In de Vier Seizoenen reeks 20 Herfst 2020
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedenamiddag Seizoentjes,
Ben al helemaal klaar met de volledige poets, alles is gedweild. Moest deze ochtend om 09.30H bij de kine zijn. Maar was om 05.00H wakker geworden van de pijn. Kon niet meer slapen en wou geen pijnstiller nemen omdat ik enkele uurtjes daarna nog moest fietsen. Dus heb ik een tas koffie gedronken en ben ik de keuken en de living beginnen te dweilen, daar alles laten drogen en alles terug gezet. En toen stond manlief op. Heb dan nog mijn was gesorteerd en de eerste van de 3 machines ingestopt. Dan ben ik gaan douchen en heb meteen boven alles gedaan wat daar moest gebeuren.
Matice zijn ontbijt gegeven en dan was het tijd om naar de kine te vertrekken. Daarvan thuisgekomen en meteen de WC, de kamer van Matice en de hal gedweild. Deze laten drogen en dan de waskamer en de garage gedweild en nog enkele puntjes gedaan. En nu is het bijna 13.00H en ben ik volledig klaar.
Ga nu wandelen met Matice, want manlief heeft me de belofte gedaan vroeg in de namiddag thuis te zijn.
Oma-C, fijn dat je van dat kastje af bent, nu maar hopen op een goede uitslag.
Wilde eend, hoop dat alles goed verloopt bij de verhuizing.
Zo, Matice staat hier te popelen om te gaan wandelen. Hij begint stilaan de woordjes vast en los te kennen.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een fijne dag.
Ga een jasje aandoen en Matice klaarmaken voor de wandeling.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
MM: wij hebben ook al tegen elkaar gezegd om beter op de middag te gaan eten.s'Avonds valt het zwaar en daardoor slaap je niet.Je ligt ook te zweten in bed en da's niet van de drank.
HVT: ik heb ook echinacea (rode zonnehoed) staan in de tuin.Mooie en dankbare planten.Je hebt die ook in het wit, maar vind de rode sterker.
Wilde eend zal volop aan de verhuis bezig zijn, hopelijk heeft ze genoeg hulp.En gelukkig valt het weer mee, geen regen, da's ook al veel.
Oma-C: bakje ingeleverd, hopelijk zijn de resultaten goed, we duimen.
Heb winterspinazie gezaaid in de serre, tussen de rijen heb ik karton gelegd, dat houdt het onkruid tegen.Want het onkruid groeit vlugger dan de spinazie.
Misschien straks ook een beetje in de tuin werken, het weer is goed.
Dames, tot morgen allemaal.
MM: wij hebben ook al tegen elkaar gezegd om beter op de middag te gaan eten.s'Avonds valt het zwaar en daardoor slaap je niet.Je ligt ook te zweten in bed en da's niet van de drank.
HVT: ik heb ook echinacea (rode zonnehoed) staan in de tuin.Mooie en dankbare planten.Je hebt die ook in het wit, maar vind de rode sterker.
Wilde eend zal volop aan de verhuis bezig zijn, hopelijk heeft ze genoeg hulp.En gelukkig valt het weer mee, geen regen, da's ook al veel.
Oma-C: bakje ingeleverd, hopelijk zijn de resultaten goed, we duimen.
Heb winterspinazie gezaaid in de serre, tussen de rijen heb ik karton gelegd, dat houdt het onkruid tegen.Want het onkruid groeit vlugger dan de spinazie.
Misschien straks ook een beetje in de tuin werken, het weer is goed.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede bijna avond alle seizoentjes,
't is bijna donker...
Vanmiddag van het bakske de plakkers losgedaan
en het in een zakje gestoken, schoondochter
brengt het dinsdag terug binnen bij de cardioloog
kan niet vroeger want dinsdag en donderdag zijn
de enigste dagen dat daar z'n praktijk open is.
't kan niet anders en 't is zo afgesproken
dus nog een weekje wachten voor de uitslag
Volgende donderdag naar de huisarts voor de griepprik
en misschien weet die dan al iets
Daar kon ik nog een afspraak maken.... want ik vrees dat
er weer vanalles zal veranderen na vandaag...
(dat we terug in ons kot moeten blijven.???..)
ik heb er nog niks van gehoord maar in 't nieuws
misschien straks
Alle seizoentjes een fijn weekend na vandaag
met weer zoals het vandaag was dan is het goed....
droog en niet te koud...
Slaap lekker straks en tot morgen allemaal...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Het was een ik doe niets dag vandaag.
Mag ook af en toe, maar de laatste tijd is dat wel nogal dikwijls.
Ik kon ook moeilijk ver gaan lopen want de jongste moest komen.
