In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

grootjegerda

25 dec 2021, 19:45

Fijndat het beter gaat bij jullie marietteke.
Hier vanmiddag stiefzoon en vrouw en kids gehad, was erg gezellig :)
hier al min 6, koud brrr.
morgen ijzel.
Voor allemaal een fijne avond :)
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

Lenk

25 dec 2021, 20:32

Pff wat is het het hier toch ongezellig de laatste tijd. Er werd voordien veel geschreven en nu de laatste tijd enkel een plaatje en gedaan. Hoofdzakelijk toch

Dan blijven er weer een aantal weg wegens frustraties die ik niet begrijp. Ik ben niet blond maar ik snap er niets van

Zalig kerstfeest tijd van vrede, merk ik hier weinig van.

Waar is de warmte van dit hoekje naar toe?

Zo dit moest van mijn hart.

grootjegerda

25 dec 2021, 21:10

Lenk ik heb weinig geschreven omdat
er problemen waren bij een zoon en zijn gezin,
zat daar erg mee in mijn maag.
Gelukkig gaat het de goede kant weer op, zo zie
je maar weer, elk huisje heeft zijn kruisje :(
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding
Bert

25 dec 2021, 22:30

Bekske schreef:
24 dec 2021, 08:53
Afbeelding
jullie hoeven geen opsporingsbericht te sturen heb ik niet gevraagd zet alleen hier maar mijn wensen doordat ik het overal zal doen groetje meer uitleg geef ik niet
Lenk, nu zal u het misschien begrijpen.
Als ik me afvroeg waar Bekske bleef was dat uit bezorgdheid omdat ik weet dat ze dikwijls ziek is.
Dan krijg je dit als antwoord. Een beetje vriendelijkheid kost geen geld.
Ik heb er geen zin in dat mijn neus afgesnauwd word omdat ik bezorgd was.
Begint weer te lijken op 2 jaar geleden, kreeg ik ook de volle laag voor niets te doen.
En blijkbaar zijn er die veel meer mogen dan de andere als ze gaan uithuilen als klein kinderen.
Dat ze eens volwassen worden en zelf hun problemen oplossen.
Ik betwijfel het of ik ooit nog terugkom. Er zal veel moeten gebeuren in elk geval. 1 keer kan zijn, 2 keer is te veel.
Het ga jullie goed verder.

Lenk

25 dec 2021, 23:00

Bert er is geen enkele reden om.dit persoonlijk te nemen. Jij was niet de enige met een vraag of reactie Dus stop ermee om je in ye beelden dat jij de oorzaak bent.

zonnebloemetje

25 dec 2021, 23:26

hallooooo een late goeienavond allemaal

nog efkes voor dat we naar ons bedje gaan

Lenk mooie foto hoor van Lenka , heel mooi
en je hebt gelijk hoor ik heb hier de laatste dagen ook niet veel geschreven en eigenlijk tegen niemand veel gezegd omdat ik echt weinig tijd had ondanks dat ik wel alles gelezen heb
maar ik zal proberen om daar verandering in te brengen
en dan zijn er ook nog mensen die afhaken wat ook niet leuk is
maar we zullen ons huisje proberen om weer meer leven in te krijgen en dat dan ook zo te houden
je kan er op rekenen , allé toch van mij
en hopelijk doet de rest ook wat inspanning om hier regelmatig eens langs te komen
en tegen Bertje kan ik alleen maar zeggen trek het je niet aan wat anderen van jou zeggen of denken maar doe jou eigen ding

maar nu ben ik echt moe en mijn ogen vallen bijna toe

voor iedereen nog een goede nachtrust en veel mooie dromen

slaapwel en tot morgen

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

26 dec 2021, 04:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

26 dec 2021, 05:39

Afbeelding
Lenk schreef:
25 dec 2021, 20:32
Pff wat is het het hier toch ongezellig de laatste tijd. Er werd voordien veel geschreven en nu de laatste tijd enkel een plaatje en gedaan. Hoofdzakelijk toch.
Voel mezelf totaal niet aangesproken, ben me van geen kwaad bewust..!

Remie

26 dec 2021, 05:40

Afbeelding

Vanochtend gewoon thuis, net als gisteren trouwens enkel saampies, en het ons toch gezellig gemaakt met wat kleine versnaperingen extra.

In de late namiddag is het de bedoeling om naar onze oudste zoon Marco en zijn vrouw Annemarie te gaan, we zijn daar uitgenodigd voor het Kerstdiner.
Ook zal daar zijn broer Peter met zijn vrouw Marica en ons oogappeltje Eva zijn om aan te schuiven.

