NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

greetie

22 jan 2025, 07:09

Goede morgen allemaal :D
Een uur te vroeg opgestaan, strakjes kinesiste!
Auto ziet wit, en het gaat regenen hopelijk geen ijzel of ik vertrek niet.
We zullen zien!
Rietjes wat een mooie wandeling, jullie genieten maar wij ook hoor :D
Krakje eens samen zijn dat is genieten :)
Groetjes
Greetie

corry

22 jan 2025, 08:54

Afbeelding

Ziekenhuisbezoek is meegevallen, volgende week tweede behandeling.
Ga met de auto tot AZ Blankenberge en vandaar met busje richting Knokke en andersom terug.

Yorkske, fantoompijn kan daar niets bij voorstellen alhoewel als het in een verhaal voorkomt telkens als onbeschrijfelijke pijnen word beschreven. Pietje precies woonde hier ook, nu wat moet moet en de rest kan wachten als mijn lichaam preutelt, bij jou is het van een andere orde …en toch.

Rietjes, prachtige natuur in de winter.

Gezinnetje Zedelgem zijn geweest, Mona spontaan in mijn armen geplaatst, was een beetje afwachtend maar nu niet meer.

Ga een afspraak maken voor serviceflat, als minder gaat en mijn auto aan kant moet blijven , , een nieuw project mooi gelegen trok mijn aandacht, kleinzoon gaat mee kijken, niet voor dadelijk maar toch. Voel me raar vanbinnen, woon hier zo graag.

Nog een fijne dag voor iedereen

Tot later
ik tel alleen de zonnige dagen.

Oma-C

22 jan 2025, 09:06

Goedemorgen allen, :wink:
Hier ook koud, het heeft geregend vannacht
en dan vanmorgen vroeg gevroren,
de auto's zien wit buiten.... bbrrr
ik vrees dat het glad is op veel plekken :roll:

Rietje, mooie wandeling zo in de winteromgeving
mooi zo al die aangevroren takjes.... :)

Corry, fijn dat het meeviel in het ziekenhuis,
en heel verstandig dat je vooruitkijkt :roll:
soms is het rap anders, en voor zo'n serviceflat
zijn er wachtrijen....ik verliet ook niet graag mijn huis
maar ik ben blij dat ik het op tijd heb gedaan
we worden er niet beter op met ouder worden... helaas :oops:

Greetie, en krakje, een fijne dag vandaag,
voorzichtig als je buiten moet..... :roll:
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

Ivette

22 jan 2025, 10:39

Ik heb maandag getwijfeld of ik de 1e keer met de 75 bus naar de markt zou gaan, toen belde de loodgieter dat hij dinsdagmorgen mijn boiler zou komen herstellen dus excuus rap gevonden trouwens het was veel te koud en ik ken die busuren nog niet
Maandag=rotdag. Nik belde dat hij zijn eten bij mij in de microgolf zou komen opwarmen, hier eten en koffie drinken. Dus een mail naar Vicky of ze eerst boven kon poetsen en een trui meebrengen (ze poetst altijd in haar blouse en nu is dat te koud boven). Als ze amper de living gedweild had arriveerden de zoon en zijn vrouw van mijn overleden zuster, ze waren in Gits en wilden tante eens bezoeken ik had ze laatst gezien op de begrafenis van mijn man 11 jaar geleden!!! Ikke koffie gemaakt en naar hun foto's gekeken van hun nieuwe woning met zwembad en hun zonen en kleinkinderen (waarvan ik niets wist!) Ze beloofden dat ik deze zomer hen zou kunnen bezoeken, afwachten!
's Avonds: ik werkte nog met mijn oude TV afstandsbediening, moet per ongeluk daar ergens op gedrukt hebben en ik kon met de nieuwe afstandsbediening niet meer op de programma's geraken. Stopcontacten uit, terug in maar ik bleef in die oude programma's steken. Een buurman gebeld, na een paar uur proberen is hij vertrokken zonder resultaat. Ik "miste "wel maar alleen de Trump speech. Ik dacht ik probeer toch nog eens en opeens kijk ik op de dag van vandaag! We zullen nooit weten wat er verkeerd en het plots weer goed ging maar ik heb het oud bakje verbannen, ga het nooit meer gebruiken! Mens wat was ik content en blij dat ik toch gerust kon slapen (ik wist niet wie ik om hulp zou kunnen vragen, met Telenet had dat niets te zien!)
Voor mij is de TV 's avonds belangrijk, ik kijk zo graag ook naar mijn Duitse opgenomen soaps Rote Rosen en Sturm der Liebe(dit is langdradiger)
Jammer dat de koude nu in regen overgeslagen is , het blijft somber en triestig!
Maar alles komt goed! Christa en Luc komen morgen thuis!
Ivette

