Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Rietjes

21 jan 2019, 19:13

maar 't was heel goed wandelweer hoor ! 

morgen meer van dat.
Oud maar niet out !

meme-rietje

21 jan 2019, 21:49

ben vandaag begonnen aan een boek
"De zeven zussen" van Lucinda Riley
en kan niet stoppen
en na dit boek zijn er nog vijf
ik denk van iedere zus een
echt mooi, nen dikke  :lol:
slaapwel iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1

22 jan 2019, 07:17

Goeiemorgen,

Rietjes, al sneeuw gezien? op de radio zeiden ze dat het er was  :lol:wij krijgen het als laatste  :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry

22 jan 2019, 09:00

Afbeelding
Afbeelding

Sneeuw aan zee, een foto van kleintje geplakt in fantasie. 
6 jaar geleden mama in het ziekenhuis , kleintje een maand hier, haar zus 14 dagen. 
pakken sneeuw kregen we toen.

Heb buikgriep, nu en dan vlucht naar de pot😳

Het was een fijn weekend, kinderen met tranen in de ogen terug naar huis. 
Gelukkig komen er  6 weken rust, wij kunnen niet helpen maar staan open voor een luisterend oor en heel veel liefde.

Ga stoppen moet .......

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina

22 jan 2019, 09:53

Goede morgen aan jullie allemaal !

Corry, spoedig beterschap, oei niet aangenaam zo een griep, zorg maar goed voor jezelf.

Hier is het ook gesneeuwd, ja nog altijd bezig, dus heb ik mijn laarsjes eens uit de kast gehaald. Gelukkig dat we binnen zalen hebben, ik ben om 10u30 weer op het appel.
Het is maar 5 minuutjes te voet, zal toch opletten want de trottoirs liggen nog besneeuwd.

Ik sluit hier af,  tot later op de dag nog eens !
Gisteren was het knuffeldag, dus voor jullie allemaal nog een warme knuffel !

omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Rietjes

22 jan 2019, 10:24

Goeie witte morgen

Vanmorgen vroeg in mijn warme bedje waren mijn hersens op zoek  naar het vervolg van "al op enen nacht was de wereld wit gesneeuwd"....
Toen ik een kwartiertje later de rolluiken omhoog deed : noppes, nada, nietepiete... sneeuw
een lichte ontgoocheling Afbeelding
maar
toen ik een halfuur later aan het aanrecht stond ging ik automatisch een stapje achteruit 't was precies of er een sneeuwkanon op mij was gericht; gelukkig maar met een raam tussen ons in Afbeelding
Nu ligt alles mooi wit en dwarrelt er nog af en toe een vlokje.

De baan niet op gaan als het niet moet zeggen ze maar net nu had mijn ventje een afspraak  op de autokeuring.
Hopelijk geen rode kaart en geen uitschuivers.

Zou deze namiddag wel graag willen wandelen in de sneeuw; we zien wel.
Oud maar niet out !

Ivette

22 jan 2019, 10:24

Gisteren is de weduwnaar van mijn nicht Nicole op de koffie geweest. Hij vertelt natuurlijk veel van haar laatste maand. Hij houdt zich kranig, sukkelt wel met zijn rug. Misschien door deze pijn beweegt hij veel minder, hij is fel verdikt, sleept een lelijke, dikke buik mee! Wandelen doet hij ook al niet meer, is lui geworden zeker ook omdat zij zo'n fervente wandelaarster was en hij mee "moest"!
Ik ga me daar niet mee moeien, geen goeie raad strooien want ieder mens is verschillend en heeft andere noden en gewoontes!

Hier ligt er een dik pak sneeuw, rond 7u30 begonnen en het doet ferm voort!
Juist vandaag is het regionale wandeling van Okra deze namiddag, of er iemand zal op afkomen is een vraagteken!
Ik ga in elk geval niet buiten: veel te bang om te vallen!
Ik ben benieuwd of al die mensen die naar sneeuw verlangd hebben nu content zijn?
De schoonheid zal het zout wel vlug wegruimen zeker!
Voor al de mensen die daarvan genieten, oke hoor maar voor mij hoeft sneeuw niet...meer!

Amai omadina, ga jij serieus in dit weer naar de tennis, wat ben jij nog jongvoelend!

Meme Rietje, bedankt voor uw titel ik moet minstens zaterdag naar de bib (kreeg gisteren een mail!) dus zal ik er zeker naar uitkijken!

Ik ga soep maken, appels stoven, me toch bezighouden!
Mijn goeie buur is ook al MIJN sneeuw aan het wegruimen of: een goeie buur is goud waard vooral in mijn geval,
zal hem alvast bedanken sè!

