In de Vier Seizoenen reeks 29 Winter 2022-2023

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

18 jan 2023, 16:10

Afbeelding

Goede namiddag allen, :wink:
De zon kruipt weeral weg, het zal
weer vroeg avond zijn :roll:

M-J, je had nooit gedacht dat jullie leven
na de verhuis zo druk zou worden :oops:
maar goed dat jullie het nog allemaal kunnen
geniet ervan want je hebt al genoeg meegemaakt
Doen wat je kan en wat je graag wil doen
Het leven kan kort en moeilijk zijn dat hebben
jullie al ondervonden :? Geniet van wat kan!!

Ik vond het vandaag kouder dan gisteren
maar misschien ligt het aan mij... :oops:

Allen nog een fijne dag verder en straks een
goeie nacht :wink: tot morgen... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

18 jan 2023, 17:38

Dag seizoentjes allemaal :
nog 9 bestralingen te gaan en de bijwerkingen( verbrand ) worden erger ... was te verwachten .
Dank voor jullie steun en heel veel moed voor de seizoentjes die het kunnen gebruiken .

Bekske

19 jan 2023, 08:07

Afbeelding
voor wilde eend sterkte en moed groetje

Muddy Maddy

19 jan 2023, 09:26

Goede morgen seizoentjes,

MJ: 50 jaar gehuwd maar jullie hebben nog een tijdje voor de voorbereidingen als ik me niet vergis?
Gisteren hutsepot gegeten. moet enkel de pot waar ventje het vlees gekookt heeft afwassen. heb gisteren ongeveer de helft van de kast opgeruimd en in de kleerkast gestoken. daar ben ik ook enkele dingen terug tegen gekomen. mijn donkerblauwe peinoir waarvan ik dacht dat ik alleen die grijze die ik nu draag had. dus ik hoef geen nieuwe te kopen. vandaag doe ik koppig verder al ben ik zo stijf als een plank. ik heb de tuniek die ik voor het etentje bij moeder ga dragen nu eindelijk gepast en er zat een vlek op. en ik ken mezelf: daar ga ik over liggen piekeren. die zeepjes van een hotel zijn echter een redding want in Italië kreeg ik er de tomatensausvlekken uit mijn witte bloes dus hier ook met zo'n hotelzeepje over die vlek gegaan ( ze zat goed gecamoufleerd) en ze is weg. maar die moet nog eens naar beneden gehaald worden want de "bavet" ( glitter) van de bloes zit los. en dat gaan we dichtnaaien. en het lijkt in het geheel niet op wat erop de foto stond. en in feite had ik een maatje minder kunnen nemen maar met die chinese firma's weet je nooit. ( er was een reportage op telefacts over Shein) soms past een 5 xl soms heb je een 8 xl nodig. enfin, staat me goed zei ventje en als je mijn buik niet ziet is er geen gezeur.
Lilly kwam vannacht knuffelen en dat ging gepaard met "mieuw". de a blijft nog achter. bij Gimly is het mauw. die mist de i. ze is een zeer matige eetster en nu heb ik er op toegezien dat ze haar portie helemaal opat want Gimly had vannacht een haarbal. die zat zich naar gewoonte vol te proppen. als hij er nu een heeft, komt die nu toch om eten vragen anders was dat een week ziek. en nu is hij korrels aan het eten want zus heeft bijna geen vleesje nagelaten.
gisteren was de "generaal" jarig. ze gingen dus gaan eten naar de "siphon". die was geroemd om zijn paling in de roomsaus. maar hun op houtsuur gebraden vlees met pepersaus mocht er ook zijn. vooral ventje en vader zaliger aten dikwijls een cote a los. maar toen de tante in een rolstoel terecht kwam zijn we daar naar nooit meer naartoe geweest en ik mis het zeer zeker niet. ik heb niet graag mensenmassa's om me heen. dan zijn ze in DGW terecht gekomen want daar kon de tante makkelijk mee omdat er voorzieningen waren. waar ik het ook moeilijk mee heb is dat hier bijna alle restaurants hun wc's boven of beneden hebben. de bistro aan de carref. bv is naar beneden en een draaitrap. en daar kan je door de week ook lekker eten. bij Tom is alles op het gelijksvloers. maar die is maar 3 dagen in de week open. zijn valentijnsmenu mogen we al schrappen want er is een kalkoengerecht. en de prijs.... bovendien heb ik hier nog een kleine kreeft liggen. en we doen normaal niet meer mee met die tralala. kost te veel centjes.
