In de Vier Seizoenen reeks 28 Herfst 2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

20 okt 2022, 07:55

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Spring maar even binnen om jullie te bedanken voor de beterschapswensen. Ga dadelijk in badje en dan terug zeteltje of bedje in, want letterlijk alles doet pijn. Ik heb het goed te pakken. Nu ja, erover klagen helpt ook niet.

Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

Bekske

20 okt 2022, 08:29

Afbeelding
clivebeterschap hopelijk duurt het niet telang

Muddy Maddy

20 okt 2022, 09:24

Goede morgen seizoentjes,

Clive: veel beterschap! de griep is idd niet plezant om te hebben.

Juffrouw Lilly hing gisteren In de glasgordijnen. er zit een gaatje in, maar verder valt het niet op. ze heeft enorm grote klauwen ( kan ventje van meespreken want ze viseerd zijn enkels) Morgen vragen om ze even wat te knippen als we bij de DA zijn.
ventje is zich aan het klaarmaken om dan op boodschap te gaan. heb heerlijk geslapen! af & toe eruit om te gaan plassen maar mijn voetenverwarling ( Lilly) lag er al.
Gisteren wordt er hier weer op het venster geklopt. aangezien ik niet weet of het nu voor mij of de buurman is, deed ik niet open maar keek achter het gordijn. Bleek het een vent te zijn die meterstanden kwam opnemen. ik zeg tegen hem: mijn bel werkt nochthans. je moet Hard duwen. ja, dan zal ik niet hard genoeg geduwd hebben zei hij en hij verdween on de trap waar de kast staan en de gasmeter. en dan zei hij dat ik dat kaartje mocht wegsmijten dat in de bus zat. heb dan een briefje gemaakt: Hard duwen op belknopje en dat aangeplakt boven de bel. hij is niet de eerste. de postdiensten durven ook zeggen dat die bel niet gaat. das makkelijker. ventje heeft dan dat kaartje uit die zak gevist en zelf de meterstanden opgeschreven zodat ze niet kunnen zeuren. en dan "ping" de waterdruk was lager dan normaal, melde overbuurvrouw: bij wie ook. had dat al gemerkt.
Joyce gaat weg, er is wss iets te doen in het regenbooghuis. of in de ballon.
Ik gaf vanmorgen Gimly eten maar Lilly kwam erbij staan en hij siste. gisterenavond vloog ze naar hem en gaf hem een neusje! en er was geen valeriaan mee gemoeid. maar je moet dat oud heertje dus eerst laten eten. hij is dan weer naar de gang gegaan en heb de deur dicht gedaan. Juffrouw is dan gaan eten en heeft dan ook zijn bord leeggeten. en nu staan ze boven zei ventje elk aan een teljoor. lilly is al gegroeid en verdikt. ofwel gaat ze uitzetten in de breedte. typisch maine coon of in de lengte: ook maine coon. of alle twee. ze is hier nu 3 weken. morgen haar medische controle en de chip op mijn naam. dus geen markt.
Suus en Jo hadden in de tuin gewerkt. die bouwwerf wordt langzaam beter. Goofy was bijna ontsnapt. die is nog niet geholpen. hij is net zo groot als Gimly. zwart/wit gestreept met wat beige. Suus heeft van haar verjaardagsgeld een warme bodywarmer gekocht dus zij blij. ik ook. die centen zijn niet opgegaan aan wijntjes of frivoliteitjes op marktplaats. dus hebben we nog even gekletst want ik zit hier met ingetapte polsen. ze doen gewoon pijn. ook mijn enkels zouden moeten worden ingetaped maar ik heb geen haakjes om de boel bijeen te houden. mss dat ik daar na de middag even om ga. moet eerst de blauwe tape voor mijn enkels vinden. ook heb ik mijn handschoenen aan.
typt een beetje makkelijker. lilly van de stapel boeken gehaald. mieuw! ze wordt niet graag opgepakt. en nog geen 5 min was ze daar weer, heb ze weer vastgegrabbeld en in de gang gezet. boven kan ze niet veel uitspoken. we hebben dringend een pak AAA batterijen nodig. het lampje in de gang vreet batterijen. en dat is een fietslampje dat erin zit. ik vermoed dat het wel te maken heeft met het merk dat je erin steekt. dat lampje brand dag & nacht als het in de gang donker is.
morgen vuilnisbakzakdag. opletten dat onze juffrouw er niet vandoor gaat als ventje de meeuwenton buiten zet. ik heb zonet de plumeau verzet want aan of uit, ze wil er naar springen. er staat nu een foto van Gimly en een windkaarsenhouder. om er aan te raken moet ze de suikerbonen eerst uit de weg ruimen.
Gisteren Gyros en bijgekruid met extra gyroskruiden en cayenne. ik kreeg niet alles op. ik had om 4 uur een reepje witte chocolade gegeten.
Nu en dan krijg ik een goesting voor chocolade. wit of melk. niet goed voor de lijn, maar Suus zei: het belangrijkste is dat jij je lekker voelt in je vel. vandaag heeft ze voor de eerste keer therapie. ze gaat laten weten hoe het was.
ik ga koffie maken. dan het nieuws hier lezen en dan naar Fb om het goede morgen plaatje te zetten. daarna mss een kaartje maken. of twee, hangt er vanaf hoe het gaat.
het regent nu.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en gezond. Knuffel.
Cats Rule!