We zijn dan precies met het aantal wat is toegestaan vanwege de coronaregels die nu even met de Kerst en Nieuwjaar gelden in Nederland, 6 volwassen, waarvan 4 op visite, en een kind van 11 jaar, want kinderen worden pas meegeteld bij 13 jaar.

Nu zijn de weersverwachtingen niet al te best om daar dan heen te moeten rijden rond de klok dat wij daar verwacht worden, IJZEL.. in onze omgeving..!
Als ik de buienradar bekijk zal rond de klok van 22:00 uur het ergste van die troep weer voorbij moeten zijn in onze omgeving.

‘k Ga de buienradar extra goed in de gaten houden, anders vertrekken wij eerder en komen dan gewoon wat later naar huis. Ook zal er dan in die tussentijd wel flink gestrooid zijn, hoop ik dan maar.
Maar goed, voor mij geldt altijd, veiligheid voor alles..!

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook ’n fraaie 2e Kerstdag verder toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Remie

26 dec 2021, 06:11

Afbeelding
marietteke schreef:
25 dec 2021, 18:06
maar ik heb 'n rotweek achter de rug ,
maar er is eindelijk beterschap , ik heb gisteren nog uitslag gehad ,
van mijn tweede coronatest , en die was negatief ,
Gelukkig 'n beter bericht dan 'n paar dagen geleden, hopen maar dat de verbetering door mag blijven zetten.
Probeer in ieder geval wat uit te rusten i.v.m. de nare voorbije dagen waarvan hopelijk 't ergste achter de rug is voor jullie Marietteke.

Bekske

26 dec 2021, 07:49

grootje gerda je heb een pb prive bericht .Bert je moogt gerust hier schrijven ik zal hier nu de laatste keer geweest zijn .En ik ben niet kwaad maar de manier zoals ik op 3 december en nu daarna behandel ben door iemand heeft de deur dichtgedaan als je niet vrij ben met wat je schrijf of doe hou ik het hier voor bekeken .Ook de reactie dat ik in andere hoekjes schrijf en hier niet heb ik te lezen gekregen .Ja ik schrijf of beter plaatst meestal een plaatje op een paar andere plaatsen .Alsook in mijn eigen hoekje waar ik amper iemand zie afijn het ja jullie goed en wens jullie allemaal het beste toe .Sorry ik wilde eerst dit niet plaatsen maar zoals bert nu doet alsof hij een groot slachtoffer is dus van mij zult je geen last meer hebben groetje bekske

grootjegerda

26 dec 2021, 10:02

Afbeelding

mama-inge

26 dec 2021, 10:31

Goedemorgen en een fijne 2e kerstdag.
Vanwege de weersvoorspellingen, kou en ijzel gaan we er niet op uit.
Vanmorgen een eindje gelopen met de hond en de kou gaat overal dwars door heen.

Gisteren zijn we de grens over geweest en daar gewandeld met kinderen en hond
En heb daar wat foto's gemaakt
Afbeelding

Afbeelding

An-W

26 dec 2021, 10:44

Goedemorgen allemaal ,
Fijne 2e kerstdag allen . Gisteren waren we bij onze 2 vrienden .
Vanmiddag komen de 2 dochters met hun mannen en gaan we gourmetten .
Net nog even allebei een zelftest gedaan en allebei negatief gelukkig .

Lieve mensen , ik lees korte lontjes . Afbeelding
Zulke korte lontjes zijn begrijpelijk in deze zware tijden . Mensen zijn van alles moe .
Laten we gewoon een beetje lief zijn voor elkaar en elkaar steunen .
Afbeelding

Marietteke , fijn dat het beter gaat met je man .
Gerda , ook sores gehad , alles nu ook beter gelukkig .
Inge en Lenk , wat een leuke foto's van jullie trouwe viervoeters .
Remie , pas maar goed op met de ijzel die voospeld wordt , ik vind dat ook eng .

Voor allemaal hier in het koffie en thee huisje wens ik een vreedzame , liefdevolle 2e kerstdag .
Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

miesmarpel

26 dec 2021, 10:57

Goede morgen iedereen ,

Wat erg, weer spanningen ... spanningen die er niet hoeven te zijn , denk ik
ik ben er van overtuigd dat iedereen het hier goed meent en zeker niemand wil kwetsen of iemand ' dwingen ' hier meer te komen schrijven ..

leuke puzzels, mooie plaatjes , fijne berichtjes .... verwonder mij er echt over dat sommigen twijfelen aan de goede wil van iedereen

en Bekske, als we hier het vergrootglas boven halen om iemand te " zoeken " , is dit uit bezorgdheid en niks anders ...

Laten we het gezellig houden ,

ik schenk alvast de koffie nog eens uit ...

Afbeelding

voor iedereen iedereen een gezellige tweede kerstdag !

Afbeelding