In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

15 okt 2024, 08:56

Afbeelding

Allen nog op één oor :roll:
Goede morgen iedereen, :wink:
Hier is het nog droog, en we hebben
vannacht ook geen regen gehad :roll:
maar zo te zien is het nog onderweg.....
Vandaag allerlei HH taken ik hou me wel bezig :)

Groetjes allen en veel sterkte aan de zieken :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

15 okt 2024, 09:17

Afbeelding
even dit laten weten 27 minder dan vorige week dat het licht is de zonkomt op om 8.06en gaat onder 18.49.de dag periode dat er licht is 10.43.Alsook de 27 oktober uurverandering.Zo dat was het nieuws vandaag want ik verwacht mijn besteeling aan huis groetje en hou jullie goed en sterk en vooral geniet

Muddy Maddy

15 okt 2024, 10:04

Goede morgen seizoentjes,

Heerlijk geslapen .Teken dat ik het nodig had en gisteren zei ik tegen ventje: het is weer voor hustepot en wat had de beenhouwer? Hutsepot!
Wat we vandaag in ons teljoor krijgen is weer gissen.
Vandaag naar de dokter. controle. volgende maand denk ik is het opnieuw bloedafname en deze keer ligt de aandacht op mijn diabetes. blijven we bij die ene grote pil of kunnen we nog minderen.
moet nog mijn exelfile afdrukken. Dat kan ik pas als ventje op is, want het gaat niet rechtstreeks via een printknop! Neen hoor! dat moet via omwegen!

Gisteren naar de prijs gekeken van een voornaamsverandering. Dè tante van mijn vader zaliger heeft die ooit gekozen en ik hoor het niet graag. ik vind niet dat de latijnse naam voor rots bij me past want ik ben helemaal niet hard. De prijs was niet mals! Maar ik zou het via de bevolking moeten vragen hoe veel het nu is want het kan in prijs schelen. Ik ging normaal Brigitte heten. ik hoor mijn vriendin al zeggen: een barbot ben je nie! en Bridget Jones ook niet. Het is misschien een rare vraag maar hoe zouden jullie me noemen als je me zou oordelen op wat ik schrijf? Ventje denkt aan Madison omdat ik dan een reden heb om de afkorting Maddy afkomstig van mijn tweede naam af te korten. En het zou dan ook kloppen met mijn avatarnaam. Bovendien vind hij die naam leuk.

Straks lijstje maken medicatie.
Lilly was vannacht weer superlastig. vanmorgen lag ze naast ventje te slapen en kon ik het niet laten haar aan te raken met een Mrr? als gevolg. Ze was gisteren weer boos omdat het regende en dat was mijn schuld. Later goot het ook en weer boos op mij. En nog eens boos omdat ik salami at!
Er is vandaag veel wind en dat verklaart de hoofdpijn. Ik zal mijn haar weer moeten samenbinden want anders zit het tussen m'n tanden.
Ik vraag me af hoe die andersgekleurde aan van die dure auto's komen? Er stapte gisteren een uit en die blijft hier geparkeerd staan want wisselen van kant, dat telt niet alsook verbodsborden toen we Rika gingen zetten. Installateur zei aan de naam te lezen heb ik 'em uit zijn bed gebeld. De wegsleepdienst stond op stand- by.

De badkamer moest gisteren grondig gedaan worden maar de zin ontbrak. Er staat wel een swiffer boven. In de keuken moet ik bijna alle dagen de gasvuuraansteker terug in het mandje leggen. Ventje laat die liggen na gebruik in plaats van dat terug in het mandje te leggen.
Ik moet dan altijd naar dat ding zoeken.

Anjelier: vraagje: verliezen kippen rond dit tijdstip hun pluimen? dat ze geen eieren leggen weet ik.

