In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Sita

25 apr 2020, 22:16

Bert, zagen en klagen haalt inderdaad niets uit.
Het verandert niks aan de situatie en je maakt er jezelf en anderen maar ongelukkig mee.
Genieten van de kleine dingen, groot gelijk.

Bloemeke, bij mij zijn de wasjes ook gedaan vandaag. En buiten in de zon en wind gedroogd.
Dan ruikt alles heel fris. De strijk is voor later.

Jadi, ondertussen al wijs geraakt uit de maatregels, denk ik. Op tv hoor je over niets anders praten.
Dat er nog geen grote aanpassingen zouden komen was te verwachten en zeker niet van vandaag op morgen.

Marietteke, ik heb mijn kleurpotloden eens uit de kast gehaald en een tekening gemaakt van Sookie :)
Tijd genoeg nu.

miesmarpel, wat was me dat gisteren op tv. Ze houden ons nogal bezig, hé.
Tot de persconferentie begon alles nog eens herhalen of speculeren over hetgeen men zou zeggen.
Zo kunnen ze uren door blijven gaan. En wij maar wachten ... :roll:
Mooi liedje van Françoise Hardy.
De meesten onder ons zullen wel goede herinneringen hebben aan het huis waar ze opgegroeid zijn.
Hopelijk toch.

Nog een aangename avond voor iedereen en voor straks welterusten.

Laatst gewijzigd door Sita op 03 mei 2020, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Lenk

25 apr 2020, 22:32

Hey leuterkes

Ik kom effe langs. Af en toe kruip ik uit mijn bubbel en krijg ik terug controle over alles. Corona, in combinatie met thuiswerk, huishouden hier en huishouden moeder. Niet simpel. Ik lees mee maar de moed om te reageren is klein.

Boodschappen moeder, een grote stressfactor. De oudste dochter is nu ingeschakeld. We wisselen de weken af, elk een week. Ik maakte een boodschappenlijst wat gangbare zaken zijn en heb deze doorgestuurd naar oudste en afgedrukt voor mijn moeder. Kan ze 1 maal per week haar ronde doen en bestellen.

Heb deze namiddag de blok erop gelegd en de ganse namiddag me met mijn legpuzzel bezig gehouden. Avond eten was salade nicoise, simpel maar lekker.

Daarna een heel rustige wandeling met Lenka, er was niemand op straat, te koud, maar zo rustig. Deed goed.

En nu ontspannen en effe reageren hier. Niet persoonlijk. Maar ik las wel alles hoor.

Leuterkes en meelezers, wees en blijf voorzichtig, zorg goed voor jezelf en je naaste. Covid-19 is een vies beest al helemaal voor senioren.

Bekske

25 apr 2020, 22:42

Afbeelding

zonnebloemetje

25 apr 2020, 22:55

hallooooo

ik kom nog efkes loeren voor ik in mijn bedje kruip

miesje heel mooi lied hoor van Françoise Hardy , ik hoor haar ook graag en ze heeft een mooie stem vind ik
en laat de loze vinken maar smaken hé

Sita wij kunnen ook genieten van de kleine dingen en waarom eigenlijk niet hé , maar ja sommige mensen zijn echt nooit content
mooie bewerking die jij gemaakt hebt van de kleine Sookie

Lenk ik doe dat ook graag een puzzel leggen maar tis al een tijdje geleden dat ik dat nog gedaan heb

allé ik ben al serieus moe , dus tijd om 14 trapjes hoger te gaan

marietteke , Bertje , jadi , Sita , miesje , Lenk , Bekske , omadina en ghyra
voor iedereen nog een goede nachtrust en tot morgen

