In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Oei oei oei....... Ik lees nu mijn epistel eens terug en zie dat het woordenboek ook weer heeft meegespeeld. 
Sorry hoor, had geen tijd meer om na te lezen en nu hij buiten bezig is met de rolluiken, en ik hier in de donker zit met licht aan, kan ik toch niets doen, dus ......
Hij ging aanbellen als de rols terug omhoog mochten, voor dan de ruiten te doen. Zal hem eens vragen of hij een tas verse soep wil, seffes. Het is er koud genoeg voor, als je met koud water hebt gespeeld !
Sorry hoor, had geen tijd meer om na te lezen en nu hij buiten bezig is met de rolluiken, en ik hier in de donker zit met licht aan, kan ik toch niets doen, dus ......
Hij ging aanbellen als de rols terug omhoog mochten, voor dan de ruiten te doen. Zal hem eens vragen of hij een tas verse soep wil, seffes. Het is er koud genoeg voor, als je met koud water hebt gespeeld !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Nog een rekening betaald en dan even hier komen kijken..
Het is hier beginnen regenen tegen 11u ik was nog niet
helemaal terug van de markt maar ik had een plu meegenomen
voor de zekerheid.. en 't was nodig
Zo de rekening is betaald ik ga terug binnen verderdoen
er is altijd wel iets te doen hé... straks nog de vuilzak
en papier buiten zetten na 19u en dan is het weeral avond
Helena, je kan niet alles kunnen en de centen gaan niet mee
naar waar we later gaan... goed idee het te laten doen...
M-J, ook grote poetswerken, best laten doen die mannen zijn dat gewoon
en ze doen het wel niet zoals wij het doen maar als het z'n recht heeft gehad
moeten we niet in de hoekjes en de kantjes kijken... proper is proper...
M-M, clive en alle seizoentjes allen nog een fijne dag en tot later...
bakske gaat toe voor vandaag....
Het is hier beginnen regenen tegen 11u ik was nog niet
helemaal terug van de markt maar ik had een plu meegenomen
voor de zekerheid.. en 't was nodig
Zo de rekening is betaald ik ga terug binnen verderdoen
er is altijd wel iets te doen hé... straks nog de vuilzak
en papier buiten zetten na 19u en dan is het weeral avond
Helena, je kan niet alles kunnen en de centen gaan niet mee
naar waar we later gaan... goed idee het te laten doen...
M-J, ook grote poetswerken, best laten doen die mannen zijn dat gewoon
en ze doen het wel niet zoals wij het doen maar als het z'n recht heeft gehad
moeten we niet in de hoekjes en de kantjes kijken... proper is proper...
M-M, clive en alle seizoentjes allen nog een fijne dag en tot later...
bakske gaat toe voor vandaag....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: prei in de roomsaus is lekker.Heb terug sinds jaren prei staan in de groententuin.Buurman had teveel plantjes, dus kreeg ik de rest.Was er enkele jaren mee gestopt omdat het niet goed lukte.Deze keer staat de prei goed.Wij eten het meestal met gebakken vis.Prei gaat goed met vis.
Het licht brandt hier al , en het is nog maar 16uur.Is een donkere dag vandaag.
Vanmorgen om 7uur volle licht in de slaapkamer.Toen ik naar buiten keek, stond een betonmolen met zwaailichten voor ons huis.Die moest beton leveren hiernaast.De werken vorderen goed.Die mannen kunnen toch nogal tegen elkaar roepen, precies of ze hebben ruzie.We horen het soms tot binnen met de ramen dicht.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive: prei in de roomsaus is lekker.Heb terug sinds jaren prei staan in de groententuin.Buurman had teveel plantjes, dus kreeg ik de rest.Was er enkele jaren mee gestopt omdat het niet goed lukte.Deze keer staat de prei goed.Wij eten het meestal met gebakken vis.Prei gaat goed met vis.
Het licht brandt hier al , en het is nog maar 16uur.Is een donkere dag vandaag.
Vanmorgen om 7uur volle licht in de slaapkamer.Toen ik naar buiten keek, stond een betonmolen met zwaailichten voor ons huis.Die moest beton leveren hiernaast.De werken vorderen goed.Die mannen kunnen toch nogal tegen elkaar roepen, precies of ze hebben ruzie.We horen het soms tot binnen met de ramen dicht.
