Hoekje: "De oase van rust" 2021(1)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

18 jun 2021, 13:34

Hallo allemaal!
Rita niet goed gekeken hé :D bij de foto van mijn short staat te lezen dat ik niet alleen een roze maar ook een lichtgroene had gekocht!
Hier heeft het deze morgen rond een uur of 5 flink geregend, gelukkig geen onweer! En nu is het afwisselend bewolkt en zonnig maar heel warm!
Straks Elise van school halen en deze avond eten we dan met zijn allen mosselen, zijn Belgische hangcultuurmosselen uit de Noordzee! Voor Elise maak ik een croque monsieur zij lust nog geen mosselen!
Voor mij geen voetbal ben er nooit geen fan van geweest, en van die voetbalgekte nu helemaal niet!Dus ik zit ‘s avonds buiten een boek te lezen tegen dat het bedtijd is!
Wens jullie nog een heel fijn weekend daag…
You only have one life...live it!

meme-rietje

19 jun 2021, 09:17

goeie morgen allemaal
maai wat een verschil van temperatuur
het is altijd alles of niks
deze namiddag eens een koffietje aan drinken
ja Rietjes de mot in de buxus, van voor langs achter en op zij? overal
en nu hé wat moet er nu in de plaats?
ik zou iets willen zetten die niet meer moet gesnoeid worden
en zo heb ik weer iets om me bezig te houden :)

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

19 jun 2021, 09:52

Goeie frisse morgen

wat een verschil, dat het maar vlug weer goed komt

Inderdaad Veve, 'k had er over gelezen, kan gebeuren hé :lol:

We hebben net eens onze agenda voor de komende weken bekeken :roll: overvol.
Als je me mist, tja dan ben ik er niet hé :wink:
Oud maar niet Out

Ivette

19 jun 2021, 17:34

Helaba maar ik weet waar Rietjes en W. deze namiddag vertoefden want ik zat hier naar de foto's van Christa uit Fuorteventura, Spanje te kijken toen er iemand op de deur klopte.
Groot was mijn verwondering maar ook mijn enorme blijdschap toen Rita voor mijn neus stond. Mens wat was dat goed om haar zo stralend en goeduitziend voor mijn neus te zien staan. Tijd om binnen te komen hadden ze niet maar ik apprecieer het toch dat ze even groette, mijn dag is goed en ge zult hier haar foto's wel zien verschijnen!
Misschien ook enkele foto's uit Spanje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ivette

Ritavdm

19 jun 2021, 20:32

Om het wandelen niet te verleren zijn we deze namiddag nog maar eens op stap geweest.
Een deugddoende trip van 13 km.
Toen we door het centrum v Gits paseerden kon ik het toch niet laten om ff op Ivette haar deurtje te kloppen en "Goeiedag" te zeggen. Ze straalde !!!!
Tijd voor meer was er niet, mag trouwens niet ook hé en ik was bovendien niet alleen maar 'k lees dat ik haar dag goedgemaakt heb. Graag gedaan hoor Ivette :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ivette

19 jun 2021, 21:34

Oei, ik ben wel heeeel oud geworden en ik hoop dat mijn nieuw gebit na al mijn tandenmiserie er beter zal uitzien!
Schone wandeling hebben jullie gemaakt, prachtige foto's van de bloemenslingers op onze markt, van de klaprozen, onze molen enz. ook eens te meer het bewijs dat je er wel de schoonste plekjes op uw wandelingen uitkiest.
Ik geniet nog altijd na dat je toch even de tijd nam Rita om goeiendag te komen zeggen, hartelijk bedankt lieve vriendin!
Ivette

Ritavdm

20 jun 2021, 09:04

zwaai zwaai ....
tot in den draai :wink:
Oud maar niet Out

meme-rietje

20 jun 2021, 09:16

goeie morgen allemaal
ja dat was waarschijnlijk een blijde verassing :lol:
weer heel mooie foto's
ik heb gisteren een terrasje gedaan

Afbeelding

omadina

21 jun 2021, 07:56

Goede morgen,

Mooie foto's gezien, en zeker de foto van Rita en Yvette , dat was zeker een mooie verrassing voor jou Yvette !
Ik herinner me nog goed dat ik zo eens Rita tegengekomen ben in Koksijde, ja is ook al een tijdje geleden, maar dat blijft toch in mijn geheugen hangen.

