In de Vier Seizoenen reeks 36 Herfst 2024
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Heb net Lilly binnengelaten die veel te zeggen had. Ze is vannacht ook ziek geweest op het badmatje voor de douche.
Helena: in het engels klinkt dat voor mij als een vloek. ze leggen teveel de nadruk op de E. terwijl de mannelijke versie zachter wordt uitgesproken.
Ventje is naar de dokter en gaat daarna door naar de apotheek voor zijn medicatie en mijn onbrekende + die afbouwende bereiding. Ventje vind dat stom dat ik eerst opnieuw de volle dosis moest nemen terwijl ik dat eigenlijk weinig gebruikte. Maar de apotheker zei dat het nu eenmaal zo moet.
Gisteren was er een oorwurm op de radio en om die kwijt te geraken heb ik Lilly's playlist er nog eens bijgehaald en vond de volledige afleveringen van Farscape. Ik heb er 2 van bekeken. Ze zijn verkrijgbaar maar kosten wel veel vind ik. En dan weten we nog niet of 'the peacekeepers wars" erbij zit.
The lounge is er ook niet meer. zijn bar stond dinsdag buiten. weer iets dat we niet meer hebben. De plaats dient zich nochthans als een ideale plek om een bistro te beginnen. vooral door die balken. We noemen dat "beams on toast" een woordspeling op de bonen in tomatensaus.
Volgens de dokter ben ik weer afgevallen. de lintmeter liegt niet. Mijn moeder vind natuurlijk van niet. De weegschaal moet een nieuwe batterij. Dokter zette mij dan maar op haar weegschaal. Zou 14 kilo kwijt zijn. Ja, maar ik zit wel met een gezwollen buik en maag.
Ze was ook verbaasd over die bewerkte foto van mij. in het echt zie ik er heel wat ouder uit. Maar ja, niemand blijft er eeuwig jong uitzien tenzij de plastieken chirurg er iets mee te maken heeft. En die zijn ook duur.
Fijne dag seizoentjes
Heb net Lilly binnengelaten die veel te zeggen had. Ze is vannacht ook ziek geweest op het badmatje voor de douche.
Helena: in het engels klinkt dat voor mij als een vloek. ze leggen teveel de nadruk op de E. terwijl de mannelijke versie zachter wordt uitgesproken.
Ventje is naar de dokter en gaat daarna door naar de apotheek voor zijn medicatie en mijn onbrekende + die afbouwende bereiding. Ventje vind dat stom dat ik eerst opnieuw de volle dosis moest nemen terwijl ik dat eigenlijk weinig gebruikte. Maar de apotheker zei dat het nu eenmaal zo moet.
Gisteren was er een oorwurm op de radio en om die kwijt te geraken heb ik Lilly's playlist er nog eens bijgehaald en vond de volledige afleveringen van Farscape. Ik heb er 2 van bekeken. Ze zijn verkrijgbaar maar kosten wel veel vind ik. En dan weten we nog niet of 'the peacekeepers wars" erbij zit.
The lounge is er ook niet meer. zijn bar stond dinsdag buiten. weer iets dat we niet meer hebben. De plaats dient zich nochthans als een ideale plek om een bistro te beginnen. vooral door die balken. We noemen dat "beams on toast" een woordspeling op de bonen in tomatensaus.
Volgens de dokter ben ik weer afgevallen. de lintmeter liegt niet. Mijn moeder vind natuurlijk van niet. De weegschaal moet een nieuwe batterij. Dokter zette mij dan maar op haar weegschaal. Zou 14 kilo kwijt zijn. Ja, maar ik zit wel met een gezwollen buik en maag.
Ze was ook verbaasd over die bewerkte foto van mij. in het echt zie ik er heel wat ouder uit. Maar ja, niemand blijft er eeuwig jong uitzien tenzij de plastieken chirurg er iets mee te maken heeft. En die zijn ook duur.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede namiddag allemaal, even pauze...
nog altijd donker en grijs, niks aan te veranderen
maar het is droog en dat is ook al veel....
Niet dat ik buiten moet, maar een dag zoals
gisteren was aangenamer....
Seffens mijn gehaktbroodje opbakken voor vanavond
met gestoofd witloof, gewoon simpel maar lekker
voor morgen is er al rodekool klaargemaakt...
voor in de vriezer, ik hou er wel een portie uit
om morgen te eten, mijn gehaktbroodje is
genoeg ....voor twee dagen
Gezellige dag verder en tot morgen
Veel sterkte aan onze zieken
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Als een mens dat bakske toe laat, dan doet een mens heel veel op een dag.
Hallo iedereen.
