig. die vind ik het lekkerst. anders moet ik mij heil ergens anders zoeken en dat zijn dan de oranje van de ldl. Maandag heb ik gezien dat er hier nieuwe nummers van bus rijden. geen 9 & 4 meer maar ik zag een 2 en een aparte bus naar de buurtgemeente. en natuurlijk is dat weer helemaal verkeerd. er zijn dus al klachten van de opex. die blauwe burgemeester luisterd niet naar onze grieven.
Oma C: bedankt voor het antwoord ivm de polo's van Lacoste.
Clive: het geeft niet dat jij geen tijd hebt om mijn gazet van de dag te lezen. doe maar op je gemak. en mischien kan je ze lezen als je een pauze neemt?
Anjelier: in de namiddag is de wind hier komen opzetten. als ik naar de dokter ging om 13 u was het nog zalig zonder veel wind. ik vind dat ook storend als ventje naar iets kijkt dat mij niet intressert en dan ben ik ook afgeleid als ik wil lezen of schrijven. je bent dus niet alleen.
Fijne dag verder seizoentjes, alsook onze viervoeters.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen allen.
Clive ik ben dus ook uit de wind in de schaduw gaan zitten lezen buiten.
Op de "veranda" van het tuinhuis.
Omdat ik vroeger zonder tv dikwijls heel laat buiten zat te lezen heeft H. daar voor licht gezorgd.
Ik heb echter de indruk dat bed inzetten agressiever geworden zijn.
Als ik nu gebeten ben is het onmiddellijk een grote rode dikke bult.
Vroeger moest ik de beten zoeken.
Dus ja vanaf een bepaald moment is het daar niet meer te doen.
Zit ik hier op het terras.
Zolang het kan geniet ik ten volle van al die luxe.
Ik lees Harlan Coben ook graag.
Veel mensen denk ik want bijna al zijn boeken waren uitgeleend in de bib.
Ik kan aan niet veel beginnen want de big chief van de hulpen wordt verwacht.
Alle jaren moet mijn dossier gerevalueerd worden.
Weer meer betalen per uur vrees ik.
Het heeft niet veel zin die indexatie van het pensioen op die manier.
Deze namiddag ook niet te ver weg lopen.
Ze komen de nieuwe matras brengen.
Zal aangenamer zijn in mijn zomer residentie.
Ik zal dat daar eens gaan in orde brengen.
Bed aftrekken en strijkplank uit de weg zetten.
Zalig zo een beetje frissere temperaturen.
Aan allen een frisse fijne dag gewenst
Clive ik ben dus ook uit de wind in de schaduw gaan zitten lezen buiten.
Op de "veranda" van het tuinhuis.
Omdat ik vroeger zonder tv dikwijls heel laat buiten zat te lezen heeft H. daar voor licht gezorgd.
Ik heb echter de indruk dat bed inzetten agressiever geworden zijn.
Als ik nu gebeten ben is het onmiddellijk een grote rode dikke bult.
Vroeger moest ik de beten zoeken.
Dus ja vanaf een bepaald moment is het daar niet meer te doen.
Zit ik hier op het terras.
Zolang het kan geniet ik ten volle van al die luxe.
Ik lees Harlan Coben ook graag.
Veel mensen denk ik want bijna al zijn boeken waren uitgeleend in de bib.
Ik kan aan niet veel beginnen want de big chief van de hulpen wordt verwacht.
Alle jaren moet mijn dossier gerevalueerd worden.
Weer meer betalen per uur vrees ik.
Het heeft niet veel zin die indexatie van het pensioen op die manier.
Deze namiddag ook niet te ver weg lopen.
Ze komen de nieuwe matras brengen.
Zal aangenamer zijn in mijn zomer residentie.
Ik zal dat daar eens gaan in orde brengen.
Bed aftrekken en strijkplank uit de weg zetten.
Zalig zo een beetje frissere temperaturen.
Aan allen een frisse fijne dag gewenst
-
Goede namiddag, een paar regenbuien
waren er daarnet als ik boodschappen wou doen,
dat heb ik dus deze namiddag gedaan
want als vrijdag alles gesloten is heb ik
genoeg in huis tot het weekend
Het was rustig in de Lidl, ik was rap terug weg
Allen een fijne woensdag nog en
Dank aan clive je weet wel waarom
Groetjes allen en tot morgen....
waren er daarnet als ik boodschappen wou doen,
dat heb ik dus deze namiddag gedaan
want als vrijdag alles gesloten is heb ik
genoeg in huis tot het weekend
Het was rustig in de Lidl, ik was rap terug weg
Allen een fijne woensdag nog en
Dank aan clive je weet wel waarom
Groetjes allen en tot morgen....
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Hier nog geen regen gezien, alleen maar een paar druppels. De grond ligt hier poederdroog, letterlijk.
Dus elke morgend en avond gieten. Ik moet niet naar de fitness gaan, heb hier fitness genoeg
Morgen gaan we op bezoek bij tante van manlief. Hadden haar onlangs gezien op een begrafenis en ze zei dat het al zolang geleden was dat ze ons nog gezien had. Ja, dat was waar. Ik had haar beloofd dat we gingen langs komen , en voila, morgen gaan we . Ik bak een taart en tante zorgt voor de koffie.
Morgenvroeg eerst naar de supermarkt , daarna taart bakken , en in de namiddag naar tante. Zo ziet de dag van morgen eruit. Is wel een eindje rijden. Eigenlijk woont ze niet ver van zoonlief.
Dames, tot morgen allemaal.
-

de wandeling zit erop en nu nog mijn dagelijkse ontbijt havermout met fruit en versgeperste appelsiensap.ik pers iedere dag mijn appelsienen zelf enhet smaakt me nog altijd .Zo sta ik smorgens stevig op de benen .Ik gebruik fijne havermout heb nu eens volkoren havermout gekocht en dat ga ik nu eten .Een boterham krijg ik amper binnen juist als pistolet of sandwich .Ik zo gerust minstens twee keer per dag warm eten eten zelfs met die hitte .Ik maak wekelijks soep voor de hele week en dat kan me zo smaken met gewone kost aardappelen ,groenten en een klein stukje vlees .Iets speciaal hoef ik niet straks mosselen maken .Ik geniet enorm van mijn warm eten warm weer of niet het smaakt altijd .Koude schotel neen bedank ktijg geen salade ofzo binnen afijn ja zo heeft iedereen zijn goesting in eten groetje