slaapwel

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Bekske

26 apr 2020, 09:03

Afbeelding
hallo iedereen misschien dat er sommige me dat kwalijk nemen wat ik nu ga schrijven .Ik vraag me af wanneer de kinesisten terug gaan werken dat mis ik nu enorm want de schouder gaat terug stilletjes achteruit .Ondanks ik iedere dag 2 uuroefeningen doen alsook mijn andere schouder ga achteruit daar zo ik nog een operatie moeten laten aan doen .Maar ik ga het zo lang mogelijk uitstellen nog .Want nu kan ik amper iets met mijn armen geraak zelfs niet aan mijn rug .Vraag me af als ze mondmaskers geven en dat is met linten hoe ik dat kan aandoen ik kan mijn armen niet omhoog krijgen .Ja vele verlangen om iets te gaan eten ,drinken terraske doen eerlijk gezegd ik niet omdat ik het nooit heb gedaan .Ja ik begrijp dat vele uitkijken om hun kinderen kleinkinderen te zien .Maar wees blij dat je ze toch nog een beetje kunt zien op een scherm wat zo het zijn als we nu niet in die moderne tijd leeft .Ik mis ook geen kinderen of kleinkinderen omdat ik allleen ben en dat is ook niet zo gemakkelijk .Om alleen te zijn ja ik zie dagelijks verpleging om me te helpen om rug te wassen en proper klederen aan te doen dat is zo een 10 minuten iets langer en dat is .Ik ga vroeg buiten met de viervoeters zodat ik niemand tegen komt want de opmerkingen dat sommige hebben .Over de viervoeters vermijd ik liever .Ja zo heeft iedereen een verlangen maar ze kunnen spijtig genoeg niet iedereen tevreden stellen .Hopelijk word het me niet kwalijk genomen wat ik schrijf Ikheb enorm te doen met de mensen die nu! in ziekenhuis liggen en vraag me af hoe lang hun herstel duren .Ook de mensen die geen afscheid hebben kunnen nemen van hun familie om te zwijgen zoals ze nu de begrafenis moeten ondergaan .Op zo moment heeft iemand enorme steun en troost nodig en toch mag het niet sorry dit wilde ik even kwijt

zonnebloemetje

26 apr 2020, 09:38

halloooo een goeie zonnige morgen iedereen

het was een frisse nacht maar het zonnetje is er alweer en ik heb vandaag een buitenwerkje te doen
ik ga mijn kot eens proper kuisen , want mijn ventje en ik hebben elk een eigen kot en dat van mij ga ik vandaag eens proper kuisen nu de terrasplantjes weer naar buiten zijn , want ik heb graag dat mijn kot er proper en ordentelijk uit ziet
ik wil er voor de middag nog aan beginnen en de rest dan in de late namiddag want tis zondag en na de middag doe ik het toch wel rustig aan en kijk ik eerst een beetje tv

Bekske heel veel sterkte en over 3 weken zullen de kinesisten weer werken
nog een fijne zondag verder samen met je beestjes

allé ik ga verder doen sè en dadelijk nog een broodje bakken ook

voor iedereen nog een aangename zondag verder

daaaag

Afbeelding

jadi

26 apr 2020, 10:03

Afbeelding
Joehoe,....goede morgen iedereen..
Met zon erbij, is het nog eens zo aangenaam hé
Ja zo zit er ongewild een vaste structuur in ons bestaan.
Opstaan - dagelijks toilet- eten - wat huishouden-eten- tussenin laptop/pc- tv-afwisselend met een kleine wandeling of fietstoerke....
En wat staat er ons achteraf te wachten...
Dat zijn zorgen voor later,want de financiële put is groot
Enfin zoals ik al zei zorgen voor later
toedeloe
menu: een wandelingetje maken en intussen frietjes uit het vuistje eten...
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

26 apr 2020, 10:49

halloooooo efkes tussendoor sè

we zijn een lekker koffietje aan 't drinken en het smaakt
en ik ga dadelijk verder kuisen in mijn kot terwijl de gordijntjes in de wasmachine zitten zodat ik ze dan weer kan terug hangen

jadi laat de frietjes maar smaken hoor
hier zijn het deze middag ook frietjes met vol au vent en een slaatje
dus veel werk heb ik niet aan het middageten hé
en voor bij onze koffie een lekker stuk rijsttaart , mjammie

allé ik ben er mee weg sè

daaaaag

Afbeelding

zonnebloemetje

26 apr 2020, 16:29

hallooooo een goeie zonnige namiddag allemaal

zojuist van ons overdekt terras genoten terwijl we onze koffie gedronken hebben met een stuk rijsttaart er bij en het was er heerlijk om daar te zitten
ik ga dadelijk nog verder doen in mijn kot sè en de gordijntjes zijn alweer proper gewassen en hangen er al terug aan , dus nu nog de rest afkuisen en alles op zijn plaats zetten en de vloer stofzuigen en dweilen en klaar is kees
voor alle leutertjes geniet nog van jullie zondag
en ik vlieg er dadelijk weer in sè