Oma-C

20 okt 2022, 09:41

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes...
Vanmorgen scheen de zon maar ze is
al weggekropen, afwachten wat er komt
het zal regen zijn waarschijnlijk :roll: :oops:

clive veel sterkte onze dokter zei vroeger:
als je de dokter laat komen duurt het een week
en als je gewoon goed uitziekt dan ben je
er op 8 dagen vanaf.... :) veel sterkte....

M-M ik hoop dat je morgen bij de DA misschien
de batterijtjes uit Lilly kan halen, :oops: :roll:
Ja in de gordijnen hangen doen ze graag, ik hoop
dat ze spoedig een beetje rustiger wordt :?

Allen een fijne dag en hou het veilig....
Hier geen nieuws.......ik hoor de vuilkar :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

20 okt 2022, 10:54

Goede voormiddag!
Oeps, ineens was het 8:45 uur!
Heel goed geslapen dus.
Gisteren heeft jongste de boodschappen gebracht.
Dat was met de fiets zeker niet gelukt.
Ja, het ging niet gelijk ik wou.
Ik heb hem dan maar gevraagd of hij voor hen ging boodschappen halen.
Dat kwam goed uit. Ik mocht mijn lijstje sturen.
Ik was al meer dan een week niets gaan bijhalen uit de grote winkels.
Ik zie me nog niet met die karrenvracht naar huis fietsen.
Enfin, ik kan weer verder.

Toen kwam de vraag of ik Poes kon bijhouden volgende week dinsdag en volgenden.
Waarschijnlijk tot het weekend daarna.
Zij gaan met vakantie na lang aarzelen, maar hij was moe en wou zon.
Ach, zolang ze kunnen waarom niet?

Straks komt de theevisite.
Ik ga dus een beetje orde scheppen in de chaos hier beneden.
Ook eens met de stofzuiger rondzwieren.

Zon heb ik vandaag nog niet gezien.
Er komt wel een pak regen op ons af gezien de buienradar.

Clive hou je haaks en genees snel en goed.
MM de amusatie met uwe nieuwe huisgenoot.
Geef ze niet teveel eten, zodat ze niet te dik wordt. :P
Oma-C alles gelijk gewoonlijk, dat is nog het beste.
Bekske een mooi herfstig plaatje vandaag.
Anjelier, Wilde Eend, wie nog allemaal? Een heel fijne dag gewenst, droog of nat.

anjelierken

20 okt 2022, 14:52

Afbeelding

Hallo iedereen,

Clive: spoedig herstel.

Als ik s' nachts wakker wordt en kan niet meer slapen, blijf ik liggen. Ik vertik het om op te staan. Als je blijft liggen, kan het zijn dat je terug in slaap valt.

Nu schijnt de zon hier, deze voormiddag regen.