Een nieuw deurbel is de volgende aankoop vrees ik.
Ik hoor ze de helft van de tijd niet.
We hebben de proef op de som genomen en inderdaad als je niet hard genoeg duwt belt ze niet.
Poes is niet te schatten!
Vertelde jongste dat hij heel ernstig zijn uitleg aan het doen was in een video-meeting.
Tot zijn collega's één voor één begonnen te grinniken.
Poes had zich naast de jongste geïnstalleerd, mooi in beeld met haar hoofd.
Desgevallend in een ander kamer gezet vond ze niet beter dan met haar poot op de deur te kloppen om terug binnen te mogen.
Thuiswerk het is niet altijd even simpel.
Voor de rest waren ze daarjuist nog altijd aan het palaveren over de uitleg over de nieuwe maatregelen...
Persconferentie uitgesteld stond er op de nieuwssite.
Fijne avond iedereen.
Mag ook af en toe, maar de laatste tijd is dat wel nogal dikwijls.
Ik kon ook moeilijk ver gaan lopen want de jongste moest komen.
Een nieuw deurbel is de volgende aankoop vrees ik.
Ik hoor ze de helft van de tijd niet.
We hebben de proef op de som genomen en inderdaad als je niet hard genoeg duwt belt ze niet.
Poes is niet te schatten!
Vertelde jongste dat hij heel ernstig zijn uitleg aan het doen was in een video-meeting.
Tot zijn collega's één voor één begonnen te grinniken.
Poes had zich naast de jongste geïnstalleerd, mooi in beeld met haar hoofd.
Desgevallend in een ander kamer gezet vond ze niet beter dan met haar poot op de deur te kloppen om terug binnen te mogen.
Thuiswerk het is niet altijd even simpel.
Voor de rest waren ze daarjuist nog altijd aan het palaveren over de uitleg over de nieuwe maatregelen...
Persconferentie uitgesteld stond er op de nieuwssite.
Fijne avond iedereen.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Goede avond seizoentjes allemaal,
Ik zie de poes al in gedachten in beeld, zalig ! (Hoe is de kaki bevallen ?)
Bij dochter blijft het bureau nu ook netjes opgeruimd, er kwam wel commentaar op de boekenkasten achter haar en de vraag van wie die vriendelijke hand was, die haar regelmatig van koffie voorziet en altijd even zwaait naar het scherm....
Hoe zou het met Wilde Eend haar verhuis zijn, gelukkig droog vandaag...
Oma-C, ik heb zo'n lief aanbod van buurvrouwke gehad. Zij stelde daarstraks voor, als ik graag in bad wil gaan 's avonds haar net van te voren bel. Als ik haar dan niet na 20 minuten terug bel, dan komt ze met de reservesleutel van mij ( ik heb er ook een van hen) even binnen om te zien/horen of alles ok is . Maar vandaag heb ik eindelijk iets terug kunnen doen, er kwamen 3 pakketten toen ze weg waren en die heb ik netjes aangenomen. En daar waren ze blij mee, het minste wat ik nu terug kan doen.
Anjelierke, " gij zult oogsten wat gij gezaaid hebt " en in dit geval lekkere spinazie...
En Clive, ik zou jullie beiden wel eens bezig willen zien in het bos met de oefeningen, 't zal de moeite best waard zijn
Voor iedereen straks welterusten !
Ik zie de poes al in gedachten in beeld, zalig ! (Hoe is de kaki bevallen ?)
Bij dochter blijft het bureau nu ook netjes opgeruimd, er kwam wel commentaar op de boekenkasten achter haar en de vraag van wie die vriendelijke hand was, die haar regelmatig van koffie voorziet en altijd even zwaait naar het scherm....
Hoe zou het met Wilde Eend haar verhuis zijn, gelukkig droog vandaag...
Oma-C, ik heb zo'n lief aanbod van buurvrouwke gehad. Zij stelde daarstraks voor, als ik graag in bad wil gaan 's avonds haar net van te voren bel. Als ik haar dan niet na 20 minuten terug bel, dan komt ze met de reservesleutel van mij ( ik heb er ook een van hen) even binnen om te zien/horen of alles ok is . Maar vandaag heb ik eindelijk iets terug kunnen doen, er kwamen 3 pakketten toen ze weg waren en die heb ik netjes aangenomen. En daar waren ze blij mee, het minste wat ik nu terug kan doen.
Anjelierke, " gij zult oogsten wat gij gezaaid hebt " en in dit geval lekkere spinazie...
En Clive, ik zou jullie beiden wel eens bezig willen zien in het bos met de oefeningen, 't zal de moeite best waard zijn
Voor iedereen straks welterusten !
-
die kaki was nog niet op punt, denk ik, dus dat is een experiment voor morgen
moest zacht zijn had iemand gezegd.
ik heb nu eerst de heerlijke peren opgegeten.
doyenné die eet ik heel graag
meestal zijn het conference die in het pakket zitten
er was ook nog een mango
en een kiwi en bananen
de vooruitgang van de achteruitgang is verzekerd.
moest zacht zijn had iemand gezegd.
ik heb nu eerst de heerlijke peren opgegeten.
doyenné die eet ik heel graag
meestal zijn het conference die in het pakket zitten
er was ook nog een mango
en een kiwi en bananen
de vooruitgang van de achteruitgang is verzekerd.
-
omaC mag ik nog een maandje langer 72 blijven?
maar toch bedankt voor het kaartje dat heel goed op tijd is aangekomen....
maar toch bedankt voor het kaartje dat heel goed op tijd is aangekomen....
-
Dag Helena,
mijn zoon neemt gewoonlijk de
klaargeschreven kaartjes mee om
ze bij hem in de brievenbus te droppen
hij vraagt niks en weg is weg...
en ja : het mag...
en je kan wat langer
van het kaartje genieten
maar ik ga het nog eens zeggen dat hij
voortaan moet vragen wat weg mag en wat nog niet
sorry hoor
mijn zoon neemt gewoonlijk de
klaargeschreven kaartjes mee om
ze bij hem in de brievenbus te droppen
hij vraagt niks en weg is weg...
en ja : het mag...
van het kaartje genieten
maar ik ga het nog eens zeggen dat hij
voortaan moet vragen wat weg mag en wat nog niet
sorry hoor
-

Aan alle seizoentjes een fijn weekend
Het is weer oppassen en rekening houden
met wat mag en niet mag...
en toch denk ik dat ze nog niet streng genoeg zijn...
We zullen moeten afwachten of het zal helpen
om het beest te verdringen....
Veel sterkte aan iedereen en stay safe...
Groetjes allen en tot later...
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ben ik de eerste vandaag ? Toch alles goed met jullie ?
Heb al een beetje van alles gedaan vandaag. Moet om 12.00H bij de manicure/ pedicure zijn en daarna gaan we boodschappen doen. Gisteren niet kunnen doen. We moeten wel niet zoveel hebben.
Ga nog de strijk doen voordat ik vertrek. Dan is alles hier gedaan en zo heb ik het graag.
Matice is wat beter gezind dan gisteren toen hij geen enkele oefening wou doen .
Granny M, de oefeningen doe ik in het bos, waar niemand me ziet, maar op de hondenschool komen wel heel veel omwonenden , die geen hond hebben, naar de training zien, sommige alle groepen, dat is die mannen hun zondagvoormiddag. Grappig zijn hun commentaren op alles. Matice die nog steeds de clown van het plein is, krijgt dan commentaar terwijl ze niet weten dat ik alles hoor en dat Matice mijn hond is.
Heb een beetje medelijden met de horeca, weer een maand dicht. Maar het is wel een goed besluit en wat moet dat moet.
Zo, ga beginnen aan de strijk.
Ik wens iedereen een mooi weekend.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
En wat een ramp, en wat een ramp. het land gaat naar de goot. heb daarjuist vrouwtje betweter aan de lijn gehad. de avondklok is van 10 tot 5 neen, van 12 van 5 neen,ja, neen ja. ventje heeft de persconferentie gevolgd en maakte een einde aan de discussie. pats, de telefoon dicht. ze kreeg weer d'r gelijk niet en zei dat ze nergens meer naar buiten gaat. dus wij moeten ook niet komen.
vandaag croque monsieur. heb eerder zin in croque madam.
morgen steak met pepersaus.
maandag geen gedacht. zal wel horen welke maatregel het ABL neemt. Dinsdag naar de kapster als dat ten minste doorgaat, voor de Denervatie vrees ik. Denk ook niet dat ik woensdag Ir. ga zien, en als die komt moet ze een mondmasker aanhebben.
Zal zelf stofzuigen en moppen want de kat is weer ziek. is weer nieuwe maan en dan moet hij zichzelf precies "reinigen". zal eens polsen bij Monique.
Dan blijft de mop-emmer hier beneden staan. zijn we er rap bij als hij op de stenen vloer van de gang zijn maag leegt.
Nog steeds geen bedanking gehad van het buurmeisje. vind ik straf. doe je daar dan je best voor.
en ondertussen doen we gewoon voor terwijl de soep klaar staat om opgewarmd te worden.
Sla-soep met komkommer- courgette. heb er een klein lepeltje vloeibare chili in gedaan. en een paar druppels Maggi. ( doe altijd maggi in de soep)
Fijne dag seizoentjes, Keep safe.
En wat een ramp, en wat een ramp. het land gaat naar de goot. heb daarjuist vrouwtje betweter aan de lijn gehad. de avondklok is van 10 tot 5 neen, van 12 van 5 neen,ja, neen ja. ventje heeft de persconferentie gevolgd en maakte een einde aan de discussie. pats, de telefoon dicht. ze kreeg weer d'r gelijk niet en zei dat ze nergens meer naar buiten gaat. dus wij moeten ook niet komen.
vandaag croque monsieur. heb eerder zin in croque madam.
morgen steak met pepersaus.
maandag geen gedacht. zal wel horen welke maatregel het ABL neemt. Dinsdag naar de kapster als dat ten minste doorgaat, voor de Denervatie vrees ik. Denk ook niet dat ik woensdag Ir. ga zien, en als die komt moet ze een mondmasker aanhebben.
Zal zelf stofzuigen en moppen want de kat is weer ziek. is weer nieuwe maan en dan moet hij zichzelf precies "reinigen". zal eens polsen bij Monique.
Dan blijft de mop-emmer hier beneden staan. zijn we er rap bij als hij op de stenen vloer van de gang zijn maag leegt.
Nog steeds geen bedanking gehad van het buurmeisje. vind ik straf. doe je daar dan je best voor.
en ondertussen doen we gewoon voor terwijl de soep klaar staat om opgewarmd te worden.
Sla-soep met komkommer- courgette. heb er een klein lepeltje vloeibare chili in gedaan. en een paar druppels Maggi. ( doe altijd maggi in de soep)
Fijne dag seizoentjes, Keep safe.
Cats Rule!
-
Goede bijna middag allen,
wasje hangt buiten
en ik content.
Broodje staat te bakken ruikt al heerlijk...
Net een defecte straatlantaarn gemeld
bij Fluvius, ik hou niet van donkere straten
(en ze staan er om gebruikt te worden)
Nu een beetje eten maken, gestoofde prei
met een stukje kabeljauw, groentesoep heb ik nog
't zal rap klaar zijn...
Smakelijk eten allemaal en tot later...
wasje hangt buiten
Broodje staat te bakken ruikt al heerlijk...
Net een defecte straatlantaarn gemeld
bij Fluvius, ik hou niet van donkere straten
(en ze staan er om gebruikt te worden)
Nu een beetje eten maken, gestoofde prei
met een stukje kabeljauw, groentesoep heb ik nog
't zal rap klaar zijn...
Smakelijk eten allemaal en tot later...
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Hier ook een ik doe niets dag vandaag.Ben gisteravond na het avondeten ziek geworden.Heb ook zoals MM het zou zeggen over de wc pot gehangen.Het is vandaag beter , maar kan weinig eten, mijn maag moet nog een beetje op haar positieven komen.
Manlief doet hier de kleine klusjes zoals stofzuigen, de kippen voederen, enz.
Zal wel de tijd van het jaar zijn zeker, zoals ze vroeger zegden, bij het vallen van de bladeren en het botten van de bladeren.
Voor de rest van de dag bankhangen en misschien naar het veldrijden kijken.
Hier ook een ik doe niets dag vandaag.Ben gisteravond na het avondeten ziek geworden.Heb ook zoals MM het zou zeggen over de wc pot gehangen.Het is vandaag beter , maar kan weinig eten, mijn maag moet nog een beetje op haar positieven komen.
Manlief doet hier de kleine klusjes zoals stofzuigen, de kippen voederen, enz.
Zal wel de tijd van het jaar zijn zeker, zoals ze vroeger zegden, bij het vallen van de bladeren en het botten van de bladeren.
Voor de rest van de dag bankhangen en misschien naar het veldrijden kijken.
-
Geen erg oma-C ik geniet nog wat langer van het kaartje dan.
Nog niet veel zinnigs of nuttigs uitgespookt vandaag.
Ik dacht eventjes buiten te gaan zitten, maar dat is toch wat frisjes.
Heb dan maar het weggetje langs de haag geschoffeld.
Deze morgen wat aan mijn pull gewerkt terwijl ik naar de radio luisterde.
Geniet van de zon nu ze schijnt.
Ik ga een wandelingetje maken.
Het zijn wel altijd dezelfde straten, maar ja...
Nog niet veel zinnigs of nuttigs uitgespookt vandaag.
Ik dacht eventjes buiten te gaan zitten, maar dat is toch wat frisjes.
Heb dan maar het weggetje langs de haag geschoffeld.
Deze morgen wat aan mijn pull gewerkt terwijl ik naar de radio luisterde.
Geniet van de zon nu ze schijnt.
Ik ga een wandelingetje maken.
Het zijn wel altijd dezelfde straten, maar ja...