In de Vier Seizoenen reeks 37 Winter 2024-2025

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken

14 jan 2025, 10:30

Afbeelding

Hallo iedereen,

Gisteren oppas voor de ukjes, maar ze zijn braaf geweest. Was al een tijdje geleden dat ze hier nog geweest waren. Vroeger kwamen ze bijna elk weekend, maar nu is dat veel minder. Ze hebben hun hobby's , en ja, dat gaat voor, wat normaal is.
Ukkemeisje 1 voelde zich wat ziekjes, denk dat die griep onder de leden heeft. Dan zullen broer en zus ook nog wel volgen.

Straks naar de kapper . Is ook alweer 3 maanden geleden.

De laatste tijd staan er hier veel huizen te koop in de straat. Heb het eens opgeteld 7 op een kleine 2 jaar tijd. Vind dat veel.

Tot morgen iedereen.

Oma-C

14 jan 2025, 15:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goedemiddag allen, koffie of thee met iets lekkers erbij...?
bedien jezelf en geniet ervan..... :lol:
Ik was iets aan 't opzoeken en dan kom ik even een groetje schrijven
Gezellige dag verder .... ik sluit af en tot morgen.... :)
Sterkte en moed aan wie het nodig heeft.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

15 jan 2025, 09:16

Afbeelding

Oma-C

15 jan 2025, 09:16

Afbeelding

Goeiemorgen allemaal, :wink:

Oei, de koffie is koud geworden, 'tja..... :oops:

Hier weer zo mistig dat mezelf maar amper vind :)
en alles nat.....geen wonder dat alle knoken pijn doen... :oops:

Allen een fijne woensdag, ik ben klaar om de huisarts
te ontvangen die komt om de 4 weken
voor controle en medicamenten :?

Muddy Maddy

15 jan 2025, 09:27

Goede morgen seizoentjes,

Ventje gaat vandaag naar 't containerpark. Je mag nu meerdere keren gaan in plaats van 1 keer per maand per huishouden. De zolder moet immers leeg.
Bij de dokter goede punten gekregen ondanks enkele eccessen met mijn verjaardag.
mail gekregen van hallmark dat moeder haar kaart en bloemen onderweg zijn. heb ze zonet verwittigd want ze belde om te vragen waar ventje bleef. Gaan dan morgen. Dan weten we meteen wat dat gedoe met die BTW is.

Onze partytent die we van moeder kregen en nooit is opgezet, heeft ventje op The old Skool Rockers gezet.
Moeten nog de afmeten doorgeven want er is belangstelling.

Adres doorgekregen van vriendin/secretaresse die in een winkel in Oostkamp haar kleed voor de trouw van haar zoon kocht. Zeer betaalbaar.
Lilly is na drie pogingen binnen. :roll: En Gimly stond om kwart voor 7 een serenade te geven in de slaapkamer.

Ik ga vandaag een poging doen om te swifferen.

Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!

Oma-C

15 jan 2025, 10:35

Afbeelding

Gezellige woensdag allemaal,... mistig of niet... :roll:

Muddy Maddy

16 jan 2025, 05:02

Goede vroege morgen seizoentjes,

Kon niet meer slapen, dus opgestaan.
Gaan vandaag naar moeder met een tussenstop bij An voor een body. Daarna voor schoenen. Die winkel bestaat al jaren en ik heb er bijna altijd schoenen gekocht die lang meegingen en heerlijk zaten.

Moeder heeft gisteren na 7 uur haar bloemen en kaart gekregen waar ze heel heel blij mee was. Het was de mooiste kaart van allemaal zei ze. Buurvrouw Stefanie en Dochter Mona kwamen op het moment dat de levering plaats vond aan de deur zingen van Happy Birthday. Ons moeder verstond alleen maar het eerste want ze hebben het hele liedje gezongen. Er staat daar copyright op want als ze dat draaien in een Horeca zaak betalen ze ervoor. Dat heeft er ooit iemand gezegd. Stefanie heeft dan de bloemen in een vaas gezet. Jammer dat er 1 tak al aan het verdorren was.

Ventje gaat eerst boodschappen doen. Hij neemt dan de 4 zakken kleren mee die hij gedurende zijn carriëre verzameld heeft. De verplichte kleren die hij voor zijn buitenlandse opdracht moest aanhebben. Ik heb ooit eens zijn helm en zijn kogelvrij vest aangedaan en amai, das zwaar! 8O De modernere zijn van Keflar. Heel wat lichter. En ventje is heel blij dat hij die camouflage kledij die ze nu moeten dragen, nooit heeft moeten aandoen. Zeg nu zelf: 't trekt op niks! Omdat de Nederlanders dat droegen, wij ook zei de regering. een blauw koeienvel.
De Noordzee is grijs!

Moeten vandaag ook bellen naar de winkel waar we Rika gekocht hebben. Die moet onderhoud hebben en al na 6 maand.
Ventje heeft naar het voetbal gekeken, ik ben met een warmtepleister in bed gekropen.
Was gisteren salami met look aan het eten en Lilly wilde ook wat. ik zeg tegen haar: 't is salami want voordien lustte ze dat niet. Maar... nu ging het wel vlotjes naar binnen. Ventje krijgt haar 's avonds niet aan het eten dus zou ik het beter geven want bij mij eet ze wel.

Kateten was redelijk laat gisteren. Had natuurlijk pakje voor buurvrouw maar ik was verwittigd en onze vaste ( deze keer zonder aftershave) gaf het al direct. Nu hebben ze 72 zakjes om op te eten. Het eten was in "solden." zeg maar. :)
Gimly lag gisteren te snurken. Nu, ons mies kon er ook weg mee. Nu ligt hij op zijn platte doos en is weer aan het snurken maar hef ik mijn kont uit deze zetel dan wil hij mee.