Heb spruiten gekocht voor vanavond . Dat heb ik niet staan in de tuin.
Gisteren heb ik winterspinazie gezaaid in de serre, nu de grond goed vochtig houden . Als alles goed gaat, kunnen we deze winter verse spinazie eten. Die blaadjes zijn veel malser dan dat ze buiten zouden staan.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

20 okt 2022, 19:58

Afbeelding

Een gezellige avond en tot morgen... :)

Muddy Maddy

21 okt 2022, 06:45

Een kitten in huis halen is als een nieuwe baby, weliswaar ene die je niet moet verversen en papjes geven maar zo een die "the terrrible two's" heeft. staat niet aan verbod. hoort niet graag het woordje "neen".
Gisteren heeft Juffrouw Lilly de strijd om de doos met speelgoed verloren. Gimly zat erin, triomfantelijk kijkend. zij probeerde die doos te naderen. hij sist. zij deinst achteruit. 'voila' schijnt hij te denken. dan probeert ze het weer. weer geblaas. Ten slotte druipt ze af. stand: Gimly 1- Lilly 0. ha, ja: hij was hier eerst en het is ZIJN doos.
vanmorgen sta ik op. ik kom de living binnen en ineens staat Juffrouw daar achter mij. ikzeg: ha, ben je daar al? ze gaat mee kijken hoe ik de kaars aansteek. Gimly is ook beneden en wil naar buiten-buiten. Iets dat zij ( nog) niet mag. Juffrouw Lilly gebruikt haar bak. dan staat Gimly plots in de gang. Tiens, die had ik toch niet binnen gelaten? Ik laat hem binnen en sluit de deur naar de gang want hij wil op zijn gemak ontbijten. dus dat kan nu en mag nu. hij heeft gedaan en het heeft hem gesmaakt. Dan wil hij weer in de gang. van lilly geen spoor.
ik ga terug naar hier. toch maar eens gaan kijken waar juffrouw zit. ik vind ze niet. ze zal wel weer naar boven zijn, verder gaan slapen op het voeteind van het bed, mijn kant. Gimly gaat ook naar de gang en is weg.
ik hoop dat ze rap opduikt dat ik niet moet bellen naar de spoorwegstraat dat ik Lilly nergens vind. ik hoor de deur van de gang. ik ga kijken. Gimly is terug voor zijn tweede deel, zij zit te kijken. deur terug dicht. en dan straks zullen we haar eten geven.
gisteren om van die haakjes en sporttape voor mijn enkels. had ze alleen in huidkleur. geen probleem. wij terug naar huis na een kaartje in overbuurvrouw's brievenbus gedropt te hebben. want ik kan die horen denken: ze maakt voor iedereen kaartjes en ik krijg er geen. ik neem mijn sjakos terug in de living want de haakjes zijn nergens te vinden. sjakos onderzocht. ventje vind ze niet. ik kijk en ik vind ze in een mum van tijd. sjakos terug naar de gang. haakjes uitgehaald en in de mand met medicijnen gelegd. eerst er twee uitgehaald te hebben om die rode tape vast te maken. is een pak makkelijker dan niet plakkende plakkers.
gisterenmorgen had ik een stokbrood afgebakken, 4 paprika's en 1 ui in een machientje fijngemalen en in een pot gedaan nadat ik eerst assistentie nodig had om die engelse pries in dat stopcontact te krijgen. ik ben dus druk bezig en zie ineens dat ik publiek heb. Gimly en Lilly. kijken wat mama aan het uitspoken is. ik kieper die paprika in de pot en doe er de brik pompoen erbij. en wat water anders is dat te dik. vuurtje eronder en laten opwarmen. kom in de living met twee leffebier want dat klusje is gedaan. ik zet me neer. oef. ik kijk naar de buurtpolitie want die waren al bezig. eerst terug naar het begin want er moeten ondertittels op. ondertussen is de pc in slaapmodus gegaan. de vis voor vandaag is ook al uitgehaald. ventje moet nog de vuilnisbakzak maken en de reiskooi naar beneden brengen. gaat die kooi maar op het laatste moment halen zodat het zo moeten zijn van juffrouw bij haar nekvel te pakken en erin. de auto staat voor de deur. ventje op mijn gsm gezocht waar die kliniek zich bevind. vandaag steekt hij die in zijn gps. we moeten daar om 10 uur zijn. het is dicht bij het asoiciaal ziekenhuis. ( Henri Serrys waar de spoed vies en vuil is en het dienstdoende team ook.) binnenkort loopt hun samenwerking met st-jan op en gaan ze dus fuseren met het Damiaan. Tommelein zegt 1 groot oostends ziekenhuis te willen. hij doet maar. als de dienstverlening er op vooruit gaat, dan wel. kriig een bericht van overbuurvrouw dat ze haar kaartje gevonden heeft en me bedankt met een hartje. oh, ze is welgezind. ok. moet ze nu niet zeuren dat ze nooit iets krijgt behalve wat Fb wensen. ik heb er nog 2 in oktober en van die twee heb ik geen adres. 1 woont in de streek rond kortrijk en de ander in de USA. heb al een novenberkaartje gemaakt voor buurvrouw die op 11/11 verjaart, de sterfdatum van ons Mies. dan heb ik nog 1 jarige maar die moet opgestuurd worden naar Mechelen. en in december 2, maar die van Mammyretro komt nooit toe om de een of andere reden.. buurvrouw moeder is jarig op 9/12. dan kan ik aan de kerstkaartjes beginnen na eerst opgeschreven te hebben hoeveel ik er dit jaar nodig heb. eerst de lijst met de rond te dragen kaartjes en dan de lijst van op te zenden. postzegels tellen. eventueel bijkopen via het web. gisteren met het restje van mijn zakgeld een tuniek gekocht die 7 tot 12 werkdagen onderweg is. ik vond het mooi en dus gekocht. want ik heb me deze maand flink ingehouden. Gimly kwam me bedanken en beefde me zijn staart, ik hou zo van mijn mammie. waar ons heksenvel is, nog geen idee. kan ik hier voortdoen want anders is die tekst gibberish. Druppels zijn ook binnen. zelfs in cola zero smaken die slecht.
nu eerst het nieuws lezen via de site hier. dan naar fb. koffie maken.
Dus fijne dag seizoentjes, keep safe en voor de zieken spoedig weer beter. knuffel.
Cats Rule!