Dag maatjes, tot later! 
Ivette

viv

22 jan 2019, 11:13

Goede morgen, 

Hier is de sneeuw nog niet aangekomen.  De zon schijnt zelfs nog af en toe - de wolken komen er wel aan. 
Gisteren vroeg opgestaan om de maansverduistering te fotograferen.  Heel veel mislukte foto's en maar enkele min of meer gelukt.  
Voormiddag les gehad en weer nieuwe technieken geleerd.  Ben toch nu toch wel content dat ik mij ingeschreven heb.   Leer nu ook beter de medecursisten kennen - ben altijd wat "verlegen"  in een groep nieuwe mensen en het duurt een tijdje voor ik meebabbel. 
Na mijn dagelijks bezoekje aan mijn moeder ben ik gaan"kindsitten" - je kan niet meer "babysitten" zeggen als ze
bijna 10 en 12 zijn hé.   Frans geoefend voor een toets vandaag - heel andere leermethodes tegenwoordig maar ondanks dat ik weinig gelegenheid heb om Frans te praten ging het mij nog goed af ( 1 ASO).  Dus vroeger zal het toch wel niet zo slecht geweest zijn ;-) 

Ben benieuwd wanneer de sneeuw hier gaat aankomen...  Zou ik nog strooizout moeten halen?  Ik zorg toch altijd dat mijn stoep sneeuw- en ijsvrij is.  Mijn jonge buren doen dat niet, ook herfstbladeren laten ze liggen. Ik dacht nochtans dat iedereen verplicht is zijn of haar stoep schoon te houden of is dat ook weer iets ouderwets? 
Ik laat het niet aan mijn hart komen hoor , ik doe mijn ding en voel mij daar goed bij en laat anderen doen waar zij zich goed bij voelen.

De sneeuw mag komen - vind dat ook mooi zolang ik er niet met de auto door moet...
Wandelen dat zie ik wel nog zitten maar pas wel op met vallen.  Begrijp Ivette dat je nu bang bent om te vallen - zeker na je heupoperatie. 
Corry, spoedig beterschap.  Jullie doen dat goed met de kinderen!  x 

Geniet van deze dag! 
Viv 

voor wie ze niet  gezien zou hebben gisteren: 

Afbeelding

Ivette

22 jan 2019, 11:41

Awel Viv als dat JOUW FOTO is dan is die wel heel goed gelukt zeker of: ben je niet te kritisch voor jezelf?
Deze foto is heel knap hoor!
Ivette

Erika1

22 jan 2019, 11:43

Inderdaad Viv, proficiat je kan een nieuwe carriere beginnen  :wink:
Ja het zonnetje is nu wel een beetje flauw, maar heb toch lekker mijn vensters gelapt  :lol:

Erika1

22 jan 2019, 11:57

Ola hier beginnen de eerste poeder dwarrelende vlokjes te vallen zijn juist zo van die lichte pluimpjes  :lol:

meme-rietje

22 jan 2019, 13:37

goeie dinsdag allemaal
poetske is geweest
deze nacht veel te laat gaan slapen, boek moest uit
de volgende ga ik hallen naar de bib
deze heb ik gekregen van de dame uit de kleren winkel
ze heeft ze allemaal
maar ik kan niet wachten
zij leest te traag

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

veve

22 jan 2019, 15:56

Hallo allemaal!
Hier toch een serieus pak sneeuw gevallen, heb wel al deze middag rond 11u30 de oprit en de weg naar het terras sneeuwvrij gemaakt!
Ook al een grote wandeling gemaakt, ik heb ervan genoten ik was goed ingeduffeld met een berenmuts en had mijn bottines aan.
Op de baan was het ondertussen al gesmolten zwarte vieze sneeuwbrij geworden!
Gisteren 10 km gewandeld met vriendinnen, we doen dat 1 x in de maand, volgende afspraak om te wandelen 18 februari.
Meme-rietje ben van plan om  ook eens die boeken te lezen had al gehoord dat ze goed zijn.
Na mijn wandeling ben ik nog naar de carrefour geweest om café au lait, maar heb niet goedgekeken en zie dat ik cappuccino meeheb  :?dus ga mij nu een taske cappuccino zetten!
Wens jullie nog een aangename dinsdag en tot later, daaaag...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door veve op 23 jan 2019, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
One life...live it !

viv

22 jan 2019, 17:09

Hier begon de sneeuw vanaf deze middag te vallen - kleine vlokjes maar het is wel blijven sneeuwen.
En met de sneeuw is ook het roodborstje terug gekomen :-)

Afbeelding

Rietjes

22 jan 2019, 18:48

Mijne vent heeft sneeuw geruimd voor de helft vd straat !

Deze namiddag zijn we gaan wandelen in de sneeuw in WIETschate, je weet wel het dorp van Eigen Kweek.

Spijtig genoeg zonder zon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding 

Oud maar niet out !