daaaaag

Afbeelding

marietteke

26 apr 2020, 16:50

Afbeelding
hallo
ja ondertussen alweer avond ,

vanmorgen eens een wandeling mee gedaan ,
met schoondochter en Sookie , ..wel met de nodige afstand ,
is zalig om met de hond te wandelen , :lol:
en 's middags een klein fietstoertje met zus ,
ook met afstand hoor , maar is niet altijd leuk ,
in de dreef had je veel tegenliggers , en die komen
veel te dicht als ze je passeren , alhoewel wij altijd proberen ,
om stillere wegen te nemen hoor ,
Mooi liedje van Françoise Hardy.
De meesten onder ons zullen wel goede herinneringen hebben aan het huis waar ze opgegroeid zijn.
Hopelijk toch.
Miesje ja mooi liedje , en ik heb ook mooie herinneringen aan mijn "thuis" ,
we waren wel met 7 kinderen , maar ons moeke heeft altijd haar best gedaan ,
ze was dan ook 'n engel , :lol:

bloemeke je kot weer netjes aan de kant ,
dan ben je weeral kontent hé

jadi , haha , en dan zegt men ,
...als je haar maar goed zit ..nu dus niet :lol:

Bekske zal niet simpel zijn als je zoveel last hebt ,
en kan best begrijpen dat je je masseur mist ,
maar we komen er wel door , nog wat moed , maar die heb je wel ,
want je bent een moedige vrouw ,
bedankt voor de mooie foto van sookie

Lenk ,
kan best begrijpen dat je 'n stressfactor hebt ,
is niet simpel zo alles combineren voor werk en voor moeder ,
maar zo'n wandeling met Lenka ,
is toch altijd wel 'n beetje rust , denk ik , :lol:

sita
bedankt voor de mooie bewerking van ons Sookie hare foto , :D
echt mooi

bert ghyra omadina fijne dag
geluk vind je onverwacht

marietteke

26 apr 2020, 21:11

ik kom nog effe slaapwel zeggen ,
en tot morgen ,
Afbeelding
geluk vind je onverwacht

zonnebloemetje

26 apr 2020, 22:35

halloooo een goeie avond allemaal

ik val bijna om doordat ik zo moe ben
dus dadelijk naar mijn bedje sè

voor iedereen nog een rustige nacht
slaapwel en tot morgen

Afbeelding

Bekske

27 apr 2020, 06:43

Afbeelding

jadi

27 apr 2020, 08:22

Afbeelding

Goede morgen, wat een mooie witte nevel over de velden. Het wordt weer een mooie dag
Onze beflijster zit al op de schouw te wachten tot de buurvrouw wat brood op het gras smijt.
En de nok van het dak is ook al bevolkt met kauwen.. Een musje kwam mij begroeten op de rand van de balkon aan de voorkant.. En aan de achterkant waren de houtduiven al naarstig aan het trippelen op de ballustrade..
Hier en daar een vlek op de ruiten. Mijn dagelijks karwei elke morgen..met instanet en een doekje afkuizen...zucht..
Ik kan toch niet elke dag al die ruiten kuizen hé....
Verder is het hier nog kalm...Weinig opvang in het schooltje zo te zien. Enkele kleutertjes zijn er al van 7.15u. Och ik vind dit zo vroeg voor die kleintjes....
Mijn koffietje is uit. Ik zal er maar eens invliegen sè
Ola de zon gaat weg , o nee...ha terug.....
Fijne dag allen
toedeloe
menu: spaghetti bolognaise à la Jadi
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje

27 apr 2020, 11:59

halloooo een bijna goeie middag allemaal

vandaag een beetje lang geslapen alhoewel ik de wekkerradio al hoorde spelen van 7.30u ben ik nog wat verder ingedommeld tot de telefoon ging en mijn ventje lag nog te slapen toen Celine ons uit ons bed belde , maar ik was toch juist van plan om op te staan
maar ik was gisterenavond echt moe doordat ik nogal veel werk gehad heb in mijn kot om alles proper te kuisen en mijn nieuwe knie liet zich ook voelen zodat ik de trap bijna niet op kon toen ik naar de badkamer ging voor mijn dagelijks badje maar soit het is nu weer proper in mijn kot en de vloer is ook weer spic en span en vandaag neem ik congé sè
en ik heb natuurlijk weer van alles over om in te pakken voor de kringwinkel als die eens open is

marietteke een leuke wandeling gedaan met Sookie en loopt hij al goed aan de leiband ?????

Bekske ook voor jou een fijne week samen met je beestjes

jadi ja als je hoog woont dan willen de duiven en vogeltjes als eens op je balkon komen zitten denk ik , maar dat ze jou ruiten vuil maken dat is natuurlijk niet zo leuk

Bertje , miesje , Sita , omadina , Lenk , ghyra
hallooooooo

allé tis tijd om mijn soep te mixen
en dan de rest van het middageten klaar maken
voor iedereen straks SMAKELIJK

daaaaag

Afbeelding