Bekske

21 okt 2022, 06:59

Afbeelding

Oma-C

21 okt 2022, 09:34

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :) een natte morgen hier,
niks aan te veranderen, 't is bijna Allerheiligen :oops:
de temperatuur kan er nog mee door dus een jasje
aan en sokken, dan komen we de dag wel door :lol:

Bekske dank je het is weer een mooi plaatje :)

M-M ik hoop dat je de kleine Lilly ondertussen
gevonden hebt :roll: want ze is zo rap en als
ze een gaatje ziet dan ontsnapt ze misschien :oops:

Sterkte aan wie het nodig heeft veel beterschap aan clive
en hou het veilig allemaal :roll:

anjelierken

21 okt 2022, 11:49

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: succes bij de dierenarts.

De groene paprika's zitten in de diepvries, lagen al enkele dagen in de frigo .Heb ze fijn gesneden, is goed voor soep en saus.

Vanavond gaan we naar de film Onze Natuur kijken , waren dat van plan. Het is jaren geleden dat ik een bioskoop van binnen heb gezien :D . Toen de kinderen klein waren , gingen we regelmatig.

Gisteravond tijdens het sluiten van de luiken , 2 reetjes gezien , op het veld rechtover. Zo tussen licht en donker komen die tevoorschijn. Zo mooi om te zien. Alhoewel zoveel bos is er niet. Het bosje hier rechtover is maar klein.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

21 okt 2022, 14:03

Zoveel avonturen al overal vandaag.
Droog en heel over en weer naar de les, de bakker en de beenhouwer.
V. was er niet: operatie.
W. komt niet meer: gezondheidsredenen.
Spijtig was zo een aangename, rustige persoon.
I. had zo een beetje griep of covid symptomen, bleef ook wijselijk thuis.
De jongste van de twee broers liet ook verstek gaan.
Het groepje was klein in de les.
Het was weer fijn en gezellig en we hebben gelachen.

De broodautomaat had weer kuren vandaag.
Hij spuwde al het geld uit.
Dan maar een andere soort brood uit de automaat gehaald die wel werkte.
Die automaat op die plaats is de oudste denk ik.
Die heeft regelmatig kuren.
Nu in die straat zijn er genoeg bakkers.

Ondertussen is de temperatuur zeer aangenaam en schijnt de zon.
Als het gras droog is zou ik het misschien nog eens kunnen afrijden.
Anderzijds zou ik willen wachten tot de meeste blaadjes van de eik zijn afgevallen.
Dan zijn die in één keer opgeruimd.

Gisteren on-line een les thuiscomposteren gevolgd.
Besloten dat dat onbegonnen werk is.

Voorspoedige genezing aan de zieken.
Een fijne dag aan de gezonden.