Dames, tot morgen allemaal.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenavond Seizoentjes,
Iedereen goed bezig geweest heb ik de indruk
Was met alles klaar toen ik met Matice ging wandelen en heb dan nog maar een verse groentesoep gemaakt.
En mijn ( verloren gewaand) pakje is dan toch aangekomen vandaag. Het dunnere kussen voor Matice. Is ook een heel mooi, tenslotte ligt het in de living. Hij ging er meteen op liggen na een korte snuffelsessie .
Vandaag ontdekt dat mijn oude hoge sneakers water trekken als ik door het veldje met Matice wandel. Had natte sokjes. Als het zo regent mijn korte regenlaarsjes aantrekken als wij gaan wandelen, zoals op de hondenschool. Heb het bedrag van het kussen al voldaan. Mocht achteraf betalen.
Zo, ga niet alle namen noemen , maar wens iedereen nog een gezellige avond en voor veel later vandaag een zachte slaapwel. Liefs aan jullie allen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
Goede avond,
Ja Clive, ik heb ook zo een hulp voor de ramen te poetsen, het is wel geen Karcher maar wel evenwaardig ! Werk er ook graag mee hoor. Maar ik gebruik het toestel graag binnenhuis. En deze gast werkte heel efficiënt een goed. En nu zijn alle rolluiken ook gedaan, wat er bij ons al enkele jaren overschoot. We zijn heel tevreden met zijn geleverd werk! Maar binnen blijf ik de ruiten zelf doen, zolang ik kan.
En nu verder naar familie kijken
.....
Iedereen een fijne avond gewenst en tot ... de volgende
Ja Clive, ik heb ook zo een hulp voor de ramen te poetsen, het is wel geen Karcher maar wel evenwaardig ! Werk er ook graag mee hoor. Maar ik gebruik het toestel graag binnenhuis. En deze gast werkte heel efficiënt een goed. En nu zijn alle rolluiken ook gedaan, wat er bij ons al enkele jaren overschoot. We zijn heel tevreden met zijn geleverd werk! Maar binnen blijf ik de ruiten zelf doen, zolang ik kan.
En nu verder naar familie kijken
Iedereen een fijne avond gewenst en tot ... de volgende
-

Goedemorgen Seizoentjes,
MJ, ik keur een glazenwasser niet af hoor, maar de mijne maakte constant een afspraak, moest dan steeds de vliegenramen verwijderen en kwam dan gewoon niet opdagen. En dat is meermaals gebeurd. Nu, er zijn nog ramenwassers natuurlijk, maar zolang ik het zelf nog kan, dan wel over een tweetal dagen verdeeld, doe ik het zelf. Jouw rolluiken zullen nu wel blinken
Gisterenavond was Matice zo energiek aan het spelen in de living met een bal, dat hij stukken heeft gemaakt. Bij het raam aan de voorkant had ik zo'n decoratieve donkergrijze grote appel staan, met de nadruk op had. Want Matice is erin geslaagd er zo hard tegen te knallen, dat de appel wijlen is. Er is een heel groot stuk uit en is nimmer te repareren. Heb met hem gisterenavond een gesprek onder 4 ogen gehad
Om 16.00H komt de trimster van Matice om zijn krullen terug wat in te korten. Dan wordt hij ook ineens gewassen ( en geparfumeerd) en zijn nageltjes geknipt. Dan ziet hij er weer heel anders uit. Hij heeft dan nog krullen natuurlijk, maar korter en zijn haar hangt dan nimmer voor zijn ogen.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen. En als de trimster hier is, ga ik de tegels en de kasten van de waskamer eens afwassen, ze is toch een uur of 3 bezig met Matice. Dat zijn toch verloren uurtjes. Ga vandaag rond 13.00H al met hem wandelen. Het zou dan droog zijn.
Zo, ik ga douchen en boven dan al alles doen, dan moet ik daar tot vanavond niet meer zijn.
Ik wens alle Seizoentjes ondanks de regen een mooie dag. Liefs en een knuffel voor jullie allen.