Aangezien we toch naar de Ldl moeten gaan we wel een broodje eten bij moeder thuis.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

Bekske

16 jan 2025, 08:33

Afbeelding

Oma-C

16 jan 2025, 09:22

Afbeelding

Goedemorgen allemaal, het is wat mistig
maar niet zoveel als gisteren, en toch is het
gisteren nog een mooie dag geworden,
dus blijven hopen :)

Fijne donderdag allemaal, en sterkte.......

Een knuffeltje aan wie het wil, of kan gebruiken..... :?

mariajohanna

16 jan 2025, 09:58

Fijne donderdag iedereen,

Al naar de kapper geweest, nu forelsalade aan het maken, voor deze namiddag bij de boterhammen !
Straks naar de tandarts voor manlief zijn nieuw 'eetkamer' .... hij heeft wat last met de ondersten, dus die moeten wat bijgewerkt worden.....
Ga nog wat verder doen met van alles en nog wat, een dag telt maar zoveel uren, soms zou ik wat uren meer willen !! :)

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive

16 jan 2025, 11:54

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Had gisteren echt wel een heel goede dag, haast geen pijn, geen voortdurend gebrek aan zuurstof en geen opstoten van wat dan ook. Er meteen van geprofiteerd om boven alles te poetsen, nieuwe dekbedden te leggen, zoals elke woensdag.
Nu ben ik bezig met de keuken en de living af te vegen, zodat die voor morgen dweilklaar zijn. Moet morgen ook naar de manicure en hoop daarvoor alles gedaan te hebben.
Ben nu ook de was aan het doen, die niet in de droogkast mag. Heb altijd veel was ondanks we maar met zijn 2 zijn. Maar ja, manlief elke dag nieuw shirt en nieuw hemd + elke dag een andere pyjama en ik dan ook, dan is de rekening vlug gemaakt. Ook 2 badhanddoeken en 2 gewone handdoeken, 2 washandjes en 2 gastendoekjes per dag, we douchen 2X per dag, meestal neem ik wel een badje in de ochtend en ' s avonds als ik een pyjama ga aandoen, neem ik meestal een douche. Dus hen ik 2 keer per week een machine 60°C was. Nu, daar heb ik geen werk aan, die moeten gewoon opgeplooid worden.

Zo, ik wens iedereen een rustige dag. Beterschap voor hen die het kunnen gebruiken en een warme knuffel voor jullie allemaal.

Helena van Troje

16 jan 2025, 12:24

Goede middag allemaal.
De nieuwe kapster is goedgekeurd en ik heb meteen een volgende afspraak gemaakt.
Tegelijkertijd cash geld afgehaald en brood.
Dat gaat daar allemaal veel vlotter dan in het stad.
Gisteren is het hier heel de dag mistig gebleven.
Vandaag zou het opklaren, maar ondertussen is de mist weer opgekomen.
Het was best koud op de fiets.
Muts op, helm op met regenkapje voor de helm en dan nog de kap van mijn anorak en dikke sjaal.
Met zo weinig haar is dat wel nodig.
Nu op zoek naar mijn pantoffels.
En hopen dat ik de afstandsbediening van de garagepoort terug vind.
Komt ervan niet dadelijk alles op zijn juiste plaats te leggen.
Ik ga toch eens horen voor zo een ding voor alarm als alleenstaande.
Ik ben dat beu altijd te moeten zien dat de gsm binnen handbereik is en die afstandsbediening.
Als ze me moeten komen halen met de 112 dan kan ik de garagepoort van op afstand open doen.
Daarom wil ik dat ding dicht bij.
Nu de jongste nog aan de haak slagen om de pil in het klaviertje aan de poort te vervangen.
Waarom maken ze dat toch altijd zo dat ik dat niet open gevezen krijg.
Moet een mens daar telkens iemand voor vragen.

Dames heer en dieren hou jullie goed en tot de volgende à la MJ

mariajohanna

16 jan 2025, 12:44

Ja MH, maar dan moet k
Je weten hoever die afstandsbeveiliging gaat.
Ook als je buiten in je hofke bezig bent ??
Goed bevragen hoor, want waar wij wonen is het hierbuiten 'nogabollen' .....
Sorry dat ik even kom , moet patatjes en zo afgieten, eten, en ons klaarmaken voor op afspraak bij de tandarts. Manlief zijn eetkamer is nog niet goed......
Dames (en hier? ) , hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje

16 jan 2025, 14:00

MJ die gaat vrij ver hoor!
Ik moet goed opletten dat ik niet per ongeluk in mijn sacoche op het kaske duw.
Dan ben ik al een heel eind de straat op en gaat ze nog open.

anjelierken

16 jan 2025, 14:01

Afbeelding

Hallo iedereen,

Er komt terug mist opzetten, vanmorgen was het beter.

Ben ook al naar de tandarts geweest, de 6-maandelijkse afspraak. En eten is ook al binnen gehaald voor 1 week. Zag in de supermarkt een heel mooi orchidee , niet de gewone phalenopsis, maar een ander soort. Heb mezelf eens verwend en aangekocht. Ze staat nu te pronken op het venstertablet in de keuken.
Morgen komt dochter, die moest nog eens terug naar de garage, die orchidee zal ook wel in haar "oog springen". Vroeger toen ze nog thuis woonde, had ze een ganse verzameling, er zaten zelfs soorten bij die niet courant waren.

Tot morgen iedereen.