Lilly is beneden en onze juffrouw ontbijt buiten. Anders is Gimly met haar onbijt vandoor. Als ze noodgedwongen toch binnen moet eten moet de deur dicht en eet zij in de gang. Gelukkig is ze dol op korrels. Nu ze buiten is, is de vraag wanneer komt ze binnen? En daar zet Gimly de deur weer wagenwijd open. Ons mies kon dat ook zo goed. Deuren moesten openstaan want de divine predessor moest overal door kunnen.

Ventje gaat zich aankleden en daarna ga ik. Donderdag weer naar de dokter ditmaal voor de spuiten. best een trui met 3/4 de mouwen aandoen. Ik laat beide spuiten zetten dus ga ik beide armen niet veel kunnen bewegen maar what's new pussycat?
Een bestelwagen heeft net de apotheek bediend. Ik zie hier iets van Pharma voorbij vlammen.

Vandaag leesvoerdag. En we eten spaghetti maar zonder kippengehakt. deze keer met gemengd. zal ook wel smaken.
Fijne dag verder seizoentjes
Cats Rule!

Helena van Troje

15 okt 2024, 12:10

Toch maar een was ingestoken.
Er staan al vier mandjes klaar.
We zien wel waar we uitkomen.
Plan was de bloembakken leeg te maken.
Heeft er daar een mooie grote spin een fantastisch web geweven.
Met als aanvangspunten een deel van de planten in die hangkorf.
Het is een heel groot mooi web.
Dus die korf blijft nog eventjes hangen.
Nu snap ik ook waarom J. gisteren die ruit heeft overgeslagen.

Ach er is hier altijd wel iets te doen.

De dahlia moeten uitgedaan.
De bloembollen moeten geplant.
Ik ga een van de sedes proberen te redden en te verplanten.
Het gras moet nog gemaaid voor een laatste keer hoop ik.
Ik hoor oma-C al denken dat ze daar gelukkig allemaal vanaf is...

Schrijvers en lezers maak er een goede dag van vandaag!

anjelierken

15 okt 2024, 14:08

Afbeelding

Hallo iedereen,

Heb een tasje koffie meegebracht voor jullie. Geniet ervan.

MM: ja, de kippen verliezen hun pluimen . Bij de ene kip is dat al wat vroeger dan bij de andere. Ons kippenhok ligt momenteel vol met pluimen, zal die later wel wegdoen als ze allemaal in de nieuwe veren zitten. Tijdens de rui zien die kippen er echt kaal uit, met kale plekken. Denk dat die het dan wel koud hebben.
Over je voornaam: waarom gebruik je niet je 2de naam Maddy. Ik dacht altijd dat dat je echte voornaam was.

De zon schijnt hier, gisteren was het anders, heel veel regen.

Het infoblaadje van de gemeente zat in de bus. Er is een nieuwe reglementering van de politie. Onder andere mag je nu op zon - en feestdagen je gras maaien. Wij hebben altijd gedacht dat dat verboden was, in verband met de zondagsrust. Verder stonden er nog verschillende dingen in, die we al wisten.

Tot morgen iedereen.

Helena van Troje

15 okt 2024, 16:28

Maddy nu maak je me nieuwsgierig naar je eerste naam.

Oma-C

15 okt 2024, 19:10

Afbeelding

Goeienavond allemaal, :wink:
Hier is de zon erdoor gekomen op de middag
en ongeveer 15° en weinig of geen wind....
Aangenaam voor een korte wandeling :)
en nu is het weeral bijna donker en tijd voor
het avondeten, Ik heb groene boontjes en een
kalkoenlapje klaar om seffens te eten :?

Ik wens jullie allemaal een gezellige dag verder
en voor vanavond wat later een goeie nacht :)

Veel sterkte en moed voor onze zieken... :?

