In de Vier Seizoenen reeks 31 zomer 2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

20 jul 2023, 09:05

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, amai, dan ben jij ferm hard gevallen :( . Rust maar zoveel mogelijk uit nu en laat alles genezen. Soms kun je inderdaad vallen zonder dat je het weet. Heb ik ook al een keertje meegemaakt met de fiets. Verzorg je goed.

Oma-C , graag gedaan :) .

Anjelier, ik trek mij ook een beetje terug als ik aan het lezen ben, wij wonen net als jullie ook met zijn tweetjes en Matice natuurlijk, dus ergens is er altijd een ruimte vrij om rustig een boek te gaan lezen. Vroeger las ik veel meer in bed als we slapen gingen, maar dat is om 2 redenen veranderd, eerst en vooral omdat we TV hebben op de slaapkamer, hebben we gedaan omdat manlief en ik door de week vroeg slapen gaan, zodra Matice slapen is en dan wou manlief toch vaak nog een half uurtje TV kijken, zeker als we beneden een spannende film aan het volgen waren en de tweede reden is, ik ben werkelijk zo moe als we slapen gaan dat ik in slaap tuimel als ik een boek aan het lezen ben of het andere, dat de boek zo spannend is, dat ik tot de vroege uurtjes blijf lezen, maar ik moet dan wel even vroeg opstaan dan de andere dagen.

Gisterenvoormiddag was ik mijn haren aan het wassen, wou die dan föhnen maar wat gebeurde er, föhn stuk. Stond ik daar met natte haren. En buurvrouw naast is natuurlijk niet thuis en buurvrouw schuin tegenover heeft heel kort haar en dus geen föhn. Manlief heeft naar mijn föhn gekeken en zag al meteen dat hij niet te maken was. Dus hop hop, naar de elektrowinkel hier even buiten het dorp en een nieuwe gaan halen. Heb er eentje genomen die goed in mijn hand ligt en licht van gewicht is. Ga dadelijk bad in en ga mijn haren opnieuw wassen, want ze liggen me iets te platjes op mijn hoofd :) .

Zo, gisteren alles boven gedaan en vandaag de dekbedovertrekken van gisteren nog strijken en dan de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar maken voor morgen. Het is morgen dan wel een feetsdag, maar als ik alleen de eerste verdieping en het gelijkvloers moet dweilen en als ik wat vroeger opsta, is dat voor 12:00H gedaan en hebben we dus nog een hele namiddag.

Ik wens iedereen een mooie donderdag. Vergeet niet dat morgen alles gesloten is. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.

Oma-C

20 jul 2023, 09:27

Afbeelding

Fijne donderdag alle seizoentjes :wink:
hier zwaar bewolkt met af en toe een zonnetje
we zien wel wat er komt ,
Hou er rekening mee dat er morgen veel winkels toe zullen zijn :?
ik heb gisteren wat eten gaan halen
(moet eten om in leven te blijven hé) :lol:

Maak er een gezellige dag van en hou het veilig!
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

