In de Vier Seizoenen reeks 38 Lente 2025
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Even pauze voor zondagsrust: geen dakwerkers!
Lilly begint er aan te wennen. Klein probleempke: weten niet hoe de velux in de logeerkamer dicht gaat.
Maandag vragen dus.
Vandaag onze douche nemen want ik moet voor behandeling. Dinsdag naar de dokter en ik weet dat ik slechte punten ga krijgen.
Ge zou van minder gestresseerd geraken met al die werken, ventje die last heeft van 1 oog enz. Och, ja Ik vergeet ons moeder nog.
Die is in een vreemde stemming.
Clive: blij dat het beter gaat met Matice.
Helena: last van lente moeheid? Join the club. Suikervrij dieten gaat hier nu aan geen kanten.
Verder geen nieuws.
Fijne dag seizoentjes
Even pauze voor zondagsrust: geen dakwerkers!
Lilly begint er aan te wennen. Klein probleempke: weten niet hoe de velux in de logeerkamer dicht gaat.
Vandaag onze douche nemen want ik moet voor behandeling. Dinsdag naar de dokter en ik weet dat ik slechte punten ga krijgen.
Ge zou van minder gestresseerd geraken met al die werken, ventje die last heeft van 1 oog enz. Och, ja Ik vergeet ons moeder nog.
Die is in een vreemde stemming.
Clive: blij dat het beter gaat met Matice.
Helena: last van lente moeheid? Join the club. Suikervrij dieten gaat hier nu aan geen kanten.
Verder geen nieuws.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemiddag Seizoentjes,
We moeten dadelijk naar onze overburen, schuin van ons, flinke zeventigers, eentje 77 en eentje volgende maand 76.
Die komen vaak naar ons en nu stonden ze erop dat we bij hen gingen. Zijn fijne mensen.
Matice was deze ochtend aan het zeuren naar zijn ontbijt, ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Zijn kaka is al echt veel vaster. Glutenintolerantie kunnen ze zomaar ineens krijgen. En dat gaat niet weg. Gisteren in de dierenspeciaalzaak glutenvrije snoep gevonden, 1% runds of 100% paard. Dat laatste mag hij ook eten van de dierenarts.
Zo, ik moet eruit. Liefs aan jullie allemaal en geniet van deze zonnige dag.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
In de rapte komen vertellen dat ik een zeer vruchtbare zondag zonder rust heb gehad.
Kervelsoep, blinde vinken en spaghettisaus gemaakt deze voormiddag.
Voor dat ik er erg in had in de namiddag drie uur rustig in de tuin bezig geweest.
Nog vier plantjes in de grond gekregen.
Morgen verder plantjes uitplanten.
Andere plantjes uitgedaan om voor de winter te stokkeren.
Rustige nacht aan allen!
Kervelsoep, blinde vinken en spaghettisaus gemaakt deze voormiddag.
Voor dat ik er erg in had in de namiddag drie uur rustig in de tuin bezig geweest.
Nog vier plantjes in de grond gekregen.
Morgen verder plantjes uitplanten.
Andere plantjes uitgedaan om voor de winter te stokkeren.
Rustige nacht aan allen!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
Nog even langs komen in de rapte.
Manlief is gisteren samen met buurman om de kippen geweest die we aangekocht hebben via groepsaankoop van de gemeente. Het zijn bruine legkippen. Die zijn nog steeds hun hok niet uit geweest, die durven niet naar buiten. Dat kan nog enkele dagen duren.
Een mooie dag vandaag. In de namiddag in de tuin gezeten, niet om te werken maar gewoon om te relaxen, mag ook al eens. Boven de vijver vlogen heel veel muggen, dat viel echt op. Verder staat er hier al veel in bloei, het ene volgt het andere op.
Tot morgen, iedereen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede maandagmorgen allen,
Geniet van de zonnige dag weerom
Ik hoop maar dat ze daarboven de zomer
niet aan 't opgebruiken zijn...
zo'n mooie temperaturen.....
Welgemeende sterkte aan ieder die het
kan gebruiken
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Wat dat we gehad hebben kunnen ze ons niet meer afpakken.
Relaxen in de tuin?
Dan zal ik hulp moeten vragen, want ik zie altijd maar weer werk.
Vanaf juni zal dat beteren hoop ik.
Deze namiddag samenkomst met de ex-collega's van in het allerbegin.
Ondertussen ben ik degene met de langst staat van dienst in het vroeger kliniekske.
Begonnen half mei 1971.
Een mensenleven gelden bijna.
Wij zijn dit jaar 60 jaar uit in de humaniora.
We gaan dat stilletjes laten voorbijgaan gezien de gezondheidstoestand van klasgenootjes.
Geniet van het zonnetje!
Relaxen in de tuin?
Dan zal ik hulp moeten vragen, want ik zie altijd maar weer werk.
Vanaf juni zal dat beteren hoop ik.