Bekske

22 okt 2022, 07:23

Afbeelding

Muddy Maddy

22 okt 2022, 08:51

Ik moet straks niet naar moeder bellen want ik heb ze gisteren aan de lijn gehad. kon uitslapen maar altijd als je kàn uitslapen dan lukt het niet. Bovendien was Lilly wakker en wilde knuffelen. Gisteren dus met haar naar Maya geweest. ze ging gewillig in de reiskooi en gaf geen kik tijdens de rit. daar aangekomen, ons in het wachtzaaltje gezet en wij wachten. toen kwam er een mevrouw buiten met een Hond. wij mochten binnen, Lilly's kooi op de behandeltafel zetten en eerst de papierwinkel van de registratie van de chip. ze staat nu op mijn naam en is dus nu een Belgische. :D nieuw mapje gekregen. ook ik moest mijn ID-kaart geven voor het RR-nummer en ze zegt: mijn zoon is ook geboren op 7 december van 67. hij was een beetje te vroeg. ik zei dat ik ook eerder kwam en normaal moest geboren worden ergens in januari. en dat ik in de couveuse heb gelegen omdat de non zei tegen mijn moeder: ze is 50 cm en een normaal kind tot ze zagen dat ik geen nagels had. ik vertel dat en ze luisterd aandachtig. er is wel, heb ik later gezien een foutje in de papieren. mijn roepnaam is verkeerd gespeld. staat Madi. en dat moeten we nog in orde brengen. Gimly & Lilly zijn nu ook ingeschreven in de databank voor huisdieren. dan kwam Lilly aan de beurt. ze was bang. Maya roept uit: wat een schoontje, zo een heb ik nog niet gezien. daarop begon de fotosessie maar Lilly wilde niet poseren. dan het onderzoek. ze is tandjes aan het wisselen. oortje waren proper, poepke ook. maar ze heeft vlooitjes. ik ga ze behandelen zegt Maya. werkt 3 maanden. en voor de zekerheid ook ontwormen. aan haar buikje gevoeld, geen knobbels en bobbels. dan is ze gewogen: 2 kg en 200 gr. iets te weinig voor 4 maand oud. ze vroeg naar de mama, die kennen we en de papa? geen idee. dus lilly krijgt een pipetje in haar nek en een pilletje in haar bek. ze slikt het in. oef. we vertellen over de streken die Mies uithaalde als ze pillen moest nemen. dan was het voor Lilly voorbij en mocht ze weer in de kooi. Terug naar de buro om de datum van haar sterilsatie te plannen. 9 december om 09.00 uur. ze moet nuchter zijn. ohn ramp: Gimly zal op zijn ontbijt staan. zak kittenkorrels gekocht want hier zit nog alles in wat ze nodig heeft om te groeien. de laatste folder voor terugbetaling kregen we ook mee. je kan ze bestellen bij zoo+ want het is ook van Hills. papieren voor santèvet ingevuld en afgeprint daar wij geen printer hebben. en natuurlijk de rekening: 117 euro. Maya heeft beloofd om lilly op haar fb pagina te zetten. zou leuk zijn. en dan naar huis. weer geen kik. madam gps wist het weer beter. terug thuis en haar eerst binnen gezet en de zak met eten binnen. ze komt eruit en gaat dadelijk aan de ingang van de living staan. ventje haalt de brievenbus leeg: twee stuks voor mij. Lilly haar nieuwe korrels gegeven, en ze vind ze lekker. ondertussen open ik de brief van de bank. ze hebben 2.50 euro afgetrokken om de rekeninguittreksels te verzenden. bel naar moeder. Lilly lag intussen strijk. naar de dierenarts gaan is dus vermoeiend. ofwel was ze slaperig van dat pilletje tegen de wormen. moeder zegt over die 2.50 euro dat het dieven zijn. zij wil dat vestje van de doemart waar ik net ook de reclame van gekregen had. ze ging aan stefanie vragen of ze erom wou gaan. want als ze dat laat doen door vriendin 1 zegt die dat tegen nummer 2 en ma heeft dat niet graag. Toen kwam mijn verjaardag aan bod en er is niets open dus uit eten, nada. geen chinees, geen Tom. ik vraag aan ma of ze dan zondag 4 de december mee wil naar de wereld is klein. ja, graag. en wie gaat dat betalen zegt ze; ik antwoord dat ik het niet weet. aha, zegt ons ma. denkende dat ik denk dat zij de rekening zal betalen. dan ging het over het veranderen van uur. ja op 29 oktober. 1 uur bij. ik moet die dag ook voor mijn griepprik. moeder zegt dat ze geen terugbetaling krijgt en ik zeg dat ik nog wacht op mijn geld. ik zal het niet krijgen zegt moeder. ok. dan zal ik wel bellen naar de mutualiteit. 6 euro is 6 euro. en we haken dan af want het was tijd om de aardappelen op te zetten zei moeder. ik heb dan de reclame van de doemaar bekeken en dat jasje staat mij wel aan. ik heb ook nog sokken nodig. alles aangeduid. tijd voor de aperitief en de buurtpolitie. stokbrood was al afgebakken voor we vertrokken. nu deze keer niet zo hard als de vorige keer. vandaag eten we pitta met pittabroodjes extra groot, koolsla en looksaus. zal ook wel weer later zijn want ik moet nog de kranten lezen. en ventje heeft de zak met vlees nog niet uitgehaald. voor vanavond zien we wel. heb alleszins een blik leffe staan en mss frituren we de kroeppoek uit nederland. Gisteren was het vis en Lilly was wakker en wilde wel een stukje. tong lust ze dus ook. ze stond in mijn teljoor. dan kreeg ze een stukje. ze stond erbij te snorren. bij ventje schooide ze ook. dan tv gekeken en ik las het boek: charlie and the chocolate factory maar kon mijn ogen niet meer open houden. ik zei tegen ventje dat hij maar beneden moest blijven. Lilly had een haarclipje gevonden om mee te spelen. Boven zat Gimly en ik heb die korrels bijgegeven. er zat een gat in: dus was leeg. ik kruip in mijn bed en val prompt in slaap. toen ventje boven kwam had ik al een flinke dut gedaan. die wilde nog dvd kijken dus toestel uitgehaald en ik bleef liggen want Lilly speelde met ventje zijn voeten. en ik wachte tot ze bij mij kwam liggen. een levende voetenverwarmer. licht uit en nog wat zaken besproken. en dan weer in slaap. ik heb mijn tape rond mijn polsen af gedaan en die plakten. dus ether gebruikt en dan zeep en mijn horloge viel uit elkaar. dju. maar ik heb nog een in reserve in rosègoud. die doe ik straks aan. en als ventje de oude horloge niet meer kan herstellen, draag ik dan de nieuwe. nu een kopje koffie maken en het nieuws hier lezen. ik ging croissants maken maar ik heb nog bramen en watermeloen. morgen mag ventje om pistolets voor de pulled pork. Lilly ligt op de vensterbank te slapen. het is hier weer rustig.
qua weer weet ik niet of we de zon gaan zien. maar ik moet vandaag normaal nergens zijn.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en voor de zieken: veel beterschap. knuffel.
Cats Rule!