jadi

22 jan 2025, 11:07

Afbeelding
Goede morgen , pfff . . . ik krijg er een punthoofd van ..vroeger kregen we de waterfactuur op papier. En al 19 maanden is er gefoefel , ik heb al enkele keren gebeld. Net als deze morgen , van 9u tot 9.30u aan de telefoon gehangen . .Dan heb ik het opgegeven .. Het is weer eens nagelbijten dus .. En wees maar zeker dat het niet aan mij ligt, want schoonzoon heeft ook al gekeken . Had ik geweten wat ik nu weet, ik liet het gewoon de factuur doorlopen op beide namen .. zucht. .
Sorry lieve mensen , komt wel in orde . . . .ooit . . .
En Greetie genoten van je lees namiddag gisteren ? Ik lees verder dat je nu bij de kinesiste bent
Oma-C is het al beter met je Mr M
Rietjes dat heb ik gedaan hoor, een dikke dubbele knuffel gegeven aan mijn prinses.. Ik heb er gebleven tot er een vriendin op bezoek kwam . . We zorgen er voor dat ze niet te veel alleen moet thuis zitten . Mama en papa werken nog , al is mama vermindert in uren . Het zijn nog altijd drukke tijden voor de ouders.
Ziekenhuizen, dokters bezoeken volgen zich kort op ..Morgen o.a. UZ Gent in de voormiddag en daarna moet mijn dochter dan gaan werken ..
Njam njam karnemelkpatatjes .. ho ho zo lekker .. Je doet me goesting krijgen
Wauw wat mooie taferelen , het zijn precies prentkaarten . . Och daar kan een mens toch van genieten .
Hé hé een Sint Andriesezel , ooit hadden we ook zo ene. Uw rode kaken verraden dat het koud was .
Yorkje dat zou toch niet mogen , zo sukkelen met uw prothese .. Je zou voor minder bang zijn om te stappen ..
Krakje zo te lezen heb je genoten van uw morgenontbijt op verplaatsing ..
Corry gaan zien voor een serviceflat .. Ik kan je geen ongelijk geven .. Een nieuw avontuur tegemoet , moet je maar denken .. Ik wens je succes in uw zoektocht .. Dat overweeg ik ook binnen een paar jaren .. Maar hier moet je zo vroeg op een lijst staan om één te hebben ..
Ivette zo te lezen was gisteren een beetje de dag van Murphy .. Vervelend , ik heb ook niet graag dat er iets niet lukt .. Je voelt je dan zo onmachtig, en je bent er gans de tijd mee bezig .
Oeps ik ben aan het einde van pagina ..
Dat rest me alleen nog jullie allemaal en diegene die ik onbewust vergeet een fijne dag toe ..
toedeloe
menu: macaroni met ham en kaas .. (restje kaas en restje hesp) = de maaltijd ..
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm

22 jan 2025, 17:48

Dag allemaal

Woensdag zoals heel vaak ben ik op verplaatsing geweest naar Zw...em bij I en de rest vh gezin; altijd leuk, aangenaam, tijdvullend. In de voormiddag doe ik wat hh terwijl zij uit werken en school zijn, namiddag om samen boodschappen te doen en bij te praten.

Goed dat er vandaag geen wandelen op het programma stond, we zouden goed nat geworden zijn.
Rotweer, geef mij maar vrieskou.

Ivette, JA de lijn. Je zou er zowaar een punthoofd van krijgen.
Niets positiefs hoor of lees je erover, alleen maar klachten :roll:
Oud maar niet Out

Oma-C

23 jan 2025, 09:05

Goedemorgen allemaal, :wink:
Hier regent het nu efkes niet maar
het ziet er naar uit dat er nog wel nat komt...
't is maar buiten en wie er niet door moet
hou het bij binnenwerk... :)
Hier nog steeds geplaagd door M :roll:
Heel vervelend, maar er zijn mensen
met ergere dingen... :oops:

Allen een aangename donderdag en tot later...

greetie

23 jan 2025, 09:09

GOEDE MORGEN ALLEMAAL
Terug grijs, heb niks te vertellen.
Gaan nieuwjaren deze namiddag :D
Groetjes
Greetie

Ivette

23 jan 2025, 10:23

Ik ben aan 't wassen, had geen dikke pyjama's meer. Christa en Luc zijn vannacht na een lange reisdag thuisgekomen, ze komen in de late namiddag al af. Ik ga om 2u (ik haat het om 14u te schrijven, we zeggen toch ook 2u!)voor een permanent en knippen, lang niet krullend haar is niets meer voor mijn dunner wordend haar, ik had hen verwittigd anders stonden ze aan de deur.
Als het goed is zeg ik het ook: gisteren op VRT na wel saaie Thuis prachtige ik vraag het aan met Clouso huldiging daarna humoristische Antwerpse de dag van vandaag, ik heb genoten.
Mijn was piept dat ze klaar is, ophangen dus, salut of zoals jadi zei Doeiii
Ivette

jadi

23 jan 2025, 10:55

Afbeelding
Goede morgen iedereen
Ik kom net van bij de dokter . . Na 30j steekt een familiekwaaltje zijn voelshorens weer eens uit ..
Heel pijnlijk, reumatische ontsteking mijn voet . Ik ben dus mankend . En toch ga ik met de nodige medicatie en pijnstilling naar het dorpsrestaurant. Wat ik normaal te voet doe zal nu éénmalig met de auto gebeuren
En nu maar hopen dat het vlug beter wordt ..
Rietjes hoe fijn op een vaste dag naar je dochter te kunnen gaan . Ik had dit met mijn pa, die kwam elke woensdag .. hij vertrok met zijn vers wasgoed gewassen en gestreken en verschillende potjes eten mee .. En hij kwam op woensdag dan zag hij de kinderen nog eens zei hij ..
17j lang heb ik daar telkens van genoten
Oma-C hopelijk is die draaikop van U al wat beter . .Hier is het droog en een beetje wind , het zonnetje kwam daarstraks even dag zeggen
Greetie geniet er van
Ivette niet te geloven dat de reis van uw dochter en schoonzoon ook alweer voorbij is .. Wat gaat de tijd toch snel .
Naar de kapper lees ik, straks ga je weer schitteren onder de luster .
Aan iedereen een fijne donderdag
toedeloe
menu : dorpsrestaurant
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Oma-C

23 jan 2025, 16:32

Afbeelding

Goede namiddag (bijna avond) allen :wink:
Een droge dag tot hiertoe, en we zagen al
eventjes een straaltje zon, maar die is
geschrokken van zichzelf en direct terug
weggekropen, jammer want was fijn haar even te zien :)

jadi, dank je ...maar M heeft nog geen zin
om het af te bollen, ik moet nog oppassen :roll:
Ik ban bang om te vallen....dat mag niet gebeuren.

Straks is het vers gestoofde prei met een stukje vis
vanmiddag was het verse soep met een boterhammetje :)

Een gezellige avond aan allen en tot morgen...
ik ga nog wat bankhangen.... :roll:

corry

23 jan 2025, 17:35

Goede regen winderige avond

Heb een serviceflat gehuurd, goed gelegen, zicht op polder en toch dichtbij centrum,Wenduine.
Het was een emotionele rollercoaster, ook kleinzonen hadden het er even moeilijk mee, nu rust in hun hoofd omdat ik dag en nacht goed omringd zal zijn.
Gelukkig kunnen al mijn meubelen mee, belangrijk om snel thuis te voelen. parking voor auto voorzien ook een plus punt.
Aan hulp zal ik niet tekort komen om hier alles leeg te maken, ik begin morgen al te schommelen.

Slaapwel voor straks, na enkele slapeloze nachten zal het nu misschien wel lukken

krakje

23 jan 2025, 18:34

vandaag zon, regen en wat wind,
de strijk ook al uit de voeten,
boek beetje gelezen, en nu verjaardags kaart maken
voor iemand die het gevraagd heeft,
moet veel terug zoeken hoe het weer eens werkt,
met de poezen bezig gehouden ze laten me anders niet gerust,
zo gaan de dagen gewoon door, grtjs van krakje,

Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.

corry

24 jan 2025, 07:47

Afbeelding

Goedemorgen
Veel wakker gelegen, hoofd staat niet stil bij het denken wat vooraf moet gebeuren
Gelukkig zijn kleinzonen er.
Onze kindjes zullen ook het jammer vinden zij maakten deels hun kindertijd hier door.

Ierland, ja wadde 8O

Nog een fijne dag,

Corry

greetie

24 jan 2025, 08:37

Goede morgen allemaal

CORRY proficiat, wanneer kan je erin?

Het regent! Vannamiddag fietsmaatje naar de kapper voeren, en eens stoppen voor een koffie :D
Groetjes
Greetie