In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

13 apr 2021, 13:43

Voila die boterhammetjes zijn ook weer op.
Deze voormiddag een pokkenwerkje gedaan: de kastjes met cd's uitgewassen.
Nutteloos werk want ik kijk geen dvd meer en luister zelden naar de cd's.
Teveel herinneringen.Zou alles moeten weggeven of weggooien.
Het zal blijven staan als versiering.
Maar het is toch maar weer uit de voeten.
Het "muziekmeubel" is ook de vod gepasseerd.
Eerlijk gezegd zou ik eerst de gebruiksaanwijzing van de cd en dvd speler moeten lezen.
Of de jongste om uitleg vragen.

Om 14 uur opnieuw aan de slag.
Ik hoop dat ik om 16 uur klaar ben.
Dan nog even rusten vooraleer te beginnen koken.

De zon schijnt hier al de hele dag dus tussendoor nog een wasje opgehangen buiten.

Nog een prettige dag verder voor iedereen.

Oma-C

13 apr 2021, 16:19

Hier even theepauze :lol:
toch frisser dan je denkt buiten :roll:
Heb de duivendrek weggepoetst
en het terras proper gemaakt hoewel in de zon
was het kouder dan ik dacht, maar 't is opgekuist
en ik ga een plaatje hangen: 10m verder gaan aub :oops: :lol:
Die vuiligheid is echt vies...

Helena, dat zijn vervelende kastjes om uit te wassen
veel hoekjes en kantjes, maar zo af en toe is het toch nodig :oops:
ik gebruik alleen nog bepaalde cd's die ik graag hoor
en de herinneringen neem ik erbij... :roll: :oops:
die blijven zolang je leeft....

Straks een stukje zwarte beuling bakken
met verse appelmoes, zo geraakt dat ook uit de vriezer
je komt af en toe iets tegen waarvan je denkt
ah ja dat zat er ook nog :oops: :oops:
de dvd's heb ik met de kinderen meegegeven
als ik verhuisd ben samen met de dvd-speler

anjelierken, mmm lekker verse spinazie komt hier
ook dikwijls op tafel soms met een eitje, en soms
met een stukje vis.... laat het smaken :)

Smakelijk eten allemaal.... een goeie nacht straks en tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

granny M

13 apr 2021, 17:44

En mijn eerste Astraatje zit er in en eerlijk, je voelt echt niets van de prik.
Ik mag niet zeggen dat het "lopende bandwerk" is, maar wel een super goede samenwerking van de mensen onderling. Een kwartierke wachten na de prik en onderwijl wat kunnen zien van de posters die de scholen aan de wanden mochten ophangen. Vrijwilligster is even met me rond gereden toen ze zag, dat ik leuk vond om even te kijken.
Maar vooral de lieve , ook humoristische manier hoe ze met de mensen omgaan is echt hartverwarmend, alléz voor mij dan toch :D
Er was een oud mijnheerke met een colbertje, dan een débardeurke, overhemdje en daaronder nog een onderhemd met lange mouwen, eer ze die terug aan hadden gekleed hadden. ( Ik moest meteen aan de "Chippendale's" denken, guilty mind ) Maar chapeau voor hen allemaal ..
Nu afwachten tot morgen ...

granny M

13 apr 2021, 17:52

O ja, en voor jullie iets verkeerds gaan denken, je zit allemaal apart in een soort cabine hoor voor te prikken,
niemand ziet je eigenlijk, maar het mijnheerke zat in een rolstoel en die hebben ze dan toch maar even naar voren gereden om hem weer in de goede volgorde aan te kleden....
Ik heb gewoon mijn (losse)trui even opzij getrokken.

Helena van Troje

13 apr 2021, 19:27

GrannyM jij hebt toch ook overal wat te beleven.
Dat doet me denken aan die keer dat ik met oudste zoon naar een galaopvoering mocht.
Het was ten tijde van de aanslagen op Zaventem en Brussel.
De koning kwam ook naar Bozar en er was heel strenge beveiliging.
We moesten onze handtassen laten zien.
Was er een oudere dame (wij hebben haar de gravin genoemd)
Wat er uit die haar handtas allemaal kwam.
Die had al haar juwelen meegebracht denk ik.
En die bleef maar uitladen....

clive

14 apr 2021, 07:55

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, dankjewel voor het prachtig overzichtje, ik ga niet alles herhalen.

Granny M, zag de dik ingeduffelde opa zo voor me, enkel een hoed mankeerde er nog :D . Als ik naar de dokter moet, trek ik altijd iets ruim en gemakkelijk aan en een katoenen onderhemdje, dat moet ik dan niet uitdoen.