Beddengoed gewassen en buiten gedroogd.
Waskot afgewassen: plafond, tegeltjes en buitenkant kastjes.
De toestellen had de hulp verleden keer onderhanden genomen.
Zo is dat ook weeral in orde.
Poets heeft het daar niet zo mee met de bijgebouwen...
Gras in de rapte nog eens afgedaan op de hoogste stand.
Ik snap mezelf niet goed.
Gisteren een schotelvod en vandaag energie voor tien.
Niet nadenken h tis gedaan wat gedaan is en dat is veel.
Nu nog bloemkool met worst klaarmaken.
Tot morgen allemaal
Hallo iedereen.
Beddengoed gewassen en buiten gedroogd.
Waskot afgewassen: plafond, tegeltjes en buitenkant kastjes.
De toestellen had de hulp verleden keer onderhanden genomen.
Zo is dat ook weeral in orde.
Poets heeft het daar niet zo mee met de bijgebouwen...
Gras in de rapte nog eens afgedaan op de hoogste stand.
Ik snap mezelf niet goed.
Gisteren een schotelvod en vandaag energie voor tien.
Niet nadenken h tis gedaan wat gedaan is en dat is veel.
Nu nog bloemkool met worst klaarmaken.
Tot morgen allemaal
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

gisteren up dates gedaan en vandaag een tijd geprobeerd om de pc te strarten .Na vele beurten is het geluk .Had gewoon een witscherm eerst zonder iets op raar .nu me klaarmaken om naar de markt te gaan want verledenweek ging het niet door staking .Heb iets nodig voor de viervoeters hopelijk vind ik het .Want dieren gerief is hier inde buurt schaars .Zo geniet van de dag groetje
-
Er is 1 vaccin gezet gisteren. de tweede moet ik later laten zetten
. het is daar altijd ongelofelijk chaotisch als het prik tijd is. vriendelijk waren ze niet en er zijn mensen voorgekropen. ik heb er geen argument voor over. als zij denken dat zij eerder mogen.... wel ga dan hè. de praktijk had beter met nummertjes gewerkt. en het werkstation waar de vaccins werden gereedgemaakt? nog meer chaos. links lege doosjes en rechts lege doosjes. watjes naast de vuilnisbak.... normaal liggen de vaccins toch al volledig klaar in een bakje? enfin, ik zou het liefst geen griepspuit laten zetten omdat ik geen risico meer ben maar voor alle zekerheid toch maar bij de volgende afspraak.
En ik heb een infectie op mijn oog. traant al de hele tijd en vannacht zat die dicht. ventje om Roomse camillebloementjes zenden. Als hij zin heeft ten minste. heeft hij geen zin, pfft. dan gebruiken we wel oogreininger.
De badmatjes zitten al in de was en daar is geswifferd hoewel er gestofzuigd en gestoomd moet worden. Lilly is komen meehelpen. Ze is een beetje boos op me want ze slaapt al 4 nachten niet aan mijn voeten. Neen, de juffrouw verkiest nu ventje. Ik ga mijn aandacht op Gimly richten. Die verdiende gisteren een kroeltje op zijn koppie. hij is dolblij met Rika want dat doet deugd aan zijn stramme pootjes.
Omdat we dus even weg waren hebben we dan Lilly buiten laten zitten. en daar was ze niet al te gelukkig mee. En precies om 21 u moet ze haar avondwandeling doen. En ventje hoorde haar gisteren al pruttelend afkomen. Ze is me er eentje hoor.
Ventje gaat straks op boodschap want er staat witlof in kaassaus op de menu voor zondag. en voor mij doe ik die met prei. Ik lust wel witlof maar heb liever prei. zaterdag zouden er hot dogs op de menu staan. vandaag zijn het rolmops. Ook moet er een hoop beleg gehaald worden.
't zal vandaag op een slakkengangentje gaan bij mij. Morgen naar moeder bellen en hopen dat ik op tijd uit mijn bed geraak.
Ik ga de opgeladen schemerlamp terug zetten.
Fijne dag seizoentjes
Er is 1 vaccin gezet gisteren. de tweede moet ik later laten zetten
En ik heb een infectie op mijn oog. traant al de hele tijd en vannacht zat die dicht. ventje om Roomse camillebloementjes zenden. Als hij zin heeft ten minste. heeft hij geen zin, pfft. dan gebruiken we wel oogreininger.
De badmatjes zitten al in de was en daar is geswifferd hoewel er gestofzuigd en gestoomd moet worden. Lilly is komen meehelpen. Ze is een beetje boos op me want ze slaapt al 4 nachten niet aan mijn voeten. Neen, de juffrouw verkiest nu ventje. Ik ga mijn aandacht op Gimly richten. Die verdiende gisteren een kroeltje op zijn koppie. hij is dolblij met Rika want dat doet deugd aan zijn stramme pootjes.