Deze namiddag samenkomst met de ex-collega's van in het allerbegin.
Ondertussen ben ik degene met de langst staat van dienst in het vroeger kliniekske.
Begonnen half mei 1971.
Een mensenleven gelden bijna.
Wij zijn dit jaar 60 jaar uit in de humaniora.
We gaan dat stilletjes laten voorbijgaan gezien de gezondheidstoestand van klasgenootjes.
Geniet van het zonnetje!
-
Goede namiddag allen,
Heerlijk buiten hier is het 21-22°
Mijn wandelingetje zit erop, nu even
uitblazen met een koel drankje
Bloemkool meegebracht dat is voor
vanavond met een kippenbilletje
Het blijft mooi tot vrijdag....dan wordt het frisser
met kans op een bui....We zien het wel zeker
Veel sterkte en welgemeende beterschapswensen
aan de zieken en voor hen die het kunnen gebruiken
Tot morgen allemaal...bij leven en welzijn....
Heerlijk buiten hier is het 21-22°
Mijn wandelingetje zit erop, nu even
uitblazen met een koel drankje
Bloemkool meegebracht dat is voor
vanavond met een kippenbilletje
Het blijft mooi tot vrijdag....dan wordt het frisser
met kans op een bui....We zien het wel zeker
Veel sterkte en welgemeende beterschapswensen
aan de zieken en voor hen die het kunnen gebruiken
Tot morgen allemaal...bij leven en welzijn....
-

Een zonnige dinsdaggroet van hieruit
Geniet allen van wat kan en mag
ook al is de hemel niet zo mooi blauw als gisteren...
Welgemeende sterktewensen aan al wie ziek is,
en veel moed, meer kan ik niet wensen....
-
Hier zijn de wolken ondertussen weg geblazen door de wind denk ik.
Ben al eten gaan halen.
Straks nog wat rustigjes in de tuin bezig zijn.
Eerst nog naar een andere afspraak die bijna weer mis gelopen was.
Gelukkig dat ik vanmorgen belde om te na te gaan of het nog doorging.
Was weeral een vergissing in het spel...
Gisterennamiddag volop genoten van het gezelschap oud-collega's.
Plezant konijn Bekske!
Nog veel plezier met wat jullie vandaag nog op het programma hebben staan.
Ben al eten gaan halen.
Straks nog wat rustigjes in de tuin bezig zijn.
Eerst nog naar een andere afspraak die bijna weer mis gelopen was.
Gelukkig dat ik vanmorgen belde om te na te gaan of het nog doorging.
Was weeral een vergissing in het spel...
Gisterennamiddag volop genoten van het gezelschap oud-collega's.
Plezant konijn Bekske!
Nog veel plezier met wat jullie vandaag nog op het programma hebben staan.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Hallo iedereen,
HVT: ik zie ook altijd werk in de tuin, er is altijd wel iets dat moet gedaan worden. Maar als ik van plan ben, om niks te doen en gewoon in de tuin te zitten, dan doe ik dat. Dan kan ik daar gemakkelijk over kijken. Morgen of overmorgen kan ik dat ook nog doen.
Als avondmaal andijvie in melksaus met chipolata. Heb mooie andijvie staan in de serre , dus die gaan we oogsten.
Manlief en Spaanse woef liggen hier "flauw" in de zetel, hebben hard gewerkt vooral manlief. Gras gemaaid en nog iets hersteld met beton.
Die nieuwe kippen zitten nog steeds binnen, ik laat ze maar doen. Bij buurman zelfde probleem.
Tot morgen, allemaal.
-
Goede avond allemaal
Heerlijk weertje vandaag en we hebben ervan genoten,
zoon is mijn pc komen "omvormen" van W10 naar W11
en dat heeft de hele namiddag geduurd... er moet nog één
en ander aangepast worden, maar dat is
voor volgende week, deze week kan niet meer... zijn kalender staat vol
Maar ik kan hier al weer lezen en schrijven, dat is al fijn
Ik wens jullie allen een fijne avond en een goeie nacht
Goede moed aan degenen die het kunnen gebruiken
Heerlijk weertje vandaag en we hebben ervan genoten,
zoon is mijn pc komen "omvormen" van W10 naar W11
en dat heeft de hele namiddag geduurd... er moet nog één
en ander aangepast worden, maar dat is
voor volgende week, deze week kan niet meer... zijn kalender staat vol
Maar ik kan hier al weer lezen en schrijven, dat is al fijn
Ik wens jullie allen een fijne avond en een goeie nacht
Goede moed aan degenen die het kunnen gebruiken
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goedemorgen seizoentjes!
Mooi weer vandaag en geen dakwerkers! Nu nog goed nieuws ivm Ventje zijn ogen en ik zal een gelukkig persoon zijn.
Ze gaan nog bellen als ze komen voor de isolatie. En daarna betalen, hè.
