In de Vier Seizoenen reeks 30 Lente 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

23 apr 2023, 07:53

Goede morgen seizoentjes,

En Gimly ligt weer over zijn gat. :? buiten de bak gedaan en 2 x overgegeven. Lilly kwam me daarvoor wakker maken.
Hier is er zon maar voor hoelang? ik kijk buiten naar de ruiten en denk: KMP. wat heb ik er nu aan Stefan te bellen als het de week erop terug plenst? Moeder is om haar roulator geweest en de apotheker had mooi alles uitgelegd. kwamen er nog 3 zeggen hoe ze het moet gebruiken! eerst de dreef ( omdat ze in een dreef woont en die is dus ex kapster) dan vriendin 2 die de dinsdag met de boekjes komt en als laatste Mia. buurvrouw stefanie was op van de zenuwen want ze hebben examen afgelgd en ze is er door maar ze zou er nog 1 extra moeten doen en dan kan ze niet op reis! en ze dacht verkeerdelijk dat de ruimdienst zaterdag ging komen. ja, indien het dringend is.
Suus was gaan vragen hoeveel een steen met tekst erop ging kosten. 800 euro mevrouw. doing! ik wist ook niet wat ik hoorde toen ze het me zei want een tijd geleden heb ik de tekst voor op de steen geschreven. ze kon ook een restje van een andere steen krijgen maar dat wilde ze dan niet. Jo had zware hooikoorts ( maar ik vermoed stiekem dat halve kalf van een hond) want dat heeft ze anders nooit en hield het niet meer uit dus die is gaan liggen. ventje was naar de beenhouwer gegaan waar dat dametje uit Bilzen aanwezig was voor onze spieringen met fruit vandaag. Suus had dat nog nooit gehoord dat je vlees met fruit eet. ikzelf vind dat lekker. en ze ging dat ook eens proberen. alle katten waren binnen ( te slecht weer) Puk lag met zijn rug in een hol mandje maar toen die mijn stem hoorde draaide hij zich om. We hebben Lilly getoond maar die wilde niet! idem Gimly. Lilly wil abosoluut niet door ventje opgepakt worden. als ik het doe laat ze het wel toe maar kort. of ik moet uitleggen waarom ik dat doe. als ze ergens zit waar ze niet mag moet ik maar 1 pas in die richting zetten en ze is eraf. gevolgd door een Foei! dat mag niet en je weet het! en of ze het weet. gisteren at ze ook lasagna. ventje heeft mijn restje dan opgegeten want hij had weer een ferme portie gegeven. en er ligt al ham tussen. vandaag misschien ventje overhalen dat hammetje op de plank te monteren dat ik een paar sneden aan moeder kan geven. en die wil nu dat wij zo'n vliegenhor kopen. die staan nu in de ldl te reclame. het zijn slierten. en daar komen de vliegen ook binnen. de eerste keer dat Vinny en Gimly naar buiten mochten duurde het een kwartier tot Vinny het doorhad en een half uur eer Gimly de stap waagde. die zit soms alleen buiten als wij er ook zitten. benieuwd wat lilly gaat doen. Andere katten kunnen niet op de koer omdat ze dan in een soort put terecht komen. en soms smijt buurman stukjes spek van de bbq naar beneden. vandaar dat Gimly hem leuk vind! ( en 's anderdaags niet veel honger heeft) Ik hoor Gimly zijn maag rommelen tot hier. donderdag wilde ventje grondig poetsen. dat mogen we nu weer afblazen want er zit amper een week tussen. hij heeft zich die week volgepropt met Sheba en nu is het felix. er waren ook heel veel korrels gegeten. dat zal hij wel geweest zijn want het gat ( dat leeg is volgens hem) begint in het midden en Lilly eet vanaf de zijkant. Nu is Gimly buiten-buiten. Lilly durft na de sneeuwstunt niet. het waterfonteintje ligt nu aan. ik denk dat Gimly weer regenwater is gaan drinken. ventje heeft een zak zout buiten gezet zodat hij niet vergeet de waterverzachter bij te vullen. en dan mogen ze komen voor onderhoud. en de douchekraan lekt weer. gelukkig op de spons die ik gebruik. het klein onderhoud van tuutje duurt deze keer langer want ze zijn volgeboekt. hij mag maar in Juni. en in Juni zitten wij hier weer gevangen door de braderie en de foor. ventje kan zijn verjaardag niet vieren bij de bistro want die is dicht. jammer. en van de chinees weten we ook nog niets. als ventje maandag om een belegd broodje gaat kan hij misschien doorlopen tot daar om op het blad te kijken.
Anjelier: ik hoop dat het ontbijt je smaakt.
Wilde eend: veel moed.
ik ga het nieuws lezen en daarna verder doen met mijn boek.
Fijne dag verder!
Cats Rule!

Oma-C

23 apr 2023, 09:51

Afbeelding

Fijne zondag allemaal :wink:
hoop dat het zonnig blijft maar ....
gisteren is de dag ook zo begonnen :roll:
en na de middag bijna de verdere dag regen :oops:

Veel sterkte aan onze zieken en hen die het moeilijk hebben
groetjes en tot................ :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

23 apr 2023, 17:24

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het ontbijt was lekker. Voor manlief mocht er nog 1 extra pistoleetje bij zijn, voor mij niet, ik had genoeg. Zo'n grote eter ben ik niet. Is voor herhaling vatbaar. Het werd goed op tijd afgeleverd, om 8u30, dus da's prima.

Deze voormiddag toen de zon nog scheen een wandeling in de buurt gemaakt. Manlief wilde de koers zien in de namiddag, dus zijn we niet te ver gereden met de auto.
Omstreeks 13 u is het beginnen regenen en het regent nog. Goed voor de tuin en de regenton inderdaad. Zoonlief dacht dat er geen water in zijn regenton kwam . Bij nader inspectie bleek die bomvol te zitten, maar de plastieken slang ( waar je kunt zien hoeveel erin) , zit waarschijnlijk verstopt. Daarop was niks te zien. Dus denk je dat de ton leeg is.

De teken zijn al actief, Spaanse woef had er 1 gisteren. Had nog Frontline staan , dus op hem gedaan, en nu is die teek weg, is er al afgevallen. Dat beschermt gedurende 4 weken voor teken , en 8 weken voor vlooien.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

23 apr 2023, 19:34

Van een volle regenton gesproken.
Mama van de vriendin van de jongste vond ook dat haar regenton maar niet vol geraakte.
ja, als je het kraantje laat openstaan...

Bekske

24 apr 2023, 08:22

Afbeelding
gisteren de hele dag in bed doorgebrachthad zaterdag twee machines gewassen en ja ik wist hoe laat het was rug was niet tevreden .Maar nu is het nog niet tip top maar beter dus me rustig houden groetje

clive

24 apr 2023, 08:35

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, Bekske, spoedig herstel.

Sorry dat ik hier al een aantal dagen niet geweest ben, maar ik heb een kanjer van een opstoot gedaan, in die mate zelfs dat ik mijn huishouden echt moest laten liggen, zelfs stofzuigen ging niet.
Nu voel ik me terug wat beter, ga na badje op mijn gemak beginnen, eerst alles opruimen, het meeste daarvan is speelgoed van Matice. Dan alles overal stofzuigen en de keuken en de living + de hal steamen. En dan zou al een deel van de strijk willen doen. Om 17:00H moet ik naar de revalidatie, manlief komt vroeger thuis zodat hij mij kan brengen. Dan moet ik niet met de fiets.

Zonder namen, iedereen een mooie maandag gewenst, kijk maar niet naar buiten en maak het binnen extra gezellig. Liefs en een dikke knuffel aan iedereen.

Muddy Maddy

24 apr 2023, 08:56

Goede morgen alle seizoentjes,

Vandaag een drukke dag. vanmorgen moeten we naar bredene om de ldl te bezoeken en naar de bankautomaat. daarna een belegd broodje gaan halen en dan weer weg maar eerst kijken hoe laat die winkel open is en waar. want ik heb ook nog mijn behandeling. en er is hier "Noordzeetop" politiek geblabla dus over de zee het windmolenpark en yayada-yekyekyek. zelf Luxemburg doet mee en die hebben geen zee!
en schoon weer voor de top is het ook nie. donker, dreigend en koud + het gaat regenen.
de chinees had een berichtje op fb gezet dat hij er weer klaar voor is.
Lilly had het vanmorgen in. mieuwen, van alles uitsteken en als ventje haar uit bed zette was ze daar weer. en ze heeft het nog redelijk lang volgehouden. ik ging kaartjes maken voor de tweeling maar mijn handen willen amper mee, ook met die speciale handschoenen. dus geen dan een een smsje sturen morgen. morgen zijn ze 1 jaar. nichtje die nog een beetje wilde wachten had er 2 voor de prijs van 1. neef en zijn madam hadden er zelf voor gekozen. en het blijft daar maar bij eentje. het leven met een kleine is duur zei Justine toen we daar voor de eerste keer op bezoek kwamen. en er moet ook nog van alles gedaan worden aan het huis. nu is de terras gedaan en zou de hond terug thuis zijn. hij is een echte wildebras. ze zijn er niet mee naar de hondenschool meegegaan. schoonbroer leerde hem poot geven aan want dat kende hij niet. en schoonbroer moest maar zijn vinger opheffen en de hond stopte met blaffen.en aangezien het een rashond is moest hij wel Noel heten volgens de papieren. die van schoonbroer indertijd heette popeye. Noel lijkt er een beetje op. maar Popeye was een stuk braver. wij moesten er eens een weekend oppassen en hadden chinees gehaald. die waren genoureus geweet met hun bakjes en we hadden dus een bakje bami met kip en groenten over. aan de hond gegeven en de flessen die we soldaat gemaakt hadden naar de glascontainer. ( we hebben wel een vlek van rode wijn op een wit tapijt achtergelaten maar er is daar nooit iets van gezegd) 's avonds kregen we een telefoon van schoonbroer want popeye wilde zijn groot blik hondenvoer niet. logisch daar hij in de middag een hele bak bami met alles erin en erop opgegeten had. dat hebben we dan moeten bekennen. wisten wij veel dat dit ras zich zou dood eten als die de Kans kregen. Gisteren was ventje om brood geweest en pilchards die 2.5 euro duurder waren geworden op 2 weken tijd en een 6 pak blikjes 0.50 cent. seffens wordt de sjokolat ook weer duurder. :roll: seffens is het brood alleen. en een heel klein stukje van 250 gr vlees. maar voor mij geen nut-ella en confituur hoor. dat ben ik als kind veel te veel voorgeschoteld en neen. het is me bijgebleven. als ik kersenconfituur vroeg was het met een sermoen erbij. ach ja. nu weet ze dat toch niet meer wat ze me aangedaan heeft als kind of verdringt ze het opzettelijk. en nu heeft ze het in haar hoofd gehaald om naar aveve te gaan. ventje gaat wel rijden zei ventje. gisteren spieringen gegeten met mandarijnpartjes. die komen uit de AH. en het vlees bij de beenhouwer is ook niet dun gesneden. maar ja. wij doen nu beleg in voor een week en kijken dan wat we per dag gaan eten. want bij ons loopt er altijd iets mis. ventje is wel blij dat de chinees terug open is. hij had dat al heel lang in zijn gedachten. de haaienvinnensoep die eigenlijk eggdrop soup is nu 3.50 euro. vroeger kwam je met een 5-je toe voor 2 potten. en ze zijn veranderd van verpakkingen, alleen de rijst is nog in van die ijzeren potjes.
ik ga als ventje gaan douchen is, de afwas aanpakken. Lilly had niet echt zin in spiering. maar Gimly heeft wel met veel smaak zijn portie pilchards opgegeten. en zij zeker als vis lustende kat. nu is ze hangjongere aan het spelen en hij ligt op de fleece. vanmorgen lag ze heel uitgestrekt met alle 4 poten in de lucht en ik moest opstaan om naar de wc te gaan een kreeg een Mrr! te horen. protest. en soms weet je niet waar haar kop ligt als ze tussen mijn benen slaapt. ze begint op mijn voeten maar daarna.....
Fijne dag verder!
Cats Rule!

Oma-C

24 apr 2023, 09:52

Afbeelding

Maandag een regendag vandaag... :wink:
Niks aan te doen, er het beste van maken
Jammer dat we niet buiten kunnen, er is
ook veel wind.......maak er het beste van
niks moet.... alles mag..... :)
Sterkte wie het nodig heeft ....en groetjes.... :)

wilde eend 2

24 apr 2023, 17:49

Dag seizoentjes allemaal .
Bekske : heel veel sterkte en hopelijk beterschap met je rug .
Clive : ik denk ook aan jou en dat je weer zo'n hevige opstoot had .. Gedwongen rustig aan doen .. het zal wel moeten . Hopelijk is de revalidatie niet te pijnlijk ???
Dank voor je mooie kaartje : eentje om zeker te bewaren .
En voor alle seizoentjes : een kaarsje : " ieder huisje heeft zijn kruisje " helaas / Ook al zien we het niet altijd ..
Afbeelding
Groetjes aan iedereen en hopelijk een goede nachtrust ..

Helena van Troje

24 apr 2023, 20:38

Goede avond in het laat.
Hier is hard gewerkt vandaag.
Hulp vroeg of ze in mijn tuin even mocht kijken of ze geen rups kon vinden.
Ze heeft een rups nodig voor een van haar kinderen.
Spijtig genoeg waren de rupsen niet voorradig vandaag.

Bekske en Clive toch maar even rustig aan doen.
Als ik je programma voor vandaag bekeek Clive, dat kan ik als gezonde nog niet aan.

Ik wens iedereen een fijne avond en een rustige nacht toe.

Bekske

25 apr 2023, 08:20

Afbeelding

Muddy Maddy

25 apr 2023, 09:02

Goede morgen seizoentjes,

Lilly vond dat we vanmorgen lang genoeg in ons bed gelegen hadden. we hebben een hele partij aan bloemetjes mee, waaronder 1 nepeta. ( er stond er maar 1 Helena)
Ons Moeder wilde ons nog een Ficus aansmeren maar ventje en ik dachten: tandjes! van de twee sisalbollen die we voor hen meegenomen hebben is er al 1 spoorloos. die zal wel bij Lilly haar stach zitten. af en toe verdwijnt er een speeltje dat dan enkele weken of zelf maanden nergens te vinden is en dan ineens is het er weer. bloempotten waren duur. te duur en dan nog zonder potgrond. en die stond ook redelijk duur. en ons moeder sprak de electricien aan voor een van de medewerkers. ik had het pas gezegd: meneer is van den electriek! de meeste zijn natuurlijk 1 jarigen maar zei de jongen aan de kassa, soms kan je sjans hebben. er stond daar een citroenboom met maar 1 citroen maar dat was een reuze-exemplaar! of die eetbaar was heb ik niet gevraagd.
de hond is niet naar huis. maar toen ik 'zit' zei deed hij dat en ik kreeg een extra poot! hij danst ook graag. dus omdat hij tegen mij opsprong pakte ik zijn voorpoten vast en zei tegen hem ' wil je dansen? dan ga ik zingen zo van Tarara...dum dum-dum dum . Tararara,...' wel ja. hij stapte niet op mijn schoenen. maar hij keek wel een beetje vreemd naar ventje zo van: 'meent ze dat nu?' ventje kan wel dansen want die heeft in de tijd met de dochter van een van zijn moeders vriendinnen die nu nergens meer te zien zijn moeten klasieke dans leren. ik wilde dat ook bij Rose deleyn maar dat was 's avonds en duur en dus njet. later zei Michette van de bakkerij dat ze zich moest schamen. moeder heeft haar rolator getoond. ze kan er al goed mee overweg. ware het niet van die 4 moeiallen. alleen de stoep is hoog maar daar zal ze wel nog wat op vinden zei ze. en ze was weer bezig over DWIK dat de prijs omhoog zou zijn gegaan en alles weer normaal dus 2 bonnetjes ipv van 1 maar gratis wijn en de extra consumptie betalen. maar heel zeker wist ze het niet. we gaan pas vandaag naar de ldl want met die "noordzeetop" mocht je daar niet door en daar niet en je mocht zeker de haven niet in als je daar niets te zoeken had zei de korpschef op de radio. en die was hier vlakbij. de vissers mochten pas om 20 u 't zeegat in. toen ik bij schoonbroer was, was het net kort regionaal nieuws en ik hoorde dat. schoonbroer gaat die hond waarschijnlijk niet terug geven. ventje en ik hebben hetzelfde vermoeden. er ligt een zeil op het zwembad en nu staat die omheining er. want schoonzus was weer aan het zeuren en dat heeft schoonbroer niet graag. als ze niet aan zijn hoofd zagen zal dat wel gebeuren. met dat onweer dat ik aanhaalde was ons Lilly niet op d'r gemak en de hond ook niet. die begon te janken. mijn moeder vroeg hoe die hond heette en toen zei ik zijn naam maar ze had zich vergist met Cèrize die een Hij is met een zij naam.
ik ga me gaan aankleden. mijn kleren kregen gisteren een goedkeuring. nog niet veel gehad van ons moeder. en ik ga nu hetzelfde aandoen maar dan met een extra vestje. pas na de dokter gaan we naar de ldl.
Fijne dag verder!
Cats Rule!

Oma-C

25 apr 2023, 09:52

Afbeelding

Goede dinsdagmorgen aan allen... :)
het weer twijfelt wat het wil... :(
aan de voorkant schijnt een dun zonnetje
en aan de achterkant ziet het er regenachtig grijs uit :roll:
We zullen weer maar afwachten wat er komt... :?
Er is toch niks tegen te doen :oops:
Pakken wat komt en er het beste van maken :wink:

Ik wens jullie allen een fijne dag en aan onze zieken
wens ik veel sterkte en beterschap :)

anjelierken

25 apr 2023, 11:42

Afbeelding

Hallo iedereen,

Er is regen op komst, er hangt een donkergrijze wolk hierboven.

Moet in de namiddag naar de radiologie , hier in de gemeente. Gisteren bij huisarts geweest en voorschrift meegekregen voor echo en rx van dijbeen en heup. Er zag waarschijnlijk wel iets op te zien zijn, dat kan niet anders. Alhoewel het vandaag beter is.

Daarstraks berichtje van schoonzus , dat ze oma geworden is van eerste kleinkind. Dat zijn altijd vreugdevolle gebeurtenissen. Ben wel blij voor haar, want enkele weken geleden heeft ze een diagnose gekregen die niemand wenst te krijgen :( .

Manlief is al naar de viswinkel en bakker geweest.

Zie dat Spaanse woef in dromenland is. Soms kan die tijdens zijn slaap rare geluiden maken, precies of hij is binnensmonds aan het blaffen. Toen we zondag even gingen wandelen, zat er een kat, hij daar natuurlijk naartoe, maar ... die bleef zitten. Dus ja, dan moest hij afremmen. Dan staat hij daar een beetje dwaas te kijken. Die kat kwam naar hem toe ( hebben dat nog al voorgehad).Ja, dan weet hij helemaal niet meer wat te doen. Heb hem dan maar vlug meegetrokken aan de leiband, leek mij het veiligst .Ja, sommige katten dagen honden uit.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

25 apr 2023, 12:43

reactie verdwenen in de nevelen van het www...