In de Vier Seizoenen reeks 18 Lente 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wilde eend 2

12 apr 2020, 10:46

Voor alle seizoentjes :
Afbeelding

wilde eend 2

12 apr 2020, 11:02

Gemengde gevoelens bij deze dag :
6 jaar geleden stierf ons ma op deze dag , door een gesprongen aneurysma . :cry:
20 jaar geleden lag ik in het ziekenhuis voor verwijdering van baarmoeder en eierstokken ... :? :( ///
Gisteren tegen de avond belde de ***gebuur aan de voordeur . en begon tegen mij te schreeuwen waarom ik zijn aanhangwagen verzet had . Vanaf s'morgens parkeerde hij ongevraagd op mijn zij inrit en daarom had ik die namiddag proberen uit de weg te zetten ,met veel moeite . Ik ben het grondig beu al die pesterijen .... :evil: :evil: Ik heb me lang stil gehouden , maar ik laat niet tegen mij schreeuwen wat ik wel en niet moet doen . op de grond die hier bij het huis hoort . Ik heb gewacht met de politie te bellen , want die hebben al genoeg te doen . // Deze morgen zag ik dat hij vanmorgen vroeg de aanhangwagen terug op zijn grond had gezet , en de storende muziek heeft hij tot nu toe nog niet aan gezet . Als vrouw alleen ben je machteloos ...als hier een man woonde , zou hij dat niet durven ... / ik heb ook de huisbaas verwittigd en aan de telefoon dan maar mijn hart proberen te luchten ... / Me zo opjagen is heel slecht , ik weet het .... maar op den duur loopt de emmer over ....
Clive : naar de winkel voor dierenvoeding rijden , dat mag , dus Matice blij en jullie ook :-)
Hvt , Oma C , MM, Anjelierken, MJ en alle andere luistervriendinnen , we zitten in een aartsmoelijke tijd ... velen volgen nu al de wetten en regels niet meer op ...... en daar gaan we allemaal onder lijden .... Het is zo frustrerend als ze bij de buren gezellig aan het feesten zijn en wij worden gek van alleen te zitten ....zucht ... /////////
Nog een mededeling over Andrea Bocelli in volgend bericht ...

wilde eend 2

12 apr 2020, 11:11

Voor Clive , HVT en andere muziekliefhebbers :
vanavond zingt Andrea Bocelli een Live concert in de dom van Milaan rond 19u : "Music for hope "
Misschien zeggen ze er ook iets over op het nieuws .
Wij zouden het kunnen vinden op www:youtube live AndreBocelli / Live from Duomo .
ik hoop dat het lukt , het zal wel mooi zijn ...
Groetjes aan iedereen !!

clive

12 apr 2020, 11:19

Afbeelding

@ Wilde eend, ik wens jou heel veel sterkte. Heb echt het gevoel dat het allemaal teveel voor je wordt. Wou dat ik jou daadwerkelijk zou kunnen helpen, maar helaas kan ik alleen maar luisterlezen. Maar wat die buur doet, kan gewoon niet. Hopelijk houden die verbouwingen toch ooit eens op. En dan het virus, echt geen gemakkelijke situatie zeker als je alleen bent.
Kan jou alleen maar heel veel moed toewensen, dat is niet veel, maar komt well vanuit mijn hart, dus welgemeend.

Liefs.

wilde eend 2

12 apr 2020, 11:33

Dank je, Clive , ooit wordt het beter ....... daar moeten we blijven in geloven .....

anjelierken

12 apr 2020, 12:01

Hallo iedereen,

Voor iedereen een Zalige Pasen.

Clive: de trampoline moet nog bestelt worden , en ze gingen er 1 nemen met veiligheidsnet.
De ukjes verjaren binnenkort met een tijdspanne van 3 dagen.

Wilde eend2: hopelijk gedraagt buurman zich nu, en als het te erg wordt , de politie bellen.

