In de Vier Seizoenen reeks 24 herfst 2021
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
En al babbelend hier leren we van alles en nog wat bij, valt mij nu op.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
het regent. ventje ( en ik) zijn wakker gebeld door een oostends nummer. denk dat het stad gaan zijn voor zijn nieuwe pin. ik ben dan maar opgestaan. gisteren een warmtepleister nek gelegd. deze rond 5 uur vannacht afgedaan, de warmte was eruit. 't zijn die met die kooltjes. gehaald bij de apotheek en was redelijk duur. hebben extra plakkers geplakt om dat op zijn plaats te houden, allez in de mate van. er zouden er dees week ook bij ons in de ldl te krijgen zijn maar dan mag die niet staken.
gisteren twee meningsverschillen gehad. eerst over het middageten. ik had die kippehamburgers in gedachten en ventje dacht aan eitjes met friet. 't zijn dus kippehamburgers geworden. vandaag pizza. met kaas en kaas. tweede meningsverschil was dat ik 't een en 't ander op de boodschappenlijst aan het schrijven was. ventje had geen zin om op boodschap te gaan. te voet.
met tuutje klaagt hij dan van de dure naft en de te hoge prijzen in de carref. denk niet dat we 25 zegeltjes gaan halen om 5 euro minder te betalen met de "feesten". als dat zo is heb ik al gezegd dan doe je shop en go en doet alles langs de colruit. maar dat ligt uit mijn weg. ja, zo ken ik er nog.
raar gedroomd vannacht.
neef heeft zijn verjaardagskaartje eindelijk ontvangen. hij zou hem op zijn tijdslijn zetten met mijn naam erbij zodat de vrienden kunnen zien wat zijn tante kan. maar hij moest nog naar de dokter. beetje ziekjes en met een klein in huis beter het zekere voor het onzekere nemen. enfin we zullen wel zien.
ik moet vandaag nog een kaartje maken.
ventje moet online afspraken maken in stad en de buro van de poetshulpen opzeggen. dus geef ik hem nu deze pc.
fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
het regent. ventje ( en ik) zijn wakker gebeld door een oostends nummer. denk dat het stad gaan zijn voor zijn nieuwe pin. ik ben dan maar opgestaan. gisteren een warmtepleister nek gelegd. deze rond 5 uur vannacht afgedaan, de warmte was eruit. 't zijn die met die kooltjes. gehaald bij de apotheek en was redelijk duur. hebben extra plakkers geplakt om dat op zijn plaats te houden, allez in de mate van. er zouden er dees week ook bij ons in de ldl te krijgen zijn maar dan mag die niet staken.
gisteren twee meningsverschillen gehad. eerst over het middageten. ik had die kippehamburgers in gedachten en ventje dacht aan eitjes met friet. 't zijn dus kippehamburgers geworden. vandaag pizza. met kaas en kaas. tweede meningsverschil was dat ik 't een en 't ander op de boodschappenlijst aan het schrijven was. ventje had geen zin om op boodschap te gaan. te voet.
met tuutje klaagt hij dan van de dure naft en de te hoge prijzen in de carref. denk niet dat we 25 zegeltjes gaan halen om 5 euro minder te betalen met de "feesten". als dat zo is heb ik al gezegd dan doe je shop en go en doet alles langs de colruit. maar dat ligt uit mijn weg. ja, zo ken ik er nog.
raar gedroomd vannacht.
neef heeft zijn verjaardagskaartje eindelijk ontvangen. hij zou hem op zijn tijdslijn zetten met mijn naam erbij zodat de vrienden kunnen zien wat zijn tante kan. maar hij moest nog naar de dokter. beetje ziekjes en met een klein in huis beter het zekere voor het onzekere nemen. enfin we zullen wel zien.
ik moet vandaag nog een kaartje maken.
ventje moet online afspraken maken in stad en de buro van de poetshulpen opzeggen. dus geef ik hem nu deze pc.
fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
een knuffel voor sterkte bij dit regenweer
niks aan te doen 't is herfst hé
Allen een aangename dag, en maak er het beste van
vandaag een beetje vooruitwerken, morgen komt de
voetenverzorgster.... Groetjes allen en tot later...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Alles beneden gedweild, als de ukjes gepasseerd zijn , is dat nodig
.Als ik hier aan het dweilen ben, weet Spaanse woef niet goed waar hij heen moet
, uiteindelijk heeft hij zich op de zetel gelegd, da's het veiligst.
Regen en nog eens regen , maar wel niet koud .Was nochtans van plan om in de tuin te werken, maar da's dan voor later.
Vanavond naar een voordracht over slapen , da's interessant . Denk dat daar toch wat mensen zullen op af komen, dat belangt iedereen aan.
Dames, tot morgen allemaal.
Alles beneden gedweild, als de ukjes gepasseerd zijn , is dat nodig
Regen en nog eens regen , maar wel niet koud .Was nochtans van plan om in de tuin te werken, maar da's dan voor later.
Vanavond naar een voordracht over slapen , da's interessant . Denk dat daar toch wat mensen zullen op af komen, dat belangt iedereen aan.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Hi allemaal...
Iedereen in middagslaap
Hier nog altijd smosregen, maar rustig en bijna geen wind
echt niks te koud ook... 't is goed buiten, behalve de
smosregen dan
ik zou nog naar de
apotheek moeten, maar ik heb geen zin...
Ik zal het morgen voormiddag doen als ik van
de dokter kom..... dan ben ik toch buiten
Allemaal een fijne dag verder en hou jullie
goed en veilig ....
Hier nog altijd smosregen, maar rustig en bijna geen wind
echt niks te koud ook... 't is goed buiten, behalve de
smosregen dan
apotheek moeten, maar ik heb geen zin...
Ik zal het morgen voormiddag doen als ik van
de dokter kom..... dan ben ik toch buiten
Allemaal een fijne dag verder en hou jullie
goed en veilig ....
-
Niets van slapen: naar de Carrefour geweest, die is bijna leeg.
De helft van de schabben kan niet aangevuld worden.
Er is geen aanvoer.
Beetje egoïstisch geweest.
Genoeg gekocht van hetgeen er wel in voorraad was en ik nodig had.
Dat met de auto.
Dan met de fiets naar bakker en beenhouwer.
Geen parking daar of pokkeduur....
Boke gegeten en dan theevisite.
Nu groentjes op zijn plaats gelegd en seffens een vleesbroodje met spinazie maken.
Nu pas tijd gevonden om hier aan te meren.
De helft van de schabben kan niet aangevuld worden.
Er is geen aanvoer.
Beetje egoïstisch geweest.
Genoeg gekocht van hetgeen er wel in voorraad was en ik nodig had.
Dat met de auto.
Dan met de fiets naar bakker en beenhouwer.
Geen parking daar of pokkeduur....
Boke gegeten en dan theevisite.
Nu groentjes op zijn plaats gelegd en seffens een vleesbroodje met spinazie maken.
Nu pas tijd gevonden om hier aan te meren.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren wel een hele dag regen, maar koud was het helemaal niet.
Mijn agenda heb ik een beetje moeten aanpassen, want vrijdag gaan wij naar Nederland, naar Roermond om precies te zijn, samen met Matice. Dus moet ik vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig met nat afvegen, zodat ik hier morgen dan enkel moet dweilen. Gisteren heb ik boven alles gedaan.
Vandaag ook de strijk van gisteren doen. Dan moet ik voor we vertrekken vrijdag enkel licht HH doen.
Morgen ook naar de kine.
Manlief is naar Brussel ,maar ik hoor net op de radio dat er weer file is. Hij heeft om 09:00H een meeting, hopelijk is hij op tijd.
De agenda die ik wil komt pas half november uit, dat is nog even wachten. De krantenwinkel heeft mijn nummer en gaat mij verwittigen als hij bij hen aankomt en als ze het vergeten, dan bestel ik hem in Duitsland online. Vind niets zo overzichtelijk als een papieren agenda, het zal wel aan mijn leeftijd hangen zeker
Anjelier, als ik dweil , dan moet ik Matice echt in een andere ruimte zetten, want hij is zot op de dweil en hapt daar constant in.
Oma-C, jij loopt terug op wolkjes
HVT, 2X stad onveilig gemaakt
Muddy Maddy, als ik het goed lees, gaan jullie geen poetsvrouw meer nemen. Ik kan jullie geen ongelijk geven. Wat jezelf doet, doe je beter.