Bekske

16 okt 2024, 08:42

Afbeelding
gisteren avond de droogrek gezet en de witte was opgehangen en hij is droog .Ik doe dat nu dat het buiten toch niet meer zal drogen .En stijf opgedroogd is hetniet doordat ik een 3/4 fles azijn rechtstreeks op wasgoed doe voordat het machine zijn werk doet .Ook droog het daarmee sneller alsook rimpel het amper .Dat doe ik bij iedere wasbeurt zelfs bij gekleurd .De keukenhandoeken kan ik zo op plooien zonder strijk en dan drogen ze ook beter af heb ik ondervonden .Vele hebben hier al thuis verbaasd gestaandat ik geen keukenhanddoeken strijk en dan staan zemet hun mond open als ik ze laat zie .Dat er zo goed als niet een rimpel in is MAAR JA IEDER DOET HIJ HET WIL EN DOOR AZIJN TEGEBRUIKEN HOEF IK GEEN TABLETTEN TE KOPEN VOOR DE KALK . Zelfs giet ik dagelijks azijn in wc en een allesreiniger en het is ook proper .sommige zeggen jamaar azijn is dat wel goed voor de buizen als ik dan vraag is dat spul dat jij gebruik goed voor de buizen staan ze met hun mond vol tanden kunnen dan geen antwoord geven .Maar ieder doet het op zijn manier heb zelfs zaterdag van iemand te horen gekregen u wc is zo proper bij mij zijn sporen van kalk zei ze .heb haar datuitgelegd en ze ging het ook proberen zei ze .Nu mijn ontbijt dan de was opplooien en tegen vanavond zie ik of ik mijn lijstje afgewerkt heb met huishoudelijke taken .Geniet om het even hoe groetje

Oma-C

16 okt 2024, 09:16

Afbeelding

Goede woensdagmorgen allemaal, :wink:
Een zonnige groet van hieruit, en geniet
van deze dag want we krijgen mooie temperaturen tot 23°
en veel van dit soort dagen zullen er niet meer komen :roll:
Maak er het beste van en heel veel sterkte aan de zieken... :?

Muddy Maddy

16 okt 2024, 09:52

Goede morgen seizoentjes,

effe rap binnen en buiten want sennet laat me niet toe iets te posten.

Vandaag naar moeder.
Anjelier: bedankt voor de info.
Helena: het is het latijnse woord voor Rots en ik vind dat ik dat niet ben omdat ik afbrokkel.

Fijne dag
Cats Rule!

Helena van Troje

16 okt 2024, 14:19

Allez MM! Ik vind dat wel een mooie naam.
Voor de rest ook binnen en buiten wegens last van hoofdpijn na een aanval van oogmigraine.
Was net bij de dokter in de wachtzaal.
Uit schrik voor een hoge bloeddruk was die 18/8.
Gelukkig mag ik ergens in de volgende weken een telefoontje verwachten voor een covid vaccinatie die ik mislopen was wegens diarree.Stom hé. Maar ja, ik zag het niet zitten om over en weer te geraken zonder ongelukjes...
Fijne dag nog allen!

Oma-C

16 okt 2024, 15:59

Afbeelding

Goeiemiddag allen, hierbij wat vitamientjes
voor al wie het kan gebruiken... :roll:
Veel sterkte aan al wie ziek is of zich niet lekker voelt!!
Ik heb een wandelingetje gemaakt en het was goed buiten
heb er van genoten..... na vandaag is het weeral op :oops:

Fijne dag nog aan iedereen en tot morgen...................

