In de Vier Seizoenen reeks 26 Lente 2022
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag iedereen!
Vrolijk en zonnig paasfeest allen!
Seffens na het eten de paaseitjes gaan verstoppen.
Eerst nagekeken of de buurmeisjes niet in de tuin zullen zijn.
Die zijn echter niet thuis.
Wat de kleindochter van de andere buren betreft dat weet ik nog niet.
Die is al aan het twijfelen aan het bestaan van de Paashaas.
In onze tijd waren dat de klokken van Rome die terug kwamen.
Waar is die Paashaas ergens uit gekomen, vraag ik me af.
De meisjes van nummer 64 hebben hun buit al binnen.
Komt een mens de drukpers van zijn echtgenoot tegen op FB.
DE foto is niet scherp genoeg om te zien of hij zelf er niet naast staat.
De stofjas vol inkt die herken ik ook nog.
Nooit helemaal proper te krijgen, ook al kookte je die tien keer af.
Smakelijk eten Clive en hubbie!
Geniet van de zon!
Vrolijk en zonnig paasfeest allen!
Seffens na het eten de paaseitjes gaan verstoppen.
Eerst nagekeken of de buurmeisjes niet in de tuin zullen zijn.
Die zijn echter niet thuis.
Wat de kleindochter van de andere buren betreft dat weet ik nog niet.
Die is al aan het twijfelen aan het bestaan van de Paashaas.
In onze tijd waren dat de klokken van Rome die terug kwamen.
Waar is die Paashaas ergens uit gekomen, vraag ik me af.
De meisjes van nummer 64 hebben hun buit al binnen.
Komt een mens de drukpers van zijn echtgenoot tegen op FB.
DE foto is niet scherp genoeg om te zien of hij zelf er niet naast staat.
De stofjas vol inkt die herken ik ook nog.
Nooit helemaal proper te krijgen, ook al kookte je die tien keer af.
Smakelijk eten Clive en hubbie!
Geniet van de zon!
-
Dagprogramma aangepast wegens programmatie Klara.
Tot 12 uur orgelmuziek.
We zullen ons binnen nog wat bezig houden.
Spijtig genoeg is de strijk gedaan, de beneden gekuist.
Ik ging buiten ramen wassen en terras voor de eerste keer schuren.
Ik veronderstel dat vanavond de student terug komt.
Zou ik in feite nog brood moeten gaan halen.
Er is nog in de diepvries, dus we zien wel hoever we geraken.
Het is alleszins minder fris dan gisteren.
Fijne dag nog allen.
Tot 12 uur orgelmuziek.
We zullen ons binnen nog wat bezig houden.
Spijtig genoeg is de strijk gedaan, de beneden gekuist.
Ik ging buiten ramen wassen en terras voor de eerste keer schuren.
Ik veronderstel dat vanavond de student terug komt.
Zou ik in feite nog brood moeten gaan halen.
Er is nog in de diepvries, dus we zien wel hoever we geraken.
Het is alleszins minder fris dan gisteren.
Fijne dag nog allen.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Voor jullie allemaal een fijne Paasmaandag gewenst, we kunnen genieten van het zonnetje.
Gisteren dan in stad gaan ontbijten/brunchen . Ik had een tafeltje buiten gevraagd. Die ruimte is wel overdekt en verwarmd, want het was nog fris buiten. En dan konden we Matice meenemen.
We waren met de tram geweest. Toen we arriveerden in de zaak, waren we aan het wachten tot er iemand kwam om onze tafel aan te wijzen. Er kwam al vlug iemand aan en voordat ik iets kon zeggen, sprak deze man mij met mijn achternaam aan. Hij zag de verbazing in mijn ogen, lachte en zei dat het feit dat Matice erbij was , ons verraden had. We kregen een tafel van 4, zodat Matice wat meer ruimte had. En voordat we de kaarten kregen, werd er al een kom fris water en een snoepje voor hem neergezet. Eerst de hond en dan de baasjes
De rekening voldaan en nog een snoepje voor Matice . Degene die kwam afrekenen zei dat hij zich voorbeeldig gedragen had en vroeg dan of hij even een knuffel mocht geven aan Matice, dat mocht. Onze lieve clown. Dan hebben we nog een wandeling gemaakt tot ik moe was. Even met een drankje gaan rusten en dan terug naar de tram. Rond 16:30H waren we terug thuis. Enfin , het was een fijne Pasen.
Buurvrouw had intussen naar mij gebeld, zij krijgen vandaag familiebezoek, maar die zijn echt met veel. Ze vroeg of ze van ons stoelen mocht lenen, natuurlijk mag dat. Ze gingen dan gisteren zelf weg en vroeg of ik de stoelen in hun hal wou zetten. Heb de sleutel, dat was dus geen probleem. Had de stoelen voor daar nog eens extra afgewassen en ben ze dan bij de buren binnen gaan zetten.
Zo, ik zie dat mijn epistel iets te lang is geworden, lees het maar daigonaal of gewoon niet.
Lieve knuffel aan ieder van jullie.
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
De ganse opkuis is hier gedaan, we zitten weer proper
Het was plezant gisteren, zo gans de familie nog eens bij elkaar. De ukjes hebben zich ook goed geamuseerd, er waren hier 4 ukjes tussen de 2 en de 5 jaar oud. Dat kan tellen
Het was hier zowel paasfeest als verjaardagsfeest, want ukkepuk en ukkemeisje1 zijn jarig. Ukkemeisje 1 vandaag en ukkepuk donderdag.
Gisterenmorgen waren wij toch wel vergeten van paaseitjes te eten bij het ontbijt
Trouwens de paaseitjes van de ukjes staan hier ook nog, ook vergeten. Maar het voornaamste hebben ze mee, de cadeautjes
Deze namiddag blijven we thuis , misschien buiten zitten, we zien wel.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Bed is verschoond, beddengoed hangt al te drogen.
Oei dat klinkt alsof er een ongelukje gebeurd is...
Neen hoor, maar vandaag moet ik het alleen doen.
Wettelijke feestdag en J. zit in Polen.
Gedeelte van het terras voor de eerste keer geschuurd en eerst de ramen achteraan gepoetst.
Alles hangt hier vol stuifmeel van ik weet niet welke bomen, bloemen of planten.
Dan is het al eens goed weer kunnen de mensen met allergie binnen blijven.
De jongste zal weer snotteren en niezen.
Ik ga nog wat verder doen.
In één keer alles schuren lukte niet...
Prettige dag verder.
Oei dat klinkt alsof er een ongelukje gebeurd is...
Neen hoor, maar vandaag moet ik het alleen doen.
Wettelijke feestdag en J. zit in Polen.
Gedeelte van het terras voor de eerste keer geschuurd en eerst de ramen achteraan gepoetst.
Alles hangt hier vol stuifmeel van ik weet niet welke bomen, bloemen of planten.
Dan is het al eens goed weer kunnen de mensen met allergie binnen blijven.
De jongste zal weer snotteren en niezen.
Ik ga nog wat verder doen.
In één keer alles schuren lukte niet...
Prettige dag verder.
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes ,
Hoop dat iedereen een mooi weekend heeft gehad.
HVT, veel werk verzet, loop je toch maar niet voorbij hoor
Anjelier, dat was dan een gezellige bende bij jouw thuis. 5 ukjes . Als hier de kindjes zijn geweest en als ze druk gespeeld hebben, dan lijkt het erop dat in mijn living een bom is gevallen. Zeg dan altijd tegen manlief van zouden we het huis niet verkopen of ga ik poetsen
Oma-C, hoe is het met jouw zoon ? Hopelijk een stuk beter.
Ik ga niet alle namen noemen, maar ik hoop van harte dat jullie allemaal een prettig weekend hebben gehad.
Zo ,ik ga de paasboom afbreken en pas daarna stofzuigen en de was doen dat die buiten kan drogen.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
allemaal de paasdagen overleefd? gisteren in bed zei ventje dat JC weer verrezen was voor een jaar. hij heeft dat goed gedaan zei die dan nog
vandaag naar de notaris. moeten daar om 16.00 zijn maar moeder moet op 14 u naar de dokter en wij moeten her en der nog wat gaan scoren. ( geen drugs maar plantjes en aziatische producten ) anders komt het er weer niet van. afgesroken oml 15.30 bij moeder. het is niet ver, wij gaan te voet en ventje gaat naar de ldl om producten. vandaag eten we camenbert in de oven. en omdat de knotwilg maar om 14 u open gaat voor zo ver ik weet, vertekken we na het weerbericht.( maar ga voor de zekerheid nog eens googlen)
stofzuigen en moppen is dan voor morgen. ook het plaatsen van de blok met stekkers en usb poortjes kan dan morgen gedaan worden.
ventje heeft de gewoonte nu om op te staan en 's morgens een half uur op de wc te gaan zitten. maar gisteren moest ie eerst de gordijnen open gaan doen en beest eten geven. en dan heeft hij de beneden wc moeten gebruiken. ik ben dan uit armoe weer naar boven gegaan.
er is geen afwas: Joepie!
heb ventje gisteren moeten pushen om te gaan douchen. anders zat ie er 's middags nog tokkelend op zijn gsm. nu heb ik de douche klaargezet om er straks ene te gaan nemen. een handdoek op dat zitje en een handdoek op de slipmat want ik vind die toch erg slipperig.
en een nieuwe washandje.
ventje zou nog om leesvoer moeten. maar dan moet die hier beneden staan aangekleed en ik hoorde hem weer in bed kruipen.
voor 09.30 is die in de week niet op. soms is het echt aanmanen om naar de bakker te gaan of de drankencentrale. en zeker nu de ldl hier niet meer is en Peter de enige voedingswinkel is. Vandaag is die weer open en kan ventje weer zijn kerstomaten meebrengen. gisteren was het tomatensoep uit een zakje maar die moet je dubbel doen wil je smaak. en ik ga hem er eens op attent maken dat ik tomatenkruiden heb.
want ik zet dat klaar en dan doet die er hymalya zout op.
neen, die is voor de ribbelchips!
vandaag dus camenbert, dat is snel klaar, ik hoef alleen de lookboter baguette af te bakken. soms eten we dat als ik naar schoonbroer moet want normaal eten wij na nieuws en weerbericht. ( en dat is dan nog pas de preparatie)
ik hoop in de aziatische winkel alles te vinden wat ik nodig heb. anders moet ik online via een nederlandse winkel.
de plantjes gaan we in de keuken zetten. ik zal alleszins moeten opschrijven dat ik de ramen ( ze kunnen langs binnen open) moet wassen aan de keukenkant. hier voorraan is het ook een ramp. gisteren was buurman V aan het kuisen. ik heb hem wel geen ramen zien kuisen.
het is hier 9° en bewolkt.
Helena: ik zit hier ook te niezen op de moment.Bomen- stuifmeel staat heel hoog! daarom zet ik 's morgens als het nog donker is, de raam op een kiep om eens te verluchten. dan moet dat dicht anders blijf je niezen. en ik heb dan ook nog tranende ogen. kijken ze ook raar.
ik moet vandaag een taak nemen op de boerderij en verder zoeken naar een ontsnapte gevangene die weer een moord zou gepleegd hebben. ondertussen heb ik de connectie ontdekt tussen het derde spel in de criminal case franchise: the conspiracy. de naam van de hacker kwam me ineens te bekend voor.
het is tijd voor een kopje koffie. heb ik nu eens zin in.
Fijne dag seizoentje, hopende dat jullie een goed paasweekend gehad hebben, keep Safe, knuffel.
allemaal de paasdagen overleefd? gisteren in bed zei ventje dat JC weer verrezen was voor een jaar. hij heeft dat goed gedaan zei die dan nog
vandaag naar de notaris. moeten daar om 16.00 zijn maar moeder moet op 14 u naar de dokter en wij moeten her en der nog wat gaan scoren. ( geen drugs maar plantjes en aziatische producten ) anders komt het er weer niet van. afgesroken oml 15.30 bij moeder. het is niet ver, wij gaan te voet en ventje gaat naar de ldl om producten. vandaag eten we camenbert in de oven. en omdat de knotwilg maar om 14 u open gaat voor zo ver ik weet, vertekken we na het weerbericht.( maar ga voor de zekerheid nog eens googlen)
stofzuigen en moppen is dan voor morgen. ook het plaatsen van de blok met stekkers en usb poortjes kan dan morgen gedaan worden.
ventje heeft de gewoonte nu om op te staan en 's morgens een half uur op de wc te gaan zitten. maar gisteren moest ie eerst de gordijnen open gaan doen en beest eten geven. en dan heeft hij de beneden wc moeten gebruiken. ik ben dan uit armoe weer naar boven gegaan.
er is geen afwas: Joepie!
heb ventje gisteren moeten pushen om te gaan douchen. anders zat ie er 's middags nog tokkelend op zijn gsm. nu heb ik de douche klaargezet om er straks ene te gaan nemen. een handdoek op dat zitje en een handdoek op de slipmat want ik vind die toch erg slipperig.
en een nieuwe washandje.
ventje zou nog om leesvoer moeten. maar dan moet die hier beneden staan aangekleed en ik hoorde hem weer in bed kruipen.
voor 09.30 is die in de week niet op. soms is het echt aanmanen om naar de bakker te gaan of de drankencentrale. en zeker nu de ldl hier niet meer is en Peter de enige voedingswinkel is. Vandaag is die weer open en kan ventje weer zijn kerstomaten meebrengen. gisteren was het tomatensoep uit een zakje maar die moet je dubbel doen wil je smaak. en ik ga hem er eens op attent maken dat ik tomatenkruiden heb.
want ik zet dat klaar en dan doet die er hymalya zout op.
vandaag dus camenbert, dat is snel klaar, ik hoef alleen de lookboter baguette af te bakken. soms eten we dat als ik naar schoonbroer moet want normaal eten wij na nieuws en weerbericht. ( en dat is dan nog pas de preparatie)
ik hoop in de aziatische winkel alles te vinden wat ik nodig heb. anders moet ik online via een nederlandse winkel.
de plantjes gaan we in de keuken zetten. ik zal alleszins moeten opschrijven dat ik de ramen ( ze kunnen langs binnen open) moet wassen aan de keukenkant. hier voorraan is het ook een ramp. gisteren was buurman V aan het kuisen. ik heb hem wel geen ramen zien kuisen.
het is hier 9° en bewolkt.
