In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Het was straffe wind tegen deze voormiddag als ik om brood reed.
Ben vandaag zo assertief geweest iemand vlakaf te vragen zijn mondmasker fatsoenlijk op te zetten.
Het was dan nog wel een Marokkaanse man...
Hij deed heel gewillig wat ik vroeg...Voordeel van wat ouder te zijn. Dat werkt daar nog.
Voor de rest een beetje gelummeld wat prulletjes hier en wat rommeltjes daar gedaan.
Dat geeft dan altijd de indruk dat je niets hebt uitgestoken van een ganse dag.
Morgen ander en beter.
Slaap zacht straks iedereen.
Ben vandaag zo assertief geweest iemand vlakaf te vragen zijn mondmasker fatsoenlijk op te zetten.
Het was dan nog wel een Marokkaanse man...
Hij deed heel gewillig wat ik vroeg...Voordeel van wat ouder te zijn. Dat werkt daar nog.
Voor de rest een beetje gelummeld wat prulletjes hier en wat rommeltjes daar gedaan.
Dat geeft dan altijd de indruk dat je niets hebt uitgestoken van een ganse dag.
Morgen ander en beter.
Slaap zacht straks iedereen.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes
een grijze dag, hopelijk kan de zon er
nog even doorkomen, weet niet of het koud is
ik ben nog niet buiten geweest
Ik wens allen een fijne woensdag
groetjes en tot.....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, hoe is het met ventje ? Poetske was dan iets te laat, maar alles is weer netjes. En hebben jullie hutsepot gegeten . Kan maar gesmaakt hebben. Het is ook iets wat je niet alle dagen eet.
Oma-C, het was gisteren guur buiten, vond ik, toen ik met Matice ging wandelen, maar het was wel droog en dat scheelt. We zijn een klein uurtje weg geweest en dan heb ik onmiddellijk mijn regenlaarzen afgewassen, die zijn dan weer klaar om vandaag aan te doen. En dan heb ik verder mijn HH gedaan en de relatief kleine strijk. En het was leuk koffie drinken met ex buurmeisje ,met de nodige afstand tussen ons in. Zij is trouwens in blijde verwachting van hun derde kindje, een meisje dit keer. Ze is voor 20 mei uitgeteld. Ik weet haar naam al. Maar mag die niet verklappen zelfs niet aan manlief. Want de naam wordt pas vrij gegeven bij de geboorte van de kleine spruit. Ben een beetje fier dat ik hem nu al weet
Anjelier, ik eet het liefst een appelbol, maar krijg die nooit op. En manlief lust dat niet, dus koop ik er ook geen, want moet dan de helft wegsmijten. En ' avonds een glaasje gedronken op manliefs verjaardag ?
Kaartje komt eraan, te laat helaas.
MJ, dankzij Oma-C , een late maar gemeende gelukkige verjaardag gewenst. Ook dat kaartje kom eraan.
HVT, wind tegen als je aan het fietsen bent , niet leuk . En ik geef je 100% gelijk wat dat mondmasker betreft.
Vandaag boven poetsen, tot 11.30H ongeveer, want dan moet ik aan mijn middagmaal beginnen en dan dadelijk tafel afdekken en de keuken volledig opruimen en afvegen. Dan ga ik onmiddellijk met Matice wandelen en als we dan terug zijn, ga ik boven de badkamer doordoen En dan daar dweilen, alles terugzetten; slopen rond de kussens doen en het dekbed openleggen, zodat manlief en ik het later op de avond kunnen opmaken en dan heb ik genoeg gedaan voor vandaag .
Wild eend, Granny M, wingerd, Bobijntje, Bekske, Mammyretro en iedereen die ik vergeet, ik wens jullie allemaal een mooie woensdag. Liefs
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ventje is gaan werken aangezien hij vrijdag een dag verlof heeft om mij naar de afspraak met dr achternaamgenoot te brengen. en eventueel zelf naar de RX afdeling te gaan. hij denkt dat hij daar gewoon zonder afspraak en covidtest binnen zal geraken, ik beweer het tegendeel maar ik wil nu niet in discussie. hij wordt tijd dat hij even af leert van mij dingen te laten doen. ( zoals een afspraak maken bij de dokter enz)
Ik ben nu maar pas opgestaan. Suus had weer gevidobelt, maar gelukkig moest ze nog eten, wij ook, maar ventje wilde dan naar bed omdat het weer vroeg dag was. goed dat ik nog twiglets in huis had als snack. en gelukkig is de soep nog goed.
We waren cars aan het bekijken. Die bekijken we dan vanavond wel met iets deftigs om te eten, maar ik moet er nog om.
ventje wil zondag een wokschotel maken maar ik heb er geen zin in want ik wil er altijd soyascheuten en ui in en die mag ik dan zelf opeten/maken om dan bij te voegen. bovendien raakt zo'n wokschotel nooit op.En je kan het al raden dan: die zal weer een paar dagen in de frigo staan om dan opgeslokt te worden door ventje met alle gevolgen van dien.
Ik mag de afwas ook doen want met zijn brace kan hij die niet doen en hij kan niet in afwashandschoenen. ( die gele)
En terwijl ik toch bezig ben m'n cocotjes weggoien ( de inhoud) want er staat waarschijnlijk al haar op de zurkelaardappelen.
Ach ja, zo hebben we ook onze beweging.
Moet nog de libelle lezen want ik moest gisteren ophouden want de buurtpolitie begon.
Zo, fijn dag seizoentjes en Keep Safe!
Ventje is gaan werken aangezien hij vrijdag een dag verlof heeft om mij naar de afspraak met dr achternaamgenoot te brengen. en eventueel zelf naar de RX afdeling te gaan. hij denkt dat hij daar gewoon zonder afspraak en covidtest binnen zal geraken, ik beweer het tegendeel maar ik wil nu niet in discussie. hij wordt tijd dat hij even af leert van mij dingen te laten doen. ( zoals een afspraak maken bij de dokter enz)
Ik ben nu maar pas opgestaan. Suus had weer gevidobelt, maar gelukkig moest ze nog eten, wij ook, maar ventje wilde dan naar bed omdat het weer vroeg dag was. goed dat ik nog twiglets in huis had als snack. en gelukkig is de soep nog goed.
We waren cars aan het bekijken. Die bekijken we dan vanavond wel met iets deftigs om te eten, maar ik moet er nog om.
ventje wil zondag een wokschotel maken maar ik heb er geen zin in want ik wil er altijd soyascheuten en ui in en die mag ik dan zelf opeten/maken om dan bij te voegen. bovendien raakt zo'n wokschotel nooit op.En je kan het al raden dan: die zal weer een paar dagen in de frigo staan om dan opgeslokt te worden door ventje met alle gevolgen van dien.
Ik mag de afwas ook doen want met zijn brace kan hij die niet doen en hij kan niet in afwashandschoenen. ( die gele)
En terwijl ik toch bezig ben m'n cocotjes weggoien ( de inhoud) want er staat waarschijnlijk al haar op de zurkelaardappelen.
Ach ja, zo hebben we ook onze beweging.
Moet nog de libelle lezen want ik moest gisteren ophouden want de buurtpolitie begon.
Zo, fijn dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive en Oma-C: dank je wel voor de wensen voor manlief.
Ben net terug van de kiné, ben al 6 keer geweest, dat gaat toch rap hé.Maar het gaat steeds beter en beter.Normaal gezien nog 3 keer.
Heb deze voormiddag al 2 keer de reiger moeten wegjagen, denk dat dat beestje honger heeft
.
Volgende week komen ze voor de afwerking van de vloer ( enkel plinten zetten).Als dat gedaan kan eindelijk alles eens op zijn plaats gezet worden, mijn glazen en servies staat nog boven.De meubelen die gemakkelijk te verschuiven zijn , staan hier al , alleen de kasten nog niet.Kunnen ook de gordijnen gewassen worden.We zijn toch tevreden van de vloer, die droogt heel vlug op, komt omdat er bijna geen voegen zijn.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive en Oma-C: dank je wel voor de wensen voor manlief.
Ben net terug van de kiné, ben al 6 keer geweest, dat gaat toch rap hé.Maar het gaat steeds beter en beter.Normaal gezien nog 3 keer.
Heb deze voormiddag al 2 keer de reiger moeten wegjagen, denk dat dat beestje honger heeft
Volgende week komen ze voor de afwerking van de vloer ( enkel plinten zetten).Als dat gedaan kan eindelijk alles eens op zijn plaats gezet worden, mijn glazen en servies staat nog boven.De meubelen die gemakkelijk te verschuiven zijn , staan hier al , alleen de kasten nog niet.Kunnen ook de gordijnen gewassen worden.We zijn toch tevreden van de vloer, die droogt heel vlug op, komt omdat er bijna geen voegen zijn.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Hi Bekske!
De dag begon goed!
Een pas aangebroken potje met vijftig pillen laten vallen.
Vuilblik en handvlegeltje leek me niet aangewezen.
Toen kreeg ik de fles water niet open.
De notenkraker te hulp geroepen.
Gelukkig vond ik vrij vlug het rode draadje van het kaasdoosje.
Dat is ook altijd zo een gedoe om dat vast te pakken.
Maar voor de rest gaat het hier prima, hoor!
De kerstboom staat er nog in zijn blootje.
Ik moet nog eens gaan zoeken waar de jongste die doos gezet heeft.
Ik wacht wel tot het bevoorrading is.
Ondertussen is de technieker van de waterontharder gepasseerd.
Jaarlijks onderhoud is weer gedaan.
Volgende maand de chauffage.
Zo is het altijd wat in een huis hé!
Dames nog een fijne namiddag gewenst.
De dag begon goed!
Een pas aangebroken potje met vijftig pillen laten vallen.
Vuilblik en handvlegeltje leek me niet aangewezen.
Toen kreeg ik de fles water niet open.
De notenkraker te hulp geroepen.
Gelukkig vond ik vrij vlug het rode draadje van het kaasdoosje.
Dat is ook altijd zo een gedoe om dat vast te pakken.
Maar voor de rest gaat het hier prima, hoor!
De kerstboom staat er nog in zijn blootje.
Ik moet nog eens gaan zoeken waar de jongste die doos gezet heeft.
Ik wacht wel tot het bevoorrading is.
Ondertussen is de technieker van de waterontharder gepasseerd.
Jaarlijks onderhoud is weer gedaan.
Volgende maand de chauffage.
Zo is het altijd wat in een huis hé!
Dames nog een fijne namiddag gewenst.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Tot nu eigenlijk een verspilde huishoud dag, maar totaal geen wroeging daarover. Een nichtje uit NL vroeg , of dat ik soms nog oude foto's had van mijn grootouders /ouders/ooms en tantes uit de jaren '60 of daaromtrent.
Dat hoef je tegen mij geen 2 x te zeggen, naar boven getogen, radio "Minerva" erbij gezet en gaan snuisteren...
Dan weet ik al op voorhand : :leuk !! een reden om al die foto's nog eens te bekijken, heb een aantal dozen meegenomen toen mijn Mama overleden is. Zus had ze al opzij gezet voor de vuilzak bij leegmaken van haar huisje, die was totaal niet geïnteresseerd.
En het gekke is, als ik die foto's bekijkt dat ik dan ook meteen het moment weer beleef toen ze genomen werden. Zal wel nostalgie zijn. Ook nog brieven gevonden aan mijn Mama van haar ouders, toen wij naar Be. verhuisd waren, zo met ouderwetse spelling .
Nichtje en ik hebben afgesproken, dat "als" de toestand weer een beetje normaal wordt, ze naar hier komt om alles op te halen en we er een familie-)dagje van maken. Hoop doet leven
En nu ga ik een oude afl. van insp. Morse kijken, wel de rommel boven weer netjes in de kast gestopt...
Dat hoef je tegen mij geen 2 x te zeggen, naar boven getogen, radio "Minerva" erbij gezet en gaan snuisteren...
Dan weet ik al op voorhand : :leuk !! een reden om al die foto's nog eens te bekijken, heb een aantal dozen meegenomen toen mijn Mama overleden is. Zus had ze al opzij gezet voor de vuilzak bij leegmaken van haar huisje, die was totaal niet geïnteresseerd.
En het gekke is, als ik die foto's bekijkt dat ik dan ook meteen het moment weer beleef toen ze genomen werden. Zal wel nostalgie zijn. Ook nog brieven gevonden aan mijn Mama van haar ouders, toen wij naar Be. verhuisd waren, zo met ouderwetse spelling .
Nichtje en ik hebben afgesproken, dat "als" de toestand weer een beetje normaal wordt, ze naar hier komt om alles op te halen en we er een familie-)dagje van maken. Hoop doet leven
En nu ga ik een oude afl. van insp. Morse kijken, wel de rommel boven weer netjes in de kast gestopt...