Omdat we dus even weg waren hebben we dan Lilly buiten laten zitten. en daar was ze niet al te gelukkig mee. En precies om 21 u moet ze haar avondwandeling doen. En ventje hoorde haar gisteren al pruttelend afkomen. Ze is me er eentje hoor.
Ventje gaat straks op boodschap want er staat witlof in kaassaus op de menu voor zondag. en voor mij doe ik die met prei. Ik lust wel witlof maar heb liever prei. zaterdag zouden er hot dogs op de menu staan. vandaag zijn het rolmops. Ook moet er een hoop beleg gehaald worden.
't zal vandaag op een slakkengangentje gaan bij mij. Morgen naar moeder bellen en hopen dat ik op tijd uit mijn bed geraak.
Ik ga de opgeladen schemerlamp terug zetten.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-

Goede vrijdagmorgen iedereen
Een dag als gisteren grijs en donker
maar we nemen het zoals het komt
en maken er het beste van
Sterkte en moed aan al wie het nodig heeft.....
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
url=https://www.animaatjes.nl/tekst-plaatjes/goede-avond]
[/url]
Hallo iedereen,
Net thuis van restaurant. Omdat we 40 jaar getrouwd waren , hadden we de kinderen en schoonkinderen uitgenodigd voor een etentje. Was gezellig. Zo eens bijpraten zonder gestoord te worden door de ukjes. De kinderen hadden een heel mooi boeket verse bloemen mee en een cadeaubon. Heb de bloemen al in de veranda gezet, daar is het veel koeler en we kunnen het zien vanuit de woonkamer. De cadeaubon is een overnachting in een kerk dat omgebouwd is tot hotel. Dat zal iets zijn voor volgend jaar.
Straks krijgen we nog bezoek van vriend en ex-collega van manlief. Die 2 praten nog eens graag over het werk.
Tot morgen iedereen.
[/url]Hallo iedereen,
Net thuis van restaurant. Omdat we 40 jaar getrouwd waren , hadden we de kinderen en schoonkinderen uitgenodigd voor een etentje. Was gezellig. Zo eens bijpraten zonder gestoord te worden door de ukjes. De kinderen hadden een heel mooi boeket verse bloemen mee en een cadeaubon. Heb de bloemen al in de veranda gezet, daar is het veel koeler en we kunnen het zien vanuit de woonkamer. De cadeaubon is een overnachting in een kerk dat omgebouwd is tot hotel. Dat zal iets zijn voor volgend jaar.
Straks krijgen we nog bezoek van vriend en ex-collega van manlief. Die 2 praten nog eens graag over het werk.
Tot morgen iedereen.
-

Goede avond allemaal, 't was een droge dag
maar er was geen zon te bespeuren
Ik heb een aantal kasten uitgemest en
sommige dingen teruggelegd, en andere
dingen klaargelegd om weg te doen....
Een mens houdt dingen bij die nooit meer
uit de kast komen.... weg ermee
Voor iedereen een fijne dag verder slaapwel straks
en sterkte aan hen die het kunnen gebruiken
-
Ik ben maar opgestaan. De verwarming die op tijd staat, de tijd dat die aan moest als ventje ging werken, was aangegaan en ik ben naar de badkamer gegaan. Daarna ben ik hier naar beneden gekomen.
Ventje is dan gisteren boodschappen gaan doen. Vandaag hot de doggie en daar is niet veel werk aan. frankfurterworst opwarmen en tussen een broodje. ik doe er altijd een sneetje smeltkaas bij want kaas in een spuitbus heb ik nog niet gezien hier in de rekken. ze hebben dat wel in de states. Ik zal een FB vriend eens een berichtje sturen. Kenny heeft een paardenfarm. doet mee aan dressages. Is een rasechte cowboy.
Ze zitten ook op het boerderijspelletje. regelmatig zetten ze eens een boom recht voor mij. je weet toch dat het hen is want de naam van de paarden staan als boerderijnaam. ventje zijn boerderij noemt The Hive en dat komt uit een film. de mijne noemt gewoon : The Farm. in het boek van Stephen King firestarter briljant verfilmd met een jonge drew barrymore wordt haar karakter Charlie naar the farm gebracht. een ondergrondse geheime operatie van de regering, de effe bee i, de cee el i ee en de no such agency. kortom: de bevolking mag niet weten dat ze experimenten doen.