Bekske, dank je voor het mooie plaatje altijd.
Zie dat het al na 07:30H is, ga douchen en dan meteen boven al alles doen.
Ik wens iedereen een fijne woensdag. Liefs en een dikke sterkteknuffel voor hen die deze kunnen gebruiken.
-

Goede morgen iedereen,
het regent goed.... men belooft 19° en bewolkt
Ja, wat zijn we met die 19° als het regent...
clive dank voor je overzichtje, ik ga het niet herhalen
en een fijne tijd in Nederland straks
Mijn voetverzorgster belde dat ze vandaag
om 13u komt... dus ik wacht nog even op de wolkjes
Allen een fijne dag ondanks de regen.....groetjes en tot later
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik slaap nu een stuk beter nu ventje beneden dvd kijkt. maar vandaag leveren ze die kabel en hoop dat die past dus gaat hij dan terug mee naar boven. zijn moeder is ontslagen uit het ziekenhuis/revacentrum en verbijft op het appartement met haar minnaar. ze moet nog verder terug leren stappen. maar ze is weer bij haar verstand. nu zou het beter zijn dat ze haar eigen woning verkoopt en voorgoed bij hem gaat wonen of zelf een flat met lift neemt, maar ja. wie ben ik om zulke dingen te zeggen als mijn eigen moeder zoiets ook niet wilt? ( in het geval van mijn moeder is dat dan en serviceflat) een oude boom verplant je normaal niet in mijn moeders geval.
Clive: dat klopt. we zijn die eeuwige vervangingen beu en het feit dat er altijd iemand 4 uur in jouw huis zit dingen te doen. nu er geen hemden meer moeten gestreken worden, kunnen we het dan zelf. hoef ik me niet te schamen voor de vlekken van Gimly's ziek ( en het feit dat het hier nog niet afgewerkt is.) en doen we het misschien beter. de doucekop lekt weer en ik ga eens vragen aan buurman of die niet eens kan langs komen. dan vraag ik ook of hij die gaten in de muur wil plamuren.( en natuurlijk het kostenplaatje) dan laat ik buurman V komen voor het ophangen van de dingen ( lamp enz) die nog opgehangen moeten worden. misschien wordt ventje dan wakker. hij ligt nu nog op 1 oor. je vertrekt naar Texel? voor hoe lang? schijnt dat we weer code rood zijn.
gisteren waren er geen pakken libelle en flair in 1. Peter had al gebeld. ze komen vandaag toe. en als ventje er vandaag niet om gaat, dan kan hij die donderdag meebrengen van de carref. mij kan het niet meer schelen. alles was vroeger punctuoos op tijd gedaan en nu? het is al bijna 10 en ik moet nog pillen pakken.
Gimly is aan het eten. die heeft nu ook "tijd" nodig om wakker te worden. vandaag spaghetti en moet deze nog uithalen.
het ziet er uit alsof het weer een drashke gaat doen.
Helena, daar hoef je je toch niet voor te schamen dat je zelf voorraad indoet? beter te veel dan te weinig. wij hebben de laatste tijd onderbrekingen in de aanvoer van het kateten. en als er dan is, pakt ventje ook meer mee. ( alles voor dat beest; hè) ventje moet nog naar de beenhouwer want volgende week is die in verlof en er moet nog 't een en 't ander gehaald worden.
ik ga mij sapje halen en de afwas in gang steken en de saus uit de vriezer halen. dan ga ik terug naar de pc en ga even mijn goede morgen plaatje op fb zetten. daarna zien we wel.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
ik slaap nu een stuk beter nu ventje beneden dvd kijkt. maar vandaag leveren ze die kabel en hoop dat die past dus gaat hij dan terug mee naar boven. zijn moeder is ontslagen uit het ziekenhuis/revacentrum en verbijft op het appartement met haar minnaar. ze moet nog verder terug leren stappen. maar ze is weer bij haar verstand. nu zou het beter zijn dat ze haar eigen woning verkoopt en voorgoed bij hem gaat wonen of zelf een flat met lift neemt, maar ja. wie ben ik om zulke dingen te zeggen als mijn eigen moeder zoiets ook niet wilt? ( in het geval van mijn moeder is dat dan en serviceflat) een oude boom verplant je normaal niet in mijn moeders geval.
Clive: dat klopt. we zijn die eeuwige vervangingen beu en het feit dat er altijd iemand 4 uur in jouw huis zit dingen te doen. nu er geen hemden meer moeten gestreken worden, kunnen we het dan zelf. hoef ik me niet te schamen voor de vlekken van Gimly's ziek ( en het feit dat het hier nog niet afgewerkt is.) en doen we het misschien beter. de doucekop lekt weer en ik ga eens vragen aan buurman of die niet eens kan langs komen. dan vraag ik ook of hij die gaten in de muur wil plamuren.( en natuurlijk het kostenplaatje) dan laat ik buurman V komen voor het ophangen van de dingen ( lamp enz) die nog opgehangen moeten worden. misschien wordt ventje dan wakker. hij ligt nu nog op 1 oor. je vertrekt naar Texel? voor hoe lang? schijnt dat we weer code rood zijn.
gisteren waren er geen pakken libelle en flair in 1. Peter had al gebeld. ze komen vandaag toe. en als ventje er vandaag niet om gaat, dan kan hij die donderdag meebrengen van de carref. mij kan het niet meer schelen. alles was vroeger punctuoos op tijd gedaan en nu? het is al bijna 10 en ik moet nog pillen pakken.
het ziet er uit alsof het weer een drashke gaat doen.
Helena, daar hoef je je toch niet voor te schamen dat je zelf voorraad indoet? beter te veel dan te weinig. wij hebben de laatste tijd onderbrekingen in de aanvoer van het kateten. en als er dan is, pakt ventje ook meer mee. ( alles voor dat beest; hè) ventje moet nog naar de beenhouwer want volgende week is die in verlof en er moet nog 't een en 't ander gehaald worden.
ik ga mij sapje halen en de afwas in gang steken en de saus uit de vriezer halen. dan ga ik terug naar de pc en ga even mijn goede morgen plaatje op fb zetten. daarna zien we wel.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-
Goede morgen, voormiddag,
Wachtende op het telefoontje van het hoorcentrum.
Ben benieuwd wat dat gaat geven volgende week.
Verder weet ik weer niet waar eerst beginnen.
Tafel moet uit tuinhuis gehaald,
mijn echte bureau moet opgeruimd worden,
mijn tafel hier in de ex-speelhoek moet leeg gemaakt,
ik moet nog aan slagroombussen geraken of aan slagroom om met de sifon te gebruiken,
kandijstroop moet nog gevonden ergens in een winkel,
het is precies oorlog overal lege rekken...
Wie nu nog durft zeggen dat hij geen werk vindt heeft geen goesting om te werken...
Truckers tekort, leraren tekort , tandartsen tekort, wat nog?
En ik ben moe...En dan moet de grote overrompeling nog beginnen.
Wachtende op het telefoontje van het hoorcentrum.
Ben benieuwd wat dat gaat geven volgende week.
Verder weet ik weer niet waar eerst beginnen.
Tafel moet uit tuinhuis gehaald,
mijn echte bureau moet opgeruimd worden,
mijn tafel hier in de ex-speelhoek moet leeg gemaakt,
ik moet nog aan slagroombussen geraken of aan slagroom om met de sifon te gebruiken,
kandijstroop moet nog gevonden ergens in een winkel,
het is precies oorlog overal lege rekken...
Wie nu nog durft zeggen dat hij geen werk vindt heeft geen goesting om te werken...
Truckers tekort, leraren tekort , tandartsen tekort, wat nog?
En ik ben moe...En dan moet de grote overrompeling nog beginnen.
-

Goede middag allemaal de maatjes, ik heb weer goed
verzorgde voetjes
Weeral regen hier en veel wind; het is een paar uren
droog geweest, ik hoor het tegen de ramen kletsen
morgen dus naar de huisarts bloedafnemen als hij een ader vindt
anders is het weer bovenop de hand prikken en dat doet pijn
maar er moet bloed komen voor 3 maandelijkse controle
Helena zo druk met verhuistoestanden
en kandijstroop is hier ook niet te vinden.. ik weet ook niet waarom
clive fijne dag in Roermond...