In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

14 okt 2020, 09:26

Afbeelding

Een goede woensdagmorgen alle seizoentjes :wink:
de zon geraakt er nog niet door en er zit een grijze
wolkenhemel...hopelijk blijft het droog :roll:

clive, het kan goed zijn dat je dat vosje niet meer
tegenkomt, dat beestje zoekt eten denk ik :oops:
maar het was zeker wel schrikken...

M-M je bent vlot over mij gesprongen, goed uitgeslapen.. :)

Helena, MJ, Granny M, Mammyretro, wilde eend
anjelierken.... en wie ik per toeval vergeet, sorry
(eigenlijk is het makkelijker zonder namen) :oops:
Voor allen een aangename woensdag...
maak er het beste van... en wees voorzichtig.
In Nederland hebben ze ook bijna een volledige lockdown
maar ze hebben het eigenlijk zelf gezocht :oops:
daar zijn alle café 's en restaurants toe en ze hebben
een nachtklok voor een maand

Groetjes allen en tot later... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

14 okt 2020, 12:15

Verhongeren zal ik alvast niet meer vandaag.
Het was zalig fietsen. Weer aan 20km per uur in het terugkomen.
Wind mee en bergaf.
Het had wat voeten in de aarde eer ik de goede benen gevonden had in het opgaan.

In mijn pakket van Vers & Gezond zat een kaki.
Hoe eet je dat fruit?

Voorlopig grijs en droog hier.

Na het eten nog eens wat in de voortuin opruimen.

Ik ga opzoeken of ik online planten kan bestellen.
Hier en daar wat gaatjes opvullen met nieuwe exemplaren.

granny M

14 okt 2020, 13:16

Helena, laat de kaki wel een beetje zacht worden , knijp er maar eens in ( anders smaakt hij bitter) kroontje eruit of afsnijden, dan kun je hem uitlepelen of in stukjes snijden, zoals een tomaat. lekker in de salade of gewoon uit het vuistjes Zaadjes eventueel er uit halen, als je dat niet graag hebt. En het zit vol vitamientjes !
Daarnet groot conflict met de buurjongetjes. Ik houd elk jaar de Sinterklaas reclame boekjes bij, dan hebben ze elk een eentje om uit te knippen. Ja, nu was er in dat van hen al geknipt en wie kreeg nu het nieuwe ? Oei-oei, broederoorlog, ik heb het meteen maar opgelost door het achter mijn rug te houden en ze laten kiezen. En als er nog 1 woord ruzie over zou vallen, dat ze voor de rest van het jaar geen boekjes van mij meer kregen. (Voelde me wel een bitse buurvrouw) De papa stond er met een big smile achter hun rug . Daar schrokken ze wel van, zijn ze van mij niet gewoon. De naam er direct opgeschreven en iedereen leek tevreden.
Ze hebben gisterenavond allemaal dingetjes van Halloween op de vensters geplakt, ik moest niet bang zijn :D Zalig toch ?
MM, word je dat niet beu amaai zoveel kaartjes knippen ...
En the final countdown onderhand voor W.E. , ik duim voor een tijdje alleen regen in de nacht . Maar voor iedereen , die altijd zo vlijtig zijn kalme dag met een beetje zon zoals hier !

anjelierken

14 okt 2020, 13:20

Hallo iedereen,

HVT: ik denk dat je de kaki kunt eten zoals een tomaat.Zit boordevol gezonde stoffen.

GrannyM: bedankt voor de late wens.En vanavond zitten we op restaurant, we hebben deze middag enkel wat soep gegeten.

Clive: die vos uit het bosje hier is toen weggevlucht omdat ze aan het jagen waren.Maar zou wel gemakkelijk kunnen dat dat diezelfde vos was die nadien onze kippen heeft doodgebeten.

Heb al een potje pindakaas voor tuinvogels opgehangen in de boom, het begint toch stilaan kouder te worden.

Het donsdeken ligt ook op bed, manlief had deze nacht koud , zei hij, dus donsdeken erop.Binnenkort gaan we terug boven slapen.Alhoewel ik liever beneden slaap, is rustiger.

Dames, tot morgen allemaal;

mariajohanna

14 okt 2020, 14:33

Ziezo, bezoek is weg. Goede namiddag allemaal,

Vandaag hebben ze hier een 'slimme meteen van fluvius geïnstalleerd. Om 7.30 u waren de mannen al bezig en wij waren de tweede in de wijk, eer ze iedereen gedaan hebben, neen, kan allemaal niet vandaag. Morgen moeten we wel weg met de auto, dus heb ik dat gezegd, de baas beloofde dat het morgen wel zou lukken.
Met deze meter moeten we nooit nog de meterstanden doorgeven. Wel gemakkelijk, maar er zal wel een 'prijskaartje' aan vasthangen, vermoed ik. Eigenlijk is dat toch overbodig als aan dat toestel niets mankeert.... 🙄
Enfin, we zien allemaal wel.

Hier van de voormiddag 3 kaartjes afgewerkt voor vriendin. Ze had ze telefonisch besteld, maar ik heb ze toch laten komen om zelf te kiezen uit de voorraad. Ik vind het vreselijk dat ik moet kiezen voor iemand anders. Heb haar dus gezegd dat ze in de toekomst altijd zelf moet komen kijken wat ze graag heeft.
Als er trouwens nog graag iemand kaartjes wil, gewoon adres en verj. doorgeven via pb en dan komt dat in orde ! 😊

Zo, ga nog wat voort klungelen 😊, tussendoor wel eens 'loeren' naar de kaartjes , het is verleidelijk als alles 'te kijken ligt op tafel ! Ben gisteren met nicht meegereden naar Action, en natuurlijk weer wat meegebracht ! Zo verleidelijk allemaal. 😉🤔

Nu ga ik jullie echt wel laten, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende. 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

14 okt 2020, 16:28

Eens overal die slimme meters gaan ze ons vertellen wanneer we ons potje mogen koken en onze was en de strijk doen.Als we teveel elektriciteit ineens gebruiken moeten we voor die uren extra betalen. Dat is de opzet. Als er iets nieuws komt zij maar zeker dat het voor de zakken van de staat of de firma is.
Ams het maar opbrengt.Eventjes cynisch geweest, sorry...

mariajohanna

14 okt 2020, 22:55

Dat is zo, MH, maar daar is niets tegen te doen, ze doen hun goesting, en wij maar braaf betalen......

En nu ga ik slapen, de meesten hier liggen er al in, maar ik heb er geen goesting voor ...... 🙄

Slaap wel...... Tot de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

15 okt 2020, 08:14

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, ik vergeet ook vaak iemand als ik alle namen noem wat uiteraard de bedoeling niet is. Heb je gisteren genoten van de voetbal ?

Anjelier, jij hebt dan weer kunnen genieten van jullie etentje. Hoop dat alles naar wens was en dat het een mooie herinnering blijft. De vos heb ik gisteren nimmer gezien. Zonde van jouw kippen.

HVT, jij krijgt het breien terug in de vingers. En gisteren in sneltreinvaart naar huis gefietst.

MJ, ook jij druk bezig met juweeltjes van kaartjes maken. Toch iets waar je en handig en creatief moet zijn, maar ook geduld moet voor hebben.

Muddy Maddy, ook bezig met de kaartjes en je gaat een voorbeeldje voor Tom meenemen. Hopelijk is ventje beter gezind en hangt hij niet de brombeer uit.

Granny M, oeps, je had voor een broederoorlog gezorgd :D . Maar je hebt het goed opgelost. Nu kunnen ze knippen zoveel ze willen. Vind dat zo fijn dat die hummels in de Sint geloven. Dat is echt ontroerend als ze zo rotsvast overtuigd zijn van de Sint, de paashaas enz.

Mammyretro, hoop dat je vandaag wat kan gaan wandelen, even weg uit de stilte.

Wilde eend, voor jou een heel speciale dag. Ledkaarsje brandt zodat alles goed mag verlopen.

Mijn lijstje van mijn planning is al gemaakt. Moet ook nog even naar de winkel fietsen als ik boven alles gedaan heb en de keuken en de living volledig dweilklaar heb gemaakt. Dan ga ik wat boodschapjes doen en als ik daarvan thuis kom, heb ik toch mijn jas aan en ga dan onmiddellijk met Matice wandelen. En als we daarvan terugkomen, maak ik de benedenverdieping dweilklaar. Dan moet ik daar morgen enkel dweilen voor en na de kine. En dan is alles weer netjes.

Wij hadden toch een ( moeizame) lijst van Asterix gemaakt. Nu, die lijst stond Matice blijkbaar niet aan, want hij heeft ze gisteren gepikt en in duizend stukjes gescheurd. Gelukkig stond de lijst nog op mijn PC en moest ik ze enkel afprinten. Nu ga ik ze in mijn portefeuille steken, dan heb ik ze ook altijd bij als ik ergens ben.

Zo, ik ga mijn haren wassen en douchen en dan meteen boven alles doen. Nog even nadenken wat ik ga aandoen . Zal wel iets vinden in de dressing.

Ik wens iedereen een heel mooie donderdag en stuur jullie heel veel groetjes en een knuffel voor hen die eentje kunnen gebruiken. Liefs.

Muddy Maddy

15 okt 2020, 08:33

Goede morgen seizoentjes,

ventje is op het werk en 't is weer miserie. :roll:
maar we gaan dat niet aan ons hart laten komen. Moeder belde om te vragen wat er met de staaltjes die Buurvrouw mee had gebracht moest gebeuren. niets, gewoon laten liggen tot ik er eens achter kan komen. want dat moet ik nog bespreken met Ventje en rekening houdend met afspraken van Tom.
Dinsdag moet ik voor m'n haar, knippen en kleuren. Is nodig. Gisteren had ik een mondmasker waarvan de rekkers te groot waren geworden. knoopje in gelegd. moet vandaag naar Tom.
gisteren "pulled chicken " gegeten met tacoschelpen. ik was met ventje naar Don Juan geweest om sla en een bakje bramen. Don Juan heeft me gezegd dat er een stukje leuning aan zijn deuren geplaatst zal worden omdat hij nog klanten heeft die slecht te been zijn. de rest van de sla verdwijnt morgen in de soep. ( vandaag zal de prei op zijn)
moet vandaag nog een restje libelle uitlezen en goed gevoel.
we hebben niet veel te doen vandaag, behalve wat afwas. zal kijken of ik kan swifferen.
dan kan ik hier morgen als ventje om boodschappen is, moppen.
nu koffie opdrinken en dan met de boerderij gaan spelen. het is de laatste dag van de vallei.
dan naar fb en daarna de rest van de spelletjes+ lezen.
het is koud buiten dus gaan we ons weer warm induffelen met een dikke sjaal.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Oma-C

15 okt 2020, 09:52

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
donker en grijs, ik moet wat opschieten
want tegen 12u komt zoon me halen
om naar de cardioloog te gaan...
bakske laten aanhangen voor het hartritme te meten
moet 24u blijven zitten, de uitslag gaat naar de huisarts
die kan dan ineens mijn griepspuit zetten,
dan ben ik "hopelijk" weer even van dokters vanaf :oops:

Dank voor alles wat jullie geschreven hebben :lol:

Ik wens jullie allen een fijn weekend na vandaag
groetjes allemaal en probeer gezond te blijven
:roll: :wink:

clive

15 okt 2020, 19:28

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, hopelijk heb je niet teveel last van het bakske van de cardioloog. Morgennamiddag ben je ervan af en dan kan ik enkel hopen dat alles oké is.

Wilde eend, spannend. Slaap je vannacht al in jouw mooie nieuwe woning of morgen pas ?

Heb alles gedaan gekregen vandaag en ben in de vroege namiddag gaan wandelen met Matice. Ga dadelijk zijn oefening los/vast doen met hem. Dat gaat nog een beetje duren eerdat hij het echt door gaat hebben, denk ik.

Hoor net manlief binnenkomen. Even naar zijn verhalen luisteren.

Ik wens zonder namen jullie allemaal nog een prettige avond en voor straks een zachte slaapwel.
Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.

anjelierken

15 okt 2020, 19:47

Hallo iedereen,

Ons etentje gisterenavond was plezant, was eigenlijk in de buurt.Ik wist wel dat er daar een eetgelegenheid was, maar waren er nog nooit geweest.Dus bij deze , en het was in orde.Deze morgend heb ik toch geen ontbijt gegeten, ik was nog voldaan van gisteravond :D .Ik kan eigenlijk geen grote hoeveelheden voedsel eten, ik zit direct vol :D .Ik heb dat nooit gekund.En op restaurant eet je altijd veel meer.

Deze morgend nog een kaartje ontvangen van een seizoentje, waarvoor dank.

Op het einde van de maand worden er 2 dagen vrijgemaakt bij onze huisarts voor enkel griepspuiten.Wij zijn al ingeschreven.

Clive: dan was Matisse niet content met de lijst van Asterix, ja, het is een kapoen hé.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

16 okt 2020, 09:12

Goede morgen seizoentjes,

ventje vertrekt op boodschap. ik ga straks sla- komkomer-courgettesoep maken.
hij moet beslissen over vis.
kwam gisteren buurvrouw tegen en het ging over de wandelstok. ze snapte dat ik die nodig heb.
gesprek kwam ook op damart hemdjes. ik heb er eentje en is is heel warm. maar ik zou sokken nodig hebben met die ijsvoeten die ik alsmaar heb.
Tom mocht zijn kaartje houden: een panter en was erg content. vroeg om ook op de lijst kerstkaartjes te mogen staan. hij is nu benieuwd hoe speciaal dat zal zijn want hij had zulke kaartjes nog niet gezien.
Dinsdag naar de kapster, woensdag komt Ir. en donderdag ga ik weer naar Tom. je hebt het weer druk zei hij. ventje is vrijdag van reserve wacht maar moet aanwezig zijn op het werk.
ventje sprak gisteren over haaienvinnensoep, dus heb ik gezegd dat hij er maar moest over nadenken, maar dat ik dan wel een satè-tje er bij wilde. hij is dan toch maar voor frituursnacks gegaan. hij had niet veel honger zei hij.
ga vandaag eens kijken ( na de soep) hoe ik een aantal kaartjes in elkaar ga steken. het is nog niet gelijk welke achtergrond.
't zal wel met lichten aan zijn want het is weer een duistere dag.
Toen ik gisteren zei dat de beenhouwer op jaarlijks verlof vertrekt, mompelde ventje iets over 2 de handsvlees. hij vind dat de carref. in elk geval niet veel vlees meer aan te bieden heeft. en vlees uit de ldl vind hij dus 2 de handsvlees. ( dat wordt wel 2 de snij genoemd)
Wilde eend zal dus verhuisd zijn. Hopelijk is het een leuk huisje en wordt ze er gelukkig zonder klutserbuurmannen.
Anjelier: dus etentje geslaagd en meer gegeten dan normaal. wij gaan 's avonds nooit uit eten. dat ligt dan te zwaar op ons maag. we zijn al jaren gewoon om bv met kerstavond iets kleins en licht verteerbaar te eten.
Oma C: assimilated by the borg. hopelijk ben je er rap vanaf en zijn de resultaten goed.
Clive: oefeningen met Matice geslaagd of is hij nog te rap afgeleid? en Asterix is dus zijn smaak van strip niet. :lol:
ik zou eens in mij zij-bib moeten gaan kijken want daar staan suskes en wiskes en claire en de kiekeboe's. heb er een paar van asterix en een deel van de rode ridder ( van ventje) er was ook oit een serie dat de Katamarom heette, maar die nooit kunnen aanvullen. was een franse tekenaar en schrijver. je ziet dat in een van de drukken, dat de vertaling niet kan. dus heb ik iets gedaan wat ik normaal nooit doe ( maar het zijn mijn strips) en dat is verbeteren. in boeken doe ik dat niet al heb ik ze zelf en zeker niet in bibliotheekboeken zoals ik wel eens zie op een boekensite.
Ventje is er en ga horen hoe veel onze boodschappen gekost hebben.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe.
Cats Rule!

Oma-C

16 okt 2020, 09:58

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes
en dank voor de overzichtjes :wink:
vannacht niet veel geslapen met
al die draadjes aan mijn lijf
vanmiddag om 13u mag alles eraf
en dan ga ik douchen, al dat plakgedoe
ik krijg daar jeuk van :oops:
hopelijk is alles in orde dat weet ik volgende week pas,
want bakske gaat dinsdag pas terug binnen :roll:

Schoondochter is gisteren geweest om het
hoogste stof af te halen, bovenop de wandkast,
de kasten van de badkamer en bovenop de deuren
daar kan ik niet bij zonder trapje en ik mag niet
meer op een trapje staan....
ik had het al eens gezegd dat dat eens moest
gedaan worden ze hadden het zelf voorgesteld
maar het viel nog mee zei ze :wink:
voor haar is dat een half uurtje werk en ik zit weer proper :lol:
al de rest kan ik zelf nog... :oops:
en zoiets moet niet elke week gedaan worden ook :wink:

Ik ben benieuwd hoe de verhuis van wilde eend verlopen is
en of ze in haar nieuwe huis heeft geslapen :roll:

Voor alle seizoentjes een aangename vrijdag
en voor straks een fijn weekend
Groetjes allen
en tot...... :)
Laatst gewijzigd door Oma-C op 16 okt 2020, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Helena van Troje

16 okt 2020, 10:40

Hallo, normaal gezien zat ik nu in de Latijnse les.
Ik voel me daar niet echt veilig, dus vandaag afgeschaft.
Daarenboven ?vergeten? de wekker te zetten.
Na een goede nachtrust pas om negen uur wakker geworden.
Gisteren in de tuin gewerkt, vandaar.
Nog maar eens de grond van kruidentuin van nabij geïnspecteerd.
Gelukkig zat ik al gehurkt dus deed het geen pijn.
Het moet nogal een zicht geweest zijn voor de buren als ze per abuis uit hun venster zouden gekeken hebben.Ik plat op mijn buik in de border.
Weeral een klusje geklaard.

Ik heb online echinacea besteld om te planten.
Ben benieuwd.
Ik ben het gevecht aangegaan met de smeerwortel die heel de voortuin aan het veroveren is.
Ondertussen een plaatsje vrijgemaakt voor die nieuwe planten.

Vandaag als het gaat, want het dat is nog maar de vraag, de tuinmeubeltjes afwassen en opbergen.

Ben benieuwd naar de verhuisperikelen van WE.

Allen een fijne dag toegewenst.