Bekske

17 okt 2024, 09:22

Afbeelding
gisteren is mijn buurman naar de daken komen kijken en heeft waterdichte stevige tape gebruik .Hij was smorgens geweest maar in de dakgoot kon hij niksdoen omdat het nog vochtig was .Dus is hij in de late namiddag terug gekomen ervoor Hij heeftvlange tijd bezig geweest en u hopen dat het dicht is .Op sommige plaatsen was de naad gebarsten of gelost .Dus veel tape gebruik en nu hopen dat hetzo blijft anders moet er een andere manier gedaan worden .Maar hij denkt wel dat het inorde is .NADAT HIJ GEDAAN HAD IN DE LATE NAMIDDAG ZIJN WE BUITEN GEWEEST .Was al smorgens mooi om te zien hoe ze hier al klaar stonden om buiten te gaan .Maar dan in de late namiddag stonden ze weer klaar dan heeft hij gezegd we zullen nu maar gaan .Was mooi om te zien hoeze bezig waren om toch maar naar buiten te kunnen gaan hun snuitjes spraken boekdelen .Vooral smorgens stond hun snuitje op droevig .Normaal eentje dat zich niet laat zien kwam nu toch ook smeken om mee te gaan .De buurman vond het leuk grappigzoals alle drie samenspannend om toch maar te gaan .Het is ongeveer 45 minuten dat we buiten zijn hang af hoeveeltijd ze nemen om te snuffelen en boodschappen te doen .Ik kreeg van iemand een dikke proficiat omdat deze persoon zag dat hun hoopje opraapte .Want velen doen het niet zei hj .Maar ik heb het ook niet graag dat het ergens lig en als ze per ongeluk is het smerig .Het is toch snel opgeraapt ik heb zelf water bij voor hetgeval dat ik weg dan spoelen .Als we thuis kwamen zagen we drie blije snuitjes ze waren tevreden na hun wandeling .Ook luisteren ze goed naar de buurman als hij iets zeg er tegen hij mag van mij ze berispen als ze iets mis doen .Of als ze hun behoefte gedaan hebben zegt hij goed zo baasje heeft werk .Maar zijn kleine honden dus dat is snel gedaan .Ze weten zelfs hun plaatsje om te schuilen als we per ongeluk een bui over ons krijgen .Ze zeggen soms dieren zijn stom maar dat is niet zo gisteren de vogelkooien proper gemaakt en als die sla zien geven zehunbeste concert .Wekelijks maak ikdie kooien proper iedere dag verswater voor drinkenen hun bad .Heb smorgens en savonds een concert hier .Ik heb evenveel vriendschap van mijn viervoeters envogels .Alsook van enkele poezen die hier inde tuin komen .Hou het wel in oog met de viervoeters want je weet nooit .Zo dat was mijn van dedag .Geniet van iedere dag want het gaat als een sneltrein hou de moed erin en sterkte voor diegene die niet al tebest zijn .weet waarover ik spreek hier moet dagelijks tegen zoveel vechten maar ja het is nu zo groetje fijne dag iedereen

Oma-C

17 okt 2024, 09:54

Afbeelding

Goede donderdagmorgen iedereen :wink:
hier is al regen gevallen, alles ligt nat....
En het is nog grijs en donker...We hebben het beste gehad.
Dat is meestal zo dat er regen is als de vuilkar moet komen :roll:

Bekske, fijn zo'n helpende buurman, zo zijn er niet veel
hopelijk nu geen regen meer binnen....

Sterkte en moed aan de zieken...
corona is in omloop en duurt lang :roll:

anjelierken

17 okt 2024, 10:26

Afbeelding

Hallo iedereen,

Al naar de winkel geweest, de muizen vielen bijna dood in de kasten :D . Maar ja, het was ook al langer dan 1 week geleden.

Over de corona: ja, die doet de ronde. Vriendin had het vorige maand ook gehad en haar moeder ook. Dus is het nog steeds opletten. Ik ontsmet nog regelmatig mijn handen, zeker buitenshuis, je weet maar nooit. Maar verder zie ik dat niemand meer doen. Ik heb steeds een klein gelflesje in mijn handtas.

De zon komt er hier door. Ben van plan om enkele planten te verplanten, daar is het nu de tijd voor.

Gisteren met ukkemeisje1 naar de tandarts geweest. Alles verliep vlot. Die is eigenlijk wel heel flink voor haar leeftijd. Die klautert in en uit die hoge stoel, ze stelt vragen aan de tandarts ( wat er gaat gebeuren), enz. En op het einde, ah ja, dat speelgoedje niet vergeten hé :D .(Alle kindjes mogen een speelgoedje kiezen uit een grote bak omdat ze zo flink waren). Je zal niet rap iets vergeten met haar :D :D .

Tot morgen iedereen.