Om terug te komen op die kaas in spuitbus; ik denk dat het opsturen van zo'n spuitbus meer zal kosten dan in de winkel. Zal straks eens online zoeken.
Lilly is nog steeds hardnekkig boos op mij. Ik heb me gisteren naast haar in de zetel gezet en dat zat wel wat krap maar ze bleef toch liggen. een deel van de dag doorgebracht in the zone en naar air crash gekeken. Deze keer had het te maken met de vlieguren van de bemanning en als ze over hun "tarief" gingen dan zou dat KLM veel centjes gekost hebben in overnachting van gestrande passagiers. En ook het accent van de Toren had een rol gespeeld. Die mannen hadden een spaans accent. zoals de russen de letter V als W uitspreken en probeer dan maar eens vliegtuigjargon in het engels te spreken. en de frequentie van de radio's telde ook mee.
Enfin: we gaan even de gsm opladen en daarna het alarm in stellen want als ik in de zone duik blijf ik erin. Maar eerst een bakje troost.
Fijne dag seizoentjes!
Ik ben maar opgestaan. De verwarming die op tijd staat, de tijd dat die aan moest als ventje ging werken, was aangegaan en ik ben naar de badkamer gegaan. Daarna ben ik hier naar beneden gekomen.
Ventje is dan gisteren boodschappen gaan doen. Vandaag hot de doggie en daar is niet veel werk aan. frankfurterworst opwarmen en tussen een broodje. ik doe er altijd een sneetje smeltkaas bij want kaas in een spuitbus heb ik nog niet gezien hier in de rekken. ze hebben dat wel in de states. Ik zal een FB vriend eens een berichtje sturen. Kenny heeft een paardenfarm. doet mee aan dressages. Is een rasechte cowboy.
Ze zitten ook op het boerderijspelletje. regelmatig zetten ze eens een boom recht voor mij. je weet toch dat het hen is want de naam van de paarden staan als boerderijnaam. ventje zijn boerderij noemt The Hive en dat komt uit een film. de mijne noemt gewoon : The Farm. in het boek van Stephen King firestarter briljant verfilmd met een jonge drew barrymore wordt haar karakter Charlie naar the farm gebracht. een ondergrondse geheime operatie van de regering, de effe bee i, de cee el i ee en de no such agency. kortom: de bevolking mag niet weten dat ze experimenten doen.
Om terug te komen op die kaas in spuitbus; ik denk dat het opsturen van zo'n spuitbus meer zal kosten dan in de winkel. Zal straks eens online zoeken.
Lilly is nog steeds hardnekkig boos op mij. Ik heb me gisteren naast haar in de zetel gezet en dat zat wel wat krap maar ze bleef toch liggen. een deel van de dag doorgebracht in the zone en naar air crash gekeken. Deze keer had het te maken met de vlieguren van de bemanning en als ze over hun "tarief" gingen dan zou dat KLM veel centjes gekost hebben in overnachting van gestrande passagiers. En ook het accent van de Toren had een rol gespeeld. Die mannen hadden een spaans accent. zoals de russen de letter V als W uitspreken en probeer dan maar eens vliegtuigjargon in het engels te spreken. en de frequentie van de radio's telde ook mee.
Enfin: we gaan even de gsm opladen en daarna het alarm in stellen want als ik in de zone duik blijf ik erin. Maar eerst een bakje troost.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!
-

vandaag komt de huisarts de covid spuit zetten voor de griep is het nog te vroeg zei hij .Het is gewoon de spuit zetten en weg want vrijdag komt hij terug. VEEL NIEUWS IS HIER NIET .Dan de dagelijkse huishoud werkjes en regelmatig buiten met de viervoeters .Zo zie ik iedere dag nog iemand Anders zo het dagen zijn dat ik niemand zo zie het breek de sleur van iedere dag als ik dagelijks buiten ga .Maar alleen lukt het niet met de viervoeters vooral eentje datgraag trek .En ze zijn het zo schoon gewoon dat die persoon met hen buiten ga .EN IEDERE DAG ZIE IK IETS VERBETERING IN MIJN TWEE SCHRIKKENPIETEN .Wist ik maar wat die twee meegemaakt hebben dat ze zo een schrik hebben .En de schrik zal niet weg gaan tenzij ze iemand vertrouwen .Maar dat vraagt veel geduld van die persoon .Maar ja ik heb enorm veel steun en vriendschap van zelfs van mijn gevleugelde hier diezijn weer hun ochtend concert aan geven .Zo ik wens iedereenhet beste toe groetje en geniet van de dag
-

Goedemorgen iedereen,
Hier regen..... niet leuk maar wat doe je eraan...
Was kan niet naar buiten om te drogen....
Beterschap gewenst aan al de zieken
of zij die zich niet lekker voelen
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag allen,
Die kerk die weet ik heel goed staan Anjelier.
Schijnen goede bedden te zijn.
Kennissen van mij die hier in de stad wonen kregen van hun kinderen een bon voor overnachting daar.
Ze zijn te voet van bij hen thuis met het valiesje naar daar gegaan.
Het was omdat hun vader gezegd had dat hij daar graag eens zou overnachten...
Origineel wel.
Al een werkje afgemaakt dat ik in de week voor een deel gedaan had.
Vroeger ging dat allemaal in één moeite door.
Nu is dat in schuifjes, maar he tis toch weeral gedaan.
Het was heel erg nodig!
Of dat nu in het waskot of in de garage is ik heb het graag netjes.
Regenen heeft het hier nog niet gedaan, maar de zon is er ook niet.
Ze doet wel heel erg haar best, maar de wolken zijn aan de winnende hand.
Maak er een toffe dag van!
Die kerk die weet ik heel goed staan Anjelier.
Schijnen goede bedden te zijn.
Kennissen van mij die hier in de stad wonen kregen van hun kinderen een bon voor overnachting daar.
Ze zijn te voet van bij hen thuis met het valiesje naar daar gegaan.
Het was omdat hun vader gezegd had dat hij daar graag eens zou overnachten...
Origineel wel.
Al een werkje afgemaakt dat ik in de week voor een deel gedaan had.
Vroeger ging dat allemaal in één moeite door.
Nu is dat in schuifjes, maar he tis toch weeral gedaan.
Het was heel erg nodig!
Of dat nu in het waskot of in de garage is ik heb het graag netjes.
Regenen heeft het hier nog niet gedaan, maar de zon is er ook niet.
Ze doet wel heel erg haar best, maar de wolken zijn aan de winnende hand.
Maak er een toffe dag van!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: het is inderdaad in Mechelen.
Moet nog met dochter afspreken wanneer we gaan, zij is dan hondenoppas voor Spaanse woef. Die zal jammer genoeg niet kunnen meegaan. Vorig jaar met dat concert van André Rieu hebben we dat ook zo gedaan , en dat ging prima.
Het is hier somber weer , geen regen maar toch grijs.
Heb nog wat appelmoes gemaakt van de laatste appelen. Manlief vroeg zich af hoeveel pakjes ik al heb. Heb gezegd dat ik het niet wist , maar eigenlijk weet ik het wel.
Had 2 dagen geleden een mailtje gestuurd naar Clive, maar nog geen antwoord. Denk dat er toch iets serieus aan de hand is. Dat is niet van haar gewoonte.
Tot morgen iedereen,
-

Geen regen meer , wel nog grijs...
Iedereen een fijne avond verder
Was en strijk gedaan, broodje gebakken
en de vaatwasser is klaar....
Nog wat kijken naar het tennis op Sporza
ATP tornooi vanuit Antwerpen
Voor later slaaplekker en tot morgen....
Knuffeltje aan de zieken....
-

gisteren om 16.22 uur heeft de huisarts de covid spuit komen zetten binnen drie weken de griepspuit .Volgens hem was het nog te vroeg daarvoor .En hij zet liever in november de griepspuit .Sommige mensen staan eropzei hij om alles tegelijk te zetten en dat doet hij .Maar alshij mag kiezen is het nog evenwachten .Afijn ja ik volg zijn raad op hij had dehele dag in zijn praktijk spuiten gezet en de mensen die niet konden komen .Daar ging hij zelf naartoe zoals hier .HIJ KOMT VRIJDAG TERUG ZOALSALTIJD NU WAS GEWOON BINNEN BUITEN .Want hij moest op meerder plaatsen zijn .Daarmee was zijn dag gevuld zei hij .VERDER GEEN NIEUWSMoetnog iets uitzoeken in verband met halsbanden voor de viervoeters die licht geven in de donker.Het is geen gewone halsband want dat moet eerstomhun halsen dan hun halsband met leiband .Deze moest op maat gesneden worden in feite ietslosser als hun haar groeit dat je het nog ziet .En dan moet je die opladen zoals een smartphone .Afijn ja deleiband heb ik opgeladen gekregen was eerst even zoeken maardat is geluk .Wattegen woordig denken vele dat hunautos vliegers zijn zo snel dat ze hier doorkomen en dan meestal nog geen pinker opzetten enz .Heb al zelf gezien dater paar op twee wieleneen bocht nemen .DUS LIEVER VEILIG OM BUITEN TE GAAN MET DE DRIE VIERVOETERS .zo ik wens iedereen het beste toe groetje