NACHTUILTJES (2) 2020
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen
1 mei,
een dag die me doet terugdenken aan mijn kindertijd.
Niet zo heel ver van mijn ouderlijk huis was een Mariagrot waar de mensen van de omringende dorpjes op 1 mei in bedevaart naartoe kwamen, te voet, zingend naar de mis om 10u.
Van diegenen die van iets verder kwamen met de fiets dan waren er veel die hun fiets bij ons stalden om de laatste km dan te voet te doen.
Na de mis was het dan meestal "den zoeten inval" bij ons als ze hun fiets kwamen afhalen, sommigen direct na de mis, anderen pas uren later... dat waren diegenen die al een paar andere kapelletjes gedaan hadden onderweg.
Ik vraag me af of er vandaag nog iemand aan de Mariagrot zou zijn, 'k zou graag eens gaan kijken maar... 't mag niet !
Geen Mariagrot dus vandaag maar toch naar buiten hoor deze namiddag, een bui zoals we die gisteren gehad hebben schrikt me niet af.
Menu : tomaat garnaal met friet !
Voor alle uiltjes : een geluksbrengertje, we kunnen het gebruiken, de geur kan ik helaas niet meesturen.

1 mei,
een dag die me doet terugdenken aan mijn kindertijd.
Niet zo heel ver van mijn ouderlijk huis was een Mariagrot waar de mensen van de omringende dorpjes op 1 mei in bedevaart naartoe kwamen, te voet, zingend naar de mis om 10u.
Van diegenen die van iets verder kwamen met de fiets dan waren er veel die hun fiets bij ons stalden om de laatste km dan te voet te doen.
Na de mis was het dan meestal "den zoeten inval" bij ons als ze hun fiets kwamen afhalen, sommigen direct na de mis, anderen pas uren later... dat waren diegenen die al een paar andere kapelletjes gedaan hadden onderweg.
Ik vraag me af of er vandaag nog iemand aan de Mariagrot zou zijn, 'k zou graag eens gaan kijken maar... 't mag niet !
Geen Mariagrot dus vandaag maar toch naar buiten hoor deze namiddag, een bui zoals we die gisteren gehad hebben schrikt me niet af.
Menu : tomaat garnaal met friet !
Voor alle uiltjes : een geluksbrengertje, we kunnen het gebruiken, de geur kan ik helaas niet meesturen.

Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Het was hier gisteren een dag met angst en vreugde.
Dochter voelt zich al meerdere dagen niet goed.
Eindelijk dokter opgebeld.
Triage centrum van Gistel gestuurd, uitslag bloedcontroles wees richting covid- 19
Platen van de longen genomen , ook een tweede bloedafname.
Wij werden via Whatsapp op de hoogte gehouden.
Gelukkig na lang wachten, longen ok
Tweede bloedstaal ook Ok
Eerste bloedstaal had bloedstolling door wachttijd en wees zodoende andere waarden aan.
Reden van haar ongemak, astma !
Is een week op ziekteverlof gezet, doen ze als altijd.
Ik geef het op een boekje, het was niet goed voor mijn hart.
Ze staan ook in mijn tuintje , fijne 1 meidag.

Yorkske, jij welke contacten zo nodig hebt, daarbij een handicap die je dag en nacht volgt.
Het moet enorm moeilijk zijn en toch maak je er het beste van.
Michelly, jij weet als geen ander wat vechten tegen het kwade is.
Samen er het beste van maken en met allen hopen dat we het hier , wie weet hoelang het nog duurt het kunnen navertellen.
Welgemeende groeten, en blijf gezond.
Corry
Dochter voelt zich al meerdere dagen niet goed.
Eindelijk dokter opgebeld.
Triage centrum van Gistel gestuurd, uitslag bloedcontroles wees richting covid- 19
Platen van de longen genomen , ook een tweede bloedafname.
Wij werden via Whatsapp op de hoogte gehouden.
Gelukkig na lang wachten, longen ok
Tweede bloedstaal ook Ok
Eerste bloedstaal had bloedstolling door wachttijd en wees zodoende andere waarden aan.
Reden van haar ongemak, astma !
Is een week op ziekteverlof gezet, doen ze als altijd.
Ik geef het op een boekje, het was niet goed voor mijn hart.
Ze staan ook in mijn tuintje , fijne 1 meidag.

Yorkske, jij welke contacten zo nodig hebt, daarbij een handicap die je dag en nacht volgt.
Het moet enorm moeilijk zijn en toch maak je er het beste van.
Michelly, jij weet als geen ander wat vechten tegen het kwade is.
Samen er het beste van maken en met allen hopen dat we het hier , wie weet hoelang het nog duurt het kunnen navertellen.
Welgemeende groeten, en blijf gezond.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede morgen iedereen, en ze is er ..De zon bedoel ik...hopelijk blijft ze. Het is nog eens zo aangenaam
Voor mijn een beetje down dag, al probeer ik mijn zinnen te verzetten.
En te denken aan de mooie herinneringen maar dan met heimwee
Vandaag dus sterfdag van mijn ma 40j
Greetie wat een service zeg, de kapster die zelf opbelt.
Meme-rietje dat is erg dat je de begrafenis niet mag bij wonen..zucht..
sterkte
Hallo Bekske
Oma-c inderdaad dat beest is nog altijd aan het werken, en zal nog lang op de loer liggen.
Rietjes die dag doet mij denken aan mijn ma in de zin dat ze elk jaar op bedevaart ging naar Dadizele.
Ik herinner me dan ook nog dat ik 15j stiekem de auto ging halen op de parking. Langs het water moest ik die draaien, toen mijn ma me zag afkomen wat ze wit als de kaars in de Basiliek...
Hallo Frankje
Fijne dag allen
toedeloe
menu: is gebakken kabeljauw met botersaus met gemixte sla
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Jadi, hier is' t een traditie : in de meimaand ten minste een keer naar Dadizele gaan naar de Basiliek. Ik had er een tante wonen (mijn doopmeter) en dan was 't voormiddag Basiliek, namiddag de kinderen naar het speelplein zodat de ouders eens konden spreken zonder meeluisterende kinderoortjes. Speelplein is weg, tante is reeds lang overleden... maar toch elk jaar in de meimaand gaan we nog eens naar de Basiliek, die staat er nog
Corry, 't zullen bange momenten geweest zijn, gelukkig nodeloos.
Corry, 't zullen bange momenten geweest zijn, gelukkig nodeloos.
Oud maar niet Out
-

Nog even in een rapke, net klaar met de badkamer, intussen is wasmachine zijn werk aan het doen.
Corry jawadde zeg...dat waren inderdaad bange momenten..Ik probeer het mij voorstellen,en eerlijk ik gruw er van..Toen we jonger waren konden we er toch beter mee omgaan vind ik...Gelukkig is het opgelost..allee bedoel het verdict is gevallen
Yorkje mijn ma was eind maart net 52j geworden..Ze is in 14 dagen gestorven..Toen we het wisten, hadden we het nog geen plaats kunnen geven en toen gestorven...maar zip nu....
Rietjes hihi, och ja speelplein Daizelpark zoals wij dit noemden...Als kind veel geweest, en ook mijn eigen kinderen..Mijn pa zaliger geeft eens een angel uit mijn zoon zijn lip gezogen toen...(drinken van een blikje en een steek..Herinner je nog die ellelange glijbaan?...
Later vanaf 14j deden we dat met de fiets om de jongens te zien...
Het is nog eens een idee, als we weer uit ons kot mogen even naar Daizel
(Dadizele)
Er was daar ook een heel grote souvenierswinkel...Daar kreeg ik mijn eerste ringetje met een pimpampoentje op (wij zeggen Onze Lieve Heer beestje)Nostalgisch dat ik was, kreeg mijn dochter toen ze klein was ook zo eentje natuurlijk...
Dank om mij te herinneren, zo zit ik hier door u met een glimlach op mijn gezicht...Uw "scoutsdaad" voor vandaag is voor mij absoluut geslaagd
Oei....ik moet verder doen...De kok kreeg geen verlof
-

Hallo....we zijn weeral bijna avond...
Straks teeveeke kijken.
Deze namiddag niet veel gedaan
Wat gesurfd, cola zero gedronken
Een volle tablet "sjokola" gesmoeffeld met nootjes uit de Lidl...Die vind ik super lekker
Een beetje van dit, en een beetje van dat gedaan
Ik wens jullie allen een fijne avond toe
toedeloe
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Jaren vliegen voorbij, ouder worden en gezond blijven , er dankbaar voor zijn.
Ik maakte een oorlog mee, maar het gevecht welke we nu aangaan, waarvan de vijand onzichtbaar is en gans de wereld treft. De angst om weer uit mijn kot te komen wanneer de regels soepel worden. Wie heeft dit niet.
Toch genieten van al het moois van de natuur maakt mijn hoofd vrij .
Greetie , wat een mooie foto , wat een prachtig uitzicht.
De regen klettert tegen de ramen, beloofde zon voor na de middag, kijk er naar uit.
Kindjes hoor ik niet, ook hun mama is stil. Tom is thuis
Groetjes en kop op we hebben niets tekort, bankrekening staat hoger dan anders, hoe zou dat komen.
Corry

Ik maakte een oorlog mee, maar het gevecht welke we nu aangaan, waarvan de vijand onzichtbaar is en gans de wereld treft. De angst om weer uit mijn kot te komen wanneer de regels soepel worden. Wie heeft dit niet.
Toch genieten van al het moois van de natuur maakt mijn hoofd vrij .
Greetie , wat een mooie foto , wat een prachtig uitzicht.
De regen klettert tegen de ramen, beloofde zon voor na de middag, kijk er naar uit.
Kindjes hoor ik niet, ook hun mama is stil. Tom is thuis
Groetjes en kop op we hebben niets tekort, bankrekening staat hoger dan anders, hoe zou dat komen.
Corry

ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
kreeg deze morgen een mooi geschenkje van mijn poezen
van welke weet ik niet
aan mijn keuken deur lag een muisje
en op het terras nog een
heb ze opgeraapt een pakje van gemaakt en in de vuilbak gelegd
Corry mooie nostalgie

kreeg deze morgen een mooi geschenkje van mijn poezen
van welke weet ik niet
aan mijn keuken deur lag een muisje
en op het terras nog een
heb ze opgeraapt een pakje van gemaakt en in de vuilbak gelegd
Corry mooie nostalgie

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Goeiemorgen
Hopelijk een betere dag dan gisteren, 'k had een echte off day ! De hele dag geen voet buiten gezet
Meme-Rietje, origineel geschenkje... goeie poes !
Wat doen we vandaag nog allemaal ???
Brood bakken, staat nu te rijzen.
Was uithangen is nu aan 't draaien, weeral was
.
Koken : macaroni met hesp en kaas
Lezen : dagelijkse kost
Toertje fietsen als het weer het toelaat
TV kijken ?????
'k heb ook zin om mondmaskers te maken maar geen stof
Jadi, tekening van Jan... die heb ik goed gekend hoor.
Corry dat van die bankrekening is dan toch iets positiefs aan Covid 19 maar 'k vrees dat het niet zal blijven duren, wacht maar alles wat ze nu beloven en geven zal door de brave burger moeten betaald worden hoor.
Hopelijk een betere dag dan gisteren, 'k had een echte off day ! De hele dag geen voet buiten gezet
Meme-Rietje, origineel geschenkje... goeie poes !
Wat doen we vandaag nog allemaal ???
Brood bakken, staat nu te rijzen.
Was uithangen is nu aan 't draaien, weeral was
Koken : macaroni met hesp en kaas
Lezen : dagelijkse kost
Toertje fietsen als het weer het toelaat
TV kijken ?????
'k heb ook zin om mondmaskers te maken maar geen stof
Jadi, tekening van Jan... die heb ik goed gekend hoor.
Corry dat van die bankrekening is dan toch iets positiefs aan Covid 19 maar 'k vrees dat het niet zal blijven duren, wacht maar alles wat ze nu beloven en geven zal door de brave burger moeten betaald worden hoor.
Oud maar niet Out
-

Goede morgen, zon komt en gaat...Het is stil in ons doodlopend mini straatje. Op het einde is er een weide waar er koeien staan, alhoewel voor het ogenblik liggen ze er bij.Wat verder kijkt "ons" paard in de verte..En bij de buur kwam er net een klein zwarte vogeltje vanuit de tweede pan aan de dakgoot..Het ander kwam met wat er gaande is bij zijn buren de schapen.Daarnet kwam een zwart vogeltje aangevlogen met een pier in zijn bek, en kroop bij de buren onder de pannen,dus er zat daar een nestje jongskes...Op de nok van de school zitten houtduiven te verpozen..Het kwetteren van de vogels doet me denken aan ferme ruzie in het vogel gezin...En beide honden wat verder blaffen om het meest..Dat is voor het ogenblik het leven buiten..De klokken van de kerk heb ik ook al gehoord..En verder...niets speciaals...
Zal aan mijn mini strijkje beginnen sè
En even rondlopen met de swiffer al is het niet vuil...Maar een mens wil toch wat doen hé...
Ik wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu: gebakken patatjes met sla,witloof, rest puntpaprika, tomaatjes, komkommer en gemengd vis en vlees op het bord...Allemaal restjes= restjesdag
-
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede morgen allen
Hier regen, gisteren was het gelukkig droog
Yorkske kan ik begrijpen, je mag nog zo moedig zijn, een amputatie is voor het leven
denk zeer moeilijk om er mee te leven, wens je veel sterkte
Jadi ik zeg piepauwtje tegen onze lieve heerbeestjes
pas op voor de bruine, die bijten zich vast bv in je arm, meegemaakt zeer pijnlijk
Greetie mooi zicht, goed onderhouden
Rietjes ik zou ook graag mondmaskers maken, geen stof dat er voor past
wij gaan er ene krijgen van de gemeente, wanneer stond er niet bij
Corry mooie foto's pure nostalgie,
bankrekening staat hoger, omdat je de kans niet hebt om veel geld uit te geven
enfin eens wij normaal kunnen leven, hebben wij genoeg om eens zot te doen
Wens aan iedereen ook wie ik genoemd heb, een fijne dag
Hier regen, gisteren was het gelukkig droog
Yorkske kan ik begrijpen, je mag nog zo moedig zijn, een amputatie is voor het leven
denk zeer moeilijk om er mee te leven, wens je veel sterkte
Jadi ik zeg piepauwtje tegen onze lieve heerbeestjes
pas op voor de bruine, die bijten zich vast bv in je arm, meegemaakt zeer pijnlijk
Greetie mooi zicht, goed onderhouden
Rietjes ik zou ook graag mondmaskers maken, geen stof dat er voor past
wij gaan er ene krijgen van de gemeente, wanneer stond er niet bij
Corry mooie foto's pure nostalgie,
bankrekening staat hoger, omdat je de kans niet hebt om veel geld uit te geven
enfin eens wij normaal kunnen leven, hebben wij genoeg om eens zot te doen
Wens aan iedereen ook wie ik genoemd heb, een fijne dag
Groetjes van assa
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Nik gisteren op wandel, zoals gewoonlijk laat ik jullie meegenieten:
Goede avond iedereen
April bood ons uitzonderlijk weer voor de tijd van het jaar: nog nooit werden er zoveel zonuren gemeten, nog nooit was het zo droog. Vandaag, 1 mei, was andere koek: het ene moment een mooie opklaring, kort daarna gevolgd door dreigende wolken en wat later een onvermijdelijke plensbui. Een dag waar je dus normaliter niet erg veel bezigheden buiten plant, het maakte het gemakkelijker om letterlijk in ons kot te blijven.
Na enkele uren op een stoel begon het echter weer te kriebelen om toch maar weer eens een wandelingetje te doen. Het enthousiasme om steeds weer rond de deur straatjes in en uit te trekken is na 6 weken lockdown al danig getaand. Alle paadjes zijn verkend, we weten al bijna wie we op welk uur en met welke hond aan de leiband we gaan tegenkomen. Maar het is dat of niks, en beweging doet goed.
Dus trommelde ik vrouwlief op, we wachtten een wolkeloze hemel af en trokken op pad. Het beloofde even een droog intermezzo te zijn dus we bedachten een origineel toertje van een uurtje. Er stond een onstuimige wind die golfjes op de vaart deed ontstaan. Slierten lang gras werden in sierlijke trapjes gewaaid. Een Nederlandse lichter stoomde richting Izegem met een lading zand en lag zo laag in het klotsende water dat de looprand in het midden onder de waterspiegel zat.
Opnieuw werd het licht in de hemelkoepel gedimd door overtrekkende zware wolken, ik werd geraakt door een paar reuzegrote druppels die dadelijk via mijn dunner wordende haar in kleine streepjes naar beneden liepen. Het gedruppel wakkerde aan tot een serieuze vlaag, zo één waar menig waterreservoir nu heel veel deugd van heeft. We konden nog net schuilen onder een welgekomen afdakje.
Tot hier was het een banaal tochtje, we hadden onze pap moeten koelen met wuivend gras, een volgeladen boot en een eendje dat mooi op het water landde. Erg spectaculair was het allemaal niet maar goed, we deden een poging om aan onze dagelijkse stappen te geraken.
Wat volgde hadden we echter nog nooit zo mooi gezien :

Een perfecte regenboog zoals alleen de losgeslagen natuur ze kan tonen. Het nieuwste appartementsgebouw van de Barge stond trots te glimmen in de zon, met daarboven het kleurige aureool en nog daarboven weer die dreigende hemel. Wie goed kijkt ziet zelfs boven de eerste regenboog nog vaag een tweede.
Deze afsluiter kon tellen; we hadden wat gedraald om onze schoenen aan te trekken, zeven keer naar buiten gekeken of we het wel zouden wagen, maar dit fenomeen had het zeker allemaal waard gemaakt.
Prettig weekend!
Nik
Ikzelf heb juist een wandelingske gemaakt naar de glascontainer maar die zat vol dus heb ik als brave burger mijn glas terug meegebracht.
Ik heb de laatste tijd geen enkel TV programma tot het einde, er zit overal Corona nieuws voor! Ik spoel nu eerst tot het einde en als ik merk dat de film of serie nog bezig is dan wis ik die direct. Ik zal in het vervolg meer tijd moeten bijvoegen. Veel programmatie is ook onjuist: ik had deze namiddag wij heren van Zichem opgenomen maar heb villa politica in de plaats gekregen, seffens moeten we alles life bekijken!
Ik hou mijn hart vast als alles zal "herpakken", van de stilte zullen we zeker in de drukte terecht komen?
Voor mij zal er niet veel veranderen maar ik versta de zelfstandigen die popelen om terug geld te verdienen! Dat het nog allemaal niet zo rap zal gaan zal wel niet iedereen goedkeuren! Geduldig ondergaan, we kunnen niet anders!
Doeiiii tot later!
Goede avond iedereen
April bood ons uitzonderlijk weer voor de tijd van het jaar: nog nooit werden er zoveel zonuren gemeten, nog nooit was het zo droog. Vandaag, 1 mei, was andere koek: het ene moment een mooie opklaring, kort daarna gevolgd door dreigende wolken en wat later een onvermijdelijke plensbui. Een dag waar je dus normaliter niet erg veel bezigheden buiten plant, het maakte het gemakkelijker om letterlijk in ons kot te blijven.
Na enkele uren op een stoel begon het echter weer te kriebelen om toch maar weer eens een wandelingetje te doen. Het enthousiasme om steeds weer rond de deur straatjes in en uit te trekken is na 6 weken lockdown al danig getaand. Alle paadjes zijn verkend, we weten al bijna wie we op welk uur en met welke hond aan de leiband we gaan tegenkomen. Maar het is dat of niks, en beweging doet goed.
Dus trommelde ik vrouwlief op, we wachtten een wolkeloze hemel af en trokken op pad. Het beloofde even een droog intermezzo te zijn dus we bedachten een origineel toertje van een uurtje. Er stond een onstuimige wind die golfjes op de vaart deed ontstaan. Slierten lang gras werden in sierlijke trapjes gewaaid. Een Nederlandse lichter stoomde richting Izegem met een lading zand en lag zo laag in het klotsende water dat de looprand in het midden onder de waterspiegel zat.
Opnieuw werd het licht in de hemelkoepel gedimd door overtrekkende zware wolken, ik werd geraakt door een paar reuzegrote druppels die dadelijk via mijn dunner wordende haar in kleine streepjes naar beneden liepen. Het gedruppel wakkerde aan tot een serieuze vlaag, zo één waar menig waterreservoir nu heel veel deugd van heeft. We konden nog net schuilen onder een welgekomen afdakje.
Tot hier was het een banaal tochtje, we hadden onze pap moeten koelen met wuivend gras, een volgeladen boot en een eendje dat mooi op het water landde. Erg spectaculair was het allemaal niet maar goed, we deden een poging om aan onze dagelijkse stappen te geraken.
Wat volgde hadden we echter nog nooit zo mooi gezien :

Een perfecte regenboog zoals alleen de losgeslagen natuur ze kan tonen. Het nieuwste appartementsgebouw van de Barge stond trots te glimmen in de zon, met daarboven het kleurige aureool en nog daarboven weer die dreigende hemel. Wie goed kijkt ziet zelfs boven de eerste regenboog nog vaag een tweede.
Deze afsluiter kon tellen; we hadden wat gedraald om onze schoenen aan te trekken, zeven keer naar buiten gekeken of we het wel zouden wagen, maar dit fenomeen had het zeker allemaal waard gemaakt.
Prettig weekend!
Nik
Ikzelf heb juist een wandelingske gemaakt naar de glascontainer maar die zat vol dus heb ik als brave burger mijn glas terug meegebracht.
Ik heb de laatste tijd geen enkel TV programma tot het einde, er zit overal Corona nieuws voor! Ik spoel nu eerst tot het einde en als ik merk dat de film of serie nog bezig is dan wis ik die direct. Ik zal in het vervolg meer tijd moeten bijvoegen. Veel programmatie is ook onjuist: ik had deze namiddag wij heren van Zichem opgenomen maar heb villa politica in de plaats gekregen, seffens moeten we alles life bekijken!
Ik hou mijn hart vast als alles zal "herpakken", van de stilte zullen we zeker in de drukte terecht komen?
Voor mij zal er niet veel veranderen maar ik versta de zelfstandigen die popelen om terug geld te verdienen! Dat het nog allemaal niet zo rap zal gaan zal wel niet iedereen goedkeuren! Geduldig ondergaan, we kunnen niet anders!
Doeiiii tot later!
Ivette