20 jul 2023, 10:17

Goede morgen seizoentjes,

Ik heb gisteren een ander werkje gedaan dat al lang op m'n planning stond. al mijn doosjes en dozen medicijnen in 1 grote houten doos steken. alles is nu overzichtig gerangschikt en het ziet er niet meer zo rommelig uit op dat tafeltje. daarna alle vervallen medicatie in een zak gedaan want ventje moet nog 1 medicijn gaan halen en dan kan hij die inleveren. ook al iets dat gedaan is. en ventje was blij. ikke ook. en nu kan juffrouw lilly daar paseren zonder met haar staart of kontje iets omgooien als ze achter het glasgordijn wil zitten. ik had ze gisteren toen ventje bij zijn moeder was, eten gegeven en 's avonds ga ik gaan zoeken achter haar bord en dat lag al helemaal achteraan de koer! Ze had dat dus meegesleept naar waar zij wilde eten. de kadet. zolang het maar geen lokmiddel is om vogeltjes te pakken. of joostbetert een jonge meeuw op onze koer! Lilly komt niet ongeschaaft uit die encounter. dat wordt de dierenspoeddienst. dat weet ik zeker want een paar jaar geleden nog voor de pandemie landde hier een uitgeputte meeuw, ook nog redelijk jong, op de koer en kon niet meer opstijgen. ( hier zit je in een soort dal/put/diepte) ventje heeft die toen met veel moeite gevangen en gelukkig draagt hij een bril want dat beest pikte naar zijn ogen. en eindelijk die handdoek over die kop en in een kartonnen doos. Gimly had de vogel van dichtbij gezien toen die op het raamkozijn buiten zat en oelala, dat is een beetje te groot om een praatje tegen te doen. hij was in een wip weg. onze held. Transforce had mijn pak van prik & tik zomaar aan mijn voordeur gezet! ze hadden eerst hard op het venster geklopt en aangebeld en daarna nog geklopt op de venster en toen ik de deur opendeed zat die al in zijn bestelwagentje. ik heb dan mijn hand opgestoken en hij reed weg. daarna heb ik het pak binnengesleept. en dat is al de tweede firma die dat zo doet. eerst de koerier van Elly&Yvonne die een tuniek moesten leveren en nu deze. ja, ja, tijd is geld voor die mannen.
ventje is naar de carref. hij wil nu 's avonds decaf koffie drinken. dit moest dus op het boodschappenlijstje. ik denk niet dat er koffiecapsules zijn van het huismerk. verleden maandag stond het op het blaadje ( in het rood) en hij was het vergeten toen hij in de ldl recht tegenover die van moeder ging. hij was afgeleid door die frambozen. zij wilde er 3 en ik 1 en er waren er maar 2. de app. heeft 50 cent korting gegeven. normaal ging het meer zijn. in het reclameblaadje stond dat ze normaal 2.99 euro kosten en in prijs verlaagd waren naar 1.99. ik weet niet hoeveel de korting was. ik heb ze gisteren gegeten en ze waren lekker. maar dat kan ook komen omdat ik al lang geen frambozen gegeten heb. De chinees is op. er was alleen nog rijst in currysaus voor 1 persoon en ventje vond dat de moeite niet om in te vriezen. ik was gisteren naar Csi aan het kijken maar ik verloor het plot en heb dan herkeken tot een bepaald punt: last memo gezet en alles uit. ben dan een beetje gaan schrijven. en ik heb mijn coctailshaker nodig voor die rode fles. we hebben gisteren wel al een advokaatje geproeft. :) waarom niet. het is voor de moment YOLO. met zijn moeder. die had voor haar doen veel gegeten. maar weer weinig gedronken. ze gaan dan wel een infuus steken als zij dat vinden want ze heeft ook zeer donkere urine en zuursteen. voorlopig is er nog geen sprake van terug naar het hallenhuis te gaan. :? ze zou daar dan beter haar draai vinden want ze zat er een week en die hadden al prijs. en de volgende maandag hop terug van hetzelfde, roepen, tieren brullen. nu zit ze in observatie. schoonvader was helemaal niet zo lastig als zij maar die had ook een andere vorm van dementeren. na zijn tweede hersenbloeding direct na zijn maagbloeding is hij in palitatieve gegaan. aan de morfine gelegd. daarom moest er een wetsdokter bij komen. om te zien of de dosis niet stiekem verhoogd was.
en daarna hing schoonmoeder het slachtoffer uit, zodat de mensen medelijden met haar zouden hebben. Ze woonde juist in een wijk waar het vol was van Hyacint Bucket's. Keeping up appaererences. Schoonbroer kan daar niet goed tegen. die schijnheiligheid van haar. zijn ouders waren zo niet. zijn vader was een echte brugse volksdokter.
En Anjelier? welke taart ga je bakken? of heb je gebakken in het geval dat je dit niet meer kan lezen. alleszins veel plezier bij de tante van je manlief. ( als ik juist gelezen heb)
Lilly wil buiten en Gimly wil eten. van die laatste is dat normaal. maar ventje is weer weg omdat het morgen de 21 ste is. en in het passeren gaat hij naar de apotheek voor mijn missende medicatie. Er moeten nog een paar dingen gedaan worden om het hier op zicht proper te maken want vrijdag moest ventje soms ook de dèfilé lopen. twee keer heeft hij dat gedaan en 1 keer heel kort op tv gekomen. deze keer lopen zowel Prins Gabriël als Princes Elizabeth in de dèfilé. alle 2 bij hun ploeg/ equippe/eenheid. Ventje verwacht dat de blauwe koeienvellen ( camouflage zoals de kaki's) nu getoond zullen worden. hij was net weg toen ze begonnen over dat nieuw uniform. ventje zei dat degene die dat voorgesteld had zot of zat moet geweest zijn. Camouflage op zee. :?: dan zouden er golven in moeten zitten en op zee kan je je niet camoufleren zei hij. een fregat of een mijnen jager dan ook in zulke kleuren verven? ze zullen ons van ver zien komen :? . ze zouden dan beter het Philadelphia experiment herhalen. een schip en bemanning helemaal laten verdwijnen. of zoals de klingons: een cloaking schild. dat zou nuttiger zijn. :?
Helena: hoe is het nu afgelopen met de grote baas van de hulpen? en hoe gaat het met Poes? Hoe oud is zij eigenlijk? want je schreef dat ze een opstapje nodig had. beestje heeft waarschijnlijk artrose zoals Gimly. die is 13 en op sommig dagen is hij ook stijf en stram om de trap af te komen. ( net als ik trouwens) Lilly is hier de fitste. 1 jaar en nog altijd vliegens vlug. met haar grijs vel met zwarte strepen is ze soms ook goed gecamoufleerd tijdens de nacht. of als ze bij een grijze bloempot zit. dan zie je haar zeker niet.
ventje heeft toch decaf capsules van het huismerk gevonden. 20 stuks. hij moet dan maar eens proeven. en ventje gaat nu naar de beenhouwer want die is nu maar halve dagen open tot de 10 de van augustus. en wij kunnen nergens naartoe voor onze huwelijkverjaardag op 8 augustus. :( of we moeten iets laten komen van take -away of tot Drongen rijden voor een geroosterde hamburger. we hebben hier wel een filiaal ervan maar die missen meer dan dat ze juist je bestelling doorgeven. en dat is niet de bedoeling. de laatste keer hadden ze gedacht dat ik erom ging komen! ik heb dan klacht neergelegd en een kortingscode van 6 euro gekregen. en een tweetal maanden weer een.
Fijne dag verder seizoentjes, mensjes en beestjes!
Cats Rule!

