Hoekje:"De oase van rust 2019"
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
kom juist uit de regenkamer
helemaal vers fris en netjes
en......met een crémke op mijn totje
tja ik moet er mooi uitzien hé
helemaal vers fris en netjes
en......met een crémke op mijn totje
tja ik moet er mooi uitzien hé
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedenavond allemaal!
Wat een winderige dag vandaag en regenachtig!
Deze morgen om 11u met ons koor gezongen op de begravenis van een 51 jarige man die plots overleden was, de kerk zat afgeladen vol en het was een mooie ingetogen dienst, een koor geeft wel een meerwaarde aan de begravenis vind ik, de familie had gekozen voor gregoriaans gezang!
En mijn echtgenoot is volop bezig in de keuken, hij verzorgt het eten voor deze avond voor 10 mensen...zijn crossvrienden komen met hun echtgenotes eten het menu: championsoep met chitake, dan varkensgebraad met jagersaus en verse kroketten, en als dessert een trifle met rood fruit en dan nog koffie met perentaart, al de recepten zijn van Jeroen Meus
Is allemaal heel lekker maar veel werk aan, ben blij dat mijn echtgenoot zo goed kan koken en bakken, ik kan het ook goed koken maar zie dat niet zitten om voor 10 man te koken!
Ik zou het niet nu niet meer doen, vroeger wel toen ik veel jonger was, ik zou eerder een kaasplank ofzo doen...maarja mijne vent heeft daar geen oren naar, hij is altijd heel gedreven in alles wat hij doet!
Ik ga de trifle in glaasjes doen en de hapjes voor bij het aperitief klaarmaken...
Nog een aangename avond en tot later daag...
Wat een winderige dag vandaag en regenachtig!
Deze morgen om 11u met ons koor gezongen op de begravenis van een 51 jarige man die plots overleden was, de kerk zat afgeladen vol en het was een mooie ingetogen dienst, een koor geeft wel een meerwaarde aan de begravenis vind ik, de familie had gekozen voor gregoriaans gezang!
En mijn echtgenoot is volop bezig in de keuken, hij verzorgt het eten voor deze avond voor 10 mensen...zijn crossvrienden komen met hun echtgenotes eten het menu: championsoep met chitake, dan varkensgebraad met jagersaus en verse kroketten, en als dessert een trifle met rood fruit en dan nog koffie met perentaart, al de recepten zijn van Jeroen Meus
Is allemaal heel lekker maar veel werk aan, ben blij dat mijn echtgenoot zo goed kan koken en bakken, ik kan het ook goed koken maar zie dat niet zitten om voor 10 man te koken!
Ik zou het niet nu niet meer doen, vroeger wel toen ik veel jonger was, ik zou eerder een kaasplank ofzo doen...maarja mijne vent heeft daar geen oren naar, hij is altijd heel gedreven in alles wat hij doet!
Ik ga de trifle in glaasjes doen en de hapjes voor bij het aperitief klaarmaken...
Nog een aangename avond en tot later daag...
You only have one life...live it!
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
'k wou dat mijn ventje zo goed kon koken
Hier s het die kaasplank Veve
maar alleen voor ons tweetjes.
We hebben een lekkere fles rood klaarstaan, vers stokbrood en een selectie kazen meegebracht van Frankrijk deze middag.
Net iets voor zo'n winderige avond.
Hier s het die kaasplank Veve
maar alleen voor ons tweetjes.
We hebben een lekkere fles rood klaarstaan, vers stokbrood en een selectie kazen meegebracht van Frankrijk deze middag.
Net iets voor zo'n winderige avond.
Oud maar niet Out
-
Goeiemorgen vroege en andere vogels
Zelf was ik bij de eerste; de "mise en place" is al gedaan voor het middagmaal.
Gehaktbroodje met gegratineerde bloemkool, natuuraardappelen en voor bij de koffie een vers gebakken pere-druivengebakje.
Die bladeren die W gisteren opgeruimd heeft zijn precies teruggekeerd deze nacht
of zou het toch al een nieuwe lading zijn 
Zelf was ik bij de eerste; de "mise en place" is al gedaan voor het middagmaal.
Gehaktbroodje met gegratineerde bloemkool, natuuraardappelen en voor bij de koffie een vers gebakken pere-druivengebakje.
Die bladeren die W gisteren opgeruimd heeft zijn precies teruggekeerd deze nacht
Oud maar niet Out
-
goeie morgen iedereen
deze morgen was ik een slaapkop
ben opgestaan om 9h.
maar ik was maar thuis om 12h. s' nachts
is een beetje laat maar mijn gps stuurde mij heel den tijd
naar de oprit waar de baan open lag
dan ben ik maar terug gekeerd naar V.
en dan de weg genomen die ik kende
was het niet donker geweest
had ik misschien wel mijn weg gevonden langs daar
maar ik heb het zekere voor het onzeker genomen
en zo was ik lang onderweg naar huis
en het was daar heeeeel lekker
vandaag zal het rustig aan zijn
met alleen zelf gemaakte soep deze middag
met paprika, courgette en ajuin
en veel slekjes

deze morgen was ik een slaapkop
ben opgestaan om 9h.
maar ik was maar thuis om 12h. s' nachts
is een beetje laat maar mijn gps stuurde mij heel den tijd
naar de oprit waar de baan open lag
dan ben ik maar terug gekeerd naar V.
en dan de weg genomen die ik kende
was het niet donker geweest
had ik misschien wel mijn weg gevonden langs daar
maar ik heb het zekere voor het onzeker genomen
en zo was ik lang onderweg naar huis
en het was daar heeeeel lekker
vandaag zal het rustig aan zijn
met alleen zelf gemaakte soep deze middag
met paprika, courgette en ajuin
en veel slekjes

-
Erika1 - Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Goeiemorgen maatjes
Niet veel te vertellen, maar volg wel
Enige nieuws dat ik heb ( ben sinds 1 november officieel op pensioen ) enig verschil is dat ik nu save ben met bijklussen en beperkt mag bijklussen en vanaf mijn 65e onbeperkt en voor de opbouw van hoger pensioen moest ik het zeker niet uitstellen tussen nu en mijn 65e scheelt het 4€41cent
Fijne dag nog
Niet veel te vertellen, maar volg wel
Enige nieuws dat ik heb ( ben sinds 1 november officieel op pensioen ) enig verschil is dat ik nu save ben met bijklussen en beperkt mag bijklussen en vanaf mijn 65e onbeperkt en voor de opbouw van hoger pensioen moest ik het zeker niet uitstellen tussen nu en mijn 65e scheelt het 4€41cent
Fijne dag nog
Brood dat men deelt, smaakt beter.
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Zoveel keer geschreven en op verzenden gedrukt, zoveel keer terug een leeg blad.
Word daar een beetje
van.
Kom later terug moet nu me klaar maken om Stafke naar het ziekenhuis te doen, rug wordt behandeld.
Corry
Word daar een beetje
Kom later terug moet nu me klaar maken om Stafke naar het ziekenhuis te doen, rug wordt behandeld.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
goeie morgen iedereen

-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen, weeral maandag, het begin van hopelijk voor jullie allemaal "mooie" week, ondanks de wisselvalligheid, ja 't is herfst ! .
Het is hier al mooi aan het opklaren, straks boodschappen gaan doen, en het etentje met de kinderen en kleinkinderen, op 28 december gaan bespreken, hier in een plaatselijk restaurantje.
Mémérietje, mooi wel over het Westvlaams, die typische uitspraken verdwijnen toch stilletjes aan, de kinderen gebruiken die niet meer hé. Goed dat ze op papier staan, 't wordt "geschiedenis".
Jullie hebben allemaal een druk weekend achter de rug, en toch ook een beetje genoten, want inderdaad, Rietjes, gisteren was het prachtig wandelweer aan zee. Ik kan daar echt van genieten, zoals dit weekend, een gezellige drukte op de dijk en het strand, maar niet zoals in volle zomertijd.
Ik wens jullie allemaal een goed begin van deze novemberweek !
omadina

Het is hier al mooi aan het opklaren, straks boodschappen gaan doen, en het etentje met de kinderen en kleinkinderen, op 28 december gaan bespreken, hier in een plaatselijk restaurantje.
Mémérietje, mooi wel over het Westvlaams, die typische uitspraken verdwijnen toch stilletjes aan, de kinderen gebruiken die niet meer hé. Goed dat ze op papier staan, 't wordt "geschiedenis".
Jullie hebben allemaal een druk weekend achter de rug, en toch ook een beetje genoten, want inderdaad, Rietjes, gisteren was het prachtig wandelweer aan zee. Ik kan daar echt van genieten, zoals dit weekend, een gezellige drukte op de dijk en het strand, maar niet zoals in volle zomertijd.
Ik wens jullie allemaal een goed begin van deze novemberweek !
omadina

Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
Weeral november, de tijd vliegt eind deze maand de 26 ste is ons oogappeltje jarig ze word al 6!

Heb lang geslapen vandaag...vrijdag zaterdag en zondag waren we al op om 8u10 wegens een heel druk programma in het weekend, en gisteren was ons kleinkind hier want haar ouders gingen naar de wijnbeurs in Seclin!
Vandaag een rustige dag awel tis te zeggen moet maar juist stof afdoen en ons huis dweilen en deze avond naar de muziekschool!
Misschien deze namiddag eens op zoek naar een assesoire of outfit voor volgende zaterdag...wij moeten naar het feest van “Zanglust” en ze vragen dat iedereen zoveel mogelijk verkleed is, en het thema is Funky Town...heb me nog nooit verkleed en ga er ook niet veel geld aan uitgeven misschien eens gaan kijken in de H&M, mijn ventje sprak van de kringloopwinkel maar ik ben daar gene fan van...kleren die een ander iemand die je niet kent al gedragen heeft oh nee niet voor mij!
Mooi hé dat west Vlaams dialect, de kleinkinderen gaan het niet kennen zelfs onze zoon kent bepaalde woorden niet!
Erika, ik ben op vervroegd pensioen en ik mag niet bijklussen ben jij dan op brugpensioen ofzo?
Corry wens Staf veel succes in het ziekenhuis en hoop dat hij toch grotendeels van zijn pijn verlost mag zijn!
Rietjes weer op wandel vandaag?
Ik ga aan de slag, nog een aangename maandag en tot later daag...
Weeral november, de tijd vliegt eind deze maand de 26 ste is ons oogappeltje jarig ze word al 6!

Heb lang geslapen vandaag...vrijdag zaterdag en zondag waren we al op om 8u10 wegens een heel druk programma in het weekend, en gisteren was ons kleinkind hier want haar ouders gingen naar de wijnbeurs in Seclin!
Vandaag een rustige dag awel tis te zeggen moet maar juist stof afdoen en ons huis dweilen en deze avond naar de muziekschool!
Misschien deze namiddag eens op zoek naar een assesoire of outfit voor volgende zaterdag...wij moeten naar het feest van “Zanglust” en ze vragen dat iedereen zoveel mogelijk verkleed is, en het thema is Funky Town...heb me nog nooit verkleed en ga er ook niet veel geld aan uitgeven misschien eens gaan kijken in de H&M, mijn ventje sprak van de kringloopwinkel maar ik ben daar gene fan van...kleren die een ander iemand die je niet kent al gedragen heeft oh nee niet voor mij!
Mooi hé dat west Vlaams dialect, de kleinkinderen gaan het niet kennen zelfs onze zoon kent bepaalde woorden niet!
Erika, ik ben op vervroegd pensioen en ik mag niet bijklussen ben jij dan op brugpensioen ofzo?
Corry wens Staf veel succes in het ziekenhuis en hoop dat hij toch grotendeels van zijn pijn verlost mag zijn!
Rietjes weer op wandel vandaag?
Ik ga aan de slag, nog een aangename maandag en tot later daag...
You only have one life...live it!
-
Goeiemorgen
De regen is hier ondertussen al gestopt; vanavond terug van dat zegt de weerman maar ondertussen moeten we er dus van profiteren.
Deze namiddag dus wandelen
en zorgen dat we niet met natte voeten thuiskomen want 'k heb gekuist vanmorgen
't is toch mooi hé ons west-vlaams
Erika, voor het verschil moet je het zeker niet laten
, 't scheelt nauwelijks een paar trekjes aan dat rookmachien, misschien kun je dat beter laten
Veve, de ene kringloopwinkel is de andere niet er zijn er met een heel mooi en ruim aanbod en alles wordt toch gewassen voor het aangeboden wordt.
Ik ken mensen die er bijna alles kopen en er steeds goed gekleed bijlopen hoor.
Het is een heel goed initiatief voor mensen met een beperkt budget.
Menu : 't zelfde als gisteren want een bloemkool is te groot voor twee en een vleesbroodje maak ik ook altijd groot genoeg, patatjes zij er ook nog over om te bakken.
De regen is hier ondertussen al gestopt; vanavond terug van dat zegt de weerman maar ondertussen moeten we er dus van profiteren.
Deze namiddag dus wandelen
en zorgen dat we niet met natte voeten thuiskomen want 'k heb gekuist vanmorgen
't is toch mooi hé ons west-vlaams
Erika, voor het verschil moet je het zeker niet laten
Veve, de ene kringloopwinkel is de andere niet er zijn er met een heel mooi en ruim aanbod en alles wordt toch gewassen voor het aangeboden wordt.
Ik ken mensen die er bijna alles kopen en er steeds goed gekleed bijlopen hoor.
Het is een heel goed initiatief voor mensen met een beperkt budget.
Menu : 't zelfde als gisteren want een bloemkool is te groot voor twee en een vleesbroodje maak ik ook altijd groot genoeg, patatjes zij er ook nog over om te bakken.
Oud maar niet Out