In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Remie

21 dec 2021, 10:49

Afbeelding

‘k Geef hier even ‘n beeld hoe het er bij ons uitziet nu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog ‘n fraaie dag toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

21 dec 2021, 11:00

jadi schreef:
21 dec 2021, 10:18
Het is een prachtige dag, vinden jullie ook niet..
Helemaal met U eens Jadi, dit, met zo'n prachtige Afbeelding,hadden we nu toch echt effe nodig na de wat sombere dagen.

thijli

21 dec 2021, 11:18

goedemorgen,

Hier was (is) ook alles wit met een zonnetje.
Ik kan zo het plaatje van Remie pikken onze zelfde pinda ziet er ook zo uit.
Zit te wachten tot mijn was is uitgedraaid,en vanmiddag denk ik de laatste knijpertjes bakken van dit jaar,dan heb ik 4 pond gebakken wel weer genoeg.

fijne dag allen.
Iedere dag een lach

thijli

21 dec 2021, 11:18

Afbeelding
Iedere dag een lach

zonnebloemetje

21 dec 2021, 12:28

hallooooo een goeie middag iedereen

voor iedereen strakjes SMAKELIJK
wij eten een winterstamppotje met veel lekkere wintergroentjes

daaaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

grootjegerda

21 dec 2021, 12:55

Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding
Bert

21 dec 2021, 15:49

De donkere dagen zijn weer gekomen,
Mensen lopen weer te slepen met hun bomen.
De kerst is voor iedereen een beetje dromen,
Dromen over vrede, liefde en gezelligheid.
Laten we met zijn alle denken aan de goede tijd.
Laten we wensen voor ieder wat wils,
En dat kerst een feest mag worden,
Zo als ieder persoon dat zelf wilt.

Komt niet van mij, heb ik ergens gevonden op het www
😀

mama-inge

21 dec 2021, 17:01

Fijne avond
Vanmorgen boodschappen gedaan
En vanmiddag aan de arbeid

Het was hier vanmorgen ook wit, zag -5 voorbij komen.

Remie

21 dec 2021, 17:26

zonnebloemetje schreef:
21 dec 2021, 12:28
wij eten een winterstamppotje met veel lekkere wintergroentjes
Afbeelding
Afbeelding

zonnebloemetje

21 dec 2021, 17:44

hallooooo een goeie avond allemaal

voila sè ik stop er mee voor vandaag want ik heb alweer van alles gedaan en dat laat zich voelen ook
daarjuist stond ik voor mijn bad om mijn haar te wassen en ik kon bijna niet meer blijven op mijn benen staan
ik ben wel nog een koekebroodje aan 't bakken om morgenochtend van te eten en morgen pak ik een dagje congé , want das ook eens nodig
en we gaan morgen middag ook eten op verplaatsing zodat we dan maar onze voetjes onder tafel moeten schuiven en betalen :roll: :D want de horeca moet ook eens gesponsord worden hé
en als we in onze kist zullen liggen doen we toch onze eurootjes niet mee en we leven maar éénmaal hé

Bertje mooi beschreven hoor van kerst

marietteke hopelijk is jou ventje nu al wat beter

ik mag volgende week dinsdag om mijn boosterprik
ik had vorige week een uitnodiging gekregen om op 5 januari mijn boosterprik te halen maar das dan al 7 maanden na mijn tweede en dat vind ik toch lang en ik heb eens mijn telefoon genomen en naar het nummer gebeld op mijn brief en er was inderdaad iets misgegaan met de inplanning en nu mag ik al volgende week gaan , dus das goed hé

Remie ik ben geen grote eter en ik neem nooit veel in mijn bord en als ik niet genoeg heb dan neem ik nog wat bij want ik had een grote pot klaar gemaakt en er was ook vlees genoeg die we in één keer niet kunnen op eten en gulzig ben ik al helemaal niet en das ook niet goed voor mijn maag waar ik regelmatig problemen mee heb , maar 't was lekker en das goed voor mij

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge en Bekske
geniet nog van jullie avond

Afbeelding

daaaaaaag
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***
Bert

21 dec 2021, 18:20

Goede avond leuterkes,

ik kom nog een slaapmutsje nuttigen.
Morgen zal het een koude dag worden volgens de weerman. Maar ja, het is dan ook winter hé.
Ik snap niet dat ze in de winter zitten zagen omdat er geen zon is.
Bloemeke, ziet er lekker uit hoor uw stamppotje.
En Remie zijn ogen zijn weer groter dan zijn buik zeggen we hier dan...🤣🤣🤣
Ik schep ook nooit veel in een keer op mijn bord. Als het bord leeg is, neem ik dan nog wat bij.
Ik zou me niet goed voelen denk ik met een overvol bord voor mijn neus.
Maar elk zijn gewoontes hé.
Allé, ben weg.....tot latersss.
Apropos, waar is Bekske??? Of zou ze kwaad zijn voor iets?? Volgens mij werd er toch niets verkeerd gezegd of gedaan?

Remie

21 dec 2021, 18:37

zonnebloemetje schreef:
21 dec 2021, 17:44
Remie ik ben geen grote eter en ik neem nooit veel in mijn bord en als ik niet genoeg heb dan neem ik nog wat bij
Kijk dat wilde ik lezen, U eet bijna hetzelfde als wij. Gina eet wel beduidend minder dan mij.

Maar wij eten ook niet zoals Bert suggereerde, dat ik/wij 'n enorm bord vol met eten voor me/ons zouden hebben staan, maar ik schep soms/vaak nog 'n 3e keertje op om 'n voldaan buikje te hebben.
De gaatjes vullen we dan nog op met 'n gepast dessert.

Lenk

21 dec 2021, 19:04

Zo leuterkes ben er ook nog eens bij

Druk druk druk, de week voor de kerstvakantie. Het geld voor dit jaar moet weer op. Is ikke de dupe van natuurlijk, bestellen, bestellen en nog eens bestellen

Ik pik ineens in op de hoeveelheid eten. Wel ik ben ook een kleine eter. En dat wordt met de jaren minder en minder. tot 5 jaar geleden draaide ik mijn hand niet om een lekker biefstuk van 250 gr binnen te spelen. Aardappelen niet zoveel groenten wel

Wel nu is een stukje vlees van 150 gram meer dan voldoende

Wat het weer betreft ik liever dit weer dan dat grijs somber weer. Ik ben zelfs deze namiddag een toertje gaan doen met ons bruintje, het was koud, bar koud, maar in het zonnetje kon ik echt wel van genieten hoor. En de grashalmen in de tuin waren zo mooi bevroren zo prachtig wit. Ik had er een foto moeten van trekken. Dju niet aan gedacht

En als ik er niet met de auto door moet een sneeuwlaag en daarna helder zo mooi.

Wat eten wij vandaag een ovenschotel
Bloemkool met pesto en kalkoenlapje (recept van Libelle lekker) en geloof met het is lekker

Afbeelding

An-W

21 dec 2021, 20:21

Lenk schreef:
21 dec 2021, 19:04

Bloemkool met pesto en kalkoenlapje (recept van Libelle lekker) en geloof met het is lekker

Afbeelding
Ik heb het recept van de Libelle gevonden . Ziet er heerlijk uit . Eet je er geen aardappeltje bij dan ?
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
Bert

22 dec 2021, 05:19

Goede morgen leuterkes,

allé, ik ben eens de eerste vandaag die een ontbijt komt vragen.
Reeds een paar uurtjes klaar wakker. Ik dacht zo, zal maar eventjes gaan spoken. 😁