In de Vier Seizoenen reeks 40 Herfst 2025
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

anjerlierken tracht zo weinig mogelijk koffie te drinken met je ijzertabletten .Drink liever dan witte thee .Zoals muntthee,camillethee thee met een fruit smaak aardbeiensmaak ,bosbesvruchten kortom liefst geen zwarte thee of koffie ik weet het van iemand .Die me dat ook aangeraden heeft omdat ik ook ijzertabletten moet nemen .Je kunt in je thee eventueel een beetje honing doen naargelang naar je eigen smaak .Maar wees voorzichtig met drinken van koffie en zwarte thee .Afijn ja het is u eigen keuze wel maar ik geef je alleen maar raad sorry zeg maar bemoeial gerust groetje
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Smaken verschillen hè, Anjelier. Maar best want dan zou het voorgekauwde eenheidsworst zijn.
Lilly kreeg gisteren kaas van een boerenpondje. Was een beetje dikker van snede. Na een paar aarzelende hapjes, heeft ze toch mooi haar bordje leeg gegeten.
Ondanks zijn haarbal is Gimly blijven dooreten. Misschien omdat Lilly dat ook doet.
Straks naar de kapster om 8 u 30. Ik zal de eerste zijn.
Ventje heeft gisteren de onderste plank van de salontafel uitgeruimd. Wat voor rommel we niet terug hebben gevonden! Vandaag gaat hij naar het containerpark. Die vogelkooi en mijn kapot strijkijzer met zo'n reservoir.
Ook de steelstofzuiger vliegt erin want donderdag leveren ze een nieuwe. 't is te zeggen in de winkel want er stond maar ene in de etalage en Francien zei op donderdag terug te komen. In de namiddag want dan zijn er nieuwe modellen. Juist kijken of diene kruimeldief die erin zit nog werkt, dan kan dat ook dienen.
Jullie kennen waarschijnlijk die superverpakkingen waar iets inzit en dat je aan geen kanten open krijgt? Vrees niet langer want ik heb dè oplossing. Gebruik een blikopener. Fluitje van een cent. Ventje vond dat een supertip. Ergens gelezen en opgeslagen in dat brein van mij dat normaal supervergeetachtig is.
Ventje gaat dus naar 't containerpark en dan door naar de carref. om pistolets. Ik ga de A. reclame bekijken want donderdag moeten er pellets gehaald worden en dan is de A. niet veraf. Ik moet vandaag oefenen met de knie. Ik ga de ballustrade gebruiken.
Gimly is naar buiten wat maakte dat Lilly rechtsomkeer maakte en meeging. We hebben gisteren frituur rotzooi gegeten nu de olie vers was. Kan ook mee naar 't containerpark. Weg is weg.
Ik ga me gaan aankleden.
Fijne dag seizoentjes
Smaken verschillen hè, Anjelier. Maar best want dan zou het voorgekauwde eenheidsworst zijn.
Lilly kreeg gisteren kaas van een boerenpondje. Was een beetje dikker van snede. Na een paar aarzelende hapjes, heeft ze toch mooi haar bordje leeg gegeten.
Ondanks zijn haarbal is Gimly blijven dooreten. Misschien omdat Lilly dat ook doet.
Straks naar de kapster om 8 u 30. Ik zal de eerste zijn.
Ventje heeft gisteren de onderste plank van de salontafel uitgeruimd. Wat voor rommel we niet terug hebben gevonden! Vandaag gaat hij naar het containerpark. Die vogelkooi en mijn kapot strijkijzer met zo'n reservoir.
Ook de steelstofzuiger vliegt erin want donderdag leveren ze een nieuwe. 't is te zeggen in de winkel want er stond maar ene in de etalage en Francien zei op donderdag terug te komen. In de namiddag want dan zijn er nieuwe modellen. Juist kijken of diene kruimeldief die erin zit nog werkt, dan kan dat ook dienen.