Ik denk hoe langer die maatregelen duren, hoe minder mensen zich ernaar zullen gedragen.Ik zie hier ook meer auto's rijden en in de buurt komen ook familieleden samen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

12 apr 2020, 12:11

Wilde Eend alle begrip ik zit hier ook al zolang in mijn eentje braaf binnen te blijven.
Het wordt moeilijk hé.
We komen er wel hoor!

wilde eend 2

12 apr 2020, 12:16

Clive , Helena en de luister - lees seizoentjes :
Afbeelding

XXX

Oma-C

12 apr 2020, 14:52

Goede namiddag alle seizoentjes,
even theetijd... de zon kruipt weg en dat voel je direct
het was gezegd en misschien komt er nog wel
een druppel regen dat zien we dan wel... :wink:
Braaf vanuit mijn tuinstoel heb ik genoten
van de schaduw onder mijn parasol want ik kan
niet tegen de zon, dan sta ik in de kortste tijd vol uitslag :oops:
Ik zie ze hier beneden liggen braden wel mooi
op afstand van elkaar :lol: moeder , dochter en haar man
ze wonen maar een goede 10 m van elkaar...en ze komen
elke dag wel een werkje doen bij de buurvrouw :lol:

Zo thee is op en ik ga nog wat tv kijken Parijs-Roubaix van in 2018
een heruitzending, vol slijk en nat....ik ga meerijden op de hometrainer :mrgreen:

Allen een fijne dag verder en maak er nog het beste van...
Groetjes en tot.... :) moed houden en thuisblijven... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

13 apr 2020, 08:31

Goede morgen seizoentjes,

Voor ventje is het verlof, dus die ligt nog op 1 oor.
vandaag kaartjes bussen.
Gisteren kreeg ik een bericht via messenger van buurman v. hij wilde weten hoe het met ons ging.
Lief, hè. hij moet extra shiften draaien, maar die worden omgezet naar overuren en dus vakantie- dagen. Hij had ook al opgemerkt dat in de straat ze de regels met de voeten aan het treden zijn. Zijn vrouw werkt in de zorg en mag ook niet thuis blijven. Ze moet blijven gaan naar oudere mensen die hulp nodig hebben ( geen verpleging).
Hier is het een puinhoop. ventje heeft beloofd om vandaag te stofzuigen en te moppen, want dat is hier wel nodig, hij brengt zand mee binnen en Gimly heeft dikwijls kattezand aan zijn pootjes, dus...
aangezien mijn nek mij parten speelt heb ik nu het boekkussen uitgehaald om op de tablet te werken. ( is niet de echte want die is een heel stuk duurder en er zit zo'n klepje op)
Ons moeder is er dinsdag vanaf van de verpleging die komt. daardoor belde ze gisteren zelf om ons vrolijk pasen te wensen. ze heeft net geen 30' gebeld. dat komt zo een beetje overeen als ze zelf moet bellen tijdens de daluren. dan probeert ze het kort te houden, maar dikwijls moet ze dan toch iets vertellen. Gisteren had ze dan ook al iets verteld dat ik al wist.
Vandaag eten wij spaghetti. ga misschien eens krulletjes doen in plaats van slierten. diepvries komt ook en ik heb een zak friet nodig. Hopelijk zijn de paaseitjes en ijsjes in reclame.
Moeten vandaag ook Gimly zijn nat eten bestellen. komt veel goedkoper uit dan bij de carref.
ventje las in bed gisterenavond dat als de curve weer stijgt we een totale lock-down gaan krijgen.
Met strenge boetes voor wie toch niet wil luisteren. De boetes zijn nu al hoog, maar zouden hoger worden. Wij doen nu al geen verplaatsingen buiten de bakker, beenhouwer, lidl en carref.
de papieren van het werk komen per post toe.
Dat pootje van Gimly is waarschijnlijk stijf want als hij speelt heeft hij er geen last van, maar als hij lang neer gelegen heeft dan mankt hij nog een beetje. Een paar maanden geleden heeft hij daar ook last van gehad, maar we dachten dat het verkeerd neerkomen was van op tafel. nu kan hij niet op tafel want die dient als werkplaats voor ventje en is overvol.
Er is veel wind want ik hoor ze in de stoof. :?
En ik heb weer een gratis reisje naar de tropen. gisterenavond ook, toen ik in mijn bed lag, moest recht gaan zitten, nog eventjes en ik ga voor een open raam gaan staan. :|
ik moet het gewoon ondergaan, want dokteres wenst geen hormonen voor te schrijven wegens onderliggende redenen.
morgen bellen voor een afspraak voor een spuitje in mijn nek.
vandaag lijst opmaken van de jarigen van mei en op het www surfen voor glitterlijm. Is voor een princessenkaartje.
Gisteren heeft ventje nog eens gekeken naar de donkere battlescene tegn de white walkers uit GOT. mij intresseert dat niet. te veel seks en geweld en intrigues. ik heb seizoen 1 bekeken en was al de kluts kwijt met al die karakters. op een gegeven moment moet je werken met zo'n stamlijn en wie is wie nu weer?
verder gedaan met DS9 en andere tv-series.
Zo, dat was het.
Wilde Eend: veel sterkte met die egoïst van een buurman. ik zou al een van die samouraizwaarden die op een kast in de gang staan in mijn hand gehad hebben als hij voor mijn deur ging komen te staan. :x Zo kwam er eens een wateropmeter en die had ze zien staan en vroeg of ze echt waren. natuurlijk zei ik. zei die, ik stuur de volgende keer wel mijn collega.
Fijne dag nog seizoentjes, en Keep Safe!
Cats Rule!

clive

13 apr 2020, 09:22

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Wat is het koud buiten in vergelijking met het voorbije weekend.
Heb voor een keertje een hele nacht doorgeslapen en dat merk ik. Heb de 2 benedenverdiepingen al volledig gestofzuigd en de trappen eerst geborsteld. Opgeruimd was het, want dat doen we ' s avonds voor het slapen gaan. De kussens opschudden en fatsoenlijk leggen in de zetel maar vooral het speelgoed van Matice opruimen. Want tegen de avond ligt dat volledig verspreid in de living en dan gaan we met zijn box rond en gooien daar alles terug in. En hij is toch zo blij met zijn nieuwe buitenspeeltjes. En dan heeft hij zijn tunnel nog niet. Het is dan ook een hond die echt wel dankbaar is.

En over Matice gesproken. Gisteren zaten we achteraan in de tuin en in het huis waar onze gesloten tuinen elkaar met een klein stukje raken is een aantal maanden geleden een Marokkaans koppeltje komen wonen,
beiden hardwerkende mensen. Maar gisteren was de buurman net dat stukje tuin aan het aanleggen dat aan onze omheining grenst. Matice ziet niet maar hoorde en rook wel dat buurman daar bezig was en was constant aan het blaffen. Daarom corrigeerden we hem steeds dat hij moest stil zijn.
En toen zag ik iemand aan de voordeur komen en dus ging ik opendoen. En dat was onze Marokkaanse buurman. Ik dacht dat hij iets van Matice zijn geblaf kwam zeggen, maar integendeel. Hij vroeg ons heel lief niet zo boos te zijn op Matice en dat zijn geblaf hen totaal niet stoorde. Meer nog, hij voelde zich veilig net omwille van het feit dat Matice waakt ( en dat doet hij echt wel). Ik stond werkelijk even met mijn mond vol tanden. Heb hem bedankt en gezegd als ze iets nodig hadden zoals de kruiwagen of zo, dat ze die best mochten komen halen, want we zijn de enige in de buurt met een kruiwagen en die wordt dus dikwijls uitgeleend. ( Nu wordt hij wel ontsmet telkens als hij terugkomt). Maar zo zie je maar. Manlief en ik waren beiden aangenaam verrast.

En namiddag ga ik kleuren in mijn nieuw kleurboek, dat is er nog niet van gekomen, telkens als ik eraan wou beginnen, kwam er iets tussen en het voorbije weekend was het te warm om binnen te blijven zitten. Verheug me daar al op.

Zo, ik ga niet alle namen noemen maar wens iedereen een mooie maandag. Een hele dikke sterkteknuffel voor hen die het extra moeilijk hebben. En verder proberen we vol te houden. Liefs aan jullie allemaal.

Oma-C

13 apr 2020, 09:58

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes,
een fijne Paasmaandag gewenst :wink:
Vanmorgen was het grijs en regenachtig
maar nu is de zon er aan 't doorkomen...
Het is wel veel frisser, ook door de wind die
redelijk blaast.... ik moet niet naar buiten en
zal er dus weinig last van hebben
Ik hoop dat jullie allen nog gezond zijn...
want het zijn rare tijden en door die spelbrekers
die de regels niet volgen mogen we straks
nog wat langer binnen blijven :roll: :oops:
De boetes zijn nog niet zwaar genoeg... :evil:

Voor allen een fijne maandag en maak er
een leuke dag van voor zover het kan...
Groetjes allen en tot... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

13 apr 2020, 10:13

Goede morgen,

Gisteren de uitwendige harde schijf van de back up die kuren had.
Deze morgen liet het doorstroomapparaat van het warm water het afweten.
Ik heb de resetknop gebruikt en de zaak was opgelost.
Hopelijk blijft ze opgelost.

Het is inderdaad veel frisser, de helft van de temperatuur van gisteren.
Blij dat ik nog buiten gezeten heb gisterennamiddag.

Vandaag een dagje om te prullen: een beetje dit en een beetje dat.

Gisteren toch drie man gehoord.
Vandaag komen ze misschien de cursussen van de student halen.
Die zal waarschijnlijk van heel het schooljaar niet meer terugkomen vrees ik.

Hou jullie gezond en speel zelf voor zon op deze grauwe dag.

wilde eend 2

13 apr 2020, 11:24

Goede middag , alle seizoentjes :
CLive : wat een fijne buren , daar bij jou . Zo zie je maar , zo kan het ook ..
Ik woon hier bijna 16 jaar en heb 15 jaar lang nooit problemen gehad . Het zijn fatsoenlijke mensen , die maken ook geen lawaai op vrije dagen, als het niet moet ...Tegenover mij wonen een vader en moeder van mijn leeftijd , de zoon ernaast en drie huizen verder woont de dochter . Door de afstandsregels wegens het virus zie ik al enkele weken dat ze niet bij elkaar op bezoek gaan . Enkel doet de zoon de noodzakelijke boodschappen .
Maar één rotte appel komt hier wonen en weg is de rust ....
HVT : straf hé dat nu verschillende toestellen het beginnen te begeven ... :evil: :cry: En je kan bijna geen hulp krijgen of niet naar de winkel om nieuw te kopen ... Hier is een plafondlamp stuk gesprongen 4 m hoog , boven de trap in de donkere hal . Tja, zelf durf ik niet op zo'n hoge ladder gaan staan ... dus ..zaklamp gebruiken .// 2. Aan de dubbelkraan van het bad , kan ik de doucheknop niet meer aanzetten , die blijft steken .. (die kraan is ook waarschijnlijk 40 jaar oud ) dan maar onze plan trekken zonder ... //// Mijn ladyshave met batterijtjes doet het plots niet meer . Nieuwe batterijtjes gestoken , niks ..... Dus kapot zeker .... Dat is nu niet zo noodzakelijk . Dan loop ik maar zo rond .....
Vandaag terug mijn haar zelf wassen en brushen ...... het resultaat is maar pover ,maar het is tenminste gewassen ... Het is ongeveer 10 jaar geleden dat ik het nog zelf gedaan heb :roll: :roll: Omdat ik het niet meer goed kan , met de armen omhoog brushen en dan nog zonder bril , zucht . Ik mis mijn wekelijks bezoek aan de kapster .... en vooral de babbel die er bij hoort ...... Allemaal luxeproblemen eigenlijk ....
Seizoentjes : probeer de dag goed door te komen .. Het is fris buiten / hopelijk blijft iedereen nu WEL binnen ,die niet buiten moet zijn .....

anjelierken

13 apr 2020, 14:40

Hallo iedereen,

Redelijk fris buiten met die wind.In de veranda is het prima.

Die lock-down maatregelen gaan nog langer duren, denk ik.Hier en daar wordt er al over gesproken.
Wie had dat ooit gedacht dat we in deze toestand gingen verzeilen, en wat daarna?

Clive: wel een attente buurman.Die man zal waarschijnlijk graag honden zien.

Ga me nog wat in de veranda zetten en in tuinmagazines kijken.Zijn wel al oude boekjes , maar de info is nog steeds up to date.

Dames, tot morgen allemaal.