Hoop dat jullie allemaal een mooi weekend gekend hebben, misschien wat minder warm, en hopelijk niet veel regen. Hier is het meegevallen, ze hebben geluk gehad met de "braderie" in de Zeelaan. Het was gezellig druk en er was ook animatie.

Toch kijk ik nu al uit naar volgend weekend, dan komen twee van mijn drie dochters en hun gezinnetje. Wat ben ik blij dat we weer samen kunnen zijn. Nathalie zal er nu niet bij zijn, want ze moet werken. Van zodra het past wil ik haar ook graag terugzien met de meisjes Luna en Maïté.

Nu is het hier aan het regenen, dat is minder, want ben om 9u30 afgesproken met drie andere vriendinnen voor ons uurtje sporten. Zouden we binnen mogen spelen ??? Ik zal toch maar eens gaan kijken.

Hou jullie allemaal goed, en ja, 't zal een frissere week worden, maar dat nemen we er dan zomaar bij hé !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

21 jun 2021, 09:01

goeie morgen allemaal
ben waker geworden door het gekletter van de regen op de koepels in de gang
maar alles had eigenlijk water nodig maar het mag ook niet te lang duren
is wel veel afgekoeld
ga nu mijn stutje eten en koffie drinken

Afbeelding

vera-maria

21 jun 2021, 11:22

Goede bijna middag!
Is een snertweertje vandaag hé, ik heb in Mechelen deze namiddag om 15 u een afspraak en we dachten we gaan er een dag van maken…niet dus want ik loop niet graag rond in de regen dus gaan we pas na de middag vertrekken, is toch 1 1/2 rijden en moest het opgeklaard zijn na de afspraak dan kunnen we toch nog eens rondlopen en iets gaan drinken of eten in Mechelen!
Weer mooie foto’s van de natuur en een glunderende Yvette met Rita!
Ja mensen is fijn hé dat alles weer naar bijna normaal gaat en we weer meer volk of familie kunnen ontvangen!
Ik ga voor eten zorgen, tot later daag…
You only have one life...live it!

corry

21 jun 2021, 11:40

Goedemorgen

Was er even niet had ander katjes te geselen, niet helemaal waar 🤩
We hebben samen genoten, veel spelletjes gespeeld, een zwemnamiddag in Wielingenbad.
Ondertussen veel telefoons van Bianca haar jongste was ziek maakte hoge koorts, Eleanor is in het ziekenhuis opgenomen met hoge koorts en totaal uitgeput.

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

corry

22 jun 2021, 07:25

Afbeelding

Goedemorgen

Juist visjes eten gegeven, ze beginnen mijn witte kop te herkennen en komen al naar boven als ze mij zien.

Krentenboompje draagt veel vruchtjes
Afbeelding

Onkruid groeit snel, onze kindjes hebben een handje geholpen om het uit te trekken.

Afbeelding

Vandaag naar buurtje welke verhuisde naar De Haan

Kan het niet laten deze kleine schat te tonen, haar toestand is redelijk, komt goed 👍

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover een klein overzicht van mijn mini tuintje

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Oma-C

22 jun 2021, 09:21

Sorry zit in foute hoek... :oops:
Groetjes allen,
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

omadina

23 jun 2021, 08:42

Goede morgen,

Corry, heel mooi hoor jullie tuintje, daar kunnen jullie dan ook van genieten. Blij te horen dat de kleine schat Eleonore het toch al beter maakt. De zusjes zullen ook wel blij zijn. Hoe gaat het nu met Staf, door zijn behandeling zal hij zich ook wel fitter voelen. Zorg ook maar goed voor jezelf.

Gisteren hebben we inderdaad binnen mogen spelen, alle 4 de terreinen waren bezet door leeftijdsgenoten. Langs beide zijden stonden de deuren open zodat we toch voldoende verluchting hadden. 't Was een leuk uurtje en achteraf hebben we er nog een glaasje op gedronken in de bar.
Nu is het hier toch droog, na de regen van de vorige dagen. Ik hoop dat het beter wordt tot het weekend tot de kinderen komen.

Straks ga ik boodschappen doen, en de dagelijkse werkjes opknappen. Deze namiddag zie ik wel. Het is nog frisjes, maar dan kleden we ons ernaar hé, als het maar droog blijft, want met een paraplu wandelen is toch ook niet ideaal hé, en fietsen in de regen....natte lange broek, die aan je benen plakt... bah.

Ik dacht ook eens aan de cinema, eens kijken welke films ze spelen...

Voor jullie allemaal een heel mooie dag, hoe jullie die ook invullen. groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !