NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

greetie

11 jan 2025, 08:15

Afbeelding
Joke Bedankt voor het overzichtje :)
Gisteren auto gaan wassen in de carwash, wel zelf doen, kost me een euro :D, dan naar het kerkhof.
Ze melden juist op FB dat het geregend heeft en de banen spekglad liggen, hopelijk geen ongevallen.
Het is nu buiten - 2°,geen sneeuw
Vanavond komen de twee jongere buurtjes gezelschapsspellen spelen :D
Memerietje blij je te lezen :) beterschap!
Groetjes allemaal
Greetie

Yorkske

11 jan 2025, 08:37

Afbeelding
Goeie morgen maatjes,

Vlug even binnen wippen voor ik naar Aldi vertrek ik weet mijn weg daar niet maar is iets in aanbieding en die liggen in het midden denk ik dat was vroeger toch zo.
Rap zijn of het artikel is weg zeggen ze mij, maar zou mij verwonderen dat met zo'n weer iedereen zo vroeg op de baan is.
Vandaar rij ik door naar markt in ander dorp moet niets hebben maar heb behoefte aan frissen lucht en mensen waar ik eens kan mee babbelen. Berenmuts op dikke jas en sjaal aan zal nodig zijn het is nog -2°

Ben nu benieuwd of ik een mailtje ga krijgen na deze post want nu kom ik telkens 5 dagen terug terecht hier dus op hoop van zegen komt alles weer op zijn pootjes terecht.
Zo gauw het kan kom ik hier even deftig alles lezen want ik ben hopeloos achter.
Ben nochtans weer van 6.15u bezig maar aan mezelf ook wel wat werk aan. Moet goed verzorgd worden en daar kruipt ook tijd in.

Fijne dag iedereen het is hier in de living abnormaal koud mij er zal toch niets mus zijn met chauffage zeker nu dat zou het toppunt zijn.

ben er mee weg X

Oma-C

11 jan 2025, 09:32

Afbeelding

Goedemorgen iedereen, :wink:
koud en mistig hier, en aanvriezende mist....
gevaarlijk als je de baan op moet.
Ik kom nu niet buiten.... wil geen botten breken :oops:
Wees voorzichtig als je buiten moet
je ademt alleen vieze lucht in nu......
die mist is heel ongezond :roll:

joke, dank voor je overzichtje, ik ben weer bij............... :)

Allen een aangenaam weekend en
beterschap aan onze zieken.... :?
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

corry

11 jan 2025, 09:47

Afbeelding

Goedemorgen

Gisteren lekker gaan eten in goed gezelschap zo te zien was ik de oudste en Rhune de jongste van de aanwezigen, Rhune zei, maar poesie jij ziet er zo oud niet uit.
Vandaag liefst traag, hebben ook samen door Blankenberge gestapt, lange en jonge benen, heb moet bijbenen. :P

Oma-C aan zee geen mist maar zon vanuit richting Brugge.

Nog een fijne zaterdag en geniet valles wat jullie blij maken mag.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

jadi

11 jan 2025, 09:55

Afbeelding
Goede morgen , zo proper gewassen en gekamd genietend van het zwarte goud. Wat moet een mens nog meer hebben
Vergeet er nog bij te zeggen , lekker in de warmte ..
Terwijl mijn haartjes drogen kom ik vlug even binnen .
Windstil, en kleine vogeltjes sieren de berken bij de buren . In de verte zie ik een witte streep van vliegtuig op weg naar X land. Voorzichtig wordt het glas van de balustrade weer doorzichtig . . Al zegt mijn buitenthermometer nog altijd -1°C.
Hallo Rietjes, tja met zo'n weer haartjes laten knippen zal wel koud zijn op uw bolleke en hals. Maar wat moet moet .
Joke toen we vroeger op den buiten woonden , viel er eens een kauw door onze schouw recht in onze haard .. Brr . . dat was maar akelig hoor.. Ik leer bij : paprika zaaien op een warme mat .. Och Joke wat een prachtig zicht toont uw plaatje aan ..
Greetie dat wordt een aangename avond voor je , geniet er van
Bij mij komt tegen de middag onze zoon . Hij blijft hier dan tot zondagavond .
Yorkje geniet van je uitstap , en ik duim dat ze het artikel nog hebben voor je.
Hi Om-C hier is het niet mistig , maar grijs en grauw. . Ik ben aan het einde van de pagina .. Hopelijk heb ik niemand vergeten .
Als het zo is dan is het onbewust
Voilà ... oei mijn koffie . . nog even een slurpje , intussen is die maar lauw meer.
*Ik moet nu op eens aan Egeltje denken. Hij begon elke morgen <in de keuken is het zwarte goud aan het doorlopen (koffiezet)> .Zo iets in die aard .. tja . . .
Zal het maar hier bij laten
toedeloe
menu: hutsepot met een worst .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Oma-C

11 jan 2025, 10:01

Ja jadi en Corry, hier zie ik de overkant van de straat niet zo mistig
en de auto's beneden onder het raam zitten precies onder sneeuw, zo wit
maar 't is alleen van de mist :roll: en -4 buiten... bbrrr