Helena van Troje

20 jul 2023, 12:12

Hij begint van alles in orde te komen dat al langer geleden besteld was.
Ik heb al veel geduld leren hebben met ouder te worden.
MM: Wat die hulp betreft die is verder toegestaan.Oef!
Ondertussen wel weer wat duurder geworden per uur.
Is inkomens afhankelijk.
Wat Poes betreft, die is ondertussen 15 jaar.
Ik maak me ongerust, want ze zit de hele dag ver onder mijn bed verstopt.
Ze komt alleen beneden om te eten en haar bakje te gebruiken.
Ze komt ook niet meer op mijn bed liggen 's morgens.
Ligt misschien aan het feit dat ze niet graag op een Sole Mio ligt. :?
Normaal ligt ze beneden in de zetel die het dichtst bij mij staat.
Als ik tv kijk ligt ze op mijn schoot.
Nu doet ze dat heel even, maar duidelijk ligt ze niet gemakkelijk.
Baasjes zijn op de hoogte en gaan naar de dierenarts gaan als ze thuis zijn.
Voorlopig zag die nog geen nood aan medicatie.
Misschien dat ze nu een behandeling instelt tegen de pijn.
Schooien aan tafel doet ze nog wel!
Clive terwijl de mijnheer boven de zonnewering aan het installeren was heb ik gelezen.
Corina Bomann "de Rozentuin"
Een echte page turner.
Gelijk vroeger.
Het huishouden staat te dansen en de dees leest....
Het is hier afwisselend bewolkt en zonnig en aangenaam van temperatuur.
De volgende veertien dagen is het een gewone door de weekse Belgische zomer.
Dames, maak het beste van de dag en geniet van de kleine dingen.

anjelierken

20 jul 2023, 18:58

Afbeelding

Hallo iedereen,

MM: heb een appeltaart gebakken, is ook gemakkelijk om mee te nemen.

Oma-C: je verjaardagskaartje is vandaag aangekomen, dank je wel. Staat op de schouw tussen de andere.