Clive: bedankt voor de info, ik ga zeker die website eens onderzoeken. maar dat zal voor volgende maand zijn.
morgen is het papier in karton en blauwe zakken en de normale huisvuilophaal dus gaat onze gang al een beetje doosvrij zijn. er staan buiten op de koer al 2 blauwe want je mag er nu meerdere zaken in stoppen en dat merk je. ventje zei dat hij eens naar de action moet. ( de vinnykaarsen zijn bijna op) en toevallig stond er iets van de swiffer in promo. de natte doekjes van een gewone swiffer. dat zou nog beter zijn voor de badkamer. eerst me 'n droge en dan met een natte en de boel is ook weer proper. want zijn steamer staat daar ook maar te staan. moet nog een briefje op mijn agenda plakken want die groene pincet blijft verdwenen. er stonden onder de zetel wel een paar sloefen en een doos! ( en ons moeder heeft er zeker 1 in reserve) anders ga ik eens naar wish kijken daar vind je ook alles en/of bij de blauwe bol. ventje heeft 2 zakken kleren mee voor die container die er staan. een oranje zak en een volle zwarte van 50 l. ik vraag me af wat ik vandaag verder ga vinden. en ook kleren de gestreken moeten worden. verder heb ik een shirtje met een netpatroon terug gevonden maar ik heb helaas niets in het blauw die er onder past. daarom wish. en de volgende sessie is wat past bij elkaar en wat niet en de opbergdoos met t-shirts ook eens bekijken wat nog past of dat als slaapshirt kan gebruikt worden. de laden moeten daarom ook leeggemaakt worden. beneden het slaapgerief; in de tweede lade misschien t-shirt en topjes die bij een outfit passen en boven de lingerie ( de elegante niet de dagdagelijkse) sokken zitten boven in de twee kleine schoven en daar mag waarschijnlijk ook heel veel van weg.
ik ga een kopje koffie maken. en dan het nieuws hier lezen. plaatje op fb en naald en draad zoeken en die "bavet" vastnaaien. moet nog wel de draad door de naald krijgen maar daar heb ik mijn vergrootglasbril voor.
Wilde eend: je hebt schreef je zalf meegekregen en die je 3 x daags moest insmeren. vergeet dat. smeer minstens 6 x per dag in en haal iets in huis dat verkoelend is ( zoals een aftersun) de apotheek zal wel weten wat ik bedoel als je zegt dat het brandwondes van bestralingen zijn. en smeer dat tussen de andere smeerbeurten in. ( zo deed schoonzus dat) je krijgt die niet terug van de ziekenbond ( helaas) maar het zal de pijn ietwat dragelijker maken. hou moed!
Fijne dag seizoentjes Keep safe en dikke dikke knuffel!
Cats Rule!

Oma-C

19 jan 2023, 10:05

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, :wink:
Hier heeft het weer goed gevroren
alles ziet wit, maar de zon is ook van de partij :)
en dat maakt me blij.... geen sneeuw hier
maar gladde plekken op sommige plaatsen
dus oppassen bij buiten gaan :roll: :)
Fijne donderdag iedereen en wees voorzichtig!

wilde eend ik hoop dat de last en de pijn
nuttig is en dat je nadien beter wordt
goede moed en veel sterkte :( :oops:

anjelierken

19 jan 2023, 12:48

Afbeelding

Hallo iedereen,

Er lag een dun laagje sneeuw , toen ik opstond.