Ga vandaag doordoen aan de hobbykamer. 2 volledige boekenkasten zijn al gedaan, alle boeken eruit en allemaal apart afgeveegd + de gezelschapspelletjes. Nog 1 volledige boekenkast te gaan. En dan de roze chaise eens grondig stofzuigen en dan de bureau nog opruimen en de lades daarvan nog opruimen, want daar zitten toch wat " rommeltjes " in en deze uitwassen. En als dat allemaal gedaan is, de volledige kamer eerst stofzuigen en dan volledig dweilen.
Om 14.00H stop ik even om met Matice te gaan wandelen.

Gisteren tijdens de wandeling, kwam ik een zwarte man tegen, maar echt zwart en een kolos van een man. Ik passeerde hem met Matice en hij zei met zo'n enorme diepe stem, "beautiful dog". Ik heb thank you gemompeld en was toch wel een beetje fier. Donderdag de 22° april komt zijn trimster. Die 8 weken zijn voorbij gevlogen.

Zo, ik ga mijn haren wassen en douchen. Ik wens elkeen een mooie woensdag. Liefs en een dikke knuffel.

Bekske

14 apr 2021, 08:44

Afbeelding

Oma-C

14 apr 2021, 08:48

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
de zon schijnt maar het is nog niks te warm
laat ons hopen dat het snel echt lente wordt :wink:

Voor allen een "bezige" dag wat je ook gaat doen
Een fijne dag aan allen :) telefoon belt :roll:

Helena van Troje

14 apr 2021, 12:36

Wat een toevalligheid weer.
Clive maandag staat mijn boekenkast op het programma.
Alleen gaat poetsje daar voor een stuk voor opdraaien.
Komt ervan als je stiekem plaatsen overslaat.
Dat komt niet van één keer niet af te stoffen het stof dat ik daar tegenkwam.
Na de badkamer kan ze samen met mij boek per boek afstoffen en de schabben uitwassen.
Ik wam daar toevallig op uit omdat ik op zoek was naar een bepaald boek.
Alle weken hoeft nu ook niet, maar dit loopt de spuigaten uit.
De laatste tijd is mijn poetsjuweel echt aan het slabakken.
Begint een half uur nadat ze aankomt, tot daar aan toe.
Stopt een half uur op voorhand zonder vragen....
Eén keer kan ik dat door de vingers zien, maar niet elke keer.
Hoe gaan we dat aanpakken zonder haar te kwetsen...

Vandaag rustdag.
Morgen prik halen.

Oei oei die zon geeft het op hier.
Net op tijd naar de bakker geweest, oef!

Prettige dag aan iedereen.

anjelierken

14 apr 2021, 18:34

Hallo iedereen,

HVT: ik zou daar vriendelijk en beleefd wel iets van zeggen.Da's tenslotte toch 1 uur dat je haar betaalt voor niks te doen.Dat kan eens gebeuren, maar als het iedere keer zo is.En ze zou dat zelf ook moeten weten, dat dat niet kan.

Toch nog een mooie dag geworden vandaag, had me verwacht aan regen, maar hier, niks van regen.

Spaanse woef is al aan zijn avond-en nachtdut bezig.Elke avond rond 18uur begint hij daaraan.

Straks eens luisteren wat de versoepelingen zijn ( waarschijnlijk nog heel beperkt).De cijfers zijn nog niet goed.

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

14 apr 2021, 19:23

Goede avond,
Vandaag eens lekker de oude kat van de buren gekamd, vlg. mij heeft ze duracell batterijen ingepland want ze ronkt zodra ik haar maar aanraak. De buurtjes zitten nog in de Ardennen, hond is mee. Het kleine poesje is nog altijd niet teruggekomen, het is gechipt en alle asielen en mogelijke zijn op de hoogte/flyers opgehangen, op face-book foto's gezet. Afwachten maar dus, maar de hoop slinkt.
Zeg HvT, zou je ( ik probeer maar wat, hoor) geen lijstje voor de vlg. keer kunnen maken met hetgeen wat er gedaan moet worden ? Je weet zelf wel ongeveer hoelang de werkjes duren en je kunt je misschien verstoppen achter het feit, dat je het opgeschreven hebt om niets te vergeten, dan komt het niet zo cru over .. Maar ik zou er zeker iets van zeggen !
Hout vasthouden, ik mag tot op heden echt niet klagen over mijn Poetske. Sommige dingen doet ze wel totaal in een andere volgorde, of op een andere manier. Maar zolang het netjes is na afloop, ben ik al blij.

Oma-C

14 apr 2021, 20:04

Afbeelding

Even nog een betaling doen die niet automatisch kan :roll:
en jullie allen een goeie nacht komen wensen...
Een gezellige avond verder, ik ga voetbal kijken :wink:

Een gezellige avond iedereen en een goeie nacht
Groetjes allen en tot morgen.... :)

Bekske

15 apr 2021, 03:37

Afbeelding

clive

15 apr 2021, 08:37

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, wat leuk die 2 kleine konijntjes op jouw plaatje.

Oma-C, het weer viel gisteren mee, vond het wel kouder dan eergisteren. En was de match spannend ?

HVT, vind het spijtig dat jouw poetsjuweeltje er de kantjes van afloopt. Iemand zei hier terecht dat dat een volledig uur is dat wel betaald is, maar waar ze niets doet. Ik zou er toch maar eens met haar over spreken. Meestal komen die problemen als ze zich te goed thuisvoelen en dan denken ze dat alles geoorloofd is.
Heel veel succes met de prik vandaag.

Anjelier, moest lachen met wat je schreef over Spaanse Woef. Matice begint iets later zich voor te bereiden op de nacht. Hij gaat na een flinke dut, rond 20.45H à 21.00H slapen. En meteen opstaan in de ochtend is er ook niet bij. Van zijn slaapbench strompelt hij naar zijn slaapbank die er tegenover staat en gaat daar dan heel langzaam wakker worden. Maar als hij dan eindelijk wakker is, dan moet alles tegelijkertijd gebeuren.
Maar onze viervoeters ( en niet vergeten de viervoeter van Wingerd) , zijn toch oh zo lief.

Granny M, jij hebt de oude poes lekker verwend. En het poesje, ik hoop dat wonderen bestaan en dat ze toch nog naar huis komt, maar het duurt erg lang :cry: . JIj hebt dan geluk met jouw poetsje.

Gisteren dan de hobbykamer toch op het nippertje volledig gedaan gekregen. Ook de slopen van de kussens en de katoenen sierplaid van de chaise gewassen en reeds gestreken en terug gelegd. Alles heeft een grondige beurt gehad. En heb in de lade van de bureau mijn zilveren armbandje terug gevonden , manlief en ik dachten dat ik dat kwijt was geraakt en ik vond dat erg, want dat is echt wel een mooi. Hoe dat daar in gekomen is, dat is de vraag van 1 miljoen. Manlief was aangenaam verrast toen ik het hem liet zien. Heb het onmiddellijk gepoetst met zilverpoets. Andere schatten ben ik helaas niet tegengekomen.
Volgende week een andere kamer onder handen nemen.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar maken voor morgen.

Ik wens iedereen een mooie donderdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Muddy Maddy

15 apr 2021, 09:10

Goede morgen seizoentjes,

Onze koning is jarig vandaag!
Het is hier jammer genoeg aan het regenen. vannacht begonnen.
ik heb veel pijn in mijn schouderblad. is van verkeerd te liggen denk ik.
ging vandaag m'n haar kleuren, zal dat uitstellen. Ventje moet immers meehelpen want anders moet ik knielen aan de douche en kom ik niet meer recht.
Gimly is weer ziekjes. Hij was niet ziek tijdens de nieuwe maan, maar nu in het eerste kwartier.
Ventje wil spieringkoteletten. ik niet.
De ruim & riooldienst is hier in de buurt bezig de putjes onder handen te nemen. Dat maakt lawaai en dus is Gimly naar boven.
ik heb van ventje 't een een 't ander gehoord over de maatregelen. waarom die avondklok, die ik goed vond, weg mag is mij een raadsel. zal naar Suus moeten schrijven dat als wij naar Nederland willen komen we eerst 10 dagen bij haar in qarantaine moeten en daarna nog eens 10 dagen in eigen kot. bovendien heeft ze ( nog) geen slaapbank voor ons. Die gingen ze in huis halen maar toen werd Hans ziek, met de gekende gevolgen. Omgekeerd zal Suus dan ook 10 dagen hier in qarantaine moeten en wie gaat er dan voor de katten zorgen? zo lang zijn die nog nooit alleen geweest. het was altijd een dagje of 3, hoogstens 4 dat Buufje er voor moest zorgen.
( Buufje is de buurvrouw)
denk dat het vandaag nog een paar vlagen zal doen. heb zin in prei met ham en kaas in de oven ( ventje heeft liever witlof) kan ook een ideetje voor zaterdag dan zijn. weet ook niet wat hij zondag wil eten. moet toch nog naar de andere kant: ldl en apotheek.
Volgende week moet ventje 2 dagen naar de kazene. op 21 april zijn wij 29 jaar samen. happy aniversary met een muil als een nachtvertrek als die thuiskomt. champagne drinken zal er niet inzitten en de chinees is dan gesloten. Bach, ( beethoven en Handl) we hebben het verleden jaar ook niet kunnen vieren.
Zo, ik ga mijn druppels hun werk laten doen en dan ga ik eerst de sims aan het werk zetten, moet nog wachten op een nieuw avontuur in criminal cases en ook de boerderij is pas om 10 uur startensklaar. ( daylight saving time in de us vanwaar het spelletje komt) dus gaan we onze draken eens voor ons laten werken. ( dragonscapes) die oogsten appelen en bananen voor je. straks als ik level up ben ook citroenen.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!