Tante van manlief was blij ons te zien. Ze ziet zo weinig mensen nog , zei ze.
Ze woont zelfstandig , mits hulp. Verder is ze de ganse dag bezig, zowel binnen als buiten. Dat kan ik goed geloven, ze kan niet stilzitten. Heb haar beloofd dat we nog eens zullen langskomen.
Daarna nog eens tot bij zoon gereden, waar alles in orde was.

Morgen gaan we wandelen, dochter heeft ditmaal een route uitgestippeld.
Onderweg zouden we een goed ijssalon tegenkomen. Is de eerste keer dat dochter en vriend meegaan.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

21 jul 2023, 08:49

Fijne Nationale Feestdag!

Ik vrees dat er van de luchtshow niet al te veel te zien zal zijn want het blijft bewolkt ten tijde dat den dèfilé uitgaat. Want ze gaan de opvolger van de F-16 tonen. Koningin Mathilde zal weer hoge hakken dragen en dat is geen sinecure op die schots en scheef liggen kasseien zegt ventje. ondanks hun legerbotinnen! en als die straaljagers overvliegen hoor je de bevelen niet meer zegt hij. je weet wel: compagnie mars! links-rechts-links-rechts en aan de tribune: companie om te groeten: groet. en dan geef je het salut.
en zo gaat dat. en wat gaat Dephine nu aan hebben? gaat den Laurent er zijn met Claire? ik vind het wel tof van onze koning dat hij zijn halfzus zo goed behandeld. of je nu voor haar bent of tegen.
Anjelier: dan ga ik ventje naar jou zenden :) die lust dat wel. dat en appelcake. hij is gisteren bijna een uur op boodschap geweest. het laatste dat hij gaan halen was, was lasagne. en Lilly heeft er ook van gegeten. die was rond mijn bord gaan draaien en ik had haar een proevertje beloofd. ik had voor 1 keer geen peper erop gedaan. ze lustte het wel. Gimly heeft al eten gehad. stond met een hongerige blik aan zijn bord. heb hem dan maar eten gegeven. vannacht buikpijn gehad. en vers ondergoed en een joggingbroek moeten aandoen. die laatste is me toch iets te spannend aan de buik en gaat de oranje zak in. en dat was midden in de nacht die broek op de tast zoeken. toen ik die met moeite over mijn deriere kreeg wist ik al genoeg. :? straks de rest van de kleurwas bijsteken of misschien eerst die fleeces. dan moet ik eerst Gimly zijn fleeceke en 2 dweils van boven laten komen. hij is zus nu toch al gewoon. Lilly zit buiten. en die amuseerd zich daar goed. toen ze gisterenavond bijna binnen was, had ze ineens een insect in het oog en roef weg. ventje roef achter haar. ze is eerst beneden op mijn plaats gaan liggen en is een uurtje later op mijn voeten gekomen. ze was wel laat om te knuffelen. 25 voor 6. en het was maar kort. en ventje heeft ook last van zijn buik gehad. was het de lasagne? of de bbq worst die hij rauw naar binnen heeft gespeeld? ze smaakte anders goed. normaal doen ze er veel ui in en peterselie maar in deze zaten meer kruiden. toen wij nog in brugge woonden was er een uitstekende beenhouwer op de steenweg naar gistel. en zijn bbq worsten waren dus met ui en peterselie maar heel lekker. daar haalden we soms de zaterdag ribben die gebakken werden met de kippen want de zondag moesten wij ons present tekenen bij mijn ouders. meestal kip uit de oven. 1 keer een gebraadje met aardappelen en jus en fijne boontjes met veel ui en gesmoord in de azijn. heerlijk. en dan stopte die oude oven ermee. had dan ook al meer dan 25 jaar meegegaan. idem de koelkast van frigidaire. en oud merk. nu kookt moeder op een dubbele electrische plaat. heeft ze wel moeten leren van Mia. ik heb in beide appartementen waar we gewoond hebben wel moeten electrisch koken en na 6 maanden had ik het door. je leert op school op gas koken. ik leerde te werken met de restwarmte. vandaar dat er ginder ooit eens brand is uitgebroken in een keuken. het vet van de dampkap op de nog hete kookplaat van het electrisch vuur. viel nog mee de schade maar de brandweer raakte met moeite aan die flat want er stonden auto's her en der geparkeerd. en dan was er sprake van daar iets aan te doen maar toen wij naar engeland verhuisden was er nog steeds nauwelijks parking. iedereen had daar een auto om te gaan werken en soms moesten ze met twee gaan werken. er waren wel garages in het midden maar soms werden die verkocht aan particulieren. en vroegere kennis van mij had er een daar. niet ver van waar zijn ex-vlam haar moeder