Ivette

11 jan 2025, 10:31

Mens blijft dat koud hé, mijn vellen frak toch maar weer naar beneden gehaald, ik moet naar de bib en naar de winkel met mijn shoppertje want die boeken zijn te zwaar om dragen.
Na mijn valling heb ik nu gesukkeld met een blaasontsteking. De huisarts heeft me 3 zakjes Monurel die ik moet oplossen in water en uitdrinken voor het slapengaan, vanavond mijn 3e zakje.
Slechte periode zeker, het één na het ander.
Vanavond om 20u15 op ARD grote show met Florian Silbereisen, ik ga zeker kijken.
En nu moet ik naar de bib, salut!
Ivette

jadi

11 jan 2025, 11:11

Ivette schreef:
11 jan 2025, 10:31
Na mijn valling heb ik nu gesukkeld met een blaasontsteking. De huisarts heeft me 3 zakjes Monurel die ik moet oplossen in water en uitdrinken voor het slapengaan, vanavond mijn 3e zakje.
Ivette heb je voor uw valling AB voorgeschreven gekregen ?
Dit kan soms een blaasontsteking vooroorzaken ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ivette

11 jan 2025, 13:28

Nee jadi alleen zakjes Acetylcysteine om slijmen te lossen, Siroxyl en Paracodine siroop.
Ik zal de dokter waarschijnlijk nog nodig hebben, ik blijf buikpijn hebben.
Ivette

greetie

11 jan 2025, 14:13

het is hier heel zonnig, boodschap gedaan het hoekje om, Amaai moest op de baan lopen het voetpad was glad nochtans gestrooid.
Ben blij dat ik terug thuis ben, zal achter het glas genieten van de zon, wilde een toertje rond doen :D :D
Greetie

Oma-C

11 jan 2025, 14:37

Afbeelding

Goede middag alle uiltjes, :wink:
even een betaling gedaan, niet alles
gaat automatisch :oops:
Efkes koffie of theetijd nu...

Ivette ik kijk vanavond ook naar Florian :)
is altijd de moeite waard hé

Greetie, koud buiten en nog altijd mistig hier
hoewel het ietsje minder is nu :roll:

Voor allen een fijne dag, hou het veilig en warm
en tot morgen :)

krakje

11 jan 2025, 14:43

amai wat een mist die hier hangt,
we zien het bos niet meer, en vind het ook koud,
moet zelf niet naar buiten, de zoon rijd naar de winkel,
en verder zullen we eten wat er in huis is,
dus heb ik de was maar laten doen door de machine,
denk dat het buiten echt gevaarlijk is,
de wandelaars gaan hier bijna voetje voor voetje,
straat is wel sneeuwvrij maar toch hier en daar rijmvlekken,
houd jullie warm en geniet van wat je met deze dagen kunt doen,
grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

Ritavdm

11 jan 2025, 17:10

Hallo

Zonnig en droog hier, de hele dag al wel met temperaturen maar net boven het vriespunt, ideaal wandelweer dus.

Vanmorgen gestart voor een wandeling van 9 km maar na 6 km toch gestopt, mijn W kreeg teveel honger :lol: .
Naar huis, goed eten
en dan
belde ex-buurtje om te vragen of ik zin had in wandelen en een koffietje drinken
dus
deze namiddag nog ff op stap maar vooral veel bijgepraat.
Ze mist ons :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nu de krant lezen en proberen niet in slaap te vallen
Oud maar niet Out

Yorkske

11 jan 2025, 17:50

Nog een mooie avond iedereen,

er is hier nog werk aan de winkel voor mij, ik zie dat jullie al veel geschreven hebben deze namiddag, ik krijg dus geen mailtje als iemand iets gepost heeft.
ik heb al één en ander geprobeerd maar lukt niet, ik moet steeds langs het forum passeren en kom vijf bladzijden terug terecht (waar het gestopt was) ook de foto's komen terug met alleen de link.
ik weet dat jullie mijn foto's zien maar ik zou toch graag terug alles op orde hebben zodat het aangenaam blijft.
waarschijnlijk niet morgen want familiefeestje en maandag gans de dag bezet. Maar komt tijd komt raad ik zal wel hulp vragen zodra het past.
Slaapwel allemaal nog een fijne avond, voel me niet zo best al gans de dag ijzig koud en de chauffage staat op 25.5 ° 8O iik war den bibber. Ik ga nu mijn prothese uitdoen en nachtkledij aandoen hopelijk gaat het dan beter want morgen wil ik graag goed zijn zodat we met de familie een mooie dag kunnen beleven.
Groetjes

Yorkske

12 jan 2025, 07:20

Goede morgen allemaal,

Kan iemand mij hier nog eens helpen aub.
Hoe kan ik het gebruikerspaneel goed invullen zodanig dat ik een mailtje krijg als er een reactie hier
door iemand geplaatst is.
Sorry dat ik van 's morgens kom zagen maar ik zou dit ook nog graag in orde hebben want het is
waarschijnlijk niet moeilijk maar ik doe ergens toch iets verkeerd.

Groetjes