clive

22 okt 2022, 09:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Hier ben ik weer, terug onder de levenden :D . Sorry dat ik zo lang niets ben komen lezen, laat staan schrijven, maar de griep had me wel echt ferm te pakken met daarbij nog een opstoot van CVS. Ik heb de meeste tijd in bedje gelegen als manlief thuis was. Als hij niet thuis was, verving ik bedje met de zetel zodat Matice niet zo alleen was. Met een dikke plaid over mij ging dat wel. Heb niets aan mijn huishouden kunnen doen en dat fenomeen is al jaren geleden, namelijk dat ik moest toegeven het HH echt niet te kunnen doen. Ga vandaag nog geen heldentoeren uithalen, maar ga wel overal eens opruimen en stofzuigen. Maandag zal ik dan wel beginnen de schade in te halen. Mijn droogkast is ook zo goed als naar de vaantjes, want die lekt en niet een klein beetje. We hebben pas een nieuwe wasmachine en had eigenlijk wel gedacht dat de droogkast heel vlug ging volgen, die zijn jaren en jaren geleden samen aangekocht. Manlief heeft gewoon naar de elektrozaak gebeld en eentje besteld; dinsdag komen ze ze leveren. Dan zijn we weer gerust voor meer dan 15 jaar.
Matice was heel lief voor mij toen ik ziek was. Hij kwam constant heel kort bij me liggen en heel vaak legde hij zijn hoofd op mij. Die voelde natuurlijk aan dat zijn vrouwke zich niet lekker voelde.
Enfin, het ergste leed is geleden.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een zonnige zaterdag. Liefs en een hele dikke knuffel voor jullie allemaal.