Was gisteren wel een beetje verbaasd door de koelte waarmee onze buren V mij onthaalden toen ik goeie dag ging zeggen aan de dakwerkers toen ze gedaan hadden. Zo van: OK: Dank zij ons korting en nu alles er ligt, kom niet meer af. Ja, Hallo? Andere buurvrouw gehaald en er zou ook een haar in de boter zijn met hun gebuur en beste vriend. Dus dit jaar geen gezamelijk versierde gevel! Hoera! ( als ze ten minste niet opnieuw herbevriend zijn.)
Ik heb wat foto's van de burgelijke trouw en idd staat er een bij ( 2 x zelfs) met Tom Boonen. Als dat de echte is, kan ik ook 'n keer stoefen.
Verder hebben buurvrouw en ik plannen om voor het tweede feest een kleed te vinden om U tegen te zeggen. Ik ga de bruid niet overschaduwen maar als ze zeggen knappe tante voor haar leeftijd, daar kan ik mee leven.
Het gaat een prachtige dag worden vandaag. Jammer dat we nog niet buiten kunnen zitten om ons vleesje te roosteren. Ge kunt niet alles willen hè. De stelling is weg en nu nog de vrachtwagen, daarna kan ik, weer de baron bespieden en overbuurvrouw.
Noem mij de ogen van de straat zeg!
Ventje is van plan toch die salon en salontafel van zijn moeder hier niet te zetten. Anders kunnen we niet passeren en staat de salontafel tegen Rika. We gaan voor een salon in een L vorm. Ik ga van plaats moeten verhuizen met PC tafel en al. Maar zo ver zijn we nog niet. Nu de grove werken gedaan zijn, kan Cooper weer naar hartelust blaffen. Lilly, die net als ventje nog ligt te maffen, is ook op haar gemak. 't komt goed. Hondjes waren stil tijdens de werken. Dat verbaasde buurvrouw. De negatieve energie hier is weg gewaaid. Ja, ik ga alweer de paranormale sferen gaan opzoeken. Komt gewoon goed.
Nu nog de Doemart uit de enveloppe halen en het blaadje van E5 mode, zeg maar gazet lezen en we zijn mee met de nieuwe mode.
Ik ga een beetje verder doen met schrijven.
Morgen 1 mei en wees allen een schone liberaal. ( grapje!)
Fijne dag seizoentjes!
Mooi weer vandaag en geen dakwerkers! Nu nog goed nieuws ivm Ventje zijn ogen en ik zal een gelukkig persoon zijn.
Ze gaan nog bellen als ze komen voor de isolatie. En daarna betalen, hè.
Was gisteren wel een beetje verbaasd door de koelte waarmee onze buren V mij onthaalden toen ik goeie dag ging zeggen aan de dakwerkers toen ze gedaan hadden. Zo van: OK: Dank zij ons korting en nu alles er ligt, kom niet meer af. Ja, Hallo? Andere buurvrouw gehaald en er zou ook een haar in de boter zijn met hun gebuur en beste vriend. Dus dit jaar geen gezamelijk versierde gevel! Hoera! ( als ze ten minste niet opnieuw herbevriend zijn.)
Ik heb wat foto's van de burgelijke trouw en idd staat er een bij ( 2 x zelfs) met Tom Boonen. Als dat de echte is, kan ik ook 'n keer stoefen.
Verder hebben buurvrouw en ik plannen om voor het tweede feest een kleed te vinden om U tegen te zeggen. Ik ga de bruid niet overschaduwen maar als ze zeggen knappe tante voor haar leeftijd, daar kan ik mee leven.
Het gaat een prachtige dag worden vandaag. Jammer dat we nog niet buiten kunnen zitten om ons vleesje te roosteren. Ge kunt niet alles willen hè. De stelling is weg en nu nog de vrachtwagen, daarna kan ik, weer de baron bespieden en overbuurvrouw.
Ventje is van plan toch die salon en salontafel van zijn moeder hier niet te zetten. Anders kunnen we niet passeren en staat de salontafel tegen Rika. We gaan voor een salon in een L vorm. Ik ga van plaats moeten verhuizen met PC tafel en al. Maar zo ver zijn we nog niet. Nu de grove werken gedaan zijn, kan Cooper weer naar hartelust blaffen. Lilly, die net als ventje nog ligt te maffen, is ook op haar gemak. 't komt goed. Hondjes waren stil tijdens de werken. Dat verbaasde buurvrouw. De negatieve energie hier is weg gewaaid. Ja, ik ga alweer de paranormale sferen gaan opzoeken. Komt gewoon goed.
Nu nog de Doemart uit de enveloppe halen en het blaadje van E5 mode, zeg maar gazet lezen en we zijn mee met de nieuwe mode.
Ik ga een beetje verder doen met schrijven.
Morgen 1 mei en wees allen een schone liberaal. ( grapje!)
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!