Aan de achterdeur buiten was het glad, toen het licht erop scheen , zag je het zo glinsteren.
Spaanse woef heeft de gewoonte s' morgens snel naar buiten te lopen, nu schoof hij ook verder :D .

Nu is alles al gesmolten.

Vanavond staat er pizza op de menu. Heb pizzadeeg gekocht, dus nog enkel beleggen. Misschien ook nog soep maken. Als het zo koud is, doet dat goed.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

20 jan 2023, 07:37

Afbeelding
hier sneeuwt het lichtjes of zijn ze soms hierboven hun matras aan het uitschudden groetje

Muddy Maddy

20 jan 2023, 08:22

Goede morgen seizoentjes,

alles staat al buiten. nu nog wachten tot er een vuilniswagen passeert. meestal zijn ze hier redelijk vroeg en er is markt. weet nog niet of ik om een anijsmuis ga en ene voor moeder. ik weet niet eens of ze dat lust. en hier is het kattencross. de ronde van de living naar de salon naar de gang en de keuken en terug naar de living. Lilly zit weer vol energie die ze niet kwijt kan en Gimly zit ze dan achterna. ventje heeft per ongeluk op een van haar pootjes gestampt. ze moet nu niets van hem weten. ze heeft ook nog niet gegeten. misschien heeft ze nu geen honger. dan eet Gimly het wel op. die heeft altijd honger. anjelier: ik zie het al voor me: spaanse woef aan het uitglijden en verder glijden. zoals een kunstschaatsrijder.
gisteren is het niet gelukt om verder te doen aan de kast. te veel rugpijn. was te verwachten. hopelijk vandaag toch iets daarboven doen.
zou de vloer van de badkamer even swifferen.
vandaag boterham met zalm en een pot kreeftensoep. in meer heb ik geen zin. kan ook zijn dat ik vanavond een portie bami kook en er iets van kip bijdoe. tenzij ik op de markt bij het beenhouwerskraam iets tegen kom dat lang geleden is. vandaag verder doen aan die bestelling van een doemartje met extra verwarmingspads en mijn bestelling bij candy online ( deze keer geen snoep maar buitenlandse chip lekkernijen) is ontvangen door post nl en ik zal morgen wel weten of ik ze krijg. ons moeder gaat denken dat ik het express doe elke zaterdag een pakje. maar meestal is het toch voor de buren. die kerel die hier de vaste is, geeft alles af bij mij. als hij ten minste ziet aan de schittering van de kaars of mijn leeslamp die nog brandt dat ik thuis ben. normaal geeft hij geen dingen van de overkant af maar de laatste keer had hij gezien dat mijn leeslamp nog aan was en ik dus thuis was. gisteren gekeken naar code 1 een australische serie over waargebeurde rampen maar hij neemt die niet in volgorde op. ( zoiets als seconds from disaster op NG)
Lilly is achter het gordijn gekropen. daar is het nu lekker warm. maar ze moet van de lisplant blijven en de geluksbamboo. die 2 kunnen nu wel geen kwaad als ze er een stukje op kauwt. op de koer ga ik ook eerst moeten onderzoeken of die of die plant giftig is.Gimly komt aan niets, zelfs geen kattengras maar ons madamke is een andere zaak. en ze is dus dol op bloemen. vooral anjers. die kwam ze zelfs aan mijn voeten leggen alsof ze wist dat ik die ook graag zie. we moeten nog eens goed snoeien op de koer. vooral de lavendelplant die doet ventje niet zo graag op het tijdstip dat het wel mag. of het regent te veel enz. ik weet niet of er dit jaar nieuwe plantjes komen. valse moet ik niet zetten want de zon is hier zo sterk dat alles verkleurd. zelfs met het afdak erboven heb ik al gemerkt aan de kaften van de nog te lezen boeken dat er ene last heeft van de zon die ginder dan in het westen zit. 's ochtends hebben we de zon hier in de salon dus het oosten.
ik ga er hier eens aan beginnen. die bestelling door zenden maar eerst het nieuws dan het goede morgen plaatje en dan de boerderij. ik had ventje gisteren mijn boot ( kreeg extra punten) laten volstouwen met goederen. hij zat toch naar iets van de oorlog te kijken. en daar krijg ik de wubbels van.
Fijne dag seizoentjes, keep safe en dikke dikke knuffel!
Cats Rule!

clive

20 jan 2023, 08:53

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wilde eend, probeer er de moed in te houden, het is een zware weg die je nu moet afleggen, maar het is belangrijk dat je geneest hoe veel je er nu ook onder lijdt. Kaarsje brandt hier alle dagen voor jou. En we zijn er allemaal om jou te steunen, misschien een magere troost ,ik weet het.

Zit een beetje met een griepje onder de leden.

Matice die weer een paar dagen niet gegeten heeft, heb ik gisteren een blikje ravioli tussen zijn hondenvoeding gedaan. En dat was in een mum van tijd op, tot mijn groot plezier.

Zo, ga niet alle namen noemen, ga nu badje nemen, me warm aankleden en de sneeuw ruimen, doe dta met een aftrekker, dan moet ik daar niet zoveel kracht achter zetten, een sneeuwschop is te zwaar voor mij :oops: . En dan strooi ik dooizout zodat de mensen niet uitglijden, moet wel een heel groot stuk doen.

Ik wens iedereen een mooie vrijdag, liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

Oma-C

20 jan 2023, 09:09

Afbeelding

Goede morgen allemaal :wink:
Hier ligt een sneeuwtapijt van zo'n 2à3cm
het lag er al om middernacht....
Wie buiten moet zal voorzichtig moeten zijn
het ziet er grijs en donker uit alsof er nog
meer regen of sneeuw gaat komen....
Groetjes allemaal en oppassen :roll:

Helena van Troje

20 jan 2023, 10:46

Hallo, ik heb zolang geslapen dat er van sneeuw niets meer te zien is dan een laagje op de borders.
Een pakketje moed voor Wilde Eend.
Aan alle anderen een fijne dag gewenst.

anjelierken

20 jan 2023, 12:46

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het dunne laagje sneeuw dat hier lag is ook al gesmolten.

Morgen is er een wandeling in de buurt, maar weet nog niet of we gaan. Zo in de koude lopen, is niks voor mij. Manlief zegt : we kunnen wel gaan, maar dan voor een korte wandeling. Ja, dat zouden we kunnen doen. We zien wel.
Ik kijk elke week naar het programma Het hoge Noorden met Annemie Struyf, daar zijn t° van - 20 tot -30 . Niks voor mij, krijg het al koud als ik er aan denk.

Heb boven al gepoetst, het was daar ook frisjes.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

20 jan 2023, 16:58

Goede namiddag allemaal, :wink:
hier is het al bijna de hele dag aan 't regenen
de sneeuw is allemaal weggeregend
Morgen kan het weer glad zijn als het
zoals beloofd weer vriest onder de nacht
Want alles ligt kletsnat :oops:
Dus allemaal voorzichtig zijn aub...
een ongeval is rap gebeurd :roll:

Heel veel sterkte aan al wie het nodig heeft
een goeie nacht later en tot morgen... :)

wilde eend 2

20 jan 2023, 20:01

Dag seizoentjes allemaal : hier is het nu pas gestopt met sneeuwen ... 8O Er ligt toch wel zo'n 8 tot 10 cm en het blijft liggen want het vriest.
Clive : spoedig herstel van de griep : kan ook behoorlijk lastig zijn . Toch maar goed proberen te rusten .
Dank aan alle seizoentjes die zo meeleven ....
Ik wens iedereen een goede nachtrust zonder pijn en ongemakken .
Afbeelding

Bekske

21 jan 2023, 07:26

Afbeelding