Jullie kennen waarschijnlijk die superverpakkingen waar iets inzit en dat je aan geen kanten open krijgt? Vrees niet langer want ik heb dè oplossing. Gebruik een blikopener. Fluitje van een cent. Ventje vond dat een supertip. Ergens gelezen en opgeslagen in dat brein van mij dat normaal supervergeetachtig is.
Ventje gaat dus naar 't containerpark en dan door naar de carref. om pistolets. Ik ga de A. reclame bekijken want donderdag moeten er pellets gehaald worden en dan is de A. niet veraf. Ik moet vandaag oefenen met de knie. Ik ga de ballustrade gebruiken.
Gimly is naar buiten wat maakte dat Lilly rechtsomkeer maakte en meeging. We hebben gisteren frituur rotzooi gegeten nu de olie vers was. Kan ook mee naar 't containerpark. Weg is weg.
Ik ga me gaan aankleden.
Fijne dag seizoentjes
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Matice heeft al flink ontbeten. Ik heb boven nog niet gedaan, moet de badkamer nog volledig doen. En dan de keuken en de living opruimen, vooral speelgoed her en der van Matice, gisteren voor het slapen gaan, vergeten met zijn speelgoedbox rond te gaan.
Als ik boven volledig gedaan heb en er nieuwe dekbedden op het bed liggen en dan het eerste verdiep nog, ga ik met buurvrouw wandelen. Ze heeft me gisteren een belofte gedaan steeds haar stok te gebruiken als ik niet bij haar ben, maar voorlopig ben ik dat nog. IK vind dat ze minder goed loopt naarmate de tijd verstrijkt. Ze struikelt vaak over stenen die een beetje los liggen. Gelukkig heb ik haar dan stevig vast. Haar familie is maar wat blij met wat ik doe, zij hebben minder tijd, wonen niet meteen in de buurt en zijn nu gerust dat ze normaliter gezien , niet meer gaat vallen. Het kost me door de dag wel wat tijd, maar aan de andere kant ben ik nu ook gerust.
Matice is alweer aan het slapen.
Ik wens eenieder een mooie woensdag; Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goedemorgen iedereen,
De week is weeral in de helft
Wat het weer gaat doen zullen we
zien als het avond is
Voorlopig grijs en weinig wind
Fijne dag allen en sterkte aan wie het nodig heeft
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Goede morgen seizoentjes
't stormt aan zee. Vanmiddag rond 3 uur ferme rukwinden. Dan geldt hier code Oranje. Nu is het geel.
Wij gaan vanmiddag om onze stofzuiger. Welke het gaat worden? Alleszins een die krachtig is èn met snoer. Ook voor huisdierenhaar. Lilly haar pels mag dan aanvoelen als fleece, ze verliest toch haar. Van Vinny waren dat stekkertjes. We hebben weer een halve kat uit Gimly gehaald.
Vandaag de grote boodschappen. En we eten spaghetti.
Gimly stond weer wacht voor de wc. Hij dacht dat ik erin gevallen was.
Zoals ik al schreef als hij zich niet lekker voelt, komt hij TLC vragen. Lilly kreeg kaas en ze lag even later naast ventje. Knus tegen zijn bil. Hij kon geen DVD opleggen want dan "stoorde" hij haar. Ja, zeg.
Vannacht kwam ze aan mijn gezicht snuffelen en likte aan mijn haar.(de haarlak) Ik heb 50 euro betaald. Knippen, brushen en stylen.
Eindelijk heb ik al mijn producerende gebouwen kunnen zetten op mijn boerderij. Nu kan ik sparen om een stad te bouwen. Of niet. Er vliegt hier een helicopter. We kunnen niet zeggen: cogghe ligt in de pit ( ex-collega ventje) want hij woont hier niet langer. Door zijn antics zoals ze in't engels zeggen is hij zijn vrouw kwijt geraakt. Zo'n lieve. Hij woont nu met een nieuwe koekentien ergens in 't stad. Waarschijnlijk een die hij in het sportcafé heeft leren kennen want dat was z'n tweede thuis.
Ik had het gisteren in de namiddag koud. Heb dan een caffeïne vrije koffie gedronken.