-

Goede morgen alle seizoentjes, een natte morgen
maar niks aan te doen....zoals we het mooie zomerweer
erbijnemen moeten we ook de regentijden erbij nemen
en alleen buitengaan als het moet... we smelten niet van een regenbui
maar echt leuk is het ook niet natuurlijk...
Vandaag na de HH taken de wekelijkse boodschappen doen
en dan weer binnen bezig zijn... er is altijd wel iets te doen...
clive, Matice heeft broks gemaakt.. hopelijk gebeurt het niet te dikwijls
maar dat zijn dingen die gebeuren, net als je kleine kindjes hebt dan
sneuvelt er ook wel eens iets... beter dan gekwetsten ... sterkte
anjelierken, ik vind prei ook lekker bij vis of anders gewoon met een zacht eitje
het is ook gezond, laat het smaken zo vers uit de tuin
wilde eend, hier is ook geen nieuws, alleen elke dag hetzelfde
en de gewrichten die tegenwringen....
De zon probeert erdoor te komen..
Alle seizoentjes een fijne donderdag en tot....
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ventje is gepakt op de trajectcontrole.
weer centen aan vadertje staat die we niet kunnen missen.
bij moeder beginnen de werken pas vrijdag! de ladder voor het dak kon niet veilig staan. ( ze hadden hun niet parkeren borden niet komen zetten) en indien ze zoals moeder zei wat verder parkeerden zou het haar meer kosten: langere afstand voor de stukken = aan manuren. ze zouden dan vandaag die borden komen zetten en vrijdag komen. ze fulmigeerde dat ze nooit meer werken gaat laten uitvoeren. tsja. als wij dat zouden zeggen wordt het hier een krot. Maar zij wilde een cassette omat die voorste verwarming "tikt". zij hoort dat, maar ik was daar overlaatst en ik hoorde enkel het water lopen in de buizen.
nog 1 dakvenster en dan zijn ze allemaal vernieuwd. maar het dak zou eigenlijk ook vernieuwd moeten worden maar dat is een tè grote hap uit het budget.
gaan zondag witlof en prei in de oven doen. is al lang geleden. en dan heb ik nog een pakje om een preischotel te maken dus... de goulash viel tegen. was precies soep. met rijst.
zal de tweede doos ook ergens opmaken, waarschijnlijk alles mixen en er iets mee doen. een soort dipsaus van maken. zou beter ventje vragen eens tot de AH te rijden om te zien of die kruiden hebben. heb een mix voor gyros liggen, dus moet er ook een voor goulash zijn of ik vraag aan Joyce de kruidenmix van farusvari, de roommate afkomstig uit romenië. de vader van haar zoon is nu weer hier, rare sjarel zulle. ventje zal voor kaassaus zorgen via de delais. hoef dan enkel hesp te gaan halen. Boodschappen worden morgen geleverd op ? uur.
Gisteren kwam mijn pakje en dat van de buren om tien voor 1 toe, heb gemist waar Loïc zijn droog ijs haalt. Maar bon geen ramp.
Poes is weer voorzien van korrels.
vandaag naar de bank. en dan nog eens de winkel binnen. eens kijken wat er in de reclame staat als ze er al staat.
verder niet veel te vertellen. met de was ben ik bij, nu nog opruimen in de gang. kastje ligt vol met oude reclamefolders uit de brievenbus en ticketjes van de boodschappen. dat is snel gedaan.
Fijne dag seizoentjes.
ventje is gepakt op de trajectcontrole.
bij moeder beginnen de werken pas vrijdag! de ladder voor het dak kon niet veilig staan. ( ze hadden hun niet parkeren borden niet komen zetten) en indien ze zoals moeder zei wat verder parkeerden zou het haar meer kosten: langere afstand voor de stukken = aan manuren. ze zouden dan vandaag die borden komen zetten en vrijdag komen. ze fulmigeerde dat ze nooit meer werken gaat laten uitvoeren. tsja. als wij dat zouden zeggen wordt het hier een krot. Maar zij wilde een cassette omat die voorste verwarming "tikt". zij hoort dat, maar ik was daar overlaatst en ik hoorde enkel het water lopen in de buizen.
nog 1 dakvenster en dan zijn ze allemaal vernieuwd. maar het dak zou eigenlijk ook vernieuwd moeten worden maar dat is een tè grote hap uit het budget.