-
Goede morgen seizoentjes,
opgestaan met ventje: die had mij wakker gemaakt door te snurken, door die ribben kan hij niet liggen zoals gewoonte.
Gisteren alle restjes in de frigo ofwel opgegeten ofwel weggegooid en afgewassen. 's avonds dan een fricandel gegeten. Ventje had geen zin meer om buiten te gaan naar de beenhouwer.
ben opgestaan met rugpijn, was gisteren al begonnen. dat zal flexiumen worden.
Heb besloten tot ventje eindelijk thuis is geen verse soep meer te maken maar uit brik of blik.
het heeft geen zin ze dan na 2 tassen te moeten wegsmijten. ga wel nog de butternut verwerken in soep.
moet straks nog m'n bestelling van H&C die gisteren is toegekomen betalen. de schoenen zitten in elk geval heerlijk.
moet nog de naadloze bh's passen en dan al mijn mandjes waarin gekleurde slipjes zitten en ook verschillende naadloze bh's eens bijeen steken want ventje steekt ook sokken in de mandjes waar die hun eigen mandje voor hebben. En mijn beugelbh's naar de kast in de bibliotheek brengen. ik heb die voorlopig niet nodig daar ik naar geen gelegenheid ga waar je een deftige bh nodig hebt. ( met dank aan covid)
vandaag is het frituureten of maak ik pasta carbonara. ventje gaat vandaag boodschappen doen, dus die kan een pot 4 kazensaus meebrengen. moet ook eens op 't net kijken voor een spaghettiportiemeter. anders krijg ik meer pasta dan saus in m'n bord. als dat noedels zijn, geeft dat niet.
ik denk dat ik vandaag aan wat verjaardagskaartjes ga werken. mijn "happpy birthday" stickers zijn toegekomen. anders moest ik met stempels werken. Dan gaat ventje moeten mee helpen om de afbeeldingen uit te ponzen, dat doet hij graag. het kerstmateriaal wegstoppen en tellen hoeveel ik er over heb. dan moet ik er dit jaar niet al te veel maken. maar we hebben ons "record" van kaartjes niet gehaald. Tsja, eens zo en dan eens anders.
ventje haalde gisteren het breekmesje boven om de doos van H&C open te doen en draaide te ver en het breekmes viel uiteen. gelukkig is het geen plastic en kon het hersteld worden.
Granny M: dat noem ik geen verspilde dag hoor. eens heerlijk door nostalgielaan wandelen is ook leuk. ik doe dat soms met foto's van ons Mies. Laatst kreeg ik een herinnering van Fb met een Foto van Vinny toen hij nog klein was. de deugniet. je ziet het zo aan zijn ogen. dat was een kastaar.
Clive: buurmeisje opnieuw zwanger. en nu van een meisje. moeders buurvrouw's halfzus bevalt binnenkort ook weer van een meisje. haar man had gehoopt op een jongen.
HVT: we waren nochthans niet vrijdag de 13 de? onze waterverzachter moet ook gedaan worden maar dat zal na maart zijn. verleden keer was het april. ( door Covid)
Zo, mijn ochtendroutine begint, de boerderij, klondike, teh sims. voor criminal case moet ik wachten. als de zaak is opgelost heb je 24 uur nodig voor je aan een nieuwe kan beginnen. kan je bv niet wachten dan betaal je natuurlijk.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
opgestaan met ventje: die had mij wakker gemaakt door te snurken, door die ribben kan hij niet liggen zoals gewoonte.
Gisteren alle restjes in de frigo ofwel opgegeten ofwel weggegooid en afgewassen. 's avonds dan een fricandel gegeten. Ventje had geen zin meer om buiten te gaan naar de beenhouwer.
ben opgestaan met rugpijn, was gisteren al begonnen. dat zal flexiumen worden.
Heb besloten tot ventje eindelijk thuis is geen verse soep meer te maken maar uit brik of blik.
het heeft geen zin ze dan na 2 tassen te moeten wegsmijten. ga wel nog de butternut verwerken in soep.
moet straks nog m'n bestelling van H&C die gisteren is toegekomen betalen. de schoenen zitten in elk geval heerlijk.
moet nog de naadloze bh's passen en dan al mijn mandjes waarin gekleurde slipjes zitten en ook verschillende naadloze bh's eens bijeen steken want ventje steekt ook sokken in de mandjes waar die hun eigen mandje voor hebben. En mijn beugelbh's naar de kast in de bibliotheek brengen. ik heb die voorlopig niet nodig daar ik naar geen gelegenheid ga waar je een deftige bh nodig hebt. ( met dank aan covid)
vandaag is het frituureten of maak ik pasta carbonara. ventje gaat vandaag boodschappen doen, dus die kan een pot 4 kazensaus meebrengen. moet ook eens op 't net kijken voor een spaghettiportiemeter. anders krijg ik meer pasta dan saus in m'n bord. als dat noedels zijn, geeft dat niet.
ik denk dat ik vandaag aan wat verjaardagskaartjes ga werken. mijn "happpy birthday" stickers zijn toegekomen. anders moest ik met stempels werken. Dan gaat ventje moeten mee helpen om de afbeeldingen uit te ponzen, dat doet hij graag. het kerstmateriaal wegstoppen en tellen hoeveel ik er over heb. dan moet ik er dit jaar niet al te veel maken. maar we hebben ons "record" van kaartjes niet gehaald. Tsja, eens zo en dan eens anders.
ventje haalde gisteren het breekmesje boven om de doos van H&C open te doen en draaide te ver en het breekmes viel uiteen. gelukkig is het geen plastic en kon het hersteld worden.
Granny M: dat noem ik geen verspilde dag hoor. eens heerlijk door nostalgielaan wandelen is ook leuk. ik doe dat soms met foto's van ons Mies. Laatst kreeg ik een herinnering van Fb met een Foto van Vinny toen hij nog klein was. de deugniet. je ziet het zo aan zijn ogen. dat was een kastaar.
Clive: buurmeisje opnieuw zwanger. en nu van een meisje. moeders buurvrouw's halfzus bevalt binnenkort ook weer van een meisje. haar man had gehoopt op een jongen.
HVT: we waren nochthans niet vrijdag de 13 de? onze waterverzachter moet ook gedaan worden maar dat zal na maart zijn. verleden keer was het april. ( door Covid)
Zo, mijn ochtendroutine begint, de boerderij, klondike, teh sims. voor criminal case moet ik wachten. als de zaak is opgelost heb je 24 uur nodig voor je aan een nieuwe kan beginnen. kan je bv niet wachten dan betaal je natuurlijk.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Muddy Maddy, manlief lust ook geen soyascheuten , terwijl ik er verlekkerd op ben.
En jij hebt nieuwe schoentjes en lingerietjes gekocht, fijn zo. Zelf draag ik mijn BH'tjes met beugel en steeds met dezelfde slip erbij. Wij vinden dat beiden leuk, zo'n volledig setje. En ventje wordt ingezet met het maken van de kaartjes, jullie vormen een leuk team
Anjelier, heeft jouw vader de 11° zijn vaccin gekregen ?
Fijn te lezen dat het alle dagen weer een beetje beter gaat met jouw arm. Forceer je nu niet met het verschuiven van de meubels
HVT, scherven brengen geluk, moet je maar denken. Ik kan ook van die dagen hebben dat alles uit mijn handen valt. En flessen fris of water krijg ik ook nooit open, doe dat als manlief niet in de nabijheid is, gebruik ik ook de notenkraker en dan is de dop er zo af.
Granny M, jij bent in de foto's gevlogen en dat brengt natuurlijk herinneringen met zich mee. Ik hoop met jou mee, dat jij jouw nichtje heel vlug in de armen kunt sluiten.
Oma-C, het was naar het schijnt gisteren bitterkoud. Manlief is gisteren gaan wandelen. Ik had gisteren zoveel pijn, dat ik niet buiten ben geweest. Vandaag voel ik me dan weer stukken beter.
Bekske, dankjewel voor de mooie plaatjes.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig afvegen met nat. Dan kan ik daar morgen meteen beginnen te dweilen ( ja dames, ook met veel nat
Zo, ga eraan beginnen Ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een mooie donderdag. Liefs.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes
vannacht weer redelijk veel regen gehad
of winterse buien, ik ben niet gaan kijken
maar alles is goed nat
Dank je Bekske voor de mooie viooltjes op je kaart
straks bloeien de echte weer
clive dank je voor het mooie overzicht,
ik ga niet alles herhalen, en hoop dat jouw pijn beter is
deze natte periode is niet goed voor de gewrichten
dat ondervind ik zelf ook, maar ja, genezen is niet
aan de orde dus ja.... pijn verbijten hé
M-M ik heb in de goeie jaren (dat ik nog geen pijn had)
veel kaartjes op voorhand gemaakt die zitten allemaal klaar
om verstuurd te worden, gelukkig maar, allerlei voor
elke gelegenheid dat is makkelijk, ik moet alleen
voor de eindejaars kaarten zorgen elk jaar, en dat is
al werk genoeg met de pijnlijke vingers, daarom
begin ik er altijd al vroeg aan
Veel mensen sturen geen kaart meer omdat de
zegels te duur worden, en je kan ze geen ongelijk geven...
maar ik vind het gezellig al die kaarten in de kaarthouder
granny M gezellig zo rommelen in die oude foto's, ik vind
het jammer dat die oude foto's van de familie naar
mijn jongste zus zijn gegaan, en sedert haar overlijden
weet ik niet waar die allemaal gebleven zijn...
zo valt een familie helemaal uiteen
Helena, je kan zo van die dagen hebben dat het allemaal tegenzit
niks aan te doen, arm of beenbreuk is erger denk ik dan...
Niet alles gaat volgens we graag hebben, maar het komt goed
met geduld en boterhammen weet je nog.?
Dag anjelierken, goed dat je vader al een inenting heeft gehad
nog even voor de 2e prik maar iedereen moet nog wel voorzichtig blijven
want dat beest is niet dood of weg omdat iemand een spuit heeft gehad
blijven handen wassen, masker dragen en afstand houden
de regels blijven volgen zal nog wel wat maanden in beslag nemen
Alle seizoentjes, ik ga mijn "preek" afsluiten en nog wat huistaken doen
want de kabouters zijn nog steeds afwezig
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Hallo Bekske van je prentje wordt je op slag goed gezind.
Neusjes van Matice op vensters, hier kon de poetsvrouw altijd zien of de kleinkinderen geweest waren.
Dan stonden er soms natte mondjes en plakhandjes op de schuifdeur.
Gek dat de klein mannen graag aan de ruiten likten.
MM mannen in het huishouden, niet altijd een vooruitgang
Hopelijk vandaag een vruchtbaardere dag dan de voorbije dagen.
Ik geraak niet op gang de laatste tijd.
Lijstjes maken werkt nog meer demotiverend.
Daar geraakt niet veel van gedaan.
De dozen van het kerstgerief zijn toch al twee keer vijf trapjes hoger geraakt.
Ze geraken nog wel eens tot op zolder.
Wat ga ik eens doen vandaag?
Er staat nog strijk.
Er ligt nog verstelwerk.
De kerstboom moet nog uiteen gepuzzeld worden.
De garage moet nog een beetje gefatsoeneerd na gisteren.
Hopelijk zit er ook een klein wandelingetje in.
Veel plezier aan allen met wat jullie vandaag gaan ondernemen.
Neusjes van Matice op vensters, hier kon de poetsvrouw altijd zien of de kleinkinderen geweest waren.
Dan stonden er soms natte mondjes en plakhandjes op de schuifdeur.
Gek dat de klein mannen graag aan de ruiten likten.
MM mannen in het huishouden, niet altijd een vooruitgang
Hopelijk vandaag een vruchtbaardere dag dan de voorbije dagen.
Ik geraak niet op gang de laatste tijd.
Lijstjes maken werkt nog meer demotiverend.
Daar geraakt niet veel van gedaan.
De dozen van het kerstgerief zijn toch al twee keer vijf trapjes hoger geraakt.
Ze geraken nog wel eens tot op zolder.
Wat ga ik eens doen vandaag?
Er staat nog strijk.
Er ligt nog verstelwerk.
De kerstboom moet nog uiteen gepuzzeld worden.
De garage moet nog een beetje gefatsoeneerd na gisteren.
Hopelijk zit er ook een klein wandelingetje in.
Veel plezier aan allen met wat jullie vandaag gaan ondernemen.
-
@ Clive: ventje dankt je hartelijk voor zijn beterschapskaartje. 
Cats Rule!