Morgen kennismakingsgesprek bij ONA. Ventje gaat naar zijn vriend als die thuis is ten minste.
Vandaag gaan we de marmeren salontafel en de poefen op hun plaats zetten. De oude salontafel kan uit elkaar en dan zijn dat planken. Dat gaat dan in de gang staan, gelijk zoveel.
Tot het tijd is om dat uit de weg te ruimen. (Kringloop)
Er is al veel weg uit de gang maar nu komt erbij. We moeten nog bellen voor een nieuwe waterverzachter. Waterverzachter is 20 jaar oud. Er zijn geen wisselstukken meer. Het wordt langzaam licht. Zaterdag gaan de klokken weer vooruit.
En ze willen dat niet afschaffen hè. Neen, ze bedenken nieuwe belastingen.
Rudy van 6 is zijn bestelwagen aan het vullen. Er is ergens een rommelmarkt. Frank stopt ermee. Hij heeft met het leeghalen genoeg rommel gezien.
Fijne dag seizoentjes.
't stormt aan zee. Vanmiddag rond 3 uur ferme rukwinden. Dan geldt hier code Oranje. Nu is het geel.
Wij gaan vanmiddag om onze stofzuiger. Welke het gaat worden? Alleszins een die krachtig is èn met snoer. Ook voor huisdierenhaar. Lilly haar pels mag dan aanvoelen als fleece, ze verliest toch haar. Van Vinny waren dat stekkertjes. We hebben weer een halve kat uit Gimly gehaald.
Vandaag de grote boodschappen. En we eten spaghetti.
Gimly stond weer wacht voor de wc. Hij dacht dat ik erin gevallen was.
Eindelijk heb ik al mijn producerende gebouwen kunnen zetten op mijn boerderij. Nu kan ik sparen om een stad te bouwen. Of niet. Er vliegt hier een helicopter. We kunnen niet zeggen: cogghe ligt in de pit ( ex-collega ventje) want hij woont hier niet langer. Door zijn antics zoals ze in't engels zeggen is hij zijn vrouw kwijt geraakt. Zo'n lieve. Hij woont nu met een nieuwe koekentien ergens in 't stad. Waarschijnlijk een die hij in het sportcafé heeft leren kennen want dat was z'n tweede thuis.
Ik had het gisteren in de namiddag koud. Heb dan een caffeïne vrije koffie gedronken.
Morgen kennismakingsgesprek bij ONA. Ventje gaat naar zijn vriend als die thuis is ten minste.
Vandaag gaan we de marmeren salontafel en de poefen op hun plaats zetten. De oude salontafel kan uit elkaar en dan zijn dat planken. Dat gaat dan in de gang staan, gelijk zoveel.
Er is al veel weg uit de gang maar nu komt erbij. We moeten nog bellen voor een nieuwe waterverzachter. Waterverzachter is 20 jaar oud. Er zijn geen wisselstukken meer. Het wordt langzaam licht. Zaterdag gaan de klokken weer vooruit.
Rudy van 6 is zijn bestelwagen aan het vullen. Er is ergens een rommelmarkt. Frank stopt ermee. Hij heeft met het leeghalen genoeg rommel gezien.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Amai, ik hoor hier net het weerbericht, dat is minder leuk.
Wat nog minder leuk is, is dat ik dadelijk naar spoed ga. IK heb al enkele dagen last van mijn linkeroog, maar deze ochtend toen ik opstond was ze helemaal opgezwollen. Ze doet ook pijn, niet zozeer in mijn oog, maar meteen rond mijn oog. De 10° december hebben manlief en ik een afspraak met de oogarts, maar dit kan natuurlijk niet zolang wachten. Het is tenslotte mijn oog, daar ben ik nogal zuinig op.
Zo lieve Seizoentjes, ik wens jullie een fijne dag zonder storm of regenschade.
LIefs aan jullie allemaal.
-
Goedemorgen iedereen,
Zopas een bericht gekregen op pc en smartfoon
van Be Alert dat er tegen de middag storm op komst is
en dat we onze voorzorgen moeten nemen
Dus allemaal voorzichtig want het kan lelijk doen
Verder een fijne donderdag vandaag en sterkte
aan al wie het kan gebruiken....
Zopas een bericht gekregen op pc en smartfoon
van Be Alert dat er tegen de middag storm op komst is
en dat we onze voorzorgen moeten nemen
Dus allemaal voorzichtig want het kan lelijk doen
Verder een fijne donderdag vandaag en sterkte
aan al wie het kan gebruiken....
-

Het KMI kondigt op donderdag 23 oktober code geel af voor hevige rukwinden en dit in alle provincies.
Lokaal kan er nog opgeschaald worden tot code oranje.
Wees voorbereid
Sluit ramen en deuren
Laat rolluiken omhoog
Maak losse voorwerpen vast of zet ze binnen (bv. dakpannen, tuinmeubelen, …)
Breng je huisdieren binnen
ook nog:
vermijd parken, bossen, natuurgebieden en andere plaatsen met veel bomen
Vermijd niet-essentiële verplaatsingen
Vermijd parken, bossen, natuurgebieden en andere plaatsen met veel bomen
Pas jouw rijgedrag aan: rij trager, vermijd inhalen, wees extra voorzichtig voor voetgangers
Parkeer of schuil niet onder of in de nabijheid van bomen
Hulp nodig van de brandweer? Gebruik het e-loket!
Stormschade en de brandweer nodig? Gebruik het e-loket www.1722.be
Geen toegang tot internet? Bel dan het telefoonnummer 1722.
Blijf lang genoeg aan de lijn en haak niet in.
Bij (levens)gevaar bel je altijd 112!
Contacteer de brandweer niet voor schade die je na de hevige rukwinden
zelf kan opruimen en als er geen gevaar dreigt.
Wat te doen bij schade: tips
Schade en geen hulp nodig van de brandweer? Doe dan na de storm
een beroep op een gekwalificeerde vakman of herstel
het zelf (bv. bij een omgevallen boom in de tuin, beschadigd tuinhuis,
elektriciteitspanne, hagelschade op jouw auto, …).
Neem foto’s van de beschadigde plaatsen:
ze kunnen nuttig zijn voor het verzekeringsdossier.
Neem zo snel mogelijk contact op met uw verzekeraar.
Blijf voorzichtig!
Ook na hevige wind kan het nog gevaarlijk zijn in parken, bossen,
natuurgebieden en andere plaatsen met veel bomen
(onstabiele bomen, loshangende takken). Blijf dus voorzichtig.
Blijf op de hoogte
Volg het weerbericht via de website en/of de app van het KMI.
----------------------------------------------------------
-

Maar ik zit gelukkig mooi binnen
hopelijk geen schade bij niemand
Hier hoor je geregeld een ambulance
of brandweer voorbij razen
Slaapwel straks en tot morgen
Sterkte allemaal
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
De bomen gingen hier nogal een gang deze namiddag.
Ben alleen tussen twee vlagen door de brievenbus gaan leeg maken.
De winterviooltjes zijn geplant in de bakken.
Tomatensaus voor vijf keer gemaakt, spinaziepuré met vleesbroodje is op en was lekker.
Ballekes gerold voor drie keer.
Ik kan weer even verder.
Morgen wortelstamppot met spekjes.
Ik kook niet graag, maar doe toch mijn best om alle dagen deftig te eten.
In de hoop dat jullie niet weggewaaid zijn vandaag nog een rustige nacht gewenst aan iedereen.
Ben alleen tussen twee vlagen door de brievenbus gaan leeg maken.
De winterviooltjes zijn geplant in de bakken.
Tomatensaus voor vijf keer gemaakt, spinaziepuré met vleesbroodje is op en was lekker.
Ballekes gerold voor drie keer.
Ik kan weer even verder.
Morgen wortelstamppot met spekjes.
Ik kook niet graag, maar doe toch mijn best om alle dagen deftig te eten.
In de hoop dat jullie niet weggewaaid zijn vandaag nog een rustige nacht gewenst aan iedereen.
-
Goede morgen seizoentjes,
Storm, ha ja. Maar dat het dan ook kan donderen en bliksemen?
Dat gebeurde hier even na 9 uur! Toen hadden we erna nog een plensbui. En hield het op, buiten het waaien dat hopelijk nu minder is.
Ventje heeft last van zijn rug. Daar waar hij er een keer door gegaan is. Ik leg zo'n warmtepleister op zijn rug want ja, rugpijn bij een man? Ik zeg maar. Komt hij naar boven: Dat helpt niet! (was er een van 24 u) Ja, doe hem dan af en smeer heb ik dan maar kortaf gezegd. Ik hoef niet te zeggen dat dit salontafeltje in marmer er ook nog niet staat.
We hebben wel een nieuwe stofzuiger. Mijn winterjas aangedaan want die heeft een kap. Zelfs mijn stok waaide weg! Het was nodig. Hem nu nog uit de doos krijgen en in elkaar steken. Alle opslorp papiertjes weg halen en eens testen. Ventje zit toch bij mijn moeder. In de namiddag naar ONA. Geen idee wat ik mag verwachten. Ik hoop dat ik hen m 'n kaartjesmateriaal kan geven. Ventje gaat naar zijn vriend die er niet ver vandaan woont. Ik bel dan wel als het gesprek erop zit.
Wij eten vandaag nuggets. Is snel klaar. Morgen pizza. Zondag gebraad. En niet vergeten de klokken een uur achteruit te zetten. Ik vind dat nu zo'n onzin.
Lilly is geen tevreden poessie. Het weer is niet naar de zin van de juffrouw. Ze kreeg kaas maar het duurde haar te lang en ze stond ineens in de keuken. En daarna zette ik het bordje neer en zij flits onder mijn arm op de doos! Ze is dan ook supersnel.
Gimly is nog een beetje ziekjes. Eet niet veel meer.
Fijne dag seizoentjes.
Storm, ha ja. Maar dat het dan ook kan donderen en bliksemen?
Ventje heeft last van zijn rug. Daar waar hij er een keer door gegaan is. Ik leg zo'n warmtepleister op zijn rug want ja, rugpijn bij een man? Ik zeg maar. Komt hij naar boven: Dat helpt niet! (was er een van 24 u) Ja, doe hem dan af en smeer heb ik dan maar kortaf gezegd. Ik hoef niet te zeggen dat dit salontafeltje in marmer er ook nog niet staat.
We hebben wel een nieuwe stofzuiger. Mijn winterjas aangedaan want die heeft een kap. Zelfs mijn stok waaide weg! Het was nodig. Hem nu nog uit de doos krijgen en in elkaar steken. Alle opslorp papiertjes weg halen en eens testen. Ventje zit toch bij mijn moeder. In de namiddag naar ONA. Geen idee wat ik mag verwachten. Ik hoop dat ik hen m 'n kaartjesmateriaal kan geven. Ventje gaat naar zijn vriend die er niet ver vandaan woont. Ik bel dan wel als het gesprek erop zit.
Wij eten vandaag nuggets. Is snel klaar. Morgen pizza. Zondag gebraad. En niet vergeten de klokken een uur achteruit te zetten. Ik vind dat nu zo'n onzin.
Lilly is geen tevreden poessie. Het weer is niet naar de zin van de juffrouw. Ze kreeg kaas maar het duurde haar te lang en ze stond ineens in de keuken. En daarna zette ik het bordje neer en zij flits onder mijn arm op de doos! Ze is dan ook supersnel.
Gimly is nog een beetje ziekjes. Eet niet veel meer.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!
-

Goedemorgen iedereen
Wat een verschil om wakker te worden vandaag
Een mooie lucht en geen regen of veel wind
Benjamin is uitgeraasd, en hier is in de buurt
gelukkig nergens merkbare schade, al goed!
Vrijdag alweer en ja morgennacht de klokken verzetten
wanneer gaat die gekkigheid eens stoppen?
2x per jaar.... en waarvoor?
Een fijne dag allemaal en op naar het weekend