woonde. na 2 jaar zijn die uit elkaar gegaan. wist ik van zijn broer want daar had ik nog contact mee. die wist heel veel van electriciteit terwijl Ex er te lui voor was om een lamp aan te sluiten. die jongen deed dat met plezier voor mij. jammer dat hij geen fb heeft. anders stuurde ik hem een berichtje dat ik weer in het land ben. maar niets aan te doen. ik plaagde hem vroeger altijd met zijn krullenkop die hij zelden kamde. hij zou nu volgens de geruchten kaal aan het worden zijn. weet ik via mijn moeder die het dan weer van iemand weet waar de pastoor ging eten over de middag en wiens dochter ook een kennis was. De pastoor hier zijn oudste broer heb ik ook nog lang gekend. en ook de jongste. Die oudste was een beetje tegen mij omdat ik in geen villa woonde zoals ze eerst dachten. ze hadden een verkeerd huisnummer gekregen. en mijn ouderlijk huis was nu met koud water en een pomp en een buitenwc. in dat keukentje kon je nauwelijks met drie personen in. laat staan 2 om te koken. en ik kreeg altijd een 6 of een 7 op mijn rapport met de melding dat ik moest oefenen. maar mijn moeder vertikte dat. het huis waar ze nu woont en het vruchtgebruik ervan heeft, heeft een grotere keuken waar je kan eten met 2 maar dat deel van van de tante en grootmoeder had haar eigen keuken. met waterpomp en een gasvuur en wel een groot marmeren werkblad in 't zwart. maar die tante wilde daar niet in koken dus wat oorspronkelijk een oranjerie was, is nu een keukentje. er is daar een lichtkoepel zodat de planten die moesten overwinteren veel licht kregen. maar er zijn wel veel kosten aan als je het naar de standaard van tegenwoordig moet brengen voor je het op de markt brengt. het dubbel glas dateerd van 1978. dus dat is bijna enkel glas met een 2 of 3 tal milimeter ertussen. hier is dat zeker 5 cm. en het is hoog rendementsglas hadden ze aangeraden bij de zagerij die ook vensters stak. en ons huis is niet waterpas. alles loopt richting buurman. of als je de wc met veel water poetste liep het in de keuken. nu is daar een boordje aan. en loopt het water niet meer in de keuken. want die kon je dan evengoed mee poesten toen er nog geen waterafstontend laminaat lag. voor hier beneden zou ik kurktegels willen maar de hamvraag is hoe reageerd Lilly? :roll: :? zet ze haar nagels erin? dan moeten we stenen tegels leggen en op de bestaande want vroeger in de jaren 50 werd geen egalisee gebruikt. neen dat was zand die aangestampt is. Jan van de houtzagerij heeft nogal werk gehad om die verzakking in de keuken aan het werkblad te herstellen. uiteindelijk ligt er een ijzeren plaat onder. daat stond vroeger een muurtje met een schouw. want hier hadden ze er een gespliste woning: een soort kangeroe van gemaakt. en achter dat muurtje was een nog kleinere keuken. :? en ventje wilde oorspronkelijk een grote keuken met een kookeiland in het midden. dus die muur is afgebroken. idem deze in de badkamer. we hebben wel geen bad. een keuze van ventje. dus staat de strijkplank er. en een minifrigootje. een erfenis van schoonvader. die is nu wel niet meer aangsloten door de energie crisis. en het stoomstrijkijzer is tijdelijk werkloos. ik hoef nu geen legerhemden meer te strijken. anders deed mijn eerste poets :Arlette dat. die kon pas strijken. je zou soms gedacht hebben dat er stijfsel in zat. nu werkt die in een ziekenhuis in Roeselare. is daar dichter bij familie. en Arlette kwam hier graag. vooral voor de chocolaatjes bij de koffie. zo'n doos chocolaatjes waar er minireepjes in zitten. die kreeg ze al van in het begin en daarna kwam ze steeds vroeger en vroeger. voor die chocolaatjes. :D ze zei dan dat ze een bus eerder had genomen. ze was hier soms al om 7 u 30 terwijl ze pas om 8 u moest beginnen. maar je moest wel weten hoe je haar aanpakte. en dat was ik al gewoon van de chauffeur van het busvervoer. die had ook een aparte aanpak nodig. ik heb daar al over verteld. en ik heb een vermoeden dat ventje zal willen dat ik meekijk naar den dèfilé. dus oortjes in en muziek en me met iets bezig houden. en het is hier weer zoals een gewone dag. Gimly op zijn fleece en lilly waarschijnlijk gaan slapen. Anjelier: veel plezier met je wandeling en het lief van de dochter die meegaat.
Fijne dag verder seizoentjes, ook de dieren!
Cats Rule!