gaan zondag witlof en prei in de oven doen. is al lang geleden. en dan heb ik nog een pakje om een preischotel te maken dus... de goulash viel tegen. was precies soep. met rijst.
zal de tweede doos ook ergens opmaken, waarschijnlijk alles mixen en er iets mee doen. een soort dipsaus van maken. zou beter ventje vragen eens tot de AH te rijden om te zien of die kruiden hebben. heb een mix voor gyros liggen, dus moet er ook een voor goulash zijn of ik vraag aan Joyce de kruidenmix van farusvari, de roommate afkomstig uit romenië. de vader van haar zoon is nu weer hier, rare sjarel zulle. ventje zal voor kaassaus zorgen via de delais. hoef dan enkel hesp te gaan halen. Boodschappen worden morgen geleverd op ? uur.
Gisteren kwam mijn pakje en dat van de buren om tien voor 1 toe, heb gemist waar Loïc zijn droog ijs haalt. Maar bon geen ramp.
Poes is weer voorzien van korrels.
vandaag naar de bank. en dan nog eens de winkel binnen. eens kijken wat er in de reclame staat als ze er al staat.
verder niet veel te vertellen. met de was ben ik bij, nu nog opruimen in de gang. kastje ligt vol met oude reclamefolders uit de brievenbus en ticketjes van de boodschappen. dat is snel gedaan.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede voormiddag al.
Vandaag middag warm eten, dus seffens koken.
De student is aan het leren auto rijden.
Hij voorziet volgende trimester zelf te mogen rijden de donderdag naar de repetitie.
"Met welke auto dan? Je kan moeilijk de auto van moeke en papa hier heel de week hebben staan.."
Dat leek hem geen probleem op te leveren.
We sul sien zei Reynders altijd.
Ik sal ook sien...Het gaat er op neerkomen dat hij de mijne gaat gebruiken, denk ik.
Komt dat beestje ook nog eens buiten.
Ik vrees dat ik dan niet ga slapen voor hij weer thuis is elke donderdag.
De crumble is bijna op.Hij zal dus lekker genoeg geweest zijn.
Mijn breiprojectje is opgestart.
Het proeflapje is halfweg.
Hopelijk krijg ik het deze winter nog af het jasje.
Heerlijk geen wolkje aan de lucht.
Het is dat ik seffens moet beginnen koken, anders zat ik in de tuin bezig.
Prettige dag iedereen!
Vandaag middag warm eten, dus seffens koken.
De student is aan het leren auto rijden.
Hij voorziet volgende trimester zelf te mogen rijden de donderdag naar de repetitie.
"Met welke auto dan? Je kan moeilijk de auto van moeke en papa hier heel de week hebben staan.."
Dat leek hem geen probleem op te leveren.
We sul sien zei Reynders altijd.
Ik sal ook sien...Het gaat er op neerkomen dat hij de mijne gaat gebruiken, denk ik.
Komt dat beestje ook nog eens buiten.
Ik vrees dat ik dan niet ga slapen voor hij weer thuis is elke donderdag.
De crumble is bijna op.Hij zal dus lekker genoeg geweest zijn.
Mijn breiprojectje is opgestart.
Het proeflapje is halfweg.
Hopelijk krijg ik het deze winter nog af het jasje.
Heerlijk geen wolkje aan de lucht.
Het is dat ik seffens moet beginnen koken, anders zat ik in de tuin bezig.
Prettige dag iedereen!
-

Goedenavond Seizoentjes,
Muddy Maddy, oeps, ventje een PV. Kan altijd gebeuren natuurlijk als je op de baan bent, maar je hebt gelijk, het is zonde van de centjes. Ach, beter dat dan een ongeluk zoals vandaag er weer eentje op de A12 is gebeurd, die man kan het nimmer navertellen en laat zijn gezin en familie en vrienden verweesd achter. Ben altijd blij als manlief veilig voor de poort stopt.
Een klein deeltje van de voormiddag gespendeerd bij buurvrouw. Had nood aan een babbeltje, haar vader heeft helaas die verdomde ziekte K. En het ziet er echt niet goed uit voor hem. Baby C. was daar en ik heb hem zijn eten gegeven, dat vond ik leuk en hij ook, kraaide van de pret.
Toen ik daar vandaan kwam, eerst gaan wandelen met Matice en dan eindelijk aan het HH begonnen, waar ik nu eindelijk mee klaar ben.
De grote wagen van de trimster staat op de oprit, ze is om 16.00H begonnen aan Matice en ik zie dat het nu 18.35H is, ze zal straks dan wel klaar zijn. Gek, hij zit gewoon in die wagen en ik mis hem.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal nog een fijne avond en voor veel later vandaag een deugddoende nachtrust. Liefs aan jullie allen.
-
Wat zal Matice weer mooi zijn ! 
Iedereen een heel fijne avond. Vandaag niet veel zin in huishoudelijke taken, zal morgen een tandje bijsteken ! Eigenlijk best wel wat gedaan, als je boodschappen erbij neemt. Geen tijd voor aardappelen klaar te maken, soep stond al wel klaar. Het werd dan maar spaghetti met een pot bolognaise. Die van de Aldi vinden we wel lekker, doe er wel mediterrane en champignons bij, kwestie van wat groentjes te hebben. Er is nog wat overschot, en koud lusten we dat ook wel !
Nu familie, dus laat ik jullie ook van jullie avond genieten.
Hou jullie zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende.
Iedereen een heel fijne avond. Vandaag niet veel zin in huishoudelijke taken, zal morgen een tandje bijsteken ! Eigenlijk best wel wat gedaan, als je boodschappen erbij neemt. Geen tijd voor aardappelen klaar te maken, soep stond al wel klaar. Het werd dan maar spaghetti met een pot bolognaise. Die van de Aldi vinden we wel lekker, doe er wel mediterrane en champignons bij, kwestie van wat groentjes te hebben. Er is nog wat overschot, en koud lusten we dat ook wel !
Nu familie, dus laat ik jullie ook van jullie avond genieten.
Hou jullie zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende.
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, ja, onze Matice is wel eens een brokkenpiloot, maar dat is nu eenmaal zo met dat jonge geweld in huis. Op de vloer staat ook nog een klein glazen haardje met een led kaars erin en dat weet hij dat hij niet in die buurt mag spelen. Als zijn bal achter het haardje rolt, kijkt hij naar mij en moet ik de bal nemen.
Met die led kaars heb ik hem ongeveer dadelijk toen we met hem thuiskwamen, geleerd dat kaarsen warm zijn en dus gevaarlijk, telkens als hij er naar toe ging kreeg hij foei te horen en nu komt hij nimmer in de buurt van de kaarsjes die hier toch veel staan.
HVT, wens student veel succes met het halen van zijn rijbewijs Ik begrijp dat je ongerust gaat zijn als hij met de auto weg is. Had dat met mijn buurkinderen toen die pas hun rijbewijs hadden gehaald en ze nog hier woonden. En intussen zijn ze 30 en 25 jaar en wonen in hun eigen huis en appartement. En geen van beiden hebben ooit iets aan de hand gehad Gelukkig maar
MJ, je zegt wel dat je gisteren niet veel zin had in het HH, maar ik vind dat je toch veel gedaan hebt. Boodschappen doen beschouw ik hier ook als een taak hoor.
En Matice ziet er inderdaad mooi uit met zijn krullen wat korter. Trimster is om 16.00h begonnen en was om 18.45H klaar. Dan heb ik hem onmiddellijk eten gegeven. Enkel zijn kwartiertje oefenen op commando's heb ik niet meer met hem gedaan, want hij was eerlijk gezegd stikop. Is dan ook een half uurtje vroeger gaan slapen gisterenavond.
Wilde Eend, was gisteren aan jou aan het denken omdat het zo heerlijk weer was, hoop dat je ervan genoten hebt.
Straks beginnen aan het HH, want manlief komt rond 17.00H al naar huis en dan wil ik met alles gedaan hebben, maar ga dan al beginnen zodat ik mijn pauzes kan respecteren. Want als ik dat niet doe, moet ik het toch op een moment bekopen. Dus liever wat langzamer werken.
Muddy Maddy, heb in mijn vorig bericht op jou gereageerd
Matice is al terug aan het dutten hier naast me, denk dat hij een bijbaantje heeft ' s nachts
Zo, ik wens iedereen een mooie vrijdag. Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ben nu pas opgestaan, rap de anti-meeuwen vuilbak binnen en toen zag ik 't lief van de roommate van Joyce met haar auto toekomen ( had weer sigaretten nodig) Is toch 'n rare kerel. heeft kapsel met hanekam.
zei geen goede dag, blijkbaar is een dame in peignoir en haar in de war niet zijn dada. zou toch eens willen weten hoe die zou reageren op Joyce zonder pruik! maar dat heeft hij mss. al gezien. 't gaat vandaag zeker regenen en ik moet er nog door. boodschappen. Gimly heeft honger.
apotheres van om de hoek staat hier voor deur. ze zeggen dat die nog hoestsiroop zou verkopen bij iemand met diarree.
Boodschappen doe ik niet graag. dat was al als kind voor mij een gruwel. naar de B.I. R. om een bak bier voor vader samen met moeder want ze kon die niet alleen dragen. was zwaar vond ik. Die oudste zoon startte dan een vrije radio op en guess who ze in hun zondags programma op de korrel namen? Moi. dachten zeker dat geen een mens ging weten over wie het ging? Verleden tijd. Die gasten waren voor een naïef meisje van 16 de top en nu zijn ze de flop.
Clive: Mies wist ook dat kaarsen gevaarlijk waren. als ze op tafel stonden kon madame het niet laten toch op het salontafeltje ( gift van schoonmama: derde hands) te lopen en haar staart hing dan in de vlam. maar die was zo dik dat ze het niet voelde en wij roken verbrand haar. Met de ventjes in huis hebben we alle kaarsen naar de schoorsteen verbannen en op de kasten. zo'n decorative appel heb ik ergens gezien maar die was in het groen. hoogglans en er stond een rode kers bij. Matice ziet er weer netjes uit en ja, zo lang in het harnas rechtstaan. zouden wij ook moe zijn, ik ben al moe als ik van de kapster kom. ( moet vandaag afspraak maken.) Vinny heeft ook genoeg brokken gemaakt als kitten. vooral glazen zijn veelvuldig gesneuveld door zijn poot. maar ook een decoratief kristallen eendje
nu hij er niet meer is, hebben we eens de balans opgemaakt van wat hij allemaal stuk gemaakt heeft. hij zou nu ongeveer uit de schulden zijn...
Drash national. zal wachten tot het over is. ben al blij dat mij papier en blauwe zak weg is. Ha, moet toch niet weg. ventje heeft aangeboden alles te halen omdat we om voorgesneden brood moeten daar de bakkerij en de carref. gesloten zijn. en dan hoeft ie zaterdag alleen om de kranten. Zondag eten we witlof en prei in kaassaus in de oven. Is lang geleden.
Gisteren wist moeder te vertellen dat ze zelf gebeld heeft om de niet parkeer borden te laten zetten. ventje zei dat je de dag van vandaag alles zelf moet regelen. maar dat heb ik d'r niet verteld.
Dus zo'n cassette kunnen ze niet in 1 dag zetten dus komen ze maandag terug. moeder moet zaterdagmiddag ergens naartoe. heeft niet gezegd met wie of naar waar.
zijn gisteren spaghetti gaan eten. bijna heel mijn bord was leeg. dan thuis naar castle gekeken.
MJ, ik heb ook altijd potten saus in de kast staan maar dan doe ik er alleen specerijen bij.
Voor maandag weet ik nu niet wat klaar te maken. tenzij ik van het brood croques maak maar dan geen monsieurs. moet dan eerst wel zien of ik nog smeltkaas heb.
Ons moeder heeft d'r bankkaart gewassen!
't is nu te hopen dat ze vandaag geld kan afhalen.
want ze zei dat ze geen geld meer heeft. ze neemt nu voor 14 dagen mee, zodat Mia niet altijd met haar naar de bank moet aangezien de lotto waar Mia ging niet meer open is. Enfin, als vanavond om 5 uur de telefoon van de haak rinkelt, is het van dattum.
Zo, ik ga ontbijten met frambozen en frambozenyoghurt. Gimly lust die niet want het is volle.
Fijne dag seizoentjes, hou het droog.
ben nu pas opgestaan, rap de anti-meeuwen vuilbak binnen en toen zag ik 't lief van de roommate van Joyce met haar auto toekomen ( had weer sigaretten nodig) Is toch 'n rare kerel. heeft kapsel met hanekam.
apotheres van om de hoek staat hier voor deur. ze zeggen dat die nog hoestsiroop zou verkopen bij iemand met diarree.
Boodschappen doe ik niet graag. dat was al als kind voor mij een gruwel. naar de B.I. R. om een bak bier voor vader samen met moeder want ze kon die niet alleen dragen. was zwaar vond ik. Die oudste zoon startte dan een vrije radio op en guess who ze in hun zondags programma op de korrel namen? Moi. dachten zeker dat geen een mens ging weten over wie het ging? Verleden tijd. Die gasten waren voor een naïef meisje van 16 de top en nu zijn ze de flop.
Clive: Mies wist ook dat kaarsen gevaarlijk waren. als ze op tafel stonden kon madame het niet laten toch op het salontafeltje ( gift van schoonmama: derde hands) te lopen en haar staart hing dan in de vlam. maar die was zo dik dat ze het niet voelde en wij roken verbrand haar. Met de ventjes in huis hebben we alle kaarsen naar de schoorsteen verbannen en op de kasten. zo'n decorative appel heb ik ergens gezien maar die was in het groen. hoogglans en er stond een rode kers bij. Matice ziet er weer netjes uit en ja, zo lang in het harnas rechtstaan. zouden wij ook moe zijn, ik ben al moe als ik van de kapster kom. ( moet vandaag afspraak maken.) Vinny heeft ook genoeg brokken gemaakt als kitten. vooral glazen zijn veelvuldig gesneuveld door zijn poot. maar ook een decoratief kristallen eendje
Drash national. zal wachten tot het over is. ben al blij dat mij papier en blauwe zak weg is. Ha, moet toch niet weg. ventje heeft aangeboden alles te halen omdat we om voorgesneden brood moeten daar de bakkerij en de carref. gesloten zijn. en dan hoeft ie zaterdag alleen om de kranten. Zondag eten we witlof en prei in kaassaus in de oven. Is lang geleden.
Gisteren wist moeder te vertellen dat ze zelf gebeld heeft om de niet parkeer borden te laten zetten. ventje zei dat je de dag van vandaag alles zelf moet regelen. maar dat heb ik d'r niet verteld.
Dus zo'n cassette kunnen ze niet in 1 dag zetten dus komen ze maandag terug. moeder moet zaterdagmiddag ergens naartoe. heeft niet gezegd met wie of naar waar.
zijn gisteren spaghetti gaan eten. bijna heel mijn bord was leeg. dan thuis naar castle gekeken.
MJ, ik heb ook altijd potten saus in de kast staan maar dan doe ik er alleen specerijen bij.
Voor maandag weet ik nu niet wat klaar te maken. tenzij ik van het brood croques maak maar dan geen monsieurs. moet dan eerst wel zien of ik nog smeltkaas heb.
Ons moeder heeft d'r bankkaart gewassen!
Zo, ik ga ontbijten met frambozen en frambozenyoghurt. Gimly lust die niet want het is volle.
Fijne dag seizoentjes, hou het droog.
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes,
het is hier vochtig en er is redelijk veel wind
ik hoor die rammelen aan de flapjes van
de dampkap en de droogkast rammel-rammel
regen zal er ook nog wel bijkomen .... we zien het wel
clive jouw huisdier is weer mooi gekapt en ziet weer uit z'n ogen
fijn is dat..
Helena, kleinzoon aan 't leren autorijden, veel succes ermee
't is altijd gemakkelijk als je een chauffeur in de buurt hebt
misschien een hulp voor de boodschappen?
M-M een pv voor ventje ...
zonde van de centen maar niks aan te doen, hier bij ons in het centrum
mag je maar(bijna overal) niet meer dan 30 rijden...
mensen kunnen beter de fiets nemen... er is hier bijna in elke straat
een school en dan weet je het wel...
wilde eend, anjelierken, M-J, en alle seizoentjes die ik nu even niet noem
een hele fijne dag en straks een mooi weekend
groetjes allen en tot....