In de Vier Seizoenen reeks 35 Zomer 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

15 jul 2024, 14:58

Goede namiddag allemaal,

Ik ben net terug van de kliniek heb een ijzerbaxter gekregen
die zou moeten zorgen dat ik me beter zou voelen :roll: :)
ik zie het wel :oops:

Een mooie zonnige dag wens ik iedereen toe,
geniet ervan en tot later.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

15 jul 2024, 16:03

Zo, buiten eten maken en de was afhalen is het genoeg geweest voor vandaag.

Die Poes en haar baasjes toch.
Zijn ze al van gisteren weer thuis.
Ik dacht dat ze weg bleven tot einde deze week.

Gisterenavond vond ik dat er toch zo een raar geluid klonk in de slaapkamer.
Nu ja zonder hoorhulpen klinkt alles nogal dof.
ER is inbraakalarm, CO alarm en brandalarm en rookmelder dus ik doe mijn ogen toe en slaap.
Deze middag ontdekt ook dat madame tegenwoordig onder mijn bed resideert, net onder mijn hoofd helemaal in het hoekje tegen de muur. Ik zag nog net haar pootjes.
Vandaar dat geluid: die kan nogal snurken!

Ik had een uurtje in de tuin gewerkt deze voormiddag en nu ook deze namiddag.
Wat ik nooit doe is op mijn bed gaan liggen midden op de dag.
Ik was echter kapotter dan kapot, dus zo geschiedde.
Dat vond Poes duidelijk maar raar.
Ze was er niet gerust in en ze is heel dicht bij mij komen liggen.

Allez nu zit ik daar met hare Sheba zalmterrine.
Ik zal het mee naar huis geven.

Nu snap ik waarom ze weer zover onder dat bed gaat liggen.
Dat beest weet dta ze had komen halen vandaag.
En die wilt niet mee.
Ah neen weer het rijk delen met een concurrent.
Enfin, ondertussen blijft haar etensbakje en zo hier tot ze eind deze maand terug komt tot in augustus ergens.

anjelierken

15 jul 2024, 20:34

Afbeelding

Hallo iedereen,

De ukjes zijn thuis, heb ze net weggebracht. Ze waren braaf. Ukkemeisje 2 had koorts, die heb ik 2 x medicijn gegeven. Vanavond hadden we pannenkoeken gebakken en ze hebben ervan gesmuld :D

Nu regent het. Het is ook zwoel buiten vind ik.

Gisteren waren we gaan wandelen en tijdens de wandeling veel stormschade gezien, zowel van bomen als van huizen. Was heel duidelijk dat het daar heel hevig is geweest. Zelfs de gewassen op het veld waren in flarden. Ook enkele dode vogels gezien. Denk als je als vogel een hagelbol op je kop krijgt, dan je dan "gepasseerd" bent.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

15 jul 2024, 21:00

Afbeelding

Helena van Troje

15 jul 2024, 22:02

De vogels waren naar het schijnt door de kracht van de wind op de grond geplet.
Onze groenteman zijn gewassen hebben veel schade geleden.
Tomaten naar de vaan, boontjes die moesten geplukt worden weg.
Al zijn serres aan diggelen...

Muddy Maddy

16 jul 2024, 08:16

Goede morgen seizoentjes,

Het belegd broodje was lekker. Niet te veel groenten en al helemaal geen blad sla te bespeuren die ik niet lust. voor sla moet je extra betalen. Ik heb veel augurken gevonden. ui en wat geraspte wortel. meer moest dat niet zijn. Daarna zijn we naar Brugge gereden en ventje moest oranje limonade hebben. Komen we bij Frank aan: geen enkel geluid, ook niet de hond. na 10 min. daar gestaan te hebben en 2 x naar zijn telefoon gebeld te hebben, zeg ik tegen ventje: kom, we zijn weg. wij terug naar de parking en ventje zegt: ik ga nog 1 keer bellen. Frank was juist thuis. Margaux had Noël meegenomen naar een vegetarisch eetfestijn ergens in de buurt. Zus ventje was gaan werken. Ik zeg tegen Frank dat hij 5 min. te laat was, maar omdat ik terug moest wandelen naar zijn praktijk was het dan wel al kwart voor 5. Hij had een klant die hij thuisbehandeld met een Hernia en 't was niet makkelijk om daar buiten te geraken.

Enfin, Ik heb dan mijn behandeling gehad en Frank merkte op dat alles zo vast zat alsof het in beton was. 5 weken is te lang. Daarna moest hij naar de dokter dus geen cola-tje voor ventje die daar alleen moest wachten. Ik moest eerst naar de wc maar eer ik aan de wc pot kwam, moest ik over een berg was klimmen. :roll: ( er waren wel veel kindersokjes bij) Toen vertelde ik aan Frank hoe mijn week verlopen was. Als je 's nachts om 02 u uit je bed moet komen om een warmtepleister te leggen, dan wil dat genoeg zeggen. en ook dat ik in tussentijd de Dr H nodig gehad had. Na de behandeling een nieuwe afspaak gemaakt en Frank moest nog naar zijn dokter in Oostkamp. hij was al laat, maar das niet mijn schuld. De volgende keer kan die de sleutel van het zijpoortje geven en die van de schuifachterdeur zodat wij binnen kunnen. :roll:

Ventje rook dus niet naar hond, dus Lilly was er gerust in.De juffrouw lag boven te maffen en bleef liggen. Gimly had weeral honger. Ik vermoed dat hij zich weer aan het volproppen is. Pasta tegen haarballen krijg je bij hem er niet in. :? En je moet geen olie bij zijn vlees doen want dan laat hij het zeker liggen. Snoepjes tegen haarballen lust hij wel maar Lilly is meestal rapper. Nu heb ik de snoepjes met taurine in de keuken laten liggen. Er ligt waarschijnlijk nog eentje tegen haarballen in mijn schuif waar dit toestel op staat. Daar zitten ook de postzegels in en wat kaartjesmateriaal. Ik zou er nog 3 moeten maken voor Augustus. Frank zei dat hij dit enorm appricieërt want het maken gaat niet zonder pijn gepaard. Het komt recht uit je hart, zei die. Net zoals die oude autootjes die ik hem een half jaar geleden kado heb gedaan. Hij was er superblij mee. Ze hebben een ereplaats. en Ik was er toch niets meer mee en Frank houdt van oude auto's. De kaartjes die ik voor hem maak hebben dus het thema auto.

Rond 8 uur heeft ventje dan naar zijn zus gebeld. Woensdag de 24 st gaan ze weer verder doen aan het ouderlijk huis. Zus zegt dat er niet veel mee op te ruimen valt. We zullen ze maar geloven zeker? Die dag moet ik naar de kapster. Over kapsters gesproken: ons moeder had een afspraak maar net op dat uur komen ze met haar eten. Of ventje zo goed wilde zijn die even te bellen? En ze kon ook niet lezen op welke dag ze naar haar huisdokter moest. Die stylo had last van de droogte. De 1 was niet zo goed leesbaar. Ze heeft het dan met haar stylo duidelijker opgeschreven. De grondlasten zijn inmiddels ook betaald door ventje via de app en dus hoeft ze zich daar geen zorgen over te maken. In Brugge willen ze De Fauw weg, Hier willen we Tommelein weg. En ventje wist niet dat de Johan nu in de buurtgemeente woont en daar zich kiesbaar heeft gesteld. Het stond nochthans in de krant. Die verkiezingen zijn niet verplicht omdat het maar voor de gemeenteraad is. Ventje vermoed dat er wel veel zijn die wel gaan stemmen opdat onze blauwe burgemeester zou weggestemd worden.

Vandaag moet ik naar de dokter en ventje gaat was plooien. Ik ga een rok aandoen want ik heb dus last van uitslag in de lagere regionen en das dan makkelijker om te tonen als ge op dien tafel ligt. ik ga wel die banden tegen het schuren aandoen. Die moet ik nog uittesten. Er zou bloed moeten genomen worden maar ik moet maar om 13 u 30. Zal voor de volgende keer zijn. Of misschien dat alles voor de bloedafname al klaar ligt. Heeft ze nog gedaan. Dan kan ik er niet van onder. Ik moet nog een lijst maken van medicatie die ik weer moet aanvullen. Dat is voor straks. Ik heb een nieuwe pyjama aan in koraalroze. Met een bloementjesbroek. Die in het blauw was uitverkocht. Ik had gedacht dat ik de strook kant onderaan de pijpen ging moeten afsnijden maar dat bleek niet nodig. Zit wel heel lekker en ik heb er warm genoeg mee. ( ondanks mijn damartje voor nek en rug die ik eronder draag)

@Helena: Poes kan dus ferm snurken. Hier lusten ze ook Sheba maar dan met saus. Zalmterinne zal Gimly niet lusten, Lilly wel. Ja, de gewassen en de serres zijn naar de vaantjes. Daar gaat de prijzen voor groenten ( weer omhoog!). Kan me voorstellen als ge als vogel een hagelbol op uwe bol krijgt dat ge inderdaad morsdood neervalt. Het doet ons al pijn, die hagelbollen.

Het is nu 8 uur en het is bewolkt met amper 15°. Gisteren hadden we een warme wind. Ik vond dat aangenaam. Maar toen we van Frank kwamen begon het te regenen. Ventje heeft tuutje aan de zijkant gezet aangezien het draaien van kant is. En Nina ( jongste van Buurman V) heeft haar autootje om 8 u 30 gisterenavond al verzet. Dat was toch al 1 die juist stond. Toen ik dat opmerkte en dat tegen ventje zei vroeg die waar we dat gingen schrijven.

Caramelkoffie gezet en ventje moet straks naar de Carrf. om mijn boekjes, brood en ik heb heel lief gevraagd of hij een zak caramelsnoepjes wilde meebrengen. We eten vandaag kippeborrelhapjes. Voor woensdag geen idee want dat hangt dan af van het weer. Ventje moet dan naar het containerpark met veel isimo en wat KGA. Die tas kan dan naar de kringloop. Gisteren heeft ventje zijn tablet opgeladen maar nog niets erop gezet. Het is zijn tablet en hij doet er mee wat hij wil. Ik heb er alles opgezet wat nodig was. Mijn boerderij als eerste en dan nog spelletjes. Ik ga mijn koffie opdrinken en verder spelen met de Sims. was ik gisterenavond mee bezig.

Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Oma-C

16 jul 2024, 09:09

Goedemorgen iedereen :wink:

Voorlopig een mooie dag met een beetje zon en veel wolken
we moeten afwachten wat het wordt.... :roll:

Veel sterkte aan de zieken en hun families, tot later..... :)

anjelierken

16 jul 2024, 13:14

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het heeft net een flinke regenbui gedaan.
Het onkruid groeit harder dan ooit, zelfs de kippen krijgen hun terrein niet meer onkruidvrij.

Gisteren een uitnodiging gekregen voor het 65 jarig huwelijk van manlief z'n tante en nonkel.
Zoiets gebeurt toch niet veel , dat mensen 65 jarig getrouwd zijn.
Ze willen geen geschenken of bloemen. Heb al gedacht van een envelopje te geven met geld erin. Dat kan gebruikt worden als bijdrage voor het feest. Ik zou niks anders weten om te geven. Wat vinden jullie daarvan?

Dames, tot morgen allemaal.

krakje

16 jul 2024, 20:10

halve dag beetje goed weer geweest,
later heel veel regen gevallen weer eens nat,
strijk gedaan wat stof af doen en later boek verder gelezen,
zo is weer een dag voorbij, en hopen morgen beter weer is, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Oma-C

16 jul 2024, 20:15

Afbeelding

Tot morgen allemaal, slaapwel straks :wink:

Ja, anjelierken, mensen op die leeftijd hebben
hun huishouden al volledig en bloemen nemen
het hele huis in beslag, een envelopje is een goed idee :)
Proficiat aan het "jonge" paar

Muddy Maddy

17 jul 2024, 08:08

Goede morgen seizoentjes,

Nu ventje ( eindelijk) zijn tablet ingesteld heeft moest ik herinloggen. Zowel in mijn mail als hier. Nadien moet je bevestigen dat jij het bent. ( denk niet dat onze katten kaas hebben gegeten van het omgaan met een PC) Gimly wilde naar buiten en of Lilly is blijven liggen of ook naar beneden gekomen is en nu buiten zit weet ik niet. Ze lag vanmorgen met de 4 poten in de lucht en haar "geval" bloot. Nou, dat nodigt toch uit om er op te wrijven? ( zeg nu zelf?) Mrr? ik heb dus maar een wreefje gegeven. moest wel rap stoppen. ik ben dan maar weer gaan liggen, was nog vroeg en zij heeft hetzelfde gedaan.

ik heb gisteren een hele snelle consultatie gehad. je raad het al: een half uur te laat opgeschreven! maar gelukkig woon ik niet ver. moest juist mijn schoenen aandoen en wegwezen. dus dat was binnen, onderzoek en voorschriften, betalen ( wat ze soms vergeet) en wegwezen.
ik heb een infectie van de slijmvliezen en moet een cortizonezalf smeren. natuurlijk toen ventje ( wiens dagindeling ook volledig in de war was) naar de apotheek ging, hadden ze die zalf niet. :roll: Hij gaat voor alle zekerheid deze middag.,ondertussen mag ik me behelpen met daktacord. het is een infectie die veel voorkomt. Maar een bezoekje aan de gyne zal ik wel moeten ondergaan, mocht de toestand binnen 14 dagen niet beter zijn en ze bij het volgende bezoek waar nu wel bloed wordt afgenomen ook geen verbetering merkt. en deze maal heb ik het goed opgeschreven!

Moet nog het boodschappenlijstje voor morgen schrijven. Ik moet ook meer fruit eten wegens die verstopping. ik heb geen vezelinname genoeg. en het is geen weer om een slaatje te eten. hoewel je als de zon binnen schijnt er wel goesting naar krijgt maar dan eenmaal buiten.... Ventje moet naar het containerpark vandaag met heel veel isimo, en dat KGA. al het andere zal voor volgende maand zijn, aangezien wij maar 1 keer per maand naar het containerpark mogen voor niets. Anders moet je betalen. En als ventje de doos van de mulch eens naar boven doet, zal de gang er heel wat properder uitzien. Over de mulch gesproken: de vliegen in de keuken zijn kwaad omdat ze geen stinkende vilnisbak hebben. En het zijn van die dikke bromvliegen en die groene.( bah) ze vallen zelfs aan. Lilly vind dat wel leuk. ze wil ze dan pakken.

Ons motje zat eergisteren achter een motje. en ze heeft het ook gevangen. Ze was best trots op zichzelf. Gimly had gisteren een haarbal. Ik had het al in de gaten. Hij was zichzelf aan het volproppen. Nu hopen dat het maar een gewone haarbal was en gene waar hij een week ziek van is. Dat is niet leuk voor hem maar ook niet voor ons. En nadien had hij losse stoelgang dus zat die voor de bak. Je rook het al toen hij nog bezig was. Ventje niet blij. Logisch. Hij gaat die airsprays in lavendelgeur kopen als die leeg is. Nu is de geur "oceanspray".
Ik moet nog verder in het herhalingsboekje lezen. De letters waren voor mijn ogen aan het dansen. Dan maar tv kijken maar met mijn leesbril aan. Heb gekeken naar "Why Woman kill" en zit nu aan de laaste aflevering. Die is voor vandaag. Ventje keek mee en die vond het nog leutig ook. De plottwists en ga zo maar door, stapelden zich op. En ik heb nog afleveringen van Telefacts zomer en Cold Case.

Vandaag staat er een opname gepland van een serie. Weeral iets met moord en geheimen zou ventje zeggen. Hij moet spreken met zijn Swat en Seal. Daar moeten ze hun vrouwen iets wijsmaken en dus liegen en bedriegen ze aan de lopende band. Ze nemen buitenlandse opdrachten aan om als huurlingen iemand te vermoorden. :roll: Als er maar een regelmatige cheque wordt betaald, zijn ze tot alles in staat.
Dat waren de woorden van Wilson toen Janine hem vroeg of hij geloofde in Ufo's en dergelijke meer. "Lady, if it has a steady paycheck in it, I believe everything" ( Ghostbusters 1) Nu is de tweede generatie aan de beurt. Na het echte overlijden van Harold, neemt zijn kleindochter de boel over. Bill Murray en Dan Akkroyd doen ook weer mee.

We gaan eens een kopje karamelkoffie zetten. Er moeten caffeïne vrije koffiecapsules aangeschaft worden want gisteren heb ik er een gedronken, kwestie van te kunnen slapen. Er zijn er maar 2 over. En ik heb het liefst voorraad. Na mijn koffie ga ik even naar de reclame van de A. En omdat het solden zijn, wordt mijn promomailbox overspoeld door aanbiedingen. :roll: Je kan toch niet blijven kopen? zei ventje.

Zo, een fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

17 jul 2024, 09:23

Goedemorgen allemaal,
Hier gisteren een paar keer een ferme bui gehad,
met tussenin de zon.........rare zomer :roll: :?

Ik wens jullie allen een fijne woensdag
het weer ziet eruit zoals gisteren dus afwachten.... :)

Veel sterkte aan onze zieken... en tot later...
Huisarts komt straks voor de maandelijkse controle.

Helena van Troje

17 jul 2024, 14:22

We geraken niet goed in gang vandaag.

Ze zijn gisteren Poes komen halen.
Het was geen grote verhuis, want gezien ze zo dikwijls hier logeert, hebben ze besloten voor thuis een nieuwe kattenbak voor haar te kopen.
De oude kan hier blijven, evenals haar eten en drinkbakje.
Gezien er nog een grote voorraad kattengrit staat moet dat volgende week als ze terug komt ook al niet verhuisd worden.

Hun verlof was eigenlijk voor de Belgische kampioenschappen para pente.
Hoe heet dat in het Nederlands eigenlijk?
Vriendin van de jongste werd 35ste op een totaal van meer dan honderd deelnemers.
De eerste Belgische vrouw! En ergens vijfde in ene bepaalde categorie.
Niet moeilijk dat ze haar vragen om les te geven en stages te begeleiden.
Wij staan achter in de competitie tegenover de Fransen die daar wonen en veel meer kunnen oefenen.
Wil je hier kunnen vliegen moet je naar de Ardennen of naar Frankrijk: Vogezen, Savoie en kanten.

Voorlopig schijnt de zon hier nog.
Het was deze middag heerlijk op de fiets.
Ik had geen zin om me weer eens om te kleden.
Vandaar een tochtje in short en t-shirt naar de broodautomaat.
Toch nog een babbel gehad met een mevrouw die haar hond aan het uitlaten was.
Een oude show show met artrose.
Och arme zo tussen door ging hij gewoon zitten.
Ik snap hem toch hoor!

Dames ik ga verder strijken.
Vandaag met iets minder enthousiasme dan gisteren.
Het kan niet alle dagen feest zijn.

Muddy Maddy

17 jul 2024, 15:17

@Helena: Para Pente is zweefvliegen als ik het goed heb.
Cats Rule!

Oma-C

17 jul 2024, 20:56

Goeienavond allemaal,
Een mooie dag vandaag, ik heb ervan genoten :wink:
Hopelijk nog wat dagen van dit soort... :roll:
Morgen boodschappendag
Fijne avond en slaapwel straks..... tot later............ :)