Bekske

21 jul 2023, 08:56

Afbeelding
de wandeling is achter de rug nu vandaag als droog blijft nog twee keer telens 45 minuten ongeveer .Ze hebben een tuin maar eentje die wil liever buiten ondanks als ze hier kwam geen halsband ilde aan doen .Heb 9 weken geduld er mee gehad voordat ze de hals band vertrouwde .Nu na een dik jaar durf ze in de honden mand liggen die kende totaal niks daardoor dat ze ook angst heeft van de mensen .De andere die hier al jaren is heeft nog een grotere angst van de mensen .Die verstopt zich als er iemand binnen komt .De eerste jaren nam ik ze mee in de hondenbuggy omdat ze niet wildelopen na zes jaar stap ze nu van zelf wel maar blijft stokstijf staan als iemand te kort bij komt .NR 3 DIE IS ALLEMANS VRIEND SOMMIGE ZEGGEN JE MOET ER STRENGER MEE ZIJN ZE DWINGEN ENZ DAN BEREIK JE TOTAAL ER NIKS MEE.Want ze hebben hun eigen wil en als ze de rem op hun poten zetten dan krijg je ze niet vooruit trekken gaat dan ook amper .Afijn ja sommige denken dat ze het beter weten ik heb het beste resultaat behaald door hen hun zin te laten doen .Ze luisteren wel naar mij maar dat is ook met veel geduld gekomen groetje

Oma-C

21 jul 2023, 10:00

Goeiemorgen allen.... en een aangename 21juli
onze "nationale feestdag", :wink: we zullen nog wel een
"drash nationale" krijgen vandaag dat is zo de gewoonte
een goeie regenbui, maar wij moeten niet bij de defilé zijn :roll:
Ik wens allen een fijne vrijdag, geniet van de extra vrije dag
en straks van een mooi weekend :) tot later....

clive

21 jul 2023, 10:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Moest hier toch zijn, want mijn dagcrème is zo goed als op en net vandaag en enkel vandaag, kreeg je een korting van 21% omdat het nationale feestdag is vandaag. Daar heb ik even van geprofiteerd. Is toch meteen een heel verschil.

Hier is het droog, maar geen zon te zien.
Ik heb bijna alles al gedaan, moet enkel nog de keuken en de living nog dweilen met HG product en daarin een fikse scheut Dettol. Vind ik persoonlijk lekker fris ruiken.
Vandaag ook eens extra de bloemetjes op het terras en in de tuin verzorgen, de losse blaadjes uit de potten nemen en ze vandaag dan met de maatkan met product erin water geven. Daar ben ik even zoet mee :D . Heb gisteren gezien dat er 3 bloemetjes het niet gehaald hebben, maar we gaan vandaag naar het tuincentrum om er 3 nieuwe te gaan halen.

Zo, ik ga beginnen aan het dweilen van de keuken + living, gisteren is hier alles grondig afgeveegd, hetzij met nat, hetzij met mijn daarvoor speciale verfborstel voor sommige tere dingetjes af te borstelen. Bij een uurtje heb ik gedaan.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje

21 jul 2023, 10:49

Zal ik vandaag eens een voorbeeld nemen aan Clive en de beneden poetsen?
Het kan moeilijk een volle maand niet gepoetst worden.
Zeker niet met Poes in huis.
Vandaag lijkt ze in beteren doen dan gisteren.
Je voelt wel dat ze de warmte komt opzoeken.
Zal helpen tegen de pijn waarschijnlijk.

Zoals je zegt Bekske je gaat meer bereiken met zachtheid dan met bruut geweld.
Als Poes op tafel klimt is onze oudste boos.
Hij jaagt ze er dan af.
Ik zeg gewoon:"Neen,Poes."
Geef ze een zetje voorzichtig en dan weet ze genoeg.

Bewolkt met stukjes blauwe hemel vandaag.
Wat gaan we doen?
Wat gaan we eten?
Dagelijks weerkerende vraag.

Dames geniet van de modeshow van de koninklijke familie.
Alhoewel als Elisabeth mee paradeert heeft ze haar uniform aan.
Toch een mooi meisje.

Oma-C

21 jul 2023, 19:51

Afbeelding

Voor alle uiltjes een gezellige avond en voor
straks slaapwel, tot morgen :wink:

Helena, poes moet zich weer wat aanpassen denk ik
en ja de leeftijd begint ook te tellen :oops:

anjelierken

21 jul 2023, 22:17

Afbeelding

Hallo iedereen,

Een leuke namiddag gehad. De wandeling was mooi en ongeveer halverwege hadden we dan het ijssalon, dat is voor herhaling vatbaar. Heel lekker ijs en mooi gepresenteerd. Nadien de wandeling verder gezet. Toen we terug bij de auto kwamen, stelde ik voor om daar rechtover nog iets te gaan drinken. Toen we daar pas zaten, kwamen er verschillende familieleden van vriend van dochter binnen. Kennis gemaakt met die mensen, allemaal heel vriendelijke, fijne mensen. Het was gezellig.

Morgen blijven we thuis en overmorgen ook, als je het weerbericht bekijkt. Toen we hier deze middag vertrokken, was het hevig aan het regenen en 1 km verder niks, daar lag het droog. Tijdens de wandeling was het zonneschijn.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy

22 jul 2023, 08:30

Ventje heeft de dèfilé opgenomen. dan kon hij de saaie dingen doorspoelen. Wat had Dephine daar nu weer aan? ventje vond het ouderwets waarop ik zei dat vintage ook zijn charmes heeft. en ze lag bijna op die kasseien! De Queen was in het rood en toen de kinderen passeerden zag je dat ze het er toch effen moeilijk mee had. Claire zag er goed uit in dat pastel. en ja hoor: de Belgische Marine draafde op in koeivellen. alleen de nerlanders die hier komen en in hetzelfde zitten droegen een uniform. in plaats van koeievellen hadden ze ze beter gekleed in een sailoruniform. en die vliegtuigen? was niet veel van de vlag te zien in hun kielzog. dat rood leek eerder roze en in meende lichtblauw te zien. weten jullie hoe ze dat doen? achteraan de uitlaat hangt een rookcyclinder. die is verbonden met de stuurknuppel. op het juiste moment ( is tot in de puntjes getimed) drukken ze erop èt voila zwarte, gele en rode rook. die nieuwe F35 ziet er toch heel anders uit. ventje was vooral aan het kijken naar het nieuwe wapen. want ze gebruiken ook een P90 en hij had de pech dat hij er nooit heeft kunnen mee leren schieten.
Gisteren ga ik naar buiten. en ik vond Lilly nergens. Lag onze jufrrouw toch niet in de aarde van een bijna lege lange bloembak? jammer genoeg haperde mijn functie om foto's te nemen. want ze lag daar echt komiek. en op haar gemak. er zaten daar nog enkele kleine violetjes van vorig jaar in. die zijn nu geplet. dat was nu wel een heel speciale bloem! :D de lillius catarius. en ventje heeft het ook gezien. vandaar dat er altijd aarde in haar pels zit zei hij.
gisteren een film bekeken en ventje die nooit naar dra-ma's kijkt vond hem niet slecht. ik ga hem met een beetje geduld nog bekeren. :) om de een of andere vreemde redenen kunnen wij de afleveringen die we van het eerste seizoen van stargate opgenomen hebben omdat die disc zonder ondertitels is, niet laten stoppen met opnemen want op nummer 2 , het tweede seizoen staan er wel ondertitels. ach ja, we kijken dan nog eens opnieuw hoewel die serie van 10 seizoenen en 2 films later op het jaar op het programma stond.
ventje was vergeten om brood te gaan halen ergens dus gelukkig had ik nog afbakbrood. vandaag kan hij weer naar de normale bakker en nu kijken of het winkeltje de kranten heeft. de magazines zijn voor dinsdag en ik moet deze van verleden week nog lezen! van een leesdip gesproken. en wij hebben lekkere garnaalkroketten gegeten. er zaten deze keer heel veel garnalen in. en normaal likt Lilly de borden schoon maar ze zat weeral buiten. elke morgen als ik al beneden ben, moet ventje er ook aan geloven. ze komt na haar toertje buiten naar boven en valt hem zodanig lastig dat hij wel moet opstaan. vanmorgen was ze daar om 20 voor 6 gezet om te knuffelen maar ventje heeft haar naar mijn kant geschoven. ze lag vannacht weer languit en toen ik uit bed moest kreeg ik protest. ze moet alles vertellen als ze buiten heeft gezeten. en omdat Gimly haar eten afpakt, wil ze nu buiten eten. en je vind haar bord ergens achteraan op de koer. helemaal leeg. want Gimly zou heel de dag dooreten.
En Suus is de moeder van Lilly, Lucy Guusje en Goofy kwijt. Pipje is weggegaan en niet meer terug gekeerd. Nu maar hopen dat Goofy niet om zijn moeder gaat zoeken want daar is hij nog dik mee. de buurt is verwittigd en er hangen flyers. Lucy heette eerst naloe maar blijkbaar luisterde ze niet naar die naam. dat was bij ons Mies ook het geval. naar Bella luisterde ze niet. tot wij lukraak namen begonden te noemen en op Mies reageerde ze wel heel goed. ze miauwde zelf op die naam. alsof ze wilde zeggen; ja dat ben ik! een echt Miss. maar we hebben de schrijfwijze wel aangepast. voor dezelfde ponden luisterde ze naar Diva. ik heb 80 pond voor Mies betaald, inbegrepen haar operatie om geen kitten meer te krijgen ( standaard in het asiel van de RSPA) en prikken en haar eten en verblijf. Voor Myrza heb ik 95 euro betaald. jammer dat ze Fip kreeg en 4 maand later stierf. :cry: Jan, die nog het krantenwinkeltje uitgebaat heeft had 150 euro voor zijn poes betaald. ook een lapjes kat en die lag soms in de vitrine. een heel aanhankelijk beestje. soms kwam ze spontaan naar je toe in de winkel. en maar kopjes geven in ruil voor een aaitje. Hij moemde haar ook Poes. En Helena, Oma C heeft gelijk. katten met stijve en stramme pootjes zoeken inderdaad warmte op. Gimly haalt dat uit zijn fleecedeken. Die was normaal voor Lilly maar hij ligt er nu hele dagen in/op. Lilly heeft vanaf nacht 1 mijn bed geclaimd. we dachten dat ze geen trappen ging durven doen. waren wij effen mis. ze had het direct door. tegenwoordig als ze uit vrije wil binnenkomt, gelijk gisteren ligt ze eerst op de armleuing bij ventje en dan kruipt ze op mijn zitplaats hier.
Anjelier: Toffe dag gehad zo te lezen en dan nog familie en vrienden van je dochters vriend zien. + een lekker ijsje.
Ik moet naar mijn moeder bellen.
Fijne dag verder seizoentjes mens en diertjes.
Cats Rule!

Bekske

22 jul 2023, 09:11

Afbeelding
nu deze voormiddag met buurman naar meubelwinkel voor matras en een 1 persoonszetel .Het is al 25 jaar geleden dat ik zo ver van mijn huis ga heen en weer iets meer dan 60 km .Ik ben superblij dat de buurman dat wil doen voor mij .Dus nu me klaarmaken en ik geniet al hopelijk genieten jullie ook van jullie dag groetje

Oma-C

22 jul 2023, 09:29

Afbeelding

Goeiemorgen alle seizoentjes :wink:
zware wolken maar toch en beetje zon
we nemen wat komt en doen het ermee
zo'n beetje een dag als gisteren denk ik :roll:

De mama van schoondochter (86) is donderdag
gevallen in de apotheek en is met de ambulance
naar spoed gebracht, ze is gisteren geopereerd
ze had een gebroken heup, alles is goed verlopen
en ze zag er gisteren goed uit zei schoondochter
Nu de revalidatie.... :? gewoon een draainis gehad!

Allen een fijn weekend, met het Belgisch zomertje :roll: