In de Vier Seizoenen reeks 32 herfst 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

16 okt 2023, 11:54

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Het etentje bij PA*S in Berlaar met de buren was enorm goed meegevallen. Heel lekker gegeten, echt voor herhaling vatbaar. Lang kunnen natafelen en leuke gesprekken. We hadden de Chef laten kiezen wat we gingen eten en dat was een goede keuze. De wijnglazen waren nooit leeg, bij elke gang een bijbehorende wijn. Ook die waren goed gekozen, enkel de laatste wat een digestief wijn was viel bij mij minder in de smaak, iets wat te zoet voor mij, ondanks dat ik graag een droge wijn drink. We waren om 20:00H ongeveer thuis en hebben dan hier nog een koffietje gedronken en de mannen een drankje erbij. Om iets voor middernacht zijn ze naar huis gegaan, we waren van 11:30H weg, dus dat was een lange dag. Gisteren was ik echt nog wel moe en heb ik buiten opruimen en zoeven niet veel gedaan :oops: .
Manlief heeft gisteren een aantal stopcontacten in de garage moeten veranderen, de elektriciteitskeurder die hier vrijdagochtend was, samen met onze technieker, keurde alles na nazicht en met de plannen in de hand alles goed, behalve die stopcontacten in de garage dan. En dat kan, want dat is het enigste wat niet veranderd is tijdens onze horrorverbouwingen jaren geleden, waar ik liever niet meer aan denk. Manlief heeft gisteren dan de foto's doorgemaild van de nieuwe stopcontacten en de zekeringen daarvan en deze ochtend kregen we al bericht dat nu alles oké was. En dat het dus gaat goedgekeurd gaat worden. Diegene die de goedkeuring moet ondertekenen is een vriendin van mij. De technieker ging ze aan haar persoonlijk geven, heeft hij mij verzekerd. Ik zie mijn vriendin dinsdagavond en zij brengt de goedkeuring mee. En dan kunnen ze eindelijk laat in november de zonnepanelen leggen. Was eerlijk gezegd opgelucht.

MM zal wel een tijdje niet hier komen posten, want een overlijden brengt enorm veel organisatie en tijd met zich mee.

Ik wens iedereen een mooie maandag. Liefs voor jullie allemaal en een sterkteknuffel voor diegene die er eentje nodig hebben.

anjelierken

16 okt 2023, 13:18

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben bezig de tuin een beetje winterproof te maken. De ornamenten binnen leggen, nog een beetje snoeien, heb nog paprika's in de serre staan, die mogen er ook uit, enz. Ben goed aangekleed , deze morgend was het maar frisjes.
De vissen eten toch nog, zwemmen elke ochtend aan de kant waar ze eten krijgen. De reiger was ook weer langs geweest zag ik , in de 2de vijver lag er olie op het water en geen enkel visje te zien, dus dan weet je het.

Gisteren een rustige zondag, we zijn thuis gebleven. Het regende hier regelmatig.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

17 okt 2023, 08:18

Afbeelding

Oma-C

17 okt 2023, 10:17

Goede morgen allen, :wink: de zon wil wel
maar het lukt nog niet goed... Laat ons hopen.... :)
k heb nog geen vuur aan (ik ben koppig) :roll: :oops:
en heb me wat warmer aangekleed :oops:
Binnen is het nog 20° en voorlopig gaat het nog
en ik moet niet buiten zijn....
Ik kan niet ver meer stappen, heb na 20stappen
al ademnood en moet dan ergens tegen een muur
rusten tot ik weer lucht heb.... :roll: :oops:
heel vervelend want zo doe
ik mijn boodschappen met mijn caddy :oops:

Allemaal een gezellige dinsdag en tot....... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

17 okt 2023, 10:38

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, oeps, dat is minder goed nieuws. Ik weet maar al te goed wat zuurstof tekort komen teweeg brengt. Wanneer moest je weer naar de cardioloog ? Hou je maar zo rustig mogelijk.

Gisteren naar de mama's van de kleinkindjes van onze buren hier naast gebeld. Om te vragen met wat de kindjes op dit moment het liefst spelen. De allerkleinste en voorlopig nog enig zoontje van ex buurjongen was gefascineerd door tractors, maar dat is al voor zijn verjaardag in november. Dus nu moet ik ook nog 4 kerstgeschenkjes hebben. Het enigste kleindochtertje, jongste van de 3 kindjes van ex buurmeisje had graag een servies gehad. Dus die 2 dingen heb ik al besteld, alles van hout. Kan ik in november de rest kopen en dan ben ik daarvan af. Ze krijgen die pakjes de 30° december, want dan is hier de burenreceptie.
Ik probeer onder de 25€ per pakje te blijven, dat is haalbaar.

Ik wens iedereen een zo'n mooi mogelijke dinsdag. Liefs en voor elk van jullie een dikke knuffel.

Oma-C

17 okt 2023, 11:00

Dag clive, ik heb een afspraak
met de cardioloog op 25 okt...
hopelijk heeft hij een oplossing
voor m'n probleem :?
Fijne dag en tot...

Helena van Troje

17 okt 2023, 11:48

Oei oma-C dat is niet tof.
Ik hoop ook maar dat de cardioloog een oplossing heeft.
En anders zuurstof bonbonnetje mee.
Je zal niet de enige zijn die dat voorheeft.
Als dat je autonomie helpt behouden...

Clive de vooruitziende vrouw.
Inderdaad goed op tijd beginnen met geschenkjes.
Ik zal de Draw names eens activeren
Kunnen ze ook op tijd hun naampje trekken.

De zon heeft het hier gewonnen.
De lakens hangen al te drogen.
De volgende was steekt in.
Heb wel een vestje aangedaan om de was op te hangen.
De tas thee daarna deed deugd aan mijn handen.

Het zal frisjes zijn op de fiets.
Voor het eerst dit jaar muts en wanten aan.
Moet er nog nieuwe kopen.
Ik weet niet wat ik daar mee uitspook, maar ieder jaar zijn die versleten na de winter.
Niet die van Tinsulate, maar die zijn voor nu nog wat dik.

In feite is er nog zoveel werk op de plank.
Ik heb geen goesting.
Zou liever een toertje gaan fietsen.
Liever koekjes zijn niet gebakken zei ons moeder dan.

Zonnige dinsdag aan allen.

anjelierken

17 okt 2023, 12:44

Afbeelding

Hallo iedereen,

Oma-C: rustig aan doen.

De laatste paprika's zitten in de diepvries. Ik gebruik die enkel voor soep en saus.

Mooi weer vanachter het glas , er is een fris windje. In de veranda is het zalig.
De t° hier in de living is 22°, we doen wel s' avonds de houtkachel even aan.

Hier in de straat mogen de auto's 50 km /u rijden , maar velen rijden veel sneller, sommigen vliegen hier voorbij. Niet te doen soms. Alhoewel er in de straat hier en daar , langs beide kanten uitsparingen zijn , om de snelheid af te remmen.

Dochter stuurde gisteren een foto door waarbij ze met haar auto tussen de bieten reed. De tractor voor haar, had zijn lading bieten verloren. De ganse straat lag ermee bezaaid. Indrukwekkend beeld.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

17 okt 2023, 16:50

Goeie namiddag allen, :wink:
voor later een goede nachtrust
en tot morgen allemaal :lol:

Ik heb net een volledige Back up
gemaakt van mijn PC, op een externe H schijf
ben gerust voor als er ooit iets gebeurt....je weet nooit!
Kan altijd...... de PC is een raar beestje :)

Bekske

18 okt 2023, 07:33

Afbeelding

Oma-C

18 okt 2023, 09:42

Goede woensdagmorgen allemaal :wink:
Na een droge nacht probeert nu
de zon er door te komen :)
maar het is wel frisjes, 't is herfst hé :roll:
Maak er een fijne dag van en
zaag de week maar in twee :lol:
Groetjes allen en tot................... :)

Helena van Troje

18 okt 2023, 14:01

Ik moest dadelijk aan he liedje denken "Pak al je zorgen in je plunjezak en fluit, fluit, fluit"
Dat als ik het prentje van de dag zag, Bekske.

Het was anders wel plezant werken buiten met een extra pull.
De dahlia moesten nog proper gemaakt worden om op te bergen.
In passant een deel van het terras proper geborsteld.

Nu de boodschappenlijst voor zondag maken en doorsturen naar de jongste.
Een karton eieren vervoer je niet zo makkelijk per fiets.
Plus nog fruitsap, water, bruis en plat, bloem, melk, kandijstroop.

Tafel in de garage is al vrijgemaakt.
Daar kan het wafelijzer op staan.
De bakker brengt zijn eigen ingrediënten mee, hoop ik.
Zal nog maar eens navragen.
Klapstoeltjes extra zijn ook aangevraagd bij de dochter.
Room bijna vergeten. Die komt meestal ook van bij haar.
Met een speciale sifon om te spuiten.

We zullen eens gaan verder doen.

Nog een fijne voortzetting van de dag.

Bekske

19 okt 2023, 08:17

Afbeelding

clive

19 okt 2023, 09:36

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Voor de kleinkindjes van hiernaast is al een kleine buit binnengekomen. Het jongste wordt in november 2 jaar, dus dat is nog een verjaardagsgeschenkje. Een houten tractor met boerderijdieren. En dan zijn er ook al 2 kerstgeschenkjes binnen gekomen, moet er dus nog 2 hebben, maar vind ik niet meteen op B*L. Zal dan volgende maand eens gaan kijken in de speelgoedwinkel hier in Shopping. Voor de kleinste gaat dat weer iets van hout worden. Alhoewel ik dat nog wel op B*L zou kunnen vinden als ik het merk van die tractor intyp.
Het geschenkje voor de tweede oudste is wat moeilijker. Die kleine, 4 jaar oud, is echt een kereltje dat zich constant afzondert van de drukte, heel introvert en heel verstandig. Het liefste speelt hij met auto's. Hij kent ook alle merken van auto's en hij wordt pas 5 in januari. Dus zal ik op zoek moeten gaan naar een auto die hij nog niet heeft en binnen het budget van 25€ valt. Misschien eens navragen aan de mama of hij een monstertruck op afstandsbediening leuk vindt. Die is een tweetal € boven het budget, maar als ik hem daarmee gelukkig kan maken, vind ik dat geen probleem.

Zo, zie dat het al laat is, ga beginnen.

Liefs aan jullie allemaal en sterkte voor wie het nodig heeft.

Muddy Maddy

19 okt 2023, 09:37

Goede morgen seizoentjes,

Vandaag geen voorbereidingen voor de begrafenis. moeten vandaag alle 2 onze Covid prik gaan halen en ik er nog eens de griepspuit bij.
Morgen is er de kisting. ik ga niet mee. Zaterdag is het dan de begrafenis. mijn moeder gaat mee! 8O ventje is een nieuwe jas gaan halen. ik moet straks nog zijn wit hemd stijken.

het is een redelijk jonge pastoor. die de dienst gaat doen. er wordt ook piano gespeeld waarschijnlijk door Guy. schoonmoeder was zijn meter.
ik moet er niet staan tijdens het begin. alleen haar "levenspartner" ventjes zus,, ventje en "het zoontje van".
het is nu wel met kist, later wordt dat een urne. en dan moeten we met z'n allen naar zuidschoote. ( Boezinge) daar wordt die urne dan bijgezet bij haar ouders en overleden broertje.
Er staat wel een gigantische flater op de brief. Tante vivette ( genevieve) is al overleden en er staat geen kruisje bij. dat was een oops :oops: bij de zuster van ventje.

ik heb ook een nieuwe jas/vest moeten halen. er mag geen zwart gedragen worden dus is het een grijze trui op een lichtblauwe broek en een lange paarse vest. ik hoop dat er niet veel wind is. of dat het een warme wind is.

Lilly is enorm lastig geweest vannacht. niet op mijn voeten willen liggen. Gimly is nu het nieuwe drinkfonteintje gewoon. hij miste de placemat waar het vorige op stond. en kaartjes maken met Lilly in de buurt lukt niet. gisteren lag ze op de afbeeldingen.
toen moest ventje zijn handtekening op de concessie gaan zetten zodat de urne vervoerd kan worden naar boezinge.

ik denk dat we zondag uitgeteld zullen zijn.
Nietemin wens ik jullie allen een fijne verderzetting van jullie dag.
Cats Rule!