Helena: ik zit hier ook te niezen op de moment.Bomen- stuifmeel staat heel hoog! daarom zet ik 's morgens als het nog donker is, de raam op een kiep om eens te verluchten. dan moet dat dicht anders blijf je niezen. en ik heb dan ook nog tranende ogen. kijken ze ook raar.
ik moet vandaag een taak nemen op de boerderij en verder zoeken naar een ontsnapte gevangene die weer een moord zou gepleegd hebben. ondertussen heb ik de connectie ontdekt tussen het derde spel in de criminal case franchise: the conspiracy. de naam van de hacker kwam me ineens te bekend voor.
het is tijd voor een kopje koffie. heb ik nu eens zin in.
Fijne dag seizoentje, hopende dat jullie een goed paasweekend gehad hebben, keep Safe, knuffel.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Een zonnige dinsdagmorgen allemaal,
clive, ik heb nog niks gehoord van zoon
hij moet nog tot vrijdag in quarantaine blijven
en geen nieuws is goed nieuws denk ik altijd
Hij had ook veel last van de berkenpollen
hij is ook allergisch
M-M succes bij de notaris.... en hopelijk vindt je
al wat je zoekt in de Aziatische winkel
anjelierke, ik kan het me voorstellen zo 5 ukjes
je zal wel moe geweest zijn na zo'n dag
Helena, niet alles tegelijk willen doen
morgen komt ook nog langs
Alle seizoentjes een aangename dag,
vergeet niet ook van de zon te genieten
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Awel ja loontje komt om zijn boontje: vandaag alleen de hoogst nodige boodschappen...
Student en zijn zus hebben covid gehad in de Paasvakantie en zitten nog in quarantaine.
Deze week nog kalm dan.
Geen uitstap naar Leiden, geen student, het zal zachtjes aan en niet te snel worden.
Brood en beleg zijn al gescoord deze voormiddag.
Buiten werken zal dus ook niet aan de orde zijn.
Och schoon onkruid is ook niet lelijk.
Wie zich eraan stoort mag altijd beginnen met het te verwijderen.
Buurman heeft nog altijd niet door dat gelijk welke manier om onkruid kwijt te geraken een vergeefse manier is.
Het komt altijd terug na afzienbare tijd.
Zoek de zonzij zolang ze schijnt.
Student en zijn zus hebben covid gehad in de Paasvakantie en zitten nog in quarantaine.
Deze week nog kalm dan.
Geen uitstap naar Leiden, geen student, het zal zachtjes aan en niet te snel worden.
Brood en beleg zijn al gescoord deze voormiddag.
Buiten werken zal dus ook niet aan de orde zijn.
Och schoon onkruid is ook niet lelijk.
Wie zich eraan stoort mag altijd beginnen met het te verwijderen.
Buurman heeft nog altijd niet door dat gelijk welke manier om onkruid kwijt te geraken een vergeefse manier is.
Het komt altijd terug na afzienbare tijd.
Zoek de zonzij zolang ze schijnt.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede middag, heb een wandelingetje gedaan
zalig buiten.... dan naar zoon gebeld om te vragen hoe het
met hem en corona was.... rustig aan en nog tot
eind van de week in quarantaine...
Schoondochter heeft gisteren een accident gehad,
een jonge dame is achterin haar auto gereden terwijl zij
gestopt was om een kind te laten oversteken aan
een zebrapad, is er een jong ding van nog geen 20 jaar
achterin haar auto gereden, grote kosten aan de auto dus
maar gelukkig geen erge verwondingen (tot hiertoe)
Je voelt het soms pas na een paar dagen hé...nek en rug
laten zich wel voelen en een dikke bloeduitstorting
aan het scheenbeen
Plus een hoop schrijfwerk bij de politie voor procesopmaak...
het is een ferme klap geweest, achteraan alles ineen
de autokoffer sluit niet meer, en een achterdeur ook niet.
Veel geloop voor de verzekering enzomeer....
Ze is samen met een vriend die naast haar zat
naar de kliniek gevoerd met ambulance de hele cirque
heeft geduurd van11u en ze was pas om 17u terug thuis
Net nu ze een meerdaagse vakantie met de fiets
gepland hadden voor volgende week, kan het fietsrek
niet meer op de auto... want dat is niet op één week
terug in orde allemaal
Groetjes en hou jullie gezond en warm
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat"