In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede avond alle seizoentjes,
de kinderen kwamen nog even langs, na hun wandeling
even een warme chocomelk drinken en nadien met
blozende kaken, (lekker warm) terug naar huis
Ik ga mijn avondschotel in de oven zetten, witloof
met ham en kaas 't zal weer smaken
ook smakelijk voor jullie
Slaapwel straks en tot morgen....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Ik ga de zelf gekochte ravioli van de beenhouwer in de microgolf plaatsen.
Lekker makkelijk en deze keer eet ik hem recht uit het speciale schoteltje.
Moe is moe....Kan je op twee manieren lezen...
Lekker makkelijk en deze keer eet ik hem recht uit het speciale schoteltje.
Moe is moe....Kan je op twee manieren lezen...
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Vandaag een drukke dag. straks naar de dokter voor de bloeduitslag.
Vanmiddag naar schoonbroer voor behandeling en naar mijn moeder.
Heb dus zaterdag met Suus gebeld en ze ligt nu in ruzie met haar "hartsvriendin" Marieke.
Erge ruzie. Zo erg zelfs dat Suus het armbandje dat Hans Marieke gegeven in zijn laatste week op aarde, heeft terug wil en het dan aan ventje wil geven. Wij hebben daar een dubbel gevoel bij: bij dat geschenk.
ik heb nog niet op Fb geweest dus kan ik niet zien of Marieke mij ook ontvriend heeft.
heb een glimp opgevangen van Suus haar vriendin. is helemaal haar type niet, maar ja.
Zij moet met haar leven en wij niet. heb ook wel het adres van Suus haar moeder losgekregen want die moet ik ook nog een kaartje sturen.
Puk was weer viesgezind maar broer Pim gaf kopjes aan de gsm.
Nu ja, dat weten we dus ook al weer.
Ik heb de laatste tijd last van rusteloze benen en heb nu daar een stuk zeep in mijn bed gelegd.
of het gaat helpen?
hvt: dat had ik nog niet gehoord dat je die steentjes van iemand moet krijgen. toen ik die doorzichtige kwartz kocht had, heb ik een 12-jarig meisje te "gelezen" op verzoek van de eigenaresse, die zei dat dat kind niet geaard was. (en ze was er bang van) dat klopte. waar de hoofdchacra loopt zou je daar tintelingen moeten voelen, maar daar was niets. niets. heb die moeder aangeraden haar dochter voor minstens 6 mnd op gras moest laten lopen op blote voeten. daarna toen die de winkel uitliepen, werd ik heel onwel. ik heb haar dan de kwartz gevraagd en heb daar toch een goeie twintig minuten op een stoel moeten zitten tot dat gevoel wegebde. dan heb ik die gekocht. ik heb hem sindsdien in mijn sjakos gestopt. nu met die amathyst heb ik die gekocht onder baat het niet dan schaad het niet. ik heb er al een hele nacht heel goed mee geslapen en lang!
Ventje heeft nu ook last van zijn andere knie. wil niet naar de dokter om dan foto's te moeten laten nemen en dan een operatie en ik mag hem niet bezoeken. alleen die van materniteit mogen bezoek hebben, de palitative en nog een afdeling.
Ventje moet vanmiddag nog even op boodschap. anders kunnen we ook alles halen als we bij mijn moeder zijn.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Vandaag een drukke dag. straks naar de dokter voor de bloeduitslag.
Vanmiddag naar schoonbroer voor behandeling en naar mijn moeder.
Heb dus zaterdag met Suus gebeld en ze ligt nu in ruzie met haar "hartsvriendin" Marieke.
Erge ruzie. Zo erg zelfs dat Suus het armbandje dat Hans Marieke gegeven in zijn laatste week op aarde, heeft terug wil en het dan aan ventje wil geven. Wij hebben daar een dubbel gevoel bij: bij dat geschenk.
ik heb nog niet op Fb geweest dus kan ik niet zien of Marieke mij ook ontvriend heeft.
heb een glimp opgevangen van Suus haar vriendin. is helemaal haar type niet, maar ja.
Zij moet met haar leven en wij niet. heb ook wel het adres van Suus haar moeder losgekregen want die moet ik ook nog een kaartje sturen.
Puk was weer viesgezind maar broer Pim gaf kopjes aan de gsm.
Nu ja, dat weten we dus ook al weer.
Ik heb de laatste tijd last van rusteloze benen en heb nu daar een stuk zeep in mijn bed gelegd.
of het gaat helpen?
hvt: dat had ik nog niet gehoord dat je die steentjes van iemand moet krijgen. toen ik die doorzichtige kwartz kocht had, heb ik een 12-jarig meisje te "gelezen" op verzoek van de eigenaresse, die zei dat dat kind niet geaard was. (en ze was er bang van) dat klopte. waar de hoofdchacra loopt zou je daar tintelingen moeten voelen, maar daar was niets. niets. heb die moeder aangeraden haar dochter voor minstens 6 mnd op gras moest laten lopen op blote voeten. daarna toen die de winkel uitliepen, werd ik heel onwel. ik heb haar dan de kwartz gevraagd en heb daar toch een goeie twintig minuten op een stoel moeten zitten tot dat gevoel wegebde. dan heb ik die gekocht. ik heb hem sindsdien in mijn sjakos gestopt. nu met die amathyst heb ik die gekocht onder baat het niet dan schaad het niet. ik heb er al een hele nacht heel goed mee geslapen en lang!
Ventje heeft nu ook last van zijn andere knie. wil niet naar de dokter om dan foto's te moeten laten nemen en dan een operatie en ik mag hem niet bezoeken. alleen die van materniteit mogen bezoek hebben, de palitative en nog een afdeling.
Ventje moet vanmiddag nog even op boodschap. anders kunnen we ook alles halen als we bij mijn moeder zijn.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, wat erg van de ruzie tussen Suus en haar hartsvriendin. Het zijn nochthans tijden waar elke vriendschap nog belangrijker is dan anders. En ik begrijp wel dat dat armbandje tegenstrijdige gevoelens oproept. Hoop toch maar dat het in orde komt met die 2. Maar als ik jullie moest zijn, zou ik geen kant kiezen. Want zoiets loopt op termijn toch verkeerd af. Succes met jouw bloeduitslag.
De 2 benedenverdiepingen zijn al volledig gedaan, moet ik manlief niet storen. Er wacht beneden een hele grote strijk op mij, heb gisteren alle machines gedaan, dan was vandaag de ophangwas droog en kan ik alles strijken.
Rond 14.00H gaan wandelen met Matice en in het bos met de lange lijn zijn oefeningen doen. Gisteren heeft hij ze perfect gedaan, maar hij is zo vlug afgeleid, dat heb ik met mijn overleden jongens nooit gehad.
Het zonnetje komt hier zowaar piepen. Maar het is nog koud buiten.
Om 15.00H komt de tuinman de tuin lenteklaar/ zomerklaar maken. Hij komt 5X per jaar; Manlief heeft daar echt geen tijd voor. Ik ben al blij als hij het gras kan maaien. Zelf doe ik dat niet, als ik ook nog eens de tuin moet onderhouden, dat zou er echt teveel aan zijn. Het huis binnen netjes houden is al moeilijk genoeg voor mij
Ik ga niet alle namen noemen, maar ik wens iedereen een mooi begin van de week. Liefs aan jullie allen en een warme knuffel mag niet ontbreken.
-

Goede morgen alle seizoentjes
de zon schijnt hier aan de achterkant
en aan de voorkant is het erg donker en zwaar bewolkt
we hebben vannacht nog regen gehad, alles ligt nat
Vooreerst is het nog geen echte lente
Dag clive, ik zag je net over mij springen
een fijne dag, je zal geen kou hebben bij de strijk
M-M, ik zou me ook niet mengen in de ruzie met Suus
en haar "hartsvriendin" dat zoiets niet blijft duren
zag ik al van ver aankomen, maar 't is hun leven
Sterkte bij de dokter en een goede uitslag.....
En die steentjes heb ik ook altijd geweten dat je
die moet krijgen voor een effect,........
Maar dat zijn zo van die dingen waar ik allemaal
niet in geloof.... zo heeft elk z'n gedacht hé
Helena, was de lasagne lekker
ik heb nog witloof in kaassaus genoeg over voor vandaag
Bekske, moeilijke tijden, alleen al omdat je zo slecht te been bent
leuk plaatje weeral................
Voor alle maatjes een aangename dag, maak het beste van wat kan en mag
een knuffeltje voor wie het wil....
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Dag iedereen,
Ik heb een zalige zondagmiddag gehad. Dochter kwam, fijn-fijn, koffieapparaat stond al te pruttelen maar na 5 minuten ging de voordeurbel en stond de kleinzoon voor de deur, die was even tevoren uitgestapt om mij te verrassen. Bingo
Hij zit bij de Zeescouts, had vorige week zeilkamp ( op stilstaand water, ze mogen nog niet alleen op zee, nog 1 diploma nodig ) en hij heeft meteen foto's doorgestuurd van vorige dinsdag. Eigenlijk best spectaculair in de sneeuwstorm om te zien. (Ik zag wel dat ze allemaal toch mondkapjes ophadden... )
Het leuke is, dat een van de leiders de onderwijzeres NL van hem op het atheneum is. Maar daar trekken ze zich niets van aan, staat los van elkaar en kunnen elkaar dan eens normaal plagen. In de klas is het dan weer gewoon zoals het hoort.
Hij had zijn skate-bord bij om even wat trucjes te showen, ging natuurlijk ook wel eens goed mis maar ik was al blij om dat ook te kunnen zien.
Hiernaast zijn ze bij de nieuwe buurtjes de keuken aan het plaatsen, het boren valt best mee.
Ze zijn al koffiekoeken gaan halen bij de bakker en ja hoor, ik viel ook weer in de prijzen. Als dank een verse kan met koffie gaan brengen .
Voor allen een fijne Maandag .
Ik heb een zalige zondagmiddag gehad. Dochter kwam, fijn-fijn, koffieapparaat stond al te pruttelen maar na 5 minuten ging de voordeurbel en stond de kleinzoon voor de deur, die was even tevoren uitgestapt om mij te verrassen. Bingo
Hij zit bij de Zeescouts, had vorige week zeilkamp ( op stilstaand water, ze mogen nog niet alleen op zee, nog 1 diploma nodig ) en hij heeft meteen foto's doorgestuurd van vorige dinsdag. Eigenlijk best spectaculair in de sneeuwstorm om te zien. (Ik zag wel dat ze allemaal toch mondkapjes ophadden... )
Het leuke is, dat een van de leiders de onderwijzeres NL van hem op het atheneum is. Maar daar trekken ze zich niets van aan, staat los van elkaar en kunnen elkaar dan eens normaal plagen. In de klas is het dan weer gewoon zoals het hoort.
Hij had zijn skate-bord bij om even wat trucjes te showen, ging natuurlijk ook wel eens goed mis maar ik was al blij om dat ook te kunnen zien.
Hiernaast zijn ze bij de nieuwe buurtjes de keuken aan het plaatsen, het boren valt best mee.
Ze zijn al koffiekoeken gaan halen bij de bakker en ja hoor, ik viel ook weer in de prijzen. Als dank een verse kan met koffie gaan brengen .
Voor allen een fijne Maandag .
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Toen ik deze ochtend buiten stapte, lag er ijs , het had gevroren.Vooral op de buitentafel zag het wit.Normaal gezien ben ik al volop bezig met zaaien , maar nu toch nog even wachten.Tegen het einde van de week zou de t° stijgen.
Granny M: je hebt leuke buren, houden zo, da's plezant.
Heb al rijstpap klaargemaakt , moet ik vanavond niet meer koken.Ik ga naar vader en dan kan het een beetje later worden.We eten nogal graag op ons normaal uur.
MM: ik zou me ook niet moeien tussen Suus en haar vriendin, dat is iets tussen hun 2.
Dames, tot morgen allemaal.
Toen ik deze ochtend buiten stapte, lag er ijs , het had gevroren.Vooral op de buitentafel zag het wit.Normaal gezien ben ik al volop bezig met zaaien , maar nu toch nog even wachten.Tegen het einde van de week zou de t° stijgen.
Granny M: je hebt leuke buren, houden zo, da's plezant.
Heb al rijstpap klaargemaakt , moet ik vanavond niet meer koken.Ik ga naar vader en dan kan het een beetje later worden.We eten nogal graag op ons normaal uur.
MM: ik zou me ook niet moeien tussen Suus en haar vriendin, dat is iets tussen hun 2.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag zal ik maar zeggen.
Dat was dan een fijne zondag voor jou GrannyM.
Laat die twee maar ondereen ruzie maken MM.
En ja mijn gekochte prakje was lekker Oma-C.
Anjelier, ik ben ook aan het wachten om een en ander te doen in de tuin tot het wat beter wordt.
Ik moet het winterdek nog verwijderen onder de struiken.
Lees bladeren vegen.Maar, ondertussen blijft dat onkruid weg.
Matice een beetje aandachtsdefficiëntie, Clive? ADD zoals een van mijn kleinzonen.
Is een verstrooide professor, maar wel een lieverd.
Wat zal ik blij zijn als ik die eens mag terugzien...
Nog twee maand geduld tot na de tweede prik.
Bekske de grootwarenhuizen heb ik ook niet meer van binnen gezien sinds verleden jaar.
De bakker, de beenhouwer, de apotheker en de bibliotheek dat is het zo wat.
De auto staat hier ook maar te staan.
Waar zou ik naartoe gaan?
Ik hoop nu toch maar dat ons reisje naar de Moezel mag doorgaan in september.
Zo dames en diertjes, lezers en schrijvers tot in den draai!
Dat was dan een fijne zondag voor jou GrannyM.
Laat die twee maar ondereen ruzie maken MM.
En ja mijn gekochte prakje was lekker Oma-C.
Anjelier, ik ben ook aan het wachten om een en ander te doen in de tuin tot het wat beter wordt.
Ik moet het winterdek nog verwijderen onder de struiken.
Lees bladeren vegen.Maar, ondertussen blijft dat onkruid weg.
Matice een beetje aandachtsdefficiëntie, Clive? ADD zoals een van mijn kleinzonen.
Is een verstrooide professor, maar wel een lieverd.
Wat zal ik blij zijn als ik die eens mag terugzien...
Nog twee maand geduld tot na de tweede prik.
Bekske de grootwarenhuizen heb ik ook niet meer van binnen gezien sinds verleden jaar.
De bakker, de beenhouwer, de apotheker en de bibliotheek dat is het zo wat.
De auto staat hier ook maar te staan.
Waar zou ik naartoe gaan?
Ik hoop nu toch maar dat ons reisje naar de Moezel mag doorgaan in september.
Zo dames en diertjes, lezers en schrijvers tot in den draai!
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Gisteren erg laat thuisgekomen. had chili gemaakt en moest nog de rijst koken. maar dat duurt 20' en dus te lang. hebben we maar gekozen voor een stukje kaas en een stukje gerookte ham.
kwart voor 9 al in ons bed.
Moeder heeft nu een telefoon met grotere toetsen. komen ze mogen aansluiten. ze veranderd van operator. maar ze wil nu ook een gsm. met grote toetsen en een kaart voor belminuten.
Ze had in de folder een bbq gezien en wil dat we die kopen. en die is on-line. als zij dat wil...
Bloeduitslag was in orde, behalve een groter gehalte aan witte bloedplaatjes. mijn lichaam vecht weer tegen een infectie. geen allergiën gevonden dus ik kan mijn haar zelf kleuren.
Schoonbroer bood nu na de sessie iets te drinken aan. een van de katten lag op mijn vest met Teddy. Hij lag daar goed.
Boodschappen zijn al gedaan, behalve m'n leesvoer en de drankencentrale.
verder niets nieuws.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Gisteren erg laat thuisgekomen. had chili gemaakt en moest nog de rijst koken. maar dat duurt 20' en dus te lang. hebben we maar gekozen voor een stukje kaas en een stukje gerookte ham.
kwart voor 9 al in ons bed.
Moeder heeft nu een telefoon met grotere toetsen. komen ze mogen aansluiten. ze veranderd van operator. maar ze wil nu ook een gsm. met grote toetsen en een kaart voor belminuten.
Ze had in de folder een bbq gezien en wil dat we die kopen. en die is on-line. als zij dat wil...
Bloeduitslag was in orde, behalve een groter gehalte aan witte bloedplaatjes. mijn lichaam vecht weer tegen een infectie. geen allergiën gevonden dus ik kan mijn haar zelf kleuren.
Schoonbroer bood nu na de sessie iets te drinken aan. een van de katten lag op mijn vest met Teddy. Hij lag daar goed.
Boodschappen zijn al gedaan, behalve m'n leesvoer en de drankencentrale.
verder niets nieuws.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes,
droog en een zonnetje, nu nog een beetje
minder kou en we zijn weer blij...
Gisteren hebben een paar duiven mijn
slaapkamerraam en terras mooi gemaakt
dat zal iets zijn wat vandaag verwijdert moet worden
bah..... een vieze boel
M-M, fijn dat de bloeduitslag toch goed was
houden zo.... en telefoons met grote cijfers en letters
voor je moeder, hopelijkgeen problemen ermee
Die poes van je schoonbroer weet ook waar het fijn is
een warme jas zal ze zalig gevonden hebben
Alle seizoentjes een fijne dag vandaag...
maak het zo aangenaam mogelijk
Groetjes en sterkte wie het nodig heeft
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Oma-C, gisteren was het echt duiveltjesweer, we hebben letterlijk alles gehad. Rond 14.00H was het iets droger en ben ik met Matice gaan wandelen, had hem voor alle veiligheid zijn jas aangedaan en dat was geen slecht idee, want toen ik na het bos via de P&R parking naar huis kwam, begon het hevig te sneeuwen en het was natte sneeuw. Dus waren alleen zijn hoofd en pootjes nat. En ik was voorzien van mijn lange donzen jas en die ik enkel aandoe op de plein, als de school ooit terug opent en voor als ik ga wandelen. Heb die ooit in solden tegen een spotprijs gekocht, speciaal voor zulk gebruik. Hij is warm en kan tegen een stootje.
Granny M, wat heb jij een leuke zondag gehad. Het is jou van harte gegund , zo positief als jij in het leven staat.
Anjelier, ook deze ochtend was hier alles wit. Hoop dat jouw mooie krentenboompjes het overleven.
De tuinman is hier gisteren geweest en is vrij lang bezig geweest, maar hij doet het dan ook perfect. Nu komt hij eind mei, begin juni terug. Hij was hier nog bezig toen ik zijn geld al gestort had op zijn rekening. Toen ik hem dat zei, zei hij lachend dat ik het voortaan misschien de dag voordat hij kwam kon storten.
HVT, Matice heeft dat al van zijn puppytijd. Maar jij geeft het nu een naam. Maar hij is toch zo ontzettend lief. Ik hoop ook voor jou dat er een tijd komt dat je terug iedereen kan zien die je lief hebt, als deze ellende ooit voorbij is.
Bekske, weer een mooi plaatje. Rust je maar zo goed in de mate van het mogelijke.
Muddy Maddy, dat was dan een licht avondmaal dat jullie gegeten hebben. En ik lag een kwartiertje later in bed dan jij, maar heb nog wat TV gekeken tot ik al vlug in slaap viel.
Fijn dat de bloeduitslag goed was, behalve de witte bloedplaatjes dan . En je kreeg na afloop een drankje van schoonbroer.
Gisteren een fijne wandeling met Matice gemaakt ondanks het weer. Enkel zijn oefeningen waren maar zo zo, dat kwam omdat het nat was en dan gaat hij niet graag zitten, laat staan liggen.
Zo, ik was al bezig aan het HH, de 2 benedenverdiepingen zijn al gedaan en de vaatwasser is ook al leeg.
Moet vandaag nog naar de apotheek en het groentekraam.
En ga als extra taak de hobbykamer boven , eens flink onder handen nemen. En ze grondig dweilen.
Ik wens iedereen een zo'n mooi mogelijke dinsdag. Liefs en een knuffel voor ieder.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Deze namiddag de tuin induiken,het is niet te koud , nu de zon schijnt.
Gisteren lag er een kip dood, die legde al een tijdje hele grote eieren.En ik weet dat dat niet goed is.Nu heb ik er nog 3 .
Vanavond als avondmaal forel met spinazie.Dat is diepvriesforel zonder ruggegraat.Dat is makkelijk te eten zonder die graatjes.Manlief heeft niet graag vis met veel graten.Meestal koop ik visfilets.
En die spinazie komt uit de serre.Ik had in de herfst winterspinazie gezaaid , en daar eten we nog altijd van.Maar binnenkort moet die weg, om plaats te maken voor de tomaten.
Heb uitnodiging gekregen voor bevolkingsonderzoek borstkanker.Moet volgende week gaan.Had er hier onlangs nog over geschreven dat ik dacht dat het uitgesteld was.
Deze namiddag de tuin induiken,het is niet te koud , nu de zon schijnt.
Gisteren lag er een kip dood, die legde al een tijdje hele grote eieren.En ik weet dat dat niet goed is.Nu heb ik er nog 3 .
Vanavond als avondmaal forel met spinazie.Dat is diepvriesforel zonder ruggegraat.Dat is makkelijk te eten zonder die graatjes.Manlief heeft niet graag vis met veel graten.Meestal koop ik visfilets.
En die spinazie komt uit de serre.Ik had in de herfst winterspinazie gezaaid , en daar eten we nog altijd van.Maar binnenkort moet die weg, om plaats te maken voor de tomaten.
Heb uitnodiging gekregen voor bevolkingsonderzoek borstkanker.Moet volgende week gaan.Had er hier onlangs nog over geschreven dat ik dacht dat het uitgesteld was.